هشدار: از ابتدای آپریل خرید‌های شما در شبکه پلی‌استیشن شامل مالیات خواهند شد - گیمفا
هشدار: از ابتدای آپریل خرید‌های شما در شبکه پلی‌استیشن شامل مالیات خواهند شد - گیمفا
هشدار: از ابتدای آپریل خرید‌های شما در شبکه پلی‌استیشن شامل مالیات خواهند شد - گیمفا
هشدار: از ابتدای آپریل خرید‌های شما در شبکه پلی‌استیشن شامل مالیات خواهند شد - گیمفا

هشدار: از ابتدای آپریل خرید‌های شما در شبکه پلی‌استیشن شامل مالیات خواهند شد

علی سالمی
۰۹:۰۵ ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
هشدار: از ابتدای آپریل خرید‌های شما در شبکه پلی‌استیشن شامل مالیات خواهند شد - گیمفا

شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی، با ارسال ایمیل‌های به کاربران مناطق آمریکای شمالی شبکه آنلاین پلی‌استیشن، آنان را نسبت به اعمال مالیات به خرید‌های انجام شده از این شبکه پس از تاریخ ۱ آپریل (۱۲ فروردین ۱۳۹۶)، مطلع کرده است.

به نظر می‌رسد دوران بی‌مالیاتی شبکه آنلاین پلی‌استیشن در مناطق آمریکای شمالی رو به اتمام است. تازه‌ترین ایمیل‌های ارسالی توسط شرکت سونی، برای کاربران شبکه پلی‌استیشن که از حساب‌های کاربری در مناطق آمریکای شمالی استفاده می‌کنند، بیانگر آن بوده که بسته به شهر و ایالت ذکر شده در آدرس‌ آن‌ها، خرید‌های این کاربران از تاریخ ۱ آپریل شامل مالیات خواهند بود.

سلام بر شما مشتری با ارزش پلی‌استیشن

ما در این ایمیل قصد داریم به شما اطلاع دهیم که فروشگاه پلی‌استیشن (PlayStation Store)، شامل تمامی سرویس‌ها از جمله پلی‌استیشن پلاس، پلی‌استیشن Music، پلی‌استیشن Vue و پلی‌استیشن Now، از ابتدای آپریل در ایالت شما شروع به جمع‌آوری مالیات خواهد نمود. مالیات خرید اعمال شده در هر سفارش توسط ایالت، کشور و شهر شما تعیین شده‌اند.

هنوز لیست کاملی از ایالت‌های مشمول به این تغییر مشخص نشده است. هرچند، تا این لحظه به گزارش کاربران، ایالات‌ زیر از ابتدای آپریل شروع به جمع‌آوری مالیات از خرید‌های شما در شبکه پلی‌استیشن، خواهند نمود.

  • تگزاس
  • یوتا
  • واشینگتن
  • مینه‌سوتا
  • نیوجرسی
  • آلاباما
  • نبراسکا

نکته قابل توجه این است که این مالیات‌ها صرفا شامل کاربران ساکن آمریکای شمالی نبوده، و تمامی افرادی که از حساب کاربری مناطق آمریکای شمالی برای خرید از شبکه پلی‌استیشن استفاده می‌کنند، مشمول پرداخت مالیات خواهند بود. بدین معنی که حتی کاربران ساکن ایران نیز بسته به آدرسی که به هنگام ثبت نام در شبکه پلی‌استیشن وارد کرده‌اند، ممکن است مشمول پرداخت مالیات شوند. به عنوان مثال، ایالت نبراسکا از قانون ۶.۸٪ مالیات بر خرید پیروی می‌کند. بدین معنی که اگر آدرس وارد شده در حساب کاربری شما مربوط به این ایالت باشد، از تاریخ ۱۲ فروردین به بعد، بجای پرداخت ۵۹.۹۹ دلار برای تهیه یک بازی جدید، شما باید مبلغ ۶۴.۰۶ دلار را پرداخت کنید.

هرچند، خبر خوشحال کننده برای کاربران ایرانی شبکه پلی‌استیشن، این بوده که شرکت سونی محدودیتی برای تغییر آدرس حساب کاربری شما قرار نداده است. پس برای جلوگیری از مشمول شدن در این مالیات، کاربرانی که ایمیل فوق‌الذکر را دریافت کرده یا آدرس حساب کاربری آن‌ها در یکی از ایالات ذکر شده قرار دارد، می‌توانند به سادگی با تغییر آدرس و ایالت خود در حساب کاربریشان، از پرداخت مالیات اضافی در امان بمانند. در ادامه می‌توانید لیستی از ایالت‌های آمریکای شمالی که قانونی برای مالیات خرید نداشته یا آنکه مالیات خرید محصولات دیجیتالی را حساب نمی‌کنند، مشاهده نمایید.

  • دلاوِر
  • اورگن
  • مونتانا
  • داکوتای شمالی
  • نیوهمپشر

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هشدار: از ابتدای آپریل خرید‌های شما در شبکه پلی‌استیشن شامل مالیات خواهند شد - گیمفا
هشدار: از ابتدای آپریل خرید‌های شما در شبکه پلی‌استیشن شامل مالیات خواهند شد - گیمفا
هشدار: از ابتدای آپریل خرید‌های شما در شبکه پلی‌استیشن شامل مالیات خواهند شد - گیمفا
هشدار: از ابتدای آپریل خرید‌های شما در شبکه پلی‌استیشن شامل مالیات خواهند شد - گیمفا
هشدار: از ابتدای آپریل خرید‌های شما در شبکه پلی‌استیشن شامل مالیات خواهند شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Alireza_yoo گفت:

    چقدر چرت مگه میخوان شهر بسازن مالیات میگیرن پول بازی رو ک میدیم هر چقد هک شه حقشه بدبختی اینه مایکرو این نسل خوب عمل نکرد الان رقیبی نداره هر بلایی سرمون در میاره شده مث اینجا یه روز ده درصد قیمت میبره بالا یه بار مالیات دفعه بعد باید یه بازیو دو بار خرید 😐 باید فکر سیستم جدید باشم کم کم

    • البته دوست عزیز این مالیات مربوط به خود ایالته و ربطی به سونی نداره. مایکروسافت و نینتندو و کلا تمامی سرویسا الان دارن مالیات دیجیتالی رو میگیرن (و به ایالت‌ها پرداخت می‌کنند) و سونی فقط این مورد رو رعایت نکرده بود که ظاهرا الان ایالت‌ها ازش خواستن رعایت کنه.

      کلا کار زیاد سختی نیست و همونطوری که توی خبر ذکر شده با تغییر آدرس دیگه مالیات بهتون تعلق نمیگیره.

      • Farhad-ps4 گفت:

        (ظاهرا الان ایالت‌ها ازش خواستن رعایت کنه)
        فکر نکنم اینطور باشه، چون برای ایالت ها چه فرقی می کنه اونا که پول شون رو از سونی می گرفتن بالأخره(طبق حرف خودتون)
        مسأله اینجاست سونی چون این نسل در برابر رقیبش پیروز شده دیگه نیازی برای سیاست های مشتری مدارانه نمی بینه (از نظر تخفیفات و اینجور چیزها، منظورم ساخت انحصاری نیست!، قیمت پلاس هم که افزایش داده بود قبلن)

        • این مورد کلا استاندارده و قبل از این هم توی شبکه پلی‌استیشن رعایت میشده اما بعد از هک گسترده‌ای که چند سال پیش اتفاق افتاد، بنا به دلایلی این مورد موقع بازگشت PSN جا مونده بود. الان سونی صرفا داره قانون (که خب اجباریه) رو رعایت میکنه.

          در مورد نحوه پرداخت مالیات به ایالت‌ها هم اطلاع دقیقی ندارم ولی ظاهرا سونی اینکار رو انجام نمیداده و خود شهروندای آمریکا توی فرم پرداخت مالیاتی که آخر سال دریافت می‌کنند باید این موارد رو ذکر می‌کردن (که میتونستن بعضیا اون موقع این موارد رو نگن و از پرداخت مالیات در برن). الان با این قانون ایالات فقط مطمئن میشن که مالیات حتما پرداخت می‌شه و همون موقع خرید دریافتش می‌کنند.

          در کل تاثیر زیادی روی خودمون نمیزاره چون میشه با تغییر آدرس درستش کرد. ولی خب برای یک شهروند واقعی اون ایالت الان زیاد قضیه تغییری نکرده چون نسخه فیزیکی که قبلا خریداری می‌کردن هم باز شامل همین مالیات می‌شده.

          • Farhad-ps4 گفت:

            یعنی بازی های فیزیکی هم توی آمریکا در اصل بیشتر از ۶۰ دلار به فروش میره و مالیات رو اضافه می کنن ؟!
            حتی با این فرض هم دیگه نسخه ی دیجیتالی هیچ برتری خاصی به فیزیکی نداره (از دید یک شهروند اونجا که مالیات زیادی هم بهش خورده) و باز می تونه به اون روند افزایش خرید های دیجیتالی آسیب بزنه

            • بله. تمامی بازیای فیزیکی (سونی، مایکرو، نینتندو و…) و همه محصولات کلا طبق قانون اون ایالت یه درصد خاصی مالیات بهشون تعلق میگیره. مثلا اون شخصی که توی نبراسکا داره بازی رو از فروشگاه عادی و به صورت فیزیکی میگیره، هنوز باید همون ۶۴.۰۶ دلار رو پرداخت کنه.
              مسئله اینجاست که تا قبل از این هم این برتری وجود نداشته و صرفا یه اشتباه از طرف شرکت سونی بوده. واکنش خیلی از شهروندای خارجی به این خبر این بود که «صبر کن ببینم، مگه تا الان مالیات نمیدادیم؟» یا موارد مشابه. کلا پرداخت مالیات برای خرید محصول توی ایالاتی که این قانون رو دارن برای اون شهروندا دیگه عادی شده. مثل خودمون که هر ماه روی قبضای آب، برق، تلفن و گاز مالیات هم میدیم و اصلا متوجه‌ـش نیستیم.

            • HannaH گفت:

              تا جاییکه ما پرداخت مى کنیم و این مالیات GST (فکر کنم فا سى اش ارزش افزوده است) روى همه کالا ها هست، توى قیمت مستتر هست. یعنى شما زمان پرداخت همون ٩٩$ یا (۶٠$) رو پرداخت مى کنید، نه رقم اضافه و زمانى که فاکتور مى گیرید (گرفتن و صادر کردنش اجباریه) رقمى که براى این مالیات توى قیمت بازى دادید روش درج شده.
              توى بخش دیجیتال عموما این مالیات کمتر از بخش فیزیکى هست چون شرکت ها روش در رفتن از زیرش رو بلدن و قیمت هایى که مى دت پایین تر از قسمت بازى فیزیکى هست، از الان رقم مالیات اما توى فاکتور شما مى یاد. بعید مى دونم شما توى آمریکا مالیات رو جدا پرداخت کنید. البته مطمئن نیستم ولى این مالیات رو ما روى همه چیز به جز خریدهاى ضرورى مى دیم. مثلا براى هر موزیک از ایتیونز چند سال پیش باید فقط ١.٢٩$ پرداخت مى کردیم اما قیمت جدید (تقریبا از سه سال پیش) شده ١.۵٩$. در واقع شما فاکتور مجزا نمى گیرید یا بیشتر از قیمت درج شده پولى نمى دید.
              هر چند آمریکا ممکنه متفاوت باشه اما سازکارش همینه.

            • GENERAL گفت:

              یه چیزایی میگید زیر آدم علف سبز میشه ،
              اصلا ربطی به بی رقیب بودن سونی یا سیاست های مشتری مداری سونی نداره ،
              شرکت سونی داره توی خاک ایالات متحده امریکا تجارت میکنه ، پس باید هزینش رو به دولت فدرال بپردازند ،
              ولی بعید میدونم مالیاتش خیلی زیاد باشه ، اصلا شاید سونی از سود خودش کم کنه بازی ها رو با همون قیمت قبلی بفروشه.

        • Farhad-ps4 گفت:

          جنرال: خبر به صراحت گفته مالیات به قیمت اصلی میخواد اضافه بشه ! حتی در بعضی جاها حدود ۵ دلار ، پس خبری از این فدا کاری ها از سمت سونی نیست!
          بخش دوم حرف تون هم اصلن صحیح نیست ، چون به صراحت ثابت شده وضعیت شرکت ها در رقابت خیلی مهمه ، مثلن نسل پیش چرا سونی آنلاین بازی کردن رو پولی نکرده بود؟ چون عقب افتاده بود از x360 باید جبران می کرد
          یا چرا مایکرو میاد این همه ویژگی جدید و قابلیتی مثل بکوارد میذاره ؟! چون از نظر فروش خیلی عقب افتاده X1 و این سیاست ها جبرانی هست
          ولی سونی جای پاش این نسل قرص شده برای سود بیشتر میخواد اینکار رو بکنه
          شما یه جور میگید که انگار تا امروز سونی غیر قانونی کار می کرده تو آمریکا!

          • GENERAL گفت:

            این حرف ها چیه ، ایالت های امریکا ، هر کدوم قانون های خودشون رو دارن هر کدوم خودمختار اند ، وقتی این ها باهم متحد شدن بهش میکن ایالات متحده امریکا
            ایالت ها قانون های خودشون رو دارن
            مثلا توی یه ایالت :
            ایالت آلاباما » » » » » توی سن ۱۶ سال و شش ماه به یه شخص گواهی نامه رانندگی بدون محدودیت میده .
            ولی توی
            ایالت کالیفرنیا » » » » توی سن ۱۷ سالگی همون گواهی نامه رو میدن ، و
            و در ویرجینیا » » » » » در سن ۱۸ سالگی .
            خب بخاطر همینه بهش میگن ایالت متحده ، ایالت با قوانین خودش .
            ——————————————————————————–
            پس این ربطی به پیشتازی سونی نداره . لابد قانون تصویب کردن میخوان ازشون مالیات بگیرن.

    • PC GAMING گفت:

      PC که داشته باشی از خیلی جهات خیالت راحته.همین الان دارم Just Cause 3 رو با همه DLC هاش با حجم ۱۶ گیگ مفتی دانلود میکنم.فقط پول اینترنت رو میدم همین.
      اگه همه جوانب رو در نظر بگیرین به طور قطع PC بهتر از کنسول هاست.
      اسکورپیو که ادعا میشه ۴K واقعی رو تو خیلی از بازیها میتونه ارائه بده تازه اخر امسال میاد.در حالیکه با عرضه GTX 1080 TI رسما PC داره خودش رو به ۵K میرسونه.این یعنی تو نسل بعدی گرافیک حتی کارتی مثل GTX 2060 که به طور قطع از ۱۰۷۰ فعلی قویتر خواهد بود مناسب ۴K خواهد بود.در واقع گرافیک ها دارن از بازیا جلو میزنن و مثل چند سال پیش نیست که فقط کارتهای تایتان یارای مقابله با ۴K رو داشتن.
      در کل PC همیشه یک قدم از بازیها جلوتره.با این وضع پیش بره ما هر دو سال شاهد عرضه کنسول میان نسلی و هر چهار سال یک نسل جدید از کنسول ها خواهیم بود.حالا ببینید ما کی گفتیم.من همیشه درست پیش بینی میکنم.
      راستی دوستان کاربر CELL و پیدا کردم.ایشون اینجا همیشه از amd تعریف میکرد بخاطر ساخت کنسول تو سایت همسایه از AMD بد میگه و طرف اینتل انویدیا رو گرفته .خلاصه اونجا هم داستانی داریم براش. :laugh:

      • ali 110 gamer گفت:

        اسپپپپپپپپپپپپپپپپپپپم :
        دوسنان pc gamer عزیز
        به نظر میرسه skidrow تونسته دنوو رو کرک کنه چون دی ال سی جدید دوس اکس رو کرک کرده و توی NFO گفته که قراره بر گرده و نوشته سلام به همه گروه های رقیب !!!!

        😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐

      • GENERAL گفت:

        بله خب ، اگه همه گیمر ها به فکر کرکی بازی کردن و هک کردن کنسول ها باشند ، صنعت ویدیو گیم تقریبا به نابودی کشیده میشه و دیگه خبری از بازی های AAA نیست . مگه این بازی های رایگان یا پرداخت درون شبکه .
        این طرز فکر جالب نیست ، باید بهای کالایی که استفاده میکنی رو بپردازی خودت رو بزار جای سازنده بازی چه حسی بهت میده شب و روز بیداری ، و نخوابیدن ، سخت کارکردن روی پروژه دست اخریم یکی از سر بساط بلند بشه بره بازیت رو هک کنه نزاره یه پولی در بیاری .
        هیچ و پوچ
        خرید بازی = احترام به سازنده = مساوی احترام به خودت ( دیگه درسر کرک هم نداری )
        چه PC گیمر چه کنسول گیمر ، یا هر پلتفریم .

      • نه برادر از همه جوانب بهتر از کنسول نیست شما داری زحمت چند ساله سازنده های گیم رو رایگان استفاده میکنی امیدوارم یکی هم با خودت همینکارو بکنه بدونی چقد واسه آدم سنگینه این حرکت و اینکه پی سی نمیتونه گیم های عظیمی مثل گاد آف وار رو بیاره فوقش همون جاست گازت رو بازی کنی فقط مواظب باش گاز نگیره 😀 😀

        • ali fan pc گفت:

          چه ربطی داشت یعنی یکی این همه پول میده pc میخره نمیتونه گاد اف وار رو تجربه کنه 😐 😐 😐
          در ضمن جاست گاز تنها که بازی نمیکنم دوتا wow
          lol
          .
          .
          .
          و کلی بازی که میخواد واسه pc کبیر بیاد
          جنرال جان اینجا ایرانه ما تحمریمیم الان همون سازنده بازی ساز مارو…حساب نمیکنه(کلا همه پلتفرم هارو میگم ولی اکانت هکی بدتر صمه میزنه نه کرکی:-)
          سونی هم الکی میخواد از مشتریهاش پول اضافی بگیره(وگرنه میتونست از سودش واسه مالیات بده نه مشتریهاش…

      • pc gamer راک استار سلام میرسونه :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

    • منم با نظرت در مورد مایکرو موافقم. مایکرو در همه زمینه ها داره خوب رقابت میکنه الا بازی تاپ. اگر مایکرو در این زمینه هم پا به پای سونی باشه رقابت بیشتر میشه و سعی میکنن با کم کردن قیمت مشتری رو نگهدارن یا جذب کنن. فقط باید امیدوار باشیم مایکرو و سونی رقابت خیلی نزدیکی از E3 به بعد داشته باشن.

    • Erfan Critik گفت:

      خوشبختانه اکانت من از هیچ کدوم از این شهر ها نیس بعدشم اکثرا هکی میگیریم دیگه زیاد برای ما فرقی نمیکنه اما دوستایی که قانونونی میگیرن براشون خیلی مشکل ساز میشه.
      مثلا دیگه یه بازی ۱۰ دلاری بخواین بخرین باید شارژ ۲۰ دلاری بخرین که ارزش افزوده رو هم شامل شه

    • منم به خاطر این کاراش هکی میخرم . خیلی شورشو در اورده :reallypissed: :reallypissed:

  • mohamad 47 گفت:

    عجب!!بنازم به این همه سخاوت سونی!!!اون ور مایکروسافت داره تخفیف های نجومی میده،اینا هم که :reallyangry:
    ولی خب ظاهرا که مالیات به ما نمیخوره!

  • Farhad-ps4 گفت:

    کار سونی بسیار غلط و به روند افزایش و محبوبیت خرید های دیجیتالی آسیب میزنه
    حالا بحث ایران که جداست ولی یه نفر که اون ور هست و به نسخه ی فیزیکی بازی ها بدون قیمت بالا و کاذب دسترسی داره ، وقتی ببینه برای دیجیتالی باید حدود ۵ دلار بیشتر بده میره همون فیزیکی رو میخره احساس زیباتری هم داره!
    پ ن : حالا این خبر رو بذارید کنار ویژگی جدید مایکرو 😐 😐
    من هم فکر کنم آدرس رو واشنگتن زده بودم 😐
    احتمال داره برای تغییر آدرس محدودیت اعمال کنند بخاطر همین مالیات ؟!

  • Farhad-ps4 گفت:

    نکته ی مهم تر اینکه وقتی ما یک بازی رو دیجیتالی میخریم (مثلن ۶۰ دلاری رو نظر بگیرید) همون طوری اش هم به سونی و اون شرکت سازنده بازی سود بیشتری میرسه! چون دیگه اینجا هزینه ای برای دیسک و بسته بندی (و گاهی اوقات محتویات خاص دیسک های بازی) و ارسال به منابع مختلف صورت نگرفته! حالا با این شرایط هم میگن باز باید پول بیشتر بدی برای مالیات 😐 😐

  • nimaps4 گفت:

    سلام دوستان یه سوال….من یه اکانت دو داشتم میخوام یدونه یک بسازم….کجارو بزنم این ایالت ها شاملش نشه؟

  • eljugador گفت:

    ینی از ما هم میگیرن؟
    بعیده واقعا
    دلیلی نداره من مالیات بدم برای آمریکا
    وقتی تو کشور های دیگه خرید هم میکنیم آخرش تو فرودگاه میشه مالیات ها رو که پرداختیم روی جنس ها پس گرفت
    قشنگ نیست اگه به ما هم اعمال بشه چون فقط مجبوریم به صورت فیک آمریکا باشیم چون ایران نداره

    باید دید مایکروسافتم مجبور به این کار میشه یا فقط سونی این همکاریو کرده
    فعلا که مایکروسافت تو همه چی بهتره به جز انحصاری! که واقعا جای تعجب داره

    • mahdi m77 گفت:

      الان من نمیفهمم واژه مایکروسافت تو همه چیز بهتره از کجا درمیاد؟؟
      شما بیا اون همه رو که باعث میشه مایکروسافت از سونی بهتر باشه رو به من بگو
      مایکروسافت فقط و فقط در یک جهت بهتره اونم بازی هایی هست که هرماه رایگان میکنه که اینو منم قبول دارم در زمینه تخفیف و اینجور چیزها هم که در سطح همن درزمینه بازی هم ک دیگه کاملا مشخصه!!!

      • eljugador گفت:

        عزیز من خودم ps4 دارم و با توجه به بودجم تا الان ۹ تا بازی بیشتر نگرفتم براش و طبیعتا همشون جزو بهترینا هستن و راضیم
        چیزایی که پایین میگم فارغ از ایران یا خارجه و بصورت کلی لیستشون کردم
        اگرچه همگی به راحتی در ایران هم قابل استفادن
        ولی قبول کن تو همه چی بهتره یعنی پشتیبانی از نسل ۷ روی کنسول نسل ۸
        انجام ۱۰۰ بازی در ماه با پرداخت فقط ۱۰ دلار
        پیشتر سرویس EA access که مشابه همین بالایی هست
        بازیهای رایگان بهتر در ماه
        تخفیفات جذاب تر نسبت به حتی فلش سیل های سونی

        چیزی که پلی استیشن ۳ رو نسل قبل به ۳۶۰ رسوند رایگان بودن psn تا اواسط نسل ۷ انحصاری های درجه یک و جذاب . تخفیفات گسترده بود
        ببین جانم از همین که psn یه وقتی رایگان بود میتونی بفهمی این شرکتها کاری نمیکنن مگر در رقابت با هم
        اگر وان به اندازه پی اس ۴ مشتری داشت الان سونی هم به آب و تاب افتاده بود و ازین کارها میکرد اما افسوس که با فاصله مطمئنی بیشتر فروخته
        واقعا تعجب میکنم از مدیرای مایکروسافت خیلی سادست فهمیدن اینکه چند انحصاری درجه یک میخواد وان که با روح و روان بازی کنه
        نمیدونم چرا میرن باز سراغ sea of thieves و چرندیاتی مثل اون که میان و حداکثر خوب میشن وعالی نمیشن
        مایکروسافت اگر یک استودیو مثل ناوتی داگ داشت و این امکانات فعلیشم ارائه میداد فرسنگ ها با سونی فاصله میگرفت تو گیم

        من از خیلی قدیمیای سایتم اگر برگردی به نسل ۷ زمانی که شایعات وان و پی اس فور شروع شده بود میبینی بلا استثنا همه جا گفتم قطعا وان میخرم ولی با شروع نسل خیلی منطقی فکر کردم دیدم مسترپیف و مارکوس فینیکس نمیتونن یه تنه مقابل ناوتی داگ، گوریبلا گیمز، سانتامونیکا، کوانتیک دریم و مدیا مولکول و … واستن
        اینه که علیرغم اینکه هیلو جزو بهترین بازیهای عمرمه اومدم سراغ سونی
        پس بدون که بدون فن بازی حرف میزنم

    • Farhad-ps4 گفت:

      بله از ما هم میگیرن و به TAX اضافه میشه این مبلغ بسته به آدرس اکانت، اگه دقت میکردید همیشه مبلغ TAX برابر ۰٫۰۰ بود در خرید ها مون ولی از این به بعد اضافه میشه
      در اپل آیدی هم این مشکل هزینه ی بیشتر برای مالیات رو داشتم که با تغییر آدرس به فلوریدا (میامی) حل شد
      (دلیلی نداره من مالیات بدم برای آمریکا)
      اصلن ما رو به عنوان شهروند ایرانی به رسمیت نمیشناسن تا درک کنن وضعیت ما رو! اکانت رو در جایی حساب می کنن که آدرس ثبت شده باشه ایران هم که کلن نمیشه وارد کرد
      اسپم: نمی دونم چرا پاسخ من به این کامنت شما اصلن سیو نمیشه تو گیمفا! این بار چندمه دارم این کامنت رو میفرستم! لطفن رسیدگی کنید بنظر مشکل فنی هست

  • plunder گفت:

    یکسری میان اطلاعات غلط میدن قبلا سونی از سودش مالیات میداد الان از جیب مشتری میخواد بده ماکرو اینکار نکرده

  • آخ آخ مایکروسافت هم قبل از این که کلا مالیات رو حذف کنه از خرید مارو خیلی اذیت میکرد ۶۰$ میزدی رو اکانت بعد باید دوباره یه ۵$ هم میزدی تا مالیات رو بدی. همین آخرا یکی از دوستان بهم گفت ایالت بخش payment ات رو تغییر بده به آلاسکا خلاصه اینجوری یه ۲ ۳ ماهی از مالیات در امان بودیم تا اینکه کلا حذف شد.
    باز خوبه همین اول تو متن به شما گفتن چیکار کنید.

  • Ali Nietzsche گفت:

    ببخشید اینجا میگم ولی نمیتونم تو مقاله آقای عبداللهی پور کامنت بذارم، مشکل چیه؟ فقط برای منه؟ بقیه این‌مشکل رو ندارن؟

  • باید بگم گاومون زایید خیلی سخت شد

  • EyELeSs گفت:

    اون دسته از دوستانى که بدون اطلاعات میان فکت صادر مى کنن بد نیست که اطلاعاتى درباره قاعده هاى قیمت گذارى و کار هم داشته باشن. تو همه جاى دنیا وقتى یک چیزى مى خرید، یه درصدى روش کشیده مى شه براى مالیات. چون فروشنده این وظیفه رو نداره که مالیات جنسى که شما خریدید رو بده. کسى که جنس مى خره باید مالیاتش رو بده و کاملا هم منطقیه.

  • ممنون از خبرتون
    همین الان اصلاح کردم ایالت اکانتم رو 🙂

  • Sky-hawk گفت:

    مایکرو و نینتندو خیلی وقته که دارن مالیات در خرید مشتریها اعمال میکنن سونی هم مجبوره که طبق قوانین رفتار کنه

  • یعنی چی مالیات؟؟؟؟
    من فن سونیم اینم بگم اسم سونی قدرت سونی انحصاری سونی حرفی واسه گفتن نذاشته اما از حق نگذریم خدمات ایکس باکس واقعا عالیه هر چند انحصاری نداره اگه این سال انحصاری هم بیاد دیگه نسلش تکمیل میشه هم انحصاری داره هم خدماتش عالی

  • PS4EVER گفت:

    حله حاجی مشکلی نیست من زدم فلوریدا :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • behdad0098 گفت:

    با سلام خدمت عزیزان می خواستم بدونم واسه ی این ایالتها چه زیپ کدی باید گذاشت اونهایی که تغییر دادن اگه میشه یه توضیحی بدن من هرچی سعی بر تغییر می کنم گیر زیپ کد رو می ده

  • mohammad.255 گفت:

    اقا ما میریم ایالت دلاور اصلا اسمش به دل میشینه 😀 😀

هشدار: از ابتدای آپریل خرید‌های شما در شبکه پلی‌استیشن شامل مالیات خواهند شد - گیمفا