استودیوی Starbreeze در مورد فاصله گرفتن از ساخت بازی‌های تک نفره صحبت می‌کند - گیمفا
استودیوی Starbreeze در مورد فاصله گرفتن از ساخت بازی‌های تک نفره صحبت می‌کند - گیمفا
استودیوی Starbreeze در مورد فاصله گرفتن از ساخت بازی‌های تک نفره صحبت می‌کند - گیمفا
استودیوی Starbreeze در مورد فاصله گرفتن از ساخت بازی‌های تک نفره صحبت می‌کند - گیمفا

استودیوی Starbreeze در مورد فاصله گرفتن از ساخت بازی‌های تک نفره صحبت می‌کند

اشکان عالی خانی
۱۷:۱۵ ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
استودیوی Starbreeze در مورد فاصله گرفتن از ساخت بازی‌های تک نفره صحبت می‌کند - گیمفا

قطعا بسیاری از بازی‌بازان استودیوی Starbreeze را می‌شناسند؛ استودیویی با اعضای خوش فکر که بازی‌های خوبی را توسعه داده است. مشهور ترین ساخته آن‌ها Payday نام دارد؛ عنوانی که با یک ایده خلاقانه توانست طرفداران بسیاری به دست آورد و نسخه دوم آن نیز موفقیت قسمت اول را گسترش داد. اما در سال‌های اخیر مشاهده می‌کنیم که استودیوی Starbreeze از ساخت عناوین داستانی و تک نفره فاصله گرفته و میل بسیاری به تمام آنلاین کردن بازی‌های خود دارد. این موضوع در مصاحبه‌ای جدید روشن سازی شده است.

در مصاحبه اخیری که با المیر لیستو (Almir Listo)، از استودیوی Starbreeze انجام گرفته است، ایشان در مورد آینده این استودیو و برنامه‌های پیش رو صحبت کردند. اما مهمتر از همه این‌ها، لیستو توضیح می‌دهد که چرا استودیو میل زیادی به ساخت باز‌ی‌های آنلاین دارد و از ساخت بازی‌های تک نفره و داستانی فاصله می‌گیرد. او دلیل این کار را خیلی ساده توصیف می‌کند؛ ساخت بازی‌های تک نفره نمی‌تواند سود زیادی در طولانی مدت برای آن‌ها به دنبال داشته باشد و این در حالی است که داستان در طرف بازی‌های آنلاین کاملا متفاوت است.

آقای المیر لیستو این موضوع را با یک مثال جالب توضیح می‌دهد؛ ایشان بازی Brothers: A Tale of Two Sons، یک بازی خوب و ستایش شده تک نفره را با عنوان Payday، یک بازی چند نفره آنلاین مقایسه می‌کند:

شما باید چیزی پیدا کنید که اثر را برای تجربه دوباره قابل بازی کند. یکی از مشکلاتی که به طول قطع بازی Brothers: A Tale of Two Sons داشت، قابل بازی نبودن برای بار دوم بود. این بازی یک داستان زیبا داشت اما این داستان تمام می‌شد و به آن مقداری که از طرف طرفداران ایمیل‌های زیبا و دوست داشتنی دریافت می‌کردیم، سودی در نمی‌آمد.

اما Payday در طرف دیگر، مانند دیگر بازی‌ها قابل تکرار بود و این به ما اجازه می‌داد که محتواهایی را برای آن آماده و عرضه کنیم؛ همین باعث می‌شد تا ما بتوانیم بازی‌بازانی که به بازی علاقه داشتند را نگه داریم.

ما در ساخت بازی‌های Co-op عالی هستیم؛ برای همین است که بازی The Walking Dead را به صورت همکاری چند نفره می‌سازیم، برای همین است که بازی Crossfire را به صورت چند نفره می‌سازیم. ما می‌خواهیم برروی این بخش تمرکز کنیم و بخش تک نفره را کنار بگذاریم.

آقای لیستو به صورت قطعی اشاره نکرد که استودیوی Starbreeze دیگر بازی تک نفره نخواهد ساخت بلکه این نکته را روشن کرد که بهتر است دیگر استودیو‌ها با چنین ایده‌ای به سراغ آن‌ها بیایند:

سوال این است که آیا Starbreeze در آینده بازی تک نفره خواهد ساخت؟ بله، اما ما ترجیح می‌دهیم که یک استودیوی دیگر با یک ایده خوب و زیبا به سراغ ما بیاید. ما می‌خواهیم روی چیزی که هم‌اکنون در آن خوب هستیم، تمرکز کنیم که بازی‌های Co-op هستند…. اما برای ارتباط برقرار کردن با ما راحت باشید. ما با هر نوع معامله و قرادادی جدب می‌شویم.

بد نیست اشاره کنیم که Starbreeze هم‌اکنون در حال ساخت بازی Psychonauts 2 از طرف دابل فاین و بازی System Shock 3 از طرف Otherside Entertainment است. با توجه به صحبت‌های آقای لیستو و شرایط موجود در این استودیوی بزرگ، به نظر می‌رسد آن‌ها خیلی به ساخت بازی‌هایی با محوریت داستان و تک نفره تمایل ندارند اما در صورت پیش آمدن موقعیت مناسب برای این کار، قطعا می‌توانیم از آن‌ها ساخت یک بازی داستانی دیگر را شاهد باشیم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

استودیوی Starbreeze در مورد فاصله گرفتن از ساخت بازی‌های تک نفره صحبت می‌کند - گیمفا
استودیوی Starbreeze در مورد فاصله گرفتن از ساخت بازی‌های تک نفره صحبت می‌کند - گیمفا
استودیوی Starbreeze در مورد فاصله گرفتن از ساخت بازی‌های تک نفره صحبت می‌کند - گیمفا
استودیوی Starbreeze در مورد فاصله گرفتن از ساخت بازی‌های تک نفره صحبت می‌کند - گیمفا
استودیوی Starbreeze در مورد فاصله گرفتن از ساخت بازی‌های تک نفره صحبت می‌کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

استودیوی Starbreeze در مورد فاصله گرفتن از ساخت بازی‌های تک نفره صحبت می‌کند - گیمفا