نگاهی به پشت پرده هک کنسول پلی‌استیشن ۴ - گیمفا
نگاهی به پشت پرده هک کنسول پلی‌استیشن ۴ - گیمفا
نگاهی به پشت پرده هک کنسول پلی‌استیشن ۴ - گیمفا
نگاهی به پشت پرده هک کنسول پلی‌استیشن ۴ - گیمفا

نگاهی به پشت پرده هک کنسول پلی‌استیشن ۴

علی فهمیده اژدری
۰۱:۱۳ ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
کنسول پلی‌استیشن 4 بار دیگر مرزها را جابجا می‌کند

شایعات زیادی پیرامون هک پلی‌استیشن ۴ در فضای مجازی شنیده و دیده میشود، به‌طوریکه خیلی‌ها بر این اعتقاد هستند که این کنسول هک نمی‌شود. در این خبر قصد داریم اخبار متفرقه و پراکنده موجود در فضای مجازی که نشان از این دارد که فریمور پلی‌استیشن ۴ برای چندمین بار هک شده است را به تماشا بگذاریم. ما با همراه باشید.

اولین حمله هکرها به پلی‌استیشن ۴ در تاریخ ۲۰۱۳/۱۲/۰۱ توسط هکران برزیلی رخ داد و ادعا شد که پلی‌استیشن ۴ هک شده و همچنین آن‌ها ادعا کردند که یک Jailbreak جدید در راه است که قابلیت اجرای نسخه خاصی از لینوکس را روی کنسولپلی‌استیشن ۴ دارد. این Jailbreak در واقع نوعی بُرد ارزان قیمت مخصوص کارهای برنامه نویسی است که در کشورهای اروپایی برای کارهای دانشجویی کاربرد فراوانی دارد و هکران برزیلی در اولین قدم موفق شدند با این وسیله یک بازی دیجیتالی دانلود شده از PlayStation Store را توسط یک عدد بُرد مخصوص برنامه نویسی PS4 Jailbreak Raspberry Pi روی NAND یک پلی‌استیشن ۴ دیگر اجرا کنند. هکرهای برزیلی در روشی دیگر مدعی شدند میتوانند با ۱۰۰ دلار ۱۰ بازی پلی‌استیشن ۴ را روی کنسول شما کپی کنند! این خبر اولین بار توسط وب سایت VG247 منتشر شد و این وب سایت به نقل از سایت پرتغالی UOL Jogos مدعی شده فروشگاه‌های این کشور به طور کاملا آزادانه اقدام به فروش بازی‌های کپی برای پلی‌استیشن ۴ می‌کنند! با این روش بازیبازان برزیلی میتوانستند پلی‌استیشن ۴ خود را به یک خرده فروشی بدهند و مجموعه ای از چند بازی را تحویل بگیرند. اطلاعات موجود حاکی از آن است که سایت پرتغالی UOL Jogos این روش را به اطلاع سونی رسانده و در حال حاضر و با توجه به آخرین فریمور پلی‌استیشن ۴ این روش از کار افتاده است.

اما چندی بعد از این اتفاق خبر هک پلی‌استیشن ۴ توسط گروه Rogero منتشر شد و این گروه مدعی شد پس از گروه هرکان برزیلی موفق به هک پلی‌استیشن ۴ شده است. (این گروه همان گروهی است که کاستوم فریمور های کنسول پلی‌استیشن ۳ را منتشر میکرد.)

آخرین خبر هک این کنسول نیز مربوط به گروه معروف Fail0verflow می‌باشد که موفق به اجرای یک بازی قدیمی روی پلی‌استیشن ۴ شد که البته بشتر کاربران آن را نوعی شبیه سازی میدانند، نه هک کامل یک کنسول همانند کنسول پلی‌استیشن ۳ که قادر به اجرای بازی‌ای خود بود!

در تاریخ ۲۰۱۶/۱۰/۲۶ ، هکرهای به اصطلاح کلاه سفید در کنفرانس گیک‌پاون شانگ های میز گردی تشکیل دادند و موفق شدند با هک پلی‌استیشن ۴، نسخه ای از سیستم عامل لینوکس را روی هسته کنسول نصب کنند. شرکت کنندگان این کنفرانس، با پیدا کردن یک حفره امنیتی در فریم ویر نسخه ۴.۰۱ کنسول پلی‌استیشن ۴ موفق به اجرای نسخه‌ای سفارشی شده از سیستم عامل لینوکس شدند و سپس با نصب یک شبیه ساز کنسول NESS، بازی معروف Super Mario Bros را بر روی پلی‌استیشن ۴ اجرا کردند. این حفره امنیتی برای اولین بار دسترسی کاملی به هسته پلی‌استیشن ۴ را برای هکرها فراهم میکند. تقریبا با این هک می‌شد گفت که این کنسول کامل هک شده است زیرا دسترسی هکران به هسته اصلی کنسول فراهم شده بود.

در تاریخ ۲۰۱۵/۱۲/۳۰ که در واقع آخرین تاریخ هک های پلی‌استیشن ۴ محسوب میشود، Fail0verflow یا همان گروه معروفی که توانست کنسول پلی‌استیشن ۳ را هک کند، طی خبری اعلام کرد موفق شده این کنسول را برای اولین بار به صورت کامل هک کند. البته کاری که Fail0verflow انجام داده هک کردن هسته اصلی این کنسول نبود. این گروه برای اولین بار در ژانویه ۲۰۱۱ موفق به هک کنسول پلی‌استیشن ۳ و پس از آن هم کنسول های وی و وی‌‌یو شده بود. با این حال وب سایت معتبر Digital Foundry طی گزارشی پیرامون این خبر اعلام کرده که این گروه نرم افزاری عرضه نکرده که بتواند قابلیت دسترسی پایین به سخت‌افزار را داشه باشد.  fail0verflow در خبرش دلیل عدم عرضه نرم افزار دسترسی سطح پایین به سخت افزار را امنیت بسیار پایین پلی‌استیشن ۴ اعلام کرده و خطاب به دیگر گروه های هک کنسولی گفته است که برای هک این کنسول به ما نیازی ندارید این جمله برای بسیاری از هکران جالب و سردرگم به حساب می‌آمد. البته لازم به ذکر است گروه fail0verflow این کار را با استفاده از یک هارد اکسترنال ویژه روی فریمرو ۱.۷ انجام داده و موفق به نصب یک نسخه سفارشی شده از سیستم عامل لینوکس روی پلی‌استیشن ۴ و درنهایت اجرای بازی Pokemon شده است. در واقع کاری که fail0verflow انجام داده فرسنگ ها با هک واقعی متفاوت است و در واقع میتوان گفت که نقشه راه هک آینده پلی‌استیشن ۴ را به دیگر گروه ها نشان داده تا این کنسول را هر چه سریعتر وارد کنسول‌های هک شده تاریخ بکنند. سرانجام این هک در کنفرانس ۳۲c33 به صورت زنده پخش شد. کنفرانس مطرحی که در آن بزرگانی دیگری همچون Smea هم در آن حضور داشتند و در مورد هک کنسول دستی ۳DSS صحبت کردند. لازم به ذکر است که یک روز پس از مراسم، Fork کرنل لینوکس پلی‌استیشن ۴ نیز توسط همین گروه منتشر شد تا کار سرعت هک پلی‌استیشن ۴ با سرعت بیشتری طی شود. fail0verflow با این کارش موفق به اجرای کامل نسخه سفارشی شده ای از لینوکس روی هسته پلی‌استیشن ۴ شده که به معنای هک کامل این کنسول است. گفته شده این هک توسط آسیب پذیری مرورگر اجرا شده و این گروه موفق شده از Exploit ای همانند Browserhax کنسول دستی ۳DX استفاده کند تا به روی فریمور پلی‌استیشن ۴ برنامه دلخواهش اش را اجرا کند. البته در حال حاضر با آپدیت های جدید فریموری که سونی داده جلوی این آسیب پذیری ها گرفته شده است. با این حال Fail0verflow تایید کرده آسیبپ پذیری های دیگری همچون موارد فوق در جدیدترین فریمور پلی‌استیشن ۴ وجود دارد. البته Fail0verflow طی خبری در وب سایتش اعلام کرده از این آسیب پذیری ها Exploit ای منتشر نمیکند و این کار توسط دیگر گروه ها صورت میگیرد. این گروه در خبری اعلام کرده که روی piracy بازی های پلی‌استیشن ۴ کار نمیکند و قصد این کار را هم در آینده ای نزدیک ندارد. این گروه علاوه بر توضیحاتی در مورد روش هک و کارهای قبلی خود، ابراز امیدواری کردند تا بلکه پیشرفت های خوبی در زمینه هک پلی‌استیشن ۴ صورت بگیرد و اعلام کردند اجرای بازی Pokemon توسط نسخه لینوکس سفارشی شده خودشان در مراحل بسیار ابتدایی قرار دارد و راه زیادی تا پایان کار مانده است.

در تاریخ ۲۰۱۵/۱۲/۰۶ خبر مهمی توسط وب سایت مشهور EuroGamer مبنی بر هک پلی‌استیشن ۴ منتشر شد. این خبر به نقل از هکری با نام مستعار CTurt بود که مدعی دسترسی به حافظه رم کنسول پلی‌استیشن ۴ شده بود. این هکر با مهندسی معکوس موفق به شکستن دیواره امنیتی FreeBSD و دسترسی به WebKitt کنسول شده که نتیجه آن دسترسی و کنترل حافظه رم PS4 است. این هکر ناشناس مدعی شده این کار را روی فریمور ۱.۷۶۶ انجام داده و موفق شده به پایین ترین سطح دسترسی سخت افزاری کنسول برسد و کنترل آن را برای اجرای برنامه های دلخواهش به عهده بگیرد. البته سونی هنوز به این هک واکنشی نشان نداده و با آپدیت بعدی جلوی این هک را بست. روش هک مورد استفاده CTurt بر پایه مشکلات فنی و باگ های فریمور ۱.۷۶ بود که در فریمور ۳.۱۱۱ دیده نمیشود.

در تاریخ ۲۰۱۵/۰۵/۱۳ روش جدیدی برای اجرای بازی های کپی خور روی پلی‌استیشن ۴ در برزیل معرفی شد که با واکنش سونی مواجه شد. این روش با تفاوت هایی انک، تقریباً همان چیزی بود که توسط سایت پرتغالی UOL Jogos اعلام شده بود. اما باز هم این پروژه شکست خورد.

در تاریخ ۲۰۱۵/۰۴/۲۶ خبر از بک Jailbreak دیگر کنسول پلی‌استیشن ۴ شنیده شد که یکی از غیر معمول ترین خبرهای مربوط به هک کنسول پلی‌استیشن ۴ همین مورد بود. یک خرده فروشی پرتغالی در خبری مدعی شد که میتواند بازی های پلی‌استیشن ۴ را روی هاردی جدا برای کنسول های کپی شده بفرستد! البته به نظر میرسید jailbreak مذکور یک هک شخصی از فردی به نام SONIC_FPS از انجمن «www.rewtec.com» باشد که برای مدتی در جریان بود و پس از آن توسط فریمور جدید سونی بسته شد و این پروژه نیز هنانند دیگر پروژه‌های هک شکست خورد. حال به نظر شما این کنسول هک می‌شود یا خیر؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی به پشت پرده هک کنسول پلی‌استیشن ۴ - گیمفا
نگاهی به پشت پرده هک کنسول پلی‌استیشن ۴ - گیمفا
نگاهی به پشت پرده هک کنسول پلی‌استیشن ۴ - گیمفا
نگاهی به پشت پرده هک کنسول پلی‌استیشن ۴ - گیمفا
نگاهی به پشت پرده هک کنسول پلی‌استیشن ۴ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Amin_nc گفت:

    تاهک بشه نوبت به نسل بعدمیرسه

    • devil may cry 3 گفت:

      خدا کنه زودتر هک بشه تا ما هم بتونیم بخریم و لذت ببریم هر دفعه که تصمیم میگیرم برم بخرم قیمت نجومی بازی هاش یادم میفته و با ناراحتی بیخیالش میشم بعضی از دوستان هم یه جوری درباره خرید بازی ها صحبت میکنن که انگار بحث سر ۱۰ یا ۲۰ تومنه الان دست دوم بازی تلو ۷۰ تومنه واقعا نمیفهمم بعضی ها چطور اینقدر راحت درباره قیمت ها نظر میدن

    • ali 110 gamer گفت:

      منکه از متن چیزی سر در نیاوردم ولی امیدوارم که هک بشه 😐 😐 😐 😥 😥 😥

    • بنده به شخصه امیدوارم …..هیچ وقت …هیچ کنسولی هک نشه
      شاید در ظاهر …برای من که یه گیمر درجه سه …توی یه کشور درجه سه هستم ….خوب باشه
      ولی این هک ……لطمه بزرگی به صنعت گیم میزنه
      بازی سازان رقبت شون کمتر میشه …..انگیزه شون کمتر میشه برای بازی سازی
      .
      چون میبینن اونقدری که زحمت کشیدن و هزینه کردن ….بازگشت سرمایه ندارن
      .
      بنده حاظرم کمی کمتر بازی کنم …..کمی پول بیشتری از جیبم بره …..ولی صنعت مورد علاقه ام ……زنده بمونه
      .
      .
      تاکید میکنم ….زنده بمونه ….و با قدرت ادامه بده
      .
      چاکر همه کهنسال گیمر

    • last of us گفت:

      بنده اگه هک بشه پی اس فور من هک نمیکنم وترجیح میدم بندازمش دور تااینکه نخوام انلاین بازی کنم.اخه تمام لذت همین انلاینه هک کنیم که چی بشه.چهرتابازی رو تموم کنیم بعد بشینیم توکف انلاین.کارعاقلانه ای نیست اونایی که گیمر باشن حق رو به من میدن عذت زیاد

  • John Shepard گفت:

    هک بشه هم برا من و خیلی های دیگه فایده ای نداره . لازم نیست همه بازی هارو بخرم . بازی های شاخ رو میخرم یا میزارم چند ماه بگذره ارزون شه بعد میخرم. تنها مشکل من و خیلی های دیگه فقط اینترنت ایرانه نه هک . متاسفانه از تجربه ی بازی هایی مثل تایتان فال و بتلفیلد محرومیم .
    در ضمن بازی های الان انقدر موقع انتشار ناقصه که تا چند گیگ آپدیت نکنی گیم پلی. باگ ها . فریم ریت درست نمیشه . پس بهتره اوریجینال بازی کرد .

  • mansourrrr گفت:

    یعنی میشه یه کنسول مثه xbox 360 هک شه
    قربونه هکرش برم کنسولو هک نکرد اصلا همه کار میشد باش کرد بازی رو دو تومن میخریدی انلاینم میزدی
    کلا یچیزه عجیبی بود :zombiekiller:

  • Mahdi_G گفت:

    این که قیمت بازی ها کم میشه و افراد بیشتری اونارو تجربه میکنن خوبه ولی از یک طرفم بخش های آنلاین و چند نفره از دست میره.
    ای کاش قیمت بازی های اورجینال کم بود.

  • به نظر شما این کنسول هک می‌شود یا خیر؟
    اگه این سونی بذاره بله هک هم میشه!

    خیلی از PC گیمرا،به اجبار PC گیمر هستن چون ندارن که بدن بازی اورجینال بخرن(فقط یه عده از PC گیمرای کم وسق رو میگم)
    خدایی حق ما نیست که نتونیم به خاطر پول بازی هایی که بهشون عشق می ورزیم رو بازی کنیم
    و صد البته حق سازندگانم نیست که مزد لحظات خوبی که برامون ساختنو نگیرن
    چی بگم :-((

    • همه پلتفرم ها بدبختی خودشون رو تو ایران دارن . کنسوول که بازی هاش کمر شکنه . از اون ور درسته پی سی بازی کرکی داره که ارزونن ولی خیلی از بازی ها کرک نمیشن از طرفی هم قیمت ارتقا پی سی گرونه . یواش یواش گیمینگ میشه یه رویا برا ما 😥 😥

  • یک بحثی هست و اونم اینه که اگر سونی بخواد مایکرو رو در سخت ترین شرایط قرار بده تیر خلاص هک شدن کنسول پلی ۴ هست. چون سونی به اندازه کافی فروش داشته و با هک شدن ددباره فروش فوق العاده ای رو بدست میاره مخصوصا در منطقه خاورمیانه. و اگر چنین چیزی پیش بیاد قطعا نشان از این هست که سونی کنسول جدیدی رو برنامه ریزی کرده تا با اسکورپیو رقیب باشه.
    اگر متوجه شده باشید در مورد هک شدن کنسول پلی ۳ ضمضمه هایی مبنی بر اینکه خود سونی راه رو باز کرده بود تا کنسولش هک بشه به گوش میرسید چون مایکرو بخاطر هک شدن ۳۶۰ فروش خوبی رو داشت و یه جورایی همه کنسول مایکرو رو شناختن. بهرحال اگر هک هم بشه قطعا پای خود شرکتها هم ممکنه در میان باشه چون فروش رو بالا میبره اما شرکتهای بازیسازی هم نمیتونن بهونه کنن که بخاطر هک شدن بازی نمیسا یم واسش و در کل یک روش استراتژیکی میتونه باشه واسه کمپانی سونی.

    • خود در آمد اصلی سونی از فروش بازی هاش بر روی PS4 هست برای همین اینکار به ضرر خودش میشه. از اونجایی هم که تمرکز بازی های انحصاری PS4 برروی بخش آفلاین هست یعنی وقتی کنسول هک شه هم احتمالا اکثر افراد بازی هایی که سونی براشون هزینه زیادی کرده رو کرکی بخرن! برای همین سونی هیچوقت اینکارو نمیکنه بخصوص الان که ازرقیب جلوتره.
      حالا مگر زمانی که PS5 معرفی شد و…

    • Mohammad k22 گفت:

      من هم دقیقا. همین فکر رو میکنم
      به نظرم اواخر این نسل کپی خور شه مثلا یک سال یا دوسال مانده به معرفی نسل بعد

    • marcus.finex گفت:

      Alireza
      ساخت یه کنسول جدید مثل اسمبل یه سیستم کامپیوتری نیست که بخوای ۱ روزه جمش کنی نیاز به تحقیق پژوهش زمان داره
      فرض رو بذاریم این امر محقق شد بحث اینجا امنیت نرم افزاری کنسول هست وگرنه هزار تا کنسول جدید هم معرفی بشه ولی ساختار امنیتی تغیر نکنه میشه همون آش کاسه
      فروش کنسول سودی نداره بلکه در پاره ای از اوقات باعث ضرر هم هست فروش اصلی تو بخش گیم شبکه هست وگرنه سونی بخواد ضرر بده از بخش گیم شبکه از اون طرف هم بقیه استدیو ها تاوانش رو بدند ۵۳ ملیون کاربر هم بخواند کنسول جدید بخرند یا حداکثر نصفشون قصد تهیه داشته باشند همه جوره باعث ضرر هست
      سونی بخواد یه کنسول جدید معرفی کنه قوی تر از اسکورپیو از اون طرف هم ماکروسافت بعد از ۱ سال یه کنسول جدید تر از اسکورپیو معرفی کنه تکلیف این همه که کنسول خریدن چیه فکر می کنی سازندگان وقت هزینه می ذارنند برای بهینه کردن بازی ها تو چند تا کنسول با این شرایط وقتی کنسول ها کپی خور بشند
      اون موقع هست می شنوی چند تا استدیو برشکسته یا تعطیل میشدند نسل قبل استدیو ها با کمترین هزینه بازی می ساختند ۶۰ دلار قیمت بازی ها بود اما الان قیمت بازی ها همون ۶۰ دلاره اما هزینه ساخت بازی ها چندین برابر شده
      اگه بحث کپی باز کردن باشه pc هست

    • ASSADullah گفت:

      دقیقا علی رضا داش کاملا باهات موافقم.
      :yes:

  • farid1234 گفت:

    فقط میگم خداکنه هک بشه من که شرایط اقتصادی اینارو ندارم که واسه هر بازی ۲۰۰ هزار تومن بدم چه خبره بابا سر گردنه نشستن

  • farid1234 گفت:

    ۲۰۰ تومن واسه هربازی فقط برای گیم نت ها خوبه یه بازی می خرن سه برابرشو در میارن ولی واسه ما یه بار بازی میکنیم میندازیم گوشه خونه صرف نظر از بخش انلاین و (اینترنت ایران)تازه اگر هم به زور یکی رو پیدا کنی بهش قالب کنی شاهکار کردی

  • هک بشه قاببلیت انلاین رو از دست میدیم . هرکی با قیمت بازی ها مشکل داره میتونه ترکیبی بخره

  • Mohammad...ak گفت:

    اینجا کسی هم هس هکی میزنه(ترکیبی)?صرف نظر از ۶ ماهه بودنش , خطر نداره مثل بن?(فقط برا افلاین)

    • sinaaghaali گفت:

      بله
      اگر کلا به اینترنت هم وصل بشین تنها اتفاق بد قفل شدن بازی هاست
      این ۶ ماهه بودن هم به خاطر گزینه deactive all هست
      که هر ۶ ماه یکبار فعال میشه .
      به نظر من برای فرادی مثل من که توانایی خرید اورجینال ندارن اکانت ترکیبی بهترین گزینه ست
      درضمن انلاین هم اگه بازی کردی مشکلی پیش نمیاد

  • Vito Scaletta گفت:

    ps4 چندین بار هک شده و حتی بعضی از هکر ها بازی های کپی هم روش اجرا کردن اما همه با دریافت پول هنگفت از سونی روششون رو فاش نکردن و بر عکس نقص های فریمور رو به سونی گزارش کردن.

  • sinaaghaali گفت:

    Ps4 تا همینجا هم سود وحشتناکی داشته و مطمعنا هک شدن هم خیلی میتونه فروشش رو بالا ببره چون بعضی خانواده ها واقعا توانایی هزینه ۲۰۰ تومن برای یه بازی رو ندارن
    خیلی حال میده مثلا مثل xbox 360 هربازی بشه ۱۰ تومن
    البته همین الان هم خیلیا از اکانت های ترکیبی استفاده میکنن که از کپی خور شدن کنسول هم به صرفه تره 😐

  • فرشاد گفت:

    تا وقتی سونی هی آپدیت فریمور میده بیرون هر چقدر هم هک کنن خوب باز بسته میشه ولی غیر قابل هک نیست من خودم برنامه نویسم و از ضعف زبان های برنامه نویسی هم خبر دارم متاسفانه هیچوقت نه سونی یا حتا مایکرو میتونن بگن که غیر قابل هک نه گروه های هکری میتونن هک دائمی بدن مگر کنترل کار هسته و رم و برد دستگاه کاری که با پلی استیشن ۳ کردن که سونی هرچی دیگه آپدیت داد دیگه نتونستن جلوش رو بگیرن این غیر قابل هک نیست منتها نمیدونم چرا گروه های هکری کم کار شدن درباره اش

  • سوال اخر منو کشته :/
    چند بار دیگه باید هک بشه دقیقا؟

  • Harry Styles گفت:

    دوستان کسی میدونه این اکانتای هکی مشکلی واسه اون طرف که هک شده پیش میاره یا نه؟میشه اون که اکانتو ازش کش میرن خودش دیگه بازیو نداشته باشه؟ اصلا اون طرف متوجه میشه؟؟

  • aran2013 گفت:

    همونطور که سازنده زحمت کشیده و پول خرج کرده .. ما هم باید بهاش رو بپردازیم… درسته که قیمت ها تو ایران کمی بیشتر از بازار جهانی ا ولی دلیل بر این نمیشه که ما دزدی کنیم …. اگر هم از لحاظ مالی شرایطش رو ندارین راه های زیادی هست که پول کمتری رو بپردازیم برای بازی میتونین بازی رو پس از چند ماه دسته دوم بخرین …. میتونین با دوستتون دیجیتالی بازی رو بخرین که اینجوری هزینش نصف میشه :yes: خودتون رو جای سازنده بازی یا اونی که اکانتش رو هک میکنید برای ترکیبی بزارید ….

  • 4maxpayne گفت:

    سونی پول میده هک نشه وگرنه ۲ سال پیش هک بود

  • Javad BG گفت:

    هکم بشه هکیش نمیکنم چون الان برخلاف نسل قبل اکثر بازیا رو آوردن ب انلاین

  • captain j.i گفت:

    به نظرم سونی باید یه نگاه ریز به جیب مردم ایران بکنه.احتمالش هست نسخه کپی خور بده بیرون :-)) :-)) :-((

  • A Player گفت:

    سلام.
    اول یه توضیح درباره این اکانت هکی بگم که چجوریه خیلی از دوستان خوب اطلاع ندارن.
    شما مشخصات یه اکانت رو بدست میاری و واردش میشی بعد بازی های طرف رو میدزدی و تو کنسول خودت دانلود میکنی.اگه شما از اکانت های نه چندان شاخ(منظورم اینه که مثلا سه تا بازی داره کلا) رو زیاد هم استفاده کنی مشکلی خیلی نداره ولی اگر یه کانت شاخی(مثلا ۱۰ تا بازی AAA داره) داره رو دو یا سه بار اونم پشت سر هم استفاده کنی سونی میفهمه و کنسولت بن میشه.
    حالا جدا از این حرف ها این یه کار غیر انسانی هست.
    میدونید چرا؟
    چون بازی ها رو وقتی از اکانت طرف میدزدید،اون بنده ی خدا اصلا نمیدونه که دارید ازش میدزدید و روحش هم خبر نداره شاید اونم آدم مایه داری نباشه و همون دو یا سه تا بازی هم که داره رو با صبر و زحمت زیاد خریده باشه (همه که مایه دار نیستن) شما خودت رو جای اون بزار ببین چه حالی پیدا میکنی؟
    اینکه گرون هست و نداری دلیلی بر این نمیشه که دزدی کنی.
    چطوری که خیلیا دلشون BMW می خواد ولی دزدی نمیکنن؟
    باور کنید این حروم خوری ها عاقبت خوبی نداره.

    • hm47 گفت:

      کاملا درسته . درحال حاضر هم بازی ها که میان بعد از دو سه ماه میشه دست دوم با قیمت زیر ۱۲۰ تومن گرفت که اگه خودتونم یه بازی داشته باشین میتونین با ۲۰ یا ۳۰ تومن بازی هارو تعویض کنین . کنسول ممکنه هزینش بالا بنظر بیاد ولی اگه برنامه ریزی درستی داشته باشین میتونین با هزینه تقریبا متوسطی یک تجربه ی بسیار عالی رو داشته باشین .

  • hm47 گفت:

    من به شخصه امیدوارم هک نشه چون هک شدن یک پلتفورم قطعا به سازنده ی بازی ها اسیب بزرگی میزنه . درحال حاضر هم ببه لطف قابلیتی که سونی گزاشته ادم میتونه بازی هارو تعویض کنه و یا بازی های دست دوم بگیره که هزینه هارو خیلی پایین میاره .

  • Witcher گفت:

    دیگه کی میخواد هک بشه ما پیر شدیم هنوز PS4 بازی نکردیم. نسل بعد اومد!!!

  • جالبه هک میشه و بسته میشه ….
    پ.ن. پی سی گیمرم ولی امیدوارم هیچ وقت هک نشه تا بتونیم از گیم خالص لذت ببریم

نگاهی به پشت پرده هک کنسول پلی‌استیشن ۴ - گیمفا
نگاهی به پشت پرده هک کنسول پلی‌استیشن ۴ - گیمفا