شکست در عین شایستگی | نقد و بررسی بازی Plants vs Zombies : Heroes - گیمفا
شکست در عین شایستگی | نقد و بررسی بازی Plants vs Zombies : Heroes - گیمفا
شکست در عین شایستگی | نقد و بررسی بازی Plants vs Zombies : Heroes - گیمفا
شکست در عین شایستگی | نقد و بررسی بازی Plants vs Zombies : Heroes - گیمفا

شکست در عین شایستگی | نقد و بررسی بازی Plants vs Zombies : Heroes

رضا توکلی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
شکست در عین شایستگی | نقد و بررسی بازی Plants vs Zombies : Heroes - گیمفا

هشت سال پیش بود که برای اولین بار شرکت پاپ کپ (PopCap) از سری بازی گیاهان علیه زامبی ها (Plants Vs Zombies) رونمایی کرد. یک عنوان هیجان انگیز جدید برای بازی روی رایانه های شخصی . بدون شک نسخه اولیه بازی که در تاریخ ۵ می ۲۰۰۹ (۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۸) منتشر شد ، بهترین بازی و محبوب ترین نسخه از این سری بازی بود و علاوه جذب طرفداران صنعت بازی ، توجه بسیاری از شرکت های بازی سازی بزرگ آن زمان را هم به خود جلب کرد .  شرکت EA (Electronic Arts) بعد از موفقیت های فراوان این بازی ، این استدیو را خریداری کرد و علاوه بر معرفی بیشتر ، انتشار بازی را در پلتفرم های مختلف راحت تر کرد . نسخه اولیه بازی یک سال پس از عرضه بر روی گوشی های هوشمند و حتی شبکه پلی استیشن (PlayStation Network) و ایکس باکس لایو (Xbox Live) منتشر شد . اما تاریخ انتشار نسخه دوم بازی با نام Plants vs. Zombies 2: It’s About Time بر روی همه پلتفرم ها همزمان بود . نسخه هایی که بعد اولین عنوان بازی منتشر شدند دیکر سادگی و رنگ و بوی نسخه اولیه را نداشتند و می توان گفت سال به سال بازی فقط از لحاظ تصویری پر رنگ تر می شد . به شخصه به عنوان طرفدار این سری بازی ، نسخه اولیه بازی را بهترین نسخه آن می دانم و عقیده دارم که نسخه های جدید و فوق فانتزی حال ، در حال لطمه زدن به کیفیت اصلی بازی می باشند . به هر حال امسال به همراه عنوان جدید Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 ، نسخه موبایلی و یک بازی کارتی دیگری به نام Plants Vs Zombies : Heroes برای موبایل (Android , IOS) معرفی شد. با ما در نقد و بررسی این عنوان همراه باشید .

plants vs zombies heroes pvz deck building guide tips tricks cheats hacks best heroes

بخش های اصلی بازی | استاندارد

Plants Vs Zombies : Heroes از دو بخش داستانی آفلاین و یک بخش آنلاین تشکیل شده است . بخش آفلاین یا همان داستانی بازی بسیار با سلیقه و درست ساخته شده و کاملا استاندارد است . دلیل استفاده از کلمه استاندارد در این بخش به دلیل پیشرفت تدریجی سطح دشواری بازی ، آشنایی و مبارزه با شخصیت های جدید ، بازشدن کارت ها در سطح های مختلف به مرور زمان می باشد . همه چیز با برنامه و بسیار منظم چیده شده اند . شما در بخش داستانی باید هم در نقش گیاهان و هم زامبی ها بازی کنید . بخش اول نبرد با زامبی هاست و شما باید گیاهان خود را در مقابل زامبی ها قرار دهید و برعکس آن در بخش دوم شما زامبی هستید و باید با گیاهان مبارزه کنید . در هر مرحله ، بازی در محیط ها و فضاهای مختلفی انجام می شود و جذابیت نبرد را دو چندان می کند . از بخش داستانی که بگذریم به بخش آنلاین و دونفره بازی می رسیم که کمی هیجان را به بازی اضافه می کند. شما با کارت هایی که به مرور زمان در بخش داستانی پیدا می کند می توانید با سایر بازیکنان به رقابت بنشینید . در ادامه به طور کامل درباره سبک بازی و گیم پلی توضیح خواهم داد . به طور کلی می توان گفت که این بازی تمامی حالت های ممکن برای سرگرم شدن را در اختیار بازیبازان قرار داده است . بخش آنلاین و چندنفره بازی ها چندسالی است که در بازی های موبایلی استفاده می شود و به هیجان بیشتری بازی کمک می کنند .

 

سبک بازی و گیم پلی | ضعف اصلی بازی

اگر علاقه مند به بازی های کارتی موبایل باشید احتمالا با بازی پرطرفدار کلش رویال (Clash Royale) شرکت سوپرسل (Supercell) آشنا هستید . کلش رویال را می توان یکی از بهترین بازی های کارتی و حتی یکی از بهترین بازی های آنلاین موبایل به حساب آورد . در بازی کلش رویال شما با باز کردن کارت ها و شخصیت های جدید به مرور زمان ، می توانید ترکیب های مختلفی چیده و با نبرد با سایر بازیکنان بپردازید . چالش انتخاب یک کارت مناسب در محیط مناسب و در زمان کوتاه ، در همه بازی های کارتی دیده می شود و به همین صورت در بازی PvZ: Heroes شما با همین روند روبرو خواهید شد . قبل از شروع معرفی سبک مبارزات ، بهتر است با برخی شخصیت های این عنوان آشنا شویم .

۰۱

۰۴

در هر مرحله دو قهرمان ، یکی از گیاهان و یکی از زامبی ها ، در مقابل یک دیگر قرار می گیرند و شخصیت های دیگر (کارت ها) را باید در زمین بازی وارد کنید . زمین بازی از ۵ خط تشکیل شده که یکی از خط ها معمولا آب و یا مایعی بر روی زمین ریخته شده است و یکی دیگر در جهت مخالف ، ارتفاع بیشتری نبست به سایر خط ها دارد . همان طور که از تصویر مشخص است سه خط وسط ، مسیر های عادی می باشند . دلیل به کار گرفتن مسیر های متفاوت ، نوع قرار گیری شخصیت های بازی در زمین است . برای مثال بعضی کارت ها تنها در آب کاربرد دارد و روی سطح عادی نمی توانند قرار گیرند .

هر شخصیت قهرمان بازی یک سپر با ۲۰ واحد سلامتی دارد . این واحد ها به صورت قلب نمایش داده می شوند و هر شخصیتی که بتواند قلب های دیگری (جان شخصیت) را صفر کند ، برنده نبرد خواهد بود . کارت های بازی تنوع بسیار زیادی دارند و در هر مرحله با کارت ها و یا همان شخصیت های جدید روبرو خواهید شد . کارت های بازی شامل کارت ها عادی یا معمولی  ، ویژه ، بسیار ویژه و افسانه ای (لجندری) می باشند . همان طور که به نظر می رسد کارت های عادی و ویژه ساده تر بدست می آیند و کارت های بسیار ویژه و افسانه ای بیشتر در پک های ویژه بازی در دسترس هستند . شما با کارت های که بدست می آورید باید یک ترکیب با ۴۰ کارت تنظیم کنید تا بتوانید صورت تصادفی آن ها را در هر راند از بازی استفاده کنید . در کنار هر شخصیت سه لوگو وجود دارد که هر یک اطلاعاتی را به شما می دهد . عدد درون (برای گیاهان لوگو خورشید و زامبی ها لوگو مغز) ، مقدار خورشید/مغز مورد نیاز برای گذاشتن کارت در زمین است . در واقع همانند اکسیر در بازی کلش رویال می باشد و آن هزینه که باید بر واحد خورشید/مغز بدهید تا شخصیت در بازی قرار گیرد را نشان می دهد . هر شخصیت هم یک جان ویژه خود دارد که درون قلبی نمایش داده شده است . نشان سومی که در کنار شخصیت ها دیده می شود ، توان تخریب آن ها می باشد . برای مثال اگر شخصیت قدرت تخریب ۴ داشته باشد به هنگام ضربه زدن به شخصیت قهرمان ( که ۲۰ واحد قلب دارد ) ، ۴ قلب را کم می کند .

capture1

قهرمان ها در دو سر میدان!

زمانی که مبارزه شروع می شود ابتدا کارت های زامبی ها باید در زمین بازی قرار گیرد سپس کارت گیاهان و بعد از قرار گرفتن کارت های اصلی اگر در بین کارت های تصادفی ، کارتی خاصیت طلسم (Spell) مانند داشت ، می توانید آن را مستقیما بر روی کارت زامبی قرار دهید و یا همین عمل را زامبی ها روی کارت های شما انجام دهند . سپس نبرد آغاز شده و شخصیت ها به سمت یک دیگر و یا شخصیت قهرمان حمله می کنند . حمله هم به صورت پرت کردن جسمی که هر شخصیت دارد انجام می شود . در طول مبارزه شما باید کارت های خود را برای حفاظت از شخصیت قهرمان جلوی زامبی ها قرار دهید و در حال دفاع ، حمله هم نیز بکنید . کمی شاید توضیح دادن این موارد سخت باشد ولی مطمئنا با چندبار بازی کردن کاملا این جزییات را به طور کامل درک خواهید کرد .

capture2

داستان کمیکی قبل از بازی به زیبایی طراحی شده است

با توجه به اینکه در هر مرحله از بازی شخصیت های قهرمان متفاوتی وجود دارند ، شما با داستان های کوتاه و جالبی برای هر شخصیت روبرو خواهید شد . در ابتدای هر مرحله یک داستان شبیه به داستان های کمیک در صفحه نمایش داده می شود و سپس می توانید مبارزه را آغاز کنید .

در منوی اصلی بازی علاوه بر دو بخش داستانی و آنلاین ، گزینه های دیگری را مشاهده خواهید کرد که به بررسی آن ها خواهیم پرداخت .  در بخش Friends شما می توانید با آشنایان خود به صورت دوستانه رقابت کنید. از قسمت Packs می توانید بسته های ویژه بازی که شامل کارت های ویژه و افسانه ای باشند را خریداری کنید . Collection همانند یک کتاب جامع ، تمامی اطلاعات مورد نیاز درباره شخصیت ها را در اختیار شما می گذارد . در Weekly Event هم می توانید رقابت ها و چالش هایی که به صورت هفتگی برای بازی در نظر گرفته می شوند را بازی کنید .

pvz heroes title 624x351

مشخص است که بر روی هر شخصیت به خوبی کار شده

گرافیک و جلوه های تصویری ، موسیقی و صداگذاری | صدا و سیما درجه یک

در بیشتر بازی های موبایلی خلاقیت و طراحی هنری حرف اول را می زند و کمتر به گرافیک فنی توجه می شود اما تقریبا همه بازی هایی که توسط Electronic Arts (EA) برای موبایل منتشر شده اند از گرافیک فنی بالا و چشم نوازی بهره مند بوده اند . اولین نسخه بازی که توسط پاپ کپ برای موبایل عرضه شد به غیر از آیکون بسیار نامناسبش در تمامی بخش های تصویری و صوتی خیلی خوب عمل کرد و نقصی نداشت . حال این نسخه از بازی هم به بهترین شکل ممکن از آب درآمده است . شخصیت های بازی جزییات بسیار بالایی دارند و تمامی عناصر درون بازی بسیار با کیفیت و زیبا طراحی شده اند . صداگذاری شخصیت ها و افکت های صوتی هنگام ضربه زدن و حمله بسیار خوب و تاثیرگذار می باشند . محیط ها و زمین های بازی هم بسیار متنوع و زیبا هستند و با یک دیگر کاملا فرق می کنند.  به طور کلی در بخش صدا و تصویر بازی PvZ : Heroes یک بازی کامل و بی نقص می باشد .

capture3

پکیجی کامل اما محکوم به شکست!

جمع بندی | شکست در عین شایستگی

Plants Vs Zombies : Heroes یک بازی کارتی ضعیف است . در بخش داستانی نحوه پیشرفت داستان بسیار خوب و درست است و همان طور که در ابتدا گفتم کاملا استاندارد است و شخصیت های بازی متفاوت و زیبا طراحی شده اند . همه این موارد نکات مثبت بازی به شمار می روند اما بیایید کمی جدی تر به این عنوان نگاه کنیم . درست است که این سری بازی ، بازی های تخیلی و فانتزی به شمار می روند اما واقعا در این عنوان با یک نوع فانتزی گرایی افراطی (بهترین کلمه موجود!) مواجه می شویم که بسیار زیاد سعی در تخریب سادگی و زیبایی نسخه های اولیه بازی دارد . در اصل شکل گیری مبارزه ، نحوه مبارزه و حتی انتخاب تصادفی کارت های بازی ، کاملا غیر منطقی و نادرست هستند . فانتزی گرایی بیش از حد یا افراطی نظر شخصی من است اما موردی که همه می توانند به آن اعتراض کنند ، عدم هیجان کافی در مبارزات است . یکی از رقبای این بازی در این سبک ، بدون شک بازی کلش رویال می باشد . برای مثال اگر یک بار هم شده ، در یکی از نبرد های بازی کلش رویال شرکت کنید می توانید هیجان بالای آن را به راحتی درک کنید . در واقع این بازی به هیچ وجه هیجان سایر بازی های کارتی را ندارد و شاید اشکال آن در گیم پلی و شیوه انتخابی پاپ کپ برای بازی است. حتی کارت های بازی هم به نسبت کارت های بازی کلش رویال جذابیت ندارند . شاید اگر به تنهایی این عنوان را بازی کرده و نگاهی به سایر بازی های موجود نکنید ، خیلی متوجه اشکالات نشوید اما در مقایسه با بازی های مشابه می توان به راحتی شاهد نقص هایی در آن باشیم . اگر از طرفداران این سری بازی باشید احتمالا از قبل بازی را روی موبایل خود تجربه کرده اید اما اگر تازه با این عنوان آشنا شده اید ، برای نصب و بازی خیلی عجله نکنید !

pvz heroes 1846614904

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شکست در عین شایستگی | نقد و بررسی بازی Plants vs Zombies : Heroes - گیمفا
شکست در عین شایستگی | نقد و بررسی بازی Plants vs Zombies : Heroes - گیمفا
شکست در عین شایستگی | نقد و بررسی بازی Plants vs Zombies : Heroes - گیمفا
شکست در عین شایستگی | نقد و بررسی بازی Plants vs Zombies : Heroes - گیمفا
شکست در عین شایستگی | نقد و بررسی بازی Plants vs Zombies : Heroes - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

شکست در عین شایستگی | نقد و بررسی بازی Plants vs Zombies : Heroes - گیمفا
شکست در عین شایستگی | نقد و بررسی بازی Plants vs Zombies : Heroes - گیمفا