اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne - بخش سوم: آغاز بازی... | گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne - بخش سوم: آغاز بازی... | گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne - بخش سوم: آغاز بازی... | گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne - بخش سوم: آغاز بازی... | گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش سوم: آغاز بازی…

سعید آقابابایی
۱۷:۰۰ ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne - بخش سوم: آغاز بازی... | گیمفا

Bloodborne یک شاهکار در در تمام زمینه ها بود. بازی که یکی از بی‎نقص ترین عناوینی است که در نسل هشتم منتشر شده است و در تک تک بخش های خود از گرافیک و گیم‌پلی گرفته تا صداگذاری و … کیفیت فوق العاده بالایی دارد و شهر Yharnam یکی از مخوف‌ترین شهرها و محیط‌هایی است که تا به حال بازی‎های رایانه‎ای به خود دیده‌اند. ارزش تکرار این شاهکار بسیار بسیار بالاست و حتی با وجود بارها بازی کردن Bloodborne، به هیج وجه این عنوان برای ما خسته کننده نمی‌شود و باز هم دوست داریم تا آن را تجربه کنیم. بر طبق قولی که داده بودم بعد از راهنمای عنوان دارک سولز ۳، نوبت به راهنمای قدم به قدم بازی Bloodborne می رسد که تصمیم گرفتم تا با توحه به شناخت و تسلط کاملی که از این عنوان دارم و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه شود. لازم به ذکر است که این مطالب از ان جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آنها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Bloodborne برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است.

img

راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne

 قصد داریم تا این راهنما را به صورت قسمت های یک روز در میان برای شما قرار دهیم تا اگر دوباره قصد دارید این بازی را انجام دهید به برخی نکاتی که شاید در دفعات قبلی متوجهشان نبوده اید دست پیدا کنید و تمام موارد مخفی و آیتم های مهم و پنهان در بازی را کاملا بشناسید. اگر هم که می خواهید بازی را از ابتدا برای اولین بار اغاز کنید و تا به حال به خاطر سختی بازی و… می ترسیده اید، اکنون با این راهنمای فارسی و قدم به قدم، احساس بهتری برای شروع بازی داشته باشید افراد و بازیبازان بیشتری بتوانند پای به این دنیای شاهکار بگذارند و قطعا بعد از این بازی است که تازه عاشق دارک سولز هم خواهند شد. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای شخصیت های دارک سولز ۳ مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. لازم به ذکر است قبل از آن که وارد راهنمای قدم به قدم از شروع بازی شویم و پیشروی در مراحل را آغاز کنیم طی دو قسمت برای شما عزیزان برخی موارد مهم در بازی را شرح دادیم تا بعد از آن وارد راهنمای اصلی بازی شویم. مواردی مانند کاوننت ها و نحوه چگونگی کسب و استفاده از ایتم Insight. امروز با سومین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne که در حقیقت اولین بخش از راهنمای مراحل بازی است در خدمت شما خواهیم بود. با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

unnamed

بخش اول از راهنمای مراحل بازی و پیشروی در آن

Bloodborne با یک کات سین آغاز می شود و بلافاصله شما را به بخش ساخت شخصیت می برد. هر کلاسی یک سری ویژگی های خاص برای شروع بازی دارد. اگر شک دارید و یا زیاد در این عناوین تجربه ندارید کلاسی را بردارید که قدرت (Strength) و مقاومت (endurance) بالاتری دارد زیرا کار شما را در مبارزات راحت تر می کند. البته بعدا می توانید که مسیر رشد شخصیتتان را بعد از هر لول آپ به سمتی که می خواهید ببرید و به همین خاطر این تصمیم در ابتدای بازی زیاد هم سخت و غیر قابل برگشت نیست. بعد از یک کات سین دیگر این بار در Iosefka’s Clinic بیدار می شوید. صندلی موجود در اتاق را بررسی کنید تا یک یادداشت پیدا کنید. دو درب در این اتاق وجود دارند که در حال حاضر تنها یک عدد از آن ها باز می شوند. وارد درب شوید. از پله ها پایین بروید و در اینجا دو Messenger می بینید که از زمین بیرون آمده اند و به شما کنترل های مقدماتی بازی را یاد می دهند. اتاق بعدی شامل اولین دشمن بازی یعنی یک Nether Beast است. اگر او شما را بکشد بلافاصله به Hunter’s Dream می روید. اتفاقا برای پیشروی صحیح تر در مسیر بازی هم بهتر است که در این مبارزه اولیه کشته شوید تا اولین سلاح خود را در Hunter’s Dream به دست آورید.

۲۸۳۸۳۲۱ ۸۷۰۵۲۸۴۵۴۰ ۲۸۳۴۵

اولین دشمن بازی یک Nether Beast است. اگر او شما را بکشد بلافاصله به Hunter’s Dream می روید. اتفاقا برای پیشروی صحیح تر در مسیر بازی هم بهتر است که در این مبارزه اولیه کشته شوید تا اولین سلاح خود را در Hunter’s Dream به دست آورید.

Hunter’s Dream

این منطقه در حقیقت هاب اصلی شما یا همان مقر و پایگاه اصلی و همیشگی شما در این بازی است که برای رفت و آمد به مناطق مختلف بایستی از آن عبور کنید. اینجا هیچ دشمنی وجود ندارد و در سمت راست خود به Tombstone توجه کنید زیرا که از طریق ان باید به مناطق دیگر منتقل شوید. در طول حیاط حرکت کنید و تمام ان را بگردید و تمام نوشته ها را بخوانید تا کنترل بازی را کاملا یاد بگیرید. سپس از چند پله که در آنجا می بینید بالا بروید تا در وسط پله ها به ۳ Messenger برسید. در اینجا شما می توانید سلاح مبارزه نزدیک اولیه و همچنین اسلحه گرم اولیه خود را انتخاب کنید. همچنین در اینجا دفترجه خود را بر می دارید که از طریق آن می توانید نوشته های خود را در دنیای بازی به جای بگذارید. اکنون دیگر کار خاصی در این بخش باقی نیست. سلاح هایی که برداشته اید و همچنین دفترچه خود را مجهز کنید. سپس از  Tombstone که در ابتدای مطلب گفته شد استفاده کنید تا به ۱st Floor Sickroom منتقل شوید که درست پایین پله های اتاقی است که بازی را از آنجا آغاز کردید. در اینجا به فانوس ها یا همان lantern ها توجه کنید زیرا که همان چک پوینت های بازی هستند و همچنین مورد استفاده برای سفر سریع. قبل از این که جلو بروید به عقب برگشته تا به درب کلینیک برسید و در اینجا با Iosefka صحبت کنید که بعدا نقش مهمی خواهد داشت. حالا به جلو رفته و وقتش رسیده است تا با Nether Beast مبارزه کنید. البته اگر زیادی برایتان قوی است می توانید دویده و از او بگذرید و از درب خارج شوید اما بهتر است که از همین ابتدا با بازی کنار بیایید. شما به راحتی می توانید به پشت وی رفته و در حالی که او مشغول غذا خوردن است با swift chain attack وی را از بین ببرید. با ضرباتی که میخورید Blood Echo از دست می دهید که باید آن را جبران کنید. قبل از این که از پله ها بالا بروید و وارد اتاق بعدی شوید اطراف را نگاه کنید تا یک جسد ببینید که به شما Blood Vial می دهد تا خط سلامتیتان را پر کنید. هر گاه یک مارکر درخشنده بر روی جسدی یا در محیط دیدید نشان دهنده وجود یک آیتم است. مسیر را ادامه دهید و درب را باز کنید. اکنون خود را در یک حیاط می بینید. در حیاط به سمت قسمتی که درخشنده است و نشان از وجود ایتم دارد بروید تا ۱۰ عدد Quicksilver bullets گیرتان بیاید. سپس وارد دروازه ای شوید که در سمت چپ شما قرار دارد و آن را باز کنید.

۱۴ ۰۶ ۱۰ ۰۳ ۱۷ ۴۵ ۹۸۲۹ ss 60

به Tombstone توجه کنید زیرا که از طریق ان باید به مناطق دیگر منتقل شوید.

Central Yharnam

به Central Yharnam خوش آمدید. قبل از این که به سمت راست و طبقه بالا برای کشتن دشمن بروید، به قسمت بالکن بروید و از روی یک جسد ۴ عدد Blood Vial بردارید. مسیر را ادامه دهید تا به یک Walking Henchman برسید. مقداری عقب بیایید تا به فضای باز تر برسید و مبارزه با او راحت تر باشد. صبر کنید تا حمله کند، جاخالی دهید، حمله کنید. با همین روش وی را بکشید. در همان منطقه ای که وی مشغول قدم زدن بود در انتهای آن یک جسد با ۲ عدد Blood Vial می بینید و همچنین یک دستگیره که باید آن را بکشید تا نردبانی کمی عقب تر پایین بیاید. قبل از این که از نردبان بالا بروید در مسیر باریک همین قسمت مقدار کمی جلوتر بروید تا به لبه برسید و مراقب باشید که این کار را بسیار ارام و با احتیاط انجام دهید. اینجا ۲ دشمن Agile Henchmen می بینید که نشسته اند و دیدنشان سخت است. به محض این که یکی از آنها بلند شد عقب بیایید تا او را به سمت خود بکشانید. جاخالی دهید از حمله او و سپس سریعا به جان وی افتاده و به وی ضربه وارد کنید. احتمالا با یکی دو ضربه وی خواهد مرد. اگر دشمن دیگر همچنان نشسته بود صبر کنید تا خط استقامت پر شود و سپس ارام از پشت به وی حمله کنید و قبل از این که بفهمد چه اتفاقی افتاده دخلش را بیاورید! درست در پشت قسمتی که دومین دشمن نشسته بود یک صندوق می بینید که حاوی ۶ عدد Molotov Cocktails است. حالا از نردبانی که ان را پایین اورده بودید بالا بروید و فانوس را روشن کنید تا نفسی به راحتی بکشید. مجددا از این طریق به Hunter’s Dream بروید.

bloodborne first lantern 615x345

در نزدیک فانوس Central Yharnam یک پنجره می بینید که نوری از پشت ان روشن است و یک لامپ قرمز کنار آن قرار دارد و صدای سرفه می شنوید. شما می توانید با شخصی که داخل خانه است و در حال سرفه کردن است صحبت کنید.

در این دیدار دوم می بینید که درب بالای پله های اکنون باز شده است. وارد شوید و گوشه و کنار اتاق را جستجویی کنید. در این اتاق شما می توانید ایتم های خود را در قفسه ها ذخیره کنید، تجهیزات خود را تعمیر نمایید و همچنین اسلحه های خود را در ورک شاپ ارتقا دهید. همچنین می توانید از فروشگاه Insight Store که بیرون این اتاق است خرید کنید (البته هنوز Insight ندارید). دیگر موارد موجود در این منطقه هنوز بسته هستند و نمی توانید کار دیگری انجام دهید. یک شخصیت غیر قابل بازی یا NPC نیز در اینجاست که می توانید ۲ بار با او صحبت کنید که البته پاداشی ندارد. مجددا به نزدیک Tombstone رفته و از طریق آن به همان بخش فانوس Central Yharnam که به تازگی روشن کرده بودید، بازگردید. این را بدانید که هر بار از Hunter’s Dream به هر منطقه ای باز می گردید دشمنان دوباره ظاهر شده اند، پس اگر می خواهید به عقب بازگردید دقت کنید. البته در اینجا نیازی نیست به عقب بازگردید. در نزدیک فانوس این منطقه یک پنجره می بینید که نوری از پشت ان روشن است و یک لامپ قرمز کنار آن قرار دارد و صدای سرفه می شنوید. شما می توانید با شخصی که داخل خانه است و در حال سرفه کردن است صحبت کنید تا در ادامه بازی روند ماموریتی او اغاز شود و نهایتا یک ایتم قدرتمند به شما تعلق گیرد که این روند را در طول قسمت های مختلف این راهنما برای شما توضیح خواهم داد. حالا به مسیر سمت راست فانوس برید و از چند پله پایین بروید تا درخشندگی یک ایتم را ببینید که شامل ۸ عدد Pebble است. بهتر است اینها را در بخش quickslots خود تجهیز کنید. مسیر را ادامه دهید و مراقب یک Agile Henchmen که در انتهای این قسمت برای شما کمین کرده است باشید و او را بکشید. مسیر را ادامه دهید تا به دو دشمن برسید. یک Agile Henchman دیگر و یک Shielded Henchman. می توانید اولی را قبل از این که حتی بلند شود از پای در آورید و سپس راحت با دومی مبارزه نمایید. برای مبارزه با دشمن سپر دار بهتر است دور وی بچرخید تا زمانی که از پشت به او ضربه بزنید.

maxresdefault 1

چه خواستید با Hooded Bruiser مبارزه کنید و چه نخواستید، ابتدا به همین سمت یعنی چپ بروید و دستگیره دروازه را بکشید تا یک میانبر از اینجا به قسمتی که از نردبان بالا رفتید و به فانوس رسیدید باز شود.

قبل از این که از پله ها پایین بروید تصمیم بگیرید که می خواهید چکار کنید؟ منطقه پایین پله ها توسط چندین دشمن نگهبانی می شود که به صورت دسته جمعی می توانند بسیار کشنده باشند. پیچیدن به سمت چپ در پایین پله ها شما را به یک بخش پر از جعبه ها و یک کالسکه می برد که بعد از شکستن جعبه ها به یک دشمن بسیار سرسخت و قوی به نام Hooded Bruiser می رسید. وی حملات سنگین و مرگباری دارد و بسیار قدرتمند است. اگر شجاع باشید و با وی مبارزه کرده و او را شکست دهید یک Tempering Blood Gemstoneبرای ارتقای سلاح خود به دست می اورید که البته هنوز نمی توانید از ان استفاده کنید. تصمیم با شماست که اکنون می خواهید با او بجنگید یا بعدا زمانی که قوی تر شدید بازگردید. اما در هر دو حالت چه خواستید با وی مبارزه کنید و چه نخواستید، ابتدا به همین سمت یعنی چپ بروید و دستگیره دروازه را بکشید تا یک میانبر از اینجا به قسمتی که از نردبان بالا رفتید و به فانوس رسیدید باز شود. این را بدانید که اگر کشته شوید در بازگشت به اینجا ممکن است Blood Echo های به زمین ریخته شما را یکی از دشمنان (که همگی دوباره ظاهر شده اند) برداشته باشد و برای این که بتوانید بفهمید کدام یک آنها را برداشته است چشمان وی به صورت خیلی واضحی می درخشد و برق می زند. برای این که بخواهید آنها را پس بگیرید باید آن دشمن را بکشید. گاهی نیز ممکن است انها بعد از مرگ شما روی زمین همان قسمت بمانند تا بتوانید بازگردید و آنها را بردارید. (البته اگر در یک بار بتوانید). در هر صورت چه Hooded Bruiser را بکشید و چه اصلا به سمت وی نروید، در نهایت مسبر اصلی بازی بعد از پایین امدن از پله ها رفتن به سمت راست است یعنی مخالف مسیری که به سمت Hooded Bruiser می رود….

maxresdefault

تصمیم با شماست که اکنون می خواهید با Hooded Bruiser بجنگید یا بعدا زمانی که قوی تر شدید بازگردید.

در قسمت بعدی به ادامه این مسیر و مبارزه با اولین باس بازی یعنی Cleric Beast خواهیم پرداخت.

شما می توانید تمامی قسمت های این راهنما را در این قسمت مشاهده نمایید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne - بخش سوم: آغاز بازی... | گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne - بخش سوم: آغاز بازی... | گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne - بخش سوم: آغاز بازی... | گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne - بخش سوم: آغاز بازی... | گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne - بخش سوم: آغاز بازی... | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • بار اول نصف مرحله رو با دست خالی رفتم از بسس دارک سولز بازی کردم تو این جور سبک ها وارد شدم

  • alas گفت:

    ممنون بابت راهنمایی فقط بقییشم همینطور قدم به قدمه زیاد طول نمیکشه؟

  • بسیار عالی نوشتید خسته نباشید

  • lord raiden گفت:

    مثل همیشه عالی بود

  • اقای بابایی شما بار اول چه سلاح سرد وگرمی برداشتید ؟

    • من راستش همون سلاح اصلی بازی که تو تریلرها بود رو داشتم و اصلا یکی از دلایل عشقم به این بازی همون باز و بسته شسدن خاص اون سلاح بود. سلاح گرم هم که راستش رو بخواید من کلا در طول بازی ۲ تا شلیک هم باهاشون نکردم. اما سلاح اصلی من که تقریبا در هر ۷-۸ بازی که بازی کردم با اون بودم شمشیر لودویگ بود که بهترین سلاح بازیه از نظر من
      http://www.aparat.com/saeedsliipknott

  • RPG.MahyaR گفت:

    ممنون از سعید خان بابت راهنما ها بیشتر راهنما دوم و کاوننت ها به دردم خورد :heart: :rose:
    بازی محشریه :heart: من باس سوم بازیم
    کلریک مینی باس بود اولین باس فادر گاسکوینه :pain:
    کلریک نقطه ضعفش سمت چپشه باید دش کنید برید پشتش ضربه بزنید

  • metallmind گفت:

    سلام واقعا ممنون بابت این manuals جناب آقا بابایی
    اینکه وقت میذارین و با این دقت و حوصله این مطالبو جمع آوری میکنین نشان از احترام و اهمیتی که به یوزرهاتون میدین واین واقعا قابل تقدیره

    • سلام خدمت شما. خیلی از لطف شما متشکرم و همین نظرات پر محبت شما برای من کافیه. من اصلا شعار نمیدم وقتی میگم همه چیز برای من در این سایت کاربراش و راضی نگه داشتن اوناست. این یه حرف نیست. واقعا هر کاری بتونم میکنم که شما راضی باشید و میدونم که نقص داریم و ایراد داریم ولی سعی میکنیم برطرف کنیم چون کاربرای گیمفا لایق بهترین ها هستند.
      http://www.aparat.com/saeedsliipknott

  • Sony for ever گفت:

    ممنون بابت مقاله
    واقعا هرچقدر در وصف این شاهکار حرف بزنیم بازم کمه
    این بازی برخلاف دارک سوز که به سبب آیتم ها و نحوه پیشروی در بازی پیچیدگی زیادی داره
    طوری طراحی شده که حتی کسانی که تجربه این سبک بازی رو ندارن به راحتی بعد از چند ساعت میتونن به بازی عادت کنن
    پیشنهاد من به همه کسانی که ps4 دارن اینه که در خرید این بازی شک نکن این بازی شاید درجه سختی بالایی داشته باشه
    اما من به شما قول میدم اگه کمی صبر داشته باشید میتونید از این شاهکار لذت ببرید
    امیدوارم به زودی bbloodborne 2 تایید بشه

  • RPG.MahyaR گفت:

    از نظر من بهترین سلاح اول بازی saw cleaver هست
    تبر هم ضربه r2 خییلی خوبه
    ساو کلور لول اپ کنید خیلی قوی میشه
    ولی بهترین سلاح بازیludwig holy blade

  • سلامت باشید. ممنونم ازتون
    http://www.aparat.com/saeedsliipknott

  • amir_frj گفت:

    این مقاله ها برای اونایی که تازه شروع کردن خیلی خوبه…آقا سعید لول پیشنهادی برای الد هانتر به نظر شما چنده؟سخت ترین باس فایت بازی بنظر میاد orphan of kos باشه(توی دی ال سی و حتی کل بازی!)

    • درود بر شما. خیلی متشکرم.
      والا من خودم لولم اونجا حدود ۴۰۰ بود اگر درست یادم باشه. بله اورفان واقعا باس بدیه و واقعا مرگبار سخته از بس که هی عوض میشه. البته اون لودویگ هم واقعا مرگباره

      • چندبار بازی رو تا اخر بردی که ۴۰۰ بود لولت ؟

        • واقعا یادم نیست. فکر میکنم ۷ بار اینا بدون دی ال سی
          شما باید نوع بازی کردن من رو توی این سری سولز و اینا ببینی تا متوجه بشید من چطوری بازی میکنم. مثلا من دارک سولز ۲ رو بالای ۱۰ بار تموم کردم اما میدونید چطوری؟ هر دشمنی رو تو بازی ۱۳ بار می کشتی دیگه نمی اومد. من توی هر بار بازی کل دنیای بازی رو پاکساری می کردم یعنی هیچ کس نمی موند دیگه. یعنی من یه بار بازیم که تموم میشد انگار ۱۳ بار رفته بودم چون هر دشمن رو ۱۳ بار کشته بودم تازه بعدش ایتم توی بونفایر می سوزوندم که کل دشمنا با یه درجه قویتر ظاهر شن دوباره و برای این که روح بیشتر بگیرم و دوباره باز ۱۳ بار می کشتمشون و همین روند رو در برخی مراحل ۳-۴ بار می کردم. یعنی شاید یه دشمن رو توی یه بار بازی من ۴۰ بار می کشتم. این تازه می شد یه بار بازی کردن من. من هر بار که بازی م کردم همینطور بازی می کردم. یعنی در اصل من مثلال دارک سولز ۲ رو شاید ۵۰ بار تموم کردم!! بازی کردن من با هر کسی که تو ایران دیدین فرق میکنه در سری سولز. من دیگه توی سولز ۲ حوصله م سر می رفت همه لباس ها رو در می اوردم توی بازی و حلقه ها و .. فقط یه شمشیر می گرفتم دستم که باس ها رو بکشم بدون این که یه ضربه بخورم.

          • danny.pc گفت:

            اقا سعید منم تا حدودی دارک سولز ۲ رو مثل شما تموم کردم البته من به پای شما نمیرسم ولی دقیقا تمام دشمنارو ۱۳ بار می کشتم تا هم سولز بگیرم و هم صبرمو افزایش بدم ولی خدایی خیلی حال می داد من همینجوری بازی کردم الانم دارم برا دفعه ی ۹هم بازی دارک سولز ۲ رو بازی میکنم خیلی قشنگه و جالبتر اینکه خوشحال کننده ترین خبر مرگ تو کل دنیا خبر مرگ توی سری سولزه چون متوجه میشی که داری کمکم با تجربه تر میشی .
            درست یادمه بار اول که به باسLooking Glass Knight رسیدم دقیقا ۹ دفعه شکست خوردم و بعدش سیم موس رو از جا کندمو موسو پرت کردم تو دیوار :laugh: :laugh: خیلی رو اعصابم بود لعنتی

          • 😯 😯 😯 😯 😯 😯 هر دشمن ۴۰ بار میکشتی یا خدا یعنی ۲۸۰ بار یه نر رو تو این ۷ بار کشتی

  • Ps4&switch گفت:

    واقعا بازیش عالی و با این نقد ها دوست دارم دوباره بازیش کنم. زمانی که بازیش اومد بازیش کردم . صغیر و کبیر و دوست و دشمن نمی شناختم همه را می کشتم.کاوننت نمی دونستم چی….. جهل هم لذت خودشو داره……..
    واقعا فکر نمی کردم اینقد داستان این بازیها عمیق باشه dark souls و bloodborn…

  • دوستان یکی منو راهنمایی کنه
    من blood starved beast رو کشتم ولی نمیدونم باید کجا برم و تو اون محیط هیچ راهی پیدا نمیکنم؟؟؟یه در بزرگ هم هست تو همون ناحیه وقتی که به عقب برمیگردی و میزنه که از این طرف باز نمیشه.
    من هیچ ایده ای ندارم که کجا باید برم
    در ضمن بعضی ها درباره یه بچه هم تو بازی حرف میزنند که میگن باید به جای خاصی رسوندش اون چیه؟؟؟
    این دو تا مرد رو اگه میشه کمکم کنید که داره اعصاب منو داغون میکنه
    در ضمن خیلی ممنون بابت این سری مقالات عالیتون

  • یادش بخیر وقتی بازیش رو خریدم فکر کردم مثل بازی های دیگه اسونه ولی وقتی دشمن اول رو دیدم یکمی نامید شدم ولی وقتی باس اول رو دیدم دیگه خواستم بازی رو عوض کنم.
    این راهنمایی واقعا لازم بود دستت درد نکنه سعید جان :yes:

  • Hosein گفت:

    یک عنوان عالی و شاهکار :yes:
    حتما توی برنامه دارمش که شروعش کنم به زودی 😎 :yes:
    ممنون بابت این راهنمای بازی :yes: :yes:

  • saeed rahimi گفت:

    جناب آقابابایی ممنون برا این همه زحمتی که‌ برا سایت میکشین،واقعا فکر نوشتن همچین مقاله ای من رو عصبی میکنه چه برسه به نوشتنش واقعا خسته نباشی

  • nimaps4 گفت:

    اقا سعید احساس نمیکنین ترتیب اموزش هاتون ایراد داره؟من رو اموزش هاتون حساب باز کرده بودم ولی اصلا نه ترتیب داره نه دقیق یاد داده…انگار فقط واسه کسایی گفتین که بازیو خوردن مو به موشو بلدن و میخوان با این اموزش ها به کمال برسن نه واسه کسایی مثل من هنوز با این دنیا اشنا نشدن…مثلا بخش اول سریع طوفانی شروع کردین که اره اقا برین پیش فلان کس فلان کارو کنین اگه گزارش ندین فلان میشه و….همون موقع واسه خیلیا سوال پیش میاد این شخص کجا هست اصلا…ماموریت هاش کدوم خراب شدیه اصلا…یا مثلا گفتین اگه فلان قصرو پیدا کردید …خب ببخشید الان شما باید میگفتین این قصر کجاس…بخش دوم هم که رفتین سر پول بعد یهو بخش سوم تازه دارین بازیو از اول شروع میکنین…بهتر نبود اینو اول میزاشتین؟به هر حال منم گفتم راهنماییاتون عالیه و با این حرفتون…اگر هم که می خواهید بازی را از ابتدا برای اولین بار اغاز کنید و تا به حال به خاطر سختی بازی و… می ترسیده اید، اکنون با این راهنمای فارسی و قدم به قدم، احساس بهتری برای شروع بازی داشته باشید افراد و بازیبازان بیشتری بتوانند پای به این دنیای شاهکار بگذارند و قطعا بعد از این بازی است که تازه عاشق دارک سولز هم خواهند شد… شدیدا تناقض داره…ومن الله توفیق

    • قطعا جامعه کسانی که با این بازی طرف هستند از اونجایی که خیلی خیلی وقت پیش اومده ۹۹ درصد اونها بازی رو انجام دادن و شاید ۱ درصد مانند شما باشند. قطعا قسمت اول و دوم مقاله برای کسایی بود که میخوان بازی رو تکمیل کنند و بعضی اطلاعات لازم دارند نه برای کسی که هیچی هنوز نمیدونه. از این قسمت هم که بازی شروع شد و هر وقت زمان رسیدن به اون قصر و .. برسه در این مطلب گفته میشه که کجاست و چطوری برسی بهش. الان مشکل شما چیه دقیقا که دم از تناقض و…. میزنید؟ ناراحتید که چرا ۲ قسمت قبلی رو نوشتم برای کسایی که بازی رو تموم کردن؟ به این خاطر که ۹۹ درصد اونا هستن که بازی رو چندین بار تموم کردن و ۱ درصد هستن کسانی که تازه میخوان شروع کنن و اونا هم با این راهنما از این قسمت میتونند راحت شروع کنن. شما نخون خب دو قسمت قبلی رو. مگر مجبور هستید که بخونید وقتی هنوز نمیدونید کجا رو دارم توضیح میدم. اصلا مگه میشه بخونید؟
      از این قسمت به درد شما میخوره که قدم به قدم توضیح داده میشه. راهنمای اصولا برای کسیه که بازی رو تموم کرده و حالا میخواد کل رمز و رازها رو بدونه و .. معمولا از لحظه اول بار اول بازی نمی خونن راهنما رو کلمه به کلمه و اگر هم میخونن جاهایی که گیر کردن یا حس میکنن اونحا رازی هست میخونن. این که بذارید جلوتون بر اساس این همون بار اول بازی رو برید که لطفی نداره. مثلا من می نویسم الان یه سگ می پره جلوتون. این تو بازی جذابه نه این که همون لحظه اول بدونید الان سگ می پره.
      اگر به کارتون اومد در خدمتم نیومد هم عذر میخوام. و من الله توفیق

    • M.mohamadr7 گفت:

      واقعا بعضی کامنت هارو آدم میبینه شوکه میشه و فقط جز احساس غم کاری نمیتونه بکنه آخه مرد مومن من که ۳ بار تموم کردم میفهمم چقدر راهنمایی بلاد رو نوشتن سخته ولی تو این مقاله از ۰ تا ۱۰۰ بخش اول بازی گفته شده با تمام جزئیات بعدش میای میگی سعید جان برا حرفه ای ها نوشته ؟؟ ماها که تمام بازی رو رفتیم و فقط مشکل پلات کردن داریم با مقاله های سعید جان پیش میریم تا به آونجا که مشکل داریم برسیم شما مشکلتون چیه که هنوز اول بازی هستین ؟؟

      از شما هم سعید جان تشکر میکنم بابت این مقاله لطفا اگه میشه درباره تروفی های سیاهچاله هم مقاله بذارین چون الان اونا مونده نمیدونم اصلا چطوری باید واردش شد یا چی میخواد .

  • Alireza_yoo گفت:

    سلام خدمت دوستان من یک سالی میشه که سایت گیمفا رو دنبال میکردم ولی الان تازه ثبت نام کردم برای این که یه درخواستی کنم اقای آقابابایی مقاله هاتون درباره دارک سولز عالی بود کلی جلو رفتم باهاشون اگه میشه برای bloodborne یه راهنمایی کامل برای chalice dungeon ها هم بزارید مخصوصا برای رسیدن به باس yharnam pthumerian queen چون بیشتر سایتا راهنمایی گنگی دارن ممنون میشم اگه یک راهنمایی جامع برای این بخش هم بزارید چون من وایسادم که فقط این باسو بزنم برم نیوگیم پلاس لطفا اگه میشه یه مقاله مفصل بزارید خیلی ممنونتون میشم

    • درود بر شما. متشکرم.
      خوشحالم که به دردتون خورده مقالات.
      والا اخه الان نمیشه که وسط این راهنمای بازی بپرم توی سیاهچال ها ولی خب حتما در یک مقطع میرم سراغ اونها و کامل میگم براتون و بعد دوباره راهنمای بازی رو پی میگیرم. انشالله اگر بشه حتما این کارو میکنم براتون.

  • danny.pc گفت:

    آقا سعید دمتون گرم خیلی کامل بود.
    فقط یه سوال هنگام ساخت شخصیت مثل سری سولز کلاسی وجود داره یا نه فقط می تونی هانتر باشی؟؟؟
    ممنون میشم پاسخ بدین :rose:

  • danny.pc گفت:

    GAMAG
    واقعا افسوس می خورم به حالت آخه بی شخصیت این سایت کاربر خنم داره بفهم بی شخصیت فکر می کنی کس دیگه نمی تونه این کارو بکنه و فقط تو می تونی نه دادا اینطوری نیست شعور و شخصیت اونا بیشتره که نمیان عکس……بزارن آواتارشون .

  • Capitain MT گفت:

    سلام اقای بابایی ممنون از مقاله خوبتون .
    من الان سر باس the one reborn گیر کردم و واقعا نمیدونم باید چیکار کنم هر بار میخوام بزنمش به طور فجیهی کشته میشم میخواستم ببینم این باس روش خاصی نداره که کشته بشه ؟همیشه اون کسایی که بالای ساختمونای اطراف قرار دارند رو میکشم ولی بازم خیلی قویه

    • Sony for ever گفت:

      اول برو بالا آنهایی که ایستادن رو بکش
      بعد از اون از Bolt paper استفاده کن موقع مبارزه
      اسلحه هم Hunter axe باشه بهتره چون نباید زیاد بهش نزدیک بشی
      لولت هم برای این که راحت بکشیش باید بالای ۵۰ باشه

    • سلام خدمت شما. ممنونم ازتون.
      والا اون باس یکی از باس های اسون بازیه. شما که قبلی ها رو کشتید سخت تر از این بودن. ا.ل اون بالایی ها رو برید از پله ها بالا و بکشیدشون. بعد بیاین پایین و ضربه بزنید باز برید عقب توی همون راه پله ها و باز بیاید بیرون و ضربه بزنید. من البته راستش خودم توی بارهای اخر بازی اینقدر شخصیت و سلاحم قوی بود که این باس رو می رفتم توی شکمش و تقریبا با ۴ ضربه می کشتمش
      http://www.aparat.com/saeedsliipknott

  • Darksouls3 گفت:

    اقای بابایی کاش چنین راهنمایی هایی در قالب یه کتابچه منتشر بشه واقعا ارزش داره شما هم خیلی زحمت کشیدید

  • جدا از اینکه بازی فوق العاده ای هست یه مشکل از دید من داره
    خیلی رو کاراکتر اصلی مانور نمیده و کات سین هاش خیلی کمه
    مثلا بازی ویچر که خیلی صحنه های سینماتیک و قشنگی تو کات سین ها داشت و من فقط بخاطر یه سری کات سین ها مثل فینیشرهای گرالت رو بازی باس ها، سیو های جداگانه کرده بودم یه سری بخش ها رو ولی این بازی از اصلا علاقه ای به مانور دادن رو کارکاتر اصلی از این راه نداره و من این مورد رو دوست نداشتم
    ولی حس میکنم Nioh یه بازی تو همین سبکه ولی بیشتر تو سبک ویچر اون مدل شخصیت پردازی و این میتونه به یه بازی عالی تبدیلش کنه
    ولی انصافا طراحی هنری این بازی خیلی عالیه

  • Good Hunter گفت:

    شخصا بعد تجربه سری سه بازی سولز قبل بلاد واقعا انتظار نداشتم هیچ بازی ای تو این سبک منو ارضا کنه تا اینکه نشستم و بلادبورنو رفتم اولش زیاد چون با محیط و جَو بازی غریب بودم ولی سبک کاملا میدونستم یخورده با خودم گفتم ایبابا چقد سولز باکلاس تره و این حرفا تا اینکه از باس اول پدر و اون باس غول پیکر روی پل بزرگ گذشتم دیگه معتادش شدم بسیار بسیار بازی زیبایی بود بنده ۵ بار بی دروغ این عنوان رو تجربه کردم و بار ۵رو فقط برای لذت بردن بیشتر از گیم بعد پلت کردنش رفتم ولی بازی واقعا در حد خودش سخت ولی واقعا نه در حد سری سولز
    بخش داستانی سختیش نرماله
    دی ال سی بسیار بسیار زیبا بود و البته حد قابل توجهی سخت تر از بخش داستانی به شخصه با چنتا باس این بازی زندگی کردم نه از تظر سختی چون عالی بودن از هر نظر من gehrman و lady maria رو خیلی دوست و lore باس orphan of kos هم جالب بود و بقیه هم به این شکل
    سخترین بخش این بازی مربوط میشه به چالش های dungeon chalice ها که واقعا برای آخرین تروفی برای پلت جون کندم تو defiled که وقعا سختیه dungeon ها مخصوصا برای پیدا کردن و کشتن pthumerian queen باید یه dungeon chalice بسیار سخت رو رد کنید که chalice اصلیو بده که اون سخته همون defiled هست اصلا بعضی موقع ها رد دادم
    ولی در کل من به این بازی سخت گیری نکنم ۱۰از۱۰ میدم چون هنوزم دوست دارم بشینم ساعت ها پاش
    ممنونم آقای بابایی که اینقد با حوصله و دقیق مطلب و راهنمایی ارایه میدید …

  • مقاله عالی بود به امید معرفی بلادبورن ۲
    اقا سعید نظر شما درباره کنسل شدن اسکیل باند چیه؟

  • bloodborn گفت:

    واقعا من با این بازی زندگی کردم بهترین بازی عمرم حتی از انچارتد و لاست بهتربودن به دوستان اکیدا توصیه میکنم این بازیو از دست ندید بهترین بازی نسل هشتم تا اینجای کار به شدت منتظر نسخه دومش هستم از اقای اقا بابایی هم ممنونم که خاطراتمو زنده کرد تنها بازی بود که کارو زندگیمو واسش تعطیل کردم

  • اسپم:

    کسی اموزش مراحل demons souls رو داره، بد جور گیر کردم

  • brigitte1357 گفت:

    سلام و درود اقای اقا بابایی. سپاس از مقالات وزین و جذابتان.
    من این بازی را دوبار تمام کردم اما هنوز پلاتش نکردم. این بار میخوام با راهنمای شما یکبار دیگه تمامش کنم. امکانش هست که ضمن مطالب به ترافیها هم اشاره کنید تا ترافی از دستم نره و اینبار پلاتش کنم. بخصوص dungeons که خوب ازش سردر نیاوردم. ممنون

  • Iman G.Y گفت:

    با تشکر از زحمات شما دوست خوب جناب اقای بابایی اگر میشه لطفا این راهنمای قدم به قدم را به صورت پی دی اف بزارید برای دانلود ممنون از شما :yes:

  • peen گفت:

    من همیشه منتظر تا شما مقاله یا نوشته بدید بیرون مطالعه کنم چون واقعا تا حالا نوشته بد از شما ندیدم ولی چون متاسفانه هنوز نتونستم این عنوان را تجربه کنم از خوندن مقاله شرمندم ولی مطمعنم مثل هشه عالیه فقط می خواستم تشکر کنم بابت این نوشته ی خوبتون

    • درود فراوان بر شما. مرسی به خاطر این محبت شما و لطفی که من دارید . این حمایت های شما باعث دلگرمی منه واقعا و باعث میشه بیشتر احساس مسئولیت کنم در قبال شما و سعی کنم گیمفا رو هر روز بالاتر ببریم. واقعا ازتون ممنونم.
      انشالله که یه روز حتما این بازی رو تجربه کنید. باز هم ممنون

  • paradox777 گفت:

    سلام
    جناب آقابابایی یه سوال داشتم از حضورتون
    من چطور میتونم زمان بازی رو از blood moon به night moon تغییر بدم که بتونم بهdlc دسترسی داشته باشم ؟
    لازم به ذکره که دی ال سی رو خریدم و اون آیتم رو هم از هانتر دریم برداشتم ، آملیا رو هم کشتم اما پیش اون موجوده تووی cathedral ward که میرم نیمگیرتم که بتونم برم تووی دی ال سی ، چون زمان بازی شب نیست .
    الان هم قبل از gehrman باس آخر بازیم
    شما یا هرکدوم از دوستان که راهکار رو میدونه ممنون میشم راهنمایی کنید 🙂

    • درود بر شما.
      ببینید نمیشه که همینجوری زمان رو تغییر داد. باید بازی بره جلو. بذارید خیلی راحت راه دسترسی به دی ال سی رو بهتون بگم:
      ۱- Vicar Amelia رو بکشید و جمجمه رو اونجحا امتحان کنید تا زمان بشه شب.
      ۲-برید به هانترز دریم و ایتم Eye of a Blood-Drunk Hunter رو از مسنجرها بگیرید.
      ۳- برید به Cathedral Ward و از در سمت چپ خارج بشید.
      ۴- برید سمت راست تا اون موجود بگیرتتون و میبره به The Hunter’s Nightmare

  • من در عرض ۱ ماه هر ۳ پایان بازی رو رفتم اما سخت ترین باس ها برای من Rom The Spider بود که انقد عصبی شدم بار اخر اول همه عنکبوتا رو زدم بعد خودشو زدم LOL
    و میکولاش که ۳ ساعت دنبالش میدوییدم انگشتم شیکست 🙁
    بقیه باس ها بدون استثنا TRY اول یا دوم لهشون کردم
    NG++ هم خیلی بیش از حد سخت بود ولی پایان اول بازی رو روش رفتم
    بهترین شمشیر Ludwig
    بهترین تفنگ Ludwig Rifle

  • DarkBlood گفت:

    بسیار راهنمای خوب و کاملی است مخصوصا بخش های ۱ و۲ پیشنهاد مدم ب جای walkthroughs مپ های بازی رو بزارید هم کار خودتون راحتر میشه هم زود تر به dungeon میرسیم چون سایتای خارجی یکم تو این بخش ضعیف عمل کردن البته Map های darksouls3 هم موجوده خیلیم کاملن البته من به شخصه Darksouls 2 رو به همشون ترجیح میدم
    بسیار مقاله ی خوبیست

    • درود بر شما. خیلی متشکرم ازتون. لطف داربد.
      والا دیگه شروع کردم نوشتن راهنما رو و برخی واقعا نیاز دارن به این راهنمای قدم به قدم. از طرفی برای دانجن ها نمیشه اینطوری نوشت چ.ن گاها شکل نقشه شون تغییر میکنه و همیشه ثابت نست و نمیشه دونه دونه همه رو اینوری گفت. انشالله بعدا یکی دو قسمت براتی کلیات دانجن ها می نویسم براتون که کارامد باشه.
      م هم نظرم مثل شماست. دارک سولز ۲ برایمن هم بهترین بازیه کل این عناوینه

  • rezav8008 گفت:

    بنده دو سالی هست که سایت گیمفا رو دنبال میکردم الان ثبت نام کردم که بگم واقعا خیلی ممنونم اقای بابایی شاید هیچ کسیو ندیده باشم که انقدر برای سایتی زحمت بکشه و انقدر ریز به ریز جزعیات رو بنویسه دمتون گرم .. :inlove: :yes:

  • mehrdadPS گفت:

    خدایش باسای بازی یکی از یکی گرخش ماخ تر بودن

  • mehrdadPS گفت:

    واقعا باسای بازی خیلی سخت بودن خصوصا Daughter of the Cosmos

  • MLS گفت:

    سلام‌ سعیدجان من این بازیو تازه شروع کردم میخواستم‌ببینم چرا نمیتونم از سلاح‌های اول بازی استفاده کنم، یعنی اونارو از Hunters dream برداشتم ولی نمیتونم ازشون استفاده کنم برای کشتن کسی

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne - بخش سوم: آغاز بازی... | گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne - بخش سوم: آغاز بازی... | گیمفا