کارگردان Wolfenstein 2 بازی‌سازی را بهترین فرم هنر در حال حاضر می‌داند - گیمفا
کارگردان Wolfenstein 2 بازی‌سازی را بهترین فرم هنر در حال حاضر می‌داند - گیمفا
کارگردان Wolfenstein 2 بازی‌سازی را بهترین فرم هنر در حال حاضر می‌داند - گیمفا
کارگردان Wolfenstein 2 بازی‌سازی را بهترین فرم هنر در حال حاضر می‌داند - گیمفا

کارگردان Wolfenstein 2 بازی‌سازی را بهترین فرم هنر در حال حاضر می‌داند

شایان مددی
۱۹:۳۷ ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
کارگردان Wolfenstein 2 بازی‌سازی را بهترین فرم هنر در حال حاضر می‌داند - گیمفا

بازی‌های ویدئویی صرفاً به‌عنوان یک سرگرمی شناخته می‌شدند اما طی سال‌های اخیر، The Last of Us و The Witcher 3 و عناوین بسیار دیگری، توانسته‌اند که این دید و تفکر را با داستان‌سرایی خلاقانه و فوق العاده‌ی خود تغییر دهند. از طرفی دیگر، بازی‌هایی مانند GTA با گیم‌پلی نوآورانه‌ی خود در این امر شریک بوده‌اند.

در حال حاضر، دنیای بازی‌های ویدئویی و بازی‌سازی از همیشه گسترده‌تر است، اما آیا با این وجود، همچنان یک سرگرمی محسوب می‌شود یا می‌توان آن را به‌عنوان یک فرم هنر به حساب آورد؟ این سوال سال‌هاست که مدام تکرار می‌شود و به‌تازگی، کارگردان Wolfenstein 2: The New Colossus یعنی Jens Matthies، در گفت و گو با وب‌سایت Metro GameCentral نیز نظر خود درباره‌ی این موضوع را به اشتراک گذاشته  است:

نمی‌دانم. من بعضی مواقع با خود فکر می‌کنم که آیا این راهی ارزشمند برای گذرندان وقتم است؟ اما سوال بزرگ‌تر اینجاست که آیا این کار آنقدر ارزش دارد که من یک هنرمند به حساب بیایم؟ البته به سختی می‌توانید بگویید که هنر بی‌معنی است و ما بازی‌سازی را داریم که به‌عنوان پایین‌ترین فرم هنر شناخته می‌شود.

من بازی‌سازی را بالاترین فرم هنر می‌دانم زیرا فرم‌های دیگر هنر را نیز در بر می‌گیرد. به عقیده‌ی من، بازی‌سازی بهترین و عالی‌ترین فرم هنر در حال حاضر است.

بله، من فکر می‌کنم که معنی و مفهومی در بازی‌سازی وجود دارد؛ حداقل به اندازه‌ی هرچیز دیگری که انسان‌ها می‌سازند. در مدیوم بازی‌های ویدئویی پتانسیل بسیاری وجود دارد که هنوز کشف نشده است.

علاوه بر این، Matthies گفته است که شخصیت‌های The New Colossus دارای کش و قوس‌ها و لحظات مهم و هیجانی مخصوص خود هستند:

همان‌طور که گفتم، ما تقریباً آزادی کامل در خلاقیت و نوآوری داریم… اما بخشی از این به رشد شخصیت‌ها در طول نسخه‌ی اول مربوط می‌شود. در پایان نسخه‌ی اول ما شخصیت‌های بسیاری داریم که البته در این نسخه‌ی جدید نیز رشد می‌کنند. پس ما با تمامی این شخصیت‌ها برخورد می‌کنیم و از این موضوع اطمینان می‌یابیم که همه‌ی آن‌ها کش و قوس‌ها و لحظات جالب خود را دارند.

من فکر می‌کنم که این موضوع، طبیعتاً باعث می‌شود که اطلاعات و ایده‌های بیشتری را پوشش دهیم. سپس، همان‌طور که می‌دانید، هرچقدر که صحنه‌های بیشتری را خلق می‌کنید و می‌نویسید، بیشتر به آن‌ها متصل می‌شوید و می‌خواهید که کاملاً آن‌ها را تحقق بخشید.

طبق گفته‌ی سازندگان، در Wolfenstein 2: The New Colossus تنها با تیراندازی سر و کار نخواهید داشت و باید به مدت سه ساعت، میان‌پرده‌های این عنوان را تماشا کنید.

از اخبار مرتبط با Wolfesntein 2: The New Colossus می‌توان به معرفی کمیک و نسخه‌ی کلکسیونی آن اشاره کرد. همچنین کارگردان این بازی در E3 2017 گفته بود که امکان عرضه‌ی نسخه‌های بیشتری از آن وجود دارد و در کل، تیم سازنده قصد ارائه‌ی یک سه‌گانه را دارد.

Wolfesntein 2: The New Colossus در ۲۷ اُکتبر مصادف با ۵ آبان، برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نسل هشتمیِ پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان انتشار خواهد یافت.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کارگردان Wolfenstein 2 بازی‌سازی را بهترین فرم هنر در حال حاضر می‌داند - گیمفا
کارگردان Wolfenstein 2 بازی‌سازی را بهترین فرم هنر در حال حاضر می‌داند - گیمفا
کارگردان Wolfenstein 2 بازی‌سازی را بهترین فرم هنر در حال حاضر می‌داند - گیمفا
کارگردان Wolfenstein 2 بازی‌سازی را بهترین فرم هنر در حال حاضر می‌داند - گیمفا
کارگردان Wolfenstein 2 بازی‌سازی را بهترین فرم هنر در حال حاضر می‌داند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • از خیلی وقت پیش این جریان بوده . ما در بازی سازی تقریبا تمام هنر هارو میبینیم ( البته نه در هر بازی بلکه در بازی های قوی و برجسته ) . بعد میان میگن بازی نکن خشن میشی بازی نکن گستاخ میشی . کانتر بازی نکن اگر دقت کنی رو پیشونی طرف الله الکبر نوشته بکشیش بی احترامی میشه و … واقعا که اول برای کشور خودمون در این زمینه متاسفم . بعد برای بعضی شرکت ها که همیشه از همه ی هنر ها سوء استفاده می کنند :smug: :teeth: :no:

    • OLDKRATOS گفت:

      یکی از بزرگترین مزایای صنعت و رسانه ی گیم در این هست که هیچوقت ایده ها تکراری نمیشن چون با پیشرفت فرایند بازیسازی استانداردها ارتقا پیدا میکنن
      چیزی که هیچوقت در سینما دیده نمیشه،سینمایی که در این سالها بیشتر جنبه ی مالی و درآمدازیی به خودش گرفته تا خلق آثاری نوین

  • furios gamer گفت:

    دوستان من یه سوال دارم میدونم جاش نیست ولی برام خیلی مهمه که بدونم من یه dlc واسه بازیم گرفتم ولی ریجن اکانتم آمریکاست و ریجن بازیم اروپاست وقتی dlc رو میخرم همش میگه wating to install و dlc رو اجرا نمیکنه حالا من رفتم یه اکانت اروپا ساختم و سعی کردم dlc رو تو اکانت اروپام اجرا کنم و بعد برم تو اکانت آمریکام بازی کنم اما نشد لطفا کمکم کنید!

    • OLDKRATOS گفت:

      Furios gamer
      سعی کنید اگر دیسک خریداری میکنید همیشه ریجن all باشه که اگر اقدام به خرید dlcکردین به مشکل بر نخورین
      شما ریجن اکانتتون احتمالا به بازیتون نمیخوره بخاطر همین dlc روی بازی اجرا نمیشه
      اگر بازیهارو دیجیتالی خریداری کنید هیچوقت اینچنین مشکلاتی براتون به وجود نمیاد چون ریجن بازی با ریجن پروفایلتون تطبیق داده میشه

    • mohammad.255 گفت:

      داداش ریجن بازی باید با ریجن دی ال سی یکی باشه ربطی به اکانت شما نداره فک کنم.ولی دوستان دیگه اگه راه حل میدونن کمک میکنن.اما اگر نشد فکر نکنم دیگه راه حلی جز خرید دی ال سی ریجن بازیتون یا تعویض بازیتون با یه بازی ریجن ال راه دیگه ای باشه

  • M.O.H.3.E.N گفت:

    سه ساعت میان پرده! احتمالا باید یه ۱۰۰ گیگی براش بذاریم کنار!!
    ولی جدا از اینها این گفته ایشون کاملا درسته مگه ممکنه شما بازی ای مثل ریمن یا ori و یا خیلی از بازیهای دیگه رو بازی کنید و از طراحی هنری و موزیک زیباش به وجد نیاین؟

  • mahdi.r گفت:

    مگه میشه آدم ori رو بازی کنه و به هنر گرافیکی این بازی پی نبره
    مگه میشه آدم last of us بازی کنه و تحت تاثیر داستانش قرار نگیره که الان حتی فیلم های هالیوودی دارن ازش الهام میگیرن
    مگه میشه آدم last of us بازی کنه و تحت تاثیر موسیقی که سازندش gustavo santaolalla که موسیقی فیلم bable رو زده و برنده جایزه اسکاره قرار نگیره
    مگه میشه آدم لست بازی کنه و تحت تاثیر رابطه الی با جول قرار نگیره
    مگه میشه آدم دارک سولز بازی کنه و تحت تاثیر اتمسفر بازی قرار نگیره
    مگه میشه آدم ویچر بازی کنه و تحت تاثیر گیم پلی زیباش قرار نگیره
    بازی و گیم واقعا در بردارنده اکثر هنر هاست:مثل نقاشی -موسیقی-سینما-نویسندگی
    پولی که کشور آمریکا از پول در میاره ایران از نفت در نمیاره خدا کنه روز بشه که تو کشور ما هم به گیم مثل کشور های دیگه اهمیت بدن

  • Mohamady گفت:

    به قول اون کس که اسمشو یادم نمی یاد بازیسازان کارشون بیشتر شبیه به ادم هایی که طرح جدید دستمال کاعذی ابدا می کنند
    البته تقریبا

  • به نظرم این دیدگاه کاملا درست نیست
    نمیتونیم بگیم چه هنری برترین هنره
    و همچنین نمیتونیم بگیم بازی سازی تمام هنر ها رو درون خودش قرار میده
    در واقع این هنر های داستان نویسی، موسیقی، سینما، صداگذاری(زیرمجموعه موسیقی) و … هستن که به کمک بازی سازی میان و یک بازی رو تشکیل میدن و قطعا یک بازی بدون داشتن هر کدم از این عناصر قطعا لنگ میمونه.
    این نظر منه.

  • e h m گفت:

    بازی درست کردن هنر خلق کردنه.خلق یک محیط مجازی با ویژگی های خاص اون دنیا.بنظرم عالیترین درجه از هنر میباشد.خیلی چیزهارو نمیشه در موردش توضیح داد.مثل کار خدا میمونه.دنیایی با قوانین خاص خودش

  • e h m گفت:

    بنظرم اینده بازی های کامپیوتری خیلی شگفت انگیزه اونقدر هیرت اور که حتی فکرش رو هم نمیتونین کنین.فکر کنین مثلا اونقدر پیشرفت کنه که مثلا در بازی کالاف دیوتی دشمنانتون هوشی در حد انسان واقعی داشته باشن.خیلی شگفت انگیز میشه.یا بازی ها با تکنولوژی خاص مثل خواب بهمون القا بشن.شگفت انگیز میشه.دقیقا مثل خواب دیدن شما تو خواب کنترل کاراکتر خودت رو بر عهده میگیره و به محیط های ناشناخته میره و اتفاقات دیگه.حالا فکر کن علم انقدر پیشرفت کنه که دستگاهی ساخته بشه که گیم رو مثل خواب بهت القا کنه.شما دیگه داخل خود بازی هستی مثل محیط واقعی و بازی رو اجرا میکنی.نمیدونم تونستم منظورم رو بهتون برسونم یا نه.بهر حال اینده این صنعت شگفت انگیزه.برا همینه عاشقشم

کارگردان Wolfenstein 2 بازی‌سازی را بهترین فرم هنر در حال حاضر می‌داند - گیمفا