اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش سیزدهم | گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش سیزدهم | گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش سیزدهم | گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش سیزدهم | گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش سیزدهم

سعید آقابابایی
۱۸:۰۰ ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش سیزدهم | گیمفا

Bloodborne یک شاهکار در در تمام زمینه ها بود. بازی که یکی از بی‎نقص ترین عناوینی است که در نسل هشتم منتشر شده است و در تک تک بخش های خود از گرافیک و گیم‌پلی گرفته تا صداگذاری و … کیفیت فوق العاده بالایی دارد و شهر Yharnam یکی از مخوف‌ترین شهرها و محیط‌هایی است که تا به حال بازی‎های رایانه‎ای به خود دیده‌اند. ارزش تکرار این شاهکار بسیار بسیار بالاست و حتی با وجود بارها بازی کردن Bloodborne، به هیج وجه این عنوان برای ما خسته کننده نمی‌شود و باز هم دوست داریم تا آن را تجربه کنیم. بر طبق قولی که داده بودم بعد از راهنمای عنوان دارک سولز ۳، نوبت به راهنمای قدم به قدم بازی Bloodborne می رسد که تصمیم گرفتم تا با توحه به شناخت و تسلط کاملی که از این عنوان دارم و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه شود. لازم به ذکر است که این مطالب از ان جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آنها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Bloodborne برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است.

img

راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne

 قصد داریم تا این راهنما را به صورت قسمت های یک روز در میان برای شما قرار دهیم تا اگر دوباره قصد دارید این بازی را انجام دهید به برخی نکاتی که شاید در دفعات قبلی متوجهشان نبوده اید دست پیدا کنید و تمام موارد مخفی و آیتم های مهم و پنهان در بازی را کاملا بشناسید. اگر هم که می خواهید بازی را از ابتدا برای اولین بار اغاز کنید و تا به حال به خاطر سختی بازی و… می ترسیده اید، اکنون با این راهنمای فارسی و قدم به قدم، احساس بهتری برای شروع بازی داشته باشید افراد و بازیبازان بیشتری بتوانند پای به این دنیای شاهکار بگذارند و قطعا بعد از این بازی است که تازه عاشق دارک سولز هم خواهند شد. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای شخصیت های دارک سولز ۳ مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. لازم به ذکر است قبل از آن که وارد راهنمای قدم به قدم از شروع بازی شویم و پیشروی در مراحل را آغاز کنیم طی دو قسمت برای شما عزیزان برخی موارد مهم در بازی را شرح دادیم تا بعد از آن وارد راهنمای اصلی بازی شویم. مواردی مانند کاوننت ها و نحوه چگونگی کسب و استفاده از ایتم Insight. امروز با سیزدهمین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne در خدمت شما خواهیم بود. با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش سیزدهم | گیمفا

این بار از فانوس Cathedral Ward به مسیر راست که یک درب است بروید و ان را باز کرده و مسیر را ادامه دهید تا به یک بالابر برسید.

به Hunter’s Dream بازگردید و کارهای لازم را انجام داده و سپس به فانوس Cathedral Ward بروید. این بار از فانوس به مسیر راست که یک درب است بروید و ان را باز کرده و مسیر را ادامه دهید تا به یک بالابر برسید. اینجا یک راه مخفی نیز هست. سوار بالا بر شوید و وقتی دارد بالا می رود به سمت دیوار مدام بدوید تا ناگهان در یک قسمت از بالابر بیرون می افتید و می بینید که در بالای بالکن فانوس Cathedral Ward هستید. مسیر دور بالکن را ادامه دهید و Formless Oedon Rune را از صندوق و Messenger Urn Festival را بردارید. با احتیاط پایین بپرید به سمت فانوس Cathedral Ward (مراقب باشید که روی NPC نیافتید). دوباره به اتاق سمت راست بروید و دستگیره را کشیده تا بالابر بیاید و این بار یوار شده و تا بالای مسیر با ان بروید. مراقب باشید که به محض این که بالا میرسید یک Wheelchair Blunder نشسته و با مینی گان شما را به رگبار می بندد. سریعا به کنار او رفته و وی را بکشید. یک صندوق وجود دارد که از ان Communion Rune را بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش سیزدهم | گیمفا

سوار بالا بر شوید و وقتی دارد بالا می رود به سمت مخالف تصویر مدام بدوید تا ناگهان در یک قسمت از بالابر بیرون می افتید و می بینید که در بالای بالکن فانوس Cathedral Ward هستید.

از پله ها بالا بروید و به پلی که بیرون قرار دارد نگاه کنید. در ان سمت پل چند Henchmen هستند که دو تا از انها مسلسل دارند. می توانید ارام ارام و مخفیانه از پل رد شوید یا این که آنها را یکی یکی به سمت خود بکشید و خلاصه این که به هر طریقی باید تمام انها را بکشید. از درون صندوقی که می بینید Bloodtinge Gemstone را بردارید. به Healing Church Workshop خوش آمدید. در ابتدا از پله هایی که در اتاق است بالا بروید و در طبقه بالا Henchman و Wheelchair Blunder را بکشید. روی بالکن بروید و اینجا Brute و Henchman را بکشید. بالکن را دور زده و از نردبان بالا بروید. در طبقه بعدی درون اتاق دو عدد Wheelchair Blunder با اتش انداز و یک Henchman قرار دارند که آنها را بکشید. از صندوقی که اینجا می بینید Radiant Sword Hunter badge را بردارید که به شما اجازه می دهد در هانترز دریم سلاح های Ludwig را بخرید که فوق العاده عالی هستند. بازگردید و مسیر را تا طبقه اول در اتاقی که پله دارد پایین بروید. از اتاق خارج شوید ولی روی پل نروید بلکه دور بالکن را در مسیر عقربه های ساعت بچرخید تا یک Imp را ببینید و بکشید. ممکن است وی فرار کند و به طبقه پایین بیافتد که شما نیز دنبال او بروید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش سیزدهم | گیمفا

اینجا دقیقا بالکن بالای فانوس Cathedral Ward است که Formless Oedon Rune را می توانید بردارید.

در طبقه پایین مسیر را دنبال کنید تا به یک اتاق برسید. از روی پل چوبی عبور کنید و نگاهی به زیر پل بیاندازید تا یک پل دیگر ببینید. پریدن روی آن خیلی اسان نیست اما به هر شکل باید به روی ان بپرید. یک ایتم در زیر می بینید. باید به روی ستون چوبی زیری بپرید و از آن به روی پلتفرم زیری بپرید تا ایتم Messenger Top Hat را بردارید. سپس پایین بپرید به روی پلتفرمی که شمع دارد. اسانترین روش برای رسیدن به قسمت بعد، پایین پریدن روی ستونی است که یک ایتم روی ان قرار دارد و ان یک Madman’s Knowledge است. به سمت دیوار بروید و پایین را نگاه کنید. پلی که خیلی پایین تر است را می بینید؟ باید طبقه طبقه پایین پریده تا به کف این منطقه برسید و بایستی برای اکثر پرش ها حداقل نصف خونتان بیشتر پر باشد زیرا با هر پرش اندازه نیمه خط سلامتی شما کم خواهد شد. وقتی به کف منطقه رسیدید یک درب را می بینید و یک Werebeast که نزدیک در خرناس می کشد. حتما اهسته و با احتیاط پشت ان بروید و از حمله از پشت یا حمله شارژ شده استفاده کنید تا او را بکشید و یک Beast Rune بگیرید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش سیزدهم | گیمفا

به Healing Church Workshop خوش آمدید. در این ساختمان کلی داستان وجود دارد

Abandoned Old Workshop:

قبل از این که تمام این مسیر را که در بالا شرح دادم از روی پلتفرم های چوبی تا انتها به پایین بپرید، با همان یکی دو پرش اول به پایین می توانید یک ورودی را ببینید که می توانید به انجا وارد شوید و درب را باز کنید و این گونه به Abandoned Old Workshop برسید که منطقه ای دقیقا مانند هانترز دریم است. در اینجا عروسکی را که در هانترز دریم شما را لول اپ میکند به صورت غیر فعال می بینید و ایتم های زیادی را نیز می توانید در این بخش پیدا کنید که شامل Doll Set ،Small Hair Ornament ،Old Hunter Bone و یکی از ایتم های مهم بازی (برای دیدن یکی از پایان ها) به نام One Third of Umbilical Cord هستند که در اینده ان را کاملا برای شما شرح خواهیم داد. این بخش را که دقیقا کپی هانترز دریم ولی با شرایطی متفاوت است کاملا بگردید تا تمام موارد گفته شده را پبدا کنبد. سپس بازگردید و ادامه سقوط خود تا کف منطقه را دنبال نمایید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش سیزدهم | گیمفا

تعداد زیادی پرش سخت به پایین دارید که باید مراقب باشید سالم به انتها برسید. البته قبل از این که کامل پایین برسید می توانید با یکی دو پرش، ابتدا به Abandoned Old Workshop برسید.

درب را باز کنید که به یک خیابان می رسد و یک مسیر باریک در چپ می بینید که در تاریکی دو Crazed Crow قرار دارند. انها را کشته و Rumpled Yharnam Hat و Sweaty Clothes را بردارید. اینجا خیلی خیلی مراقب باشید. ارام مسیر را ادامه دهید و در سمت راست مسیری را می بینید که در ان چند پله وجود دارند و یک سگ در پایین پله هاست. دنبال ان نروید و کاری کنید که او به سمت شما بیاید و ان را بکشید. حالا یک مشکل جدی داریم. در سمت راست یک Death Dealer قرار دارد. اگر به مبارزه رو در رو با او در این لول بروید احتمال خیلی خیلی زیاد خواهید مرد و مشکل اینجاست که اگر او شما را بکشد به Yahar’gul, Unseen Village خواهید رفت که در حال حاضر بدترین منطقه برای شماست. ارام به پشت Death Dealer رفته و او را Backstrike کنید. وی نخواهد مرد. دیگر به او ضربه نزنید زیرا که چند Henchmen و یک شگ به سمت شما می ایند و بنابراین سریعا بازگزدید به اتاقی که اول از ان وارد خیابان شدید و در ان Werebeast وجود داشت.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش سیزدهم | گیمفا

Abandoned Old Workshop منطقه ای دقیقا مانند هانترز دریم است. در اینجا عروسکی را که در هانترز دریم شما را لول اپ میکند به صورت غیر فعال می بینید و ایتم های زیادی را نیز می توانید در این بخش پیدا کنید

دشمنان را که دنبالتان می ایند بکشید و صبر کنید تا Death Dealer دوباره بازگردد زیرا وی داخل اتاق نمی شود. دوباره ارام به پشت بروید و او را از پشت بزنید. این روند را تا وقتی بمیرد دنبال کنید. وقتی او را کشتید به مسیر بازگردید و با کمی جستجو یک Madman’s Knowledge خواهید یافت. در انتهای مسیر سمت راست دو Henchmen می بینید. آنها را کشته و از پله ها پایین بروید تا یک Leech Warlock ببینید که واقعا ابن دشمن روی مخ است. او می تواند شما را بگیرد و اینسایت هایتان را بدزدد و همچنین گلوله های اتش نیز به شما پرتاب می کند. باز هم بهتر است که وی را ارام ارام و به صورت مخفیانه از پشت بکشید. وقتی وی را کشتید Fire Blood Gemstone را بردارید. دیگر کارمان اینجا تمام است. مسیر را باز گردید و از پله ها بالا بروید و دقیقا مستقیم مسیر را دنبال کنید تا یه یک اسانسور برسید و با ان بالا بروید. در بالای مسیر Thick Coldblood را بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش سیزدهم | گیمفا

Leech Warlock واقعا روی مخ است. او می تواند شما را بگیرد و اینسایت هایتان را بدزدد و همچنین گلوله های اتش نیز به شما پرتاب می کند. انیمیشن طولانی نیز دارید حمله این لعنتی. همیشه در بازی های میازاکی یک موجود این مدلی داریم!

در بخش بعدی این راهنما نحوه رسیدن به باس Vicar Amelia و مبارزه با او را شرح داده و مسیر را ادامه می دهیم.

شما می توانید تمامی بخش های این راهنما را در این قسمت مشاهده نمایید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش سیزدهم | گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش سیزدهم | گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش سیزدهم | گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش سیزدهم | گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش سیزدهم | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش سیزدهم | گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش سیزدهم | گیمفا