وگاسِ پر زرق و برق | نقد و بررسی بازی Gangstar Vegas - گیمفا
وگاسِ پر زرق و برق | نقد و بررسی بازی Gangstar Vegas - گیمفا
وگاسِ پر زرق و برق | نقد و بررسی بازی Gangstar Vegas - گیمفا
وگاسِ پر زرق و برق | نقد و بررسی بازی Gangstar Vegas - گیمفا

وگاسِ پر زرق و برق | نقد و بررسی بازی Gangstar Vegas

رضا توکلی
۰۹:۳۷ ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
وگاسِ پر زرق و برق | نقد و بررسی بازی Gangstar Vegas - گیمفا

شرکت بازی سازی گیم لافت (Gameloft) یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان بازی های موبایل در جهان می باشد که از مهم ترین عناوین آن می توان  سری بازی های آسفالت (Asphalt) ، جنگ مدرن (Modern Combat) و گانگستر (Gangstar) را نام برد. گیم لافت تا کنون در هر سبکی برای موبایل بازی ساخته و حتی برای اولین بار سبک هایی را هم وارد این صفحه کوچک کرده است. بازی اکشن اول شخص، دقیقا مشابه آن چیزی که در سری بازی ندای وظیفه (Call of Duty) دیده بودیم و یا بازی جهان باز اکشن سوم شخص همانند سری بازی GTA . یکی از بازی های این شرکت که به صورت منظم بروزرسانی های کوچک و بزرگ دریافت می کند، آخرین نسخه اصلی از سری بازی Gangstar گیم لافت می باشد. Gangstar Vegas ، چهارمین نسخه اصلی این مجموعه می باشد که در سال ۲۰۱۳ برای اندروید و آی او اس منتشر شد. البته نسخه اولیه در زمان عرضه با نسخه ای که در حال حاضر در اختیار داریم بسیار متفاوت است. اولین بازی از این مجموعه در سال ۲۰۰۶ با نام گانگستر : شهر جنایت (Gangstar: Crime City) برای سیستم عامل جاوا منتشر شده بود و پس از آن گیم لافت ۶ نسخه دیگر از این بازی را برای موبایل عرضه کرد. پلتفرم اصلی این سری بازی موبایل و سیستم عامل اندروید و آی او اس بوده اما آخرین نسخه از بازی با نام Gangstar New Orleans OpenWorld بر روی سیستم عامل ویندوز ۱۰ هم قابل اجر است.

وگاسِ پر زرق و برق | نقد و بررسی بازی Gangstar Vegas - گیمفا

عکس های ابتدای بازی واقعا با هر آپدیت بهتر می شوند

بازی های گیم لافت بر روی موبایل همیشه یک سطح بالا تر از سایر بازی ها بوده اند و یکی از دلایل اصلی آن گرافیک بالا و طراحی های چشم نواز آن هاست. تقریبا همه بازی های این شرکت از لحاظ گرافیک فنی در بالاترین سطح بوده اند و به همین خاطر بسیار از کاربران جذب آن شده اند. البته گرافیک و جزییات بالا حجم زیادی را هم به دنبال دارد. از سال ۲۰۱۲ تا به اینجا، تمامی بازی های مطرح این شرکت فرانسوی حجمی چهار پنج برابر سایر بازی ها داشته اند. البته از سال ۲۰۱۶ به دلیل عدم رضایت بسیاری از کاربران، گیم لافت بازی هایی را به صورت بهینه سازی شده منتشر کرد که حجم بسیار کمتری داشتند. برای مثال بازی آسفالت : نیترو (Asphalt Nitro) که به نوعی نسخه فرعی بازی آسفالت به حساب می آید کمتر از ۳۰ مگابایت حجم داشت اما از لحاظ تصویری در سطح کاملا قابل قبولی قرار داشت. اما Gangstar Vegas یک بازی بسیار سنگین برای موبایل به حساب می آید و بیش از ۲ گیگابایت فضا لازم دارد. حجم این بالای این بازی یک دلیل قانع کننده ای داشته و آن جهان باز (OpenWorld) بودن بازی است. یک بازی جهان باز ، اکشن سوم شخص با گرافیک و طراحی چشم نواز روی موبایل و البته کاملا رایگان. با نقد و بررسی Gangstar Vegas همراه باشید.

وگاسِ پر زرق و برق | نقد و بررسی بازی Gangstar Vegas - گیمفا

مشت زنی در ابتدای داستان!

Gangstar Vegas یک بازی اکشن ماجراجویی سوم شخص بوده که کاملا همانند بازی هایی مثل GTA  و  Saints Rowساخته شده است. یک بازی جهان باز که می توانید علاوه بر انجام ماموریت های اصلی و فرعی بازی آزادانه در شهر به گشت و گذار بپردازید. شخصیت اصلی بازی یک رزمی کار به نام Jason Malone است. داستان بازی از یک مسابقه بوکس خیابانی شروع می شود که طبق توضیحاتی که داده شده، داستان از این قرار است که جیسون بنا به درخواست رییس مافیا شهر (که Frank Valieno معرفی می شود) باید بازنده رقابت شود اما اوسط بازی جیسون نظرش عوض شده و تمام سعی خود را می کند تا برنده مسابقه شود. قسمت هایی از مبارزه ابتدایی بازی ، کنترل در اختیار شما قرار می گیرد و می توانید اولین بخش بازی را با مشت زنی در یک مسابقه بوکس تجربه کنید. بعد از پیروزی در مسابقه گروهی از مافیای شهر به دنبال شما حرکت می کنند و طبیعتا قصد نابودی شما را دارند. پس از کمی تعقیب و گریز، پلیس شهر وارد بازی شده و کمی جذابیت را بیشتر می کند. در واقع پیروی نکردن از مافیا، حمایت و تبعیت از شخص دیگری به نام Vera Montello بوده که در بازی باید ماموریت های آن را انجام دهید. بازی، داستان خوبی نداشته و خیلی پیش پا افتاده است. Frank Valieno و افرادش به دنبال شما هستند و باید در مقابل آن ها مبارزه کنید. با پشت سر گذاشتن چندین مرحله از بازی متوجه خواهید شد که با خط داستانی جذاب و قوی ای طرف نیستیم و متوجه می شویم بیشتر تمرکز بازی روی جلوه های تصویری و گرافیک بوده است.

وگاسِ پر زرق و برق | نقد و بررسی بازی Gangstar Vegas - گیمفا

کیفیت نسبتا پایین ساختمان های بازی در این تصویر به خوبی دیده می شود

به غیر از خط داستانی و ماموریت های اصلی بازی، همانند بسیاری از بازی های هم سبک، Gangstar Vegas هم تعدادی مرحله فرعی و بخش های جداگانه ای دارد. برای مثال در ماموریت های فرعی بازی می توانید تفریحات مختلفی را امتحان کنید. در این بازی می توانید از هلیکوپتر و موشک استفاده کرده و یا با جت پک برای خودتان حرکت کنید. ورزش های رزمی، شرکت در دعوا های خیابانی و همچنین شرکت در مسابقات اتومبیل رانی و موتور سواری از بخش های فرعی این بازی به شمار می رود. به طور کلی بازی بسیار سرگرم کننده بوده و ساعت های برای شما محتوا قابل بازی دارد. همچنین رانندگی و گشت و گذار در شهر هم می تواند خودش لذت بخش باشد. سیستم های مختلفی برای هدایت ماشین در نظر گرفته شده که می توانید از قسمت تنظیمات ایده ترین آن را برای خود انتخاب کنید. ساده ترین حالت آن استفاده از کلید های روی صفحه نمایش می باشد و در حالت های دیگر می توانید با چرخش موبایل، ماشین را هدایت کنید. نکته جالب بخش رانندگی بازی، عدم وارد شدن خسارت به ماشین ها است. عجیب است که چرا همچین حالتی در بازی قرار گرفته اما اتومبیل شما با برخود به سایر ماشین ها و عناصر طبیعی بازی هیچ گونه آسیبی نمی بیند و خسارتی به آن وارد نمی شود. همچنین در همه ماشین ها باز است و می توانید از تمامی وسایل نقلیه بازی استفاده کنید. امکان جا به جایی سریع یا همان  Fast Travelهم در این بازی وجود داشته و برای انجام ماموریت های فرعی می توانید تنها از روی نقشه آنها را انتخاب کرده و به انجام ماموریت بپردازید.

وگاسِ پر زرق و برق | نقد و بررسی بازی Gangstar Vegas - گیمفا

سیستم رانندگی بازی با ماشین ضد ضربه بسیار خوب است!

به طور کلی بازی Gangstar Vegas  از لحاظ داستانی نمی تواند خیلی از خودش دفاع کند اما می توان بازی را سرگرم کننده دانست. توجه داشته باشید منظور از بخش داستانی ضعیف تنها مربوط به داستان می باشد و ماموریت های بازی از لحاظ گیم پلی مشکلی ندارند. به غیر از بخش داستانی و ماموریت های فرعی بازی، در منوی اصلی بازی می توانید یک سری بازی هایی همانند بلک جک و پوکر را با شرط بندی بازی کنید. علاوه بر این یکی از مهم ترین بخش های بازی بخش رویداد یا همان Event است که با هر آپدیت بخش های جدید و مراحل سرگرم کننده ای را به بازی اضافه می کند. در این بخش که کاملا آنلاین است شما می توانید یک گروه گانگستر ساخته و سایر بازیبازان را به آن دعوت کنید و یا وارد کانگستر های سایر افراد شوید. با وارد شدن به این گروه ها می توانید مراحل جدیدی که با مناسبت های مختلف به بازی اضافه می شود را بازی کنید.

وگاسِ پر زرق و برق | نقد و بررسی بازی Gangstar Vegas - گیمفا

در قسمت پروفایل ، می توانید سلاح ها و مهارت های خود را ارتقا دهید

در این قسمت به یکی از مهم ترین بخش های بازی می رسیم. همان طور که در بخش مقدمه گفته شد، گرافیک و جلوه های تصویری این بازی فوق العاده است و کاملا از همه بازی های موبایلی یک سر و گردن بالا تر است. این گرافیک فنی بالا و عدم افت فریم ریت بازی باعث شده که Gangstar Vegas یک بازی بسیار حجیم باشد.

طراحی شخصیت اصلی بازی یعنی جیسون به بهترین شکل ممکن انجام شده و به طور کلی جزییات بسیار بالایی دارد. اما در اینجا نکته ای وجود دارد که لازم به ذکر است، طراحی شخصیت های بازی تنها در سطح معمولی هستند و فقط روی شخصیت اصلی بازی بسیار کار شده است. در بخش هنری بازی خوب است اما عالی نه. طراحی ساختمان ها و بنا های بازی خیلی خوب نیست و می توانست بهتر باشد. البته می توان در آینده امید داشت که با بروزرسانی این موارد برطرف شود زیرا در ابتدای عرضه بازی در سال ۲۰۱۳ کیفیت فنی و هنری بازی بسیار پایین تر از حال بود و بسیاری از موارد در آخرین نسخه برطرف شده اند. یکی از نکات منفی بخش گرافیک، هنگام تغییر شرایط آب و هوایی دیده می شود. روز و شب شدن بازی تنها در یک ثانیه انجام می شود و اصلا حالت شب بازی جذاب نیست و بسیار محیطی مرده دارد.

از آنجایی که بازی خط داستانی داشته و شخصیت ها در متن آن قرار دارند، در این بازی شاهد صداگذاری شخصیت ها هستیم که واقعا خوب نیست. صحبت میان شخصیت های بازی سرد و بی روح است و اصلا جذاب نیست. یکی از دلایل آن می تواند در انیمیشن های بازی باشد. دهان شخصیت های بازی تکان نمی خورد و طول مکالمه تنها سرشان را تکان می دهند.

وگاسِ پر زرق و برق | نقد و بررسی بازی Gangstar Vegas - گیمفا

جیسون بازی از نمای نزدیک

چهارمین نسخه اصلی سری بازی گانگستر تصویری درخشان دارد اما در داستان ضعیف است. طراحی شخصیت اصلی بازی عالی است اما روی سایر شخصیت ها تمرکز نکرده. ماموریت های اصلی بازی بسیار ساده اما ماموریت های فرعی و مراحل جانبی بسیار خوب و سرگرم کننده هستند. تقریبا در همه فاکتور های بازی یک نکته مثبت و یک نکته منفی وجود دارد. به هر حال گیم لافت تمام سعی خود را می کند تا با هر آپدیت بازی را کامل تر کند. با این چند سال از عرضه این بازی گذشته اما تقریبا هر ماه شاهد انتشار بروزرسانی هایی برای بازی هستیم. قبل از سال ۲۰۱۳ معمولا گیم لافت ایراد های بازی هایش را با انتشار عنوانی جدید رفع می کرد اما از سال ۲۰۱۴ به بعد، هم این بازی و هم بازی های آسفالت و جنگ مدرن، نسخه اصلی جدیدی نداشته اند و تنها با بروزرسانی های منظم رفع اشکال می شدند. تجربه یک بازی جهان باز با گرافیکی بسیار عالی روی موبایل بسیار خوب است و تقریبا همه بازیبازان را می تواند راضی کند اما نقص هایی هم دارد که نمی توان از آنها چشم پوشی کرد. در ضمن این بازی از دسته کنسول پلی استیشن ۴ یعنی DualShock 4 پشتیبانی می کند و به صورت کامل می توانید تمامی کار ها و دستورات را با دسته انجام دهید. پس نمی توان ایرادی در بخش کنترل بازی گرفت، درست است که کلید های زیادی روی صفحه نمایش هنگام کنترل شخصیت می آیند اما می توانید با دسته به راحتی این بازی را ادامه دهید. از آنجایی که این بازی گرافیک بسیار بالایی دارد می توانید موبایل و یا تبلت خود را به تلوزیون وصل کرده و سپس با دسته همانند یک بازی کنسولی به تجربه بازی بنشینید. در مجموع Gangstar Vegas بازی بسیار خوبی است که می توانید روی موبایل بازی کنید و می تواند ساعت ها با بخش های اصلی و فرعی خود شما را سرگرم کند.

وگاسِ پر زرق و برق | نقد و بررسی بازی Gangstar Vegas - گیمفا

راستین کوله

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

وگاسِ پر زرق و برق | نقد و بررسی بازی Gangstar Vegas - گیمفا
وگاسِ پر زرق و برق | نقد و بررسی بازی Gangstar Vegas - گیمفا
وگاسِ پر زرق و برق | نقد و بررسی بازی Gangstar Vegas - گیمفا
وگاسِ پر زرق و برق | نقد و بررسی بازی Gangstar Vegas - گیمفا
وگاسِ پر زرق و برق | نقد و بررسی بازی Gangstar Vegas - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

وگاسِ پر زرق و برق | نقد و بررسی بازی Gangstar Vegas - گیمفا
وگاسِ پر زرق و برق | نقد و بررسی بازی Gangstar Vegas - گیمفا