اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne - بخش اول: کاوننت ها و عضویت در آن ها | گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne - بخش اول: کاوننت ها و عضویت در آن ها | گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne - بخش اول: کاوننت ها و عضویت در آن ها | گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne - بخش اول: کاوننت ها و عضویت در آن ها | گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش اول: کاوننت ها و عضویت در آن ها

سعید آقابابایی
۱۶:۰۰ ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne - بخش اول: کاوننت ها و عضویت در آن ها | گیمفا

Bloodborne یک شاهکار در در تمام زمینه ها بود. بازی که یکی از بی‎نقص ترین عناوینی است که در نسل هشتم منتشر شده است و در تک تک بخش های خود از گرافیک و گیم‌پلی گرفته تا صداگذاری و … کیفیت فوق العاده بالایی دارد و شهر Yharnam یکی از مخوف‌ترین شهرها و محیط‌هایی است که تا به حال بازی‎های رایانه‎ای به خود دیده‌اند. ارزش تکرار این شاهکار بسیار بسیار بالاست و حتی با وجود بارها بازی کردن Bloodborne، به هیج وجه این عنوان برای ما خسته کننده نمی‌شود و باز هم دوست داریم تا آن را تجربه کنیم. بر طبق قولی که داده بودم بعد از راهنمای عنوان دارک سولز ۳، نوبت به راهنمای قدم به قدم بازی Bloodborne می رسد که تصمیم گرفتم تا با توحه به شناخت و تسلط کاملی که از این عنوان دارم و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه شود. لازم به ذکر است که این مطالب از ان جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آنها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Bloodborne برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است.

img

راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne

 قصد داریم تا این راهنما را به صورت قسمت های یک روز در میان برای شما قرار دهیم تا اگر دوباره قصد دارید این بازی را انجام دهید به برخی نکاتی که شاید در دفعات قبلی متوجهشان نبوده اید دست پیدا کنید و تمام موارد مخفی و آیتم های مهم و پنهان در بازی را کاملا بشناسید. اگر هم که می خواهید بازی را از ابتدا برای اولین بار اغاز کنید و تا به حال به خاطر سختی بازی و… می ترسیده اید، اکنون با این راهنمای فارسی و قدم به قدم، احساس بهتری برای شروع بازی داشته باشید افراد و بازیبازان بیشتری بتوانند پای به این دنیای شاهکار بگذارند و قطعا بعد از این بازی است که تازه عاشق دارک سولز هم خواهند شد. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای شخصیت های دارک سولز ۳ مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. امروز با اولین قسمت از سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne در خدمت شما عزیزان خواهیم بود. لازم به ذکر است قبل از آن که بخواهیم وارد راهنمای قذم به قدم از شروع بازی شویم و پیشروی در مراحل را آغاز کنیم باید برخی از موارد مهم در بازی را طی دو قسمت برای شما عزیزان شرح دهیم تا بعد از آن وارد راهنمای اصلی بازی شویم. این ۲ بخش شامل راهنمای کاوننت ها در بازی و همینطور ایتم Insight و کسب و استفاده از آن می باشد که بایستی در مورد آنها به صورت جداگانه برای شما عزیزان توضیح دهیم. با نخستین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne که به بررسی کاوننت ها و عضویت در آن ها می پردازد با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

unnamed

بخش اول: کاوننت ها و عضویت در آن ها

در بازی Bloodborne شاهد وجود ۳ عدد کاوننت هستیم که البته به نسبت سری سولز تعدادشان بسیار کمتر است. این ۳ کاوننت شامل the Hunter of Hunters, the Cainhurst Vilebloods و the Executioners هستند که هر کدام عقاید و روش کار خود و ایتم مخصوص به خود را دارند و به شکلی متفاوت از بقیه می توان در آن ها پیشرفت کرد. در این بازی”پیوستن” به یک کاوننت یا فرقه، به معنای مجهز کردن ایتم یا Rune آن فرقه است که البته آن را از ابتدا در اختیار ندارید. برای کسب این ایتم باید پروسه عضویت در آن فرقه که شامل انجام یک ماموریت جانبی است را آغاز کنید تا نهایتا به عنوان پاداش ایتم مربوطه را کسب نمایید. شما در طول بازی به راحتی می توانید بین کاوننت های مختلف سوئیچ کنید که برای این منظور باید به Hunter’s Dream بروید و در قسمت مربوط به covenant rune آن قطعه ای را که مربوط به کاونن مورد نظرتان است مجهز کنید. حال نگاهی به ۳ کاوننت بازی می اندازیم:

Hunter of Hunters:

اولین کاوننتی در بازی که می توانید عضو ان شوید و با رئیس آن برخورد می کنید همین کاوننت است. هدف اصلی این فرقه شکار کردن شکارچیانی است که در طول زمان به “blood-addled” تبدیل شده اند و به جان بیگناهان افتاده اند. اعضای این فرقه گاها به دنیای دیگر شکارچیانی که مرتکب گناهان و اشتباهاتی شده اند، احضار می شوند (بازیبازان دیگر) تا آن ها را تنبیه کنند. برای عضویت در این فرقه باید با رئیس این فرقه یعنی Eileen the Crow که در همان اوایل بازی وی را می بینید صحبت کرده و خط ماموریت وی را کامل انجام دهید تا ایتم مربوط به این کاوننت را به دست آورید. این ماموریت در راهنمای قدم به قدم کل مراحل بازی برای شما توضیح داده خواهد شد.

۲۷۴۶۹۴۶ bb hunterofhunters still001 1428005243728 1280w

برای عضویت در این فرقه باید با رئیس این فرقه یعنی Eileen the Crow که در همان اوایل بازی وی را می بینید صحبت کرده و خط ماموریت وی را کامل انجام دهید

خط ماموریت این کاوننت چند مرحله دارد که یکی از آنها به طور مثال کمک به رئیس فرقه در کشتن شکارچی به نام هنری در منطقه ای که قبلا با پدرگاسکوئین مبارزه کرده بودید، است که البته باید بسیار مواظب باشید در حین که هر دو دارید به هنری حمله می کنید احتمال این که ضربه شما به Eileen نیز برخورد کند و زیاد است و این گونه وی دشمن شما خواهد شد و هیچ راه بازگشتی نیز وجود ندارد و باید او را بکشید. بهتر است که از قفل کردن بر روی هنری و استفاده سیستم سلاح گرم و ضد حمله بر روی او استفاده کنید تا صربه هایتان به Eileen برخورد نکند. همچنین اگر بعد از انجام مراحل این خط ماموریت اصلا به دیدن Eileen نروید و با او حرف نزنید و به او گزارش ندهید هم وی دشمن شما خواهد شد و به شما حمله خواهد کرد که مبارزه اسانی نیز تخواهد بود.

maxresdefault

اگر بعد از انجام مراحل این خط ماموریت اصلا به دیدن Eileen نروید و با او حرف نزنید و به او گزارش ندهید هم وی دشمن شما خواهد شد و به شما حمله خواهد کرد که مبارزه اسانی نیز تخواهد بود.

Cainhurst Vilebloods:

اگر در بازی توانسته باشید به قصر Forsaken Cainhurst دسترسی پیدا کنید می توانید از طریق صحبت با Annalise, Queen of the Vilebloods که رئیس این کاوننت است به عضویت Cainhurst Vilebloods در ایید.. نحوه دسترسی به این قصر در راهنمای مراحل برای شما عزیزان توضیح داده خواهد شد اما به طور خلاصه اینگونه است که بعد از شکست باس Martyr Logarius در همان محل تاجی را بر زمین می افتد به سربگذارید تا یک درب نامرئی برایتان ظاهر شود و بتوانید به داخل قصر بروید و سپس کنار فانوس از Kneel gesture استفاده کنید تا بتوانید با ملکه صحبت کنید. ایتم یا Rune مربوط به این کاوننت Corruption Rune است که باید ان را تجهیز کرده باشید تا با کشتن شکارچیان Blood Dreg بگیرید. ماهیت اصلی این فرقه بر اساس مبارزات PvP و invasion قرار دارد. بعضویت در این فرقه در درجه اول Respect gesture را دریافت می کنید و در درجه دوم این فرقه Deep Respect را فرا می گیرید.

۲۸۳۶۹۹۱ ۴۲۱۲۲۲۹۵۴۷ ۲۸۳۵۷

بعد از شکست باس Martyr Logarius در همان محل تاجی را بر زمین می افتد به سربگذارید تا یک درب نامرئی برایتان ظاهر شود و بتوانید به داخل قصر بروید

اگر عضو این فرقه باشید و سعی کنید یک همکار کو آپ احضار کنید به احتمال خیلی زیاد یک نفر از فرقه Executioners که دشمنتان هستند را احضار خواهید کرد .اعضای این فرقه شکارچیان فرصت طلبی هستند که درجه و مقام آنها با جمع کردن ایتمی به نام Blood Dreg افزایش می یابد. این ایتم از کشتن دیگر شکارچیان به دست می اید، چه دیگر بازیبازان و چه NPC ها. برای جوین شدن به  PvP و invasion های مربوط به این فرقه با ملکه صحبت کنید و بعد از ان Blood Dreg هایی را که به دست می آورید به او تقدیم نمایید. شما می توانید لیست تمام اعضا و افرادی که تاکنون عضو این کاوننت هستند را در Vileblood Register مشاهده کنید که در قصر Forsaken Cainhurst پیدا می شود. Alfred، یکی از شخصیت های غیر قابل بازی این عنوان که رئیس فرقه Executioners نیز هست، دشمن ملکه و این فرقه است و ممکن است ملکه را کشته باشد که می توانید مجددا وی را زنده کنید (روش این کار در راهنممای مراحل توضیح داده خواهد شد)

annalise in game

کنار فانوس از Kneel gesture استفاده کنید تا بتوانید با ملکه صحبت کنید

Executioners:

مانند فرقه Hunter of Hunters، کاوننت Executioners نیز کارش شکار شکارچیان است اما یک قانون کاملا مشخص دارند: “اعضای Cainhurst Vilebloods باید بمیرند.” ماهیت اصلی این فرقه مانند Cainhust Vilebloods بر اساس مبارزات PvP و invasion قرار دارد اما ان ها قسم یاد کرده اند که تمام Cainhust Vilebloods را از بین ببرند. اگر عضو این فرقه باشید و یکی از اعضای Cainhurst Vilebloods سعی کند یک همکار کو آپ احضار کند احتمال دارد شما به دنیای او احضار شوید و می توانید مانند حالتی که به دنیای او حمله کرده اید، به وی اسیب بزنید. نکته هم اینجاست که شما مثل یک همکار کواپ برای او ظاهر می شوید و ممکن است او به این پیام که می گوید شما دشمنش هستید دقت نکند و ان را نخواند. Alfred، یکی از شخصیت های غیر قابل بازی این عنوان، رئیس فرقه Executioners است و دشمن ملکه Annalise, Queen of the Vilebloods که قصد کشتن او را دارد.

alfred 499x281 low

Alfred، رئیس فرقه Executioners است و دشمن ملکه Annalise, Queen of the Vilebloods که قصد کشتن او را دارد.

برای عضویت در کاوننت Executioners باید با الفرد صحبت کرده و خط ماموریتی وی را انجام دهید که انجام این ماموریت در بخش راهنمای مراحل برای شما شرح داده خواهد شد. اولین بار الفرد را در محوطه بیرونی Tomb of Oedon خواهید یافت که باید با وی صحبت کنید و Pray gesture را دریافت نمایید. برای تکمیل این خط ماموریتی در انتها باید ملکه بمیرد (الفرد او را می کشد) اما فکر نکنید که عضویت در یکی از این دو فرقه باعث قطع دیگری می شود زیرا اگر از روی جنازه ملکه بقایای او را بردارید می توانید بعدا او را زنده کنید و مراحل عضویت در Cainhurst Vilebloods را نیز انجام دهید. وقتی که خط ماموریت الفرد تکمیل می شود او در همان محل قصر نزدیک جنازه ملکه به شما Roar gesture و همینطور Wheel Hunter Badge را می دهد که این ایتم خرید Logarius’ Wheel و Gold Ardeo را ممکن می کند. اگر بعد از پایان این خط ماموریت به همانجایی بروید که اولین بار الفرد را دیدید جنازه وی را مشاهده خواهید کرد و می توانید Radiance rune که ایتم مربوط به این فرقه است را بردارید.

martyr

وقتی که خط ماموریت الفرد تکمیل می شود اگر به همانجایی بروید که اولین بار الفرد را دیدید جنازه وی را مشاهده خواهید کرد و می توانید Radiance rune که ایتم مربوط به این فرقه است را بردارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne - بخش اول: کاوننت ها و عضویت در آن ها | گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne - بخش اول: کاوننت ها و عضویت در آن ها | گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne - بخش اول: کاوننت ها و عضویت در آن ها | گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne - بخش اول: کاوننت ها و عضویت در آن ها | گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne - بخش اول: کاوننت ها و عضویت در آن ها | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne - بخش اول: کاوننت ها و عضویت در آن ها | گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne - بخش اول: کاوننت ها و عضویت در آن ها | گیمفا