تلاش برای بقا | ۱۵ بازی برتر سبک Survival - گیمفا
تلاش برای بقا | ۱۵ بازی برتر سبک Survival - گیمفا
تلاش برای بقا | ۱۵ بازی برتر سبک Survival - گیمفا
تلاش برای بقا | ۱۵ بازی برتر سبک Survival - گیمفا

تلاش برای بقا | ۱۵ بازی برتر سبک Survival

امیرمهدی نامجو
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
تلاش برای بقا | ۱۵ بازی برتر سبک Survival - گیمفا

سبک بقا در طی چند سال اخیر و مخصوصاً به واسطه سیستم Early Access شبکه Steam، به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سبک‌های بازی به خصوص در پلتفرم PC تبدیل شده‌اند. این بازی‌ها به واسطه ذات سبک خود معمولاً عناوینی بی پایان هستند که بازیباز باید تا جایی که می‌تواند در دنیای بازی به گشت و گذار پرداخته و با جمع آوری منابع مختلف در محیط سعی کند تا در محیط اغلب خشن بازی زنده بماند. در ادامه به معرفی ۱۵ تا از بازی‌های برتر این سبک می‌پردازیم.

قبل از شروع مطلب باید توجه کنید که سبک بقا (Survival) را با ترس بقا (Survival Horror) اشتباه نگیرید. سبک ترس بقا، همان سبک معمول آثاری چون Silent Hill، Dead Space، Resident Evil و آثاری مانند آن است که بر پایه ترس هستند ولی آثار سبک بقا معمولاً المان ترسناکی ندارند و بیش‌تر مبتنی بر دوام آوردن از طریق جمع آوری و ساخت آیتم و گشت و گذار در محیط هستند.

توجه: انتخاب عناوین و بخش‌هایی از متن با توجه به انتخاب‌های سایت PC Gamer بوده است. لیست بدون ترتیب خاصی است.

The Long Dark

سازنده: Hinterland Studio Inc.

پلتفرم: PC و Xbox One

توصیف در یک جمله: یک بازی اتمسفریک با فضایی گیرا در کانادای پساآخرالزمانی

15 survival games

این تصویر به خوبی معرف فضای بازی The Long Dark است

The Long Dark یکی از عناوینی است که به خوبی توانسته در بازار شلوغ بازی‌های سبک بقا دوام بیاورد و طرفداران زیادی کسب کند. در این بازی به هیچ وجه با عناصر عجیب و غریبی رو به رو نیستید. شما در نقش یک فرد رها شده در یک طبیعت وحشی و سرد در کانادا ظاهر می‌شوید و آن طور که از شواهد پیداست، یک فاجعه زیست محیطی جهانی باعث از بین رفتن انسان‌ها شده است. در این عنوان با هیچ موجود فراطبیعی یا انسان دیگری برخورد نخواهید داشت و فقط باید در یک طبیعت سرد و وحشی و کنار حیوانات مختلف، تا جایی که می‌توانید با ضعف‌های جسمانی خود مبارزه کرده و زنده بمانید. بازی از نظر گرافیکی نیز سبک هنری خاصی دارد و مناظر بسیار بدیع و زیبایی در آن به چشم می‌خورند. بسیاری از حوادث طبیعی یک محیط برفی نظیر طوفان‌های برفی و… در این بازی شبیه سازی شده‌اند و باید کاملاً هوشمندانه از منابع استفاده کنید تا بتوانید هر چه بیش‌تر در این محیط خشن دوام بیاورید. این بازی در استیم در وضعیت Early Access قرار دارد و فعلاً تنها بخش گشت و گذار آزاد در محیط برای آن وجود دارد ولی در آینده نزدیک بخش داستانی نیز به آن اضافه خواهد شد.

Ark: Survival Evolved

سازنده: Studio Wildcard

پلتفرم: PC، PS4 و Xbox One

توصیف در یک جمله: بقا، ساخت ابزار و ساختمان سازی … در کنار دایناسورها

15 survival games

تنوع بالای دایناسور ها در بازی Ark: Survival Evolved نقطه قوت اصلی آن است

بازی Ark: Survival Evolved یکی از گسترده‌ترین و بزرگ‌ترین بازی‌های فعلی این سبک محسوب می‌شود که همچنان در حالت Early Access قرار دارد و با وجود این‌ها و عدم عرضه رسمی حتی بسته الحاقی نیز برای آن عرضه شده است! شما در این بازی در نقش فردی بدون هیچ گونه امکانات در یک جزیره که پر از دایناسورهای مختلف است ظاهر شده و پس از آن باید اقدام به گشت و گذار در جزیره کرده و با گرما، سرما، گرسنگی و تشنگی به مقابله بپردازید. نکته مثبت اصلی بازی مربوط به دایناسورهای آن می‌شود. پایه اصلی گیم پلی بازی را دایناسورها تشکیل می‌دهند. شما می‌توانید آن‌ها را رام کرده و حتی از آن‌ها (حتی دایناسورهای ۳۰ متری) سواری بگیرید. شکار کردن آن‌ها نیز چالش‌های خاص خود را دارد و در کنار همه این‌ها امکان ساخت پایگاه نیز وجود دارد. این بازی تعداد بسیار زیادی دایناسور مختلف با توانایی‌ها، ویژگی‌ها و ظاهر متفاوت دارد که باعث می‌شوند این بازی تا مدت خیلی زیادی به هیچ وجه تنوع بالای خود را از دست ندهد. مکانیک‌های بسیار متنوع دیگری نظیر مزرعه داری نیز در بازی وجود دارند و همین موضوع باعث جذابیت بیش‌تر بازی شده است. این بازی با موتور Unreal Engine 4 ساخته شده است و از نظر گرافیکی نیز به عنوان یک بازی که حمایت مالی خیلی زیادی از طرف شرکت‌های بزرگ ندارد، آن را می‌توان فوق‌العاده و فراتر از حد انتظار دانست. این بازی اصالتاً بر پایه حالت چندنفره است ولی امکان انجام تک‌نفره آن نیز مهیاست و به هر حال بدون تردید Ark: Survival Evolved با داشتن مکانیک‌های متنوع گیم پلی و دیتابیس بسیار متنوعی از دایناسورها یکی از عناوین مهم سبک بقا محسوب می‌شود.

Don’t Starve

سازنده: Klei Entertainment

پلتفرم: PC، Xbox One، PS4، PS3، Wii U، PSVita، iOS، Android

توصیف در یک جمله: بقا در یک محیط وحشی کارتونی که پر از حیوانات عجیب و هیولاست

15 survival games

بازی Don’t Starve در طی این چند سال به یکی از محبوب ترین بازی های سبک بقا تبدیل شده است

شرکت Klei Entertainment در ساخت بازی‌های خاص مهارت بالایی دارد و Don’t Starve هم از این قاعده مستثنا نیست. این باز در محیطی عجیب اتفاق می‌افتد و شما در نقش فردی که از این محیط سر درآورده باید تمام سعی خود را بکنید تا هر چه قدر که می‌توانید بیش‌تر زنده بمانید. برای این کار باید همیشه حواستان به گرسنگی، گرما، سلامت جسمانی و البته سلامت روانی شخصیتتان باشد؛ بله حتی سلامت روانی هم در وضعیت شخصیتتان تأثیر داشته و در صورتی که مدت زیادی در تاریکی و… بماند، با کاهش سلامت روانی با موجودات عجیب و غریبی رو به رو خواهد شد. بخش زیادی از بازی به جمع آوری آیتم می‌گذرد ولی استفاده از این آیتم‌ها و ساخت مجموعه به واقع عظیمی از آیتم‌ها و امکانات فوق‌العاده‌ای که در بازی برای جمع آوری غذا، ساخت پایگاه و… وجود دارد این عنوان را تبدیل به یکی از خاص‌ترین بازی‌های سبک بقا کرده است. برای این عنوان، دو بازی مستقل دیگر با نام‌های Don’t Starve Shipwrecked و Don’t Starve Together هم ساخته شده که اولی با اضافه کردن گشت و گذار در دریا باعث عمیق‌تر شدن مکانیک‌های بازی شده است و در دومی نیز امکان بازی به صورت آنلاین و همراه با بازیکنان دیگر فراهم می‌شود. این بازی از جمله معدود عناوین این لیست است که از حالت Early Access خارج شده و به صورت رسمی و تقریباً برای تمامی پلتفرم‌های ممکن عرضه شده است.

DayZ

سازنده: Bohemia Interactive

پلتفرم: PC، Xbox One و PS4 (نسخ کنسولی در دسترس نیستند و قرار است در آینده عرضه شوند)

توصیف در یک جمله: یک بازی آنلاین پر از زامبی در سبک بقا در اروپای شرقی

15 survival games

این تصویر گویای کل بازی است

مدت‌هاست که بازیبازان بسیاری مشغول انجام بازی DayZ هستند و همه آن‌ها هم منتظرند تا روزی این بازی از حالت Early Access خارج شود ولی فعلاً که شرکت سازنده این بازی را به صورت رسمی عرضه نکرده و همچنان DayZ در حالت Early Access قرار دارد. سازنده این بازی همان سازنده سری ArmA است و از این رو در این بازی سیستم‌های پیچیده‌ای نظیر آن بازی نیز وجود دارد که ممکن است باعث گریز بازیکنان تازه کار از این بازی شود. با همه این‌ها، عناصر بقا در این بازی به شدت مشهود هست و سیستم‌های بسیار پیچیده‌ای نیز برای غذا خوردن، درمان و رفع تشنگی در بازی وجود دارد که بسیار کامل‌تر و البته پیچیده‌تر از صرفاً خوردن یک غذای معمولی، نوشیدن آب و بانداژ کردن زخم‌ها هستند و همین مورد از جمله مواردی است که باعث تمایز این بازی از سایر عناوین می‌شود. در این عنوان بازیباز در یک دنیای رو به افول زامبی زده باید با همکاری دیگر بازیبازها و همچنین رقابت با بازیبازهای دیگر، سعی کند در دنیای خشن بازی زنده بماند؛ مرگ در این بازی یعنی شروع دوباره از نقطه صفر.

Subnautica

سازنده: Unknown World Entetainments

پلتفرم: PC و Xbox One

توصیف در یک جمله: بقا، ساخت ابزار و ساختمان سازی … در زیرآب

15 survival games

محیط بازی Subnautica فوق العاده زیبا است

Subnautica به معنای واقعی کلمه در خلق محیط‌های زیرآب موفق بوده است. در این بازی شما در نقش یک غواص هستید که به گشت و گذار در اقیانوس‌ها و آب‌های یک سیاره بیگانه می‌پردازد. در این راه او یک زیردریایی دست ساز نیز دارد که امکانات بسیار متنوع و مختلفی را در اختیار او قرار می‌دهد. در این بازی شما باید با جمع آوری مواد اولیه و همین طور غذا، دست به ساخت زیردریایی‌های بیش‌تر و بهتری بزنید و سپس از طریق ساخت مقرهایی در زیر دریا، بقای خود را تضمین کرده و به گشت و گذار در محیط‌های بکر و زیبای بازی بپردازید. محیط‌های بازی نیز تنوع بسیاری بالایی دارند، از صخره‌های بزرگ مرجانی گرفته تا غارهای عجیب و پرپیچ و خم دریایی. مقایسه این بازی با Minecraft اجتناب ناپذیر است ولی با وجود تأثیرات Minecraft در این عنوان ولی خود این بازی نیز از جمله عناوینی است که تأثیر بالایی در سبک بقا گذاشته است. این بازی هنوز به صورت Early Access در شبکه استیم قرار دارد ولی ظاهراً قرار است در ماه مه ۲۰۱۷ به صورت رسمی عرضه شود.

Miscreated

سازنده: Entrada Interactive LLC.

پلتفرم: PC

توصیف در یک جمله: عنوانی چندنفره، سخت و تا حدودی ترسناک در سبک بقا به همراه موجودات جهش یافته

15 survival games

فضای بیش تر بازی های زامبی محور تا حدودی شبیه به هم است | این تصویر، طراحی هنری ای از بازی Miscreated است

خیلی‌ها ممکن است در ابتدا این عنوان را در کنار بسیاری از عناوینی که به تقلید از DayZ ساخته شده‌اند قرار دهند ولی این بازی با عناصری و المان‌هایش خود را از آن‌ها متمایز می‌کند. در ابتدای بازی شما فقط یک چراغ قوه دارید و باید با انتخاب لباسی، تلاشتان را برای دوام آوردن در دنیای بازی که پر از موجودات جهش یافته عجیب و غریب و زامبی شکل است، شروع کنید و در این راه باید به محلات و پایگاه‌های نظامی ویران شده بسیاری سفر کنید. در این راه جهش یافته‌ها و محیط وحشی بازی خود خطر بزرگی هستند ولی از آن‌ها خطرناک‌تر افرادی دیگر هستند؛ سایر بازمانده‌ها. این بازی با موتور CryEngine ساخته شده است و از نظر گرافیکی در وضعیت قابل قبولی قرار داشته و علیرغم شباهتش به بازی DayZ به هیچ وجه یک تقلید صرف از آن نیست. این بازی در حال حاضر به صورت Early Access در شبکه Steam قرار دارد.

Starbound

سازنده: Chucklefish Games

پلتفرم: PC، Xbox One، PS4، PS3 و PSVita

توصیف در یک جمله: Terraria در فضا

15 survival games

تنوع کار های قابل انجام در بازی Starbound بسیار بالاست

Starbound از جمله عناوینی است که با وجود دو بعدی بودنش، گستردگی بسیار بالایی دارد. در این بازی از گشت و گذار در کهکشان‌های دور و دراز گرفته تا ایجاد مزرعه و پرورش گیاهان همگی امکان پذیر است. گشت و گذار در محیط دو بعدی پیکسلی این بازی بسیار لذت بخش است و در طول آن نیز شما بارها با موجودات فضایی عجیب و غریب و بعضاً باس‌های دشوار و سخت رو به رو خواهید شد. این بازی بخش داستانی و مأموریت فرعی هم دارد ولی هیچ اجباری برای انجام آن نیست و بازیباز می‌تواند بازی را کاملاً مطابق میل خودش انجام دهد. این بازی با مکانیک‌های بسیار جالب خود و مخصوصاً امکانات متنوعی که برای شخصی سازی سفینه در نظر گرفته شده است، از نظر گستردگی عنوان بسیار کاملی است. گرافیک بازی نیز با ظاهر پیکسلی خود بسیار جالب و زیبا طراحی شده است. خوشبختانه این بازی در وضعیت Early Access نیست و در ژوئیه ۲۰۱۶ رسماً منتشر شد.

Rust

سازنده: Facepunch Studios

پلتفرم: PC

توصیف در یک جمله: انسان‌هایی بدون امکانات که در حال دویدن در محیط و حمله به همدیگر با استفاده از سنگ هستند!

15 survival games

Rust

Rust نیز از جمله بازی‌هایی است که در این مدت به شهرت بسیار بالایی در میان بازی‌های سبک بقا رسیده است. در این بازی شما بازی را در نقش یک انسان با امکانات و ابزارهای بسیار اولیه شروع کرده و می‌توانید با پیشرفت در بازی به سلاح‌های گرم و پایگاه‌های بسیار پیشرفته دست یابید. در طول بازی شما باید با چالش‌های بسیاری نظیر حیوانات وحشی، گرسنگی، تشنگی و… دست و پنجه نرم کنید ولی در کنار همه این‌ها چالش اصلی شما مبارزه با سایر بازیکنان است. این بازی هنوز در وضعیت Early Access قرار دارد و سازندگان در حال آزمایش فرمول‌های مختلفی برای این بازی هستند تا ببینند کدام یک موفق‌تر عمل می‌کند؛ مثلاً چندی پیش سیستم تجربه و سطح (XP and Leveling) از بازی حذف شد و باید منتظر ماند تا ببینم سرانجام این بازی چه خواهد شد.

Minecraft

سازنده: Mojang

پلتفرم: PC، Xbox One، Xbox 360، PS4، PS3، Wii U، PSVita، Nintendo Switch، Android و iOS

توصیف در یک جمله: ساخت چیزهای مختلف، نابودی چیزهای مختلف، مبارزه با هیولا

15 survival games

کمتر کسی در اولین نگاه به بازی Minecraft حدس می زد که این بازی تا این حد محبوب شود

کمتر کسی است که نام Minecraft به گوشش نخورده باشد. این بازی با وجود ایده ساده‌اش و گرافیک کم زرق و برق، به خاطر نوآوری‌های خود به چنان محبوبیتی رسیده است که هم اکنون تقریباً برای همه پلتفرم‌های موجود (به جز کنسول‌های دستی نینتندو و Wii) منتشر شده است. در این بازی بازیباز به شیوه‌های مختلفی می‌تواند برخورد کند. در حالت معمول بازی شما در نقش فردی هستید که باید منابع و مواد مختلفی را از محیط بلوکی شکل بازی جمع آوری کرده، با چیدن مناسب آن‌ها در منوی ساخت و ساز ابزارها و وسایل مناسب بسازید و برای بقا در دنیای بازی تلاش کنید. البته همه چیز به همین سادگی نیست و شب‌ها یکسری هیولاها ظاهر می‌شوند که یا باید در پناهگاهتان بمانید و یا با آن‌ها مبارزه کنید. بازی مجموعه عظیمی از وسایل و کارهای قابل انجام دارد که بعید است کسی که به تازگی بازی را شروع کرده بتواند از همه چم و خم بازی سر در بیاورد. حالت دیگر بازی نیز در اصل بخش خلاقانه آن است و در آن همه نوع ابزاری در اختیار شماست تا هر آن چه که در ذهن دارید و در دنیای مکعبی بازی قابل پیاده سازی است را در آن بسازید. بارها شاهد بازسازی نقشه‌های فیلم‌ها و بازی‌های بزرگ در محیط این بازی بوده‌ایم که هر یک به زیبایی هر چه تمام‌تر در آن پیاده سازی شده‌اند. این بازی به صورت آنلاین و در کنار سایر بازیکنان نیز انجام می‌شود و بخش آنلاین آن نیز بسیار پرطرفدار و محبوب است. این بازی در سال ۲۰۱۱ عرضه شده است.

The Forest

سازنده: Endnight Games

پلتفرم: PC و PS4

توصیف در یک جمله: یکی از بازماندگان سقوط هواپیما در جزیره‌ای با یک قبیله آدم‌خوار رو به رو می‌شود…

15 survival games

The Forest

شما در این بازی در نقش شخصیتی بازی را آغاز می‌کنید که از سانحه سقوط هواپیما جان سالم به در برده است و بعد از خارج شدن از لاشه هواپیما، متوجه می‌شود که در جزیره تنها نیست. در این بازی شخصیت اصلی باید علاوه بر جمع آوری غذا و پیدا کردن آب و همین طور ساخت پناهگاه، به فکر مبارزه با قبیله آدم‌خوار ساکن جزیره نیز باشند. این قبیله به شدت وحشی بوده و قیافه اعضای آن نیز چندان شباهتی به انسان ندارد و تا حد زیادی شبیه زامبی است. این بازی از عناوینی است که هم می‌تواند در سبک بقا و هم ترس بقا دسته بندی شود. این عنوان با استفاده از موتور Unity 5 ساخته شده و به نسبت بسیاری از عناوین مستقل، گرافیک خوبی دارد. The Forest همچنان در وضعیت Early Access قرار دارد و تاریخ انتشار رسمی آن مشخص نیست.

Terraria

سازنده: Re-Logic

پلتفرم: PC، Xbox One، Xbox 360، PS4، PS3، Wii U، PSVita، Nintendo 3DS، Android، iOS

توصیف در یک جمله: Minecraft دو بعدی

15 survival games

این تصویر خود گویای گستردگی عنوان Terraria است

Terraria عنوان سندباکسی ارزان قیمت، بسیار بزرگ و شگفت انگیز در سبک بقا است. در این بازی شما باید در دنیای بازی که به صورت تصادفی ساخته می‌شود، به اکتشاف و جمع آوری منابع مختلف پرداخته، ابزارها و ساختمان‌های مختلف بسازید، با NPC ها ارتباط برقرار کنید و در نهایت با هیولاها بجنگید. کارهای بسیاری نظیر تونل زدن و کند و کاو در غارها نیز ممکن است. علیرغم محیط دو بعدی بازی که ممکن است نسبت به عنوانی نظیر Minecraft محدودکننده به نظر برسد، این بازی آزادی عملی فوق‌العاده در اختیار شما قرار می‌دهد و همانند Minecraft امکان ساخت انواع و اقسام ساختمان‌های مختلف وجود دارد. این بازی قابلیت انجام به صورت تک‌نفره و Co-op را دارد. با وجود این که مدت‌ها از عرضه بازی گذشته است ولی این بازی همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده و از عناوین فوق‌العاده سبک بقا است.

Hurtworld

سازنده: Bankroll Studios

پلتفرم: PC
توصیف در یک جمله: بقا در محیطی خشن با تمرکز بر مبارزات PVP مهارت محور

15 survival games

Hurtworld شاید در نگاه اول خیلی بازی جدی و جالبی به نظر نرسد ولی با این حال امروزه از طرفداران زیادی برخوردار است

اجازه ندهید که ظاهر کارتونی این بازی شما را فریب بدهد. این بازی به شدت سخت است و تازه عناصر مختلف آن بعد از چند ساعت اول و دوام آوردن در مقابل سایر انسان‌ها و همچنین موجودات جهش یافته خود را نمایان می‌کند. بعد از این چند ساعت امکان تصرف زمین، ساخت پایگاه و همین طور ساخت وسایل نقلیه‌ای که با استفاده از الگوریتم‌های تصادفی (Procedurally Generated) ایجاد می شوند، برای شما مهیا می‌شود. آب و هوا نیز تأثیر زیادی روی گیم پلی بازی می‌گذارد. این تأثیر آب و هوا فقط محدود به بازیباز نمی‌شود و روی مواردی نظیر آیتم‌هایی که بازیباز با خود حمل می‌کند هم اثر گذار است. مثلاً یک تکه گوشت در هوای گرم در گذر زمان فاسد می‌شود ولی همین تکه گوشت در هوای سرد فریز شده و مدت ماندگاری‌اش بالاتر می‌رود. بازی پر است از این المان‌های خلاقانه که باید نهایت بهره را از آن‌ها ببرید. با وجود این که در کل درجه سختی بازی بالاست و مجازات‌های سنگینی برای اشتباهات شما در نظر گرفته شده است ولی در بعضی مواقع نیز بازی خیلی با اجحاف عمل کرده و مثلاً سلاح‌هایی که به دست آورده‌اید با مرگ از بین نمی‌روند و نزدتان باقی می‌مانند. این بازی نیز همانند بسیاری از بازی‌های دیگر این لیست در حالت Early Access قرار دارد و تاریخ عرضه رسمی آن مشخص نیست.

This War of Mine

سازنده: ۱۱ bit Studios

پلتفرم: PC، PS4، Xbox One، Android، iOS

توصیف در یک جمله: تلاش برای زنده ماندن در شهری کاملاً جنگ زده

15 survival games

فضای وحشتناک جنگ از تک تک تصاویر بازی This War of Mine پیداست

این بازی از جمله معدود عناوینی است که با محوریت جنگ ساخته شده ولی شما در نقش یک سرباز که کل دنیا را نجات می‌دهد قرار ندارید. این بازی با ایده‌ای نو جنگ را از دید شهروندانی که درون شهری کاملاً جنگ زده زندگی می‌کنند به تصویر می‌کشد و سعی می‌کند با تمام توان زشتی‌ها و پلیدی‌های جنگ را به تأثیرگذارترین شکل ممکن نشان دهد. شما در این بازی گروه کوچک از چند نفر را کنترل می‌کنید که در جریان وقایع سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۶ و محاصره شهر سارایوو و مبارزات و جنگ موسوم به جنگ بوسنی در شهری جنگ زده زندگی کرده و برای بقای خود از تمام توانشان استفاده می‌کنند. شما باید به بهترین نحو ممکن غذا و دارو را میان اعضای گروه مدیریت کنید و در عین حال در زمان‌هایی به سایر خانه‌ها مخفیانه دستبرد بزنید تا بتوانید اندکی غذا برای زندگی گیر بیاورید. گاهی نیز پیش می‌آید که به مخفیگاه شما حمله می‌شود و باید مهاجم را که مانند شما شهروندی عادی است و برای غذا دست به این کار زده شکست دهید. در این بازی باید انتخاب‌های احساسی بسیار سختی نظیر کمک کردن یا نکردن به افراد را بگیرید و در مواقعی باید مردم بی‌نوا را به حال خود بگذارید تا بمیرند تا بدین ترتیب خودتان زنده بمانید. این بازی در به تصویر کشیدن چهره زشت و وحشتناک جنگ بسیار موفق عمل می‌کند و حتی سازندگان بازی درآمد یکی از DLC های این عنوان را به یکی از مؤسسات خیریه حامی کودکان جنگ زده اهدا کردند.

H1Z1: Just Survive

سازنده: Daybreak Game Company

پلتفرم: PC، PS4 و Xbox One

توصیف در یک جمله: بقا در مقابل زامبی‌ها در یک محیط بسیار بزرگ

15 survival games

H1Z1

این بازی که همانند بسیاری دیگر از عناوین لیست همچنان در وضعیت Early Access قرار دارد در همین وضعیت هم بارها با فراز و نشیب‌ها فراوان رو به رو شده است. این عنوان تماماً چندنفره که با محوریت زامبی‌ها ساخته شده است، در ابتدا قرار بود به صورت مجانی عرضه شود ولی در طول زمان این تصمیم تغییر کرد و هم اکنون بازی چیزی حدود ۲۰ دلار قیمت دارد. این بازی از نظر کلی با عنوان DayZ قابل مقایسه است ولی از نظر سطح سادگی به مراتب از آن عنوان ساده‌تر و عامه پسندتر است. همانند سایر بازی‌های سبک بقای زامبی محور، شما در این بازی باید به همراه سایر بازماندگان به جمع آوری منابع مختلف پرداخته و در عین حال حواستان به زامبی‌هایی که از زمین و آسمان هجوم می‌آورند باشد. امکانات مختلفی نظیر ساخت پایگاه و همچنین ایجاد ابزارها و تجهیزات جدید نیز در این بازی وجود دارد که به وسیله آن علاوه بر مبارزه با زامبی‌ها می‌توانید در مقابل بازیکنان واقعی نیز از خود دفاع کنید. هر سرور بازی تا حدود ۱۰۰ نفر بازیکن را در خود جای می‌دهد و این افراد می‌توانند با یکدیگر همکاری کرده یا با هم بجنگند.

Unturned

سازنده: Smartly Dressed Games

پلتفرم: PC

توصیف در یک جمله: یک بازی مجانی در سبک بقا

15 survival games

برخلاف ظاهر ساده بازی، Unturned پیچیدگی های بسیار زیادی دارد و شاید با نگاه به این تصویر کمتر کسی انتظار چندین میلیون طرفدار این بازی را داشته باشد

بازی Unturned تنها بازی تماماً رایگان این لیست است. اشتباه نکنید، این بازی از آن بازی‌های رایگانی نیست که باکیفیت بسیار پایین عرضه می‌شوند. سازنده این بازی که یک نوجوان است بیش از ۱۵۰ آپدیت برای این بازی از سال ۲۰۱۴ تاکنون عرضه کرده است و این یعنی که Unturned عنوانی نیست که بعد از ساختش سازنده‌اش آن را فراموش کرده باشد و همین موضوع نیز آمار بالای دانلود بازی که به بیش از ۲۴ میلیون می‌رسد را توجیه می‌کند. این بازی با وجود گرافیک نه چندان بالایش که ظاهر بلوکی شکل دارد ولی از مکانیک‌های عمیقی در سیستم ساخت و ساز و مهارت استفاده می‌کند و با وجود این که بر پایه زامبی‌ها ساخته شده است ولی تفاوت‌های اساسی با سایر بازی‌های زامبی محور دارد که آن هم بیش‌تر مربوط به همین گیم پلی و سبک گرافیکی خاص بازی می‌شود. به علاوه بازی تنوعی مثال زدنی دارد و با وجود رایگان بودنش حتی امکان سوار شدن به وسایل نقلیه هوایی نظیر هلیکوپتر و مبارزه با آن‌ها نیز وجود دارد. جامعه آماری بازیکنان این بازی نیز بسیار بالاست که به سؤالات دیگران در مورد بازی پاسخ می‌دهند و به هر حال هر چند این بازی هنوز در وضعیت Early Access قرار دارد ولی از جمله عناوینی است که نشان می‌دهد برای ساخت یک بازی پرطرفدار داشتن یک ایده خوب می‌تواند راهگشا باشد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تلاش برای بقا | ۱۵ بازی برتر سبک Survival - گیمفا
تلاش برای بقا | ۱۵ بازی برتر سبک Survival - گیمفا
تلاش برای بقا | ۱۵ بازی برتر سبک Survival - گیمفا
تلاش برای بقا | ۱۵ بازی برتر سبک Survival - گیمفا
تلاش برای بقا | ۱۵ بازی برتر سبک Survival - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ALADAR گفت:

    بسیار عالی.من فقط با H1Z1 اشنایی دارم . چیزی که بیشتر از همه منو متعجب کرده اینه که Bohemia Interactive سازنده سری Operation Flashpoint و همچنین سری ARMA که بازیهاش در مورد جنگ های چریکی است اومده بازی زامبی محوری همچون DAY Z رو ساخته!!!! 😐

  • Y PS گفت:

    مقاله جالبی بود…خسته نباشید آقای نامجو :yes:
    این عناوین به وضوح نشون میدن که یکی از مهمترین عوامل موفقیت بازی ها نوآوری هست…با گرافیک ساده هم میشه داستان و گیمپلی جذابی خلق کرد که طرفدارای زیادی رو جذب کنه :yes:

    • devil may cry 3 گفت:

      از بین این بازی ها من فقط ark رو بازی کردم درسته یه مشکلات کوچیکی داشت ولی واقعا بازی قشنگی بود
      اسپم دوستان من میخوام ps4 slim بگیرم
      نمیدونم به عنوان اولین بازیم کنار لست و گاد بازی انچارتدکالکشن بهتره یا فاینال فانتزی چون از سبک جفتشونم خیلی خوشم میاد و من فقط کمپین بازی میکنم لطفا دوستان جوابمو بدین اونایی که میگن انچارتد کالکشن بهتره مثبت و اونایی که میگن فاینال بهتره منفی بدن مرسی

      • شما که تازه قراره کنسول نسل۸ بگیری بهتره در ابتدا بازی هایی بگیری که از نظر گرافیکی متناسب با استاندارد های نسل۸ باشن که بهت بچسبه بازی هایی مثل انچارتد کالکشن ریمستر از نسل قبل هستن و اگر به عنوان اولین بازی بگیری بهت زیاد نمیچسبه بذار این گونه بازی ها رو بعد از چند عنوان نسل۸ بگیر اگر از من میشنوی شما اول بازی هورایزن رو بگیر که هم انحصاری هست و هم متناسب با استاندارد های گرافیکی این نسل یا همون فاینال فانتزی که گفتی بعد از این چند عنوان برو سراغ ریمستر ها

        • devil may cry 3 گفت:

          ممنون از شما که جوابمو دادین
          اخه میترسم که بازی مثل فاینال کامل نیست و هی قراره براش چیز های جدید بیاد که من نمیتونم جداگونه بخرم
          ولی هورایزون باز بهتره طبق گفته سازنده بازی سیزن پس نداره و بازی کامل هست

  • HannaH گفت:

    لیست جالبى بود. من از همه بیشتر از Don’t strave و This war of mine رو دوست دارم. اولى رو به خاطر اینکه ذره ذره اش شاهکاره و فوق العاده مشکل و دومى داستان و فضاى فوق العاده اش. من تجربه کار تو منطقه جنگى رو به عنوان خبرنگار داشتم و این بازى جداً براى من تجربه عجیبى بود. من اون زمان سن ام کمتر بود و اصلاً از این زاویه به دنیا و زندگى مردم نگاه نکردم.
    من مى خواهم یک بازى فراموش شده رو به لیست اضافه کنم. نسخه Sims castaway که زمان PSP به خاطر سختى اش دستکم گرفته شد اما هم گیم پلى عمیقى داشت و هم بسیار گسترده بود و خیلى از بازى هاى امروزى ازش وام گرفتن.

    • Armin215 گفت:

      دقیقا , بازی sims castaway یکی از بهترین بازی هایی بود که من رو psp بازی کردم . هم جهان بزرگی داشت ,هم راز های متعدد و جالبی داشت , هم سیستم کرفتینگ و ساخت و ساز جالب و مهم تر از همه سیستم ساخت خونه که به بهترین شکل پیاده شده بود .
      دوستانی که پی اس پی دارن پیشنهاد میکنم حتما این بازی رو بازی کنند .
      ……………………..
      بازی هایی که انجام دادم تو لیست :
      Minecraft
      Don’t Strave
      Terraria
      Unturned
      من عاشق این سبکم و میخوام تمام عناوین این لیست رو بازی کنم .
      در ضمن , عاشق ماینکرفت هم هستم . حدود سه سالی شد که انلاین بازیش میکردم ولی الان نمیدونم چرا برام تکراری شده انگار . باید عناوین دیگه ای رو بازی کنم .
      مقاله ی بسیار خوبی بود . لذت بردم . خسته نباشید .

  • Alireza_yoo گفت:

    ممنون بابت مقاله عالی
    اون شخصیت hurtworld ته چهرش به دن بلیزارین میخوره 😀

  • تو این لیست فقط This War of Mine بازی کردم که خیلی خوبه خدایی

  • mansourrrr گفت:

    rust عالیه تو ایرانم خیلی طرفدار داره خودم خدود ۳۰ ساعت بازی کردم بسیار اعتیاد اوره مخصوصا یه اکیپ با دوستات داشته باشی :yes: :rose:

  • 🙁 یعنی از starbound متنفرم… باور کنید یکی از کاملترین کپی هایی هستش که از روی یک بازی زدن اونم از تراریا! من سه سال از عمرمو گذاشتم پای تراریا و بعد که starbound رو دیدم واقعا واسه سازندش متأسف شدم که فقط یه کپی از بازی رو به همراه یه داستان ساده عرضه کرده و…
    به هر حال این لیست هم یکی دیگه از لیست هایی بود که خوشبختانه اکثر عناوینشو تجربه کرده بودم و به نظرم از نظر گستردگی و وسعت ابزار و وسایل و متریال ها توی بازی تراریا از همه بزرگتره و بازی مورد علاقه ی منم هست اما از نظر اینکه یه بازی کامل باشه دیث وار آف ماین از همه فوق العاده تره چون برخلاف اکثر بازیای این لیست یه مفهوم خاصی رو به مخاطب میرسونه و اون هم بدی های جنگه و حتی بسته ی الحاقی جدیدش واقعا یه صحنه هایی داره که آدمو به فکر وا میداره.
    با تشکر از آقای نامجوی عزیز که واقعا عناوین زیبایی رو توی مقالاتشون معرفی میکنن که شاید خیلی ها اصلا اطلاع نداشته باشن از وجودشون و همین مقالاتشونو از بقیه ی نوشته های سایت متمایز میکنه -البته بنده به تمامی نویسنده های عزیز گیمفا ارادت دارم- با تشکر از شما آقای نامجوی عزیز :heart: :yes:

  • pro gamer2017 گفت:

    ممنون مقاله ی جالبی بود.من فقط Don’t starve و the long dark رو بازی کردم و هردوشون عالی بودن

  • فرشاد گفت:

    مقاله جالب و بسیار خوبی بود فقط جای بعضی عناوین خالی بود به نظرم مثل State of Decay که اصن خود تلاش برای بقاست – یا تامب رایدر ۲۰۱۳ البته این بازی رو مثال زدم چون اوایل بازی مجبورید یه سرپناه یا همون سیف هاوس پیدا کنید و هرچه زود تر تجهیز بشید بعد به مراحل بازی بپردازی کلا بازی هایی که توشون از عنوان مرگ و بیماری و جنگ بهره میبره سبک تلاش برای بقا رو شامل میشن

  • ehsarzar گفت:

    خیلی خوب و مفید
    از این لیست بهترین بازی ها از نظر من subnuatica و ark هستن

    با این که یکم مشکلات دارن ولی در کل عالین

  • Uhdwalls گفت:

    چطور امکان داره یه همچین لیستی بنویسین وStranded Deep توش نباشه؟! 😥

  • Nader13 گفت:

    تیتر خبر اصن مناسبه این متن نیست همه ی بازیای لیست ب جز یکی دوتا ک منتشر نشدن این چ لیستیه با بازیاش کاری ندارم اون ک میتونه نظر شخصی باشه ولی این لیست بازیای بقای منتشر نشدس مقاله ی ضعیفی بود ولی دستتون درد نکنه میدونه وقت گیر بوده و موفق باشی

  • kj344 گفت:

    بازی we happy few هم میتونه جزو لیست باشه، early access هست هنوز

  • Mr Ehsan 019 گفت:

    سلام من نمی دونم بازی Miscreated باید خرید یا باید دانلود کرد لطفا دقیق بگین چیکار کنم و بازی سی دی کی داره یا نه

تلاش برای بقا | ۱۵ بازی برتر سبک Survival - گیمفا
تلاش برای بقا | ۱۵ بازی برتر سبک Survival - گیمفا