رمدی: خطی بودن گیم‌پلی Alan Wake و Quantum Break فرصتی از دست رفته است - گیمفا
رمدی: خطی بودن گیم‌پلی Alan Wake و Quantum Break فرصتی از دست رفته است - گیمفا
رمدی: خطی بودن گیم‌پلی Alan Wake و Quantum Break فرصتی از دست رفته است - گیمفا
رمدی: خطی بودن گیم‌پلی Alan Wake و Quantum Break فرصتی از دست رفته است - گیمفا

رمدی: خطی بودن گیم‌پلی Alan Wake و Quantum Break فرصتی از دست رفته است

شایان مددی
۱۵:۱۲ ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
رمدی: خطی بودن گیم‌پلی Alan Wake و Quantum Break فرصتی از دست رفته است - گیمفا

به وضوح مشخص است که رمدی، زمان زیادی را صرف ساخت و گسترش جهان عناوین Alan Wake و Quantum Break کرده است. با این حال، این استودیو در مصاحبه‌ی اخیرش، خطی بودن گیم‌پلی این بازی‌ها را فرصتی از دست رفته برشمرده و ظاهرا از این کار پشیمان است.

کارگردان میکائیل کاسورینن (Mikael Kasurinen) از استودیوی رمدی، اخیرا مصاحبه‌ای با وب‌سایت معتبر Polygon داشته و در طول آن، راجع به امکان گسترش بیشتر Alan Wake و Quantum Break صحبت کرده است:

اگر به ۱۰ سال قبل برگردید، می‌بینید که ما راجع به این موضوع که راندن ماشین در محیطی گسترده و باز را ارائه دهیم، صحبت می‌کردیم و به فکر این ایده بودیم و حتی تمایل به انجام آن داشتیم.

او همچنین درباره‌ی تلاش‌های تیم سازنده برای ساخت جهان این بازی‌ها گفته است:

یکی از راه‌های تعریف داستان، ساخت جهانی غنی و گسترده برای گشت و گذار و اکتشاف در آن به حساب می‌آید. وقتی شما به Alan Wake و Quantum Break دقت می‌کنید، متوجه این می‌شوید که ما زمان زیادی را صرف شکل‌دهی جهان آن‌ها یعنی شهرها، شخصیت‌ها و نقشه‌ها کرده‌ایم. با این حال، گیم‌پلی این عناوین با وجود جهان پیچیده و شگفت‌انگیزشان، خطی بود و فقدان گشت و گذار حس می‌شد. از این رو، به نوعی این ایده یک فرصت از دست رفته برایمان محسوب می‌شود.

علاوه بر این‌ها، میکائیل گفته است که فرصت‌هایی از دست رفته برای ساخت جهانی بزرگ‌تر از عناوین Alan Wake و Quantum Break داشته‌اند:

من فکر می‌کنم که این بازی‌ها، می‌توانستند به راحتی بزرگ‌تر باشند. Alan Wake پروسه‌ی ساختی طولانی داشت و در طول آن سال‌ها عوامل مختلفی آن را شکل دادند و ایده‌ها و مفاهیم زیادی تشکیل شدند. همچنین ظاهرا جهان و داستان مفهومی و پیچیده کنار گذاشته شده بود و حال، به این نتیجه رسیده‌ایم که باید جهان و گیم‌پلی بازی با هم ارتباط داشته و متصل به هم باشند. گیم‌پلی باید باعث شود که با جهان عنوان تعامل داشته باشید. ما هنوز می‌خواهیم که جهانی بزرگ بسازیم، البته باید بازی به نحوی شکل داده شود که بستر گشت و گذار و اکتشاف فراهم گردد.

در حال حاضر، رمدی مشغول ساخت دو بازی جدید با ۱۴۰ کارمند خود است، گرچه هنوز معرفی نشده‌اند. با این حال، هیچ یک از آن‌ها، نسخه‌ی دوم Alan Wake نخواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رمدی: خطی بودن گیم‌پلی Alan Wake و Quantum Break فرصتی از دست رفته است - گیمفا
رمدی: خطی بودن گیم‌پلی Alan Wake و Quantum Break فرصتی از دست رفته است - گیمفا
رمدی: خطی بودن گیم‌پلی Alan Wake و Quantum Break فرصتی از دست رفته است - گیمفا
رمدی: خطی بودن گیم‌پلی Alan Wake و Quantum Break فرصتی از دست رفته است - گیمفا
رمدی: خطی بودن گیم‌پلی Alan Wake و Quantum Break فرصتی از دست رفته است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Gearbox گفت:

    الن ویک راحت میتونست یه بازی جهان باز بشه.
    حیفه اگه قراره الن ویک ۲ ساخته نشه

  • ali 110 gamer گفت:

    امیدوارم که دوتا آی پی خوب رو شاهد باشیم
    و جهان باز شدن به داستان سرایی خوبی که از رمدی شاهد بودیم ضربه ای نزنه :yes:

  • 4maxpayne گفت:

    الن ویک تنها جایی بود که نور میدیدم ذوق مرگ میشدم 😀

  • در هر حال طرفدارا هم از الن ویک و هم از کوانتوم بریک بسیار راضی بودن هر دو بازی المان های جدیدی داشتن و کوانتوم بریک هم که بسیار اکشن بود و درگیری هاش خیلی حال میداد انشاالله بازی جدیدشون هرچی که باشه داستان قوی همچون دو بازی قبلی داشته باشه

  • AJAY GHALE گفت:

    ساخت بازی جهان باز واقعا کار سختی هست
    در واقع شما باید تو بخش های مختلف نقشه چیزهایی قرارر بدی(چه تکراری و چه جدید) که گیمر از اون خوشش بیاد و دوست داشته باشه که تجربه کنه(مثلا:مراحل فرعی در کنار تنوع-چیزهای پنهانی و…)
    …………………………………………………………..
    دوستان شرمنده بابت اسپم لطفا اگه مطمن هستید جواب بدین
    سوالم این که آیا سری پاسکال انویدیا(gtx 10) برای نصب درایو کارت حتما بایو ویندوز۱۰ داشت؟

    • ALADAR گفت:

      خیر ربطی به ویندوز نداره.البته این که چه درایوری دانلود کنی بستگی به ویندوز و گرافیک داره اما رابطه ای بین ویندوز و گرافیک نیست.شما با توجه به ویندوز و گرافیکت درایور رو دانلود کن.

  • Obaoba3 گفت:

    آلان ویک خیلی خوب بود. چون تو اون زمان گرافیک اونقدر اهمیت نداشت

  • majidam گفت:

    بازی الن ویک هم میتونست جهان باز باشه وهم دیگه میتونست تو سبک رانندگی هم بدرخشه چون رانندگی با ماشین هم داشت که تو اون زمان خوب بود اگه باز الن ویک ساخته بشه نسخه ۲ بیاد تو این گرافیک نسل هشت مطمئن باشید یه بازی موفقی میشه چون بازیش خیلی خاصه وبا بازیای ترسناک کاملا فرق داره متفاوته دوست داشتنیه بازیش از همون سبک بازیایی هست که واقعا ترسو واقعی تو دلت جا میندازه و چی بگم بازی الن ویک شاهکار بود من سه بار تجربه کردم و خاطره ی خوبی از بازیش دارم

  • Cell گفت:

    استودیو بسیار خوبی بود یا بوده در نسل ۶ :yes:
    شاهکار این استودیو همون نسل ۶ با عنوان
    Max Payne سال ۲۰۰۱ و ادامه این عنوان
    Max Payne 2: The Fall of Max Payne در سال ۲۰۰۳ به پایان رسید :yes:
    وقتی استودیو با مایکروسافت قرارداد بست ،
    میشه گفت دروان سقوط این استودیو شروع شد نسل ۷ و نسل ۸
    حتی عناوین نسل ۷ و ۸ این استودیو به قدری ضعیف بوده که خود استودیو ادامه نداده نیازی هم به گفتن نام عنوان نیست
    استودیو Remedy کارش به جایی رسد که سال ۲۰۱۱
    بازی Death Rally رو remake کرد برای انواع سیستم تلفن همراه و ویندوز و کار به جایی رسید که
    که یه عنوان ساده یا …. یا به قول خودش مستقل spin off برای Alan Wake در نظر گرفت که دو سال طول کشید :no: حتی به خودشون زحمت ندادن عنوان رو ارتقا بدن هم گرافیک هم داستان نسبت به نسخه قبل
    American Nightmare یا dlc
    :no:
    واقعا :yes: خوب شد که امتیاز Max Payne دست remedy نیست و گرنه با عنوانی ۱۰ ساله و ضعیف رو برو بودیم :yes:
    مکس کبیر از اول جز دارایی های Rockstar بود یا بوده 😎 و
    همون سال که remedy داشت یا به قول خودش spin off
    Alan Wake’s American Nightmare یا dlc رو بیرون میدادن Rockstar عنوان max Payne 3 رو بیرون داد و بهترین گرافیک فنی سال شد :yes:
    عنوان خوبی هم شد با متا ۸۷ نسخه کنسول Ps3
    مایکروسافت نفرین شده یا بی انحصار .. Cool
    در طی نسل ها که عناوین از انحصار خارج شدند یا برای کنسول مایکروسافت پورت شدن یا از انحصار خارج شدن یا ناشر بازی مایکروسافت بود کلا سطح کیفی عنوان ها پایین اومد یا استودیوها
    نمونه همین استودیو Remedy یا عنوان ناب دیگری که برای مایکروسافت عرضه شد 😛
    Remedy Entertainment استودیویی بود که دیگه توان ساخت شاهکار رو نداره 😀 نسل ۶ شاهکار کرد و نسل ۷ و۸ در جا زد سعی کرد و بازی ساخت که خوب باشه :yes:

    • Pilgrim گفت:

      بیشتر از شما برای اونایی بسیار متاسفم،که به این حرفا لایک زدن!!!
      اینها همونایی هستن که رمدی رو با کوانتوم بریک شناختن،هر چند اونم بازی خوبی بود!
      و نکته بعدی اینکه مکس پین از ازل تا ابد پینوکیوی دوست داشتنی پدر ژپتوی عاشق رمدی،یعنی سم لیک هست و نه راک استار
      خوشحال و موفق باشی

    • BIT-FACE گفت:

      جناب دیگه دوران تو گذشته.
      الان دیگه کسی ارزشی واسه کامنت نمیذاره.
      چون remdy واسه ps4 بازی نمیسازه شرکت ضعیفیه.
      مطمئن باش هرکس اسمتو میبینه میگذره و نظرتو نمیخونه.
      من که نخونده میدونم میخوای چی بگی.
      فقط نظرای یه بچه ۱۴٫۱۵ ساله.والسلام.

    • ALADAR گفت:

      این کامنت Cell رو قبلا دیده بودم.کپی کرده اینجا پیست کرده. :rotfl:
      من هم میتونم شر و ور بگم.من کلی ادم رو قبلا جعل کردم هر چند استارتش رو شادمغز زد.من باعث شدم بعد چند سال نظرات سایت بره بررسی و دیگه بلافاصله ثبت نشه.این وسط هیچی بدست نیاوردم.
      به جای اینکه از حقیقت فرار کنیم بهتره باهاش روبرو بشیم.ببین Cell این که تو بگی مایکروسافت خوبه یا بد تاثیری واسشون نداره.زبون ادمیزاد میتونه هر جوری بچرخه.بهتره واسه خودت احترام جمع کنی نه تنفر.
      چیزهای باارزشی که ما تو زندگی باید اونا رو نزد خودمون نگه داریم پول.اشیای قیمتی یا طلا و جواهرات نیستن،بلکه ادمای دور و برمون هستن.

  • PC Gamer 007 گفت:

    به نظر من بازی هایی که داستان خطی دارن بهتر از بازی های چند داستانی هست ، زیباترین داستان ها هم توی بازی هایی که داستان خطی دارن اتفاق میفته مثل مکس پین ، آلن ویک و بازی هایی از این دست …

  • PC Gamer 007 گفت:

    به نظر من بازی هایی که داستان خطی دارن بهتر از بازی های چند داستانی هست ، زیباترین داستان ها هم توی بازی هایی که داستان خطی دارن اتفاق میفته

  • INSIDE 1990 گفت:

    این حرفشونو اصلا قبول ندارم حالا شاید پیش خودتون بگین تو از سازنده که بیشتر نمیفهمی ولی دقیقا الن ویک اگه یه مقدار سینماتیک تر بود و روی انیمیشن ها بیشتر کار میکرد با توجه به گیم پلی متفاوت و داستان عالیش قطعا چیزی کم نداشت کوانتوم بریک تقریبا مشکلات الن ویک رو برطرف کرده بود منتها از قابلیت هاش و پتانسیل هاش درست استفاده نکرده بود و میشد گیم پلی و معماهای فوق العاده ای از این قابلیت ها بیرون آورد نمونه ی بارز استفاده ی نادرست از قابلیت ها رو میشد توی مبارزه ی پایان بازی هم دید که خیلی ساده بود…به نظرم نیازی نیست همه ی بازی ها جهان باز باشه اونم رمدی که استدیوی کوچیکیه و تا حالا زیاد دیدیم نمونه هایی از بازی های جهان باز رو که توسط استدیو های کوچیک ساخته شدن و شکست خوردن و فاقد جزئیات و پرداخت های لازم بودن

  • Sky-hawk گفت:

    متاسفانه بازی به من نچسبید

  • mbox گفت:

    من که هم الن ویک و هم کوانتم بریک رو ازشون خیلی راضی بودم اتفاقا جهان باز دیگه زیادی شورش دراومده یکمم بازیهای خطی لازمه کوانتم بریک واقعا عالی بود واقعا

رمدی: خطی بودن گیم‌پلی Alan Wake و Quantum Break فرصتی از دست رفته است - گیمفا
رمدی: خطی بودن گیم‌پلی Alan Wake و Quantum Break فرصتی از دست رفته است - گیمفا