خالق Assassin’s Creed از دلایل ترک یوبی‌سافت می‌گوید - گیمفا
خالق Assassin’s Creed از دلایل ترک یوبی‌سافت می‌گوید - گیمفا
خالق Assassin’s Creed از دلایل ترک یوبی‌سافت می‌گوید - گیمفا
خالق Assassin’s Creed از دلایل ترک یوبی‌سافت می‌گوید - گیمفا

خالق Assassin’s Creed از دلایل ترک یوبی‌سافت می‌گوید

محمود کاوش
۱۹:۳۴ ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
خالق Assassin’s Creed از دلایل ترک یوبی‌سافت می‌گوید - گیمفا

Assassin’s Creed فرانچایزی موفق است، اما ظاهرا ساخت عناوین بزرگ همیشه به خوبی و خوشی ختم نمی‌شوند.

خالق سری Assassin’s Creed آقای پاتریس دزیله (Patrice Désilets) اخیرا طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت ایرانی Gameology، توضیحاتی در مورد مدت زمان حضورش در یوبی‌سافت و دلایل ترک این ناشر بزرگ ارائه داد. او موقعیتی را توصیف کرد که زمانی که کنترل ساخت سری را از دست داده بود اما همچنان مجبور بود تا بعنوان سخنگوی فرانچایز در جوامع عمومی حضور یابد و در مورد مسائلی صحبت کند که عملا با آن‌ها مخالفت داشته است.

مشکل من حضور در شرکتی بود که تنها در برگذاری مصاحبات رسانه‌ای از من استفاده می‌کردند، مثل کاری که هم‌اکنون در حال انجامش هستیم (مصاحبه) و در این بین باید از دروغ‌هایی که سیاست شرکت ایجاب به گفتن آن‌ها می‌کرد، استفاده می‌کردم. همچنین نظرات و تصمیماتی به من ارجاع می‌شد که در آن‌ها هیچ دخلی نداشتم، و فکر می‌کنم وقتی کسی در چنین شرکت‌ بزرگی فعالیت می‌کند مجبور است خود را با شرایط موجود وفق دهد. و هنگامی که جلوی دوربین می‌رفتم وظیفه من بعنوان کارگردان بازی بیان صحبت‌هایی بود که از تصمیمات دیگران ناشی می‌شد. و من دیگر نمی‌توانستم به دروغگویی ادامه دهم، بنابراین اعلام کردم که قادر به ادامه همکاری با شرکت نیستم.

فکر کردن در مورد صحبت‌های دزیله واقعا سخت است؛ یوبی‌سافت چه تصمیماتی می‌گرفت که او دیگر قادر به ادامه همکاری نبود؟ اضافه کردن بخش چندنفره به بازی؟ ارائه نسخه‌های سالانه برای بازی؟ ارائه بسته‌های الحاقی بطور مداوم؟ تغییر سبک اکشن-ماجراجویی بازی؟

یقینا عملکرد Assassin’s Creed طی سال‌های اخیر موجب شده تا جایگاه اصلی‌اش را در صنعت بازی‌سازی از دست بدهد. همچنین دزیله اذعان کرد: من هم‌اکنون متوجه می‌شوم که کار برروی “یک فرانچایز بزرگ” فقط باعث شد تا منبع درآمدی برای “افرادی که کوچک‌ترین اهمیتی به من نمی‌دادند” باشم.

من گفتم دیگر کافی است. اگر قرار باشد برروی Assassin’s Creed دیگری کار کنم، آن را برای خودم، تیمم، کِبِک و مردمم در مونترآل خواهم ساخت.

حدودا هفت سال از خروج دزیله از یوبی‌سافت می‌گذرد. او در ابتدا به THQ پیوست، اما پس از ورشکستگی آن یوبی‌سافت مجددا او و تیمش را بکار گرفت. بعد از آن دزیله دوباره با یوبی‌سافت قطع همکاری کرد و استودیوی مستقل خودش را به ثبت رساند، سپس بخاطر دریافت حق امتیاز عنوان ۱۶۶۶: Amsterdam از یوبی‌سافت شکایت کرد. او هم‌اکنون مشغول ساخت پروژه جدید خود Ancestors: The Humankind Odyssey است.

عنوان ۱۶۶۶: Amsterdam فعلا به جهت ساخت و توسعه Ancestors در حالت تعلیق به سر می‌برد، ولی ممکن است در آینده مجدد احیا شود.

این‌ها دلایلی هستند که موجب می‌شوند تا یوبی‌سافت به تعطیل کردن پروژه Assassin’s Creed در آینده فکر کند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خالق Assassin’s Creed از دلایل ترک یوبی‌سافت می‌گوید - گیمفا
خالق Assassin’s Creed از دلایل ترک یوبی‌سافت می‌گوید - گیمفا
خالق Assassin’s Creed از دلایل ترک یوبی‌سافت می‌گوید - گیمفا
خالق Assassin’s Creed از دلایل ترک یوبی‌سافت می‌گوید - گیمفا
خالق Assassin’s Creed از دلایل ترک یوبی‌سافت می‌گوید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ROBINSTERLING گفت:

    یوبی سافت واقعا شرکت بسیار ضعیفی هست و تمام عناوینش در سال های اخیر ضعیف و درجه پایین بودن(درجه ۳) :laugh:

  • sina372 گفت:

    واقعا یوبی سافت در بازی اساسین سندیکیت کم کاری کرده بود واقعا گیم پلی ضعیفی داشت ولی به شخصه اقرار میکنم بلک فلگ از تمامی نسخه ها برتر بود

    • Hodd Toward گفت:

      اما خداییش من از نسخه ی سیندیکت بیشتر از بقیه ی قسمت ها لذت بردم 😐

    • Ali_GameR گفت:

      منم با نظر شما موافقم. بلک فلگ بازی فوق العاده ای بود :yes:
      البته از حق نگذریم نسخه ۲ و برادرهود تو این سری چیز دیگری هستند

    • بلک فلک همش تو کشتی بود فقط ۲با آهنگ ازیو فمیلی :yes:

    • Mohi.b گفت:

      مشکل که داشت
      ولی مشکل قطعا گیم پلی نبود بلکه داستان کلیشه‌ای بازی بود .

      • دقیقا :yes: گیم پلیش کامل ترین گیم پلی کل سری بود.لول دیزاینش هم خیلی خوب بود و اصلا برای من تکراری نشد.تمام مراحل فرعی و اصلیش رو رفتم :inlove: طراحی لندن فوق العلاده بود.مشکلات فنی هم به حداقل رسیده بود.سیندیکیت با اینکه اولین تجربه تیم سازنده اش در استودیو کبک بود از فاجعه یونیتی که توسط شعبه بزرگ مونتریال ساخته شده بود بهتر بود! البته اگه با AC2 و BH مقایسه اش کنیم اوضاع فرق میکنه ولی بدون شک بهترین AC نسل ۸ بود.
        بلک فلگ خوب بود ولی از نظر من روگ خیلی بهتر بود.روگ تنها مشکلش شباهت بی حد و اندازه اش نسبت به بلک فلگ بود.تقریبا یک بلک فلگ بهبود یافته با داستان و شخصیت پردازی خیلی بهتر بود.

        • devil may cry 3 گفت:

          فاجعه یونیتی؟؟؟
          قبول دارم زمان عرضه خیلی مشکل داشت ولی الان شما بازیو ببین
          من یک هفتس که شروعش کردم و خیلی هم از بازی راضیم هیچکدوم از مشکلاتی که دوستان میگن هم تو بازی ندیدم
          لطفا اول یه عنوان رو تجربه کن بعد بهش لقب فاجعه رو بده

          • بازی ای که بازی نکردم اونم از شرکت محبوبم بهش لقب فاجعه نمیدم! حتما یه چیزی دیدم که میگم! اصلا هم منظورم از فاجعه مشکلات فنی نبود. مشکلات داستان – لول دیزاین – مراحل فرعی تکراری – گیم پلی متمرکز بر مخفیکاری – مخفیکاری نه چندان دلچسب به خاطر هوش مصنوعی داغون و …! این همه مشکل برای یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین فرانچایز های صنعت گیم نابخشودنیه!

          • ROBINSTERLING گفت:

            موافقم.جدای از گرافیک خیره کننده بازی،گیم پلیش اصلا خسته کننده نبود.ماموریتهای فرعی زیادی داشت.پیدا کردن صندوقچه ها و ارتقا تجهیزات خیلی خوب بود.تازه هر چه بیشتر ادم میکشتیم رتبه Assassin بالاتر میرفت.

  • حالا فهمیدم چرا سری assassin’s creed هی ضعیف و ضعیف تر میشد :-/ . همون بهتر که از یوبیسافت جدا شد و داره بازی جدیدش رو میسازه.

  • Hodd Toward گفت:

    خداییش کسی از آخرین نسخه (سیندیکت) لذت نبرد؟ یا دارین مسخره می کنین؟ 😐

  • درود بر تو ننگ بر یوبی سافت کثیف. ننگ بر یوبی سافت که با پرویی تمام راک استار رو مسخره میکرد پ از ناتی گاد به خاطر تابلو شکایت کرد و به ناتی گاد میگفت دزد!درحالی که دزد واقعی رو همه میشناسن تریلر میده بیرون با بازی صد وهشتاد درجه فرقشه. دی ال سی میده خدا تومن باگ فراوان. یوبی سافت یه زمانی خوب بود خوب که نه عالی بود اما الان دیگه نه

    • AJAY GHALE گفت:

      همچین میگی یوبی‌سافت کثیف انگار یوبی واسه پول بازی میسازه بقیه استدیو‌ها و کمپانی‌ها واسه رضای خدا این کار رو میکنن
      اون کار ناتی داگ هم(به قول شما ناتی گاد)خداییش درست نبود البته قبول دارم کار یوبی هم درست نبود که بیاد به یه سری‌ها سر یه عکس بگه دزد

  • joel گفت:

    خالق سری بازیهای prince of Persia و assassin’s Creed.هم مثل کن لوین.میکامی.کلیف بلزینسکی و استاد( 😀 ) کوجیماو غیره همه مستقل شدن .مهم ترین دلیل هم نبود ازادی و تحت فشار بودن از سوی ناشران بزرگ بوده به امید موفقیت این عزیزان.انگار بازی در دست ساخت پاتریس هم یه ایپی aaa جاه طلبانس که اگه با کمبود بودجه روبه رو نشن میتونن یه بازی با سبک و سیاق کاملا متفاوت و جدید تحویل بدن .لا اقل تریلر بازی همین نشون میداد ?:-)

  • حالا نسخه جدیدش بیاد ببینیم یوبی از اشتباهاتش درس گرفته یا نه

  • Ubisoft گفت:

    پاتریس تریله دستت به گوشت نمیرسه میگی تلخه؟
    از شرکت جدا شدی چرا داری پشت سرش دهن پاکت رو باز میکنی؟
    اگر قرار باشد اساسین کرید دیگری خلق کنی اولین نفری که افسوس خواهد خورد به حالت من خواهم بود.
    ————————-
    یوبی سافت شاهکار صنعت گیم
    یوبی سافت آفتاب نو ظهور پنهان در پشت ابر
    یوبی سافت خالق بهترین خاطرات گیمری من
    یوبی سافت باعث زیباترین تجربیات گیمری من
    درود بر تو ای ابر استدیوی برتر
    بازی هایت را به طرف من روانه کن و بدان تا ابد فن تو خواهم بود. که ده سال از عمر گیمریم بر روی عناوین زیبایت سپری شده.
    درود بر شرفت ای ابر غول خفته در نی زار
    ای شاهکار پسند آویخته ی من :yes:

  • من با شماره ی ۱ و ۲ سری اساسین زندگی کردم…

  • pro gamer2017 گفت:

    یوبیسافت واقعا شرکت عالی و کاربلدیه.بگذریم که تو این چند سال بیشتر به فکر پوله تا گیمر ها ولی بازم بازیاش خوش ساخت و لذت بخش هستند.مخصوصا عناوین آنلاین اخیرش.از بین اساسین ها من به ترتیب بلکه فلگ و برادرهود رو از همه بیشتر دوست داشتم

  • ARMAN گفت:

    بازی اساسینز کرید با یه ناشر جدید
    🙁 🙁
    یکم سخت هست چون به یوبیسافت عادت کرده بودیم
    ولی واسه موفقیت بازی خوبه

  • ههیییی یاد قدیما بخیر. پریدن از رو پشتمومای ونیز با اتزیو . …… المعلم … عمو ماریو …… الان دیگه همه خاطره شدن. یادشون بخیر 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥

  • بالاخره یک پست تقریبا مربوط به AC! دوستان حتما استفاده کنن و این سری رو بکوبن امسال و پارسال متاسفانه کمتر فرصت کوبوندن داشتید : D برای خیلی ها همین سرگرمیه.
    چیزی که موقع خوندن نظرات فهمیدم و برام جالبه اینه هر نسخه از AC یک سلیقه رو پوشش میده.یه نفر از یه نسخه خوشش میاد و یکی از اون نسخه متنفره! همین نشون میده AC ها تفاوت هایی نسبت به یکدیگر دارند ولی آخرش انگ تکراری بودن و کپی پیست بودن به AC میزنن!
    ———————————
    از این مرد بسیار ممنونم که فرانچایز های قدرتمندی مثل پرنس آف پرشیا و AC خلق کرد. ازش خیلی ممنونم که اسطوره ای مثل اتزیو رو خلق کرد.از کسایی که راهش رو ادامه دادن هم ممنونم.پلورد که BH رو ساخت و آماچینو که داستان اتزیو رو در رولیشن به زیبایی تموم کرد هر چند در یونیتی خراب کرد. هاچینسون که نسخه سوم رو ساخت و اشرف اسماعیل که بلک فلگ رو ساخت.منتظرم ببینم اشرف اسماعیل با نسخه بعد چیکار میکنه.

  • Farhad-ps4 گفت:

    (یقینا عملکرد Assassin’s Creed طی سال‌های اخیر موجب شده تا جایگاه اصلی‌اش را در صنعت بازی‌سازی از دست بدهد)
    بنده کاری به اختلافات این آقا و یوبی ندارم اما با این بخش سخن تون مخالفم، افت اصلی اساسین فقط دوجا بود: یکی رولیشن که به نسبت ضعیف تر بود نسبت به دو و برادرهود (اون هم نه زیاد) که بخاطر اهمیت داستانی قابل صرف نظر هست
    یکی هم یونیتی که اون هم فقط بخاطر مشکلات فنی بازی بود که بعدن حل شد با آپدیت، بقیه ی نسخه ها هم ایراد خیلی مهمی نداشتن، منتهی مؤفقیت اساسین چون سالانه عرضه میشد، دیده نمی شد، مثلن همین بلک فلگ اگه با ۵ سال تأخیر عرضه میشد همه ازش به عنوان یه نسخه ی تاریخی و شاهکار فراموش نشدنی گیم نام می بردند ! ولی چون بعدش یونیتی با اون مشکلات ابتدایی اومد دیگه همه می گن اساسین مزخرف هست کلن!
    قضاوت هم نمیخوام بکنم، ولی یوبی بدون حضور ایشون شاهکاری مثل بلک فلگ رو در کارنامه هم داره، پس فکر می کنم که ایشون کمی مغرورانه صحبت کردن درباره ی یوبی

  • battle killer گفت:

    با خدا باش پادشاهی کن بی خدا باش هرچه خواهی کن
    این حکایت یوبیسافته که فقط به فکر پر کردن جیبشه و از گیمرا میدزده

    • Farhad-ps4 گفت:

      داداش کار ندارما، خودت هم میدونی من این دفعه فن cod ww2 هستم، اما اگه شما به یوبی میگی پول پرست به اکتی چی میشه گفت؟! فقط از اسم cod سال ها سواستفاده کرد با کمپینی که همیشه ضعیف تر میشد، یه دونه ریمستر هم که داد جدا نفروخت 😐
      این دفعه هم اگه برگشت به گذشته با کلی فیدبک منفی و ترس از کاهش فروش بود
      خدا شاهده توی تخفیفات من دقت کردم، سری cod اصلن تخفیف نمی خوره! خیلی کم اگه بشه! من میخواستم گوست رو بخرم رفتم استور ، پیش خودم فکر می کردم حالا که دوتا cod هم بعد گوست اومده(اون موقع) حتمن مثل یوبی، عنوان قدیمی تر کاهش قیمت پیدا کرده با کمال تعجب دیدم که فقط نسخه ی گلد هست به قیمت ۶۰ دلار ! و نسخه ی معمولی رو کلن حذف کردن! یعنی اکتی میگه شخصی مثل من هم که گوست رو فقط برای کمپین میخواست اون هم بعد از گذشت بیش از دوسال، حق این انتخاب رو نداره که بخواد نسخه ی معمولی رو با قیمت کمتر بخره! آخرش یه دفعه تخفیف خورد تازه ۳۰ دلار اون موقع خریدم! (بعد اون یه بار هم دیگه نام cod رو تو تخفیفات ندیدم) در حالی که ea به پول پرستی حتی اون ور دنیا هم معروفه بتل ۴ و هارد لاین رو تا ۵ دلار هم تخفیف داد! یوبی هم که انصافن تخفیفات خوبی میده و قیمت اساسین رو بعد از انتشار نسخه ی جدید کاهش دائمی داد اون هم با گذاشتن حق انتخاب بین نسخه ی گلد، معمولی… (در حالی که بنظرم همین حالا هم کاملن ارزش داره بلک فلگ برای ps4 قیمتش ۶۰ دلار باشه)

      • ShahinSky گفت:

        اکتیویژن یک بازی داره یوبیسافت چندین
        همین یک بازیرو با بهترین کیفیت عرضه میکنه درست برعکس عناوین یوبی سافت که از نظر فنی توی نسل ۶ گیر کردن فقط گرافیکشون نسل هفتیه بازیاش با اسم نسل هشتی هستن
        اکتیویژن مانند اپل توی بازار موبایله، انتظار ارزان شدنشو نداشته باش

        • Farhad-ps4 گفت:

          (همین یک بازیرو با بهترین کیفیت عرضه میکنه)
          کاش همینطور بود که میگفتید وگرنه تا جایی که یادمه از bo2 به بعد همشون فیدبک منفی داشتن کم وبیش، (حالا ww2 خیلی امیدوارنه هست) بهینه سازی رو هم (از نظر حجم) خیلی از دوستان میگن افتضاح هست کار اکتی
          اون مثال تون درباره ی اپل هم کلن اشتباهه ، قیمت محصولات اپل تو ایران اینجوریه وگرنه همون اپل هم که گفتی با معرفی محصول جدید، مشابه قدیمی رو کاهش قیمت میده! اما اکتی رو که تعریف کردم سر گوست، حتی نسخه ی معمولی رو حذف کرد از استور
          اما درباره ی بازی های یوبی سافت که گفتید فکر کنم فقط یه دونه یونیتی کافی باشه برای نقض صحبت تون
          با احترام (بالأخره اسم و پلتفرم مون یکی هست) :rose: :rose:

  • Metallman33 گفت:

    سیاست اشتباه این شرکت این بازی رو به نابودی کشوند به نظرم تا شماره ۳ عالی بود از شماره های بعدی ضعیف و ضعیف تر شد فقط دنبال سود بود انگار فوتبال که هر سال باید یه نسخه بده بیرون …

  • MR-FRYE گفت:

    ناموسا تعطیل نکنه پروژه Ac رو :dazed: :sweat:

  • gerdoo57 گفت:

    دوستان یه سوال دارم. ممنون میشم کامل جواب بدین.
    سایت یا سایت‌هایی معرفی کنین که نسخه کامل تمام بازی های یوبیسافت( مخصوصا سری اساسین کرید) رو با تمام محتویات دانلودی داشته باشه. بدون نیاز به ف. ی. ل. ت. ر. شکن. خارجی هم باشه مشکلی نیست. اگه ایرانی بود لینکاش به خاطر اخطار بنیاد بازیهای رایانه‌ای حذف نشده باشه.
    نسخه هاش در حد prophet و reloaded کامل باشن .
    ممنون

    • gerdoo57 گفت:

      آخر بدجوری عشق نسخه کامل بازیها رو دارم. از شماچه پنهون یه هارد ۲ ترا بایتی رو تا خرخره پر کردم و دومی رو هم چیزی نمونده پر کنم. نسخه های complete edition prophet – reloaded
      – plaza – flt – skidrow و همچنین Game of the year edition
      غیر از این گروه ها به نظرم بدرد نمیخوره.

  • killer777 گفت:

    مرسی که دیدگاه بنده رو برای سرپوش گذاشتن روی حقیقت پاک کردین

خالق Assassin’s Creed از دلایل ترک یوبی‌سافت می‌گوید - گیمفا