معرفی بازی لوتی وار ۲ - گیمفا
معرفی بازی لوتی وار ۲ - گیمفا
معرفی بازی لوتی وار ۲ - گیمفا
معرفی بازی لوتی وار ۲ - گیمفا

معرفی بازی لوتی وار ۲

پست گیمفا
۲۱:۴۶ ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
معرفی بازی لوتی وار ۲ - گیمفا

پس از یک سال از انتشار بازی لوتی وار، اینبار مدین گیم با لوتی وار ۲ برگشته. بازی نسبت به نسخه اول تغییرات اساسی کرده ولی تم اصلی خود یعنی بازسازی فیلم فارسی ها را حفظ کرده.

داستان بازی

در قسمت اول غلام، آکتور سینما با کارگردان آشنا می شود و با اینحال که در هیچ زمینه ای با هم تفاهم ندارند، همکاری شان موفقیت های تجاری بسیاری برای آنها پدید می آورد. در قسمت اول لوتی وار نسبت به انتخاب هایی که در داستان بازی انجام می دادیم به قابلیت های چهارگانه ای می رسیدیم که به ما در ادامه بازی کمک می کردند. این قابلیت ها بر این اساس بودند که چقدر در جواب ها شوخ طبع یا جدی بودید. چقدر با قاطعیت با مسائل برخورد می کردید یا جواب هایتان مانند یک آکتور سینما بود. اما در قسمت دوم جواب ها دیگر آن قالب چهارتایی سابق را ندارند و خیلی پیچیده‌تر شده‌اند. بر اساس گفته سازندگان بازی قرار است در ادامه داستان تمامی انتخاب هایی که در داستان انجام می دهید تاثیر مهمی در پایان داستان بگذارند. غلام پس از بازگشت از مسافرتی طولانی داستان بازی لوتی وار ۲ را شروع می کند. اما اینبار برخلاف قسمت اول که با داستانک های کوتاه روبرو بودیم، بازی یک داستان اصلی طولانی دارد که در آن با گذشته غلام و روابط جدید تر و ماجراهای بیشتری روبرو می شویم.  هر چند داستان اصلی بازی کمی جدی شده اما بازی همچنان شوخ طبعی خود در داستان را ادامه می دهد.

معرفی بازی لوتی وار ۲ - گیمفا

نکته مهم و مخفی ای در بازی وجود دارد که ممکن است با دید سرسری از آن بگذرید. داستان بازی با استفاده از انتخاب های بازی کاملا شخصی می‌شود و داستانی که شما دنبال می کنید با داستانی که دوستتان بازی می کند کمی متفاوت است. بطور مثال اگر شما به یکی از همکاران خود علاقه مند شوید یکی از کاراکتر های دیگر بازی را از خود دور می کنید. یا وقتی با دوستانتان جلسه فیلم برداری را کنسل می کنید و به شمال می روید روابطتان را با آن ها قوی می کنید اما کارگردان را از خود می رنجانید. و این ها همه در طول بازی ذخیره می شوند و کم کم خودشان را نشان می دهند تا جایی که مثلا وقتی کاراکتر ژیلا از اروپا برمی گردد، غلام بطور خودکار بدون آنکه از ما بپرسد نسبت به او واکنش متفاوتی نشان می‌دهد چون بازی قبلا رفتار ما را نسبت به او ذخیره کرده. اینهمه ریزکاری برای کسانی که به داستان بازی اهمیت می‌دهند جالب خواهد بود. نباید از یاد ببریم که معمولا بازیسازان موبایلی ایرانی برای صرفه جویی در زمان و هزینه ها به سمت داستان تعاملی نمی‌روند و اگر هم از داستان استفاده می کنند از داستان ساده خطی استفاده می‌کنند اما لوتی وار۲ همانند قسمت اولش به داستانگویی تعاملی پایبند است.

 

معرفی بازی لوتی وار ۲ - گیمفا

استودیوی فیلم سازی

استودیوی فیلم سازی شامل چندین قسمت است

  1. بخش مرحله ای یا داستانی: بخش اصلی بازی که شما باید در هر مرحله یک فیلم بسازید، فیلم ها به چهار قسمت تقسیم می شود و هر قسمت چند ستاره به شما می دهد. تعداد کل ستاره ها باید به حد نساب برسد تا بتوانید به مرحله بعد بروید. مراحل شامل مرحله تشخیص چهره، مرحله پلیسی، مرحله بدلکاری با ماشین و مرحله مبارزه ای هستند.
  2. رکورد زنی: در بخش رکورد زنی باید مانند مرحله مبارزه ای بازی کنید با این تفاوت که هرچه بیشتر حریفان را نفله کنید، امتیاز بیشتری بدست میاورید و می توانید در جدول امتیازات، امتیازتان را با دیگران مقایسه کنید.
  3. گاراژ: فعلا دو ماشین دیگر بغیر از ماشین اصلی بازی برای خرید وجود دارد که می توانید در مرحله بدلکاری از آنها استفاره کنید. تفاوت این دو ماشین در مراحل مختلف بازی بدلکاری مشخص می‌شود. شلبی ماشین سریعتری است و وانت، ماشین پرتوان تر که می تواند از روی بمب های مراحل هم عبور کند.
  4. اتاق گریم: در این قسمت می توانید قیافه و ظاهر غلام را عوض کنید. طبق نوشته های سازنده های بازی در شبکه های اجتماعی قرار است این بخش در بازی نقش بیشتری بازی کند و هر فیلم گریم خود را داشته باشد.
  5. لوازم صحنه: این بخش که همان فروشگاه بازی است شامل سه بخش مجزاست: بخش ابزار: در این بخش چیزهایی می خرید که جان بازیکن را در مرحله مبارزه ای پر می‌کند بخش آیتم‌ها: در اینجا وسایلی می خرید که می توانند توان بازیکن را افزایش دهند یا میزان ضربه حریف را بگیرند. بخش فنون: در این بخش فن خاصی را یاد می گیرید که فعلا دو فن سالتو و زیرگیری وجود دارد و در طول بخش مبارزه ای می توانید از آنها استفاده کنید. اما بتازگی در آپدیت اخیر بازی کاراکتری در داستان بازی اضافه شده که هنرپیشه انگلیسی به نام سوفیا است و او را هم در همین بخش فنون می توانید آزاد کنید. سوفیا هر بار با پرشدن زمانش قابل بازی می شود. با این حال که قدرت ضرباتش بعلت استفاده از اسلحه بسیار زیاد است اما از آنجا که روش بازی اش با بازی با غلام متفاوت است بازیکن را به چالش می کشد. سوفیا نمی‌تواند دفاع کند و باید جاخالی بدهد و ضرباتش را هم در بین جاخالی ها بزند.
  6. ارتقاء بازیکن: در این بخش با سکه هایی که بدست می آورید می توانید غلام را قویتر کنید. سخت ترین قسمت بازی در بخش مبارزه ای در مراحل بالا استفاده از حرکات ویژه مانند ضایع کردن حریف یا عربده کشی است. اما اگر بموقع سکه های بازی را در بخش ارتقاء بازیکن بر روی این دو مورد خرج کنید چراق های کمتری برای رسیدن به این حرکات نیاز خواهید داشت و بازی را آسانتر می کنید. جان بازیکن با استفاده از تعداد ستاره هایی که از درست بازی کردن هر فیلم می گیرید بطور اتومات زیاد می‌شود.
  7. کفتر بازی: این بخش یک سرگرمی برای غلام است که با گذشت زمان بازی، هر بار که کفترهایش برمی گردند می‌تواند این مرحله را انجام دهد و سکه جمع کند. سکه ها در پرکردن جان بازیکن خیلی تاثیر دارند و این مرحله کاربردش وقتی است که خالی از سکه هستید. مرحله رکوردی هم مانند این مرحله سکه مجانی می‌دهد.
  8. مراحل جدید: به گفته سازنده های بازی قرار است مراحل جدیدی هم به بازی اضافه شود که یک بازی آشپزی! یک بازی دویدنی و یک بازی بازیگری! در راه هستند بغیر از آن تعداد مراحل هم در هر آپدیت بازی بالا خواهد رفت.

معرفی بازی لوتی وار ۲ - گیمفا

حس بازی

بازی لوتی وار سعی می کند بازیکن را به پشت صحنه ساخت فیلم فارسی های بقول خودش آبگوشتی(اکشن) قدیمی ایران ببرد بدون آنکه درگیر فضاسازی های کلیشه ای مانند استفاده کردن از المان های تکراری رایج این روزهای بازی های موبایلی ایران بشود. در این بازی خبر از عباس قادری و جواد یساری نیست و بازیکن در نقش کاراکتری بازی می کند که از طرفی می خواهد یک لوتی تمام عیار باشد و مشکلات محله قدیمی و دوستانش را بدوش می کشد و از طرف دیگر عاشق سینما و بازیگری است و همکارانی از طبقه روشنفکر جامعه دارد. این دوگانگی در شخصیت بازیکن بخاطر بازیگر بودنش در داستان قابل پذیرش می شود و شخصیت غلام بخوبی بازیکن را با خودش به جاهای مختلف شهر می‌برد و داستان را بجلو می‌کشد. او با این حال که با هم محلی هایش با لهجه خودشان صحبت می کند، با کارگردان و بازیگران دیگر با لهجه و روش دیگری برخورد می کند اما چندین بار در داستان بازی به این اشاره می کند که نباید خودش را فراموش کند و تبدیل به شخص دیگری شود.

قسمت مبارزه ای بازی که مهمترین بخش بازی است، فرق زیادی با بازی های رایج مبارزه ای دارد. در این نوع بازی ها شما باید تند تند ضربه بزنید اما لوتی وار می خواهد که شما را مجبور کنید که کمی مکث داشته باشید. این قضیه خود را در مراحل بالا که با دشمنان سخت تری روبرو می‌شوید خود را نشان می‌دهد. در نتیجه بیشتر از آنکه خودتان حمله کنید باید با توجه به حریف عمل کنید. از طرفی زدن یک سری از حرکات ویژه کاملا به دفاع کردن بستگی دارد در نتیجه فقط با تپ کردن پشت سر هم بر روی حریف برنده نمی‌شوید. این نکته برای گیمرهای با حوصله تر نکته مثبتی خواهد بود.

معرفی بازی لوتی وار ۲ - گیمفا

در کل بازی لوتی وار بازی ای با فضای نوستالوژی و دلنشین است که تجربه آن را به شما توصیه می کنم

 

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی بازی لوتی وار ۲ - گیمفا
معرفی بازی لوتی وار ۲ - گیمفا
معرفی بازی لوتی وار ۲ - گیمفا
معرفی بازی لوتی وار ۲ - گیمفا
معرفی بازی لوتی وار ۲ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی بازی لوتی وار ۲ - گیمفا
معرفی بازی لوتی وار ۲ - گیمفا