Albert Penello: من نمی‌خواهم رسم کنسول‌ها شکسته شود و هر سال شاهد یک کنسول جدید باشیم - گیمفا
Albert Penello: من نمی‌خواهم رسم کنسول‌ها شکسته شود و هر سال شاهد یک کنسول جدید باشیم - گیمفا
Albert Penello: من نمی‌خواهم رسم کنسول‌ها شکسته شود و هر سال شاهد یک کنسول جدید باشیم - گیمفا
Albert Penello: من نمی‌خواهم رسم کنسول‌ها شکسته شود و هر سال شاهد یک کنسول جدید باشیم - گیمفا

Albert Penello: من نمی‌خواهم رسم کنسول‌ها شکسته شود و هر سال شاهد یک کنسول جدید باشیم

AminTSL
۰۵:۴۵ ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
Albert Penello: من نمی‌خواهم رسم کنسول‌ها شکسته شود و هر سال شاهد یک کنسول جدید باشیم - گیمفا

همانطور که می‌دانید مدیران مایکروسافت سال قبل پروژه اسکورپیو را معرفی و امسال به طور رسمی از آن که به اسم ایکس‌باکس وان ایکس یاد شد رونمایی و عرضه‌ی آن را برای ۷ نوامبر امسال تایید کردند، که این می‌تواند یک تغییر جهت بزرگ در تولید نسل کنسول‌ها باشد. این واقعه بازیکنان را به تعجب وا داشت که آیا ممکن است مایکروسافت به جای عرضه‌ی بزرگ سنتی کنسول‌ها در هر پنج یا شش سال، برای تولید کنسول‌های بهبود یافته در هر دو تا سه سال برنامه ریزی کرده باشد.

در طی مصاحبه‌ی خبرگذاری Wired با Albert Penello رئیس ارشد مدیریت محصول و برنامه‌ریزی ایکس‌باکس، او اشاره کرد که واقعا نمی‌خواهد که رسم کنسول‌ها شکسته شود و او طرفدار تعویض سیستم در هر یکی دو سال نبووده و نخواهد بود.

“ما مجبور بودیم سخت در این باره فکر کنیم، زیرا زمانی که تیم دور هم جمع شدند و ایکس‌باکس وان ایکس را تصور کردند ما واقعا نمی‌دانستیم پلی‌استیشن ۴ پرو هم وجود دارد، اما من می‌دانم ما درباره‌ی چه چیزی فکر می‌کردیم.

ما از سال ۱۹۷۷ هشت نسل کنسول‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم حتی می‌شود عقب تر به عرضه‌ی Magnavox Odyssey در سال ۷۴ نیز نگاه کرد و در این سال ها همیشه یک نوع روش مشخص وجود داشته که ما نیز تا به الان از آن روش و سنت پیروی می‌کرده‌ایم. اما ما اینبار به طرز متفاوتی عمل کردیم و واقعا باید به تمام جنبه‌های آن از توسعه‌دهنده گرفته تا مشتری، نام گذاری و اینکه چگونه این داستان را بگوییم و اطمینان حاصل کنیم که وقتی این ایده را معرفی می‌کنیم عالی به نظر  برسد، فکر می‌کردیم.

به این دلیل است که من دوست دارم به چیزهایی شبیه پورت‌های پشت دستگاه اشاره کنم، این یک نکته‌ی احمقانه به نظر می‌رسد اما یک حکم تایید است از اینکه چقدر ما به آن اهمیت می‌دهیم. تمام پورت‌ها در وان اس و وان ایکس شبیه هم هستند و از کابل‌های مانند هم استفاده می‌کنند. بنابراین شما زمانی که می‌خواهید بروزرسانی را انجام دهید به عقب برمی‌گردید، کابل‌ها را تعویض کرده و تمام شد بروزرسانی را انجام داده‌اید! ما نمی‌خواستیم که یک پکیچ با اسم جدید تحویل بدهیم ما دسته‌ی کنترل جدیدی نساخته‌ایم. تمام این چیزها با ملاحضه انجام شد تا سعی شود آسودگی خاطر و راحتی مشتریان را برای این ایده به همراه داشته باشد.

من نمی‌خواهم رسم و رسوم کنسول‌ها را بشکنم، من عاشق کنسول‌های بازیم و دوست ندارم که هر سال یک سیستم جدید داشته باشم و فکر هم نمی‌کنم کسی این را بخواهد. هرچند کسی نمی‌داند که عده‌ای از مردم دوستدار تکنولوژی چه فکری خواهند داشت.”

حرف‌های Albert Penello می‌تواند نشانه‌ی این را داشته باشد که مایکروسافت درک کرده است که هنوز عده‌ی زیادی حاضر به ترک مدل‌های مرسوم کنسول‌های بازی نیستند. با این حال ما ممکن است هنوز مبارزه‌ی پا به پای سونی و مایکروسافت را در طی سال‌های آینده شاهد باشیم و البته Shawn Layden از طرف سونی دیروز تایید کرد که آنان در حال برنامه‌ریزی برای پلی‌استیشن ۵ هستند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Albert Penello: من نمی‌خواهم رسم کنسول‌ها شکسته شود و هر سال شاهد یک کنسول جدید باشیم - گیمفا
Albert Penello: من نمی‌خواهم رسم کنسول‌ها شکسته شود و هر سال شاهد یک کنسول جدید باشیم - گیمفا
Albert Penello: من نمی‌خواهم رسم کنسول‌ها شکسته شود و هر سال شاهد یک کنسول جدید باشیم - گیمفا
Albert Penello: من نمی‌خواهم رسم کنسول‌ها شکسته شود و هر سال شاهد یک کنسول جدید باشیم - گیمفا
Albert Penello: من نمی‌خواهم رسم کنسول‌ها شکسته شود و هر سال شاهد یک کنسول جدید باشیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • قطعا بهترین کار همون عرضه یک کنسول برای یک دوره پنج یا شش ساله است.وگرنه یکجورایی مثل PC میشه البته نه هر PC .مثل PC من که اول یک مدل ارزون گرفتم تا الان هم نصف قطعاتش رو عوض کردم الان هم دقیقا دو تومن واسه ارتقا لازم دارم. :laugh: سعی میکنم جایزه ای برنده بشم تا با فروشش سیستم رو بروزرسانی کنم.

    • behnam گفت:

      نمیدونم چرا سیستمتو ارتقا می دی!
      اگه سیستمت اینقدر خرج داره کیستو بفروش یه دونه تازشو بخر
      من که همون کار و کردم و الان راضیم

      • اره ولی الان دیگه پاور و کیس اماده است.فقط باید پردازنده رو عوض کنم.واسه تعویض اون لازمه مین و رم رو هم عوض کنم.البته اگه i7 4790 گیر بیاد خیلی خوب میشه اونطوری دو رم دیگه میگیرم بشه ۱۶ گیگ.احتیاج به رم DDR4 نیست.

        • behnam گفت:

          رم۱۶ گرافیک۱۰۵۰ cpu i5 سیستم من اینه و تا الان جدید ترین بازیا رو با بهترین کیفیت
          باز می کنه البته دیگه سال بعد باید یه سیستم جدید بخرم
          ولی بنظرم i7 فعلا نیاز نیست اما اگه بخری فک کنم
          ۳ یا ۴ سالی کار میکنه

    • OLDKRATOS گفت:

      افرادی که موافق عرضه کنسولها در بازه ی زمانیه ٢ الی ٣ سال هستند اوج سادگی و نادانیشون رو بخاطر یکمشت پیکسل و پولیگون به تصویر میکشند

      امیدوارم هرگز چرخه ی عرضه ی کنسولها تغییری نکنه و شاهد سنت همیشگیش باشیم چون چیزی شبیه به بازار موبایل میشه

      درود بر کمپانیه بزرگ سونی که حکم امپراطور صنعت گیم رو داره و نه تنها ۴ سال یکه تاز در عرصه ی گیمینگ هست بلکه هیچوقت برعکس مایکروسافت منفور لطمه ای به سنت های دنیای گیمینگ نزده :yes:

  • نه تورو خدا بیا هر سال بساز.راستی ممنون از بروبچ گیمفا که تو این ساعت خبر میدن به ما خیلی زوده خداییش

  • cv گفت:

    این از عوارض زیاد حرف زدن مدیران مایکروسافت
    همین ۶ ماه پیش بود که یکی دیگه از مدیران مایکروسافت اعلام کرد عمر مفید اسکورپیو ۲ سال
    خود اسپنسر گفت دیگه دوران نسل ها گذشته
    حالا که ۴k واقعی شده شفاف تر از Pro به غلط کردن افتادن

  • هرکسی گفت:

    ببینید من فکرمیکنم که اصلا تغییر ندادن دسته این اطمینان خاطر و به دوست داران اس و معمولی میده که
    اره ما ازشماهم پشتیبانی میکنیم درهرصورت من دیدم
    نسبت به اکس باکس عوض شده به نظرم تخفیفات ماهیانه ی عالی داره با خرید گلد میشه درماه قشنگ ۴الی ۵ تا بازی داشت اونم اصل..
    برای تجربه ی مولتی پلتفرما اگه بخوام کنسولی انتخاب کنم قطعاXخواهد بودتاهم مولتی پلتفرم هارو به بهترین شکل ممکن اجرا کنم هم انحصاریای ازقبیل forza
    ولی دوستان وان معمولی واس مشکل ندارن داخله E3
    معلوم بود قشنگ به این افرادم اهمیت داده میشه عرض کردم عوض نشدن طرح دسته این مهم بیشتر تایید میکنه

  • siamak424 گفت:

    مبارزه این دو کمپانی باعث شده مردم این وسط ضرر کنن به قول گشت ارشاد (به مار راستشون که مردم ضرر میکنن)

  • اصلا معنی نداره که وقتی صفحه نمایش با کیفیت ۴k ابداع و ساخته و عرضه میشه، و همچنین وقتی بازیسازان توانایی و علم ساخت بازیها با همون حد کیفیت صفحه نمایش رو دارن، بعد کمپانیها کنسولی بسازن که حداکثر قدرتش فول hd هست این واقعا هم تراز نیست در حالی که موتونن پابپای صنعت تکنولوژی پیش برن اما بخاطر رسم و سنتی که بوده بخوان هر پنچ شش سال کنسول جدید و ارتقا یافته بسازن هرچند این رو هم در نظر بگیریم که تا ده پونزده سال پیش تا این حد سرعت پیشرفت علم و تکنولوژی اینقدر سریع نبود و اصلا قابل قیاس نیست. و بنظر من باید به روز باشن و سییتمها همه در یک لول باشن مثل نرم افزار که سریع آپدیت میکنن و وانمیستن به سال بکشه. این وسط کسی خواست کنسولش رو حفظ میکنه و با همون کیفیت اجرا میکنه یا که اگر بودجه داره میتونه ارتقا بده و هم تی وی و هم کنسول به روز بخره و این اصلا بد نیست. و اینکه ما نمیتونیم انتظار داشته باشیم که TV نسل جدید بده بیرون اما کنسولها رو متوقف در نسل گذشته کنیم. الان به موبایل نگاه کنیم هر یال گوشی میاد بیرون با جدیدترین قطعات و کنسول از این قضیه مستثنا نیست و جزیی از خانواده تکنولوژی هست.
    موفق باشید

    • Default گفت:

      اتفاقا، سرعت پیشرفت تکنولوژی ۱۰، ۱۵ سال پیش خیلی خیلی بیشتر از الان بود

    • Saman_hk گفت:

      اگه هر دو یا سه سال کنسول جدید بیاد و نسل عوض بشه،صد درصد بازی هایی برای نسل جدید عرضه میشه که نسل گذشته در حسرتش باقی میمانند و از آنجایی که توانایی خرید کنسول جدید رو ندارند مجبور هستند از دنیای گیم خدا حافظی کنند.
      در اینصورت گیمینگ به یک سرگرمی بسیار لوکس تبدیل میشه.
      شاید برای شما اینجور مسایل اهمیتی نداره ولی برای افرادی مثل من که با خرید هر بازی گرون قیمت قلبشون به درد میاد خیلی مهم و حیاتیه.

      • madking گفت:

        ببین
        من قدیم هم گفتم
        ۲۰۰ ۳۰۰ دلار اون طرف هم پول زیادیه
        و شرکت های کنسول سازی خودشون میدونن که باید یک کنسول رو برای ۵ سال حداقل بدن تا طرف بره بخره
        خیالت راحت باشه از این نظر
        هیچ وقت مثل موبایل نمیشه
        ممکنه میان نسلی بیاد ولی کنسول اصلی فاصله اش ۵ سال کمتر نیست

  • جعفر گفت:

    مایکروسافت سلطان گیم هست و بس منم ایکس باکس خریدم

  • HannaH گفت:

    خود مایکروسافت هم متوجه شده که ایده حذف نسل کنسول ایده ناکارآمد و عجیب و غریبیه. تفاوت کنسول و موبایل خیلى بیشتر از تصورى هست که بیشتر مردم توى بازار دارن.
    فرض کنیم من سالى یکبار کوشى مو عوض مى کنم. تا اینجا داشتن موبایل بهتر صرفا بحث سخت افزار هست و شرکت سازنده مسئولش. اما ساخت نرم افزار براى موبایل من چقدر هزینه متغیر داره؟ با اطمینان مى شه گفت در طى سه نسل گوشى اپل براى مثال، خیلى کمتر از ١٠ درصد به هرینه ها اضافه مى شه. چرا؟ چون چیزى به نام بهینه کردن مفهوم نداره و انتظارى هم به جز خلاقیت از تولید کننده نیست. بازى هم در بهترین شرایط طى یک سال آماده بهره بردارى هست و تیم تولید هم بیشتر از یک دفتر با دو تا اتاق و تعداد محدودى کامپیوتر احتیاج نداره. نتیجتاً بازى هم به طور متوسط ٣$ قیمت مى خوره.
    حال فرض کنیم یک شرکت مى خواهد در طى مدت ۴ سال یک بازى تولید کنه، با نزدیک به صد نفر نیرو و تجهیزات و هرینه هاى میلیونى. چطور مى شه این بازى رو براى تک تک کنسول هایى که طى این مدت بیرون مى یاد بهینه کرد و بازهم قیمت رو به صورت ثابت ۶٠$ (٩٩$) نگه داشت؟ چطور مى شه برنامه ریزى کرد و چطور مى شه از پس هزینه ها بر اومد. در همین زمان حال هم هزینه تولید بازى هاى ۴K براى بیشتر شرکت ها به صرفه نیست. چرا وقتى یک شرکت مى تونه یک بازى رو به بهترین شکل ١٠٨٠ تولید کرد، زمان و منابع بیشترى رو صرف رزولشن بالاتر براى مبلغى بکنه که پیشتر با زمان کمترى دریافتش مى کرده.
    من به شخصه، به عنوان مصرف کننده اى که دستش توى جیب خودش هست و خرید یک بازى هم خیلى براش سخت نیست، تا حراج خوردن بازى هاى مورد علاقه ام صبر مى کنم. چند تا کیمر دیگه مثل من پیدا مى شه؟ من مى گم خیلى. هزینه هاى زندکى سالانه بالا مى ره و شما ترجیح مى دید پولتون رو صرف مسائل حیاتى تر بکنید (مخصوصاً اگر فرضا مثل بیشتر بازى هاى سونى براى ١۶ سال به بالا تولید بشه).
    نتیجتاً نسل هاى ۶-٨ ساله هست که باعث مى شه نه تنها تولید کننده با آرامش کار کنه، بلکه خریدار هم با اطمینان خاطر خرید کنه و بدونه هزینه اى که مى ده توى یک یا دو سال سوخت نمى شه.
    مى مونن گیمرهاى هاردکور که بیشتر از داستان و مکانیک بازى از بخش فنى اش لذت مى برن که خوب PC همیشه موجوده و انحصارى هاى پر هزینه هم به طور عام نداره (به جز بازى هاى استراتژیک و البته استار سیتیزن که از قبل از ساخت بیش فروش شده) و بهترین کیفیت ممکن رو ارائه مى ده، هر چند من فکر مى کنم ظرفیت PC ها هنوز از این بالاتره ولى به دلیل سود دهى پایین در مقابل هزینه هاى بالا (براى رسیدن به سطحى بالاتر) کمتر کسى سراغ تولیدش مى ره. و البته پاشنه آشیل کنسول برو و وان ایکس هم همین هست.

  • OFFLINEMODE گفت:

    از نظر من و طبق اخباری که خوندم ، قراره کنسول ها مثل موبایل های الان به صورت انبوه و بسیار متنوع تولید بشن و سیستم عاملشون هم یک پارچه باشه که کنسول جدیدتر ، کنسول قدیمیتر رو و کنسول قدیمیتر ،کنسول جدیدتر رو ساپورت کنه

    میشه گفت این کار مزیت هایی داره مثل قیمت های بسیار متنوع و امکان خرید برای همه
    و نیازی نیست که حتما کسی که مثلا یه کنسول خریده باشه چند سال بعد یکی دیگه بخره
    بلکه فقط بازیها رو با کیفیت کنسول های جدیدتر نمیتونه اجرا کنه
    مثلا یه بازی هم کیفیت hd هم fullHD و هم ۴k داره و یه نفر یه کنسول چند سال پیش خریده و فقط میتونه کیفیت hd و یا fullHD رو تجربه کنه ، اگه بخای ۴k بازیش کنی اونوقت باید جدیدتر رو بخری
    و این کنسول ما همینجور ازش سن و سالی میگذره مثلا ۶ سال و بعد دیگه وقتشه عوضش کنی

Albert Penello: من نمی‌خواهم رسم کنسول‌ها شکسته شود و هر سال شاهد یک کنسول جدید باشیم - گیمفا
Albert Penello: من نمی‌خواهم رسم کنسول‌ها شکسته شود و هر سال شاهد یک کنسول جدید باشیم - گیمفا