با صفحه پرسش‌های متداولِ مرتبط با The Evil Within 2، به پیشواز این بازی بروید - گیمفا
با صفحه پرسش‌های متداولِ مرتبط با The Evil Within 2، به پیشواز این بازی بروید - گیمفا
با صفحه پرسش‌های متداولِ مرتبط با The Evil Within 2، به پیشواز این بازی بروید - گیمفا
با صفحه پرسش‌های متداولِ مرتبط با The Evil Within 2، به پیشواز این بازی بروید - گیمفا

با صفحه پرسش‌های متداولِ مرتبط با The Evil Within 2، به پیشواز این بازی بروید

مهرداد میرشاهی
۰۳:۰۰ ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
با صفحه پرسش‌های متداولِ مرتبط با The Evil Within 2، به پیشواز این بازی بروید - گیمفا

بازی The Evil Within در سال ۲۰۱۴ میلادی از سوی شرکت بتسدا (Bethesda) روانه بازار شد و توانست واکنش مثبت منتقدان و بازیکنان را برانگیزاند. این ساخته شینجی میکامی (Shinji Mikami) معروف، با عناصر ترسناک روانشناختی خود، توانست در دل بازیکنان جای بگیرد؛ اگرچه برخی مضامین داستانی و روایی آن کمی گیج گننده بودند.

در جریان رویداد E3 2017، استودیوی Tango Gameworks از دنباله این بازی رونمایی به عمل آورد. به موجب همین امر، ممکن است که عده‌ای به دشواری به خاطر داشته باشند که داستان بازی The Evil Within به چه شکل بوده است و دنباله آن در چه زمینه‌ای خواهد بود. به همین منظور، شرکت بتسدا اقدام به راه‌اندازی یک صفحه با مضمون «پرسش‌های متداول» برای عنوان The Evil Within 2 کرده است که حاوی اطلاعات جدیدی از این بازی در دست ساخت است.

صفحه مورد بحث از این نشانی قابل مشاهده و بررسی است اما پیش از هر گونه اقدام، باید یادآور شویم که اگر نسخه نخست این سری را تجربه نکرده‌اید، این صفحه جزئیات مهمی از داستان این بازی را فاش خواهد کرد. از سوی دیگر، شرکت بتسدا اعلام کرده است که برای تجربه The Evil Within 2 نیازی به فهم کامل قسمت قبل این بازی نیست.

در ابتدای صفحه پرسش‌های متداول بازی The Evil Within 2 آمده است که:

شما برای ورود به بازی The Evil Within 2 نیازی به فهم کامل عنوان The Evil Within و وقایع داستانی و جزئیات دیگر آن نخواهید داشت؛ اما اگر می‌خواهید که به اطلاعاتی در رابطه با پس‌زمینه اصلی این بازی دست یابید، ما آن را برای شما [در این صفحه] پوشش داده‌ایم. هسته اصلی [داستانی] این بازی درباره مردی است که با شیاطین خود (هم به معنای واقعی کلمه و هم به صورت تجسمی) در سفرش برای نجات دخترش، مبارزه می‌کند.

در ادامه این مقاله به بررسی حوادث رخ داده در بازی The Evil Within و رویدادهای مربوط به شخصیت‌های سباستین (Sebastian) و استم (STEM) و هر چیزی که باید در رابطه با این عنوان بدانید، پرداخته می‌شود.

بازی The Evil Within 2 در تاریخ جمعه ۲۱ مهر ماه (۱۳ اکتبر ۲۰۱۷ میلادی) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه و منتشر خواهد گردید. در راستای دیگر اخبار مرتبط با این بازی، چندی پیش مشخص شد که این بازی ترکیبی از عناصر ترسناک روحی و روانی است. همچنین توسعه‌دهندگان این بازی مدعی شدند که برای ساخت این عنوان از تعداد زیادی آثار ژاپنی الهام گرفته‌اند. از سوی دیگر، شرکت بتسدا از کمیک‌های سری‌های The Evil Within  و همچنین دو سری Dishonored و Wolfenstein رونمایی به عمل آورد که از این نشانی می‌توانید به جزئیات بیشتری در این رابطه دست یابید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

با صفحه پرسش‌های متداولِ مرتبط با The Evil Within 2، به پیشواز این بازی بروید - گیمفا
با صفحه پرسش‌های متداولِ مرتبط با The Evil Within 2، به پیشواز این بازی بروید - گیمفا
با صفحه پرسش‌های متداولِ مرتبط با The Evil Within 2، به پیشواز این بازی بروید - گیمفا
با صفحه پرسش‌های متداولِ مرتبط با The Evil Within 2، به پیشواز این بازی بروید - گیمفا
با صفحه پرسش‌های متداولِ مرتبط با The Evil Within 2، به پیشواز این بازی بروید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • OLDKRATOS گفت:

    امیدوارم موفق بشه :yes:
    میدونم ارتباطی به این پست نداره ولی:
    فردا ۱۳ July هست.تولد یک فرانچایز :heart:
    تولد فرانچایزی که بهترین خاطرات کودکی رو برای ما رقم زد :heart:
    تولد فرانچایزی که بهترین نمرات رو از بهترین منتقدین گرفت :heart:
    تولد فرانچایزی که بارها و بارها توسط سینما و کارگردانان بزرگ تحسین شد :heart:
    تولد فرانچایزی که بهترین شخصیت playstation 1 رو شکل داد :heart:
    تولد فرانچایزی که نسخه اولش بهترین بازیه ps1 هست :heart:
    تولد فرانچایزی که بهترین سناریو داستان سراییه تاریخ صنعت گیم رو داره :heart:
    تولد فرانچایزی که بنیاگزار سبک اکشن و مخفی کاریه :heart:
    فرانچایزی که میلیونها طرفدار داره :heart: :heart:

    تولدت مبارک :heart: metal gear solid :heart:
    تولد مبارک snake :heart:

    به خودم افتخار میکنم!نه بخاطر اینکه بعد از گذشت سالها هنوز بازی میکنم،بخاطر اینکه تونستم بهترین لحظه های گیمینم عمرمو با این فرانچایز سپری کنم :heart:

    متال گیر سالید با تمام وجود ستایشت میکنم :heart:
    ‏I will always be with you :heart:

  • بتسدا توضیحات کاملی داده، دوستان حتماً بخونند. به نظرم تو این نسخه باید اطلاعات بیشتری از موبیوس در اختیارمون بزارند و اینکه چطور دختر سباستین وارد استم شده.
    همه چیز نوید یه داستان هیجان انگیز رو میده و همینطور کاراکتر سباستین، ایندفعه قضیه کاملآ شخصیه.
    واقعا انتظار برای این بازی سخته.

  • من نسخه اول رو بازی نکردم ولی امیدوارم گیمپلی خوبی داشته باشه

  • sina4123 گفت:

    عالی میشه به شدت منتظرش

    دوستان یه سواللللللللل

    دارم اویل ویتهین ۱ بازی میکنم
    چپتر ۱۳ بعد از اینکه از بین تله ها فرار میکنی یه دمو نشون میده که جوزف فرار میکنه و اون یارو keeper دنبالشه ولی نمیتونه بگیرش
    بعد که بازی میاد سمت خود کاراکتر تا شروع شه یهو بازی میپره تو منوی اصلی

    چی کار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • Inside1990 گفت:

    فقط حیف که میکامی کارگردان این نسخه نیست البته یکی از شاگرد درس خوناش کارگردانه 😀 خوبیش اینه زیاد نباید منتظرش موند فقط تا مهر(همونم سخته :rotfl: )

  • ARMAN گفت:

    تریلرش که خیلی حماسی بود
    ببنیم خودش چه میکنه
    فکر کنم عنوان موفقی شه

  • با سلام خدمت دوستان
    بنده در گذشته یه نقد به بازی the evil within زده ام …که قبلا هم یه بار توی گیمفا گذاشتم ….گفتم بد نیست اینجا هم بذارم
    شاید برای دوستانی که شماره یک این بازی رو انجام ندادن جالب باشه
    نقد و بررسی بازی the evil within
    این نقد ، تماما نظر شخصی نگارنده است و قطعا آلوده به ایرادات و اشتباهات و سلایق شخصی .
    این نقد بیشتر بر روی نقاط ضعف بازی زوم کرده است و نگارنده نافی نکات مثبت نیست .
    نکات را تیتر وار عرض میکنم و توضیحاتش را در زیرش می آورم :
    —————————————————
    یک : خوب – بد – زشت = داستان پردازی – نوع روایت داستان – شخصیت پردازی
    داستان بازی الحق خوب و دلنشین است و همخوانی دارد با ژانر ( وحشت – بقا ) ….ولی روایت داستان نمیتواند گلیمش را از آب بیرون بکشد …. و در واقع چیزی هم به عنوان شخصیت پردازی نداریم !!
    الف ) داستان : داستان شاید کلیشه ای آغاز میشود و کلیشه ای پیش میرود ولی متعهد به ژانر باقی مانده و اصالت را حفظ میکند …..شروع بازی از یک تیمارستان پر از جنازه است ….که کمی کلیشه ای به نظر می آید ولی روند داستان با ارزش و قابل دفاع است …
    ب ) روایت : موردی که باعث می شود که داستان آنطور که باید و شاید به چشم نیاید …نوع روند روایت داستان است .بخش مهم و عمده ای از داستان بازی در نامه هایی است که سباستین ( کاراکتر اصلی ) در طول بازی پیدا میکند ( که گویا این نامه ها دست نوشته همسرش است ) …. که قطعا اکثر گیمر ها ( هم ما ایرانی ها و هم گیمر های خارجی ای که زبان مادریشان در بخش زیر نویس بازی نهاده نشده است ) …. نه انگلیسی قوی …..و نه حال و حوصله برای خواندن نامه های بین ۱۰ الی ۲۰ خطی دارند !! سازندگان بایست پیش بینی میکردند که گیمر های زیادی نامه ها را نخواهند خواند. پس خود به خود اکثر گیمر ها در جریان داستان بازی قرار نمیگیرند ، که این ، لکه ای بزرگ بر نوع روایت داستان است .
    ج ) شخصیت پردازی : از ابتدا چیزی از شخصیت سباستین نمیدانیم ….که این در ژانر ( وحشت – بقا ) طبیعی است …چون فضای گنگ و مبهمی به گیمر میدهد …. ولی توقع اینکه تا انتهای بازی به شخصیت کاراکتر اصلی پرداخته شود ، توقع زیادی است؟! …که متاسفانه توقع ما بیجا است از نظر سازندگان !!
    ———————————————————–
    دو : گرافیک …….به هیچ وجه نسل هشتمی نیست ! و با کمی سخت گیری میشود برچسب یک نسل هفتمی معمولی به آن زد !
    الف ) گرافیک هنری : با دید نسل هفتمی به آن ، نمره قبولی میگیرد .
    محیط بازی پر است از جزئیات ، جزئیاتی که در ظاهر خوش ساخت هستند ولی شدیدا بی مصرف !! ( در بخش گیم پلی بیشتر بدان میپردازم )
    ب ) گرافیک فنی : در یک عبارت ، چیز شاخی نیست .
    از تکسچر ها گرفته تا مکانیک حرکتی در موشن کپچر ها
    منطق در این بخش کمی کمرنگ است ، مثلا بطری هایی که در آن مایع فسفری رنگ قرار دارد که جان افزای ماست ….به هیبت یک دبه است !! این دبه ها را سباستین در کجایش قرار میدهد که همیشه هم در دسترسش است ، نمیدانم !
    یا سایز قوطی های کبریت به اندازه ی جعبه ی کفش اند ! و همچنین سایز بسته فشنگ ها از خود تفنگ بزرگترند!! و قطر گلوله ها از قطر لوله تفنگ !!
    شاید بگویید : اگر قوطی کبریت به اندازه سایز منطقی خود باشد ، در محیط بازی قابل مشاهده نخواهد بود.
    این صحبت شما کاملا درست است ولی میشود با ترفند هایی که در خیلی از بازی ها زده میشود این مشکل دیده نشدن را حل کرد ….مثلا با برق زدن( چشمک زدن ) …..مثلا با یک رنگ جیغ که متمایز از محیط باشد …..یا مثلا مکانی خاص برایش تعبیه شود ….مثل کمد و کشو ی میزها …. و نه ولو شده روی زمین .
    سه : گیم پلی ، هر چه خوبان همه دارند …….تو اصلا نداری !!
    بحث بر روی گیم پلی بسیار زیاد و حجیم و طولانی است ، پس به صورت خلاصه و مفید عرض میکنم :
    الف ) گان پلی : شاید قوی ترین بخش گیم پلی باشد . ( ولی بارها برایم پیش آمد که از دو متری شکم دشمن را نشانه میگیرم ولی گویا تیر از میان دشمن عبور میکند و هیچ اتفاقی نمی افتد )
    ب ) مخفی کاری : خیلی بد و ضعیف …در صورتی که این بخش باید یکی از قدرتمند ترین بخشها در یک بازی با ژانر ( وحشت – بقا ) باشد .چیزی به نام کاور گیری نداریم ( هم کاور گیری از دید دشمن و هم از تیر دشمن ) ….نهایت مخفی کاری پنهان شدن در کمد و یا زیر تخت خواب است که در ۹۰% موارد کاربرد ندارد .
    یکی از نکات مثبت بازی( که البته غوطه ور در ایراد است ) حالت خم شدن سباستین و پاورچین قدم برداشتن اوست که نمای تصویر برداری سینمایی و زیبایی ایجاد می کند و واقعا میشود از این حالت سینمایی لذت برد ….
    و حال برویم سر ایرادات پاورچین !! ( پاورچین ، نامگذاری من درآوردی خود بنده است )
    تنها در حالت پاورچین است که شما میتوانید از چاقوی خود برای کشتن دشمن ها استفاده کنید !! , اما ….اما ….اما ….در صورتی که دقیقا از پشت سر به سمت دشمن حمله کنید !! اگر کمی مایل به سمت راست و چپ به سمت دشمن بروید این قابلیت عمل نخواهد کرد ( آخه چرا ؟؟؟ )
    حال فرض کنید که شما در حال پاورچین رفتن به سمت دشمنی از پشتش هستید و او ناگهان برمیگردد ( البته نه اینکه با هوش بالای خود متوجه حضور شما شده باشد …بلکه به طور تصادفی برگشته است ) در این لحظه به طور عجیبی شما دیگر قادر به استفاده از چاقوی خود نیستید ….و یا باید تفنگ را آتش کنید و یا با مشت و لگد به جان زامبی بخت برگشته بی افتید !!
    در ضمن یکی دیگر از عجایب این بازی این است که : سرعت راهپیمایی در حالت پاورچین تقریبا برابر است با سرعت راهپیمایی در حال دویدن !!
    یکی دیگر از ایرادات بازی این است که :
    فقط با یک ضربه چاقو به سر زامبی میشود او را کشت ….ولی با استفاده از هفت تیر بایست حداقل ۳ شلیک موفق به سر زامبی مرحمت بفرمایید ….گویا چاقوی سباستین ( MADE IN ZANJAN ) است !!

    ج ) هوش مصنوعی : اگر دشمنان را زامبی بنامیم ….میشود گفت : با عجیب ترین و باهوش ترین و در عین حال ابله ترین زامبی های دنیا طرف هستیم !!
    گاهی اوقات از ۳۰ متری ما را می بینند و گاهی در یک متریشان میشود با خیال راحت پرسه زد .
    در بیشتر موارد وقتی ما را میبینند ….انگار ندیده اند ….چون فاقد هوش ترین و ضعیف ترین عکس العمل را نشان میدهند .
    تعاملی بین زامبی ها نیست ، یعنی وقتی شما با زامبی درگیر هستید ، زامبی که در اتاق بغلی و یا ۱۰-۱۵ متری شماست متوجه ماجرا نشده و هیچ عکس العملی انجام نمیدهد .
    شاید یکی از معدود نکات مثبت در زمینه دشمن ها ، تنوع در ظاهر دشمن ها و باس فایت ها است.که این تنوع فقط و فقط محدود به ظاهر شده و برای از پای در آوردن همه آنها میشود یک روش را برگزید و استراتژی خاصی را طلب نمیکند .
    ++++ در ضمن زامبی های تفنگ به دست هم داریم  !!

    د ) مبارزات تن به تن : ایرادات این بخش را در چند مقوله باید بررسی کرد :
    ۱ ) تبر : تبر در سطح محیط بازی یافت میشود و یکی از ابزار آلات کاربردی در نابودی دشمنان است ولی یک نکته بسیار عجیبی وجود دارد : تبرها یک بار مصرف هستند !! یعنی با کشتن یک دشمن ، تبر شما در هوای محیط، تصعید می شود !! یا بعضی از زامبی ها که تبر به دست هستن بعد از کشته شدنشان ، تبرشان هم میمیرد !! و نمیشود از تبرشان استفاده کرد !!
    ۲) مشعل : مشعل هم به مانند تبر بوده و برای به آتش کشیدن دشمنان استفاده می شود و همان ایراد تبر را هم دارد ….یک بار مصرف بودن . ( در ضمن گویا زامبی ها آغشته به ماده ای اشتعال زا هستند که به سرعت در آتش میسوزند )
    ۳ ) مشت و لگد زنی : از این قابلیت میشود به عنوان یک فان استفاده کرد !! از هر ۱۰ مشتی که به سمت دشمنی پرت میفرمایید ، حد اکثر ۳ عدد به دشمن گرامی اصابت نموده و ۲ عدد به دیوار مجاور و مابقی به مولکولهای اکسیژن موجود در هوای اطراف تان !!
    ۴ ) زاویه دوربین : یکی از بزرگترین مشکلات مبارزات تن به تن ، زاویه دوربین است . که واقعا آزاردهنده عمل میکند. منطق میگوید در حین مبارزات تن به تن ( در بازیهای زاویه دید سوم شخص ) بایست دوربین کمی عقبتر رفته و طوری که دو نفری که با هم درگیر هستند در صفحه نمایش حضور داشته باشند ولی در این بازی اینگونه نیست . دوربین زاویه قبل از درگیری را حفظ میکند( و یا حتی زاویه دید تنگ تر هم میشود ، احتمالا به خاطر هیجان دادن به مبارزه است ) و در خیلی از موارد شما دشمن را نمیبینید و یکی از دلایل مشت زنی به مولکولهای اکسیژن همین ندیدن دشمن است .
    ۵ ) داس و ساتور : همانطوری که در بخش ( گرافیک هنری ) عرض کردم ، بازی دارای جزئیات خوب و دقیقی است ولی جزئیات بی مصرف ….به طور مثال در پرسه زنی در بعضی مکان ها شما شاهد ابزار آلاتی مانند : تبر و داس و ساتور خواهید بود که فقط و فقط میشود تبر را بر دست گرفت !! سوال اینجاست پس داس و ساتور چرا اصلا ساخته شده ؟ ( یا مثلا شمع و چراغ گرد سوز در بازی به وفور پیدا می شود …چرا از آنها برای سوزاندن نمی شود استفاده کرد ؟ و فقط کبریت است که قابلیت اشتعال زایی دارد )
    ۶ ) برداشتن اجسام : خیلی مبتدی و ضعیف کار شده است و رابطه همبستگی بین دست و جسم وجود ندارد …به طوری که وقتی میخواهید جسمی را بردارید دست سباستین در شرق و آن جسم در غرب است .و همین شرق و غرب هم در خنثی کردن دام ها پا برجاست .
    ۷ ) استفاده از چاقو : آقای سباستین در حین مبارزات تن به تن ، اون چاقوی لعنتیت کوش ؟
    گویا سباستین جایی قسم یاد کرده است که فقط از چاقو زمانی استفاده کند که ، از پشت سر و پنهانی به دشمن نزدیک شود !!
    ر ) دویدن : یورتمه !! ( لطفا فکر بد نکنین …قصد بی ادبی به ( سباستین جان )را ندارم ….منظورم از یورتمه ، دویدن شیک و مجلسی و نمایشی است )
    یک پیرمرد را تصور بفرمایید که سر صبح در پارک در حال نرمش صبحگاهی به صورت شیک و مجلسی در حال دویدن است…..سباستین هم دقیقا همینگونه میدود ….با این تفاوت که زامبی های گشنه ای در تعقیب او هستند !!
    ز ) دویدن سریع : با گرفتن دکمه ای ( مثلا در PS4دکمه R1 ) دویدن سباستین خیلی سریع و منطقی میشود ….و اگر استمرار داشته باشد ؛ سباستین چند لحظه ای ( حدود ۵ ثانیه ) متوقف میشود ( و به حالت رکوع میرود ) تا نفسی تازه کند ….که بسیار طبیعی و منطقی اجرا میشود ….ولی یک ایراد کوچک درمنطق این قضیه وجود دارد ….اینکه آیا کسی که در بین چند زامبی گرسنه ( و بعضا تفنگ به دست ) که در تعقیب او هستند ، محصور شده است ، هر چقدر هم خسته باشد ، آیا ترس به او اجازه میدهد که برای تازه کردن نفسش ، ساکن و متوقف شود ؟

  • با سلام خدمت دوستان
    بنده در گذشته یه نقد به بازی the evil within زده ام …که قبلا هم یه بار توی گیمفا گذاشتم ….گفتم بد نیست اینجا هم بذارم
    شاید برای دوستانی که شماره یک این بازی رو انجام ندادن جالب باشه
    نقد و بررسی بازی the evil within
    این نقد ، تماما نظر شخصی نگارنده است و قطعا آلوده به ایرادات و اشتباهات و سلایق شخصی .
    این نقد بیشتر بر روی نقاط ضعف بازی زوم کرده است و نگارنده نافی نکات مثبت نیست .
    نکات را تیتر وار عرض میکنم و توضیحاتش را در زیرش می آورم :
    —————————————————
    یک : خوب – بد – زشت = داستان پردازی – نوع روایت داستان – شخصیت پردازی
    داستان بازی الحق خوب و دلنشین است و همخوانی دارد با ژانر ( وحشت – بقا ) ….ولی روایت داستان نمیتواند گلیمش را از آب بیرون بکشد …. و در واقع چیزی هم به عنوان شخصیت پردازی نداریم !!
    الف ) داستان : داستان شاید کلیشه ای آغاز میشود و کلیشه ای پیش میرود ولی متعهد به ژانر باقی مانده و اصالت را حفظ میکند …..شروع بازی از یک تیمارستان پر از جنازه است ….که کمی کلیشه ای به نظر می آید ولی روند داستان با ارزش و قابل دفاع است …
    ب ) روایت : موردی که باعث می شود که داستان آنطور که باید و شاید به چشم نیاید …نوع روند روایت داستان است .بخش مهم و عمده ای از داستان بازی در نامه هایی است که سباستین ( کاراکتر اصلی ) در طول بازی پیدا میکند ( که گویا این نامه ها دست نوشته همسرش است ) …. که قطعا اکثر گیمر ها ( هم ما ایرانی ها و هم گیمر های خارجی ای که زبان مادریشان در بخش زیر نویس بازی نهاده نشده است ) …. نه انگلیسی قوی …..و نه حال و حوصله برای خواندن نامه های بین ۱۰ الی ۲۰ خطی دارند !! سازندگان بایست پیش بینی میکردند که گیمر های زیادی نامه ها را نخواهند خواند. پس خود به خود اکثر گیمر ها در جریان داستان بازی قرار نمیگیرند ، که این ، لکه ای بزرگ بر نوع روایت داستان است .
    ج ) شخصیت پردازی : از ابتدا چیزی از شخصیت سباستین نمیدانیم ….که این در ژانر ( وحشت – بقا ) طبیعی است …چون فضای گنگ و مبهمی به گیمر میدهد …. ولی توقع اینکه تا انتهای بازی به شخصیت کاراکتر اصلی پرداخته شود ، توقع زیادی است؟! …که متاسفانه توقع ما بیجا است از نظر سازندگان !!
    ———————————————————–
    دو : گرافیک …….به هیچ وجه نسل هشتمی نیست ! و با کمی سخت گیری میشود برچسب یک نسل هفتمی معمولی به آن زد !
    الف ) گرافیک هنری : با دید نسل هفتمی به آن ، نمره قبولی میگیرد .
    محیط بازی پر است از جزئیات ، جزئیاتی که در ظاهر خوش ساخت هستند ولی شدیدا بی مصرف !! ( در بخش گیم پلی بیشتر بدان میپردازم )
    ب ) گرافیک فنی : در یک عبارت ، چیز شاخی نیست .
    از تکسچر ها گرفته تا مکانیک حرکتی در موشن کپچر ها
    منطق در این بخش کمی کمرنگ است ، مثلا بطری هایی که در آن مایع فسفری رنگ قرار دارد که جان افزای ماست ….به هیبت یک دبه است !! این دبه ها را سباستین در کجایش قرار میدهد که همیشه هم در دسترسش است ، نمیدانم !
    یا سایز قوطی های کبریت به اندازه ی جعبه ی کفش اند ! و همچنین سایز بسته فشنگ ها از خود تفنگ بزرگترند!! و قطر گلوله ها از قطر لوله تفنگ !!
    شاید بگویید : اگر قوطی کبریت به اندازه سایز منطقی خود باشد ، در محیط بازی قابل مشاهده نخواهد بود.
    این صحبت شما کاملا درست است ولی میشود با ترفند هایی که در خیلی از بازی ها زده میشود این مشکل دیده نشدن را حل کرد ….مثلا با برق زدن( چشمک زدن ) …..مثلا با یک رنگ جیغ که متمایز از محیط باشد …..یا مثلا مکانی خاص برایش تعبیه شود ….مثل کمد و کشو ی میزها …. و نه ولو شده روی زمین .
    سه : گیم پلی ، هر چه خوبان همه دارند …….تو اصلا نداری !!
    بحث بر روی گیم پلی بسیار زیاد و حجیم و طولانی است ، پس به صورت خلاصه و مفید عرض میکنم :
    الف ) گان پلی : شاید قوی ترین بخش گیم پلی باشد . ( ولی بارها برایم پیش آمد که از دو متری شکم دشمن را نشانه میگیرم ولی گویا تیر از میان دشمن عبور میکند و هیچ اتفاقی نمی افتد )
    ب ) مخفی کاری : خیلی بد و ضعیف …در صورتی که این بخش باید یکی از قدرتمند ترین بخشها در یک بازی با ژانر ( وحشت – بقا ) باشد .چیزی به نام کاور گیری نداریم ( هم کاور گیری از دید دشمن و هم از تیر دشمن ) ….نهایت مخفی کاری پنهان شدن در کمد و یا زیر تخت خواب است که در ۹۰% موارد کاربرد ندارد .
    یکی از نکات مثبت بازی( که البته غوطه ور در ایراد است ) حالت خم شدن سباستین و پاورچین قدم برداشتن اوست که نمای تصویر برداری سینمایی و زیبایی ایجاد می کند و واقعا میشود از این حالت سینمایی لذت برد ….
    و حال برویم سر ایرادات پاورچین !! ( پاورچین ، نامگذاری من درآوردی خود بنده است )
    تنها در حالت پاورچین است که شما میتوانید از چاقوی خود برای کشتن دشمن ها استفاده کنید !! , اما ….اما ….اما ….در صورتی که دقیقا از پشت سر به سمت دشمن حمله کنید !! اگر کمی مایل به سمت راست و چپ به سمت دشمن بروید این قابلیت عمل نخواهد کرد ( آخه چرا ؟؟؟ )
    حال فرض کنید که شما در حال پاورچین رفتن به سمت دشمنی از پشتش هستید و او ناگهان برمیگردد ( البته نه اینکه با هوش بالای خود متوجه حضور شما شده باشد …بلکه به طور تصادفی برگشته است ) در این لحظه به طور عجیبی شما دیگر قادر به استفاده از چاقوی خود نیستید ….و یا باید تفنگ را آتش کنید و یا با مشت و لگد به جان زامبی بخت برگشته بی افتید !!
    در ضمن یکی دیگر از عجایب این بازی این است که : سرعت راهپیمایی در حالت پاورچین تقریبا برابر است با سرعت راهپیمایی در حال دویدن !!
    یکی دیگر از ایرادات بازی این است که :
    فقط با یک ضربه چاقو به سر زامبی میشود او را کشت ….ولی با استفاده از هفت تیر بایست حداقل ۳ شلیک موفق به سر زامبی مرحمت بفرمایید ….گویا چاقوی سباستین ( MADE IN ZANJAN ) است !!

    ج ) هوش مصنوعی : اگر دشمنان را زامبی بنامیم ….میشود گفت : با عجیب ترین و باهوش ترین و در عین حال ابله ترین زامبی های دنیا طرف هستیم !!
    گاهی اوقات از ۳۰ متری ما را می بینند و گاهی در یک متریشان میشود با خیال راحت پرسه زد .
    در بیشتر موارد وقتی ما را میبینند ….انگار ندیده اند ….چون فاقد هوش ترین و ضعیف ترین عکس العمل را نشان میدهند .
    تعاملی بین زامبی ها نیست ، یعنی وقتی شما با زامبی درگیر هستید ، زامبی که در اتاق بغلی و یا ۱۰-۱۵ متری شماست متوجه ماجرا نشده و هیچ عکس العملی انجام نمیدهد .
    شاید یکی از معدود نکات مثبت در زمینه دشمن ها ، تنوع در ظاهر دشمن ها و باس فایت ها است.که این تنوع فقط و فقط محدود به ظاهر شده و برای از پای در آوردن همه آنها میشود یک روش را برگزید و استراتژی خاصی را طلب نمیکند .
    ++++ در ضمن زامبی های تفنگ به دست هم داریم  !!

    د ) مبارزات تن به تن : ایرادات این بخش را در چند مقوله باید بررسی کرد :
    ۱ ) تبر : تبر در سطح محیط بازی یافت میشود و یکی از ابزار آلات کاربردی در نابودی دشمنان است ولی یک نکته بسیار عجیبی وجود دارد : تبرها یک بار مصرف هستند !! یعنی با کشتن یک دشمن ، تبر شما در هوای محیط، تصعید می شود !! یا بعضی از زامبی ها که تبر به دست هستن بعد از کشته شدنشان ، تبرشان هم میمیرد !! و نمیشود از تبرشان استفاده کرد !!
    ۲) مشعل : مشعل هم به مانند تبر بوده و برای به آتش کشیدن دشمنان استفاده می شود و همان ایراد تبر را هم دارد ….یک بار مصرف بودن . ( در ضمن گویا زامبی ها آغشته به ماده ای اشتعال زا هستند که به سرعت در آتش میسوزند )
    ۳ ) مشت و لگد زنی : از این قابلیت میشود به عنوان یک فان استفاده کرد !! از هر ۱۰ مشتی که به سمت دشمنی پرت میفرمایید ، حد اکثر ۳ عدد به دشمن گرامی اصابت نموده و ۲ عدد به دیوار مجاور و مابقی به مولکولهای اکسیژن موجود در هوای اطراف تان !!
    ۴ ) زاویه دوربین : یکی از بزرگترین مشکلات مبارزات تن به تن ، زاویه دوربین است . که واقعا آزاردهنده عمل میکند. منطق میگوید در حین مبارزات تن به تن ( در بازیهای زاویه دید سوم شخص ) بایست دوربین کمی عقبتر رفته و طوری که دو نفری که با هم درگیر هستند در صفحه نمایش حضور داشته باشند ولی در این بازی اینگونه نیست . دوربین زاویه قبل از درگیری را حفظ میکند( و یا حتی زاویه دید تنگ تر هم میشود ، احتمالا به خاطر هیجان دادن به مبارزه است ) و در خیلی از موارد شما دشمن را نمیبینید و یکی از دلایل مشت زنی به مولکولهای اکسیژن همین ندیدن دشمن است .
    ۵ ) داس و ساتور : همانطوری که در بخش ( گرافیک هنری ) عرض کردم ، بازی دارای جزئیات خوب و دقیقی است ولی جزئیات بی مصرف ….به طور مثال در پرسه زنی در بعضی مکان ها شما شاهد ابزار آلاتی مانند : تبر و داس و ساتور خواهید بود که فقط و فقط میشود تبر را بر دست گرفت !! سوال اینجاست پس داس و ساتور چرا اصلا ساخته شده ؟ ( یا مثلا شمع و چراغ گرد سوز در بازی به وفور پیدا می شود …چرا از آنها برای سوزاندن نمی شود استفاده کرد ؟ و فقط کبریت است که قابلیت اشتعال زایی دارد )
    ۶ ) برداشتن اجسام : خیلی مبتدی و ضعیف کار شده است و رابطه همبستگی بین دست و جسم وجود ندارد …به طوری که وقتی میخواهید جسمی را بردارید دست سباستین در شرق و آن جسم در غرب است .و همین شرق و غرب هم در خنثی کردن دام ها پا برجاست .
    ۷ ) استفاده از چاقو : آقای سباستین در حین مبارزات تن به تن ، اون چاقوی لعنتیت کوش ؟
    گویا سباستین جایی قسم یاد کرده است که فقط از چاقو زمانی استفاده کند که ، از پشت سر و پنهانی به دشمن نزدیک شود !!
    ر ) دویدن : یورتمه !! ( لطفا فکر بد نکنین …قصد بی ادبی به ( سباستین جان )را ندارم ….منظورم از یورتمه ، دویدن شیک و مجلسی و نمایشی است )
    یک پیرمرد را تصور بفرمایید که سر صبح در پارک در حال نرمش صبحگاهی به صورت شیک و مجلسی در حال دویدن است…..سباستین هم دقیقا همینگونه میدود ….با این تفاوت که زامبی های گشنه ای در تعقیب او هستند !!
    ز ) دویدن سریع : با گرفتن دکمه ای ( مثلا در PS4دکمه R1 ) دویدن سباستین خیلی سریع و منطقی میشود ….و اگر استمرار داشته باشد ؛ سباستین چند لحظه ای ( حدود ۵ ثانیه ) متوقف میشود ( و به حالت رکوع میرود ) تا نفسی تازه کند ….که بسیار طبیعی و منطقی اجرا میشود ….ولی یک ایراد کوچک درمنطق این قضیه وجود دارد ….اینکه آیا کسی که در بین چند زامبی گرسنه ( و بعضا تفنگ به دست ) که در تعقیب او هستند ، محصور شده است ، هر چقدر هم خسته باشد ، آیا ترس به او اجازه میدهد که برای تازه کردن نفسش ، ساکن و متوقف شود ؟

با صفحه پرسش‌های متداولِ مرتبط با The Evil Within 2، به پیشواز این بازی بروید - گیمفا
با صفحه پرسش‌های متداولِ مرتبط با The Evil Within 2، به پیشواز این بازی بروید - گیمفا