فهرست فروش هفتگی ژاپن | هیولایی به نام Dragon Quest که Nioh را کنار میزند
مانند هر چهارشنبه، در این هفته نیز شاهد انتشار آمار Media Create هستیم؛ آماری که در آن پر فروشترین نرمافزارها و سخت افزارهای هفته گذشته در سرزمین آفتاب تابان، ژاپن را میبینیم. با ما همراه باشید تا این آمار را در هفتهای دیگر بررسی کنیم.
آمار فروش این هفته ژاپن از تاریخ ۶ فوریه تا ۱۲ فوریه ۲۰۱۷ را شامل میشود و شاهد عرضه دو عنوان به شدت محبوب و مورد انتظار در بازار بودیم. عنوان Dragon Quest Monsters: Joker 3 Professional در هفته گذشته برای کنسول دستی ۳DS عرضه شد که فروق فوقالعادهای را تجربه کرد و بر خلاف انتظارهاف توانست حتی بازی NiOh را نیز کنار بزند و شکست بدهد؛ آن هم با اختلافی قابل توجه. قطعا تیم نینجا و کویی تکمو دوست داشتند که بازی پرخرج و مورد انتظار آنها، حداقل در هفته اول عرضه، رده نخست جدول فروش را از آن خود کند اما محبوبیت فوقالعاده ۳DS و بازیهای به شدت سرگرم کننده آن، باعث رخ دادن چنین اتفاقی نشد.
اگر به یاد داشته باشید، در هفته گذشته با انتشار بازی Resident Evil 7: Biohazard، پس از چند مدت، بمب بزرگی در بازار ژاپن منفجر شد و بازی Pokemon Sun/Moon نیز با یک اوج خوب در رده دوم قرار گرفت اما حال، مشاهده میکنیم که پس از ردههای اول و دوم، یک بازی جدید دیگر به نام Four Goddesses Online: Cyber Dimension Neptunia قرار گرفته که برای پلیاستیشن ۴ منتشر شده است. پس از رد کرد چند نام آشنای ژاپنی، به بازی فربی و فوقالعاده محبوب Grand Theft Auto V میرسیم که هنوز پس از گذشت این همه مدت از انتشار، آن هم در جدول فروش ژاپن، در بین ۱۰ بازی پر فروش برتر قرار میگیرد. پس از آن نیز Gravity Rush 2 و Final Fantasy XV در ردههای سیزدهم و چهاردهم قرار گرفتهاند. محتوای الحاقی Naruto Shippuden Ultimate Ninja Storm 4 Road to Boruto که در هفته گذشته عرضه شد و در اولین هفته توانست رده ششم را از آن خود کند، در این هفته (هفته دوم عرضه) با افت شدیدی مواجه شده است و از فروشی نزدیک به ۱۰ هزار نسخه، به فروشی حدود ۲ هزار نسخه پایین آمده است.
شما میتوانید در زیر فهرست پرفروش ترین نرم افزارهای هفته گذشته در ژاپن را مشاهده کنید. مانند همیشه لازم است اشاره کنیم که آماری که Media Create ارایه میکند، تنها فروش فیزیکی و خرده فروشی محصولات را بیان میکند و شامل فروش دیجیتالی بازیها و کنسولها نمیشود. بنابراین نمیتوان فروش کلی را به صورت دقیق ارایه کرد اما نمونه خوب و مفیدی در دسترس ما قرار میگیرد.
۱٫ Dragon Quest Monsters: Joker 3 Professional – ۳DS — ۱۲۲,۰۵۱ / NEW
۲٫ Nioh – PS4 — ۷۵,۴۷۷ / NEW
۳٫ Four Goddesses Online: Cyber Dimension Neptunia – PS4 — ۴۲,۵۰۸ / NEW
۴٫ Resident Evil 7 – PS4 — ۲۲,۳۳۸ / ۲۶۲,۳۰۹
۵٫ Pokemon Sun/Moon – ۳DS — ۱۶,۴۷۷ / ۳,۱۴۸,۹۲۸
۶٫ Poochy & Yoshi’s Woolly World – ۳DS — ۹,۴۹۵ / ۷۹,۹۷۶
۷٫ Super Mario Maker for 3DS – ۳DS — ۹,۳۶۷ / ۹۶۲,۰۷۱
۸٫ Yo-kai Watch 3: Sukiyaki – ۳DS — ۸,۵۸۳ / ۶۶۲,۳۳۹
۹٫ Grand Theft Auto V (4,990 Yen Edition) — PS4 – ۵,۶۸۶ / ۲۷۱,۶۲۸
۱۰٫ Minecraft: PlayStation Vita Edition – PSV — ۴,۵۷۸ / ۱,۱۰۶,۰۷۷
۱۱٫ Animal Crossing: New Leaf – Welcome amiibo – ۳DS — ۴,۳۶۲ / ۱۲۶,۵۵۹
۱۲٫ Danganronpa V3 – PSV — ۴,۱۷۸ / ۱۱۲,۶۵۳
۱۳٫ Gravity Rush 2 – PS4 — ۳,۹۵۳ / ۱۰۲,۶۳۰
۱۴٫ Final Fantasy XV – PS4 — ۳,۷۵۵ / ۹۳۶,۳۰۴
۱۵٫ Momotaro Dentetsu 2017: Tachiagare Nippon!! – ۳DS — ۳,۷۳۲ / ۲۸۳,۸۳۲
۱۶٫ Kingdom Hearts HD II.8 Final Chapter Prologue – PS4 — ۳,۱۶۶ / ۱۸۱,۲۱۶
۱۷٫ Miitopia – ۳DS — ۳,۰۸۷ / ۱۶۸,۱۶۶
۱۸٫ Naruto Shippuden Ultimate Ninja Storm 4 Road to Boruto – PS4 — ۲,۸۴۱ / ۱۲,۰۴۵
۱۹٫ Minecraft: Wii U Edition – Wii U — ۲,۷۹۶ / ۲۸۸,۸۷۸
۲۰٫ Battlefield 1 – PS4 — ۲,۵۲۷ / ۲۶۱,۱۷۹
همچنین میتوانید در زیر، فهرست پرفروش ترین سخت افزارها را در هفته گذشته در ژاپن مشاهده کنید:
- PS4 – ۲۲,۲۸۲
- New 3DS LL – ۱۹,۱۲۶
- Vita – ۸,۴۷۹
- PS4 Pro – ۶,۶۹۳
- ۲DS – ۵,۲۲۶
- New 3DS – ۱,۴۳۵
- Wii U – ۵۴۳
- PS3 – ۴۷۳
- Xbox One – ۱۱۲
در جدول فروش سخت افزارهای این هفته، مانند همیشه تغییر خاصی را مشاهده نمیکنیم. پلیاستیشن ۴ همچنان در رده نخست فروش قرار گرفته و New 3DS LL نیز آن را تعقیب میکند. البته این نکته را فراموش نکنیم که فاصله فروش این دو کنسول، به لطف فروش فوقالعاده Dragon Quest Monsters: Joker 3 Professional در هفته گذشته کاهش یافته است و تنها حدود ۳ هزار واحد بین آنها فاصله است. به ردههای پایین تر که بیاییم، مشاهده میکنیم که فروش کنسول پلیاستیشن ۴ پرو که تا هفته گذشته حول ۹ هزار واحد میچرخید، کاهش پیدا کرده و به مقدار دقیق ۶,۶۹۳ واحد رسیده است. قطعا این نکته و این فروش کمتر پلیاستیشن ۴ پرو نسبت به پلیاستیشن ۴ معمولی مسئولین سونی را به فکر خواهد انداخت؛ حتی اگر این فاصله و این آمار، تنها در بازار ژاپن صدق کند زیرا بازار ژاپن برای سونی بسیار با اهمیت است.
نظر شما در رابطه با جدول فروش هفتگی نرم افزارها و سخت افزارهای Media Create چیست؟
پر بحثترینها
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
نظرات
بازی هایه ۳Ds قیمتش چنده دوستان؟
چند نکته مهم در جدول این هفته داریم :
نکته اول خب فروش اکس باکس که طبق معمول افتضاح هست و کلا یک امر طبیعی شده
نکته دوم فروش Nioh هست که در ژاپن هم با اختلاف زیاد به جایگاه اول نرفته و جای تعجب داره
نکته سوم هم فروش پایین کنسول پرو هست و این یکی از همه عجیب تره چرا که در حال حاضر مردم اگه بخوان کنسول بخرن به نظر من بین پرو و معمولی باید پرو بگیرن اخه اگر اختلاف فقط در سطح رزولوشن بود خب میگی خیلی ممکنه TV 4K ندارن اما اختلاف تنها در رزولوشن نیست بلکه طبق گزارش جدید دیجیتال فاندری اختلاف در سطح فریم هم زیاده به علاوه که شاهد بهبود های زیادی هم در بخش جلوه های گرافیکی هستیم و این یکی واقعا عجیبه که چرا از پرو در ژاپن استقبال نشد
تو امریکا هم معمولی ۷ برابر پرو فروخته بود این نشون میده برخلاف ایران کنسول گیمرای دنیا بیش از این که دنبال گرافیک باشن دنبال به صرفه بودن هستن 😐
چی بگم ولا مهدی جان ولی در حال حاضر اگر کسی بخواد بین پرو و معمولی بخره به نظر من خرید پرو معقول تر هست :yes: :yes:
همه که tv 4k ندارن بخوان پرو بخرن همین معمولیم خوبه
کلا ژاپنی ها با بقیه مردم فرق دارن بازارشون هم به همین شکله و مردمشون انگار به کنسولهایی مثل ۳DS وفادارترن.همینطور به بازیهای ژاپنی.
میگن تو ژاپن بیشتر از بقیه جاهای دنیا گیم میزنم و اتفاق افتاده که طرف ۴۸ ساعت متوالی گیم زده ، تلف شده و به دیار باقی شتافته.
اون دستگاه های بازی که توشون سکه میندازن و گیم میزنن و جایزه مییرن هنوز هم تو ژاپن مرسومه.البته تو خیلی از کشورهای دیگه هم هست خصوصا لاس وگاس تو نوادا امریکا.
بزرگترین کلوپ بازی تو دنیا هم یک ساختمون شش طبقه تو توکیو است.
ژاپنی معتقدن کارتون یا انیمه و همینطور بازیهای رایانه ای کلا متعلق به اوناست و اول اونا بودن که بوجود اوردنش که زیاد هم بیراه نمیگن.
ژاپنی ها میهن پرستن و متنفر از امریکا.
رزیدنت ایویل هفته ی اول و دوم تو رتبه ی اول بود ولی به شدت سقوط کرد فکر کنم اگه بازی جدیدی عرضه نشه جی تی ای به رتبه ی یک صعود میکنه.
از اون طرف nioh واقعا فوق العاده عمل کرده ولی انتظار داشتم تو رتبه ی ۱ ببینمش بلاخره سخته و عامه پسند نیست.
خیته نباشی دلاور
فکر کنم تو ژاپن هر جا بری هر نفر با خودش یه دو سه تا ۳DS داره
راکستار تو بازارهای ژاپن و لندن یک عده رو استخدام کرده که روز شب GTA میخرن و میفروشن.
فکر کنین مثلا اونا صبح GTA V میخرن میرن ظهر همه اونا رو میفروشن باز عصر میخرن و شب میفروشن.
با این اوصاف اگه تا اومدن GTA بعدی این بازی هنوز هم پرفروش باشه اصلا نباید تعجب کنید. 😀
فکر کنم تا الان یک میلیارد نسخه از GTA V رو فروخته باشه. :laugh:
ژاپن و بازاره عجیبش 😯
اون از xbox 😯
اون از نیوه 😯
خیلی عجیبه
به جز موارد معمول مثل فروش بالاى PS4 و ۳DS LL و شرایط معمول بقیه سخت افزارها، نکته جالب همین فروش Pro هست. من هفته پیش موفق شدم امتحانش کنم و البته روى تلویزیون معمولى تقریباً همونى بود که نسخه عادى هم هست. شاید فریم ریت بهترى بده ولى اینقدر متفاوت نیست که به خاطرش بیارزه پول بیشترى بدى. شاید هم براى شوتر بازها مهم باشه، ولى تو بازى هاى دیگه به نظر من ٣٠ مشکل خاصى بوجود نمى یاره.
اما اتفاقى که توى این فروش مهمه این هست که آیا تقویت کنسول ها براى رسیدن به فریم ریت و رزلوشن ۴K اصلا به صرفه هست یا نه. با توجه به بالا رفتن هزینه هاى تولید، خوید سخت افزارهاى گرانتر مثل تلویزیون و شرایط بازار جهانى بعد از دونالد ترامپ، خیلى بعیده که کنسول هاى نسل بعد صرفاً با فریم ریت و رزلوشن کسى رو به خرید خودشون ترغیب کنن. با این حساب یا باید توى نسل بعد اختلاف کرافیکى مثل دو نسل پیشتر داشته باشیم، یا بهتره که از همین کنسول هاى پرفروش پشتیبانى بشه و با به هم زدن جو بازار مثل زمان نزدیک به عرضه Pro فروش خوب سخت افزار رو تکون ندیم.