روزی روزگاری: شکارچیان شکار شده… | نقد و بررسی بازی Hunted: The Demon’s Forge - گیمفا
روزی روزگاری: شکارچیان شکار شده… | نقد و بررسی بازی Hunted: The Demon’s Forge - گیمفا
روزی روزگاری: شکارچیان شکار شده… | نقد و بررسی بازی Hunted: The Demon’s Forge - گیمفا
روزی روزگاری: شکارچیان شکار شده… | نقد و بررسی بازی Hunted: The Demon’s Forge - گیمفا

روزی روزگاری: شکارچیان شکار شده… | نقد و بررسی بازی Hunted: The Demon’s Forge

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
روزی روزگاری: شکارچیان شکار شده… | نقد و بررسی بازی Hunted: The Demon’s Forge - گیمفا
  • به صورت کاملا یکباره و بدون هیچ مقدمه و توضیح اضافی، خیلی سریع به وسط مقاله نقد و بررسی بازی مورد نظرمان شیرجه می زنیم و شروع می کنیم! سال ۲۰۱۱ و در نسل هفتم بود که عنوانی با نام Hunted: The Demon’s Forge در سبک اکشن نقش آفرینی و هک اند اسلش که توسط استودیو inXile Entertainment ساخته شده بود توسط کمپانی Bethesda Softworks برای پلتفرم های PlayStation 3, Xbox 360 و Microsoft Windows منتشر گردید. بازی ابدا با سرو صدای زیاد و ادعاهای پوچ و بیهوده ای منتشر نشده بود و تنها قرار بود که یک بازی جذاب و تقریبا خوش ساخت و استاندارد باشد که بتواند طرفداران اکشن نقش آفرینی را به خود جذب کرده و لذتی چند ساعته از یک بازی اکشن نقش آفرینی با برخی المان های خاص و مخصوصا با تکیه بر کواپ برای آن ها به ارمغان بیاورد که تا حدی نیز در این امر موفق بود اما اشکالات و ایرادات زیادی نیز داشت.
روزی روزگاری: شکارچیان شکار شده… | نقد و بررسی بازی Hunted: The Demon’s Forge - گیمفا

Hunted: The Demon’s Forge ضعف های زیادی داشت ولی نکات مثبت و جذاب آن هم قابل قبول بودند و به حدی بودند که برای یک طرفدار این سبک آن قدر جذابیت داشته باشند که یک بار آن را بازی کرده و به اتمام برساند، حال چه به صورت تک نفره و چه به طور کوآپ.

Hunted: The Demon’s Forge بازخوردهای گوناگونی از مثبت تا منفی را دریافت کرد و برخی از منتقدان از آن خوششان آمده بود و برخی دیگر آن را شدیدا کوبیدند اما نکته جالب این بود که تقریبا به طور نسبی تمامی منتقدان یک دامنه ثابت از نمره را به این بازی اختصاص دادند که بیشترین آنها بین امتیاز ۶ تا ۶٫۵ بود. این بازی امتیازاتی را مانند امتیاز ۶ از IGN، امتیاز ۷ از یوروگیمر، ۶٫۵ را از Destructoid و ۶ را از Game Informer دریافت نموده و نهایتا امتیاز متای ۶۱ را که نشانگر یک بازی متوسط رو به بالا است، کسب کرد.  استودیو inXile Entertainment سازنده بسیار خاصی بود و جالب است بدانید که این سازنده، ساخت عناوین زیبایی مثل Wasteland در سال ۱۹۹۸ و Wasteland 2 را در سال ۲۰۱۴ بر عهده داشته است (نسخه سوم قرار است سال ۲۰۱۹ منتشر گردد) و از دیگر عناوین این سازنده می توان به The Bard’s Tale و Torment: Tides of Numenera اشاره کرد.

روزی روزگاری: شکارچیان شکار شده… | نقد و بررسی بازی Hunted: The Demon’s Forge - گیمفا

از خوبای شاخه داری!!!

 Hunted: The Demon’s Forge عنوانی متوسط رو به بالا بود ولی المان هایی جذاب مخصوصا به صورت کواپ داشت که باعث می شد قطعا ارزش یک بار تجربه کردن را داشته باشد آن هم در زمانی که کمتر بازی در این سبک بر پایه کواپ ساخته می شد. Hunted: The Demon’s Forge ضعف های زیادی داشت، ولی نکات مثبت و جذاب آن هم قابل قبول بوده و در اندازه ای ارزش داشتند که بازی را تبدیل به یک عنوان مناسب برای طزفداران این سبک نماید مخصوصا اگر دنبال یک تجربه داستانی دو نفره بودید . در این مطلب قصد داریم تا به طور کامل به بررسی نقاط قوت و ضعف عنوان Hunted: The Demon’s Forge بپردازیم و تمام جزییات آن را همراه شما عزیزان واکاوی کنیم تا خاطرات خوب و بد گذشته از این عنوان برایتان یادآوری شده و یا اگر این بازی مورد علاقه تان است ولی به هر دلیلی در نسل هفتم از زیر دستتان در رفته، شاید اکنون به سراغ آن بروید و عنوان Hunted: The Demon’s Forge را تجربه کنید. پس اگر به هر دلیلی به این عنوان علاقمند هستید، پیشنهاد می کنم در ادامه مقاله نقد و بررسی بازی Hunted: The Demon’s Forge با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

روزی روزگاری: شکارچیان شکار شده… | نقد و بررسی بازی Hunted: The Demon’s Forge - گیمفا

بازی Hunted: The Demon’s Forge داستان دو شخصیت اصلی بازی با نام های E’lara و Caddoc را دنبال می کند. Caddoc یک شخصیت مذکر قوی هیکل متخصص در مبارزات نزدیک است و E’lara (همان دلارام خودمان که اتفاقا بیراه هم نیست!!) نیز یک شخصیت مونث الف است که متخصص در مبارزات راه دور و تیروکمان است و البته از مزیتی به نام لباس تقریبا بی بهره است و کل مجموع لباس هایش روی هم حدود ۳۰ سانتی متر پارچه مصرف کرده است و قاعدتا او باید ۱۰۰ سال پیش یخ زده بود. اگر در تصاویر این مطلب هم احیانا فکر کردید بازی یک شخصیت اصلی فقط دارد حق دارید زیرا از نمایش دقیق و با جزییات سرکار خانم الف محترم در تصاویر به طرز شدیدی معذوریم! این دو شخصیت از آن مبارزان خیلی مثبت که برای افتخار و شرف می جنگند و .. نیستند و در حقیقت مزدورانی هستند که برای پول و طلا مبارزه می کنند و ماموریت می گیرند. آن ها در ازای یک مبلغ خوب، ماموریتی را از زنی مرموز که به طور عجیبی با پورتال های مختلف سروکار دارد، قبول می کنند اما حتما می دانید که کار به این سادگی ها هم نخواهد بود و دو شخصیت اصلی قصه ما، پایشان به یک داستان خیلی بزرگتر و عمیق تر باز می شود. شخصیت پردازی پروتاگونیست های بازی و دیالوگ های آنها فراز و نشیب زیادی دارد و گاهی واقعا اعصاب شما را خرد می کنند و گاهی هم شاهد اتفاقات و دیالوگ های جالبی بین آنها هستیم و به طور کلی می توان گفت بازیباز اصلا از دو شخصیت اصلی بازی بدش نمی آید و در مجموع پروتاگونیست های نسبتا جالبی هستند. داستان بازی نیز فقط در همین سطح که بازیباز را به جلو هل دهد تا بازی را ادامه داده و از وقایع و سرنوشت داستان بازی مطلع گردد، عمل می کند و با این که اصلا و ابدا شاهد یک داستان بسیار گیرا و قدرتمند نیستیم ولی این گونه هم نیست که کلا بازیباز داستان را یادش برود و کاری به آن نداشته باشد و مجموعا می توان گفت که داستان و شخصیت پردازی در عنوان Hunted: The Demon’s Forge در یک سطح متوسط ولی قابل قبول عمل کرده است.

روزی روزگاری: شکارچیان شکار شده… | نقد و بررسی بازی Hunted: The Demon’s Forge - گیمفا

E’lara (همان دلارام خودمان که اتفاقا بیراه هم نیست!!) یک شخصیت مونث الف است که متخصص در مبارزات راه دور و تیروکمان است و البته از مزیتی به نام لباس تقریبا بی بهره است و کل مجموع لباس هایش روی هم حدود ۳۰ سانتی متر پارچه مصرف کرده است و قاعدتا او باید ۱۰۰ سال پیش یخ زده بود.

بازی از لحاظ گرافیکی ضعیف و یا در بهترین حالت، متوسط رو به پایین عمل می کند. کیفیت تکسچرهای بازی چیزی در حد فاجعه است و واقعا بازی در زمان عرضه خود گویی متعلق به ۵ سال قبل بود و حتی بازی خیلی قبل تر بتزدا یعنی شاهکار Oblivion خیلی از این عنوان خوش گرافیک تر بود. در بازی بارها باگ و گلیچ های مختلف مشاهده می شد که گاهی باعث می شدند یک بخش را دوباره شروع کنید و مثلا در یک جا گیر می کردید یا هوش مصنوعی بازی هنگ می کرد و وقتی یارتان قرار بود بیاید و روی یک نقطه خاص بایستد این کار را نمی کرد و باید دوباره بازی را لود می کردید. همچنین گاهی برخی صحنه ها که باید اتفاق می افتاد اصلا رخ نمی داد و بازی در همان حالت می ماند که باز هم باید دوباره آن را لود می کردیم. گاهی نیز به سبب باگ یک دشمن اصلا و ابدا کشته نمی شد و تبدیل به یک موجود نامیرا می گشت! در بازی گاهی مشاهده می کنید که همه چیز چند ثانیه به حالت فریز شده می ایستد تا بازی منطقه بعدی را لود کند و سپس دوباره بازی راه بیافتد! گرافیک بازی بسیار خشک و کهنه به نظر می رسد و به هیچ عنوان زیبایی و جذابیت خاصی ندارد مخصوصا از لحاظ فنی که افتضاح است. لااقل بازی در زمینه طراحی هنری و تنوع محیط ها و مراحل وضعیت خیلی بهتری دارد و شاهد مراحل و محیط های متنوع و متفاوتی در طول بازی هستیم که بازی را خسته کننده نمی کنند و انصافا برخی از آنها فوق العاده زیبا هستند.

روزی روزگاری: شکارچیان شکار شده… | نقد و بررسی بازی Hunted: The Demon’s Forge - گیمفا

ببند!!!

مکانیک اصلی گیم پلی عنوان Hunted: The Demon’s Forge بر پایه بازی کو آپ و دو نفره است. E’lara با استفاده از یک سیستم کاورگیری خوب در بازی، می تواند از راه دور با تیروکمان دشمنان را مورد عنایت قرار دهد و از سمت دیگر Caddoc با هیکل ورزیده و تنومندش به دل دشمنان می زند و با مبارزات نزدیک کار آنها را می سازد در حالی که توسط الف عزیز حمایت می شود. در همین جا به یکی از مواردی که زیاد جالب نیست بر می خوریم و آن هم عدم بالانس و توازن جذابیت و کارآیی بین دو شخصیت اصلی بازی است که Caddoc جذابیت بازی کردن با E’lara را دارا نیست. تیر و کمان E’lara بسیار موثر و کار آمد است و استفاده از آن خیلی لذتبخش و آسان است و به راحتی برای از پای در آوردن دشمنان از راه دور کفایت می کند. اما از سوی دیگر مبارزه با Caddoc دردسر زیادتری دارد و خود را بین خیل عظیم دشمنان که بر سرتان ریخته اند می یابید و باید با سختی خود را از شر آن ها خلاص کنید و به هر کدام ضربه بزنید.

روزی روزگاری: شکارچیان شکار شده… | نقد و بررسی بازی Hunted: The Demon’s Forge - گیمفا

از خوبای لشکر زرهی!!

در نقاطی خاص در طول مراحل بازی، می توانید جای شخصیت ها را با هم عوض کنید که احتمالا دعوا بر سر این است که هر دو می خواهند با E’lara باشند اما خب به هر حال همین نقاط تعویض شخصیت ها، مقداری عدم توازن و بالانس آن ها را پوشش می دهد و بازی کواپ را عادلانه تر و متنوع تر می کند. زمانی که به صورت تک نفره بازی را تجربه کنید. هوش مصنوعی بازی اغلب رفتار جالب و صحیحی را از خود نشان می دهد و مانند یک انسان واقعی که دارد با شما بازی می کند، یک حالت رقابتی با شما دارد. هوش مصنوعی بازی به درستی حمله می کند و به کمک شما می آید، دشمنان را قلع و قمع کرده و زمانی که خط سلامتی شما به وضعیت بحرانی رسیده است شما را مجدا احیا می کند. همینطور جالب است بدانید که هوش مصنوعی اگر شما اجازه دهید بهترین آیتم ها را از دشمنان کشته شده برای خود بر می دارد که این یک حس بازی کردن با انسان واقعی را به شما منتقل می کند.

روزی روزگاری: شکارچیان شکار شده… | نقد و بررسی بازی Hunted: The Demon’s Forge - گیمفا

با وجود این که سبک بازی ترکیبی از هک اند اسلش و اکتشاف سیاهچال و نقش آفرینی است ولی سیستم اینونتوری در بازی وجود ندارد. شما می توانید دو عدد معجون سلامتی ذخیره کنید و دو عدد هم معجون جادو. والسلام!! گاهی در بازی به بخش هایی دارای اسلحه های مختلف می رسید که می توانید بردارید ولی متاسفانه شما محدودیت دارید که تنها یک سلاح مبارزه نزدیک، یک سلاح مبارزات از راه دور، یک سپر و یک قطعه زره را به همراه داشته باشید

 از نکات منفی که برای کواپ آنلاین بازی کردن این عنوان وجود دارد آن است که سرورهای بازی شدیدا خالی و خلوت هستند و گاهی اصلا کسی پیدا نمی شد که بخواهید با وی بازی کنید و یا وقتی هم میخواست شخصی پیدا شود باید مدت طولانی به صفحه Waiting خیره می ماندید تا شاید بازی کواپ برقرار شود اما معمولا به این شکل می شد که نهایتا باید به هوش مصنوعی پناه می بردید. در واقع برای کواپ بازی کردن بهتر بود که با دوستتان قرار می گذاشتید که باهم بازی را تجربه کنید و یا این که به صورت اسپلیت اسکرین بازی را با هم انجام دهید.  از نکات عجیب بازی این است که با وجود این که سبک بازی ترکیبی از هک اند اسلش و اکتشاف سیاهچال و نقش آفرینی است ولی سیستم اینونتوری در بازی وجود ندارد. شما می توانید دو عدد معجون سلامتی ذخیره کنید و دو عدد هم معجون جادو. والسلام!! گاهی در بازی به بخش هایی دارای اسلحه های مختلف می رسید که می توانید بردارید ولی متاسفانه شما محدودیت دارید که تنها یک سلاح مبارزه نزدیک، یک سلاح مبارزات از راه دور، یک سپر و یک قطعه زره را به همراه داشته باشید و در واقع آیتمهای شما در بازی قابل Unequip کردن و نگه داشتن نیستند و باید فقط آن ها را بیاندازید تا از بین بروند.

روزی روزگاری: شکارچیان شکار شده… | نقد و بررسی بازی Hunted: The Demon’s Forge - گیمفا

بچه صیدم را نزن… زامبی نازم را نزن… زلف زامبی به زلف یار می ماند همی!!

 در طول بازی بارها این کار را خواهید کرد زیرا سپرها در طول زمان ضعیف می شوند و سلاح ها با پیشرفت بازی در برابر دشمنان قوی تر کم اثر می شوند. هر کس می تواند دیدگاه های مختلفی را در مورد این سیستم و خوب و بد بودن آن داشته باشد اما به شخصه حالت تصادفی بودن آن و لذت این که مثلا در حالی که یک سلاح متوسط در دست دارید، ناگهان سلاحی دو برابر قدرت آن پیدا می کنید را دوست دارم اما به هر حال از مشکلات این سیستم نیز نمی توان گذشت. هر دو شخصیت بازی قابلیت استفاده از جادو را نیز دارا هستند، البته نه در حد بسیار قدرتمند. این قابلیت های جادویی در بازی از طریق آیتم اشک اژدها یا Dragons Tear که در طول مراحل کسب می کنید قابل خریداری هستند. شما می توانید در هر زمان تا ۴ اسپل را فعال داشته باشید و آن ها را روی D-pad تجهیز کنید.

روزی روزگاری: شکارچیان شکار شده… | نقد و بررسی بازی Hunted: The Demon’s Forge - گیمفا

اگر در تصاویر این مطلب احیانا فکر کردید بازی یک شخصیت اصلی فقط دارد حق دارید زیرا از نمایش دقیق و با جزییات سرکار خانم الف محترم در تصاویر به طرز شدیدی معذوریم!

در حالت کواپ می توانید ترکیب های جالبی از این اسپل ها را بر اساس یار همراهتان تجهیز کنید، مثلا شما می توانید یک اسپل را به کار ببرید که دشمن را در تله انداخته و در هوا معلق نگاه میدارد و از سمت دیگر یار شما با تیرهای انفجاری کار او را یکسره نماید قبل از این که حتی بخواهد به شما حمله کند. تمامی این قابلیت ها و جادوها قابل ارتقا نیز هستند. همچنین در بازی می توانید یار همراهتان را ‘Battle Charge’ کنید که برای مدتی وی را قوی تر کرده و قابلیت استفاده از هر جادویی که شما به کار می برید را پیدا می کند. انجام یک سری ماموریت های خاص یا بهتر است بگوییم رسیدن به یک سری موارد تعیین شده در بازی باعث می شود که اعداد وضعیت شخصیت شما نیز ارتقا یابند مانند قدرت و خط سلامتی و جادو و ..

روزی روزگاری: شکارچیان شکار شده… | نقد و بررسی بازی Hunted: The Demon’s Forge - گیمفا

Caddoc یا همان کدو یا همان کله کدو، یک شخصیت مذکر قوی هیکل متخصص در مبارزات نزدیک است

این موارد سخت نیستند و برخی زودتر و برخی دیرتر به دست می آیند ولی قابلیت هایی که ارتقا می دهند بسیار حیاتی و مهم هستند. به عنوان مثال یکی از این فعالیت ها شامل کشتن ۵۰۰ دشمن با تیروکمان است. سیستم دویدن شخصیت های بازی و کنترل آنها به معنای واقعی افتضاح است و حس می کنید که اصلا نمی توانید هنگام دویدن شخصیت را هدایت کنید و وی را به جهات مختلف ببرید. در مرحله ای که باید از دست یک باس غول پیکر فرار کنید و سرراهتان پر از موانع است، این سیستم دویدن حسابی روی مغز و اعصابتان راه می رود. بازی می تواند در مواقعی به معنای کلمه دشوار و سخت شود ولی اگر بخواهید خیلی سریع فقط خط داستانی اصلی بازی را اصطلاحا quick run کنید، بازی چیزی در حدود ۱۰ ساعت طول می کشد، ولی یک سری ماموریت های جذاب جانبی نیز در بازی وجود دارند که از طریق گشت و گذار در تمام محیط بازی به دست می آیند.

روزی روزگاری: شکارچیان شکار شده… | نقد و بررسی بازی Hunted: The Demon’s Forge - گیمفا

Caddoc جذابیت بازی کردن با E’lara را دارا نیست. تیر و کمان E’lara بسیار موثر و کار آمد است و استفاده از آن خیلی لذتبخش و آسان است و به راحتی برای از پای در آوردن دشمنان از راه دور کفایت می کند. در نقاطی خاص در طول مراحل بازی، می توانید جای شخصیت ها را با هم عوض کنید که احتمالا دعوا بر سر این است که هر دو می خواهند با E’lara باشند اما خب به هر حال همین نقاط تعویض شخصیت ها، مقداری عدم توازن و بالانس آن ها را پوشش می دهد و بازی کواپ را عادلانه تر و متنوع تر می کند.

یکی از مشکلات این ماموریت های جانبی، آن است که معمولا پاداش آن ها اصلا و ابدا ارزش دردسر و بدبختی که برای انجامشان می کشید ندارند و مثلا در آخر ماموریت یک شمشیر که خیلی از شمشیر حال حاضر خودتان بدتر است به شما هدیه می دهد! برای ارزش تکرار بیشتر بازی، سازندگان بخشی به نام Crucible mode را در بازی قرار داده اند که نوعی مپ ادیتور است که در آن باید یک محیط و arena را انتخاب کرده و سپس موج های دشمنان و نوع سلاح ها و … را نیز تعیین کنید و سپس به صورت آنلاین آن را تجربه کنید یا به اشتراک بگذارید. مشکل بزرگ این بخش آن است که هر چیزی که بخواهد در این بخش آزاد شود نیاز به طلا دارد که از بازی کردن کمپین داستانی بازی به دست می آید. قطعا کسی آنقدر بازی را تمام نخواهد کرد که بتواند کل آیتم های این بخش را آزاد کند. در واقع کسی برای بار دوم هم شاید سراغ آن نرود چه برسد بارها و بارها.

روزی روزگاری: شکارچیان شکار شده… | نقد و بررسی بازی Hunted: The Demon’s Forge - گیمفا

سیستم کاورگیری در بازی بسیار کارآمد و دقیق است

در زمینه صداگذاری و موسیقی در بازی Hunted: The Demon’s Forge شاهد یک کیفیت متوسط هستیم که نه لذت خیلی خاصی را به تجربه بازیباز از بازی می افزاید و نه کام وی را با یک کیفیت پایین تلخ می کند. صداگذاری ۲ شخصیت اصلی بازی بسیار با کیفیت انجام شده است و شاهد رد و بدل شدن صحبت های جالبی میان آن دو هستیم که گاهی خنده را بر لبان بازیباز می نشاند. صداگذاری های محیطی در بازی خوب انجام شده است و صداهای سلاح ها در مبارزات و ضربه زدن ها در بازی مشکل خاصی ندارند. در بخش موسیقی نیز قضیه دقیقا همین است و در حال تجربه کردن بازی و بعد از اتمام آن چیزی از موسیقی بازی به یاد ندارید و به هیچ عنوان چیز خاصی از آن به خاطرتان نمانده است. نهایتا در مورد بخش صداگذاری و موسیقی بازی Hunted: The Demon’s Forge باید گفت این بخش کیفیت متوسطی دارد که در مجموع می توان گفت قابل قبول است ولی چیزی را نیز به بازی اضافه نمی کند.

روزی روزگاری: شکارچیان شکار شده… | نقد و بررسی بازی Hunted: The Demon’s Forge - گیمفا

در حالت کواپ می توانید ترکیب های جالبی از این اسپل ها را بر اساس یار همراهتان تجهیز کنید، مثلا شما می توانید یک اسپل را به کار ببرید که دشمن را در تله انداخته و در هوا معلق نگاه میدارد و از سمت دیگر یار شما با تیرهای انفجاری کار او را یکسره نماید قبل از این که حتی بخواهد به شما حمله کند.

Hunted: The Demon’s Forge در مجموع یک بازی سرگرم کننده است که برای علاقمندان این سبک و مخصوصا کسانی که دنبال یک بازی کواپ هستند، تجربه ای جذاب را برای یک بار بازی کردن، رقم خواهد زد و ارزش یک بار تجربه را چه به صورت آفلاین و چه کوآپ داراست، به ویژه در زمانی که دیگر تقریبا بازی هایی که بخش داستانی با قابلیت اسپلیت اسکرین داشته باشند، وجود ندارند و می توانید از این بازی به همراه دوستانتان و خانواده تان در کنار هم به صورت آفلاین لذت ببرید. داستان نسبتا جذاب و قابل قبول است. شخصیت های بازی را می توانید دوست داشته باشید و در کنار هم لحظات جالبی را برایتان می سازند. تنوع مراحل و محیط ها در طول سفرتان بسیار عالی است و انواع و اقسام محیط ها را تجربه خواهید کرد که باعث می شوند هرگز خسته نشوید. هوش مصنوعی بار همراه شما بسیار خوب و عالی عمل می کند، سیستم کاورگیری در بازی بسیار کارآمد و دقیق است. در کنار این موارد مثبت، بازی نقاط ضعف تقریبا زیادی نیز دارد که شامل گرافیک و تکسچرهای ضعیف و گاها افتضاح، باگ ها و گلیچ های مختلف، سیستم دویدن بسیار بد، سرورهای بسیار خلوت برای بازی و معطل شدن بیش از حد برای بازی کردن آنلاین، سیستم طلا خرج کردن در بخش Crucible mode که به جندین بار تمام کردن بخش داستانی بازی نیاز دارد، عملا بازیبازان را از پیشروی زیاد در آن باز می دارد زیرا Hunted: The Demon’s Forge عنوانی نیست که آن را چندین بار تجربه نمایید.

روزی روزگاری: شکارچیان شکار شده… | نقد و بررسی بازی Hunted: The Demon’s Forge - گیمفا

Hunted: The Demon’s Forge یک عنوان خوب است و نه اصلا بیشتر. عنوانی که در هنگام تجربه کردن آن، هیجان خوبی به شما منتقل می شود و اصلا و ابدا اینطور نیست که مثلا بخواهید بازی را نیمه کاره رها نمایید زیرا آنقدر نقاط قوت دارد که بتواند قطعا یک بار تا پایان شما را به خود جذب نماید.

 در نهایت و بعد از بررسی بخش های مختلف و نکات ضعف و قوت عنوان Hunted: The Demon’s Forge باید گفت این بازی برای طرفداران سبک هک اند اسلش و نقش آفرینی قطعا ارزش تجربه کردن را داراست و جدا از اینها، برای هر شخصی که با دوست یا خانواده خود به دنبال یک بازی دارای بخش داستانی به صورت کوآپ آفلاین یا آنلاین می گردد نیز Hunted: The Demon’s Forge یک توصیه خوب به شمار می رود که ارزش بازی کردن را مخصوصا در حالت کوآپ داراست. Hunted: The Demon’s Forge یک عنوان خوب است و نه اصلا بیشتر. عنوانی که در هنگام تجربه کردن آن، هیجان خوبی به شما منتقل می شود و اصلا و ابدا اینطور نیست که مثلا بخواهید بازی را نیمه کاره رها نمایید زیرا آنقدر نقاط قوت دارد که بتواند قطعا یک بار تا پایان شما را به خود جذب نماید. هر چند اگر مشکلات تقریبا زیادی که در این بازی وجود دارند، رفع می شدند می توانستیم شاهد یک عنوان فوق العاده عالی باشیم، اما اکنون نیز با بازی طرف هستیم که می توانم تجربه کردن آن را به شما توصیه کنم و جذابیت های خاص خود را داراست.

روزی روزگاری: شکارچیان شکار شده… | نقد و بررسی بازی Hunted: The Demon’s Forge - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

روزی روزگاری: شکارچیان شکار شده… | نقد و بررسی بازی Hunted: The Demon’s Forge - گیمفا
روزی روزگاری: شکارچیان شکار شده… | نقد و بررسی بازی Hunted: The Demon’s Forge - گیمفا
روزی روزگاری: شکارچیان شکار شده… | نقد و بررسی بازی Hunted: The Demon’s Forge - گیمفا
روزی روزگاری: شکارچیان شکار شده… | نقد و بررسی بازی Hunted: The Demon’s Forge - گیمفا
روزی روزگاری: شکارچیان شکار شده… | نقد و بررسی بازی Hunted: The Demon’s Forge - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • saeed rahimi گفت:

    سلام جناب آقابابایی ممنون و خسته نباشید برا مقاله خوبتون
    چند وقتی نبودم عجب مقالهای پر انرژی منتشر کردین توسایت

  • devil may cry 3 گفت:

    ممنون بابت نقد خیلی خوبتون من این بازی رو روی pc بازی کرده بودم که نمیدونم چرا اصلا نتونستم با گیمپلی بازی ارتباط برقرار کنم شاید به خاطر موس و کیبورد بود که خیلی سخت شده بود
    اقای اقابابایی اگه تونستید توی بخش روزی روزگاری بازی devil may cry 3 رو هم نقد کنید که واقعا حیفه یکی از برترین بازی ها تو سبک h&s تو گیمفا نقدش نباشه ممنون

  • RPG Gamer گفت:

    سلام آقای آقابابایی
    مقاله زیبایی بود.بازی زیبایی هم بود.یکی از زیبای دیگه این بازی مکان های مخفی اون هستند که باید برای باز کردن اونها کلی پازل و معما حل کنید.تنوع سلاح ها هم خوب بود.با اینکه ۳ نوع تیر و کمان و ۳ نوع شمشیر میتونید انتخاب کنید ولی همینا خودشون به دسته های زیادی تقسیم میشدن.برخی از المان های RPG هم در بازی موجود بود.
    سیستم دویدن هم واقعا روی اعصاب بود چون نمیتونستیم سریعتر بدویم و سرعت همیشه ثابت بود و زاویه دوربین هم بد میشد گاهی اوقات.همچنین ۳ تا پایان جالب هم داشت که هر کدوم با توجه به کارهایی که درون بازی انجام میدید اتفاق می افته.خیلی ممنون که این بازی رو هم نقد کردید.این عنوان در حد متوسط رو به بالا بود ولی اصلا بین گیمرا جا نیفتاد.

  • behnam gh گفت:

    سلام
    اقا سعید مقاله هاتون مثل همیشه زیباست این بازی رو تا حالا تجربه نکردم ولی بازی قشنگیه و به احتمال زیاد بگیرمش
    ازتون دوتا درخواست دارم:
    میشه از اخبار بازی های pc بیشتر پشتیبانی کنید؟ خیلی کم پیش میاد که شما اخبار بازی های pc رو تو پستاتون ببینیم سایت شما در انحصار کنسول هاست و از اخبار pc پشتیبانی نمی کنید
    و دومی اینکه این سیستم بررسی نظراتو بردارید شاید شما ندونید اما این سیستم خیلی رو مخه شب ساعت ۱۰:۳۰ نظر می دی فرداش ظهر ساعت ۲ تایید میشه لطفا این سیستمو بردارید و تورو خدا یه جواب درست و حسابی بدید با ایشالا ماشالا که کاری انجام نمیشه ما که جز خوبی این سایت چیز دیگری نمی خواهیم
    این سایت به نظر من برترین سایت تو ایرانه اما اگه این دو تا مشکل هم رو هم بردارید خیلی بهتر هم میشه

    • ali dashti گفت:

      تائید نظرات اینجور که شما میگید نیست اصلا سرعت تائید خیلی خوبه شما خودت صبح نظر گذاشتی الان هم تائید شده شاید بعضی مواقع ابن اتفاقات پیش بیاد که خیلی کمه و حپاقل واسه من پیش نیومده
      اخبار pc هم که گذاشته میشه معرفی بازی های جدید،سیستم مورد نیاز،معرفی کارت گرافیک و سخت افزار های جدید دیگه چی هست مگه؟

    • سلام به شما بهنام جان. خیلی ممنونم از شما که لطف کردید مطالعه فرمودید و نظر دادید.
      بهنام جان تا جایی که من از بخش خبری اطلاع دارم و می بینم سایت رو انواع و اقسام خبرهای پی سی و نقد لپ تاب و تحلیل سخت افزاری و خبرهای بازی های پی سی و …. منتشر میشه که بلافاصله. کلا بهنام جان هر خبری در دنیا میاد بدون توجه به پلتفرمش تیم خبری میذارن روی سایت.
      سیستم نظرات هم بهنام جان معمولا تا نظر میدید خیلی زود با فاصله یکی دو ساعت نهایتا ثبت میشه مثل همین نظر خودتون که الان نوشتید. باور کنید قبلا که نبود خیلی اوضاع بدی رو شاهد بودیم و از فحش ناموسی و … رو در سایت می دیدیم.
      قطعا شما کاربرای خوب ما صلاح سایتتون رو میخواید و مرسی از نظر و پیشنهادتون

      • behnam gh گفت:

        ممنون که به نظر بنده ی حقیر توجه نشان دادید
        بله من هم دیده ام که اخبار پی سی رو می ذارید تو سایت و از این بابت متشکرم ولی منظورم
        بازی هاش بود که اونم امیدوارم بهتر بشه و شما مطمئنا توجه می کنین به این موضوع و از این بابت هم متشکرم
        در مورد سیستم بررسی نظرات هم هر چی که شما صلاح بدونید مطمئنا اون درسته و من هم به شما اعتماد کامل دارم فقط کمی سرعت این بررسی ها رو هم زیاد کنید عالی میشه

  • ali dashti گفت:

    بازم عالی خسته نباشید آقای بابایی
    یادش بخیر این بازی رو وقتی تازه اومده بود دوستم واسم کادو خرید گذاشتم رو صندوق عقب ماشین بعد برم بردارم،فراموش کردم و داداشم ماشین رو روشن کرد و رفت منم تا همیشه تو کف بازیش موندم هنوز عکس
    کاورش تو ذهنمه

  • سلام آقا سعید من اینو بچه بودم بازی کردم یادمه خیلی گیم پلی باحالی داشت.معما هاشم اعصاب خردکن بود(از جهت مثبت)گرافیکشم باحال بود و دشمن هاشم که دیگه نگم.اما یه چیزی درست یادم نیست اما تا جایب که میدونم پوشش اون خانومه اونقدرام بدنیس.دو تیکه تنشون بود دیگه.درسته؟

  • بسیار خوب نوشتید آقای بابایی
    ممنون از شما خیلی مقاله ی خوبی بود
    ————————–
    یادش بخیر …

  • aliguy گفت:

    خیلی بازی قشنگی بود من خیلی دوسش داشتم یادش بخیر نامردا سری جدیدشو باید میساختن

  • Ice_Devil گفت:

    سلام دوستان
    من یه مشکلی دارم گفتم شاید کسی بتونه کمکم بکنه
    من یه سیستم قوی دارم بازی ها رو آلترا میزارم بدون هیچ افت فریمی
    ولی همش احساس میکنم گرافیک بازی خرابه
    ۱٫مثلا یه هاله ی سیاه از پشت اجسام در میاد وقتی دوربینو روشون تکون میدم (این خیلی بده)
    ۲٫یا موهای کاراکتر ها همیشه خرابه حتی با اینکه گرافیک رو آخرین ….
    و اینکه اینا همش دارن میرن رو اعصاب من
    درایورم آپدیته و تو کنترل پنل انویدیا هم تنظیمات رو روی quality گزاشتم
    تو بازی آخری که کردم و این مشکلاتو توشون دیدم
    رزیدت ۷
    کوانتوم بریک
    ممنون میشم اگه کمک کنید
    گرافیک asus gtx1070 oc

  • babakfallah گفت:

    اقا ببخشین من یه سوال داشتم شرمنده اینجا میپرسم استیم من چرا باز نمیشه وقتی رو برنامه میزنم هیچ اتفاقی نمیافته

  • فرشاد گفت:

    آقا سعید بابت اسپم واقعا شرمنده ام ولی الان به یه کامنتی برخوردم از یه بنده خدایی که اسم اکانتش واچ داگز ۳ هستش ایشون نوشتن که رد دد ۲ بیاد یا نیاد بعد call of Juarez gunshlinger این سبک رو کنار گذاشتم یعنی میخوام واقعا اگر امکانش هست ای پی ایشون رو خواهشا بن کنید واقعا سردرد گرفتم یعنی سطح گیمری ایشون در این حده که یه شوتر اول شخص وسترن که اونم داستانش خطی هستش و هیچ گشت و گذاری نداره رو با رد دد که یه بازی سوم شخص اوپن ورلد وسترن با اون همه شخصیت ، دیالوگ ، موسیقی متن زیبا ، طبیعت زیبای غرب وحشی و از همه مهم تر آهنگ خوزه گنزالز که در لحظه ورود به مکزیک شروع میشه رو مقایسه کرده یعنی واقعا جان مارستون تو گور لرزید بعد این کامنت واقعا نمیدونم این دست از افراد در گیمفا چیکار میکنن خواهش میکنم رسیدگی کنید این آقا در پست خوشحالی یوبی سافت از تاخیر رد دد ۲ این کامنت رو گذاشتن خدا شاهده نمیخواستم کامنت اسپم بذارم ولی واقعا نابود شدم تا به امروز سر هیچ کامنتی اینقدر نسوختم اعصاب نمیزارن واسه آدم

  • درود بر سعید جان . آقا آقا بابایی دیده شده که نویسنده ها بعضی هاشون فن بازی در میارن. آگه میشه مقاله ای رو به پی اس ۴ اختصاص بدید با تشکر

  • vergil2max گفت:

    ممنون اقای اقابابایی.نقد خیلی خوبی بود.فقط حیف اول هفته گذاشتید چون خوندنش سخت بود برام.عادت کردم اخر هفته مقاله هاتون را بخونم.
    خوب حقیقتش چند ماه پیش دو دل بودم بازی بکنمش یا نه چون متای بازی پایین بود اخرش ازشما پرسیدم, بازی ارزش وقت گذاشتن داره شما هم رخصت دادید و منم بازی کردمش.دی
    بازی برای من زیاد باگ و مشکلات گرافیکی نداشت جز اینکه زیاد گرافیک فنی خوب نبود.توی بقیه موارد با شما موافقم.جز پوشش الارا.دی.نمره من بازی تقریبا ۸٫
    اولین دلیلی که خواستم بازی کنمش سبک بازی و دو نفره بودنش بود و دومیش الارا بود.دی.چون خیلی شبیه لایتینگ شخصیت اصلی فاینال فانتزی ۱۳ بود.همچنین اولین باری هم بود که یک شخصیت مونث را به مذکر ترجیح دادم و همچنین احتمالا اولین بارم بود که تیرکمان سلاح اصلیم بود.همونطور که شما اشاره کردید.
    در کل بازی یک حال هوای دیگه داشت و با حال بود.فقط اخرش یادم نیست چی شد.زنده موندن یا نه.با تشکر

  • Pouryakht گفت:

    پایان بازی واقعا مرخرف بود
    بازم ممنون که نقدش کردید هر چند بازی مال چند سال پیشه

روزی روزگاری: شکارچیان شکار شده… | نقد و بررسی بازی Hunted: The Demon’s Forge - گیمفا
روزی روزگاری: شکارچیان شکار شده… | نقد و بررسی بازی Hunted: The Demon’s Forge - گیمفا