E3 2017 از پنجره گیمفا: خبری در راه است… | هر آنچه باید درباره‌ی E3 بدانید - گیمفا
E3 2017 از پنجره گیمفا: خبری در راه است… | هر آنچه باید درباره‌ی E3 بدانید - گیمفا
E3 2017 از پنجره گیمفا: خبری در راه است… | هر آنچه باید درباره‌ی E3 بدانید - گیمفا
E3 2017 از پنجره گیمفا: خبری در راه است… | هر آنچه باید درباره‌ی E3 بدانید - گیمفا

E3 2017 از پنجره گیمفا: خبری در راه است… | هر آنچه باید درباره‌ی E3 بدانید

Former Writer
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
E3 2017 از پنجره گیمفا: خبری در راه است… | هر آنچه باید درباره‌ی E3 بدانید - گیمفا

ما گیمر ها واقعا آدم های عجیبی هستیم! زندگی یک گیمر تفاوت های خیلی زیادی با زندگی آدم های معمولی دارد. دنیای گیم پر است از لحظات شاد و جذاب. و همینطور لحظه هایی که ناراحت کننده اند. فراز ها و نشیب های بسیاری در زندگی گیمری هست و همین بالا و پایین شدن ها است که از سرگرمی های لذت بخش این نوع زندگی است. فقط بخشی از هیجانات و لحظات خوب زندگی گیمر درون بازی هایی که انجام می دهد اتفاق می افتد. اما بخش دیگر آن در دنبال کردن آن ها است. این لذت را آن کسی می برد که هر روز صبح به امید یک خبر و خوب و یا اتفاقی تازه “گیمفا” را باز می کند. ما همیشه خبر ها را چک می کنیم. همیشه بازی های محبوبمان را پیگیری می کنیم و روز و شب آویزان این وبسایت و آن وبسایت هستیم. چون که دنبال کردن اخبار چیز هایی که دوستشان داریم نیز برایمان زیبا است. ما ویدئو گیم را دوست داریم. همینطور هر آنچه مربوط به آن است نیز برایمان دوست داشتنی و خواستنی است.

دنبال کردن اخبار و اطلاعاتی که پیرامون بازی های مورد علاقه مان منتشر می شوند منتهی می شود به حس زیبایی به نام “هایپ شدن”. شاید بسیاری از گیمر های سالخورده و با تجربه ادعا کنند که هایپ شدن اصلا چیز خوبی نیست و معمولا به حس فریب خوردگی ختم می شود. در پاسخ باید گفت آری. این موضوع صحیح است. اما این حس واقعا چیزی است که هیچ وقت نمی توان از ویدئو گیم جدایش کرد. اگر شور و شوق و هیجان نباشد ویدئو گیمی هم در کار نخواهد بود. هایپ شدن بخشی از دنیای گیم است و از لذت بخش ترین حس هایی است که گیمر ها به صورت انحصاری در حرفه ی خود تجربه اش می کنند.

E3 2017 از پنجره گیمفا: خبری در راه است… | هر آنچه باید درباره‌ی E3 بدانید - گیمفا

در لحظاتی که این کلمات نگاشته می شوند تایمر گیمفا نشان می دهد فقط و فقط دوازده روز تا E3 فاصله داریم و هر چه این اعداد کوچک تر می شوند و به پایان نزدیک تر، تحمل ما هم کمتر می شود و هایپمان بیشتر.

هدف از این مقدمه آن بود که برسیم به این نقطه. در حال حاضر بهترین دلیل سال را برای هایپ بودن داریم. بزرگترین رویداد مربوط به ویدئو گیم در جهان در حال نزدیک شدن است و هیچ کس به اندازه ی ما گیمر ها شور و شعف ندارد. در لحظاتی که این کلمات نگاشته می شوند تایمر گیمفا نشان می دهد فقط و فقط دوازده روز تا E3 فاصله داریم و هر چه این اعداد کوچک تر می شوند و به پایان نزدیک تر، تحمل ما هم کمتر می شود و هایپمان بیشتر.

ما گیمر ها همین یک E3 را بیشتر نداریم. پس از آن هم خشکسالی بازی هایمان آغاز می شود و خوشی ها می رود تا اوایل پاییز. پس بهتر است تا جایی که می شود از این مراسم لذت ببریم. هر چه باشد E3 است و همه چیزش متعلق به ما گیمر ها است. بیایید قدرش را بدانیم و با روی باز به آغوشش برویم.

این مقاله اولین چشمه از برنامه های گیمفا برای پوشش این اتفاق بزرگ است. زین پس نیز قرار است در طول این چند روز شما را همراهی کنیم و در کنار هم لحظاتی فوق العاده داشته باشیم. در روز های آتی E3 را از پنجره ی گیمفا شاهد خواهید بود. پنجره ای که همیشه برایتان باز است تا با دنیای زیبا و پر هیجان E3 ارتباط بسیار بهتری برقرار کنید.

در ادامه سعی داریم در این مقاله این نمایشگاه را اندکی بررسی کنیم. ابتدا با بررسی ماهیت E3 اغاز می کنیم. سپس مروری خواهیم داشت بر داستان تولد آن. پس از آن نیز انتظارات جامعه ی گیمران از این رویداد را بررسی خواهیم کرد و سپس به E3 2017 خواهیم پرداخت. پس تا پایان این نوشته همراه ما باشید تا سفر هیجان انگیزمان را آغاز کنیم.

E3 2017 از پنجره گیمفا: خبری در راه است… | هر آنچه باید درباره‌ی E3 بدانید - گیمفا

E3 در راه است!

E3 چیست؟

E3 یک نمایشگاه بین المللی است که هر سال توسط بزرگ ترین ناشران دنیای ویدئو گیم میزبانی می شود و جدید ترین محصولات آن ها را به سمع و نظر مردم جهان می رساند. E3 علامت اختصاری و توافقی عبارت Electronic Entertainment Expo است اما برای راحتی در تلفظ، نام این رویداد همه جا با عبارت E3 شهرت یافته. در این نمایشگاه  که به عنوان بزرگترین رویداد مربوط به گیم در سال شناخته می شود معمولا کمپانی های بزرگ و ناشران قدرتمند دنیای گیم کنفرانس هایی مطبوعاتی برگذار می کنند تا جدید ترین محصولاتشان را معرفی نمایند. به طور کلی این رویداد از دو بخش کنفرانس ها و بخش نمایشگاه تشکیل می شود. در بخش نمایشگاه هر کمپانی بر اساس هزینه ای که خرج می کند و اندازه ای که دارد غرفه ای را دریافت نموده و محصولاتش را به نمایش می گذارد. در این بخش معمولا برخی از بازی های در حال ساخت این کمپانی ها نیز قابل بازی هستند و دوستداران بازی گاهی برای تجربه ی برخی بازی ها چنان صف هایی را تشکیل می دهند که رسیدن به آخر آن (بدون تقلب و دوز و کلک!) بیش از چندین ساعت به طول می انجامد. در بخش نمایشگاه، معمولا سالن به دو بخش تقسیم می شود. بخش اول مخصوص ناشران صاحب کنسول، همچون: سونی، مایکروسافت و نینتندو و بخش دوم مخصوص دیگر ناشران است.

E3 کجا برگذار می شود؟

این رویداد هر ساله در ساختمان Los Angeles Convention Center در شهر لس آنجلس برگذار می شود و سالانه بیش از پنجاه هزار بازدید کننده از سر تا سر جهان در این نمایشگاه شرکت می کنند.

E3 2017 از پنجره گیمفا: خبری در راه است… | هر آنچه باید درباره‌ی E3 بدانید - گیمفا

ساختمان Los Angeles Convention Center در شهر لس آنجلس

E3 چگونه بوجود آمد؟

(تاریخچه ای کوتاه از نمایشگاه سالانه ی سرگرمی های الکترونیکی)

سال ها پیش، قبل از تمامی این اتفاقات و جریاناتی که امروزه با E3 داریم، نمایشگاهی به نام Consumer Electronics Show یا به اختصار CES وجود داشت. CES رویداد بزرگی بود. مردم بسیاری از کشور های مختلف برای بازدید از آن می آمدند و تعداد مراجعان آن به هیچ وجه کم نبود. بر عکس E3 امروزی، این نمایشگاه دو بار در سال برگذار می شد. این رویداد یک نمایش تابستانی داشت که در شیکاگو برگذار می شد و یک نمایش زمستانی در لاس وگاس. ناشران و تولید کنندگان بازی های ویدئویی نیز محصولات خود را در این نمایشگاه به سمع و نظر عموم مردم می رساندند. اما تولید کنندگان بازی در این مراسم یک مشکل بزرگ داشتند و آن بی اطلاع بودن مراجعین آن نمایشگاه درباره ی بازی های ویدئویی بود. آری. CES صرفا یک نمایشگاه ویدئو گیم نبود و هر گونه محصول الکترونیکی (و حتی گاهی غیر الکترونیکی) را نیز شامل می شد. به همین خاطر این امکان برای ناشران وجود نداشت که تمرکز خود را صرفا بر روی معرفی حرفه ای آثارشان بگذارند و وقتشان بیشتر صرف شناساندن فرهنگ بازی ویدئویی به مراجعین آن مکان می شد. کسانی که به آن ها مراجعه می کردند در بسیاری مواقع “گیمر واقعی” نبودند و این مسئله ای آزار دهنده بود. از طرفی به خاطر وجود لوازم و دیگر محصولات الکترونیکی، بازار فعالان حوزه ی ویدئو گیم در آن رویداد چندان هم داغ نبود. آن ها به هیچ وجه در مرکز توجهات نبودند و صرفا حکم نان زیر کباب را داشتند! به همین خاطر فعالان این عرصه در سال ۱۹۹۵ تصمیم گرفتند راه خود را به کلی از این رویداد جدا کنند.

E3 2017 از پنجره گیمفا: خبری در راه است… | هر آنچه باید درباره‌ی E3 بدانید - گیمفا

E3 های قدیم

هنگامی که مجلس سنا تصیم گرفت بر روی خشونت در بازی های ویدئویی بررسی های بیشتری انجام دهد چند تغییر اساسی در تاریخ این صنعت بوجود آمد. یکی از این موارد تشکیل سازمان Interactive Digital Software Association (یا به اختصار IDSA که در حال حاضر با نام ESA شناخته می شود) بود. بدین ترتیب بازی های ویدئویی زیر مجموعه ی محصولات نرم افزاری شناخته شدند و ناشران و سازندگان ناچار شدند تا به قوانین جدید وضع شده پایبند باشند.
در سال ۱۹۹۴، IDSA اعلام کرد که قصد دارد تا به صورت اختصاصی رویدادی را برگذار کند که فقط و فقط مختص بازی های ویدئویی باشد و از دیگر ناشران بزرگ دعوت کرد تا در این رویداد شرکت کرده و بیخیال نمایشگاه CES شوند. اولین کمپانی ای که به سرعت با این تصمیم موافقت کرد یکی از دو غول کنسول ساز آن زمان یعنی SEGA بود. این کمپانی موافقت خود را با این مراسم اعلام کرد و به یکی از اولین حامیان آن تبدیل شد. اما دیگر غول کنسول ساز آن زمان یعنی نینتندو علاقه ی چندانی به شرکت در این رویداد نداشت. به همین خاطر تا اواخر سال ۱۹۹۴ به پشتیبانی از مراسم CES ادامه داد. پس از مدتی علیرغم مخالفت های نینتندو IDSA تصمیم خود را گرفت و رویدادی را تحت نام Electronic Entertainment Expo یا همان E3 خودمان برنامه ریزی نمود. و اینجا بود که بالاخره E3 متولد شد.
ناشرانی چون نینتندو مجبور به همکاری شدند و بالاخره این نمایشگاه نیز برگذار شد. (فراموش نکنیم که آن دوره مربوط به جنگ Super NES و SEGA Genesis بود و نینتندو نمی خواست هیچ رقمه میدان را خالی کند)
اولین دوره از E3 در سال ۱۹۹۵ برگذار شد و جالب است بدانید این رویداد به هیچ وجه حتی از همان ابتدا نیز رویداد کوچکی نبود. در اولین دوره E3 توانست پنجاه هزار شرکت کننده داشته باشد که این رقم حتی در سال های اخیر تا هفتاد و پنج هزار نفر نیز رسیده. از آن به بعد این رویداد گیمی با قدرت به کار خود ادامه داد و هر چند فراز و نشیب های زیادی را در این سال ها تجربه کرد اما باز هم محکم و استوار ایستاده. آخرین دوره از این مراسم در سال ۲۰۱۶ برگذار شد و حدود دو هفته ی دیگر تا دوره ی جدید آن یعنی E3 2017 باقی مانده.

E3 2017 از پنجره گیمفا: خبری در راه است… | هر آنچه باید درباره‌ی E3 بدانید - گیمفا

آن روز ها و غرفه ی Halo. نامی که تاریخ اکس باکس را ساخت.

جامعه ی گیمر ها چه انتظاراتی از یک مراسم E3 خوب دارند؟

  • E3 باید سورپرایز داشته باشد.

یکی از ویژگی هایی که E3 را E3 می کند همین سورپرایز ها و غافلگیری های آن است. منظور دقیقمان از سورپرایز ها این است که اخبار و نمایش هایی را ببینیم که تا آن لحظه چیزی از آن ها نمی دانستیم یا این که پیش بینی نمی کردیم. مثلا یکی از بزرگترین سورپرایز های سال های اخیر مربوط به معرفی عنوان Watch Dogs بود. نمایش این بازی (با این که اثر نهایی با حدود انتظاراتمان اندکی فاصله داشت) یک غافلگیری بسیار عالی و به یاد ماندنی بود. هر چند نمایش، بازی را بسیار بهتر و رویایی تر از چیزی که واقعا بود نشان می داد اما شور و شورقی را در بازیبازان بوجود می آورد که وصفش از عهده مان خارج است. یا مثلا در E3 سال پیش در کنفرانس سونی. با این که شایعاتی از گوشه و کنار به گوش می رسید اما باز هم این کمپانی موفق شد همه را سورپرایز کند. دیدن آن تعداد از نوازندگان و شنیدن موسیقی زیبایی که نواخته می شد نوید معرفی اثری عظیم را می داد. در این هنگام شاید همه ی ما در این اندیشه بودیم که واقعا این مقدمه چینی ها برای معرفی چه چیزی است؟ و همگی در ذهنمان حدس هایی می زدیم. اما واقعا زمانی که از میان سایه ها چهره ی سالخورده ی کریتوس پدیدار شد چه کسی می تواند ادعا کند که شوکه نشده است؟ این همان چیزی است که من نامش را می گذارم E3. این همان کاری است که یک E3 خوب باید با تماشاگران بکند.
یکی از بد اخلاقی ها و بد سلیقگی هایی که ناشران بزرگ در این زمینه انجام می دهند مربوط به معرفی عناوینشان در فاصله ی چند روز مانده تا E3 است. نمی دانم اسم این کار را چه باید گذاشت. بد سلیقگی؟ نفهمی؟ سیاست؟ هر چه که هست این کار بخش بزرگی از حس و حال مربوط به E3 را از بین می برد. برای مثال همین چند روز پیش بود که بازی FarCry 5 به صورت جهانی معرفی شد. واقعا این امکان وجود نداشت که این بازی به یکباره در کنفرانس یوبی سافت معرفی می شد؟ واقعا امکانش وجود نداشت که در میانه ی کنفرانس به جای نمایش چرت و پرت هایی مثل Just Dance ( که معمولا هر وقت نوبت به نمایش این عنوان می رسد بچه ها استراحتکی می کنند و اگر نیاز به دستشویی بود اقدام می کنند) با یک تیزر غافلگیر کننده معرفی این عنوان را شاهد می بودیم؟

E3 2017 از پنجره گیمفا: خبری در راه است… | هر آنچه باید درباره‌ی E3 بدانید - گیمفا

اقدام زیبای بتزدا. در این شهر قشنگ دو منطقه در حال ساخت هستند و تابحال هم خبری از آن ها به بیرون درز نکرده. به این می گویند سورپرایز های عالی.

نمی دانم آیا این هم از همان سیاست های لعنتی شان است که بازی را قبل از مراسم معرفی کنند و ذهن ها را آماده کنند تا نمایش اصلی دردسر و یا هزینه ی کمتری بخواهد؟ یا چه؟ دلیلش هر چه هست شخصا نمی توانم توجیهش کنم. آن ها پیش از مراسم به شیوه ای اعصاب خرد کن هر چه دارند را رو می کنند. Assassin’s Creed شان را لو می دهند. The Crew را فاش می کنند و FarCry را به همه نشان می دهند. شاید تعدادی سورپرایز را هم برای کنفرانسشان نگه داشته باشند اما هر چه هست این نوع معرفی بازی اصلا باب میل گیمر ها نیست و شان و ارزش E3 را نیز کم می کند.
از بحث معرفی عناوین که بگذریم سورپرایز می تواند به شیوه های دیگری نیز انجام شود. همین که از یک بازی بزرگ و محبوب فقط و فقط یک تاریخ انتشار اعلام شود می تواند خیال عده ی زیادی را راحت کند. یادتان هست پس از نمایش تریلر The Last Guardian و نمایش ناگهانی تاریخ انتشار آن عنوان، آن هم برای سال ۲۰۱۶  چه شوقی جمعیت را فرا گرفت؟ یادتان هست در انتهای نمایش Fallout 4 در حالی که همه انتظار داشتند بازی سال بعد به دستشان برسد “تاد هاورد” ناگهان اعلام کرد بازی تا چند ماه دیگر وارد فروشگاه ها می شود؟ چقدر از این خبر به وجد آمدید؟ گاهی همین اخبار کوچک باعث می شود شور و شورق E3 بسیار بیشتر شود. گاهی خبر ساخته شدن عنوانی که سال ها مشغول خاک خوردن بوده می تواند دل عده ی بسیاری را شاد کند. و این چیزی است که E3 باید باشد. هر چند که نمایش ها بسیار زیبا تر از خود بازی ها باشند. و هر چند که برخی بازی هایی که نمایش داده می شوند هرگز روی انتشار را نبینند. اما وظیفه ی E3 ایجاد شور و شوق گیمی است. وظیفه ی E3 این است که عشق به گیم را تقویت کند. کاری کند که بازیباز ها بار دیگر افتخار کنند که عضوی از این جامعه اند. کاری کند که ما بفهمیم صنعت گیم تا چه اندازه بزرگ شده و چه چشم انداز هایی برای آینده ی آن در نظر است.

E3 2017 از پنجره گیمفا: خبری در راه است… | هر آنچه باید درباره‌ی E3 بدانید - گیمفا

آن E3 ای که پر باشد از عناوین قبلا معرفی شده و تکراری را باید گذاشت لای جرز دیوار. E3 است و سورپرایز هایش و بدون آن ها هیچ است.

  • حضور عناوین و بازی های بزرگ

E3 بهترین مکان برای معرفی بازی های بزرگ است. بدون شک هیچ زمانی از سال به اندازه ی روز های E3 آمادگی لازم برای پذیرش این عناوین وجود ندارد. عناوین بزرگی که نمایش اصلی خود را در E3 تجربه کرده اند اکنون در اوج محبوبیت اند و هیچ موقع از سال تا این اندازه دیده نمی شوند. از هر کسی که بپرسید “از E3 امسال چه می خواهی؟” او بلافاصله پاسخ می دهد: “دوست دارم فلان بازی معرفی شود” و یا این که “نمایش فلان بازی را ببینم”
بدون شک هر کسی که پای تماشای نمایش های E3 می نشیند امیدی دارد که با بازی های محبوبش روبرو شود. به همین خاطر است که هر وقت کنفرانس های کمپانی های بزرگ رو به اتمام هستند جمعیت با چشم های نگران و منتظر ساعت های خود را می نگرند و التماس عقربه ها را می کنند تا دیر تر بچرخند تا زمانی برای معرفی عنوان مورد علاقه شان باقی بماند. در کل همیشه ما گیمر ها دوست داریم بازی مورد علاقه مان را در E3 ببینیم تا جای دیگر. این که در آن شور و هیاهوی کنفرانس ها شاهد نمایش بازی های بزرگ باشیم خیلی بیشتر می چسبد تا این که چند ماه بعد یک روز از خواب بیدار شوید و ببینید از بازی مورد علاقه تان n دقیقه گیم پلی منتشر شده. در این رابطه باید نمایش های ماندگاری را همچون نمایش گیم پلی The Last of Us مثال بزنم. نمایشی که اگر اشتباه نکنم در سال ۲۰۱۲ در لحظات پایانی کنفرانس سونی انجام شد. در آن لحظه همه جا برای چند ثانیه تاریک شد و سپس صدای جوئل و الی به گوش رسید که در حال گفت و گو با یکدیگر اند. نمایش چند دقیقه ای این بازی آنچنان همه را تحت تاثیر قرار داد که تمام شک و شبهه ها درمورد بازی را بر طرف کرد و کسی تردیدی نداشت که یکی از بزرگ ترین آی پی های سونی در حال متولد شدن است. قطعا برای همه مان اتفاق افتاده که از عدم نمایش بازی ها در E3 نا امید و یا حتی عصبانی شویم. قطعا به یاد دارید سال های متوالی ای را که در کنفرانس الکترونیک آرتز منتظر نمایش مس افکت اندرومدا (Mass Effect: Andromeda) بودیم اما تنها چیزی که به نمایش در می آمد مشتی حرف مفت بود که مشخص می کرد بازی هنوز آماده نیست اما برای خالی نبودن عریضه EA تصمیم گرفته اشاراتی هم در کنفرانسش به آن بکند. بی شک عدم نمایش بازی های بزرگ، درست همان وقتی که برایشان مشتاقیم حال بسیاری از ما را گرفته. در همین راستا از یک E3 خوب و باحال انتظار داریم که بازی های بزرگی را به همراه داشته باشد و از عناوین بزرگی که منتظرشان هستیم اطلاعات جامع و قابل قبولی در اختیارمان قرار دهد.

E3 2017 از پنجره گیمفا: خبری در راه است… | هر آنچه باید درباره‌ی E3 بدانید - گیمفا

حضور عناوین بزرگ و پر طرفدار می تواند این رویداد را از همیشه داغ تر کند.

  • انتشار اخبار خوب

همیشه نمایش بازی ها یک بخش از E3 است و بخش دیگری که به آن امید زیادی داریم انتظار اخبار خوب است. در این نمایشگاه همواره اخبار خوب و بد زیادی منتشر می شوند. ممکن است عنوانی به هر دلیلی نتواند نمایش پیدا کند. حداقل خبر ساخته شدن آن می تواند تماشاگران E3 را به وجد بیاورد. این صرفا یک نمونه بود. خبر های خوب بسیار زیادی ممکن است در طی E3 به گوشمان برسد و همگی از همین حالا برایشان هیجان زده ایم. ما به آن E3 می گوییم باحال و قابل قبول، که خبر های خوبش به بخش بد و نا امید کننده اش بچربد.

  • صحبت کمتر؛ بازی بیشتر لطفا! اینجا ایران نیست!

یکی از ضعف های E3 صحبت ها و سخنرانی های زیاد و بعضا طولانی است. گاهی در کنفرانس ها مدیران و مجریان محترم به حدی شورش را در می آورند که دیگر نمی شود کنفرانس را تحمل کرد! عزیزان! باور کنید آنجا ایران نیست که هر رویدادی که بخواهد برگذار شود دو ساعت و بیست  دقیقه سخنرانی ناب دولتی بخواهد! خدا را شکر که اینجا E3 نداریم! واقعا خدا را شکر.
به هر صورت هر چقدر که از حجم این سخنان گهر بار کم شود و بیشتر بر روی نمایش بازی ها تمرکز شود ما گیمر ها خر سند تر خواهیم بود. اگر بخواهم کنفرانسی را به عنوان نمونه معرفی کنم مثال بهتری نیست به جز کنفرانس سونی در سال گذشته. که کمترین میزان از توضیحات و سخنرانی را داشت و حد اکثر مدت زمان کنفرانس صرف نمایش بازی های متنوع شد.

E3 2017 از پنجره گیمفا: خبری در راه است… | هر آنچه باید درباره‌ی E3 بدانید - گیمفا

صحبت کمتر؛ بازی بیشتر. شعاری که ناشران باید در حین برنامه ریزی برای کنفرانس هایشان به آن توجه کنند.

  • حضور شخصیت های بزرگ و مشهور در کنفرانس ها

بازی سازان محبوب و شخصیت هایی که دوستشان داریم می توانند دل تماشاگران E3 را بسیار شاد کنند. چند وقتی است که دیگر نه خبری از Reggie هست و نه از سورپرایز های میاموتو. با غیبت نینتندو در صف کنفرانس ها دیگر کمپانی ها باید تلاش کنند و این خلاء را پر کنند. یکی از مهمترین انتظارات ما این است که در این کنفرانس ها افراد تاثیر گذار و بزرگ صنعت گیم را ملاقات کنیم. آن هم نه جوجه کارگردان هایی که برای معرفی یک بازی کارتی کوچک، کودکانه روی سن بپر بپر می کنند و به جمعیت جو می دهند. منظورمان کسانی هستند که واقعا در این صنعت استاد به حساب می آیند و شنیدن نامشان مو به تنمان سیخ می کند. حضور هیدکی کامیا و جان کارمک افسانه ای در کنفرانس سال پیش مایکروسافت را بیاد دارید؟ حضور پر حاشیه ی کوجیما در کنفرانس سونی را چطور؟ آیا حضور این افراد در کنفرانس ها باعث نمی شود این نمایشگاه حس و حال بسیار بهتری داشته باشد؟ بدون شک افراد مهم و تاثیر گذار این صنعت می توانند رنگ و بوی متفاوتی به  E3 بدهند و این یکی از مهمترین انتظارات مان از E3 است.

  • پرهیز از نمایش دمو های سینمایی و تمرکز بیشتر بر روی گیم پلی خالص

یکی از لحظاتی که اعصاب ما گیمر ها را به طرز عجیبی خرد می کند زمانی است که یک کمپانی بازی اش را معرفی می کند و پس از نشان دادن یک تیزر کوتاه می گوید: “خب دیگر تا همین جا بس است و شرمنده ی اخلاق گیمری تان ایم! گیم پلی بماند برای بعد!” قطعا همگی چنین لحظاتی را تجربه کرده اید و می دانید که این اتفاق تا چه اندازه اعصاب خرد کن و نا امید کننده است. بدون شک چیزی که ما به امید آن پای کنفرانس های E3 می نشینیم انتشار گیم پلی های طولانی و چند ده دقیقه ای از بازی های مورد علاقه مان است تا بفهمیم که آن ها انتظاراتمان را بر آورده کرده اند یا نه. اگر باز هم با دمو های سینمایی و تریلر های کوتاه و مونتاژ شده روبرو شویم چاره ای نداریم جز مجددا زبان به ناسزا گشودن.

E3 2017 از پنجره گیمفا: خبری در راه است… | هر آنچه باید درباره‌ی E3 بدانید - گیمفا

پرهیز از نمایش دمو های سینمایی و تمرکز بیشتر بر روی گیم پلی خالص. این چیزی است که بازیبازان می خواهند.

  • اهمیت به آثار مستقل

یکی از دیگر انتظارات بسیار مهممان از E3 آن است که برگذار کنندگان عزیز کنفرانس ها به بازی های مستقل نیز توجه بیشتری داشته باشند. همه ی کسانی که در زمینه ی ویدئو گیم تجربه ای دارند می دانند که بازی های مستقل یکی از مهمترین شاخه های ویدئو گیم اند و خلاقیت ها و ایده هایی که درونشان به کار می رود به هیچ وجه کمتر از بازی های بزرگ نیست. حتی گاهی برخی از این بازی ها سکو هایی را فتح می کند که برای بازی های AAA هم رویایی و دست نیافتنی است. درست مانند بازی Inside که بار دیگر ثابت کرد به هیچ وجه نباید بازار بازی های مستقل را به شوخی گرفت. اما این نوع بازی ها معمولا با کمبود های متعدد در بودجه و محدودیت های رنگ و وارنگ سر و کار دارند و بی شک این توانایی را ندارند که همانند بازی های بزرگ تبلیغات کنند و بازی شان را به فروش برسانند. به همین خاطر آن ها به شدت نیازمند رویداد هایی همانند E3 هستند تا اندکی در جوامع بزرگ تر و رسمی تر دیده شوند و از این طریق سازندگان کوچک و با استعدادشان بتوانند پیشرفت کنند و بازی هایشان را به فروش برسانند. به همین خاطر است که نقش E3 را در این زمینه به شدت مهم و تعیین کننده می دانیم. E3 باید به بازی های مستقل بها دهد و حتی الامکان این آثار را در کنفرانس ها جای دهد تا آن ها نیز فرصتی هر چند کوچک برای عرض اندام داشته باشند.

  • E3 را کوچک نکنید!

مسئله ی دیگر باز می گردد به کوچک شدن E3. حتما اخبار گوناگون شرکت نکردن کمپانی ها و بازی های بزرگ در E3 امسال را شنیده اید. فلان بازی در E3 حضور نخواهد داشت… فلان شخص گفت در E3 نمایشی نداریم… این دیگر چه وضعیتی است؟! این بازی غایب است. آن بازی غایب است. پس دیگر چه می ماند؟ اگر بازی های بزرگ جا را خالی کنند و به E3 بی محلی کنند این نمایشگاه صرفا می شود مکانی برای جولان دادن ناشران شیر دوش و پول پرست تا بازی های سطح پایینشان کنفرانس ها را اشباع کنند. بحثی که می کنم درباره ی بازی های فرست پارتی نیست. آثار فرست پارتی را به کلی از این قصه کنار بگذارید. اگر بازی های خوب خود را از E3 کنار بکشند این رویداد کم کم کوچک تر و کم اهمیت تر می شود. تا جایی که دیگر ناشران نیز خود را موظف نمی بینند تا برای این چند روز از بازی شان نمایشی منتشر کنند. در نتیجه E3 به رویدادی تبدیل می شود که نه کسی برایش مشتاق است و نه کسی جدی اش می گیرد. به عنوان یک گیمر اهمیت زیادی برای این رویداد قائلم و دوست دارم همه ی بازی سازان جهان آن را جدی بگیرند و برایش برنامه ریزی کنند. اگر هر کمپانی بخواهد خود را کنار بکشد و بی محلی کند کم کم این رسم جا می افتد و E3 را خالی خواهیم یافت. به همین خاطر است که برایمان مهم است همه ی بازی های مهم در E3 حضوری هر چند کوتاه هم که شده داشته باشند. به همین خاطر است که اخلاق کاملا حکم می کند ناشری را که به E3 بی محلی می کند محکوم کنیم و فروم هایش را کوبنده به ناسزا بکشیم!

 

و اما E3 2017…! خبری در راه است…

E3 2017 از پنجره گیمفا: خبری در راه است… | هر آنچه باید درباره‌ی E3 بدانید - گیمفا

جامه ها آماده ی دریدن! E3 در راه است.

 

  • کدام کمپانی ها در E3 2017 شرکت خواهند کرد؟

لیست زیر نشان می دهد کدام کمپانی ها در این رویداد شرکت می کنند:

  • .Game
  • ۱۱ bit studios
  • ۵۰۵ Games
  • Activision
  • AKRacing
  • Aksys Games
  • Alienware
  • Antilatency
  • Astro Gaming
  • Atlas Supply Co.
  • Atlus/Sega
  • Bandai Namco Entertainment America Inc.
  • Beijing Perfect World Software Co., Ltd.
  • Bethesda
  • Bigben Interactive
  • bionik/My Arcade
  • BKOM Studios
  • Blade
  • Bloody
  • BRGames Co., Ltd.
  • Busan IT Industry Promotion Agency
  • Capcom U.S.A., Inc.
  • CaptoGlove LLC
  • Chetu Inc.
  • China Press Publication Pavilion
  • Cinkciarz PL
  • Click Entertainment Ltd.
  • College Game Competition
  • Cougar
  • Cracked Heads LLC
  • Creative Labs, Inc.
  • Crytek GmbH
  • Daedalic Entertainment GmbH
  • Dell
  • DGL Group
  • DreamScreen
  • DXRacer USA LLC
  • Epic Games Inc.
  • ESA Foundation
  • Ewin
  • EZ Group
  • FDCServers.net
  • Five for Inc.
  • Focus Home Interactive
  • Game Developers Conference
  • Game Informer
  • Game World Distributors, Inc.
  • Gameloft
  • GameSpot
  • Gaming Outfitters
  • Genertec – China Pavilion
  • GFUEL
  • Gianty Inc.
  • Google
  • Grey Box
  • GungHo Online Entertainment
  • Hasbro, Inc.
  • HIDEit Mounts
  • Hori
  • Hyperkin, Inc.
  • Idealens Technology Co., Ltd.
  • IGN
  • Illion Games
  • Immersion Corporation
  • InComm
  • IndieCade Showcase
  • InnoGames
  • International Game Developers Association
  • JoyTops
  • Kalypso Media
  • Konami Digital Entertainment, Inc.
  • Kontrol Freek
  • LIFEFORM
  • Little Buddy, LLC
  • Logitech G
  • Mayflash Limited
  • Meccas Electronics
  • Medion AG
  • Meta Threads, LLC
  • Microsoft Corporation
  • Mirage Interactive Co., Ltd.
  • MirraViz
  • Mobile and Social Game Pavilion
  • MomoCon/Dragon Con
  • Multiverse
  • MX4D
  • Natsume Inc.
  • nDreams
  • Neurable
  • NEXON
  • NEXON America, Inc.
  • Next Level Racing
  • Nintendo of America Inc.
  • noblechairs
  • NVIDIA Corporation
  • NVIDIA: Indie Spotlight
  • Nyko Technologies
  • Packagd
  • Penguin Random House – PRIMA
  • Perfect World Entertainment
  • Performance Designed Products
  • Pico Interactive, Inc.
  • Plantronics
  • Polyarc, Inc.
  • PowerA
  • Psyonic, Inc.
  • R.D.S. Industries Inc.
  • Raw Fury
  • Rebellion
  • Rightside
  • Rizing Games
  • ROCCAT, Inc.
  • SEGA Europe
  • Shacknews
  • Snakebyte Group
  • Sony Interactive Entertainment America LLC
  • Sony Interactive Entertainment Europe Ltd. (SIEE)
  • Southern Wars
  • Splash Damage
  • Square Enix, Inc.
  • Swiftpoint
  • Take-Two Interactive Software, Inc.
  • TaleWorlds Entertainment
  • Team17
  • Techland Publishing
  • Telltale Games
  • Tencent America LLC
  • THQ Nordic Games
  • Thrustmaster
  • Tobii AB
  • Turtle Beach
  • TVX Games PTE. Ltd.
  • Twitch Interactive, Inc.
  • Twitch Partner Lounge
  • U&I Entertainment
  • Ubisoft Entertainment
  • UCC Distributing Inc
  • Virtuos
  • VirZOOM
  • WangYuan ShengTang
  • Warhorse Studios
  • Warner Bros. Interactive Entertainment
  • Worldwide Gaming TV Show
  • Wuhan Firegame Co., Ltd.
  • X-Games Inc.
  • XSEED Games
E3 2017 از پنجره گیمفا: خبری در راه است… | هر آنچه باید درباره‌ی E3 بدانید - گیمفا

چه برایمان در سر داری؟

  • چه عناوینی در E3 2017 حضور خواهند داشت و چه تعداد از آن ها قابل بازی هستند؟

عناوینی که در لیست زیر مشاهده می کنید همگی در این مراسم حاضر بوده و نمایش خواهند داشت. عناوینی که با فونت درشت مشخص شده اند در بخش نمایشگاه قابل بازی نیز خواهند بود.

ArmsSwitch
۲۰۶۴: Read Only MemoriesPS4, Xbox One, PC
A Duel Hand Disaster: TrackherPS4, Xbox One, PC
A Plague Tale: InnocenceTBA
AsuraPC
Aven ColonyPS4, Xbox One, PC
AztezPS4, Xbox One, Wii U, PS Vita, PC
Battlefield 1: In the Name of the Tsar (Expansion)Xbox One, PS4, PC
Battlesloths 2025: The Great Pizza WarsPC, Mac
Blasters of the UniversePC
Call of CthulhuPS4, Xbox One, PC
Call of Duty: WWIIXbox One, PS4, PC
Coma RememberedTBA
FIFA 18Switch, Xbox One, PS4, TBA
Genesis Alpha OnePS4, Xbox One, PC
Harvest Moon: Light of HopeSwitch, PC, PS4
KingswayPC
Madden NFL 18Xbox One, PS4, TBA
Masquerada: Songs and ShadowsPX
Mystic MeleePC
NBA LIVE 18PS4, Xbox One, TBA
New Need for SpeedXbox One, PS4, TBA
Nidhogg 2TBA
OverlandPC
RedoutPC
Roto Color RhythmPC
SemblancePC
SongbringerPS4, Xbox One, PC
Splatoon 2Switch
Star Wars Battlefront IIPS4, Xbox One PC
State of Decay 2Xbox One, PC
SumerPC
SunderedPS4, PC
Super Mario OdysseySwitch
The Escapists 2PS4, Xbox One, Switch PC
The King’s BirdTBA
VampyrXbox One, PS4, PC
YIIK: A Postmodern RPGPS4, PS Vita PC, Wii U
Yoku’s Island ExpressPS4, Xbox One, Switch, PC

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عناوینی که در لیست زیر خواهند آمد هنوز نه به صورت رسمی تایید شده اند و نه تکذیب. اما حدس و گمان ها مبنی بر این هستند که آن ها نیز در این رویداد حضور خواهند داشت.

Borderlands 3PC, PS4, Xbox One
Crackdown 3Xbox One
Cyberpunk 2077PC, PS4, Xbox One
Days GonePS4
Destiny 2PC, Xbox One, PS4
Final Fantasy VII RemakePS4
God of WarPS4
Kingdom Hearts 3TBA
Knack 2PS4
Mario + Rabbids Kingdom BattleNintendo Switch
Middle-earth: Shadow of WarPS4, Xbox One, PC
Next Assassin’s CreedXbox One, PS4, PC
Shenmue 3PS4, PC
South Park: The Fractured But WholePS4, Xbox One, PC
Spider-ManPS4
WWE 2K18TBA

 

  • بخش نمایشگاه از چه زمانی آغاز خواهد شد؟

مراسم E3 2017 از روز سه شنبه، سیزدهم ژوئن آغاز خواهد شد و تا روز پنج شنبه، پانزدهم ژوئن ادامه خواهد داشت.

جدول زمانبندی به شرح زیر است:

سه شنبه – سیزدهم ژوئن: از ساعت ۱۲ بعد از ظهر تا ساعت ۶ بعد از ظهر

چهارشنبه – چهاردهم ژوئن: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۶ بعد از ظهر

پنج شنبه – پانزدهم ژوئن: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۵ بعد از ظهر

 

  • زمان بندی کنفرانس های E3 2017 به چه شکلی خواهد بود؟

شنبه ۲۰ خردادماه 

کنفرانس الکترونیک آرتز – ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران

دوشنبه ۲۲ خردادماه

کنفرانس مایکروسافت – ساعت ۱:۳۰ بامداد به وقت تهران

کنفرانس بتزدا – ساعت ۶:۳۰ بامداد به وقت تهران

کنفرانس PC Gaming – ساعت ۲۱:۳۰ به‌وقت تهران

سه‌شنبه ۲۳ خردادماه

کنفرانس یوبیسافت – ساعت ۰۰:۳۰ بامداد به‌وقت تهران

کنفرانس سونی – ساعت ۵:۳۰ بامداد به وقت تهران

توجه: کنفرانس کمپانی بتزدا تا کنون زمان مشخصی دریافت ننموده اما طبق صحبت های مسئولین این کمپانی گفته شده که این کنفرانس در زمانی مشابه دفعات قبلی آغاز خواهد شد. ما نیز بر اساس همین سخن زمانبندی آن را لحاظ کردیم.

E3 2017 از پنجره گیمفا: خبری در راه است… | هر آنچه باید درباره‌ی E3 بدانید - گیمفا

جهان چشم به راه. فقط دوازده روز باقی مانده.

E3 2017 از پنجره ی گیمفا

نخستین پرده از برنامه های گیمفا برای مراسم بزرگ پیش رو به پایان رسید. امید است استفاده لازم را برده باشید و اشتیاقتان از همیشه افزون تر شده باشد. برایتان برنامه های زیادی داریم. پس سعی کنید ادامه ی روز های باقی مانده تا E3 را با گیمفا سپری کنید. تلاش ما در گیمفا در آن جهت است که بهترین پوششی که تابحال از E3 انجام شده را برایتان تدارک ببینیم. پس پنجره گیمفا را دنبال کنید. همچنین نظرات و پیشنهادات شما را درباره ی این بخش و این مقالات به گوش جان پذیرا هستیم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

E3 2017 از پنجره گیمفا: خبری در راه است… | هر آنچه باید درباره‌ی E3 بدانید - گیمفا
E3 2017 از پنجره گیمفا: خبری در راه است… | هر آنچه باید درباره‌ی E3 بدانید - گیمفا
E3 2017 از پنجره گیمفا: خبری در راه است… | هر آنچه باید درباره‌ی E3 بدانید - گیمفا
E3 2017 از پنجره گیمفا: خبری در راه است… | هر آنچه باید درباره‌ی E3 بدانید - گیمفا
E3 2017 از پنجره گیمفا: خبری در راه است… | هر آنچه باید درباره‌ی E3 بدانید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ali 57 گفت:

    امسال این e3 میتونه بهترین e3 تاریخ ظه با لیست بازی هایی که وجود داره
    مورد انتظار ترین کنفرانس برام سونیه
    مورد انتظار ترین نمایش تأیید ظده هم god of war
    ولی از همه بیشتر دوس دارم the last of us part 2 هم یه نمایش خیلی توپ از گیم پلی داشته باشه

  • LegendofHyrule گفت:

    هممون منتظریم. :laugh:
    دوستان بنظرتون Art Plant از IGI 3 تو E3 رونمایی خواهد کرد؟
    https://www.uplooder.net/img/image/81/06c87e216000046b3b1f4f706063c388/tDByVEFfwDoP7pa4aqQKfL-650-80.jpg

  • Godofwar0385 گفت:

    به به عالی بود و خسته نباشید باید بگم e3خودش یه پا گیمه و من همینطور ک با گیم حال میکنم با e3هم همینطور حال میکنم واقعا سخت بود این یک سال هر روز روزی چنددفعه ب سایت گیمفا یا زومجی سر میزدم تا خبری چیزی از بازی محبوبم گاداو وار کبیر ببینم ولی خوب ب غیز از خبرای جزئی چیزی دیگه ای ازش ندیدم و واقعا این دوازده روز خودش یک سال واسه کسایی ک دوست دارند بازی مورد علاقشون و ببینند سخته ب امید بهترین کنفرانسها برای سونی و مایکرو

  • به شدت منتظر کنفرانس Bethesda م خدای rpg :inlove: :inlove: :inlove:
    کنفرانس سونی و مایکروسافتم خیلی مورد انتظارن :yes: :yes:
    از Spiderman جدید گرفته تا Death Stranding
    بازی جدید تیم اصلی Bioware هم انشالله خفن از آب در بیاد :inlove:
    کنفرانس یوبیسافت هم قطعا تریلر خفنی از اساسین و فارکرای جدید باید نشون بدن

  • SHERA-RAT گفت:

    اصلا از E3 خوشم نمیاد.

  • JHON CENA گفت:

    منتظرم ببینم اسپنسر چقدر حرف میزنه.

  • pro gamer2017 گفت:

    من باور دارم که E3 امسال میتونه بهترین بشه.چیزایی که دوست دارم معرفی بشن elder scrolls6 و بلاد ۲ هستن که البته یه مقدار دور از انتظاره

  • Y PS گفت:

    مقاله جامع و کاملی بود…خسته نباشید آقای صدری :yes:
    امیدوارم بازی هایی که سالهاست منتظرشونیم مثل نسخه بعدی “کتیبه های کهن” ، “پرنس” ، “DMC” و…جزو سورپرایزهای نمایشگاه باشن.

  • خب دوستان میخواستم این پیامو تو یه پست پر بازدید e3 بزارم.
    متاسفانه پیش شما نیستم موقع e3 و اعصابم خورده که این مراسمو از دست میدم.من تا حدود ٢٠ تیر درگیرم.
    اما درباره e3 بهتون بگم که کسایی که اولین بارشونه میخوان ببینن منتظر بهترین شب نشینیای عمرشون باشن.خیلی جو باحالی به پا میشه تو سایتا.مراسمو هم حتما انلاین از یوتیوب ببینید که به اخبار متنی بسنده نکنید.
    اینجا قراره حسابیییی شلوغ بشه چون کم کم امتحانا هم تموم میشه.
    -کمتر دعوا کنید مخصوصا از اونجا که اسکورپیو و انحصاریاش قراره کامل معرفی بشن.و احترام همه پلتفرم هارو نگه دارید.نمیارزه این دعواها.
    و اما برای من از همه مهم تر نمایش cod جدید و تلو هست هرچند شاید وقتی برگردم هم نمایش تلو رو نبینم(زیاد هایپ نشیم)
    واقعا هیچی برای من سخت تر از دوری تلو نیست 😥
    ولی من بر میگردم و همه نمایشا و همه نظراتونو میخونم پس جای منو خالی کنید :laugh:
    یه مراسم با نمایش حماسی گاد اف وار و تلو و پرداخت به انحصاریا
    سورپرایز اسکورپیو و انحصاری های جدید و قیمت مناسب
    انحصاری جدید برای pc و تایید رد دد
    معرفی حیرت اور بازیای یوبی و سایر استودیوها
    و جیب های پرپول براتون ارزومندم :heart:
    و امیدوارم جای e3 قبلی رو یه عنوان بهترین بگیره.

  • awmin گفت:

    واقعا فقط یه گیمر میتونه یه گیمرو درک کنه … فقط یه گیمر میتونه بفهمه وقتی صدای نفس های آخر کریتوسو شنیدیم چه حالی داشتیم …فقط یه گیمر میتونه از ته دل با جوئل و الی همدردی کنه … فقط یه گیمر میتونه هر روز صبح سایتارو زیر و رو کنه برای یه خبر از کریتوس … واقعا آدمای عجیبی هستیم

  • PC Gamer گفت:

    چه شود e3 امسال :inlove:
    بازی های سونی_مایکروسافت _بتسدا_اکتیویژن_یوبیسافت و خیلی های کمپانی های دیگه
    فکر کنم مدیرش خبر نداره روز e3 قراره ساختمونش ریزش کنه انقدر که بازی معرفی شده :rotfl:
    پس واسه یکی دو سال بعد بازی خیلی داریم :inlove:

  • alipower گفت:

    دوستان
    امروز دیدم یک کامنتی پای مقاله فکر کنم پلی ۳ خورده با این مضمون

    بازی فقط نیر و بازی جی تی ای بده فلان این حرفها

    خداییش من این کامنت رو ندادم
    ۲حالت داره

    ۱٫سایت یکی آیدی مثل من ساخته و داره فعالیت میکنه با همین آواتار

    ۲٫اگر مورد ۱امکان پذیر نیستش؟ یکی از مدیرای حرومی سایت پردیس که آیدی و پسورد من رو دارن و اومدن وارد شدن و اون کامنت مسخره رو دادن

    اتفاقا من با جی تی حال نمیکنم. ولی نیر هم به نظر بازی شاخی نیست که اون کامنت رو بخوام بدم.یک بازیه خوبه
    خدایشش اون کامنت رو من ندادم. دهن روزه دارم قسم میخورم.
    گفتم که یک موقع همچین موردی دیدید من نیستم.
    ***************************
    حالا من پسورد رو عوض کردم. پس اگر حالت دوم باشه که دیگه از اون کامنت ها نباید دید تو سایت

    اگر حالت اول هستش؟ من از مدیران خواهش میکنم اجازه ساخت اکانت مشابه ندن
    ***************************

    ( چون یکی هستش با اونجا و من از اونجا بن شدم. علتش هم این هستش که رفیق های مدیران به من توهین میکردن و من بارها ملاحظه کرد. و جالبه من بن شدم این وسط. سایت که پارتی بازی رفیق بازی باشه به زودی میخوابه. چون اولا کاربرای دیگه این وضع رو میبینن و فعالیت نمیکنند. دوما رفیق های اون مدیر میرن سربازی دانشگاه و دیگه نیستند تو سایت فعالت کنند )
    ***************************

    چندتا انتقاد سازنده هم برای سایت دارم

    امروز رفتم تو آیدیم پسورد رو عوض کنم. دیدم پیغام خصوصی اومده برای ۱ ماه پیشه. خوب متاسفانه هیچ جایی چشمکی های لایتی هیچی نبود من متوجه بشم پیغام خصوصی دارم/ اگر وقتی پیغام میاد یک همچین چیزی باشه بهتره. ما متوجه میشیم و جواب ملت رو میدیم.

    مورد دوم اینکه من اومدم زدم روی گزینه پاسخ که جواب پیغام ملت رو بدم. و وقتی سند رو زدم دیدم پیغام نرفته و میگه گیرنده رو بزن.خوب وقتی من زدم پاسخ؟ خودش باید گیرنده رو بزنه دیگه. کلی هم تایپ کرده بودم پرید. لطفا پیگیری کنید این اشکال رو

    مورد سوم اینکه تو کامنت که میخوایم بدیم. بعضی موقع ها فاصله و اسپیس نیازه. من هرچی اسپیس میزنم توهم توهم تایپ میشه
    این رو هم حل کنید

    مرسی از سایت خوبتون

  • the last of us گفت:

    فقط یک نمایش از تلو بزارن من دیونه میشم :reallypissed:

  • HAMID REZA321 گفت:

    خدا کنه بازی های بیشتری بزارن مثل بتمن

  • MahdiLGMMP گفت:

    به شدت منتظر call of duty هستم :inlove: :yes:

    • WWII گفت:

      E3 امسال برای من فقط به خاطر wwii مهمه. نمیگم منتظر نمایش بازی دیگه ای نیستم ولی اهمیت این E3 و سخت بودن تحمل این چند روز تا شروعش برای کالافه. پی سی گیمرم هستم الان نریزید سرم پس گاد چی لست چی و …
      البته منتظر قیمت اسکورپیو هم هستم.

  • HannaH گفت:

    “نمی دانم آیا این هم از همان سیاست های لعنتی شان است که بازی را قبل از مراسم معرفی کنند و ذهن ها را آماده کنند تا نمایش اصلی دردسر و یا هزینه ی کمتری بخواهد؟ یا چه؟ ”
    دلیل این حرکت کمپین هاى بزرگ و پر سر و صداى سونى و مایکروسافت هست. من از سونى مثال مى زنم که بیشتر آشنا هستم، ولى مطمئنا مایکرو هم کم کم همین مسیر رو خواهد رفت، یا سعىش رو خواهد کرد. کما اینکه قرار بود یا هست که اسکورپیو پیش از کنفرانس معرفى بشه.
    به هر شکل اگر بازى هایى مثل Dirt، AC ویا Farcry براى زمان نمایشگاه به عنوان سورپرایز بمونن، در طوفان بزرگ سونى یا مایکرو گم مى شن و به جاى حادثه معرفى Farcry و گرفتن تیتر اول تمام وب سایت ها، تبدیل مى شن به یک بازى دیگه از یوبى سافت که در نمایشگاه مثلا رونمایى از خداى جنگ، به نمایش در اومد. کمتر تیم بازاریابى پیدا مى شه که بخواهد با بازى هایى مثل GoW 4 یا tLoU2 خودش رو سرشاخ کنه. محصوصا نمایشگاه امسال که سونى یکى دو تا بازى معرفى نشده در حد شایعه داره که با قدرت تیم بازاریابى سونى، مابقى بازى هاى شرکت هاى دیگه رو مى شوره و مى بره.

  • ARMAN گفت:

    عالی بود
    سالن ایکس باکس هم چه تم باحالی داره
    خیلی دوست داشتم میتونستم اونجا باشم …

  • saiedsaheli گفت:

    فقط چند تا خواهش ….. سریعتر فایلای ویدئویی کامل e3 رو بزارین حتما کیفیت فایلا رو چک کنین که مشکلی تو پخش نداشته باشه حجم ترافیکمون نره مثل پارسال نشه واقعا فایلا مشکل داشت اونم بعد از یک هفته فایل بدون مشکل گذاشته شد …… بی زحمت زیرنویسا رو سریعتر آماده کنین…… ممنون…امیدوارم e3 خوبی باشه

  • یا خدا گیم پلی god of war اگر بیاد چی میشه این E3. یکی از آرزوهای من اینه که قبل مرگم یه بار به این نمایشگاه E3 برم. خدایا کی میرسه اون روز… ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-)

  • v9 گفت:

    تنها ویژگی مثبت ماه خرداد همین E3 شه!
    ممنون بابت مقاله، خسته نباشید

  • last of us گفت:

    ببینیم سونی باز میخواد کریتوس کبیر رو چجوری به رهخ بکشه وهمه جیغ بزنن جووون.نفس هاتوسینه حبس میشه

  • battle killer گفت:

    آمار نشون داده تو ایران به خاطر رخداد e3 میزان مشروطی دانشجویان و دانش آموزان به طور قابل توجه ای در این ماه افزایش پیدا میکنه
    خخخخخ
    فقط خدا کنه فقط گند نزنه به امتحاناتمون 😀

  • فقط منتظر نمایش و رونمایی این بازیاااام نه تنها من بلکه همه ی گیمرا dead spase4 god of war assassins
    creed orgins need for speed devil my cry5 prinse of persia darkseders3 cod evil wihten2

  • lexyan گفت:

    “نمایش چرت و پرت هایی مثل Just Dance”

    کسی که اینقدر با اخلاق حرفه ای نویسندگی بیگانه س که به این راحتی به یه بازی و طرفداراش و سلیقه شون توهین می کنه لیاقت نوشتن برای این سایت رو نداره.

  • ARMAN گفت:

    🙁 😥 چی میشه half life 3 یا left 3 رو معرفی کنن

  • e h m گفت:

    امیدوارم‌ ipهای بزرگ دیگه مثل پرنس و دویل می کرای ۵ و الین ویک ۲ هم معرفی بشن.بازی های فوق العاده ای تو e3هستن امیدوارم تعداد خیلی بیشتری بازی aaaمعرفی بشه تا این e3بشه بهترین e3چند سال اخیر

E3 2017 از پنجره گیمفا: خبری در راه است… | هر آنچه باید درباره‌ی E3 بدانید - گیمفا
E3 2017 از پنجره گیمفا: خبری در راه است… | هر آنچه باید درباره‌ی E3 بدانید - گیمفا