اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و سوم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و سوم

سعید آقابابایی
۱۴:۰۰ ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و سوم - گیمفا

Bloodborne یک شاهکار در در تمام زمینه ها بود. بازی که یکی از بی‎نقص ترین عناوینی است که در نسل هشتم منتشر شده است و در تک تک بخش های خود از گرافیک و گیم‌پلی گرفته تا صداگذاری و … کیفیت فوق العاده بالایی دارد و شهر Yharnam یکی از مخوف‌ترین شهرها و محیط‌هایی است که تا به حال بازی‎های رایانه‎ای به خود دیده‌اند. ارزش تکرار این شاهکار بسیار بسیار بالاست و حتی با وجود بارها بازی کردن Bloodborne، به هیج وجه این عنوان برای ما خسته کننده نمی‌شود و باز هم دوست داریم تا آن را تجربه کنیم. بر طبق قولی که داده بودم بعد از راهنمای عنوان دارک سولز ۳، نوبت به راهنمای قدم به قدم بازی Bloodborne می رسد که تصمیم گرفتم تا با توحه به شناخت و تسلط کاملی که از این عنوان دارم و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه شود. لازم به ذکر است که این مطالب از ان جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آنها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Bloodborne برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است.

img

راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne

 قصد داریم تا این راهنما را به صورت قسمت های یک روز در میان برای شما قرار دهیم تا اگر دوباره قصد دارید این بازی را انجام دهید به برخی نکاتی که شاید در دفعات قبلی متوجهشان نبوده اید دست پیدا کنید و تمام موارد مخفی و آیتم های مهم و پنهان در بازی را کاملا بشناسید. اگر هم که می خواهید بازی را از ابتدا برای اولین بار اغاز کنید و تا به حال به خاطر سختی بازی و… می ترسیده اید، اکنون با این راهنمای فارسی و قدم به قدم، احساس بهتری برای شروع بازی داشته باشید افراد و بازیبازان بیشتری بتوانند پای به این دنیای شاهکار بگذارند و قطعا بعد از این بازی است که تازه عاشق دارک سولز هم خواهند شد. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای شخصیت های دارک سولز ۳ مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. لازم به ذکر است قبل از آن که وارد راهنمای قدم به قدم از شروع بازی شویم و پیشروی در مراحل را آغاز کنیم طی دو قسمت برای شما عزیزان برخی موارد مهم در بازی را شرح دادیم تا بعد از آن وارد راهنمای اصلی بازی شویم. مواردی مانند کاوننت ها و نحوه چگونگی کسب و استفاده از ایتم Insight. امروز با بیست و سومین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne در خدمت شما خواهیم بود. با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و سوم - گیمفا

این شکارچی می تواند مبارزه ای سخت و دشوار را برای شما رقم بزند. وی را از پله ها پایین بکشید تا فضای کافی برای مبارزه با او را داشته باشید. باید هوشمندانه از حملات وی فرار کنید و مخصوصا یک حمله جادویی که تعداد زیادی نور را به سمت شما شلیک می کند با یک بار شما را خواهد کشت و باید خیلی مراقب باشید.

از درب سمت راست وارد ساختمان شوید و کمی جلوتر پله هایی را می بینید که بالا می رود و بالای آن یک شکارچی ایستاده است که مبارزه ای سخت و دشوار را برای شما رقم خواهد زد. وی را از پله ها پایین بکشید تا فضای کافی برای مبارزه با او را داشته باشید. باید هوشمندانه از حملات وی فرار کنید و مخصوصا یک حمله جادویی که تعداد زیادی نور را به سمت شما شلیک می کند با یک بار شما را خواهد کشت و باید خیلی مراقب باشید. با دقت وی را شکست دهید و درب روبروی دربی که از آن وارد شدید را نیز باز کنید (این هم درب دیگری است که در قسمت قبل گفتیم از آن سمت بسته بود و به منطقه ای می رود که دو جهش یافته از بالا روی سر شما می پریدند). حالا بعد از کشتن او در همان طبقه پایین زر پله ها صندوق را باز کنید و Pearl Slug را بردارید. از پله ها بالا بروید به سمت راست بپیچید تا صندوقی دیگر بیابید و لباس های Student Uniform و Student Trousers را بردارید.همین طور یک نوشته در اینجا وجود دارد که ان را نیز بردارید و دقیقا در آن سمت این طبقه نیز یک نوشته دیگر وجود دارد. کنار آن نیز یک نردبان می بینید که بالا بروید و Lunarium Key را بردارید. از چند پله بالا بروید و Tree Mutant را بکشید و از صندوق اینجا Empty Phantasm Shell را بردارید. حالا که کلید را دارید برگردید به قسمتی که اول از پله ها به طبقه دوم امدید و چند قدم سمت چپ یک در وجود دارد که با کلید باز می شود. اینجا یک NPC روی صندلی نشسته است که می توانید با او حرف بزنید. سپس به لبه این منطقه بروید و بدانید که با پایین پریدن وارد یکی از باس فایت های مهم داستان بازی خواهید شد که Rom, the Vacuous Spider نام دارد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و سوم - گیمفا

طوری فرار کنید که همه عنکبوت ها را به سمت خود بکشانید و سپس سریع بدوید و به سمت دیگر باس بروید که عنکبوت ها آنجا نیستند و دوباره به وی ضربه بزنید.

توجه داشته باشید که کشتن Rom, the Vacuous Spider در دنیای بازی تغییر ایجاد می کند و مطمئن شوید که قبل از کشتن او هر کاری که می خواسته اید را در مناطق قبلی انجام داده باشید. مخصوصا اگر می خواهید که در همین بار بازی، پایان مخفی و اصلی بازی را که دو باس فایت نهایی دارد مشاهده کنید. (موارد لازم برای دستیابی به این پایان در یک قسمت جدا توضیح داده خواهند شد که چطور به این پایان دست یابید).

Rom, the Vacuous Spider به تنهایی باس سختی نیست اما موضوع ازار دهنده صدها عنکبوتی هستند که دور او هستند و می توانند در یک لحظه شما را بکشند. کشتن تمام این عنکبوت ها هم تقریبا کاری نشدنی است و بالاخره شما را به کشتن می دهد. در این مبارزه اگر شما به مبارزه بدون قفل کردن روی هدف عادت داشته باشید کارتان خیلی آسان تر خواهد شد. اینجا بهتر است که سریعا به سمت باس بدوید و از عنکبوت ها عبور کنید و به سمتی بروید که عنکبوتها کم هستند تا به کنار باس برسید و سریعا به وی هر چقدر می توانید ضربه زنید زیرا که بخش کناری وی اسیب پذیر است و حفاظی ندارد. حواستان به عنکبوت ها که نزدیکتان می شوند باشد و هرگز روی یکی قفل نکنید و با دوربین ازاد به راحتی می توانید همه آن ها را زیر نظر داشته باشید. سریعا وقتی که می بینید دیگر زیادی نزدیک شده اند فرار کنید. طوری فرار کنید که همه عنکبوت ها را به سمت خود بکشانید و سپس سریع بدوید و به سمت دیگر باس بروید که عنکبوت ها آنجا نیستند و دوباره به وی ضربه بزنید. بعد از مدتی دیگر خود باس دست به کار می شود و می بینید که با یک نور سپید ناپدید می شود.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و سوم - گیمفا

در این مبارزه اگر شما به مبارزه بدون قفل کردن روی هدف عادت داشته باشید کارتان خیلی آسان تر خواهد شد. باید خیلی زود به سمتی بروید که عنکبوتها کم هستند تا به کنار باس برسید و سریعا به وی هر چقدر می توانید ضربه زنید زیرا که بخش کناری وی اسیب پذیر است و حفاظی ندارد.

در این زمان که باس دارد ناپدید می شود باس خطرناک نیست و تا می توانید به او ضربه بزنید. وقتی کامل ناپدید شد سریعا دور شوید و عنکبوتها را به دنیال خود بکشانید و با دوربین بازی دنبال باس بگردید که کجا ظاهر می شود. هر بار که باس ناپدید می شود یک دسته عنکبوت جدید هم ظاهر می شوند و تعداد آن ها به حد وحشتناکی می رسد. وقتی که باس یک بار ناپدید و ظاهر شد خود او بسیار خطرناک می شود و می توانید در یک حرکت شما را بکشد. به موراد زیر دقت کنید:

  • اگر باس به سمت پشت خود غلتید سریعا از او دور شوید تا تیغ هایی که از زمین اطراف او در می آیند به شما آسیب نزنند.
  • اگر باس سرش را بالا برد یعنی تیغ ها قرار است شما را هدف بگیزند و به سمت شما پرتاب شوند. بسیار سریع به یک جهت بدوید و غلت بزنید تا هیچ کدام به شما نخورند. ممکن است این کار چند بار تکرار شود پس سعی کنید بین این ضربات هی به باس نزدیک شوید و چند ضربه بزنید وگرنه متوجه می شوید که مدام دارید با فاصله خیلی زیاد از باس فرار می کنید و فرصتی برای ضربه زدن به وی ندارید.
  • اگر باس با یک نور آبی شروع به درخشیدن کرد سریعا از وی مقداری (نه خیلی زیاد) دور شوید تا AoE به شما برخورد نکنید.
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و سوم - گیمفا

حالا نوبت می رسد به Yahar’gul, Unseen Village… یک منطقه جذاب و دشوار

همچنین در این فاز هر وقت که به کنار باس می روید خود وی نیز می تواند به کنار بیافتد و به شما آسیب بزند که باید از این به نفع خودتان استفاده کنید. یعنی مراقب باشید که وقتی وی خواست بیافتد عقب بروید و سپس شروع به ضربه زدن به وی کنید. بگذارید تا راحت به شما بگویم. این مبارزه نیاز به صبر و پشتکار دارد و ممکن است حوصله سربر شود زیرا که شاید مدام مجبور شوید که یک ضربه به وی بزنید و سپس کلی فرار کنید و جاخالی دهید تا بتوانید ضربه بعدی را بزنید. اتفاقا با وجود پیچیدگی این مبارزه، اگر روش صحیح را انجام دهید می توانید راحت وی را شکست دهید و کل عنکبوت های وی هم با کشته شدن او می میرند و نیاز نیست که وقت خودتان را بر روی آنها هدر دهید.

با کشتن Rom, the Vacuous Spider، آیتم Kin Coldblood به شما داده می شود. اینجا فانوسی نیست و شما خود به خود به Yahar’gul, Unseen Village فرستاده می شوید که نگران نباشید زیرا این بار واقعا باید به اینجا بیایید. به سمت شخصیتی که می بینید بروید و با او صحبت کنید تا یک کات سین ببینید. وقتی کنترل را دوباره دست گرفتید سریعا از پله ها دور شوید و به سمت درب بروید. از پورتالی که می بینید اجتناب کنید و از پله هایی که جلوی شماست پایین بروید. اینجا دو Henchmen را بکشید و دوباره از پله ها پایین بروید و پشت سرتان را نگاه کنید تا یک Frenzied Coldblood را بردارید. باز هم از پله هایی که جلوتر می بینید پایین بروید و نهایتا به بخش اصلی Yahar’gul, Unseen Village و فانوس آن می رسید و آن را روشن کنید.

در بخش بعدی این راهنما ادامه مسیر پیشروی و گشت و گذار در Yahar’gul, Unseen Village را برای شما شرح خواهیم داد. 

شما می توانید تمامی بخش های این راهنما را در این قسمت مشاهده نمایید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و سوم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و سوم - گیمفا