دیوید کیج در خصوص روند سخت نوشتن داستان بازیهایش صحبت میکند
دیوید کیج (David Cage)، خالق استودیوی بازیسازی Quantic Dream و کارگردان بازی در دست ساخت Detroit: Become Human، در جریان اجلاس DICE 2017 در خصوص روند نوشتن داستان بازیهایش و مدت زمان طولانی نگارش بازی اشاره شده صحبت کرده است.
کیج توضیح داد که چند سال پیش، توسعه دهندگان تنها بر روی مکانیکهای یک بازی ویدئویی متمرکز میشدند و بیشتر تمایل داشتند تا بازیکنان به آزمایش مهارتهای خود بپردازند. اما با گذشت زمان، بازیکنان بیشتری خواستار دلیلی برای مبارزه شدند که این دلیل منجر به توجه بیشتری به داستان یک بازی ویدئویی شد. در حقیقت، کیج معتقد است که یک داستان خوب به همراه روایتی عالی، خواستهی اصلی بازیکنانی است که میخواهند بدانند در یک بازی چه اتفاقهایی به وقوع خواهد پیوست و چگونه به پایان خواهد رسید. وی معتقد است این دلیلی اصلی برای بازی کردن این عدهی پرشمار است.
کیچ در ادامه ابراز داشت که نوشتن داستان بازیهای تولیدی خودش، مقدار زمان زیادی از وقت او را خواهد گرفت. وی برای نگارش داستان هر یک از بازیهایش به بیش از ۱۸ ماه زمان نیاز دارد که این مدت برای بازی Detroit: Become Human بسیار بیشتر بوده است.
به گفتهی کیج، [نگارش داستان] یک فرآیند فوقالعاده طولانی و حتی دردناک است. زمانی که شما نویسندهی یک بازی هستید، نیازمند به الهام گرفتن از موارد مختلفی هستید تا بتوانید داستان خود را روایت کنید. خود او پس از الهام گرفتن، شروع به ترکیب موارد مختلف و سپس اعمال تغییرات در داستان و گیمپلی مد نظرش و عواقب ناشی از تصمیمگیریهای بازیکن میکند. این موارد نوشتن را شبیه حل کردن یک پازل میکند. در آن لحظه، وی باید موارد مختلف را به یکدیگر ارتباط دهد. او نمیتواند تا به خلق بازی بپردازد که داستان و گیمپلی آن با یکدیگر سازگاری ندارند، بنابراین وی زمان زیادی را صرف پیدا کردن راهی برای سازگاری دو بخش یاد شدهی بازیهای خود میکند.
جدیدترین ساختهی دیوید کیج که با نام Detroit: Become Human شناخته میشود، در حال حاضر مراحل ساخت و توسعهی خود را برای عرضه به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۴ طی میکند. سونی هنوز تاریخ انتشار احتمالی این بازی را مشخص نکرده است. اما اینطور که پیداست، در سال ۲۰۱۸ میلادی شاهد انتشار Detroit: Become Human به بازار خواهیم بود.
پر بحثترینها
- بازی های جذابی که مورد بیمهری مخاطبین قرار گرفتند (قسمت اول)
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
- شایعه: در GTA 6 محدودیت حمل سلاح وجود خواهد داشت
نظرات
استاد :worship: :pray:
داستان سرایی تو از این قبیل بازی ها واقعا سخت و دشواره کارش قابله تحسینه :inlove:
از بازیهای داستان محور خوشم نمیاد.باید گیم پلی داشته باشه.
تو پس نمیخوای زندگی کنی میخوای زندگیرو سریع به آخر برسونی بدون اینکه لدتی ببری و چیزی بفهمی
اینم یه جور سلیقس.
به هرحال اکثر انحصاریای سونی دستان محورن
شاهکاری در راه است… :inlove:
واقعا اینجور کارگردان ها و بازی سازها مثل دیوید کیج…کن لوین…میازاکی…میکامی…کوجیما…کوری بارلوگ…دراکمن و آرنت جنسن و…اینا زندگیشون رو گذاشتن واسه ساخت بازی ها و باور کنید راحت تر از اینا هم میتونن درآمد زایی کنن مثل شرکت هایی مثل یوبی سافت و ea واکتیویژن و… بدون زحمت فراوان و فکر عمیق هر سال ۴-۵ تا بازی بدن بیرون بازی که چه عرض کنم یه چندتا مپ و مود آنلاین که خیلی راحت هم فراموش میشن ولی آثاری که این اساتید خلق میکنن چکیده ی استعدادها و تفکراتشونه و هر کدوم گیمرو به یه دنیایی میبرن :inlove:
آدمو مجبور می میکنه دوباره هوی رین و بیاند تو سولز رو بازی کنه :blush:
واقعا خوشحالم که افرادی مانند کیج هستند
هرچی استاد بسازه “شاهکاره” من بهش ایمان دارم :heart:
بدون شک استاد کیج با خلاقیتی که داره داستان قدرتمندی برای دیترویت خلق میکنه. :yes:
میخوام ات عامو قفس :-*
یکى از بازى هایى هست که زمان انتشار از هرجایى بشه باید براى خریدش یک هزینه کنار گذاشت. من با بازى هاى کیج از زمان فارنهایت آشنا شدم (ظاهرا یک بازى دیگه هم داره ولى من ندیدمش) و از تک تک بازى هاى بعدیش لذت بردم. این بازى هم شخصیت بسیار جذابى داره و هم ٢٠ دقیقه اى که از گیم پلى اش پخش شده فوق العاده است.
بدون دیوید کیج هرکز شاهکارى مثل Until Dawn خوابش رو هم نمى دید عرضه بشه. امیدوارم قسمت دومش هم بیاد.
فارنهایت رو PS2 فوق العاده بود
از اون بازیها ک از ذهنت پاک نمیشه
کیج خوب کارش رو بلده