فهرست فروش هفتگی ژاپن | اتفاقات جالب پس از هفته طلایی! - گیمفا
فهرست فروش هفتگی ژاپن | اتفاقات جالب پس از هفته طلایی! - گیمفا
فهرست فروش هفتگی ژاپن | اتفاقات جالب پس از هفته طلایی! - گیمفا
فهرست فروش هفتگی ژاپن | اتفاقات جالب پس از هفته طلایی! - گیمفا

فهرست فروش هفتگی ژاپن | اتفاقات جالب پس از هفته طلایی!

اشکان عالی خانی
۲۳:۳۷ ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
فهرست فروش هفتگی ژاپن | اتفاقات جالب پس از هفته طلایی! - گیمفا

مانند هر هفته، این سری نیز شاهد انتشار آمار Media Create هستیم؛ آماری که در آن پر فروش‌ترین نرم‌افزارها و سخت افزارهای هفته گذشته در سرزمین آفتاب تابان، ژاپن را می‌بینیم. با ما همراه باشید تا این آمار را در هفته‌ای دیگر بررسی کنیم.

پس از انتشار آماری بی وقت در این هفته توسط Media Create که به دلیل هفته طلایی ژاپن رخ داد، حال، می‌توانیم فهرست فروش هفتگی ژاپن را به صورت عادت، در روز چهارشنبه ببینیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم.

آمار فروش این سری، از تاریخ ۱ تا ۷ ماه می ۲۰۱۷ را شامل می‌شود و باید بگوییم که با بازاری آرام و بدون جا به جایی خاص مواجه بودیم. برای دومین بار، در فهرست فروش این هفته نیز مشاهده می‌کنیم که ماریو و دوستان‌اش با موفقیت در صدر جدول فروش بازی‌ها قرار گرفته اند و با این که افت فروش قابل توجهی رو به رو شده است، اما هنوز هم بی رقیب در صدر قرار دارد. در هفته گذشته اشاره کردیم که Mario Kart 8 Deluxe از زمان عرضه برروی نینتندو سوییچ، با زمانی یکسان برای نسخه Wii U، به فروش بیشتری دست پیدا کرده که این نکته جالبی است. نسخه سوییچ بازی تا هم‌اکنون (هفته گذشته) ۸۳۵,۸۶۷ واحد فروخته و نسخه Wii U بازی در همین بازه زمانی، ۷۵۸,۰۰۰ واحد فروخته بود. بازی Dragon Ball Heroes: Ultimate Mission X نیز دقیقا به مانند ماریو کارت ۸، جایگاه خود را در صورتی حفظ کرده که با افت فروش قابل توجهی مواجه بوده است اما نکته عجیب، در مورد بازی رده سوم، یعنی Monster Hunter XX دیده می‌شود؛ این بازی که چند هفته از انتشارش می‌گذرد و پنج هفته اول عرضه‌اش را در جایگاه اول فروش جا خوش کرده بود، نسبه به هفته گذشته هنوز در رده سوم است اما این در صورتی است که حدود ۳ هزار نسخه افزایش فروش داشته و همچنان به موفقیت و روند خوب خود ادامه می‌دهد. در رده بعدی، عنوان با ثبات The Legend of Zelda: Breath of the Wild را مشاهده می‌کنیم که با وجود افت فروش نا محسوس، همچنان فروش خود را در یک بازه خوب و قابل قبول نگه داشته است. جالب است بدانید که در این هفته در فهرست ۲۰ بازی پر فروش ژاپن، هیچ عنوان جدیدی نداریم و همین موضوغ، کمی هیجان را از آمار این هفته بازی‌ها گرفته است.

شما می‌توانید در زیر فهرست پرفروش ترین‌ نرم افزارهای هفته گذشته در ژاپن را مشاهده کنید. مانند همیشه لازم است اشاره کنیم که آماری که Media Create ارایه می‌کند، تنها فروش فیزیکی و خرده  فروشی محصولات را بیان می‌کند و شامل فروش دیجیتالی بازی‌ها و کنسول‌ها نمی‌شود. بنابراین نمی‌توان فروش کلی را به صورت دقیق ارایه کرد اما نمونه خوب و مفیدی در دسترس‌ ما قرار می‌گیرد.

  1. Mario Kart 8 Deluxe — Switch — ۹۰,۶۵۲ / ۳۷۵,۴۷۵
  2. Dragon Ball Heroes: Ultimate Mission X – ۳DS — ۳۱,۲۷۱ / ۱۲۸,۳۶۵
  3. Monster Hunter XX – ۳DS — ۳۰,۳۳۸ / ۱,۴۵۱,۵۴۴
  4. The Legend of Zelda: Breath of the Wild – Switch —  ۲۱,۹۲۶ / ۴۴۲,۸۶۷
  5. Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia – ۳DS — ۱۴,۷۶۵ / ۱۶۹,۱۵۴
  6. Mario Sports Superstars – ۳DS — ۱۰,۹۷۵ / ۸۶,۴۷۷
  7. Pro Yakyuu Famista Climax – ۳DS — ۱۰,۶۳۲ / ۶۹,۷۲۳
  8. ۱-۲-Switch – Switch — ۹,۴۸۸ / ۲۰۵,۴۴۶
  9. Super Mario Maker — ۳DS — ۸,۱۳۴ / ۱,۰۳۵,۵۳۴
  10. NieR: Automata – PS4 — ۷,۲۴۵ / ۳۲۰,۴۹۷
  11. The Legend of Zelda: Breath of the Wild – Wii U — ۷,۱۲۱ / ۱۱۶,۳۱۳
  12. Pokémon Sun/Moon – ۳DS — ۶,۹۴۰ / ۳,۲۵۶,۷۷۵
  13. Dark Souls III: The Fire Fades Edition – PS4 — ۶,۵۶۰ / ۴۸,۶۶۲
  14. Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands – PS4 — ۵,۴۱۳ / ۱۷۴,۸۶۵
  15. Yo-kai Watch 3: Sukiyaki – ۳DS — ۵,۳۶۳ / ۷۱۶,۴۰۵
  16. Mario Kart 7 – ۳DS — ۵,۳۱۴ / ۲,۷۶۸,۹۹۱
  17. Animal Crossing: New Leaf – Welcome amiibo – ۳DS —  ۵,۱۲۰ / ۱۷۳,۰۰۹
  18. Minecraft — PSV — ۴,۰۵۱ / ۱,۱۴۹,۸۲۴
  19. Kirby: Planet Robobot – ۳DS — ۴,۰۰۵ / ۵۶۰,۵۲۴
  20. Dungeon Travelers 2-2 – PSV — ۳,۸۵۱ / ۳۷,۸۹۱

همچنین می‌توانید در زیر، فهرست پرفروش ترین سخت افزارها را در هفته گذشته در ژاپن مشاهده کنید:

  1. Switch: 47,911
  2. PS4: 20,963
  3. New 3DS XL:  ۲۰,۴۵۷
  4. PS Vita:  ۷,۱۵۸
  5. PS4 Pro: 6,991
  6. ۲DS: 5,355
  7. New 3DS: 1,169
  8. Xbox One: 677
  9. PS3: 407
  10. Wii U: 397

در فهرست فروش سخت افزار ها متوجه می‌شویم که هفته طلایی، چقدر به فروش نینتندو سوییچ در بازار کمک کرده است. سوییچ یکه تازی که در هفته گذشته ۷۶,۶۷۹ واحد فروخته بود، حال در این هفته ۴۷,۹۱۱ واحد فروخته و تازه به آمار دو هفته پیش خود رسیده است. اما بر خلاف سوییچ، دیگر کنسول‌ها با افزایش فروش (حتی اندک) مواجه بوده‌اند. پلی‌استیشن ۴ و New 3DS XL که همیشه در رده‌های بعدی سوییچ قرار می‌گرفتند و اتفاقا در هفته‌های اخیر به مرور با افت فروش دست و پنجه نرم می‌کردند، حال، با افزایش فروشی ۲ تا ۳ هزار واحدی مواجه شده اند که نکته امیدوار کننده ای است. کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا و همچنین کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو نیز روندی صعودی داشته‌اند و فروش پرو به مرز ۷ هزار واحد رسیده است. قطعا هفته‌های آینده آمار فروش کنسول‌ها از این هم جذاب تر می‌شود و باید ببینیم تا E3 این جدول تا کجا پیش خواهد رفت.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فهرست فروش هفتگی ژاپن | اتفاقات جالب پس از هفته طلایی! - گیمفا
فهرست فروش هفتگی ژاپن | اتفاقات جالب پس از هفته طلایی! - گیمفا
فهرست فروش هفتگی ژاپن | اتفاقات جالب پس از هفته طلایی! - گیمفا
فهرست فروش هفتگی ژاپن | اتفاقات جالب پس از هفته طلایی! - گیمفا
فهرست فروش هفتگی ژاپن | اتفاقات جالب پس از هفته طلایی! - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • چشم های من درست میبینه یعنی اکس باکس رسیده به رده۸ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!جل الخالق

  • یک نکته مهم در این هفته های اخیر شاهد بودیم و اون فروش فوق العاده سوئیچ در ژاپن هست خب قبلا هم پیشبینی میشد که با ورودش بازار رو در دست میگیره اما ژاپن مدت زیادی هست که در تسخیر برند پلی استیشن هست و سونی هم هیچوقت بازار ژاپن رو دست کم نگرفته حداقل این رو میشه از انتشار عناوین مختلف شرقی بر روی کنسول هاش درک کرد اما اگر این قضیه ادامه دار باشه بلاشک سونی باید دست بکار بشه سوئیچ از وقتی امده فروش ps4 رو در ژاپن خیلی کاهش داده و مطمئنن مسئولان سونی هم واقف بر این قضیه هستن هیچ بعید نیست سونی یک سخت افزار جدید در رقابت با سوئیچ در دست ساخت داشته باشه وگرنه با توجه به سلیقه خاص مردم ژاپن بعید هست ps4 بتونه سوئیچ رو شکست بده و سونی بازار اول ژاپن رو از دست میده

    • PS4EVER گفت:

      نینتندو رقیب مستقیم سونی نیست بیشتر مثل یه همکار میمونه . بازار سونی در سطج جهان اینقدر هست که اگر بازار ژاپن چند هفته دست نینتندو باشه و چند هفته دست سونی خللی تو برنامه هاش پیش نیاد . بازار ژاپن هم طوریه که به محض اینکه یه بازی جدید و آس منتشر میشه فروش های حیرت آور میکنه مثل مدتی پیش فاینال فانتزی که منتشر شد دیدی که چه فروشی رو PS4 داشت در هفته اول پس الان چون سوییچ تازه اومده و همه کنجکاون واسه زلدا مسلما این فروش ادامه دار میشه تا وقتی که تبش بخوابه و بازی های جدید برسه . نینتندو در بازارهای جهانی قدرت سونی رو نداره و هرگز دستگاه شماره یک بازی بازها در سطح جهانی نینتندو نیست . تمرکز نینتندو روی بازار ژاپنه برخلاف سونی که روی هدف بزرگتر و جهانی تمرکز داره . مسلما باید بازده کارو دید که سونی قدرت مطلق این نسل و تمام نسل هاست

  • pardes گفت:

    چه جالب اگس باکس افزایش فروش داشته

  • imanstreet گفت:

    به به بازیهای مورد علاقه من تو ژاپن هم زیاد میفروشن.
    Ghost Recon Wildlands و Legend of Zelda Breath of the Wild دو شاهکار هستن.( سلیقه من اینجوربازیاست.حتی ویچر ۳ هم به مذاق من سازگار نیست.ترش میکنم :laugh: )

  • پنکه گفت:

    ایکس باکس بالاخره از انتهای جدول درومد 😀
    سوییچ عالی عمل کرده قیمتش تو ایران هم خیلی افت کرده شده ۱۵۰۰ هر کی میخواد بخره الان وقتشه چون تابستون گرون میشه فک کنم

  • هرکسی گفت:

    این ژاپنیاخیلی ماریو کارت دوست دارن ماهربار رفتیم توقسمت انلاینش کمتراز۶تاشون ژاپنی نیستن یه بارم رفتم از١٢نفر١١تاشون ژاپنی بودن به نظرم گیمرای حرفه ایی هستن،اسپانیا،امریکا،المان انگلیس بیشترین پلیرای ماریوکارت تشکیل میده،بنده پلیرای ایرانیم خیلی پیداکردم :laugh:

    فروش ایکس باکس خیلی خوب شده امیدوارم باعرضه عناوینی که خوی اسیای شرقی داشته باشه بیشترم بفروشه

  • niculae گفت:

    هر بازی که توش دشمنان چیزی جز انسان باشه برام جذاب نیست.
    مبارزه با غول و هیولا و زامبی و…. که نشد بازی.
    بازی یعنی گوست ریکون که دشمناش سربازن و بازی به واقعیت خیلی نزدیکتر از عناوین تخیلیه.

  • the last of us گفت:

    Gtav نو پرفروش ها نیست 😯 جاش ghost recon اومده. 😯

فهرست فروش هفتگی ژاپن | اتفاقات جالب پس از هفته طلایی! - گیمفا
فهرست فروش هفتگی ژاپن | اتفاقات جالب پس از هفته طلایی! - گیمفا