نگاهی به مراسم رونمایی از محصولات جدید MSI - گیمفا
نگاهی به مراسم رونمایی از محصولات جدید MSI - گیمفا
نگاهی به مراسم رونمایی از محصولات جدید MSI - گیمفا
نگاهی به مراسم رونمایی از محصولات جدید MSI - گیمفا

نگاهی به مراسم رونمایی از محصولات جدید MSI

دانیال دهقانی
۲۳:۵۹ ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
نگاهی به مراسم رونمایی از محصولات جدید MSI - گیمفا

شرکت MSI یکی از تولیدکنندگان بزرگ محصولات کامپیوتری است که سال هاست در ایران فعالیت داشته و اکنون هم به شکلی جدی تر و گسترده تر، مشغول فعالیت در بازار ایران است. با توجه به آن که جدیداً مشتریان ایرانی توجه بیشتری به محصولات این شرکت داشته اند و به نوعی محصولات این شرکت با اقبال بهتری در ایران مواجه شده اند، بدیهی است که این شرکت هم تمهیدات مختلفی را برای جلب رضایت مشتریان بیندیشد و تلاش داشته باشد تا با جلب رضایت مشتریان اش، افراد بیشتری را هم به خرید محصولات خود ترغیب کند.

این شرکت روز گذشته با همکاری شرکت پردیس صنعت سیاره سبز همایشی را برای معرفی محصولات جدید خود و اهداف آتی این شرکت در ایران ترتیب داده بود و ما نیز به عنوان یکی از رسانه های فعال در زمینه تکنولوژی و گیمینگ، در آن مراسم حضور داشتیم. در ادامه قصد داریم تا نگاهی کوتاه به مفاد این همایش داشته باشیم.

در ابتدا باید گفت که شرکت پردیس صنعت سیاره سبز در واقع با نام تجاری گرین (Green) شناخته می شود که برخی محصولات آن نظیر کیس ها و سیستم های خنک کننده نزد خریداران ایرانی محبوبیت دارد. این شرکت از سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را آغاز کرده است. همان طور که احتمالاً متوجه شده اید، یکی از بخش های اصلی این مراسم در مورد اعلام همکاری دو شرکت MSI و گرین بوده است. این دو شرکت از این پس با یک دیگر همکاری خواهند داشت و این همکاری در نهایت مطمئناً به نفع هر دو شرکت سخت افزاری تمام خواهد شد. در ابتدای مراسم ابتدا در مورد شرکت پردیس صنعت سیاره سبز، سابقه آن و اهدافی که برای آینده در نظر دارد صحبت شد و سپس از همکاری با شرکت MSI، دلایل این همکاری و برنامه هایی که در آینده برای مشتریان تدارک دیده شده توضیحاتی ارائه گشت.

همان طور که می دانید MSI سال هاست در ایران فعالیت دارد ولی این فعالیت اکثراً به صورت نامظم و به اَشکال متفرقه بوده است و همواره عدم وجود یک حامی و پشتیبان برای این شرکت به چشم می خورده است. البته چند سالی است که وضعیت بسیار بهتر شده و محصولات این شرکت به شکل منظم تری در دسترس مشتریان قرار می گیرند. حال، با همکاری شرکت پردیس صنعت سیاره سبز، قرار است تا فعالیت این شرکت در ایران نسبت به چند سال اخیر نیز پررنگ تر، منظم تر و گسترده تر شود. حال بهتر است که نگاهی به بحث های تخصصی تر این مراسم بیندازیم:

حسام شالیکاریان کارشناس بازاریابی شرکت پردیس صنعت سیاره سبز، بخش اول معرفی مادربرد های Kaby Lake را آغاز کرد و در ابتدا به بیان نظرات وب سایت های معتبر و مطرح جهان در زمینه سخت افزار اشاره کردند.

جدیدترین دستاورد MSI در بزرگترین رویداد فناوری جهان، نمایشگاه CES 2017 و توسط مادربرد Z270 Gaming M7 ثبت گردید. این محصول به عنوان برترین مادربرد معرفی شده در نمایشگاه CES 2017 انتخاب شد و تنها مادربرد برتر در میان سایر رقبا به شمار می رود. امتیازات و جوایز به دست آمده در رسانه های خارجی و همچنین رسانه های داخلی از جمله وب سایت سخت افزار مگ و شهر سخت افزار توسط مادربرد های MSI Z270 Gaming M5 و MSI Z270 Gaming Pro Carbon به عنوان دستاورد های ارزشمندی برای MSI شناخته می شوند.

چهار خانواده مختلف برای مادربرد های Kaby Lake در نظر گرفته شده که شامل Enthusiast، Performance، Arsenal و Pro می شود. مادربرد های سری Enthusiast برای کاربران و گیمرهای فوق حرفه ای و سری Performance برای گیمرهای حرفه ای با بودجه متوسط رو به بالا تولید می شوند. سری Arsenal نیز برای گیمرها و کاربرانی با سطح بودجه محدود تولید می شود، اما امکانات گیمینگ بسیاری توسط MSI در این سری ارائه می شود. خانواده مادربرد های Pro نیز برای کاربران خانگی و اداری طراحی شده و به منظور ارائه جدیدترین امکانات با بهترین نسبت کارایی به قیمت تولید می شود.

photo 2017 01 20 11 07 46 768x576

جذاب ترین بخش مراسم رونمایی از مادربرد های جدید MSI به بیان ویژگی های متمایز و منحصر به فرد آنها اختصاص داده شد که اولین ویژگی معرفی شده، نورپردازی RGB LED با نام Mystic Light بود. این ویژگی به شخصی سازی نورپردازی روی مادربرد و کارت های گرافیک MSI اختصاص دارد و توسط نرم افزار MSI Gaming App در سیستم های عامل اندروید و iOS نیز قابل دسترسی است. تنظیم رنگ و افکت های نورپردازی سبب ارائه جلوه های زیبایی به سیستم گیمینگ شما می شود. قابلیت یکپارچه سازی با تولیدات سایر برند ها که از ویژگی RGB LED بهره می برند، در مادربرد های جدید MSI وجود دارد که به یکپارچه سازی سیستم نورپردازی منجر می شود.

وجود کانکتور های متعدد برای اتصال سیستم های خنک کننده (فن، ایرکولر و واترکولر) برای کاربران حرفه ای بسیار مفید واقع می شود. همچنین تنظیم سرعت چرخش و ایجاد پروفایل اختصاصی در بایوس و محیط ویندوز از امکانات مادربرد های MSI Kaby Lake به شمار می روند.

با فراگیر شدن خنک کننده های مایع سیکل بسته، وجود کانکتور های اختصاصی برای راه اندازی پمپ واترکولر بسیار ضروری به نظر می رسد و از این رو، کمپانی MSI در مادربرد های جدید خود دو کانکتور برای این منظور در نظر گرفته است.

اورکلاک آسان در یک ثانیه و دستیابی به فرکانس های پیش فرض به صورت سخت افزاری از روی مادربرد و همچنین به صورت نرم افزاری از طریق نرم افزار MSI Command Center امکان پذیر است. به این صورت با قرار دادن ولوم روی بالاترین سطح می توانید به فرکانس ۵٫۲ گیگاهرتز در پردازنده Core i7-7700K دست یابید.

فناوری DDR4 BOOST برای حافظه های DDR4 سبب پایداری بیشتر و همچنین دستیابی آسان به فرکانس بالاتر می شود. با وجود عرضه حافظه های رم در فرکانس های متعدد، اما تاثیر آنهار روی کارایی بسیار اندک بوده ولی با استفاده از فناوری انحصاری DDR4 BOOST می توانید عملکرد بالاتری به خصوص در بازی ها دریافت کنید.

طراحی مدار دیجیتال در سه مادربرد حرفه ای شامل M7/MPOWER/XPOWER به دریافت فرکانس بالا با شرایط پایداری کاملا کمک شایان توجهی می کند. در نتیجه بهره گیری از طراحی مدار دیجیتال، توان و ولتاژ مصرفی حافظه های رم کاهش یافته و در نقطه مقابل، فرکانس پایدار برای اجرای بازی ها در طولانی مدت فراهم می شود.

پشتیبانی از انواع حافظه ها مانند M.2 Gen3 x4 و U.2 در ابعاد و استاندارد های مختلف توسط مادربرد های MSI صورت می پذیرد. قابلیت نصب سه حافظه M.2 Gen3 x4 و فعالسازی فناوری XBOOST، سرعت انتقال اطلاعات را به میزان سه برابر در مقایسه با مادربرد های رقیب افزایش می دهد.

به کارگیری شیلد فلزی در اسلات های PCI، اسلات های حافظه رم و Turbo M.2 به افزایش طول عمر و جلوگیری از تخلیه الکترواستاتیک منجر می شود.

شیلد محافظ برای کانکتور های M.2 Turbo علاوه بر محافظت از درایو های M.2، سبب کاهش دما در درایو های نسل سوم x4 می شود. این فناوری به صورت انحصاری توسط MSI در مادربرد های Kaby Lake ارائه می شود.

XBOOST فناوری انحصاری بعدی MSI است که افزایش ۲۰ درصدی در سرعت تجهیزات ذخیره سازی USB و ۱۰ درصدی در سایر تجهیزات ذخیره سازی را شامل می شود.

photo 2017 01 20 11 08 05 768x576

USB 3.1 Lighning فناوری انحصاری دیگریست که MSI در مادربرد های جدید خود معرفی کرده است. با بهره گیری از چیپ ست ASMedia 2142 در مادربرد های جدید و در صورت استفاده از یک درایو USB پهنای باند ۱۰ گیگابیت در ثانیه و در صورت افزایش درایو ها به دو عدد، پهنای باند به ۱۶ گیگابیت در ثانیه (۸Gb/s به ازای هر درایو) افزایش می یابد. سایر برند های تولید کننده مادربرد از چیپ ست نسل قبلی ASMedia 1142 یا فناوری Intel Thunderbolt استفاده می کنند که پهنای باند کمتری نسبت به مادربرد های جدید MSI ارائه می دهند.

پیاده سازی فناوری RAID سه گانه با سه درایو ذخیره سازی متفاوت از دیگر فناوری های انحصاری MSI است که حداکثر پهنای باند ۹۶ گیگابیت در ثانیه را در دسترس کاربران حرفه ای قرار می دهد. برای این منظور می توانید از درایو های SATA SSD، M.2 و U.2 به صورت همزمان و ترکیبی استفاده کنید. پهنای باند فناوری RAID سه گانه به بهره گیری از سه درایو M.2 Gen 3 x4 برابر با ۳۰۲۶ مگابایت در ثانیه ثبت شده که سه برابر بیشتر از شرایط استفاده از یک درایو M.2 Gen 3 x4 است.

واقعیت مجازی یک فناوری رو به رشد و در حال توسعه است که MSI توجه ویژه ای به آن دارد. از این رو یک چیپ ست اختصاصی با نام VR BOOST وظیفه تامین توان دو عدد پورت USB را برای اتصال هدست واقعیت مجازی بر عهده دارد. مسیر خروجی این دو پورت به صورت مجزا تامین می شود و در نتیجه پهنای باند خالص در اختیار هدست واقعیت مجازی قرار می گیرد. این فناوری نیز به صورت انحصاری توسط MSI مورد استفاده می گیرد و اولین برند در جهان به شمار می رود که راه حلی برای هدست های واقعیت مجازی ارائه داده است.

پورت USB 3.1 Type-C در گوشی های هوشمند امروزی بسیار کاربردی است و به مرور زمان تجهیزات بیشتری از این پورت استفاده خواهند کرد. کمپانی MSI اولین برند تولید کننده مادربرد در جهان به شمار می رود که هدر اختصاصی برای ارائه پورت USB 3.1 Type-C در پنل جلوی کیس تدارک دیده است.

همچنین در صورتی که تجهیزات USB خود را که کابل هایی با طول بیش از حد استاندارد دارند، به پورت های جلوی کیس متصل کنید با مشکلات فراوانی روبرو می شوید. اما MSI با فناوری Redrives برای پورت های جلوی کیس، مشکل قدیمی و متداول در مادربرد های دیگر را به طور کامل برطرف ساخته است.

MSI اولین برند تولید کننده مادربرد در جهان است که از چیپ ست شبکه Killer E2500 و چیپ ست شبکه Intel به صورت ترکیبی استفاده می کند. حتی سایر تولید کنندگان نسبت به بهره گیری از چیپ ست Killer E2500 به صورت انفرادی بی تفاوت بوده و همچنان از نسل گذشته Killer (E2400) استفاده می کنند. تاخیر بسیار کمتر، مدیریت پهنای باند به صورت هوشمند و محافظت از پورت شبکه تا ۱۵ کیلو ولت از دیگر ویژگی های انحصاری MSI در بخش شبکه به شمار می رود.

photo 2017 01 20 11 08 10 768x576

گیمرها بیش از هر کاربر دیگری به صدا اهمیت می دهند. با توجه به تمرکز MSI روی ارائه صدای با کیفیت و بدون نویز در مادربرد های گیمینگ و حرفه ای خود و سابقه طولانی این برند، هم اکنون فناوری Audio Boost 4 به ارائه نسبت سیگنال به نویز ۱۲۰ دسی بل، کیفیت صدای ۳۲ بیتی و پشتیبانی از Dolby Sound Digital می پردازد. MSI برای افزایش کیفیت صدا در کانکتور های جلو و پشت کیس، از آمپلی فایر های مجزا استفاده می کند تا تداخلی میان این دو بخش رخ ندهد. کانال های اختصاصی برای مدار صوتی روی مادربرد، مدار ایزوله، دیود های نوری RGB با افکت های متنوع، خازن های اختصاصی برای ارائه صدای گرم و جذاب و مدار محافظ De-POP از سایر امکانات مادربرد های جدید MSI هستند.

فناوری انحصاری نیروی هوایی فرانسه به نام NAHIMIC به نسل دوم خود رسیده و MSI نیز تنها کمپانی تولید کننده مادربرد در سطح جهان است که همگام با نیروی هوایی فرانسه از جدیدترین تکنولوژی های صوتی بهره می برد.

ابزار های اختصاصی برای کاربران حرفه ای به خصوص اورکلاکر ها و همچنین OC Dashboard از سایر امکانات مادربرد های جدید MSI در خانواده Kaby Lake به شمار می روند.

پس از اتمام ارائه مباحث فنی، با طرح پرسش هایی تخصصی از مطالب ارائه شده، به خبرنگارانی که پاسخ صحیح را بیان کردند، جوایزی اهدا گردید.

سپس بخش دوم مباحث فنی با رویکرد تخصصی روی فناوری M.2 Shield و تست عملکرد و تاثیرگزاری آن توسط صابر آذین، کارشناس فنی شرکت پردیس صنعت سیاره سبز انجام شد. در این بخش نیز سوالاتی تخصصی مطرح و جوایزی به برندگان اهدا شد.

یکی از بخش های جذاب مراسم نیز برگزاری یک مسابقه گیمینگ بود که با استفاده از دو سیستم قدرتمند که از قطعات MSI در آن ها استفاده شده بود انجام پذیرفت. از بازی Grid Autosport برای مسابقه استفاده شده بود و در نهایت به دو نفر اول جوایزی اهدا شد.

در مجموع، می توان گفت که این همایش یکی از برنامه های خوب MSI برای معرفی هرچه بهتر محصولاتش به مخاطبان بود و مطمئناً وجود چنین برنامه هایی در آینده می تواند به بازاریابی هرچه بهتر این شرکت کمک کند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی به مراسم رونمایی از محصولات جدید MSI - گیمفا
نگاهی به مراسم رونمایی از محصولات جدید MSI - گیمفا
نگاهی به مراسم رونمایی از محصولات جدید MSI - گیمفا
نگاهی به مراسم رونمایی از محصولات جدید MSI - گیمفا
نگاهی به مراسم رونمایی از محصولات جدید MSI - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نگاهی به مراسم رونمایی از محصولات جدید MSI - گیمفا