گزارش مالی بخش بازی‌ مایکروسافت در سه ماهه پایانی ۲۰۱۶ منتشر شد - گیمفا
گزارش مالی بخش بازی‌ مایکروسافت در سه ماهه پایانی ۲۰۱۶ منتشر شد - گیمفا
گزارش مالی بخش بازی‌ مایکروسافت در سه ماهه پایانی ۲۰۱۶ منتشر شد - گیمفا
گزارش مالی بخش بازی‌ مایکروسافت در سه ماهه پایانی ۲۰۱۶ منتشر شد - گیمفا

گزارش مالی بخش بازی‌ مایکروسافت در سه ماهه پایانی ۲۰۱۶ منتشر شد

عرفان رحیمی صادق
۱۸:۱۸ ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
گزارش مالی بخش بازی‌ مایکروسافت در سه ماهه پایانی ۲۰۱۶ منتشر شد - گیمفا

مایکروسافت (Microsoft) امروز نتایج فروش خود در بخش‌های مختلف از جمله بازی‌های کامپیوتری در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ را اعلام کرد.

در طی سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ یعنی از سپتامبر تا دسامبر درآمد این شرکت از بخش بازی‌های کامپیوتری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۳ درصد کاهش داشته و به رقم ۳٫۵۹۵ میلیون دلار رسیده.شرکت ماکروسافت این را به پایین تر آمدن سطح فروش سخت افزار هایشان نسبت داده. این مطابق همان چیزی است که گروه NPD از گزارش فروش در آمریکا به دست آورده بود و همانطور که در خبر‌های گذشته هم اعلام شد ایکس باکس وان پر فروش ترین کنسول در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ بود.

مایکروسافت اضافه کرد درآمد سخت افزار‌های ایکس‌باکس و خدمات آن در سه ماهه چهارم سال افزایش داشته، با این حال برای جبران دستاورد های این شرکت در فروش سخت افزار کافی نبوده. درآمد از نرم افزار و خدمات ۱۸ درصد افزایش داشته و معاملات دیجیتالی برای اولین بار به رقم ۱ میلیارد دلار رسید. کاربران فعال ایکس باکس لایو (Xbox Live) در ماه دسامبر ۱۵ درصد افزایش داشتند و رکورد ۵۵ میلیونی به ثبت رساندند. زمانی که مایکروسافت در ماه اکتبر به روزرسانی برای آن ارائه داد این تجربه شیرین به ۴۷ میلیون کاربر کاهش پیدا کرد. این رقم جدید لایو را از جایگاهی که سال قبل در آن ایستاده بود جلوتر انداخت، زمانی که این رقم ۴۸ میلیون بود.

در همین رابطه مایکروسافت سرمایه گذاران خود را دعوت کرد و مدیر ارشد اجرایی این شرکت ساتیا نادلا (Satya Nadella) در رابطه با عملکرد ویندوز ۱۰ در ارتباط با بازی‌های رایانه‌ای صحبت کرد.

مشتریان بازار رایانه‌های شخصی از ثبات برخوردارند. بازیبازان هر روز بیشتر به استفاده از ویندوز ۱۰ و رایانه‌های شخصی قدرتمندتر روی میاوردند تا بتوانند تجربه لذت بخش‌تری از بازی کردن به دست بیاورند.امسال بازیبازان بیش از ۲۶ میلیارد ساعت به بازی کردن با رایانه‌های شخصی و تبلت ها پرداختند. یکی از دلایلی که بازیبازان رایانه‌های شخصی مخصوص بازیشان را دوست دارند این است که آن ها میتوانند با بازی‌های مورد علاقشان و شبکه‌های اجتماعی در ایکس‌باکس لایو (Xbox Live) ارتباط برقرار کنند. کاربران فعال ایکس‌باکس لایو به رقم ۵۵ میلیون کاربر همزمان رسید که این رشد به لطف رایانه‌های شخصی و کاربران موبایل هم بود.بروز رسانی که از طرف سازندگان ویندوز ۱۰ انحام خواهد شد قابلیت بازی ۳بعدی همراه با صدا و تصویر کاملا واقع گرایانه را به استفاده کنندگان خواهد داد. همکاران ما از جمله Dell, HP و Lenovo در حال سرمایه گذاری برای استفاده از این قابلیت‌ها بر اساس بستر های نرم‌افزاری ویندوز ۱۰ برای مصرف کنندگانشان هستند. ما همچنین در حال گسترش دادن فرصت های همکاری با شرکت های سازنده چیپست مانند  Intel و Qualcomm هستیم که متعهد شده‌اند نسل بعدی رایانه‌های شخصی بروز را با امنیت بالا و سرعت اتصال بالا بسازند که همگی با هم ترکیب خواهند شد برای ایجاد بهترین تجربه بازی.

نادلا (Nadella) صحبت‌های خود را اینطور ادامه داد که شرکت اشتیاق فراوانی به ویندوز ۱۰ دارد برای ایجاد تجربه های بسیار جدید و متنوع برای بازیبازان.

همانطور که مشتریان رایانه‌های شخصی جدید و تجربه‌های تازه را بپذیرند و استقبال کنند اشتیاق ما به ویندوز ۱۰ برای ایجاد شکل های تازه‌ای از خلاقیت و مهارت برای تجربه هر چه بهتر بازی‌های رایانه‌ای بیشتر می‌شود.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گزارش مالی بخش بازی‌ مایکروسافت در سه ماهه پایانی ۲۰۱۶ منتشر شد - گیمفا
گزارش مالی بخش بازی‌ مایکروسافت در سه ماهه پایانی ۲۰۱۶ منتشر شد - گیمفا
گزارش مالی بخش بازی‌ مایکروسافت در سه ماهه پایانی ۲۰۱۶ منتشر شد - گیمفا
گزارش مالی بخش بازی‌ مایکروسافت در سه ماهه پایانی ۲۰۱۶ منتشر شد - گیمفا
گزارش مالی بخش بازی‌ مایکروسافت در سه ماهه پایانی ۲۰۱۶ منتشر شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • مایکروسافت بصورت زیرکانه داره بخش گیمش رو میبره سمت ویندوز ۱۰ تا تمرکزش فقط رو ویندوز ۱۰ باشه اما طرفداران همچنان منتظر اسکورپیو و۴k واقعی

  • گویاست که مایکروسافت تمرکز زیادی روی ویندوز کرده و مشخص هست داره نتیجه میده از اون ور در قسمت اکس باکس خب تلاش زیادی در ۳ سال اخیر انجام شد اما خب اون فروشی که انتظار داشت حاصل نشد که دلیل اصلیش به نظر من ضعیف تر بودن سخت افزار اکس باکس وان و تبلیغات عدیده بود در نهایت اکس باکس وان دوست داشتنی ما مطمئنن تا چند سال بعد هم پشتیبانی میشه اما تمرکز و تبلیغات اصلی از امسال فقط و فقط متوجه هیولای جدید خواهد بود

  • mahdi m77 گفت:

    (((همانطور که در خبر‌های گذشته هم خواندیم ایکس‌باکس وان دومین کنسول پرفروش دنیا در نیمه دوم سال بود.)))
    این تیکه متن خیلی توجه منو جلب کرد والا دائما فن های XBOX میگفتن ONE پرفروش ترین کنسول نیمه دوم سال ۲۰۱۶ ولی این متن که داره چیز دیگه ای میگه ?:-)

  • دور خیز مایکروسافت برای اینده :inlove: این شرکت محشره

  • Rafa Bane گفت:

    مایکی ویندوز ۱۰ رو به بهشت گیمرا تبدیل میکنه

  • NFS The Run گفت:

    مایکرو کارش در زمینه ویندوز عالیه.اما اینکه دیگه قرار نیست ویندوز جدیدی ساخته بشه اصلا جالب نیست.شش ماه یکبار اپدیت میده.ما که ویندوزمون اورجینال نیست سالی یکدفعه یک نسخه جدید باید دانلود کنیم. :rotfl:
    بدتر از همه اینکه بازیهای اینده فقط رو ویندوز ۱۰ اجرا خواهند شد و این یعنی گیمرهایی که هنوز تو هفت و هشت هستن باید بپرن تو ده.

    • بده ؟ مایکروسافت داره مردم رو وادار میکنه که دیگه از این سیستم های ذغالی بکشن کنار . جدی میگم ویندوز ۱۰ بهترین ویندوزیه که به عمرم استفاده کردم . حالا لپ تابم که قویه هیچی ولی خوب کامپیوترم خیلی چنگی به دل نمیزنه به همین دلیل هر ویندوزی که میخریتم هر ۱ ماه و نیم یک بار باید عوضش میکردم . الان نزدیکه به ۳ ماه یا ۴ ماهه روش ویندوز ۱۰ نصبه ذره ای از سرعتش کم نشده . واقعا ویندوز ۱۰ ویندوز نیست یک سرویسه 😎 :yes: :yes:

      • alegha گفت:

        بهتر شده!؟ ?:-) ?:-)
        من ویندوز ده نصب بود رو لبتابم اکثر بازی ها با گرافیک اینتل اجرا می شد وپیام میداد که کارت گرافیک انویدیا شناسایی نشد.
        ولی از وقتی دوباره هشت نصب کردم همه بازیا با کارت گرافیک انویدیا اجرا میشه.
        برا شمام همینطوره یا فقط برا من اینطوریه؟ 🙁 🙁

  • Nader13 گفت:

    وقتی نمیتونه تو کنسول موفق باشه میخواد همه چیزو سمته ویندوز ۱۰ ببره ک اگهر اسکورپیو شکست خورد ک میخوره کلا بازیاشونو رو ویندوز ۱۰ بدن اینجوری واقعا رقیب قدرتمندی واسه سونی میشه ک بازم تمام تصمیماته ماکرو کنسول گیمینگو ب معنای واقعی داره نابود میکنه

    • NFS The Run گفت:

      رقیب؟!!!! فکر نکنم کنسول ها با PC اصلا حالت رقابت داشته باشن حتی تو گیم.این اصلا اسمش رقابت نیست.
      بزرگترین دلیلش هم اینه که PC واسه خودش رده های مختلفی داره با قیمت های متفاوت.تازه هیچکدوم از قطعات رایانه متعلق به مایکروسافت نیست.از طرفی ویندوز حتی با مکینتاش و لینوکس هم نباید مقایسه بشه چون اون سیستم عامل ها کلا تخصصیه و تنها سیستم عامل عمومی برای PC ویندوز است.

      • Nader13 گفت:

        ما داریم در مورد گیم صبت میکنیم وگرنه ک کامپیوتر اگر واسه کارای دیگه استفاده بشه ک نیاز چندانی ب ارتقا نداره و اینم بگم ک اکثر پیسی گیمرا با ویندوزای ماکروسافت بازی میکنن و و مک و لینوکس واسه گیم رده ی پایین تری و توی گیم پیسی همیشه رقیب کنسول هستو خواهد بود مشکل شما اینه ک توی سایته گیم وقتی مقایسه داره برای گیم صورت میگره پایه قابلیتای دیگه پیسیو در نطر میگی مطمعن باش اگر گیم نبود دیگه نیازی ب این همه ورور کارت گرافیکای جدید یا سیپیو و اینا نبور چون با ی پیسیه ۶ سال پیش همه ی کارایی ک میشه با ی پیسیه حال حاظر کرد تنها تفاوت چشم گیر تو ی گیم ارتقای سیستم برای گیمه

        • NFS The Run گفت:

          داداش شما منظور بنده رو اشتباه برداشت کردی.من میگم اصلا کنسول و PC تو یک وزن نیستن که بخوان با هم مقایسه باشن یا واسه هم رقیب باشن.در واقع فروش رفتن بازی رو PC تاثیر چندانی بر فروش بازی در کنسول ها نداره که بخوان رقیب هم باشن.تو گیم هم PC مناسب گرونتر از کنسول است و چون قیمت برابری ندارن باز هم نباید مقایسه بشن.فکر نکنم سونی به PC به چشم یک رقیب نگاه کنه در اون صورت هیچ بازی مشترکی بین این دو نباشه غیر از اون بازیهایی که رو هر سه پلتفرم عرضه میشه.

          • Nader13 گفت:

            اگر سونی ب پیسی ب چشمه رقیب نگاه نمیکرد هیچ وقت پرو عرضه نمیشد ببین کاربرای پیسی ک گیم بازی میکنن گیمر محسوب میشن و اگر سونی بتونه تعدادی از بازار پیسی بازو جلب کنه بازارش گسترده تر میشه درسته ب صورته مستقیم هیچ وقت رقیب هم نبودن ولی اینکه بازار مشترک دارن خودش رقابت محسوب میشه نینتندو رو ک میبین بازار مشترکی نداده ی گیم نمیاد ولی پیسی با کنسول ۸۰ درصد بازیای درس حسابیشون مشترکه من منظوره شمارو فهمیدم ولی از زاویه ای دیگه ب موضوع نگاه میکنم

گزارش مالی بخش بازی‌ مایکروسافت در سه ماهه پایانی ۲۰۱۶ منتشر شد - گیمفا