اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و هفتم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و هفتم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و هفتم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و هفتم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و هفتم

سعید آقابابایی
۱۷:۳۰ ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و هفتم - گیمفا

Bloodborne یک شاهکار در در تمام زمینه ها بود. بازی که یکی از بی‎نقص ترین عناوینی است که در نسل هشتم منتشر شده است و در تک تک بخش های خود از گرافیک و گیم‌پلی گرفته تا صداگذاری و … کیفیت فوق العاده بالایی دارد و شهر Yharnam یکی از مخوف‌ترین شهرها و محیط‌هایی است که تا به حال بازی‎های رایانه‎ای به خود دیده‌اند. ارزش تکرار این شاهکار بسیار بسیار بالاست و حتی با وجود بارها بازی کردن Bloodborne، به هیج وجه این عنوان برای ما خسته کننده نمی‌شود و باز هم دوست داریم تا آن را تجربه کنیم. بر طبق قولی که داده بودم بعد از راهنمای عنوان دارک سولز ۳، نوبت به راهنمای قدم به قدم بازی Bloodborne می رسد که تصمیم گرفتم تا با توحه به شناخت و تسلط کاملی که از این عنوان دارم و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه شود. لازم به ذکر است که این مطالب از ان جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آنها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Bloodborne برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است.

img

راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne

 قصد داریم تا این راهنما را به صورت قسمت های مفصل تر از قبل برای شما قرار دهیم تا اگر دوباره قصد دارید این بازی را انجام دهید به برخی نکاتی که شاید در دفعات قبلی متوجهشان نبوده اید دست پیدا کنید و تمام موارد مخفی و آیتم های مهم و پنهان در بازی را کاملا بشناسید. اگر هم که می خواهید بازی را از ابتدا برای اولین بار اغاز کنید و تا به حال به خاطر سختی بازی و… می ترسیده اید، اکنون با این راهنمای فارسی و قدم به قدم، احساس بهتری برای شروع بازی داشته باشید افراد و بازیبازان بیشتری بتوانند پای به این دنیای شاهکار بگذارند و قطعا بعد از این بازی است که تازه عاشق دارک سولز هم خواهند شد. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای شخصیت های دارک سولز ۳ مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. لازم به ذکر است قبل از آن که وارد راهنمای قدم به قدم از شروع بازی شویم و پیشروی در مراحل را آغاز کنیم طی دو قسمت برای شما عزیزان برخی موارد مهم در بازی را شرح دادیم تا بعد از آن وارد راهنمای اصلی بازی شویم. مواردی مانند کاوننت ها و نحوه چگونگی کسب و استفاده از ایتم Insight. امروز با بیست و ششمین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne در خدمت شما خواهیم بود. با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و هفتم - گیمفا

Lecture Building

بلادبورن پر است مناطق و باس های انتخابی که اگر آن ها را پشت سر بگذارید پاداش های خوبی را در اختیار شما قرار می دهد. در این بخش قصد داریم به یکی از این بخش های انتخابی بپردازیم که Lecture Building نام دارد. اگر بر طبق راهنمای قسمت قبلی به سراغ کشتن Darkbeast Paarl رفته بودید دوباره به فانوس محل کشتن The One Reborn یعنی Advent Plaza Lantern بازگردید و مسیر مستقیم را ادامه داده و از پله ها بالا بروید و در بالای آن ها یک جسد می بینید که باید آن را بررسی کنید و با این کار به یک بخش جدید که همان Lecture Building است انتقال داده می شوید.

Lecture Building

امیدوارم که تا به حال اینجا نیامده بوده باشید زیرا که ممکن است اگر قبلا در پورتال Giant Being ها گرفتار شده باشید شما را به اینجا منتقل کرده باشند. Lecture Building دارای دو مسیر است. یکی از آنها به منطقه نهایی بازی و باس آخر می رسد و دیگری به منطقه ای انتخابی به نام Nightmare Frontier (که از طریق Tonsil Stoneنیز می توانید به این منطقه بروید). قاعدتا در این راهنما مسیر ما همین بخش انتخابی است البته بعد از این که خود منطقه Lecture Building را خوب اکتشاف کردیم. فانوس Lecture Building 2nd Floor را روشن کنید. از دربی که می بینید خارج شوید تا با برخی از دشمنان فارغ التحصیل شده!! برخورد کنید. این ها دشمنان اصلی این منطقه هستند و دامنه حمله شان نیز زیاد است. با حملات از راه دور و مقاومت بالا در برابر stun مشکل خاصی با آن ها نخواهید داشت زیرا بسیار آرام و آهسته حرکت می کنند. مسیر را تا ته راهرو بروید و به راست بپیچید و یک درب را رد کنید (این درب به Nightmare of Mensis می رود و به رنگ بنفش درخشان است) و باید با یک Reaper مبارزه کنید. سپس به سمت راست بروید . باید دو عدد دیگر Graduate را بکشید که از دور به سمت شما حمله می کنند و اینها از یک Blood Stone Chunk محافظت می نمایند. این منطقه چندین درب وجود دارد پس دقیقا به جهت یابی که خدمت شما عزیزان عرض میکنم دقت نمایید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و هفتم - گیمفا

این بیچاره ها مدرسه رو که اینجوری فارغ التحصیل شدن، دانشگاه رو هم باید در واحد “دیار باقی” ثبت نام کنن!!

نخستین دربی که باید واردش شوید دقیقا روبروی دربی است که در آن فانوس قرار دارد و از آن بیرون آمدید. در این اتاق ۶ عدد Sedative بردارید و مراقب باشید زیرا که وقتی می خواهید از اتاق خارج شوید یک دشمن فارغ التحصیل که به سقف چسبیده است از بالا به روی شما می پرد. خودتان قبل از این اتفاق او را با شلیک یا پرتاب Pebble پایین بیاندازید. اتاق بعدی که باید واردش شوید دقیقا موازی اتاق فانوس است. یعنی وقتی از اتاق فانوس بیرون آمدید و به سمت انتهای راهرو رفتیم، قبل از رسیدن به انتهای راهرو یک مسیر باریک سمت چپ می بینید که در حقیقت یک راهروی باریک است و در آن یک درب وجود دارد که وارد آن شوید و به روی یک بالکن باریک وارد می شوید که در حقیقت طبقه بالای اتاق کنفرانس است. سمت راستتان یک Graduate دیگر از سقف اویزان است و وی را بکشید و همینطور یک Graduate دیگر نیز در مسیرتان قرار دارد. از دربی که می بینید خارج شوید و سپس از درب بعدی که وجود دارد هم خارج شوید تا به سالن اصلی برگردید. وقتی برگشتید به محلی بروید که قبلا از جلوی درب بنفش رنگ ورود به Nightmare of Mensis رد شده و با Reaper مبارزه کردید. در سمت راست جایی که وی را کشتید یک درب دیگر می بینید که واردش شوید. وارد درب بعدی نیز بشوید حالا روی بالکن بالای اتاق کنفرانس در این سمت سالن هستید (روبروی قبلی) و مسیر را ادامه دهید و از دربی که وجود دارد خارج شوید تا به اتاقی برسید که در آن یک صندوق وجود دارد که حاوی Communion Rune است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و هفتم - گیمفا

بعد میگن میازاکی سالمه مغزش!!

برگردید به محل مبارزه با Reaper و یک نردبان به سمت پایین می بینید که از آن استفاده کنید. اینجا یک عنکبوت جهش یافته وجود دارد!! باید خیلی مراقب وی باشید. آرام نزدیک او شوید و یک ضربه بزنید و سریع به عقب برگردید تا اسیر پورتال نشوید. سپس می توانید با او حرف بزنید و یک gesture یاد بگیرید. همینطور اگر به حرف زدن با او ادامه دهید و به او بگویید که فکر نمی کنید که او خیلی بد است، به شما Anti-Clockwise Metamorphosis Rune نیز می دهد! از دربی که می بینید خارج شوید و دقیقا مستقیم بروید و با احتیاط وارد درب روبروی آن در سمت دیگر سالن اصلی شوید. مراقب پورتال که باز می شود باشید و عقب بیایید. سپس می توانید فانوس Lecture Building را در این اتاق روشن کنید. برگردید به سالن اصلی و جلو بروید و وارد اولین درب سمت چپ شوید و سپس درب بعدی. حالا در یکی از دو اتاق کنفرانس هستید که قبلا در طبقه بالایشان بودید. یک Graduate را بکشید و کلید Lecture Theatre را بردارید. همچنین یک ست لباس Student Uniform دیگر نیز در این اتاق وجود دارد. از درب دیگری که در اتاق می بینید خارج شده و از درب دیگر نیز خارج شوید و می بینید که به سالن اصلی بازگشته اید و سمت چپتان هم یک درب بنفش دیگر مانند آن که در طبقه بالا بود می بینید اما کاری به آن نداشته باشید (این درب به Nightmare Frontier می رود).

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و هفتم - گیمفا

ن بسیار با تلاش که بعد فارغ التحصیلی هم در اتاق کنفرانس مانده تا فارغ التحصیل تر بشه!!

به سمت راست بپیچید و مقداری جلوتر این بار وارد اولین درب سمت چپتان شوید که در حقیقت دیگر اتاق کنفرانس است که در طبقه بالایش هم بودیم روبروی اتاق کنفرانس قبلی است. اما فرقش با قبلی که تنها یک دشمن داشت این است که به محض این که درب را باز می کنید تعداد خیلی زیادیGraduate به شما حمله می کنند. اصلا به وسط سالن برنگردید تا همه آنها به سراغتان بیایند زیرا که خیلی پرتعداد هستند. باید در همان دهانه درب، کمی عقب تر بایستید و از باریک بودن دهانه درب استفاده کنید و سریع آن ها را که نمی توانند همگی با هم بیرون بیایند، همان جا بکشید. وقتی به سلامتی تمام شدند! وارد اتاق شوید و سمت راست چند عدد دیگر نیز Graduate وجود دارند که آن ها را هم به دانشگاه دیار باقی بفرستید! یک درب اینجا وجود دارد که وارد آن شوید و از درون صندوقی که می بینید Augur of Ebrietas را بردارید. درب سمت راست صندوق شما را به سالن اصلی باز می گرداند. در این منطقه کارمان تمام شده است. در سالن اصلی به انتها بروید و وارد درب بنفشی که کمی قبل تر گفتیم به Nightmare Frontier می رود وارد شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و هفتم - گیمفا

Nightmare Frontier منطقه ای که شاید نوشتن راهنمای آن از همه بخش ها سخت تر باشد. آدم در بازی خودش در این منطقه گم می شود!!

Nightmare Frontier

به منطقه کابوس وار Nightmare Frontier خوش آمدید. سریعا فانوس Nightmare Frontier Lantern را روشن نمایید. از منطقه غار مانند خارج شوید و به لب صخره روبرو بروید و سمت چپ یک Imp می بینید که سریع می خواهد فرار کند و او را بکشید. برگردید و این بار از دهانه منطقه غار مانند به چپ بروید و مقداری جلوتر و بالاتر یک Madman’s Knowledge را بردارید که قبل از Werebeast که روی زمین نشسته است قرار دارد. آرام به پشت Werebeast بروید و یک حمله شارژ شده و Backstrike نثارش کنید. وقتی او را کشتید کمی به سمت راست بروید و پایین بپرید تا ۲ عدد Lead Elixir را بردارید. در مسیر جلوترتان دو عدد Werebeast دیگجر وجود دارند که یکی نشسته و دیگری در حال قدم زدن است. می توانید وقتی دشمنی که قدم می زند دور شد از پشت ترتیب دشمنی که نشسته است را بدهید (عجب جمله بندی شد!! منظور این است که از پشت بکشیدش!!) و سپس دیگری را بکشید. سپس مسیر را به سمت یک فانوس سبزرنگ ادامه دهید و از آن و یک پل کوچک بگذرید و اینجا باید با دو شکارچی مبازه کنید. بهتر است که کر دو نفری کشتن آنها با هم را نکنید زیرا کار سختی است. بهتر است یکی یکی آن ها را به سمت خود بکشانید و نابودشان کنید ولی اگر دیدید هر دو با هم آمدند به عقب فرار کنید و برگردید تا آن ها به سرجای خود بروند و دوباره آرام به سراغشان بیایید به طوری که یکی از آنها شما را ببیند و به سمتتان بیاید. هر دو را بکشید و در منطقه بعد از پل که این دو شکارچی حضور داشتند یک مسیر می بینید که با یک سطح شیبدار به بالا می رود و یکی از شکارچی ها قبلا روی آن ایستاده بود. آنجا بروید و Fading Lake Rune را بردارید. پایین برگردید و اینجا در بالای یک بخش غار مانند یک زن زنگوله پا می بنید و در بخش پایین هم یک دریاچه بزرگ سمی. از سمت راست قبل ورود به دریاچه یک مسیر به پایین می رود که به یک غار خیلی کوچک می رسد که در آن یک Undead Beast را بکشید و دو عدد Blood Vial بردارید. فعلا اینجا را ادامه ندهید ولی خیلی زود بر می گردیم. برگردید و به لب دریاچه بروید و دو عدد Octosquid را می بینید. آنها را از دریاچه سمی بیرون بکشید و نابودشان کنید. مراقب حملات دشمنی که سایزش بزرگتر است باشید زیرا دامنه اثر بالاتری دارد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و هفتم - گیمفا

این دوستان پروفسورهای مغز و اعصاب رو که یادتون هست قطعا!! در واقعیت فرار مغزها داریم در این بازی فرار از دست مغزها!!

حالا دیواره سمت راست کنار دریاچه را پیش بروید و خیلی زود یک غار سمت راست می بینید که وقتی بالا بروید می بینید همانی است که زن زنگوله پا لبه آن ایستاده است. وی را نیز بکشید. حالا برگردید به غار کوچیکی که یک Undead Beast را کشتید و گفتیم زود بر می گردیم. مسیر را ادامه دهید و در اینجا ۲ عدد Fur Giant گنده بک به شما حمله می کنند و از راه دور تکه سنگ های بسیار بزرگ روی شما پرتاب می کنند. اول از همه این دو غول را بکشید و سپس Werebeast را کشته و جلوتر یک پل سنگی می بینید. هنوز از آن رد نشوید. به سمت راست بروید و یک Giant Imp ارزشمند می بینید که آن را سریعا بکشید. حالا قبل پل بایستید و با دقت سمت راست مسیر پل را نگاه کنید تا یک سطح شنگی شیبدار ببینید که پایین می رود. روی آن بروید و پایین رفته تا شما را به یک منطقه جدید دیگر برساند و یک میانبر برایتان باز می شود. حالا از روی پل رد شوید و وارد غار زیر آن شوید. یک Fur Giant منتظرتان است که او را بکشید. به محض کشتن آن برگردید و پشت سرتان به مسیری که آمدید نگاه کنید تا سمت چپ یک راه باریک ببینید که شما را می رساند به Frenzied Coldblood. از مسیر به پایین رفته تا به منطقه زیری برسید و باید چندین Octosquid را از بین ببرید. اینجا مراقب سنگ هایی که دو عدد  Fur Giant می اندازند باشید. وقتی دشمنان را کشتید به سمت نور سبز بروید و Fur Giant را قبل از این که به قسمت بعدی وارد شوید بکشید. مسیر سمت راست شما را به یک Brain Trust لعنتی که می دانم خیلی عاشقش هستید می رساند! تنها راه کشتن این لعنتی ها استفاده از Charged Attack و Backstrike combo های بسیار سریع است و گرنه اگر شما را فقط ببینند، خیلی سریع Frenzy شده و کارتان تمام است. این لعنتی خیلی زیرکانه در گوشه این بخش قایم شده است و باید خیلی با دقت و زیرکانه و البته با استرس او را بکشید. اما شاید یک چیز را ندانید که کارتان را خیلی راحت می کند.

نکته: یادتان است که در منطقه Cathedral Ward یک سپر به درد نخور Wooden Shield داشتید؟ همان سپر به درد نخور می تواند خیلی خوب برای مقاومت در برابر نیروی دیدن این Brain Trust های لعنتی و Frenzy شدن مقاومت کند. از آن استفاده کنید تا حلوی چشم هایتان را برای دیدن Brain Trust بگیرد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و هفتم - گیمفا

آمیگدالا، قسمت بعد در سینماهای تهران… ببخشید در راهنمای گیمفا!!

مسیر را به سمت پایین ادامه دهید و به یک Giant Imp دیگر می رسید که سریع آن را بکشید. کمی جلوتر و بالای یک لبه، یک عدد Frenzied Coldblood را بردارید. در انتهای سمت دقیقا مخالف این بخش، یک Madman’s Knowledge نیز قرار دارد. مسیر را به سمت چپ ادامه دهید و دو عدد Imp دیگر را در زیر این مسیر مشاهده می کنید که باید خیلی سریع هر دو را بکشید تا فرار نکنند. مسیر را از سمت چپ دریاچه سمی دنبال کنید تا نهایتا به یک Madman’s Knowledge دیگر برسید و آن را بردارید. اگر همین مسیر را ادامه دهید جلوتر به منطقه باس فایت وارد می شوید و باید با Amygdala مبارزه کنید که شرح این مبارزه جذاب را در قسمت بعدی برای شما خواهم نوشت.

در بخش بعدی این راهنما باس فایت Amygdala و ادامه مسیر را برای شما شرح خواهیم داد. 

شما می توانید تمامی بخش های این راهنما را در این قسمت مشاهده نمایید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و هفتم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و هفتم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و هفتم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و هفتم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و هفتم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و هفتم - گیمفا