رقص کشتی در شاهرگ دریا | اولین نگاه به بازی Sea of Thieves - گیمفا
رقص کشتی در شاهرگ دریا | اولین نگاه به بازی Sea of Thieves - گیمفا
رقص کشتی در شاهرگ دریا | اولین نگاه به بازی Sea of Thieves - گیمفا
رقص کشتی در شاهرگ دریا | اولین نگاه به بازی Sea of Thieves - گیمفا

رقص کشتی در شاهرگ دریا | اولین نگاه به بازی Sea of Thieves

کسری کاظمی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
رقص کشتی در شاهرگ دریا | اولین نگاه به بازی Sea of Thieves - گیمفا

ریشه اصلی واژه دزدان دریایی به سال ها قبل از میلاد مسیح و دوران روم باستان بر می گردد و بیانگر قومی می باشد که با به کار گیری ابزار و لوازم و همینطور توانایی هایی که در دریانوردی در اختیار دارند، به وسیله کشتی هایشان دست به غارت کشتی های دیگر می زنند. شیوه خاص و ثابت این دزدان آب های آزاد، چه در قدیم و چه امروزه، همواره وجود داشته و در هر بازه زمانی مختلف، شاهد فعالیت های متفاوتی از این گروه ها بودیم. در گذشته دزدان دریایی دست به سرقت و استخراج منابع روانه بر کشور های همسایه می زدند و در آب های آزاد تمامی کشور های دنیا در آمریکای شمالی و اروپا، رد و اثرات مخرب این سارقان دریایی به وضوح مشاهده می شد. امروزه نیز دزدان دریایی ساکت ننشسته اند و با کمی دقت در کشور های فقیر و دور افتاده آفریقایی، نظیر نیجریه و سومالی، می توانیم دقیقاً همان سیستم کلاسیک وارد بر دزدان دریایی را شاهد باشیم. شاید شما نیز با مشاهده پرچم های بر افراشته معروف و مطرح دزدان دریایی که متشکل از دو شمشیر (یا دو استخوان) و یک جمجمه مخوف می باشد، با این گروهان آشنایی داشته باشید؛ این پرچم در بازه ها و مکان های مختلف می تواند به شکل های دیگری نیز وجود داشته باشد. مورد دیگری که دزدان دریایی را در بین عوام امروزی بسیار مشهور کرده، شیوه لباس پوشیدن و چشم بند های معروف آنان می باشد که به همراه دست چنگک وار و پای چوبی، تکامل پیدا می کند.

رقص کشتی در شاهرگ دریا | اولین نگاه به بازی Sea of Thieves - گیمفا

نماد مشهوری که همگی به واسطه آن با دزدان دریایی آشنا هستیم

مابین سال های ۱۶۵۰ تا ۱۷۳۰ میلادی را می توان به عنوان بزرگ ترین دوران فعالیت دزدان دریایی نام برد که در طی این زمان، تاریخ شاهد رخ دادن بزرگ ترین نبرد های دریایی در کنار رعب و وحشت دریا نوردان به دلیل مواجه با این راهزنان خونخوار بودیم. از معروف ترین (در این مورد، بدنام ترین) دزدان دریایی تاریخ می توان به ادوارد تیچ که با نام مستعار ریش سیاه (Blackbeard) شناخته می شد، اشاره کرد. وی از بزرگ ترین مالکان کشتی های سارقان و به نوعی مالک تمام آب های اقیانوس اطلس به شمار می رفت. کشتی های دزدان دریایی نیز متشکل از چهار ردیف توپ های سنگین وزن و  دور برد، به همراه بشکه های باروت و سایر لوازم مورد نیاز برای رو در رو شدن با کشتی های باربری بود تا اگر زمانی تصمیم به مقاومت یا فرار گرفتند، از راه خشن تری وارد عمل شوند. بر خلاف عقاید عوام در رابطه با اینکه دزدان دریایی، هیچ گونه قوانین خاصی بین خود ندارند، شاهد وجود قوانین سازمان یافته و بسیار منظمی در سیستم آن ها هستیم که از مهم ترین دلایل موفقیت های آنان در دوره های مختلف تاریخ به حساب می آید. شاید لازم باشد به نکته بامزه ای مانند طولی های سخن گویی که بر روی شانه کاپیتان کشتی می نشینند نیز اشاره داشته باشیم. در کل باید بدانید که فرهنگ غنی مربوط به دزدان دریایی، بسیار پیچیده تر و طولانی تر از این حرف ها است که بخواهید آن ها را در چند خط بنویسیم و برای آشنایی بیشتر با فرهنگ های آنان، می توانید به منابع معتبری مراجعه کنید.

رقص کشتی در شاهرگ دریا | اولین نگاه به بازی Sea of Thieves - گیمفا

این دوستمان از ترسناک ترین و منفور ترین انسان های تاریخ محسوب می شود که یک تنه تمام اقیانوس اطلس را تصاحب کرده بود

تک چشمان پرده نقره ای

در ادامه، از واقعیت و نکات رسمی خارج می شویم و به اهمیت این پدیده در ادبیات، هنر کلاسیک و هنر مدرن می پردازیم. جدا از وجود اثر جامعه ای به نام تاریخ عمومی دزدان دریایی نوشته کاپیتان چارلز جانسون در سال ۱۷۲۴ که به شرح حال شیوه زندگی دزدان دریایی به همراه نحوه غارت ها و تکنیک های مبارزاتی آنان می پرداخت، آثار ادبی و مهم بسیاری نظیر رمان جزیره گنج اثر رابرت لویی استیونسن و وسعت دزدان دریایی اثر مایکل کریکتون و همچنین آثار فانتزی مانند رمان پیتر پن اثر جیمز بری اشاره کرد. در صنعت سینما نیز این دزدان کشتی سوار حرف های خوبی برای گفتن پیدا کرده اند و شاهد اقتباس های قابل قبولی از آن ها در سینما هستیم. از کمدی کلاسیک هایی نظیر The Pirate Movie محصول ۱۹۸۲ گرفته تا روایات متفاوتی از داستان پیتر پن مشهور (فیلم های Hook محصول ۱۹۹۱ و Pan محصول ۲۰۱۵ از این دسته فیلم ها می باشند). در صنعت انیمیشن نیز، انیمیشنی مانند Treasure Planet با دستکاری ایده دزدان دریایی و قوت بخشیدن به آن، دست به کار فوق العاده ای زده است. ولی در کنار تمامی این اقتباس ها، شاید همگی به این باور رسیده باشیم که مهم ترین و کامل ترین مجموعه فیلمی که تا به امروز توسط هالیوود از روی داستان های دزدان دریایی اقتباس شده است، بدون شک سری فیلم های Pirates of the Caribbean می باشد که با نوآوری های تکنیکی و بازی های قدرتمند در کنار داستانی زیبا، توانست یاد و خاطره این دزدان دوست داشتنی را به به بهترین نحوه بین مردم زنده کند. سری با اولین نسخه به نام Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl در سال ۲۰۰۳ کار خود را آغاز کرد و در سال جاری میلادی نیز شاهد عرضه شدن پنجمین قسمت رسمی از این مجموعه می باشیم. با این حال اگر دور آثار ادبی مانند رمان ها و اشعار مختلف (همینطور در صنعت موسیقی نیز شاهد درخشش دزدان دریایی هستیم به گونه ای که سبک عجیب و غریب Pirate Metal که کاملاً دور از واقعیت به نظر می رسد، وجود خارجی دارد!) را خط بکشیم و سینما را نیز از این معدله فاکتور بگیریم، به نظرتان چه صنعت دیگری وجود دارد که می تواند این دزدان بی آزار و مهربان را در خود جای دهد و ما را بیش از پیش با فرهنگ پُر پَر و پیمان دزدان دریایی آشنا کند؟ در اینجاست که باری دیگر باید به سراع صنعت عزیز و دوست داشتنی مان برویم.

جانوران دریای سه بعدی

شاید پس از تماشای فیلم های زیبای دزدان دریایی کارائیب با بازی جانی دپ، مقداری هیجان زده شوید و دلتان مقداری تجربه دزد دریایی بودن را طلب کند؛ خوب در اینجاست که باید دست به دامان صنعت محبوبمان یعنی بازی های رایانه ای بشویم تا ما را برای ارضاء کردن هیجانات ناشی از دریازدگی راهنمایی کنند. در ادامه سری می زنیم به برترین و خاص ترین عناوین موجود در صنعت بازی های رایانه و می بینیم که چگونه سعی در زنده کردن حال و هوای آن دوران را دارند و آیا در این مسیر موفق بوده اند یا باید زنده کردن این تجربه را به همان دنیای سینما و ادبیات بسپارند و خود به کنار بروند؟ عناوین متعددی در مراحل و یا بخشی از داستان خود (و یا یک عنوان بخصوص در سری مانند عنوان The Legend of Zelda: The Wind Waker) دوران دزدان طلایی را به تصویر می کشند، ولی در این بین می شود توجهات را به سوی یک سری از بازی های بخصوصی جلب کرد که نه تنها به صورت تمام و کمال، دزدان دریایی را به عنوان تم اصلی خود انتخاب، بلکه موفق شده اند تا حد زیادی استاندارد های بازی های رایانه ای را نیز رعایت کرده و در نهایت یک بازی خاص و کامل به بازیکنان ارائه دهند. در ادامه به تعدادی از این عناوین اشاره میکنیم. بازی Skies of Arcadia از آن دسته عناوین است که در عین اینکه شبیه به یک بازی اکشن و ماجراجویی آینده گرایانه به نظر می رسد، ولی به شدت با فضای سنگین عصر دزدان دریایی خو گرفته است، حتی با توجه به این موضوع که شما در طول بازی در آسمان ها به پرواز در آمده اید، به جای اینکه در اقیانوس آرام کشتی سواری کنید. درون بازی شما سوار بر کشتی های پرنده خود، در آسمان ها به دنبال قطعات گمشده گنج هستید و باید با دشمنان بامزه بازی نیز دست و پنجه نرم کنید. بازی با موفقیت بسیاری روبرو شد و از آن به عنوان یکی از عناوین فوق العاده کنسول Dreamcast به حساب می آید. فیلم های فوق العاده دزدان دریایی کرائیب را که فراموش نکرده اید؟ خوب پس خوش حال می شوید وقتی بفهمید که عنوانی تحت نام Lego Pirates of the Caribbean با برداشت از روی فیلم های مذکور ساخته شده است. با توجه به فضای لگویی و بانمک بازی، امکان ندارد پس از تجربه کوتاه آن بتوانید از آن دست بکشید و کنارش بگذارید. شما در بازی معما ها را حل می کنید، با دشمنان آجری بازی درگیر شده و دوران خوشی را در کنار دوستان و خانواده تان خواهید گذراند.

رقص کشتی در شاهرگ دریا | اولین نگاه به بازی Sea of Thieves - گیمفا

از زیر دست لگو ها همیشه چیز های خوب و دوست داشتنی بیرون می آید و این بازی نیز از آن دسته پدیده ها است

عنوان مهم دیگری که صحبت درباره آن از واجبات بازی هایی با محوریت دزدان دریایی محسوب می شود، عنوانیست که عظمتی قابل توجه، در کنار بزرگی نام سازنده اش در اختیار دارد. بازی !Sid Meier’s Pirates از آن دسته عناوینی است که همه جوره زندگی کردن در قالب یک دزد دریایی کامل را به شما پیش کش می کند. بازی ابتدا در سال ۱۹۸۷ و سپس در سال ۲۰۰۴ برای پلتفرم های مختلف عرضه شد و به سرعت تبدیل به یک ویروس همه گیر بین بازیکنان مشتاق و تشنه شد. شما در بازی می توانید به کشتی ها و بندر های دشمن در سراسر دنیای بازی حمله کنید و در صورت داشتن شجاعت کافی، به کشتی هایی با سه برابر عظمت و قدرت خود نیز جسارت کنید. شما همچنان توانایی شرکت در مینی گیم های شمشیر بازی و رقص با دختران فرماندگان مختلف را داشتید که عظمت این بازی را حتی یک قدم به جلو تر نیز سوق داده است. در ادامه نیز عناوین بسیار فوق العاده ای با محوریت دزدان دریایی وجود دارمد که می توان از آن ها نام برد ولی یک سری بخصوص وجود دارد که گستاخی بزرگی است اگر در این مبحث خاص به آن ها اشاره نکنیم. سری بازی های The Secret of Monkey Island که در کارنامه کاری استودیوی بزرگ Telltale Games (خالق سری بازی های شاهکار The Walking Dead و The Wolf Among Us) برخی از شماره های آن به چشم می خورند، عنوان قابل احترام دیگری در لیست ما می باشد. شخصیت اصلی بازی که در به در به دنبال تبدیل شدن به یک دزد دریایی است و می خواهد تمام دنیا نیز از وجود او با خبر شوند، ماجرا های فراوانی برای ما رقم زده است. به عنوان یک بازی کلیک و اشاره، سری The Secret of Monkey Island عناوینی هستند که ارزش تجربه بسیار زیادی دارند و داستان و گیم پلی بازی نیز از نقاط قوت بزرگ بازی به حساب می آیند.

رقص کشتی در شاهرگ دریا | اولین نگاه به بازی Sea of Thieves - گیمفا

قدیمی ولی آنقدر زیبا که تجربه ای بی نظیر را به تمامی طرفداران بازی های رایانه ای تقدیم می کند

و در نهایت برای پایان دادن به معرفی عناوینی که بر اساس ماجرا های بی نظیر دزدان دریایی ساخته شده اند، شاید همگی به این قضیه اعتقاد داشته باشید که هیچ عنوانی تا به امروز نتوانسته به خوبی و دقت بازی Assassin’s Creed IV: Black Flag دوران و ماجرا های دزدان دریایی به زیبایی هر چه تمام تر به تصویر بکشد. بازی در طراحی تک تک جزئیاتی که در کتاب ها خوانده ایم و در فیلم ها مشاهده کرده ایم، از مبارزات تن به تن گرفته تا نبرد های دریایی به بهترین شکل ممکن همه چیز را به تصویر می کشد. Assassin’s Creed IV: Black Flag عنوانی بسیار هوشمندانه است. کشاندن فرقه قاتلان از عصر رنسانس و جنگ داخلی به دوران سلطنت دزدان دریایی، به مانند فرستادن عنوان Call of Duty به عصر حجر است! هر چند که Ubisoft در کمال تعجب چنان گلیم این بازی را از آب بیرون کشید که هم آبروی از دست رفته این سری تا حد زیادی ترمیم شود و همچنین چشمکی نیز به دوران اوج این سری عظیم زده شود. پس با وجود همچین عنوان عظیمی در صنعت بازی ها، شاید نباید هیچ عنوان دیگری را حتی در حد و اندازه مقابله با این بازی بدانیم و پرونده بازی های رایانه ای دزدان دریایی محور را با بازی Assassin’s Creed IV: Black Flag ببندیم.

رقص کشتی در شاهرگ دریا | اولین نگاه به بازی Sea of Thieves - گیمفا

عنوانی که نه تنها در میان بازی های دزدان دریایی، بلکه در تمامی سری Assassin’s Creed دست به یک خلاقیت و هنرنمایی فوق العاده زد

اما صبر کنید، خیلی هم عجله نکنید؛ گویا اتفاق بسیار مهمی در حال رخ دادن است. پس از برهوتی که از سال ۲۰۱۳ به بعد گریبان بازی های دزدان دریایی محور را فرا گرفت، گویا طوفان مهیبی در حال پیش روی به سمت این صنعت می باشد. عنوان در حال توسعه Sea of Thieves یک بازی نوآورانه می باشد که توسط استودیوی خوش نام و بزرگ Rare برای اولین بار در همایش سالانه E3 به همگان معرفی شد. بازی ارائه دهنده بزرگ ترین و خاص ترین قابلیت هاییست که پیش از این نمونه ای برای آن در میان سایر بازی های موجود در بازار مشاهده نشده است و گویا با پدیده بسیار بخصوصی طرف هستیم. در حال حاظر اطلاعات و نکات فراوانی از بازی منتشر نشده و سازندگان به ارائه چند تریلر و عکس هنری ساده بسنده کرده اند؛ با این حال برای اینکه سر از راز نهفته در این اثر در بیاوریم و شروع به شکافتن لایه های کرده تا ببینیم که آیا با عنوان سرنوشت سازی رو برو هستیم یا اینکه تنها یک بازی ساده و کودکانه، ابتدا باید سفری داشته باشیم به سوی استودیویی که در حال ساخت آن می باشد و ببینیم که تا چه حد می توان به ساخته ها آنان اعتماد داشت.

رقص کشتی در شاهرگ دریا | اولین نگاه به بازی Sea of Thieves - گیمفا

عنوانی که مجهول است، ولی انتظارات از آن بسیار بالا بوده و جای هیچگونه اشتباهی وجود ندارد

الماسی نایاب در اعماق جنگل بازی ها

زمانی که بحث توسعه دهندگان و سازندگان بازی های رایانه ای به میان می آید، کم تر پیش می آید که شاهد ریسک های بزرگ و اساسی توسط آن ها باشیم. در اکثر مواقع سازندگان بر اساس یک قاعده و متن از پیش نوشته شده پیش رفته و سعی در نگه داشتن عناوین خود بر زیر یک پرچم مشخص دارند. سلیقه ای که بازیکنان مختلف جهان را به سمت و سوی بازی های این شرکت ها هدایت می کند، بسیار متفاوت و متنوع بوده و کم تر پیش می آید که در اکثر اوقات به عناوین یک شرکت خاص بسنده کنند. حال یک استودیوی بازی سازی برای اینکه تمامی نیاز های مختلف اعم از تیراندازی اول شخص، مسابقه ای، مبارزه ای، اکشن و ماجراجویی و… را در بازیکنان بر طرف کند، باید دست به چه کاری بزند؟ جواب این سوال به این صورت است که آن استودیو باید «کمیاب» باشد! استودیوی بازی سازی Rare در ابتدا توسط خیالات و ایده های دو برادر تشکیل شد که با عشق بی پایانشان به بازی های رایانه ای، قصد تولید و انتشار این عناوین را در جهت موفقیت گرفتند. پس از اینکه تجهیزات و توانایی های مادی و معنوی مورد نیاز را از راه های مختلف کسب کردند، ما شاهد خلق و حرکت رسمی استودیوی Rare در دهه ۸۰ میلادی بودیم. پس از موفقیت شرکت Nintendo در ساخت کنسول های بازی، توجه این دو برادر به محصول سخت افزاری این شرکت جلب شده و ساخت بازی بر مبنای آن را آغاز کردند. به طور قطع با انتشار عنوان افسانه ای Donkey Kong Country در دهه ۹۰، استودیو Rare یک بار برای همیشه جا پای خود را در این صنعت محکم کرد. استودیو در همین جا متوفق نشد و در سال ۹۷، صنعت بازی ها شاهد ورود یکی از بهترین و بزرگ ترین پدیده هایی بود که نمونه ای برای آن همچنان وجود ندارد؛ عنوان GoldenEye 007 در سبک تیراندازی اول شخص، نمونه بی نظیری برای آغاز گر تیراندازی های اول شخص در کنسول ها می باشد. در سال های بعدی نیز شاهد خلق عناوین مطرح و شاهکار بیشتری نظیر سری Banjo-Kazooie در سال ۱۹۹۸ میلادی و عنوان مهم Perfect Dark در سال ۲۰۰۰ بودیم و سیر موفقیت استودیو بیش از پیش ادامه پیدا کرد. در نهایت برای تکمیل تمامی شاهکار هایی که توسط استودیوی Rare در طی سال های مختلف به بازیکنان ارائه شده بود، عنوان Conker’s Bad Fur Day در سال ۲۰۰۱ به عنوان یکی از خاص ترین و جادویی ترین بازی های موجود تا به امروز، جلوه تازه ای به صنعت بازی و بازی سازی بخشید. میراثی که از Rare باقی مانده است، شاید مقداری پیچ در پیچ و شلخته به نظر برسد، ولی به هیچ وجه نمی توان منکر این موضوع شد که رد پا ها و اثرات استودیو تا به اینجای که این مطلب را می نویسیم، توسط بسیاری از عناوین و استودیو ها دیگر به کار گرفته نشده و نمی شود آن ها را تقدیر کرد. شاید کمی بی انصافی باشد که تک تک عناوین Rare را به عنوان یک شاهکار خطاب کنیم، ولی تعداد زیادی از بازی های استودیو لایق دریافت این لقب می باشند؛ و برای اینکه تمامی خاطرات خوبی که گذشتگان با عناوین استودیوی Rare داشته اند را یک جا و در یک محصول کلی دریافت کنید، بهترین کار تهیه عنوان Rare Replay محصول سال ۲۰۱۵ میلادی می باشد که در آن ۳۰ بازی که در طی ۳۰ سال گذشته توسط Rare تولید شده را یکجا درون یک بازی داشته باشید و به گذشته بازگردید. Rare همیشه به انتخاب گزینه های عجیب و غریب معروف بوده و با توجه به عنوان جدیدی که در دست ساخت دارند و به گفته خودشان بهترین بازی در طی سالیان فعالیت Rare می باشد، باید بنشینیم و شاهد عرضه یک شاهکار بی مانند دیگر از این استودیوی خوش ذوق و قدیمی باشیم. در ادامه می پردازیم به اخبار و نکات مهمی که تا به اینجای کار درباره بازی Sea of Thieves منتشر شده اند و نگاهی هر چند کوچک می اندازیم به این عنوان دزد دریایی محور مرموز.

رقص کشتی در شاهرگ دریا | اولین نگاه به بازی Sea of Thieves - گیمفا

۳۰ سال با استودیویی که بیش از ۳۰ بار به صنعت بازی های رایانه ای مدیون است و حق بزرگی به گردن آن دارد

این دزدان دریایی دوست داشتنی

حال که مقداری اطلاعات از استودیوی نایاب و بزرگ صنعت بازی های رایانه ای کسب کرده ایم، می پردازیم به جدید ترین و به قول خودشان، مهم ترین اثری که تا به امروز در دست ساخت دارند. عنوان جدید Rare برای اولین بار در E3 2015 معرفی شد و نمایشات و تریلر های فراوانی تا به امروز از آن منتشر شده است. فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت، نظرات بسیار مثبت و امیدوار کننده درباره بازی ارائه داده و خود اعضای استودیو Rare نیز در همکاری اخیرشان با مایکروسافت بسیار خرسند می باشند (اشاره نکردیم که بازی Sea of Thieves به صورت انحصاری برای کنسول مایکروسافت عرضه می شود؟) و در ادامه دیدگاه یکی از کارمندان مجله رسمی ایکس باکس را در مورد این همکاری و بازی می بینیم:

من فکر می کنم چیزی که شما درون بازی Sea of Thieves مشاهده خواهید کرد فراتر از آن چیزی باشد که در نسل حاضر دیده ایم. داستان بازی هوشمند بوده و تصمیماتی که شما می گیرید، به یاد محیط بازی باقی مانده و بعدا، بر روی شما تاثیر می گذارد!

پس به همین دلیل، Rare از ساخته خود بسیار خرسند بوده و ما نیز از آن ها راضی هستیم. ما تمایل داریم همکاری خود را با Rare ادامه داده و آن ها را کمک کنیم تا بهترین بازی عمر خود را خلق کنند.

آقای اسپنسر در ادامه، علاوه بر ستودن نمایش بازی در همایش E3، اشاره ای به موسیقی استفاده شده در نمایش نیز کرد و از آهنگساز آثار Rare یعنی آقای Robin Beanland نیز تقدیر کرد. پس از آن همایش دیگر شاهد نمایش دیگری از بازی Sea of Thieves نبودیم و بازی همچنین در همایش Gamescom 2015 نیز حضوری نداشت. سازندگان اعلام کردند که تا سال ۲۰۱۶ باید برای نمایش های دیگری از بازی صبر کنیم. سپس بازی برای رایانه های شخصی نیز تایید شده و مدیران استودیو اعلام کردند که قرار است از سازندگان و اعضای جدید و بیشتری در جهت بهینه تر کردن و کار بر روی بازی شان استفاده کنند و آگهی هایی را در جهت استخدام اعضای تازه که توانایی هایی در برنامه نویسی، انیماتوری و مهندسی سخت افزار دارند و بر نرم افزار Unreal Engine 4 نیز تسلط داشته و می توانند از فیزیک و هسته آن سر در بیاورند، منتشر کردند.

رقص کشتی در شاهرگ دریا | اولین نگاه به بازی Sea of Thieves - گیمفا

گرافیک بازی چشم نواز و زیباست؛ درست همانگونه که از استودیوی خلاقی مانند Rare انتظار می رود

پس از ورود به سال ۲۰۱۶، سازندگان شروع به انتشار تصاویر متعدد و زیبایی از محیط های بازی کردند. از آنجا که مقصد بازی نیز در همان سال بود، بالا بردن انتظارات بازیکنان با این تصاویر، کاملاً امری طبیعی به نظر می رسید؛ اما همچنان جای خالی نمایشات خیره کننده، از گیم پلی و سینماتیک خالی بود. با نزدیک شدن به مراسم سالیانه E3، همچنان شاهد هیچگونه ویدئویی از بازی نبودیم و این موضوع نوید یه پوشش بزرگ را در مراسم از بازی می داد. در نهایت نیز همایش سالیانه با موفقیت برگذار شد و شاهد نمایشی خیره کننده از بازی بودیم. استودیوی Rare تریلر معرفی و گیم‌ پلی عنوان Sea of Thieves را به نمایش گذاشت و هر کدام از این تریلر ها به نحوی در نشان دادن عظمت بازی، موفق بودند. در تریلر معرفی، شاهد پخش تصاویر متحرکی از تمام اتفاقات و وقایعی هستیم که از یک بازی مرتبط به دزدان دریایی انتظار می رود: نقشه های گنج، سارقان مشتاق نبرد، کشتی های عظیم همراه با توپ های مخرب، کوسه های گرسنه و اسکلت های عصبانی! پس از نمایش این تریلر، یکی از اعضای استودیوی Rare بر روی صحنه آمد و توضیحاتی را در رابطه با بازی و تریلر ارائه شده، داد. وی گفت که بازی یک سال قبل وارد مراحل ساخت شده و بازیکنان را درون دنیای غنی و سبک زندگی یک دزد دریایی واقعی قرار می دهد. در Sea of Thieves شما با ماجراجویی های فوق العاده ای روبرو می شوید که می توانید آن ها را با دوستان و آشنایان خود پشت سر بگذارید (که مشخصاً به حالت چند نفره بودن و آنلاین بودن بازی اشاره می کند).

رقص کشتی در شاهرگ دریا | اولین نگاه به بازی Sea of Thieves - گیمفا

گرافیک هنری بازی در کنار جلوه کارتونی که با خود حمل می کند، زیبایی خیره کننده و سنگینی دارد

گنج های متعددی در این دنیای عظیم پنهان شده اند که برای یافتن آن ها قطعاً به کمک دوستان نیاز خواهید داشت. در این میان موجودات خوش ساخت و عظیم الجثه ای هم وجود دارند که مانع از پیش روی شما شده و توانایی هایتان را به چالش بکشند. در ضمن خطر حمله سایر بازیکنان نیز وجود دارد که به شکل دیگری این توانایی ها را به چالش می کشد. Sea of Thieves یک تجربه بی پایان از ماجراجویی هاییست که کاملاً خستگی ناپذیر بوده و شما را تا مدت ها پشت پلتفرمتان نگه می دارد. پس از سخنان وی، نوبت به نمایش تریلر گیم پلی بازی شد و وی افزود که سه هفته قبل از همایش، ما چند نفر از طرفداران بازی Sea of Thieves را به استودیوی Rare دعوت کردیم و از آن ها خواستیم تا اولین نفراتی باشند که به تجربه بازی می پردازند و سپس آن ها را در سه گروه و بدون هیچ گونه آموزش از پیش تعیین شده ای، قرار دادیم و تجربه آن ها را تماشا کردیم. گیم پلی بازی مهیج تر و جذاب تر از آن چیزی بود که فکر می کردیم. بازی در دو زاویه اول شخص و سوم شخص قرار دارد و دارای مکانیزم های نرم و منحصر به فردی می باشد. سیستم بازی پیچیدگی خاصی ندارد؛ تنها کافیست عضو یکی گروه شده (یا با دعوت دوستان و یا به صورت درخواست) و سپس به همراه آن ها به نبرد با دیگر گروه ها و کشتی ها بروید و یا ماجراجویی را برای شکار گنج آغاز کنید. تمرکز فوق العاده قوی بازی بر روی همکاری میان بازیکنان از مثبت ترین و بهترین نکاتیست که تا اینجای کار از این بازی شاهد بوده ایم. در طی کنفرانس، شاهد تریلر های مفید و نمایشی فوق العاده بودیم، ولی خبری از تاریخ انتشار دقیقی برای بازی نبود و مدیر اجرایی بازار یابی مایکروسافت نیز برای از بین برد شبهه ها، تاریخ انتشار تقریبی بازی را زمستان ۲۰۱۷ اعلام کرد.

رقص کشتی در شاهرگ دریا | اولین نگاه به بازی Sea of Thieves - گیمفا

سازندگان تضمین کرده اند که شما در بازی، مدتی طولانی را تنها به نشستن در یک نقطه و تماشای مناظر زیبای بازی اختصاص خواهید داد

در ادامه تایید شد که بازی تا مدت ها پس از عرضه، محتویات جانبی و مختلفی دریافت خواهد کرد و به این زودی ها از طرف سازندگان فراموش نخواهد شد. شخصی ساز های فراوانی که می توانید بر روی شخصیت خود پیاده کنید، از اهداف اصلی بازی می باشد تا هیچ بازیکنی شبیه به یکدیگر نباشد و همه تجربه متفاوتی از بازی داشته باشند. با اینکه بازی مشخصاً سعی در تحمیل کردن بخش چند نفره و تجربه بازی به صورت گروهی را دارد، ولی با این حال از طرف سازندگان اعلام شده که هیچ اصراری به ادامه بازی به همراه یک گروه نیست و شما می توانید آزادانه در دنیای بازی گشته و دوستان جدیدی پیدا کنید و تصمیم بگیرید که با آن ها بازی را ادامه دهید. هنوز به صورت دقیق تعداد مشخص و حداکثری برای اعضای یک گروه مشخص نشده و معلوم نیست که خدمه کشتی شما تا چه اندازه می تواند بزرگ باشد. زمانی که صحبت از کشتی می شود، هر فردی باید یک مسئولیت را به گردن بگیرد تا عظمت یک کشتی دزدان دریایی واقعی به چشم بیاید. یک نفر باید سکان دار کشتی باشد و به آن جهت دهد، یک نفر باید بادبان ها را کنترل کرده و در موقع مناست آن ها را بالا و پایین بکشد و تعدادی نیز مسئولیت بخش تسلیحات و مهمات را بر عهده دارند و باید در زمان نبرد و مبارزه، دشمنان را سرنگون کنند. سازندگان به حدی به اثر هنری خود ایمان دارند که اعلام کرده اند مکانیزم های دزدان دریایی در عنوان ما به حدی گیرا و تواناست که می تواند شما را ساعت های متوالی و طولانی به خود مشغول کرده، به گونه ای که کنترل زمان را از دست بدهید و از دنیای واقعی فاصله بگیرید!

رقص کشتی در شاهرگ دریا | اولین نگاه به بازی Sea of Thieves - گیمفا

خوردن و آشامیدن و خوشگذرانی، از سنت های اصلی دزدان دریایی می باشد و در بازی نیز شما از این قابلیت محروم نخواهید بود

مدتی پیش سازندگان ویدئویی از پشت صحنه و مراحل ساخت بازی منتشر کردند و در طی ویدئو، در رابطه با گرافیک هنری و سیستم نورپردازی بازی صحبت شد. سازندگان در رابطه با بخش های مختلف روز که شامل صبح، ظهر، شب و زمان بین آن ها می باشد صحبت کرده و توضیح دادند که در هر بازی زمانی که قرار داشته باشید، نورپردازی مخصوص آن زمان را مشاهده خواهید کرد. در هنگام غروب خورشید، بازیکن شاهد یک نورپردازی قرمز و رو به تاریک شدن می باشد و طبق گفته سازندگان، در هر ساعت که از بازی میگذرد (در برخی مواقع، هر نیم ساعت) شاهد تغییر کردن فریم های نورپردازی و رنگ آسمان خواهیم بود که به نوبه خود، بی نظیر است؛ البته در نظر داشته باشید که هر ساعت به زمان بازی معادل ۱۰ دقیقه یا کمتر می باشد. طلوع خورشید نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد و بالا آمدن خورشید طلایی رنگ و بزرگ در آسمان، می تواند جلوه بسیار خیره کننده به سراسر بازی ببخشد. در کنار جلوه های نوری و سیستم روز و شب بازی که به نحو احسن در پروسه ساخت قرار دارند، سازندگان در حال کار بر روی دو سیستم اساسی و عظیم دیگر هستند که در واقع هسته های اصلی تشکیل دهنده بازی می باشند: سیستم کشتی و کشتیرانی و سیستم دریا ها و آب. از آنجایی که تنها محلی که کشتی ها می توانند پتانسیل اصلی خود را به نمایش بگذارند، بر روی آب های روان دریا می باشد، در نتیجه کاملاً مشخص است که این دو سیستم به شدت به یک دیگر وابسته می باشند. در بخش کشتی رانی، سکان کشتی مهم ترین قسمت آن می باشد که بازیکن توسط آن کشتی را به هر سمتی که بخواهد هدایت می کند. با چرخاندن سکان ها، بادبان ها به کمک جهت باد، به سمت مقصد مورد نظر شما حرکت می کنند. صدا گذاری های هر بخش کوچک و بزرگ بازی به شدت حساس و دقیق تعبیه شده و زمانی که با کشتی خود در حال حرکتید، صدای شکافته شدن آب در پشت کشتی به وضوح شنیده می شود و زمانی هم که به بالا ترین دکل کشتی می روید و حتی به پایین ترین قسمت کشتی (در انبار آن)، می توانید صدا های مخصوص به آن موقعیت را بشنوید.

رقص کشتی در شاهرگ دریا | اولین نگاه به بازی Sea of Thieves - گیمفا

تمرکز اصلی بازی بر روی بخش چند نفره می باشد؛ ولی این بدین معنا نیست که نمی توانید به تنهایی نیز از بازی لذت نبرید. بازی همچنین ابزار هایی را به شما ارائه می دهد که با استفاده از آن ها می توانید داستان های خود را درون بازی خلق کنید

شاید به نظرتان برسد که تمامی موارد گفته شده، به شدت ساده بوده و هیچ گونه ابتکار و نوآوری خاصی در آن ها وجود ندارد، ولی اگر تمامی مهره های بازی را (از نور پردازی های شب و روز گرفته تا صدا های موجود در هر اکشن بازی) در کنار هم قرار بدهید، متوجه خواهید شد که تمامی این موارد هستند که از Sea of Thieves یک بازی درخور ماجرا های بزرگ دزدان دریایی را می سازند و شاید به تنهایی به چشم نیایند، ولی پس از اینکه محصول نهایی را دریافت کنید و تمامی این قطعات را کنار همدیگر مشاهده کنید، متوجه زحمات و خلاقیت های بی مانند افراد خلاق استودیوی Rare خواهید شد. با سابقه درخشانی که از این استودیو در طی سال های اخیر مشاهده کرده ایم، می توانیم به این موضوع پی ببریم که قرار است تا سورپرایز های فراوانی را توسط Sea of Thieves و سازنده خلاق آن متحمل شویم و از این جهت نمی توانیم صبر کنیم تا دستمان به یک کپی از بازی مذکور برسد و بتوانیم خودمان را در جهان پیچیده و عظیم دزدان دریای آبی غرق کنیم. عنوان Sea of Thieves توسط استودیوی بریتانیایی Rare در حال توسعه بوده و قرار است در سال جاری برای کنسول ایکس باکس وان (Xbox One) و رایانه های شخصی (ویندوز ۱۰) توسط Microsoft Studios منتشر شود. بازی از قابلیت بخصوص مایکروسافت یعنی Play Anywhere پشتیبانی می کند که به واسطه آن، بازیکنان می توانند بازی را برای کنسول مایکروسافت خریداری کرده و در رایانه های شخصی نیز به تجربه آن بپردازند (و بلعکس). اگر از طرفداران بازی های خاص استودیوی Rare هستید و به ماجراجویی های بزرگ و سرگرم کننده در کنار دوستانتان نیز علاقه دارید، منتظر باشید و خود را آماده کنید که قرار است اتفاق بسیار بزرگی در این زمینه رخ بدهد؛ پس لنگر هایتان را بالا بکشید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رقص کشتی در شاهرگ دریا | اولین نگاه به بازی Sea of Thieves - گیمفا
رقص کشتی در شاهرگ دریا | اولین نگاه به بازی Sea of Thieves - گیمفا
رقص کشتی در شاهرگ دریا | اولین نگاه به بازی Sea of Thieves - گیمفا
رقص کشتی در شاهرگ دریا | اولین نگاه به بازی Sea of Thieves - گیمفا
رقص کشتی در شاهرگ دریا | اولین نگاه به بازی Sea of Thieves - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Y PS گفت:

    خسته نباشید آقای کاظمی…خیلی جالب بود :yes:
    مهمترین ویژگی این بازی که تا حالا مشخص شده نوآوری های جالبیه که نقطه قوت بزرگی محسوب میشه…امیدوارم از سایر جهات هم خوب پرداخت شده باشه و موفق بشه تا دوستان مایکروفن لذت ببرن :yes:

  • Dante76 گفت:

    به این بازی خیلی امید دارم و چون یک ip جدید است حتی اگر متای بالای ۸۰ بگیره واقعاً فوق‌العاده میشه که میدونم موفق میشه… البته این بازی از نظر من انقدر جذابه که من از همین الان تو لیست خریدم قرار گرفته و خیلی حال میده با بچه های گیمفا یک تیم دزد دریائی درست کنیم و بریم دنبال گنج و پادشاهی کردن!!!

  • Inside1990 گفت:

    با عرض پوزش از دوستان گل ماکرو فن ولی به نظر من این بازی و crackdown چیزی نیست که طرفدارای x1 بهش نیاز دارن چون فلسفه ی کنسول به نظرم چیز دیگه ای هست حتی recore که عنوان ضعیفی بود به نظرم بیشتر به فلسفه ی بازی های کنسول میخورد بازی با تمرکز روی بخش چندنفره یا بازی براساس تخریب پذیری چیزی نیست که یه کنسول نیاز داره…کنسول به بازی های کلاسیک و داستانی اونم از نوع باکیفیت نیاز داره واقعا فاز ماکرو رو نمیفهمم چرا غول نرم افزاری دنیا با اون همه سرمایه و نفوذ نمیتونه چندتا استدیو و عنوان درجه ۱ خلق کنه؟!

    • Ubisoft گفت:

      برعکس من به این دو بازی نیاز دارم.

    • vergil2max گفت:

      با پوزش از فنهای ایکس بکس.البته من فقط حقیقتو میگم اما شاید تلخ باشه…
      شاید خیلی ها میگن فرزند روم بازی ضعیفی بود(البته من این بازی را خیلی دوست داشتم)ولی حداقل به خاطر گرافیک و هایپ و گیم پلی خاصش خیلی ها ایکس باکس وان خریدن.اما بازی ها مثل این بازی.شک دارم کسی را ترغیب به خرید کنسول بکنه.
      در این سال ها مایکرو فقط لقب غول را همراه خودش داشته وگرنه اگه ایکس باکس مال یه شرکتی مثل EA بود الان هم انحصاری هاش بیشتر بود و هم رقیب قویتری برای سونی میبود.
      به هر حال الان سونی فن ها با این ۳ انحصاری نابی که این چند وقت اخیر منتشر شده غرق در لذتا(جز Gravity Rush 2 درستکه در حد crackdown اما….) اما مایکروسافتی ها(منم هستمPC) چشم انتظار E3 و خالی بندی ها جدید و انحصاری های کنسلی اینده هستن.دی
      ضمنا اینم در نظر بگیرید اگه مایکرو در E3 انحصاری های برای نمایش داره.قطعا سونی هم داره.اما مدیران سونی عکس فیل اسپسنسر مرد عملا تا حرف.

  • Eghbal گفت:

    ممنون بابت این پیش نمایش عالی! :yes:
    ——
    امیدوارم این بازی موفق بشه چون با اینکه pc بازم ولی بنظرم اوضاع بخش xbox اصلا خوب پیش نمیره این بازی و امثال crack down 3 و حتی ریکور اگه موفق هم بشن باز هم تاثیری چندانی ندارن! باید دست بکار شن بازی aaa ای شاهکاری چیزی بزنن قرار داد ببندن، آقای اسپنسر همینجوری کشکی نیست که جانم بیای از بازی تعریف کنی حالا خراب کنه یا هرچی باشه باید تو عمل ثابت کنی! ۳ ماه عالی رو پشت سر گذروندن دلیل بر موفقیت نیست، افت و تضعیف به مرور زمان خودشو نشون میده و موفقیت یه چیز مقطعی هست! اگه به نمودار سینوسی پیارسال و به افت و موفقیت پارسال و به وضعیت امسال xbox یه نگاهی بندازین همه چی دستگیرتون میشه! ماشالله هم که کنسل و فلان و بهمان بازیا هم شروع میشه! باید یه کاری بکنن!
    ———
    امیدوارم xbox ای های عزیز ناراحت نشن من فقط خواستم نظر شخصیم رو بگم؛ و به امید موفقیت همه! :rose:

  • ازش خوشم اومده فقط همین نمیدونم بتونم بازیش کنم یا نه اما صد در صد موفق میشه

  • خبر خبر نمرات هورایزن اومده فعلا ۸۸ شده ای جی آن ۹۳و گیم اسپات ۹۰داداه بهش :rotfl:

  • :/ گفت:

    موندم چرا لایکات از دیسلایکات بیشتره ! کلا گیمفا پر شده از کاربرای نوب ، بچه ، فن بوی الکی متعصب و …
    هر دفعه بازی انحصاری سونی میاد حداقل یه نفر میاد میگه اینو ولش نمره ی انحصاریمونو بچسب !
    تو لست گاردین هم یه نفر همین کارو کرد 😕
    نمیگم فقط فنای سونی اینجورین ولی چون طرفدار بیشتری داره بینشون بچه و … هم بیشتره .

  • این تیتر منو شدید یاد این بیت میندازه:
    بعد رقص مو.رفین تو شاهرگ جنجال
    تو اوج جنگ دم از دوستی زدن…
    حنی این تیتر منو بشدت به سمت ترک کشتی برد

    لطفا زود تایید کنید :-*

  • ایدن گفت:

    از نظر من با این ایده خلاقانه از همین الان شاهکار به حساب میاد.مناظر بازی در اوج زیبایی خلق شدن مخصوصا غروب هاش.گیم پلی متمرکز بر همکاری هم به زیبایی پیاده شده.تنها چیزی که میتونه باعث خراب شدن بازی بشه نداشتن داستانه.میتونه بعد یه مدت مثل نو منز اسکای تکراری بشه.البته اگه بازی
    بیشتر از انتظار من ابزار و وسایل مختلف دست بازیکن بده قطعا این مشکل نمیتونه باعث تکراری شدن بازی بشه.به هر حال نام استودیویی بزرگ پشت این بازی هست.قطعا این استودیو جزو ۱۰ استودیوی برتر تاریخ و یکی از خلاق ترین استودیو های تاریخه :inlove:

  • انصافا از این بازیا که وسوسه میکنه برم xb1 بگیرم، خدایی ماکروسافت ۲۰۱۶ به نسبت سالای قبل بهتر عمل کرد اگسال هم که فیل هی روش بیشتر از سالای قبل مانور میده. انصافا بعد از اخراج اون قبلیه و اومدن اسپنسر ماکرو پیشرفت خوبی کرده اگه قماره اسکورپیو جواب بده ورق رو تو این نسل به نفع خودش برمیگرونه

  • milad گفت:

    اطلاعیه
    دوستان عزیز میخوایم یه وبسایت فروشگاهی راه اندازی کنیم به کسی که بهترین و خلاقانه ترین اسم رو برای ما بفرسته و اون اسم انتخاب بشه بهش یه بازی با انتخاب خودش میدیم با هر ادیتیشنی که دوست داشت
    برای ارسال عناوین منتخبتون از بات پیام رسان ما استفاده کنید
    @gamefamilybot

  • اسپم:دوستان کسی میدونه چجوری باید از استیم بازی خرید؟
    ممنون میشم نظرمو سریع بزارید دوستان جواب بدن

  • یک بازی با گرافیک خارق العاده . پر از نو آوری . پر از خلاقیت . پر از آزادی عمل . کار گروهی . دنیای بی نهایت . بخش آنلاین بی نظیر . وای . اگر رو استیم منتشر میشد یک لحظه برای خریدش صبر نمیکردم . امان از این ویندوز استور :beatup:

رقص کشتی در شاهرگ دریا | اولین نگاه به بازی Sea of Thieves - گیمفا