سری Madden از این پس با موتور فراست بایت ساخته خواهد شد
سری Madden، یکی از محبوبترین سریهایی است که به صورت سالانه عرضه میگردند. در طول سالهای گذشته، تاکنون چندین بار شاهد تغییر موتور بازیسازی این سری بودهایم که موتور Ignite آخرین آنهاست. از آنجایی که موتور پایهی سری FIFA به فراست بایت (Frostbite) تغییر کرده، این مهم برای سری Madden نیز پیشبینی میشُد. حال، اخیراً مطلع شدیم که Madden 18 نخستین عنوان از این سری است که با موتور فراست بایت ساخته میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر با گیمفا همراه باشید.
استودیوی بازیسازی دایس (EA DICE) چند سال پیش اقدام به معرفی موتور بازیسازی فراست بایت کرد. از نسل سوم این موتور در ساخت بازیهایی نظیر FIFA 17، Battlefield 1 و Star Wars Battlefront استفاده شده است. این موتور چند منظوره یکی از بهترین موتورهای حال حاضر صنعت بازیهای ویدئویی است و طبیعیست که طرفداران منتظرند تا در ساخت سری Madden نیز از موتور نامبرده استفاده شود.
در جریان جلسهی ارائهی گزارش مالی سهماههی اخیر شرکت الکترونیک آرتز (EA)، رسماً تائید شد که در ساخت جدیدترین نسخهی سری مورد بحث، یعنی Madden 18، از موتور بازیسازی فراست بایت استفاده خواهد شد.
با [عرضهی] Madden NFL 18، موتور پایهی سری Madden NFL، به فراست بایت تغییر خواهد کرد. [با ساخت این سری توسط موتور مذکور] شاهد پیشرفت قابل توجه جلوههای بصری و همچنین تجربهی جدید گیمپلی خواهیم بود که برای هر بازیکن Madden و طرفدار فوتبال یا ورزش هیجان انگیز است.
با ساخت FIFA 17 توسط موتور فراست بایت، شاهد پیشرفت قابل توجه جلوههای ویژه و گیمپلی بودیم که آن را تبدیل به یکی از بهترین نسخههای این سری کرد. قطعاً استفاده از موتور فراست بایت جهت ساخت سری Madden، منجر به تغییرات عظیم در گیمپلی و هر چه واقعیتر شدن آن خواهد شد.
انتظار میرود که به زودی شاهد تغییر موتور بازیسازی پایهی سریهای دیگر EA Sports، یعنی NHL، NBA Live و UFC به موتور فراست بایت نیز باشیم. آنچنان که شاهد استفاده از این موتور، توسط استودیوی محبوب بایوور جهت ساخت جدیدترین نسخههای دو سری Dragon Age و Mass Effect نیز هستیم.
پر بحثترینها
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
نظرات
موتور خیلی عالی هستش اما به موتورهای زیردست شرکت سونی مثل شرکت سانتا مونیکا و ناتی داگ و کوانتیک درم نمیرسه… خودتون میتونید با دیدن تریلر Detroit به این حرف من پی ببرید حالا بقیه بماند… به هر حال ما که حسود نیستیم 😉 امیدوارم همیشه حقیقت پنهان نشه.
نمیدونم اینایی که گفتی از چه موتورهای بازیسازی استفاده میکنن ولی فراست بایت و کرای انجین و انریل از بقیه معروف ترن.
کرایسیس رو بازی نکردن و بالاترین گرافیک بازی رو تو AC Unity دیدم خصوصا تو افتاب ظهر رودست نداره.
داداش حرفتون رو قبول دارم که موتور گرافیک ناتی داگ و سانتا مانیکا و گوریلا گیمز و کوانتیک دریم و… بسیار بسیار قدرتمند هستند.
ولی این موتور ها فقط مخصوص یک کنسول هستند و برای همین است که گرافیک بازی هاشون انقدر بالا و فوقالعاده هستند… ولی فراسبایت برای همه پلتفرم هاست و یکی از بهینه ترین و شایدم بهینه ترین موتور گرافیکی تو صنعت بازی سازی هست… چون رو همه پلتفرم ها با گرافیک خارقالعاده و فیزیک بی نقص بازی ها را اجرا میکنه و به نظرم اشتباه است که با naughty dog engine که واقعاً هر نسل بهترین گرافیک رو ارائه داده مقایسه بشه… ( چون naughty dog engine و موتور سانتا مانیکا و decima و موتور کوانتیک دریم رو یک پلتفرم هستند برای همین انقدر گرافیک بازی بالا است)
موتور هیچکدوم از این شرکتایی که گفتی رو نمیشناسم ولی میدونم بهترین فیزیک و بهینه ترین موتور گرافیکی بازی سازی فراست بایت حالا کار ندارم رو یه بازی سینگل پلیر چندین سال کار کردن تونستن همچین گرافیکی به دست بیارن(Uncharted 4) :laugh: