بخش جدیدی برای Rainbow Six Siege منتشر نخواهد شد | ۱۳ میلیون کاربر ثبتنام شده
یوبیسافت بهخوبی Rainbow Six Siege را پس از انتشار پشتیبانی کرده و فردا نیز بهروزرسان جدیدش دو اپراتور و یک نقشه جدید به بازی اضافه میکند اما طبق اعلام شرکت فرانسوی بخش گیمپلی جدیدی به بازی اضافه نمیشود.
یکی از بزرگترین سوالاتی که طرفداران درباره عملکرد سال دوم Rainbow Six Siege دارند این است که بخشهای جدید گیمپلی کی به بازی اضافه میشود. بهصورت کلی سه بخش مختلف در قسمت چندنفره Rainbow Six Siege وجود دارد: نجات دادن گروگان یا دفاع کردن از آن، خنثی کردن بمب با دفاع از آن و همچنین محافظت از محموله موادشیمیایی و یا بدست آوردن آن تنها بخشهای موجود در Rainbow Six Siege هستند. Siege در مقایسه با Titanfall 2 که ۹ بخش متنوع دارد و یکی دیگر نیز در بهروزرسانی دیگر عرضه میشود، ضعیف است. حال کارگردان بازی Rainbow Six Siege یعنی خاویر مارکوس بهصورت رسمی اعلام داشت که منتظر بخش جدید نباشید. طبق گفته او این کاری است که آنها نمیخواهند انجام دهند.
یوبیسافت معتقد است اضافه کردن بخشهای جدید به گیمپلی بازی آن را سرگرمکنندهتر نمیکند و بخشهای کنونی بازی بهخوبی میتوانند تا سالها این بازی را جذاب نگه دارند. کارگردان بازی درمورد چنین گفت:
نقشههای بازی متفاوت است و برروی گیمپلی تاثیر میگذارد. همچنین اپراتورها نیز ویژگیهایی دارند که در گیمپلی بازی تاثیر مستقیم دارد. بخشهای گیمپلی ما برروی محاصره و دفاع تمرکز دارند و همین است که ویژگی اصلی بازی بوده و آن را جذاب میکند. محاصره و دفاع چیزی است که Rainbow Six Siege را تعریف میکند.
الکساندر رمی از یوبیسافت درمورد عدم اضافه شدن بخش جدید نیز چنین میگوید:
ما همواره به طرحهای اولیه برای اضافه کردن بخش جدید نگاه میکنیم. اما نکته این است که در آن طرحها ما همواره بهدنبال عنصر اصلی بازی هستیم، محاصر و دفاع. مهاجمین درمقابل مدافعین، اپراتورها و یک جان داشتن (رسپاون نشدن). اینها مواردی هستند که Rainbow Six Siege با آن تعریف میشود و پایههای اساسی آن هستند. پس مشاهده میکنید که انتخابهای زیادی برای زیاد کردن کمیت بخشهای گیمپلی وجود دارد چرا که همه را هماکنون دارد، تکنیک محاصره و دفاع خود یک بخش است که همواره از کنارش اتفاقات تازهای در بازی میوفتد.
رمی ادامه داد:
وقتی در سال نخست بازی را عرضه کردیم از عملکردش بسیار خرسند بودیم و با خود میگفتیم که قرار است در سالهای آتی محتوای جدید درکنار بخشهای گیمپلی جدیدی نیز به آن اضافه کنیم چراکه همواره فرمول بهروزرسانیها همین بوده اما با گذشت زمان فهمیدیم که اپراتورها و تخریب پذیری عمیقتر از آنچیزی است که فکر میکردیم. این دو عنصر ویژگیها و تاثیرات بهسزایی برروی گیمپلی دارند پس برای همین آنها را همواره بهروز میکنیم.
سال دوم عرضه بهروزرسان برای Rainbow Six Siege همانند سال گذشته خواهد بود. در امسال شاهد عرضه چهار نقشه جدید و هشت اپراتور دیگر خواهیم بود. رمی در ادامه به این نکته اشاره کرد که تیم بهچیزی فراتر از عرضه هشت اپراتور فکر میکند، هدف آنها عرضه حداقل ۵۰ اپراتور مختلف است:
لحظهای که به ۵۰ اپراتور برسیم، آن زمان تازه به حداقل آنچه فکر میکردهایم رسیدهایم.
تا بهحال ۲۸ اپراتور عرضه شدهاند و ۸ اپراتور دیگر هم در سال ۲۰۱۷ عرضه خواهند شد. سوالی که برای بسیاری پیش میآید این است که با عرضه ۵۰ اپراتور، این شخصیتهای قابل بازی ویژگی خود را از دست بدهند، در آخر مگر به چند روش میتوان از یک دیوار عبور کرد! رمی در اینباره پاسخ میدهد:
این در واقع سوالی بود که برای مدیران یوبیسافت نیز پیش آمد، پس با عرضه ۵۰ اپراتور ما قرار است یک اپراتور را به نحوههای مختلف باز عرضه کنیم؟ ایده این است که با انتخاب هر اپراتور آنها برروی بازی شما تاثیر و نحوه آن را تغییر دهند. اپراتور Thermite در اوایل عرضه بازی یک انتخاب نبود بلکه یک باید بود چراکه اگر میخواستید به دیوارهای مقاوم شده وارد شوید باید از Thermite استفاده میکردید. با معرفی Hibana حال بازیبازان میتوانستند انتخاب کنند که چطور به یک دیوار مقاوم شده برخورد داشته باشند. آن زمان بود که بازیبازان باید انتخاب میکردند و این انتخاب نیازمند داشتن استراتژی بود. وقتی حداقل ۵۰ اپراتور برسیم آن زمان است که استراتژی اهمیت بهسزاتری پیدا میکند و شاهد چنین انتخابهایی هستیم.
به بازیهای سبک MOBA نگاه کنید، آنها چیزی حدود ۸۰ الی ۱۰۰ قهرمان دارند و همچنان جذابیتشان حفظ شده است.
با اینکه بازی Rainbow Six Siege یک عنوان سبک شوتر است اما با عرضه هر بهروزرسان شاهد نزدیکتر شدن این بازی به سبک MOBA هستیم. همانند Dota 2 یوبیسافت معتقد است با عرضه شخصیتهای جدید تجربه بازی بهروز میشود و عرضه بخشهای جدید گیمپلی تاثیری ندارد.
اینطور که مشخص است ما سالها شاهد حضور فعال بازی Rainbow Six Siege خواهیم بود. با توجه به هدف تیم برای عرضه حداقل ۵۰ اپراتور حداقل سه سال دیگر همچنان شاهد عرضه بهروزرسانیهای مختلف برای بازی خواهیم بود.
در پایان به این نکته اشاره شد که عنوان Rainbow Six Siege بیش از ۱۳ میلیون بازیباز ثبت کرده دارد، بازی در اولین ماه عرضه تنها ۵ میلیون بازیباز داشت. این به معنی مقدار فروش بازی نیست اما بازهم قابل توجه است. همچنین ۳.۹ میلیون بازیباز هفتهای حداقل یکبار به تجربه این بازی میپردازند.
Rainbow Six Siege هماکنون در دسترس رایانههای شخصی، ایکسباکس وان و پلی استیشن ۴ است.
پر بحثترینها
- مایکروسافت به سازندگان خود هشدار میدهد که از طراحی شخصیتهای زن با اندام اغراق شده خودداری کنند
- تعداد بازیکنان Horizon Forbidden West روی PC حدود ۵۰ درصد کمتر از نسخه قبلی است
- تعداد بازیکنان همزمان Horizon Forbidden West در استیم از ۴۰ هزار نفر عبور کرد
- ویدیوی اختصاصی: گیمپلی و معرفی بازی Rise of the Ronin
- ویدیو: تریلر جدید بازی Hellblade 2 را مشاهده کنید
- عملکرد خوب استودیوی Nixxes در پورت PC بازی Horizon Forbidden West
- احتمال عرضه Final Fantasy 16 برای پلتفرمهای دیگر وجود دارد
- فیل اسپنسر: اخراجها در اکتیویژن برای کسب سود ضروری بود
- گزارش: Xbox در مقطعی اکثر عناوین خود را برای PS5 منتشر خواهد کرد
- تاریخ عرضه و قیمت کنترلر جدید Xbox فاش شد
نظرات
یوبیسافت تقریبا وارد هر نوع سبکی از بازی که میشه موفقه.
ایده های جدید برای ساخت بازی توسط یوبی سافت عالی هستن ولی بیشتر شکست میخورن بخاطر دانگرید های زیاد
مثلا همین the division ک واقعا عالی بود ولی بخاطر دانگرید های زیاد شکست خورد یا همین rainbow
پیشنهاد میکنم گیم پلی بازی rainbow six رو در e3 نگاه کنید و متوجه میشید ک خیلی دانگرید شده و اصلا انگار ی بازیه دیگس
جدای از بحث دانگرید که تو واچ داگز یک هم دیدیم بعضی بازیهای یوبیسافت بهینه خوبی ندارن نمونش AC Unity .
والا نه رینبو سیکس شکست خورد( ۱۳ میلیون بازیکن)
نه دیویژن(متای ۸۰ به عنوان یک ip جدید و فروش ۱۰ میلیونی و سومین بازی پر فروش سال اونم به عنوان یک ip جدید)
معنای شکست از نظر شما چیه؟ ?:-)
کاربر OLDBOY شما مثل این که از خیلی چیزها بی خبرید یک سری به پیج دیویژن در استور استیم بزنید متوجه میشید این بازی جزو بازی های رای مثبت استیم شده
یوبی تو این چند وقت قبلی واقعا گندش رو در اورده بود ولی الان قبول دارم که واقعا خوب شده .
Watch Dogs 2 :inlove:
For honor :inlove:
کار درستی میکنن فکر نکنم بخش جدید بدرد بخوره توی همچین عنوانی توی تایتان فال ۲ شاهد بخش های زیادی هستیم ولی اکثرشون فاقد حتی یک بازیکن هستن
اما ۵۰ اپراتور هم یخورده زیاد هست از طرفی هم بالانس کردنشون کار سختیه (اون هم با کارنامه درخشان این شرکت توی بالانس)
بهتره بعد از اضافه کردن پچ جدید که چند روز دیگه منتشر میشه یکم بازی رو بالانس کنن الان بازی نسبت به اوایل خیلی بهتر شده اما هنوز هم خیلی وقت ها تیم ها بالانس نیستن و این واقعا عذاب اوره
پ.ن: دوستانی که برای بتای بسته gwent قبول نشدن میتونن توی سایت پی سی گیمر ثبت نام کنن و کد بگیرن
به نظر من جز ۳ تا بازی اول آنلاین نسل هشته تا الان
هرچند خیلی زجرمون داد تا stable بشه اما الان واقعا فوق العاده شده
سلام
من دیروز این بازیو ب همراه دیویژن خریدم.
اما با rainbow6 فقط بار اول تونستم مولتی بزنم.در دفعات بعدی ب هیچ عنوان وصل نشد.
کسی هست ی راهنمایی کنه?! یا ID پلی ۴شو بده ازش سوالاتی بپرسم?!
بد جور معتاد ش شدیم
ممنون و موفق باشید
خدایی من تقریبا از بتا دارم بازی میکنم
خیلی حال میده
اصلانم تکراری نمیشه
به هیچ وجه از دست ندین این بازیو
راستش به نظر من این تعداد اصلا خوب نیست .
به نظر من بازی خوبیه ولی شاید اون طور که حقش بود بهش توجه نشده چون خودتون ببینید :
اورواچ در کمتر از یک سال : ۲۵ میلیون بازیکن
رینبو در نزدیک دو سال : ۱۳ میلیون بازیکن
به نظر من بازی خوبیه ولی خوب راستش بعد بالای ۱۲۰ ساعت بازی کمی حوصله سر بر می شه .
اما تو همون ۱۲۰ ساعت حسابی سرگرمتون می کنه خصوصا اگر با دوستانتون بازی کنید .