اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش ششم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش ششم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش ششم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش ششم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش ششم

سعید آقابابایی
۱۷:۰۰ ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش ششم - گیمفا

Bloodborne یک شاهکار در در تمام زمینه ها بود. بازی که یکی از بی‎نقص ترین عناوینی است که در نسل هشتم منتشر شده است و در تک تک بخش های خود از گرافیک و گیم‌پلی گرفته تا صداگذاری و … کیفیت فوق العاده بالایی دارد و شهر Yharnam یکی از مخوف‌ترین شهرها و محیط‌هایی است که تا به حال بازی‎های رایانه‎ای به خود دیده‌اند. ارزش تکرار این شاهکار بسیار بسیار بالاست و حتی با وجود بارها بازی کردن Bloodborne، به هیج وجه این عنوان برای ما خسته کننده نمی‌شود و باز هم دوست داریم تا آن را تجربه کنیم. بر طبق قولی که داده بودم بعد از راهنمای عنوان دارک سولز ۳، نوبت به راهنمای قدم به قدم بازی Bloodborne می رسد که تصمیم گرفتم تا با توحه به شناخت و تسلط کاملی که از این عنوان دارم و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه شود. لازم به ذکر است که این مطالب از ان جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آنها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Bloodborne برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است.

img

راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne

 قصد داریم تا این راهنما را به صورت قسمت های یک روز در میان برای شما قرار دهیم تا اگر دوباره قصد دارید این بازی را انجام دهید به برخی نکاتی که شاید در دفعات قبلی متوجهشان نبوده اید دست پیدا کنید و تمام موارد مخفی و آیتم های مهم و پنهان در بازی را کاملا بشناسید. اگر هم که می خواهید بازی را از ابتدا برای اولین بار اغاز کنید و تا به حال به خاطر سختی بازی و… می ترسیده اید، اکنون با این راهنمای فارسی و قدم به قدم، احساس بهتری برای شروع بازی داشته باشید افراد و بازیبازان بیشتری بتوانند پای به این دنیای شاهکار بگذارند و قطعا بعد از این بازی است که تازه عاشق دارک سولز هم خواهند شد. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای شخصیت های دارک سولز ۳ مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. لازم به ذکر است قبل از آن که وارد راهنمای قدم به قدم از شروع بازی شویم و پیشروی در مراحل را آغاز کنیم طی دو قسمت برای شما عزیزان برخی موارد مهم در بازی را شرح دادیم تا بعد از آن وارد راهنمای اصلی بازی شویم. مواردی مانند کاوننت ها و نحوه چگونگی کسب و استفاده از ایتم Insight. امروز با ششمین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne که چهارمین بخش از راهنمای مراحل بازی است در خدمت شما خواهیم بود. با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

maxresdefault

وقتی به محوطه حیاط می رسید این بار دیگر وارد اتاق روبرو که در تصویر می بینید نشوید و به جای ان در سمت چپ چند پله دیگر وجود دارند که به پایین می روند

وقتی از Hunter’s Dream به بونفایر Central Yharnman بازگشتید به دروازه باز شده سمت چپ بروید و یک دشمن را بکشید. وقتی به محوطه حیاط می رسید این بار دیگر وارد اتاقی که تاریک بود و از آن آمدیم نشوید و به جای ان در سمت چپ چند پله دیگر وجود دارند که به پایین می روند. آهسته از آنها پایین رفته و در اینجا دو Brick brute دیگر وجود دارند. یکی یکی آنها را به سمت خود بکشید و از پای در آورید که با کشتن هر دوی آنها ۳ عدد Shining Coin به دست می آورید که می توانید از ان ها برای هایلایت کردن دشمنان در تاریکی استفاده نمایید و بعدا کاربرد دارند. در روبرو حواستان به دستگیره ای که می بینید باشد زیرا بعدا باید بازگردیم و ان را بکشید. حالا سمت راست از پله ها بالا روید و وقتی بالا رسیدید باز هم سمت راست روید تا به یک در برسید که در واقع درب دیگر همان اتاق تاریک است که از داخل باز نمی شد و اکنون می توانید آن را باز نمایید. حالا بزگردید و مسیر را به پایین امدید تا به پله هایی شکسته برسید (از روی پلی که به باس اول بازی می رسید و روبروی راهی که از پل به اتاق تاریک می رسید، می توانید به این بخش شکسته بپرید و یک Coldblood Dew بردارید.). مسیر را ادامه دهید تا به یک سری پله دیگر رسیده و اهسته از آنها پایین رفته تا به چند قفس برسید. سگ ها را که در قفس هستند همین الان بکشید قبل از این که بعدا از قفس در بیایند و شما را ازار دهند.

maxresdefault 1

در پایین پله های گفته شده در تصویر قبلی دو Brick brute دیگر وجود دارند. یکی یکی آنها را به سمت خود بکشید و از پای در آورید

بعد از این که تمام سگ های قفس ها را کشتید یک پل کوتاه می بینید اما در سمت چپ ان یک راه باریک نیز وجود دارد که در انجا باید یک سگ را بکشید و Coldblood Dew را بردارید. به روی پل رفته و مسیر را ادامه دهید. بعد از پل یک سگ دیگر را نیز بکشید و سپس از پشت دربی که فانوس قرمز دارد با صاحبخانه که یک پیرزن است صحبت کنید زیرا که بعدا این موضوع اهمیت دارد. سپس مسیر را ادامه دهید و از پله ها پایین رفته و اینجا باید یک Hunchback را بکشید. صبر کنید تا او کمبویش را تمام کند و سپس به او ضربه بزنید و او را از پای در آورید. پایین پله ها و سمت راست یک Hunchback دیگر وجود دارد که پشتش به شماست و می توانید از پشت با یک حمله شارژ شده کار او را تمام کنید. مراقب یک Henchman که در سمت دیگر است و شلیک می کند باشید و باید قبل از این که وی به شما اسیب زیادی بزند کار Hunchback را تمام کنید. وقتی کار انها را تمام کردید در سمت راست اتاق Coldblood Dew را بردارید. یک عدد  Hunchback دیگر نیز وجود دارد که باید وی را بکشید قبل از این که مسیر را ادامه دهیم. حالا از دربی که گوشه اتاق قرار دارد خارج شوید.

v7jby1lgucr4h1hfyxaq

در قسمتی که همان اول وارد این بخش شدید (بعد از صحبت با پیرزن) می توانید به سمت راست بروید . با شکستن چندین جعبه یک راه نمایان می شود.

نکته: در قسمتی که همان اول وارد این بخش شدید (بعد از صحبت با پیرزن) می توانید به سمت راست بروید . با شکستن چندین جعبه یک راه نمایان می شود. در اینجا Coldblood Dew را بردارید. همچنین اینجا بر روی تیرهای چوبی بالای اتاق که می توانید ارام روی آنها قدرم بردارید دو جنازه اویزان هستند که می توانید آن را بزنید تا به پایین بیافتند و بعدا از روی جسد انها ایتم ها را جمع کنید. فقط مراقب باشید که خودتان از روی این تیرهای باریک چوبی به پایین نیافتید. یک راه مخفی دیگر نیز در اینجا وجود دارد در انتهای سمت راست مسیری که از آن وارد شدید و کنار تیر چوبی که جنازه روی ان اویزان بود. وارد این راه شوید و بسته به این که چه زمانی دارید از این منطقه دیدن می کنید یک NPC دوست که یک شکارچی زن به نام eileen the crow است را در اینجا می بینید. وی رییس فرقه Hunter of Hunters است که قبلا در قسمت مربوط به کاوننت ها برای شما شرح دادیم. با او صحبت کنید تا Bold Hunter’s Mark بگیرید و سپس دوباره صحبت کنید تا یک gesture جدید دریافت نمایید. اگر بعد از کشتن یک یا دو باس به اینجا بازگردید وی رفته است. حالا به سمتی که وارد شدید بازگشته ولی دیگر نمی توانید از همان درب خارج شوید زیرا بالاتر قرار دارد بنابراین با آهستگی و دقت به یک طبقه زیرین بپرید. برای برداشتن دو ایتمی که از روی جنازه های اویزان شده به پایین پرت کردید که شامل ۲ Blood Stone Shards و Saw Spear هستند بایستی به طبقه زیرتر بپرید، هر بار برای یکی از این ایتم ها. زیرا یکی در سمت چپ فاضلاب است و دیگری در سمت راست و نمی شود که در یک بار هر دو را بردارید بنابراین باید یک بار از بالا به سمت چپ پریده و یک بار به سمت راست. در فاضلاب موش های غول پیکر را بکشید و وارد سیستم اصلی فاضلاب در بیرون این بخش شوید. بهتر است که این بخش را که توضیح دادم بعد از کشتن دو دشمن تفنگ دار و یک دشمن دیگر که در پاراگراف بعدی توضیح میدهم انجام دهید تا احتمال اسیب شما کمتر باشد.

eileen 499x281 low

eileen the crow رییس فرقه Hunter of Hunters است

ادامه مسیر قبل از نکته: در بیرون درب دو دشمن تفنگ دار و یک Hunchback را می بینید. اگر بتوانید یکی از این تفنگداران را قبل از این که Hunchback. به شما حمله کند از پای در آورید کار بسیار راحت تر خواهد بود. Hunchback. را به اتاق قبلی بکشید تا بتوانید راحت تر وی را از پای در اورید فقط مراقب باشید پایین نیافتید. بعد از کشتن وی مسیر دور فاضلاب را ادامه دهید و از روی جسد Coldblood Dew را بردارید. همان مسیر ار ادامه هید تا فاضلاب را دور زده و به آن سمت برسید که تفنگداران در آن قرار داشتند و روبروی دربی است که از آن وارد این بخش شدید. اینجا باید ۴ عدد Crazed Crow را از پای در آورید. قبل از این که کاملا این بخش را رد کنید به پایین نگاه کنید و بر روی یک لبه پایین تر یک ایتم را می بینید که Blood Stone Shard است و ارزش دارد که به خاطر آن یک بار پایین بپرید و دوباره به بالا بازگردید. ان را برداشته و از نردبانی که در انتهای مسیر اب قرار دارد بالا بازگردید.

۳۵۲۶۱۴۲۷۰

برای برداشتن ایتم ها باید دو بار از بالا به طبقه زیرین بپرید زیرا یکی در سمت چپ فاضلاب است و دیگری در سمت راست

در قسمت بعدی نحوه ادامه دادن مسیر و رسیدن به Father Gascoigne را شرح خواهیم داد.

شما می توانید تمامی بخش های این راهنما را در این قسمت مشاهده نمایید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش ششم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش ششم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش ششم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش ششم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش ششم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Mohammad k22 گفت:

    همراه با تصویر که نشون میدین خیلی کمک خوبیه برای بازی کردن متشکر از راهنماییتون

  • عالی بود ولی من این فاضلاب رو سریع رد کردم . الان باس دومم کشتم ارزش داره دوباره برگردم به این فاضلاب ؟ در مورد سلاح هم باید بگم الان من باس فادر رو که تبدیل به گرگ میشه رو کشتم اما فقط یک سلاح دارم اونم saw cleaver هست یه شمشیر هم هست میتونم بخرمش .اون شمشیر از saw cleaver بهتره ؟ تبر رو از کجا پیدا کنم ؟ خیلی ببخشید که زیاد شد سعید جان :yes: :yes:

    • ممنونم احسان جان.
      همیشه ارزش داره که در این بازی برگردی عقب و اصلا باید در این بازی برگردی عقب چندین بار تا همه جاها رو بگردی و شخصیتت رو با کشتن دشمنای بیشتر قوی تر کنی. این که بگی من باس رو کشتم ایا ارزش داره برگردم؟ این اصلا سوال واضحیه. معلومه که ارزش داره. وقتی یه سلاح هست که بر نداشتی خب بهتره برگردی بگیری. در نهایت همین جمع کردن سلاح ها یه تروفی داره. ابن سلاح که گفتم خیلی از نظر قدرت تفاوت خاصی با سلاح خودت نداره ولی متنوع تر میکنه بازیت رو.
      http://www.aparat.com/saeedsliipknott

      • SajjadPo گفت:

        سعید جان ببخشید میپرسم ولی کنجکاو شدم بدونم. شما بلادبورن رو پلات کردید؟
        کلا چندتا عنوان رو پلی ۴ تا به حال پلات کردی؟

        • خواهش مبکنم.
          عرض کنم حضورتون که هیچ وقت و به هیچ وجه هیچ توجهی به تروفی ها ندارم و اصلا و ابدا اهل پلات کردن و نبودم و نیستم.
          بله بلادبورن رو من به همراه دارک سولز ۲ روی یه اکانت دیگه که داشتم پلات کردم ولی بعد با اکانت به پلی استیشن ۳ کپی خور وصل شدم که بن شد اکانتم و روی این اکانت جدیدم دوباره بلادبورن پلات شد به همراه یه بازی که عاشق هر ۳ شماره اشم و هر چند قت یه بار بازی میکنم برای این که روحیه ام عوض بشه چون شاهکار بی نظبری هستن یعنی ۳ گانه Trine که نسخه سومش پلات شده.
          http://www.aparat.com/saeedsliipknott

          • AMIR.PC73 گفت:

            واقعا ممنون آقای آقا بابایی این راهنمایی ها واقعا برای افرادی که تازه اقدام به انجام بازی کردن میتونه ثمر بخش باشه چون اگه اوایل بازی بهشون کمک نشه ممکنه زده بشن از بازی
            به شخصه وقتی بازیو شروع کردم ازش متنفر شدم اما با کمک همینطور راهنمایی هایی تونستم با قلق های بازی اشنا بشم و لذت واقعیش رو درک کنم . تا اینکه بعد از بالای ۵۰۰ ساعت تجربه هنوزم برام جذابه

  • alas گفت:

    خسته نباشین، اگه ممکنه یه توضیحی درباره ی ایتم ها بدین تو راهنمایی ها یکم زیادن.

  • با سلام و عرض خسته نباشید خدمت آقای آقابابایی بابت نوشتن این راهنمایی ها
    یکی دوتا سوال داشتم که ممنون میشم جواب بدین :
    تغییر زمان بازی، بعد از کشتن Rom به blood moon چه تاثیراتی رو بازی میذاره(دشمن ها و …) ؟
    آیا حالت blood moon همیشگیه یا بعدا عوض میشه؟
    جریان این amygdalae ها چیه؟
    در مورد chalice ها هم اگه میشه یه توضیح مختصری بدید
    شرمنده اگه زیاد شد 😀 😀

    • سلام به شما. سلامت باشید. ممنونم.
      بعد از بلادمون دیگه نمی شه شخصیت های مختلف تو بازی رو نجات داد اگر تا حالا نداده باشید.
      Arianna و Adella دیگه بلاد بهتون نمیدن.
      امیگدالاها همگی دیده میشن و دیگه نیازی به داشتن ۴۰ تا اینسایت نیست.
      دیگه نمی تونید توی لامپ Hypogean Gaol بیدار بشید.
      Old Yharnam, Forbidden Woods و Forsaken Castle Cainhurst توی زمان بلادمون هم هنوز وایت مون هستن.
      شکست دادن Gehrman, the First Hunter و مقابله با Moon Presence باعث میشه که بلادمون به هانترز دریم هم بیاد.

      خیر بلاد مون توی این بار بازی دیگه عوض نمیشه تا جایی که میدونم.
      در مورد چالیس ها هم قبلا گفتم بعدا براشون قسمت های جدا میذارم و توضیح میدم براتون.
      http://www.aparat.com/saeedsliipknott

  • shinji mikami گفت:

    آقای بابایی خسته نباشید.من نمیتونم آنلاینش کنم اعصابم داغون شده. اون bell چه موقع هایی روشن میشه؟

  • آقا بابایی این ایدی پی اس ان شما که بدون لوله

  • saeed rahimi گفت:

    خسته نباشی جناب آقابابایی برا من که دوساله فقط بلاد بازی میکنم خوندنش خالی از لطف نیست فکر میکنم بقیه دوستان هانتر هم همین عقیده رو داشته باشن

  • kourosh ha 78 گفت:

    والا ما که این بازی رو بعد دو هفته عوض کردیم از بس که سخت بود ولی خب خوشحالم که ما این همه گیمره فوق حرفه ای تو ایران داریم که از این بازیه بی نهایت سخت، نهایت لذت رو بردن :yes: 😉

  • nimaps4 گفت:

    اقا سعید من یه جای حرفتونو درست نفهمیدم منظورتون دقیقا از اینکه یکی دوتا باسو بکشید برگردید پیش eileen the crow چیه؟باسای اصلی منظورتونه؟من الان فادرو کشتم کلرک بیستم کشتم مپ دوم تو الد یارنامم رفتم اونجارم خالی کردم ولی بازم میرم پیشش هنوز اونجا وایساده

  • Saman_hk گفت:

    ممنون از استاد آقا بابایی بخاطر این راهنماهای جامع.متاسفانه هنوز نتونستم این عنوان رو تجربه کنم ولی با این راهنماهای جالب شدیدا مشتاق تجربه این عنوان شدم.
    اسپم:این روز ها سایت چقدر خلوت شده.

  • HsH گفت:

    اون مرحله ROM رو رد کردم.باحال بود.درضمن من دنبال eileen بودم برا دومین بار ک مأموریت کشتن اون یارو ک تو منطقه father باهاش میجنگیم رو بهم بده.ولی سر جاش نبود .البته من توسط اون کیسه به دستا کشته شدم و وارد محیط شدم.حالا چه کنم .راهی نداره؟ این مأموریتو بگیرم؟

  • Mohi.b گفت:

    سلام سعید جان خسته نباشی
    من بازی رو بار ها به اتمام رسوندم ولی یه سوال منو خیلی مشغول کرده
    یه آیتم هست به نام Vermin
    کاربردش دقیقا چیه ؟

  • sina4123 گفت:

    مرسی
    ولی هرچه قدم نشون بدین با تصویر و …
    بازم این بازی شیر مارو درمیاره :idk: :struggle:

  • Alireza_yoo گفت:

    سلام اقای آقابابایی ممنون بابت مقاله یه درخواستی داشتم ک اگه میشه بیاید defile chalice کمکم البته اگه میشه چون واقعا رو اعصابه یا اگه میتونید روش انلاین پیدا کردن دانجن هارو بگید چون هر چی گلیف میزنم همش یه ارور میاد ک باید چیز های مورد نیازو داشته باشی نمیدونم چی هست اگه میشه یه توضیح مختصر بدید

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش ششم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش ششم - گیمفا