کوجیما توضیح می‌دهد که چرا سونی را برای کار خود انتخاب کرده است - گیمفا
کوجیما توضیح می‌دهد که چرا سونی را برای کار خود انتخاب کرده است - گیمفا
کوجیما توضیح می‌دهد که چرا سونی را برای کار خود انتخاب کرده است - گیمفا
کوجیما توضیح می‌دهد که چرا سونی را برای کار خود انتخاب کرده است - گیمفا

کوجیما توضیح می‌دهد که چرا سونی را برای کار خود انتخاب کرده است

اشکان عالی خانی
۱۰:۲۵ ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
کوجیما توضیح می‌دهد که چرا سونی را برای کار خود انتخاب کرده است - گیمفا

با این که هنوز چیز زیادی در مورد بازی Death Stranding نمی‌دانیم و تریلرهای منتشر شده از بازی به صورت سینماتیک بوده‌اند، اما با شنیدن نام هیدئو کوجیما در بالای نام آن، خود به خود به بازی امیدوار می‌شویم و این عنوان برایمان مورد انتظار می‌شود. به تازگی در یک ایونت از سوی RTX Sydney، کارگردان افسانه‌ای عنوان Death Stranding، یعنی آقای هیدئو کوجیما در مورد مسائل مختلفی صحبت کردند و اطلاعات مفیدی را در اختیار بازی‌بازان و طرفداران قرار دادند. در یکی از بخش‌های این صحبت، آقای کوجیما در مورد همکاری با سونی (Sony Interactive Entertainment) توضیح دادند.

اول از همه، کوجیما اشاره کرد که پیش از بستن قرار داد همکاری با سونی، پیشنهاد‌های فراوانی از شرکت‌های مختلف داشته است و حتی از بیرون از صنعت بازی‌های ویدیویی نیز به ایشان درخواست همکاری ارسال شده بود. همچنین مشخص شد که یک فرد عرب از امارات به منزل کوجیما آمده و به او پیشنهاد پول زیادی داده است.

پس از این قضیه، آقای کوجیما توضیح داد که چرا سونی را به عنوان همکار انتخاب کرده است. این، اولین عنوانی است که از طرف کوجیما به صورت مستقل ساخته می‌شود و کوجیما می‌خواهد تا همه از این بازی خوشحال باشند؛ بنابراین ایشان شرکتی را انتخاب کردند که احترام و رابطه خوبی بین آن‌ها برقرار بود.

ایشان با سونی حدود ۲۰ سال کار کرده‌اند و بنابراین همه افراد را از بالا به پایین می‌شناسند. او می‌خواست که اولین بازی‌اش به یک موفقیت تبدیل شود و این گونه فکر کرد که با همکاری سونی، احتمال شکست خوردن آن پایین است.

به عنوان اولین بازی مستقل خود، برای آقای کوجیما به شدت مهم بود که تا حد زیادی خلاقیت داشته باشد. با وجود کار کردن با سونی و آن احترام متقابلی که بین آن‌ها وجود داشت، او این اجازه را داشت که بسیار خلاق باشد و تا این جا، انتخاب درستی بوده است.

سونی به هیدئو کوجیما، آزادی خلاقیت ۱۰۰ درصدی داده است. آن‌ها در راس کار ساخت بازی قرار دارند اما آقای کوجیما این همکاری و مشارکت را دوست دارد؛ بنابراین به خوبی با هم همکاری می‌کنند.

آقای کوجیما به این نکته اشاره می‌کند که سونی با محتوای اولین تریلر بازی موافقت کرد اما به نظر او، تعداد کمی از شرکت‌ها هستند که این اجازه را بدهند (نشان دادن بدن لخت بازیگر مشهور؛ نورمن ریداس). کوجیما می‌گوید که سونی خیلی راحت با این قضیه کنار آمد.

آقای کوجیما مانند همیشه، اطلاعات جزئی و روشن کننده‌ای از گیم‌پلی بازی Death Stranding ارائه نکردند اما به این نکته اشاره داشتند که Death Stranding یک بازی واقعیت مجازی نخواهد بود؛ دست کم برای الآن.

این تمام صحبت‌های آقای کوجیما در ایونت نام برده شده نبود و ایشان در مورد مناسبت بودن ایده بازی Death Stranding برای بازار و مسائل سیاسی آمریکا و میل خود به بازی‌سازی نیز توضیحاتی را ارایه کردند. ایشان در یک اظهار نظر زیبا توضیح دادند که:

من می‌خواهم تا زمان مرگم به بازی سازی مشغول باشم و در جلوی صف، شانه به شانه‌ی جوانان و تازه واردان به این عرصه کار کنم. با این حال، همان‌طور که خاطر نشان کردید، من چیزی حدود ۳۰ سال به سختی مشغول کار کردن بوده‌ام و جایی در اعماق ذهنم چیزی به من می‌گوید که مدتی استراحت کن؛ درواقع خانواده‌ام مدت‌ها است که به من می‌گویند باید مدتی استراحت کنم ولی وقتی از دوستانم درباره‌ی این موضوع سؤال می‌کنم آن‌ها می گویند که من نمی‌توانم استراحت کنم چرا که مردمانی در سراسر دنیا منتظرند تا خبری از بازی بعدی من به گوششان برسد.

عنوان Death Stranding قرار است در سال ۲۰۱۸ به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کوجیما توضیح می‌دهد که چرا سونی را برای کار خود انتخاب کرده است - گیمفا
کوجیما توضیح می‌دهد که چرا سونی را برای کار خود انتخاب کرده است - گیمفا
کوجیما توضیح می‌دهد که چرا سونی را برای کار خود انتخاب کرده است - گیمفا
کوجیما توضیح می‌دهد که چرا سونی را برای کار خود انتخاب کرده است - گیمفا
کوجیما توضیح می‌دهد که چرا سونی را برای کار خود انتخاب کرده است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ........ گفت:

    تا اون روزی که نبضش‌بزنه بازی سازه. بشدت منتظر این بازی هستم. گیم پلی فنتوم پین فوق العاده بودش. امیدوارم اینم فوق العاده باشه

  • Pourya gamer گفت:

    سونی بهترین شرکت برای بهترین بازی سازان است ، حتی اگه اون بازی خرج زیادی روی دست سونی بذاره، به عنوان مثال دیوید کیج سازنده ی بازی هیوی رین ، که همواره بازی هاش خیلی پر خرج ، بدون شک هیچ کجا بهتر از سونی برای بازی سازان بزرگ نیست، سونی کاملا دست بازی سازان رو از نظر مالی کاملا باز میذاره تا بدون هیچ دغدغه ای بازی خود را بسازند.

    • ۱۰۰% همینطوره
      به همین خاطره که انحصاری های قوی بسیار زیادی داره
      من یکی که گیم رو با سونی میشناسم

    • Armin215 گفت:

      این اعتماد سونی به استودیو هاش رو نشون میده.
      سونی سونی به استودیو هاش اطمینان داره و دلیل موفقیت بازی هاش هم از نظر من همینه . چون اگه اعتماد نباشه استودیوها مجبور میشن ایده های دیگه ای رو پیاده کنن . ایده هایی که ازش مطمعن نیستن و در نتیجه فشار کار بالا میره و ممکنه بازی سطحش بیاد پایین .

    • HannaH گفت:

      فلسفه سونى توى موسیقى و سینما هم همینه. براى همین هم هست که یه وقتى مثل امسال فیلم هاش به واسطه متوسط اما متفاوت بودن کلى ضرر مى دن و سونى هم اعلام مى کنه سال آینده هم با همین سیاست فضاى باز براى فیلمسازها ادامه مى ده.

    • HannaH گفت:

      ضحبت انحصارى هاى متفاوت رو کردید خواستم بگم بازى Bondرو اصلا از دست ندید. من دمو رو بازى کردم و بعد از Journey اولین بار بود که سک بازى من رو اینقدر درگیر کرد. بازى گرافیک فوق العاده اى داره .و حرکات بالرین بازى به قدرى نرم و طبیعیه که دلتون مى خواهد هر از گاهى کلیدهارو بى خودى بزنید و از رقصش لدت ببرید. تنوع حرکات بالرین بالاست و در موقعیت هاى مختلف کلیدها تاثیرات مختلفى در حرکات دارن. بازى چند تا گلیچ داره که تو نسخه دمو از یکطرف و ساختار سیال دیوارها از طرف دیگه به نظر من طبیعیه. حجم دمو کم هست و به نظر من بازى تا ٣٠ دلار ارزش خریدن داره. البته هنوز قیمت نیومده اما این حداکثر پولى هست که من براش مى دم. حتما امتحانش کنید.

  • دیگه به نظرم اومدن death stranding برای PC منتفی شد!
    به امید روزی که همه ی ما گیمرا بتونیم کنسول هایی که دوست داریم رو با هم داشته باشیم و حسرت هیچ بازی رو دلمون نمونه.به شخصه دوست دارم Forza Horizon 4 رو بازی کنم ولی اکس باکس ندارم.

    • Armin215 گفت:

      درسته , برای pc هم منتشر میشه اما با تاخیر . علتش هم بخواطر دسترسی به کدهاشه . مثلا افرادی با دسترسی به این کدها در نسخه ی pc میتونن اکثر راز های بازی رو متوجه بشن اما کوجیما گفته که شخصا نمیخواد همچین اتفاقی بیفته .

      • فکر نکنم. تو صفحه ی ویکیپدیاش هم پلتفرم PC رو حذف کرده.موتور بازی برای گوریلا گیمز هست و ناشر بازی هم سونی هستش که بعید میدونم اجازه بده برای یه پلتفرم دیگه منتشر بشه.

      • Fight Club گفت:

        Armin215 … دوست گرامی… اگر به بنده باشه دوست دارم همه طرفدارای پلتفرم های مختلف از این اثر لذت ببرن…. منتهای مراتب در نظر داشته باش…. این چیزی که شما گفتین برای ابتدای راه ساختن بازی بود…
        الان ناشر خود سونیه….death stranding داره از موتور قدرتمند Guerrilla Games استفاده میکنه…. از همه مهمتر هزینه ساخت بازی بر عهده سونیه… اون وقت سونی میاد بازی رو pc میده… که مثل اویل ۷ کرک شه!!
        این مورد کاملا تو سکوت خبری به سر میبره…. یه سری سایت هم مثل گیم اسپات کلا پلتفرم pc رو روی این عنوان حذف کرده…کلا با این شواهد و با توجه به سابقه سونی این امر تقریبا غیر ممکنه…

        • ALADAR گفت:

          دقیقا.اگه واسه PC بیاد با تاخیر میاد.چون میدونن بلافاصله کرک میشه.واسه همین میزارن اول رو پلی استیشن خوب فروش بره بعد اگه خواستن واسه PC بدن.راکستار هم به همین دلیل GTA V رو بعد یکسال و نیم واسه PC عرضه کرد.البته بعد نسخه های نسل هشتمی.

        • amir_hosine گفت:

          میشه یک بار توی زندگیتون از نشیمنگاهتون فکت صادر نکنین.
          ویچر ۳ بدون هیچ قفلی روی pc منتشر شد.
          بیشترین فروش بازی هم روی pc بود.
          باور کنین این کرک ها به فروش بازی اسیب چندانی نمی زنن.
          کسی که توانایی خرید بازی رو نداره (به هر دلیلی) اگر بازی رو کرک بازی کنه یا اصلا بازی نکنه هیچ تاثیری توی فروش بازی نمی زاره. چون اگر کرک نبود اصلا بازی نمی کرد. اما حالا که بازی کرده ، امکان داره که در اینده بازی رو بخره.
          .
          قبل از اینکه شروع به چرت گفتن بکنین
          لطفا صادقانه جواب این سوال رو بدین
          ایا اولین بازی ای که بازی کردین اورجینال بود؟
          اصلا اون زمان می دونستین اورجینال یعنی چی؟
          اگر اون زمان بهتون می گفتن باید ۶۰ دلار پول هر بازی بدی اصلا وارد دنیای گیمینگ می شدین؟

      • ALADAR گفت:

        بیشتر بخاطر کرک شدنه.

        • جالبه! خود شخص کوجیما (کارگردان بازی، صاحب کوجیما پروداکشنز) گفت بازی آینده شون برای PC هم میاد بعد از نسخه کنسولی! نمیدونم چرا بعضیا نمیخوان با این موضوع کنار بیان. ماشاالله کوجیما هم کم حرف نمیزنه اگه نسخه PC کنسل شده بود خودش میگفت. خواهشا کمتر از خودتون فکت صادر کنین!!

          • Fight Club گفت:

            Yves Guillemot
            استاد زمانی که میای ریپلای میکنی… دیگه چرا از کلمه بعضیا استفاده میکنی؟

            شخص کوجیما… زمانی گفت برای پلتفرم PC میاد که طبق قراردادی با سونی… سونی فقط هزینه تبلیغات این بازی رو به عهده داشت… این برای زمان معرفی بازی بود عزیز…
            . نه الان که هزینه ساخت و انجین بازی با سونی هست… تو چند سایت معتبر نظیر پولیگان و گیم اسپات به این موضوع اشاره شده..
            بنده با دلیل صحبت میکنم… پس فکت ندادم…. شما بودی که فکت دادی… اطلاعاتتو به روز کن

  • هرگز یک اسپارتان را تهدید مکن گفت:

    سونی بهشت بازیسازان هست این چیز عجیبی نیست،به خاطر همینه که همیشه انحصازی های ناب داشته و داره و خواهد داشت بر خلاف بعضی ها:))امیدوارم استاد کوجیما با این انحصاری ناب جواب محبت های سونی رو بده:))

  • Cell گفت:

    اگه Hideo Kojima با مایکروسافت قرار داد می‌بست
    وسط ساخت Death Stranding یا چند ماه به پایان بازی کنسل میشد و سخت افزار کنسول Xbox One برای کوجیما رازی کننده نبود و اون چیزی که در فکرش بود روی این سخت افزار نمی‌شد پیاده کنه :yes:
    فنای PC با کمپین زدن هم کاری از پیش نمیبرن
    چرا چون این عنوان ساخت کوجیما و سونی انحصار طلب هست و ارزش کنسول رو میدونن :evilgrin:
    ناشر بازی Sony
    استودیو سازنده Kojima Productions
    پلتفرم مادر یا اصلی Ps4 :evilgrin:
    انجین بازی Decima (انجین انحصاری Guerrilla Games و بازی Horizon: Zero Dawn)
    واقعا خوب شد Death Stranding انحصار PS شد چرا
    چون Metal Gear Solid 5 از انحصار خارج شد افت شدیدی داشت نسبت به ۴ شماره قبل
    (MGS5)حیف وقتی که گذاشتن روی نسخهXbox 360,
    Xbox one و PC
    MGS5 اگه فقط انحصار Ps4 بود وقتی که صرف نسخه Pc و one ,x360 شد روی نسخه Ps صرف میشد این عنوان شاهکار میشد :yes:

    • Fight Club گفت:

      Cell… اونموقع که استاد رفت کنفرانس ماکرو برای نمایش فانتوم پین یادته؟ اصلا نابود شدم
      تو رو خدا حرف فانتوم پین رو نزن که افسرده میشم… عنوانی که صرفا موفقیت تجاریش مهمتر از موفقیت هنریش باشه… میشه فانتوم پین
      مرگ بر کونامی…

      • TH3KCK گفت:

        شما بودی منطق cell رو قبول داشتی؟ :-/

      • Cell گفت:

        Fight Club@
        کونامی خودش رو فروخت به خاطر چندر پول عمو فیل البته کوجیما هم مقصر هست شایدم مجبور بوده بره ولی خیانت بود به فنای سونی
        یکی مثل من که دلیل اصلیش ‌ برای خرید کنسول Ps فقط MGS باشه با دیدن این صحنه میخکوب شدم
        و همون لحظه گفتم مگه میشه ….اصلا حس عجیبی بود گفتم بی انحصار شدیم رفت
        قسمت پنجم خیلی جای کار داشت ولی نصفه و ناقص منتشر شد

    • نقل قول: MGS5 اگه فقط انحصار Ps4 بود…
      ناقلا، یعنی مخالفی MG 5 برای PS3 هم اومد؟ 😉
      در ضمن اگه MG برای ۵ تا پلتفرم عرضه نمی شد اونقد فروش نمی کرد :yes:
      …….
      شما اجازه بده H:ZD بیاد و اهل فن (!) در موردش قضاوت کنن، بعد اون موقع مشخص میشه آیا Guerrilla Games و موتورش Decima موفق عمل کردن یانه؟! :beauty:

      • Fight Club گفت:

        اوسا مسعود
        درباره موفق بودن موتور Guerrilla Games صحبت نکردیم… ما درباره قدرته این موتور صحبت کردیم… اون چیزی شما بهش اشاره کردی برمیگرده به عرضه خود سازنده…
        در ضمن بنده منتظر نقد عنوان nioh توسط شما بزرگوار هستم… ممنونم

      • Cell گفت:

        اوسا مسعود@
        منظورم خانواده کنسول PS بود
        😀
        Metal Gear Solid 5
        که فروش نکرد فاجعه بود نصب به نسخه های قبل
        فروش نسخه‌های اصلی
        ۴تا نسخه قبل فراموش نشه کن فقط برای یک پلتفرم بوده
        Metal Gear Solid Ps1 میلیون ۷
        Metal Gear Solid 2 Ps2 ۷ میلیون
        Metal Gear Solid 3 Ps2 ۳.۷ میلیون
        Metal Gear Solid 4 Ps3 ۶ میلیون
        Metal Gear Solid 5 all platforms ۳.۵ میلیون
        نسخه Xbox one MGS5 تمام فروشش به یک میلیون نرسیده و نخواهد رسید نسخه PC هم مه اصلا امارش نیست :rotfl: امان از کرک

        • Cell@
          فروش پایین به دلیل ضعیف بودن این عنوان در نسخه پنجم بود.
          شما هیچ وقت اینو با نسخه ۳ و ۴ مقایسه نکن ( به خاطر تجربه خودم ازشون می گم ).
          ناقص بودن بازی، عرضه مشکل دار، بد مسئولیتی های کونامی… 😐
          مردم که از سر راه پول نیاوردن :yes: :-))

  • Cell گفت:

    خود Death Stranding انحصاری هست هیچ :yes:
    حتی خود Hideo Kojima هم انحصار سونی هست :evilgrin:

  • سونی از سر ترحم و بعد از اینکه کونامی اینو انداخت بیرون اوردش زیر پر وبال خودش نه اینکه این خودش سونی رو واسه کار انتخاب کرده…بازیهای کوجیما اصلا در حد و اندازه و استاندارای انحصاری سونی نبوده

  • Y PS گفت:

    آزادی عمل بالا و احترام به تصمیمات سازنده ها و خلاقیت اونها مهمترین ویژگی و دلیل اصلی موفقیت سونی تو صنعت گیمه :yes:

  • cv گفت:

    ﯾﮏ ﻓﺮﺩ ﻋﺮﺏ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﺭﺍﺕ ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻝ ﮐﻮﺟﯿﻤﺎ ﺁﻣﺪﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺍﻭ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩ ﭘﻮﻝ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ

  • saeed rahimi گفت:

    بازی که کوجیما بسازه مثل یه میراث تو تاریخ میمونه

  • حالا ای کاش چندتا پروژه رو با هم مدیریت میکرد و چندتا تیم میزاشت زیر نظر خودش که بازیهای بیشتری رو میساخت نه که هر پنج شش سال یک بازی بسازه. کوجیما تواناییش خیلی بالاست باید ازش به درستی استفاده میشد.

  • MS GAMER گفت:

    سونی آزادیه عمله فوق العاده ای به همه بازیسازها و استدیوهاش میده و دوست داره واسه هر سبکی بازی داشته باشه اونم نه هر بازیی بهترینه اون سبک رو میخواد

  • PC Gamer گفت:

    همش جنگ و بحث سر اینکه من بهترم تو بدتری!
    یکبار نشد نظراتو بخونیم یه حس مثبت ازشون بگیریم.
    بجای این بحث ها یکم درمورد خود بازی ها حرف بزنیم که تجارب همدیگه رو در اختیار همدیگه قرار بدیم.

کوجیما توضیح می‌دهد که چرا سونی را برای کار خود انتخاب کرده است - گیمفا