TGC 2017 | مصاحبه ویدیویی اختصاصی با THQ Nordic
بدون شک همگی شما با شرکت THQ Nordic آشنایی دارید، شرکتی که اکنون صاحب امتیاز یک IP پرطرفدار یعنی Darksiders است و با فرنچایزهایی چون Red Faction آن را میشناسیم. حال و به واسطه نمایشگاه TGC فرصت آن پیش آمد تا یک مصاحبه ویدیویی کوتاه و اختصاصی با این شرکت داشته باشیم و در ادامه شما را دعوت میکنیم که به تماشای آن بنشینید. به منظور سهولت شما، مصاحبه به صورت ترجمه شده و متنی در ذیل آمده است:
-سلام، حالتون چطوره؟
-سلام، ممنون
-ممکنه خودتونو برای ما معرفی کنید؟
-اسم من یان بینزما (Jan Binsmaier) هست، برای شرکت THQ Nordic کار میکنم که در اتریش و شهر وین واقع شده. آنجا استرالیا و ملبورن نیست (میخندد). من البته در اصل آلمانی هستم ولی برای این شرکت اتریشی کار میکنم به عنوان مدیر بخش انتشار. من امروز اینجا هستم تا با مردم [مختلفی] دیدار کنم، تا ببینم چه چیزی در جریانه و چه پیشرفتی در توسعه [بازیها] در منطقه ایران رخ داده.
-TGC اولین نمایشگاه حرفهای در ایران است و بزرگترین آن در خاورمیانه. نظر شما راجع بهش چیه و آیا از اتفاقاتی که اینجا داره رخ میده راضی هستید؟
-کاملاً، کاملاً. اینجا به شدت سازماندهی شده هستش، مردم به شدت دوستانه برخورد میکنن. بدون شک کیفیت لازم برای بینالمللی بودن در این نمایشگاه وجود دارد. این عالیه. مهمترین نکته اینه که این اولین باره که من به ایران میام، ولی وقتی امروز به اینجا رسیدم، انگار، انگار که مثل خونه خودم بود! مردم اینجا گیمر هستن و شما میتونید این رو حس کنید.
-اگه بعداً هم نمایشگاه دیگهای تو ایران برگزار بشه، آیا در اون شرکت میکنید؟
-هنوز مطمئن نیستم، چون واقعاً من زیاد سفر میکنم، پس من از اینکه به یه [نمایشگاه] دیگه برم خیلی خوشحال نمیشم اگه بخوام روراست باشم! در حقیقت، من پتانسیل خیلی خوبی رو میبینم تو بازار ایران پس میبینیم که اینجا چه اتفاقایی میفته.
-خب، سوال بعد. آیا از بازیهای ایرانی رضایت دارید؟ بازیهایی که تا الآن اینجا حضور داشتن؟
-چیزی که من اینجا میبینم، اینه که اینجا استعدادهای زیادی وجود داره. من مطمئن نیستم که هرچیزی که اینجا دیدم در سطح جهانی باشه. به نظرم [روند] توسعه [بازیهای] ایرانی به صورت کلی یه قدم رو به جلو برداشته. چیزی که من اینجا دیدم اینه که یه سری [از سازندهها] همین حالا هم اون قدم رو به جلو رو برداشتن و یه سری آماده برداشتنش هستن و یه سری هم واقعاً نزدیک به برداشتن اون قدم. ولی به نظرم این برای صنعت بازی ایران مهمه که همه در کنار هم باشن و اون قدم رو به جلو رو بردارن.
-میدونید، اکثر سازندههایی که اینجا هستن در اصل مستقل هستن، اونا خیلی خوب [در قالب شرکتی بزرگ] سازماندهی نشدهاند و روی عناوین AAA کار نمیکنن. به نظرتون اونا این استعداد رو دارن که روی یه پروژه بزرگ کار کنن؟
-کاملاً، کاملاً. ما با شرکای روسی و بلاروسی خودمون کار میکنیم و یکی از برنامهنویسهاشون از ایرانه و من هیچوقت و احتمالاً هیچوقت کسی رو اونقدر بااستعداد ندیدم و اون هم ایرانیه پس یعنی اینجا استعداد وجود داره و این یه حقیقته. ما باید اونا رو شناسایی کنیم و صنعت بازی ایران اونا رو شناسایی کرده. گرافیستها و طراحهای بازی خیلی مهم هستن. من کاملاً مطمئن هستم که این رشد پیدا میکنه در چند سال آینده.
-Darksiders از اون فرنچایزهای پرطرفدار پیش گیمرهای ایرانیه و آیا شما میتونید اطمینان بدید که قسمت سوم سری اونا رو راضی میکنه؟
-تنها چیزی که میتونم اطمینانشو بدم اینه که این [قسمت] از دو قسمت قبلی متفاوته. ما اینجا کاتسینهای کمتری داریم، ولی گیم پلی بیشتر. من نمیتونم هیچ اطمینانی به شما بدم ولی طبق چیزی که دیدم و اون یه مرحلهای که بازی کردم و یه باس فایت هم داشت، حس خیلی خوبی داشتش.
-در حقیقت تریلرهای بازی هم نوید یه بازی خوب رو میدادن و اون ۱۵ دقیقهای که از گیم پلی نشون دادید هم واقعاً خیلی خوب بود…
-در اصل برای من اون حسی که بازی بهم میده خیلی مهمه. این نظر شخصی منه. و اون واقعاً حس خوبی داشت. این تنها چیزیه که میتونم قولشو بدم.
-در حقیقت هنر به کار رفته تو بازی و طراحیهای هنریش خیلی امیدوارکننده و عالی بود و خیلیها انتظار یه بازی خوب رو از شما دارن…
-واقعاً مهمترین نکته اینه که ما امیدواریم برای بازیبازها سرگرمکننده و جالب باشه…
-به جز Darksiders 3 چه بازیهایی رو برای عرضه تو این چندسال پیش رو برنامهریزی کردید؟
-خب، اگه بخوام صادق باشم، خیلی! (میخندد). یکی از بازیهایی که ما امسال عرضه میکنیم ELEX هستش از طرف [استودیو] Piranha Bytes همون سازنده سری Gothic. بعد ما یه بازی RTS جدید هم داریم یعنی SpellForce 3 که تا آخر امسال عرضه میشه بعدش هم Battle Chasers جدید هم امسال بیرون میاد و ما روی Guild 3 هم کار میکنیم… اوه خدای من! (میخندد) مسلماً کلی بازی معرفی نشده هم داریم که در حال حاضر نمیتونم چیزی راجع بهشون بگم. پس میتونید بازیهای زیادی رو از THQ Nordic انتظار داشته باشید.
-ممنون از شما، بهتون خوش بگذره.
-ممنون از شما
شما میتوانید این مصاحبه را به صورت ویدیویی در زیر تماشا کنید:
پر بحثترینها
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
نظرات
خب درباره نسخه بعدی دلتا فورس هم میپرسیدین بد نبود ها . 😉
دوست عزیز من خودم خیلی سوال دیگه هم تو ذهنم بود که بپرسم، اون قدر زیاد و البته مهم که واقعاً یه ۱۰۰۰ کلمه دیگه اندازه متن مصاحبه باید اینجا فقط بنویسم! از به دست آوردن حقوق IPهای THQ گرفته تا برنامشون برای ادامه دادن این IPها مثه Red Faction یا حتی سوالاتی مثه اینکه ساخت یه شخصیت اصلی مونث چه چالش هایی واسشون داشت و حتی یه خورده با سماجت بیشتر، بپرسم ببینم از الآن آماده ساخت نسخه چهارم Darksiders هستن یا نه!
ولی همه اینا تو ذهنم بود و این آقایی که باهاش مصاحبه کردم همون اول یه پارچ آب یخ ریخت روم و گفت یه قرار تجاری دارم و فرصت زیاد نیست، خلاصه مجبور شدم تا حد امکان خلاصه کنم سوالات رو تا یه موقع مشکلی پیش نیاد. اون سوال آخر رو هم کلی پرسیدم تا مخاطب ها بدونن به جز Darksiders این شرکت باز هم بازی داره و خلاصه می تونن یه نیم نگاهی هم به اونا داشته باشن.
در مورد دلتافورس هم نظر شخصیم اینه که مطمئناً بعد خرید حقوق NovaLogic مسلماً حواسشون بهش هست چون مهم ترین IP اون ها هم همین دلتافورس بوده، منتها فعلاً بعید می دونم خبر خاصی ازش باشه.
اووووووووووف ایول دمتون گرم
فقط فقط دارکسایدرز سه و بس
یکم دیگه اورجینال بازیمون ببیریم بالا ها بقیشون هم میان :دی
خدا کنه دیگه با ادامه کار این نمایشگاه افراد افراطی مخالفت نکنن ولی به احتمال ۹۹ درصد مخالفت میکنن دیگه حرف هاشونم می دونید چیه نمیگم … واقعا خیلی خوبه که شرکت های بزرگ بیان ایران والا ما که از نعمت e3 یا خیلی از نمایشگاه های بزرگ محرومیم همینم خیلی خوبه .
.
اقا سوال چرا بخش نظرات پیشگویی جدید مایکل پچر رو بستید؟؟!!
شاید بگن این پست دیگه به دعوا کشیده میشه و دست و پای چند نفر شکسته میشه و… 😀