موسس ناتی‌داگ: اگر سونی ناتی‌داگ را خریداری نمی‌کرد شاید هیچ‌گاه شاهد ساخته شدن Uncharted و TLOU نبودیم - گیمفا
موسس ناتی‌داگ: اگر سونی ناتی‌داگ را خریداری نمی‌کرد شاید هیچ‌گاه شاهد ساخته شدن Uncharted و TLOU نبودیم - گیمفا
موسس ناتی‌داگ: اگر سونی ناتی‌داگ را خریداری نمی‌کرد شاید هیچ‌گاه شاهد ساخته شدن Uncharted و TLOU نبودیم - گیمفا
موسس ناتی‌داگ: اگر سونی ناتی‌داگ را خریداری نمی‌کرد شاید هیچ‌گاه شاهد ساخته شدن Uncharted و TLOU نبودیم - گیمفا

موسس ناتی‌داگ: اگر سونی ناتی‌داگ را خریداری نمی‌کرد شاید هیچ‌گاه شاهد ساخته شدن Uncharted و TLOU نبودیم

امیرحسین دهنوی
۱۲:۵۵ ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
موسس ناتی‌داگ: اگر سونی ناتی‌داگ را خریداری نمی‌کرد شاید هیچ‌گاه شاهد ساخته شدن Uncharted و TLOU نبودیم - گیمفا

طبق گفته‌های موسس ناتی‌داگ، اگر آن‌ها تصمیم می‌گرفتند که بخشی از استودیوهای سونی نباشند شاید هیچ‌گاه شاهد ساخته شدن Uncharted و The Last of Us نمی‌بودیم.

جیسون رابین، موسس استودیوی خوش ذوق ناتی داگ، در جدید ترین مصاحبه خود چنین گفت که عناوین بزرگ ناتی داگ بخاطر وجود ناشر عظیمی مثل سونی ممکن بوده است. او چنین ادامه داد که بعد از همکاری موفقیت آمیز ناتی‌داگ با سونی برسر پروژه‌های Crash و Jak and Daxter پیوستن به‌ استودیوی‌های سونی به‌نظر کار عاقلانه‌ای می‌آمد. رابین ادامه داد:

کار منطقی همین بود. رابطه ما با سونی آنقدر خوب و جادویی و فوق‌العاده بود که هردو شرکت این را بهترین راه‌حل می‌دانستند و تصمیم بسیار درستی برای ناتی داگ بود. ببینید امروز ناتی داگ کجا ایستاده است. به‌عنوان یک استدیوی مستقل من فکر نمیکنم که ناتی‌داگ می‌توانست به اینجا برسد و من فکر نمی‌کنم که اگر ناتی‌داگ همانطور مستقل باقی می‌ماند شما عناوین تحسین شده‌ای چون Uncharted و The Last of Us را می‌دیدید.

در مصاحبه دیگری نیز رابین به این نکته اشاره داشت که سونی با دادن منابع بسیار زیاد و زمان کافی به آن‌ها قدرت کافی جهت ساخت عناوین فوق العاده را می‌دهد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

موسس ناتی‌داگ: اگر سونی ناتی‌داگ را خریداری نمی‌کرد شاید هیچ‌گاه شاهد ساخته شدن Uncharted و TLOU نبودیم - گیمفا
موسس ناتی‌داگ: اگر سونی ناتی‌داگ را خریداری نمی‌کرد شاید هیچ‌گاه شاهد ساخته شدن Uncharted و TLOU نبودیم - گیمفا
موسس ناتی‌داگ: اگر سونی ناتی‌داگ را خریداری نمی‌کرد شاید هیچ‌گاه شاهد ساخته شدن Uncharted و TLOU نبودیم - گیمفا
موسس ناتی‌داگ: اگر سونی ناتی‌داگ را خریداری نمی‌کرد شاید هیچ‌گاه شاهد ساخته شدن Uncharted و TLOU نبودیم - گیمفا
موسس ناتی‌داگ: اگر سونی ناتی‌داگ را خریداری نمی‌کرد شاید هیچ‌گاه شاهد ساخته شدن Uncharted و TLOU نبودیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • god of game(کچل مخوف) گفت:

    واقعا خیلی خوشحالم که سونی انقدر به استدیوهاش آزادی عمل میده و میذاره هر ایده ای که به ذهنشون میرسه رو پیاده کنند. نمیتونم صنعت گیم رو بدون این دو تا IP تصور کنم!

  • Amin_nc گفت:

    خوشابه حاله ما گیمرا 🙂 برایه ناتی داگ راک استار وگرنه که بایددنبال سرویس کاهش قینگ برایه اورواچ میبودیم :struggle:

  • mahdi m77 گفت:

    ناتی داگ امروز بدون شک در کنار راکستار برترین استودیو بازی سازی صنعت گیم :yes:

  • Dante76 گفت:

    دقت کنید استودیو ناتی داگ با مرور زمان همینطور بازی های شاهکار تر ارائه داده نسبت به بازی های قبلیش… من رفتم مستند ۳۰ سالگی نا.تی داگ رو دیدم و میفهمم که چرا جزو ۳ استودیو برتر تاریخ و شاید هم بهترین استودیو تاریخ هست… هیچ چیز برای نا.تی داگ غیر ممکن نیست و همیشه در حال پیشرفت هست… با کرش یک انقلاب در بازی های پلتفرم سه بعدی ایجاد کرد… و بعد jak and daxter 2 که شاهکار بود رو ساخت… و بعد با آنچارتد ۲ انقلاب ایجاد کرد در گیم پلی سینماتیک… چون تو هیچ بازی شاهد این نبودیم که مثلاً تو در ساختمان در حال ریزش هستی و در عین حال داری نیتن رو کنترل میکنی و تیراندازی میکنی… یا صحنه شاهکار قطار… و دیگه موقعی که فکر میکردیم نا.تی داگ نمیتونه بازی بهتر از انچارتد بسازه…معجزه tlou رو خلق کرد!!!
    واقعاً صنعت گیم بدون نا.تی داگ غیر قابل تصور هست.

  • MR 47 گفت:

    سونی کارش تو گیم درسته :yes:

  • arian azk گفت:

    چ فایده با فریم محدود و گرافیک و رزولوشن پایین هست

  • ........ گفت:

    میدونید دلیل برتر بودن انحصاری های سونی چیه؟
    چون هرچند حتی اگه بازی بدی هم بعنوان انحصاری براشون ساخته بشه، باز هم دست سازنده رو بسیار باز میذارند. یعنی در کار سازنده دخالت نمی کنن. وقتی میازاکی دیمون سولز رو می ساخت بعنوان یک انحصاری درجه چندم بهش نگاه می شد. اون زمان دیمون سواز که هنوز فن بیس خوبی نداشت و احتمال شکستش هم زیاد بود، سونی دیمون سولز رو همونجوری که هست قبول کرد نه اونجوری که باید باشد. فقط تصور کنید که دیمون سولز دست ea یا که activision بود. کلی دیمون سولزو تغییر میدادند و فلان و بهمان آسون ترش می کردند تا که عامه پسند تر بشه. اما سونی این کارو نکرد و قریب به ۶ سال بد از این کارش انحصاری فوق العاده ای به نام بلاد بورنو درو کرد. دیوید کیج هم در سایه سونی تونست اون سبکو به بلوغ برسونه.
    بنا بر این اگه سونی انحصاری های خوبی داره دلیلش ریسک ها و خطرات بیشماری هست که نسل های قبلی کرده.
    امید وارم اکس باکس هم روند مشابهی رو در پیش بگیره چون هر نسل که میگذره روند ریسک مشکل تر میشه

  • oculus rift گفت:

    با این وضع ممکن بود بازیه به این زیبایی که اتز نظر من بهترین بازیه نسل هفت بود رو از دست بدیم که به احتمال قوی the last of us 2 هم بهترین بازیه نسل هشت بشه

  • crash گفت:

    سونی به طرفداراش پشت نمیکنه و عناوین بزرگ و خوبی عرضه میکنه چون کنسول بدون انحصاری به هیچ دردی نمیخوره درود بر سونی

  • HQ.PC گفت:

    خب این اتفاقیه که داره برای کوجیما میفته((دادن منابع کافی بسیار زیاد و زمان کافی به کوجیما از طریق سونی))
    صبر کردن برای شاهکار کوجیما واقعا سخته ، برگ زرینی به صنعت گیمینگ داره اضافه میشه که اگه ۵۰ درصدش مدیون کوجیما باشه ۵۰ درصد بقیش هم مدیون کمپانی سونیه((همواره برای خلق شاهکار نیاز به منابع زیاد هست))
    …………………………………………………..
    خب این یکی که میخوام بگم ربطی به این پست نداره ((ولی به گیمر ربط داره :rose: ))
    میدونید که دموی رزیدنت اویل برای pc هم منتشر شده خبر خوب اینکه طبق انالیز ها بهینه سازی قدرتمندی داره برای نسخه کنسولی همنطور هم که برای اولین بار در کنفرانس سونی نمایش داده شد دارای فریم ۶۰ بود…ولی نسخه pc از چندین مورد تکنیکی رنج میبره که یکیش aaهست حتی با تغیرش اتفاقی نمیفته نسخه کنسولی فیلترینگ خاصی داره ، طبق معمول تکسچر ها برای نسخه pc بهترن((که البته رابطه مستقیمی داره با قدرت سخت افزارتون)) از لحاظ فریم هم با توجه به سبکش((که همه جا تاریکه)) و تاثیر نداشتن aa با کارت ۱۰۷۰ فریم میانگین بیشتر از ۱۰۰ کار شاهکاری نیست!!!
    در حال حاظر نسخه کنسولی بهترین بهینه سازی رو دارن نسخه ps4 بهترین aa رو داره بعد xo بعد pc…((نسخه pro تقریبا با pc برابری میکنه با این تفاوت که aaبرای proعالیه))

  • OLDKRATOS گفت:

    بهترین بازیه ps3 که last of us بود
    بهترین بازیه ps4 هم uncharted 4 هست و البته بهترین انحصاریه نسل هم هست.

  • پس خدا رو شکر که با سونی همکاری کرد وگرنه صنعت گیم معنی نداشت!! 😉 😉

  • PS4EVER گفت:

    کاش چند تا استودیو ناتی داگ وجود داشت . همه استودیوهای فرست پارتی سونی عالین ولی واقعا ناتی داگ یه چیز دیگست . معجونایی که میسازن بخش بزرگی از خاطرات واقعی زندگیمون شده . امیدوارم که سونی با سرمایه گذاری بیشتر کاری کنه تیم های این شرکت بیشتر بشه و مثل یک استودیوی بزرگ دارای چند تیم بزرگ باشه که لا اقل هر سال با همین کیفیتی که الان بازی میسازن شاهد یک بازی فوق العاده ازشون باشیم

  • VIKING گفت:

    بدون تعصب

    سونی بهترین شرکت صنایع ویدئو گیم و سرگرمی

  • ziro گفت:

    این دو شرکت مکمل هم دیگن اگه سونی نبود ناتی داگ نبود و اگه ناتی داگ نبودشاید سونی …

  • armin 2020 گفت:

    خیلی دیر گذاشتین این خبرو 😀

  • ragnaros گفت:

    مسلما بازی های بزرگ با ساپورت بزرگ ساخته میشن.
    در ضمن چرا خبر مربوط به بسته شدن استودیو های cryteck رو درج نکردید ؟!!!

  • mj گفت:

    دم سونی گرم :heart: :heart: :heart: (به فکر فناست) مثل بعضیا نیس 😀

  • Y PS گفت:

    استودیو های خوش ذوق و کاربلد به ناشران بزرگی نیاز دارن که ازشون حمایت کنه…خیلی خوشحالم که با این همکاری عالی شاهد بازی های بزرگی تو صنعت گیم بودیم که مثل مدال افتخار رو سینه دنیای گیم هستن :yes:

  • برترین استودیو سونی.نیمی از ارزش پلی استیشن بخاطر انچارتد و تلو است.

  • دقیقا همین طوره. سونی بهشون سرمایه داده و بهشون اعتماد کرده اونا هم از اعتماد سونی سو استفاده نکردند و اثر شاهکار خلق کردند.

  • v9 گفت:

    بهترین تصمیمی که سونی گرفت:love:
    خوشحالم که سونی, نات.ی را خرید و یکی از بهترین بازی های عمرم ساخته شد.

  • Mohammad k22 گفت:

    سونی :yes: نایتی داگ :yes: 😎 😎 😎

  • AminMusic گفت:

    من PC باز هستم ولی اینو میدونم که سونی از همه نظر عالی هست برعکس مایکروسافت که حمایت از بازیسازها نمیکنه متاسفانه . نمونش اینکه دیوید کیج سر بازی heavy rain با مایکروسافت اوایل ساخت مذاکره میخواست بکنه که مایکروسافت هیچ توجهی به این بازیساز نکرد و دیوید کیج میخواست برای مایکروسافت هم منتشر بشه این بازی علاوه بر PS3 ولی مایکروسافت متاسفانه توجهی نکرد .
    سونی این همه استودیو خرید و حمایت کرد اما مایکروسافت هیچ کاری نکرد .
    به کسی هم بر نخوره مایکروسافت و سونی که مال بابای ما که نیست ! اینقدر تعصب نشون ندین من بدون منظور حقیقت رو گفتم.

    • cv گفت:

      دیوید کیج اول سراغ مایکروسافت رفت ولی سران بخش گیمینگ مایکروسافت به علت محتوای آدم ربایی و احتمال شکست تجاری قبول نکردن
      ابر شاهکاری به نام heavy rain و ۱۲۰ میلیون دلار سود دهی

      چند ماه بعد چند تا جوان به اون ابله ها مراجعه کردن و پیشنهاد ساخت یه platformer دادن
      ابله ها به دلایل مسخره قبول نکردن
      چند تا جوان یه استودیو بی نظیر مدیا مولکول تاسیس کردن
      یکی از برترین platformer های تاریخ little big planet با متای ۹۵
      خلاقانه ترین عنوان تاریخ DREAMS

  • ali.stop گفت:

    اگر سونی ناتی داگ رو خریداری نمی کرد ما شاهد برترین بازی های تاریخ نبودیم

  • God of war گفت:

    سونی پادشاه صنعت گیم ناتی داگ و سانتامونیکا هم دستای پادشاهند.اینجور میشه که عناوینی مانند گاداف وار و انچارتد و تلو ساخته میشه جان ب سونی

  • God of war گفت:

    سونی انقدر بزرگه که زیر پرو پال هر شرکتی و گرفت اون شرکت میشه ناتی داگ و سانتامونیکا

  • ببینیم با کوجیما پروداکشن چیکار میکنه سونی . عاقبتش بشه مال سونی عالیه

  • یکی یه کمکی کنه من اکانتم رو ps4 قبلیم اکتیو کرده بودم بعد ps4 فرمت کردم فروختمش . الان یه ps4 گرفتم میخوام اکانتمو اکتیو کنم نمیذاره چیکار باید بکنم 😥 ?:-)

    • پنکه گفت:

      برو تو سایت پلی استیشن نتوورک ، ساین این کن ، بعد بزن همه دستگاها دی اکتیو بشن بعد برو پی اس ۴ اکانتتو بزن و اکتیو کن 😉

    • من پارسال با همین مشکل مواجه شدم.
      سعی کن کـسی رو که کنسول رو خریده پیدا کنی و خودت اکانت رو دی اکتیو کنی در غیر اینصورت باید با پشتیبانی تماس بگیری و ثابت کنی اکانت خودت هستش که متاسفانه از داخل ایران این کار غیرممکنه.
      اگه خریدار کنسول وارد اکانتت میشه و آنلاینه با یه اکانت دیگه باهاش دوست شو و بهش پیام بده و راضیش کن که اکانت رو دی اکتیو کنه.
      ور در آخر اگه موفق نشدی سریعا رمز اکانتت رو عوض کن. برو تو تنظیمات و گزینه ی درخواست رمز برای هربار خرید رو فعال کن.
      بهترین راه اینه که اگه بازی های زیادی رو اکانتت نخریدی، یه اکانت جدید بساز.

  • sinaaghaali گفت:

    زنده باد سونی
    زنده باد ناتی داگ 😎 :yes:

  • حالا که سونی خریده و داریم از این شاهکارا استفاده میکنیم
    ممنون سونی

  • دقیقا همینطوره اسپانسر قوی داشتن تو هر شرکت یا کمپانی اولین رکن مهم اون شرکت که از این لحاظ کمپانی ناتی داگ یکی از قوی ترین اسپانسرها پشتش هست ، مهمترین مسءله ای که اعضای ناتی داگ رو کنار هم نگه داشته همینه وگرنه هر چقدر هم که نابغه باشن اگر زمان مورد نیاز و هزینه کافی نداشته باشن امکان نداره همچین شاهکارایی بسازن به امید اون روزی که تو ایران هم بشه بازی ساخت

  • HannaH گفت:

    مهمترین نکته در مورد سونى این هست که ریسک پذیریش بالاست. علاوه بر اون به سبک خود گیمر هاى ژاپنى و بازى سازهاشون، نوع نگاه متفاوتى به صنعت بازى داره. البته این ریسک پذیرى سونى رو توى سینما هم مى شه دید. در حالیکه این روزها همه سعى مى کنن دیزنى بشن تا با نمونه هاى استار وارز و فیلمهاى مارولى بازار رو بگیرن، سونى با جدیت به تولید فیلمهاى بسیار متفاوت ادامه مى ده. و البته بخش موسیقى سونى هم کاتولوگى از بهترین ها و متفاوت ترین موزیسین هاست. همین عامل باعث مى شه سرمایه گذارى هاى سونى روى بازى، نتیجه هاى بسیار متفاوت، متنوع، جذاب و تاریخ سازى داده. همین حالا هم استودیویى مثل سانتامونیکا علاوه بر بازى عظیم خداى جنگ، یک بازى مستقل کوچک تولید کرده که کمتر شرکتى در یه استودیوى فرست پارتى نیرو و پول روش. یسک مى کنه.

  • Cell گفت:

    اسم استودیو NAUGHTY DOG بیست و دو سال هست بر سر زبان طرفدارهای PS هست و نور چشمی سونی و فنای سونی هست :yes:
    موسسان این استودیو دو دوست به نام
    Andy Gavin و Jason Rubin بود :yes:
    با عرضه سه نسخه از Crash Bandicoot سونی این استودیو رو خرید :yes:
    نقطه اوج استودیو ناتی دا.گ نسل ۷ بود اون زمان ۷۰ درصد سازنده ها به خاطر زمان بر بودن و پیچیده بودن پردازنده Ps3 در حق Ps3 کم لطفی کردن ولی ناتی داگ به همه ثابت کرد که بهترین افراد رو در اختیار داره و عنوانی عرضه کرد که که به طور نسبتا کامل از پردازنده Ps3 استفاده کرد و یه نسل از نسل خودش جلو تر بود و تجربه نسل ۸ در نسل ۷ بود عنوانی به نام The Last of US :yes: :inlove:

    • MR 47 گفت:

      داداش چاکرم اون زمان من یه مقاله از ناتی میخوندم میگفتن بدترین دوره ی کاریشون بوده و اعضای ناتی گفته بود سخت افزار پلی ٣ خیلیی باهاش کار سخت بود وبرنامه نوشتن واسش خیلی عذاب اور بود و همچنین همون سالی بود که ناتی تصمیم گرفت انقلاب را بندازه تو سبک اکشن ادونچر وبازم خیلی از کارکنان موافق نبودنو میگفتن ما این همه سال بازی های کارتونی ساختیم حال بزنیم تو کار بازی واقع گرایانه و گفتند به خاطر این دو علت خیلی از نیروهای خوب استعفا دادند و اوضاع شرکت خیییلی داشت خراب میشد که یه سری از اعضاع با تمام وجود کار کردن که ناتی بازیش خراب نشه
      و من دلم خیلی سوخت واسه ناتی ولی ناامید نشدن و الان بهترین شرکت بازیسازین

  • سونی است و انحصاری های فوق العاده اش.
    به قطع می توان گفت که ناتی داگ ۲ تا از بهترین عنوان های این نسل را ساخته است.

  • microsoft.xboxone گفت:

    Naughty dog بهترین استودیو صنعت گیمینگ

  • amir_22 گفت:

    موسس ناتی‌داگ: اگر سونی ناتی‌داگ را خریداری نمی‌کرد شاید هیچ‌گاه ps انقدر فروش نمیکرد 😀 اینجا کالیفرنیا i love you عمو نیتن :laugh:

  • Mobin-Vip گفت:

    ناتی داگ کبیر :inlove: استدیو هست،که به زندگی من معنا ببشتری داد

موسس ناتی‌داگ: اگر سونی ناتی‌داگ را خریداری نمی‌کرد شاید هیچ‌گاه شاهد ساخته شدن Uncharted و TLOU نبودیم - گیمفا
موسس ناتی‌داگ: اگر سونی ناتی‌داگ را خریداری نمی‌کرد شاید هیچ‌گاه شاهد ساخته شدن Uncharted و TLOU نبودیم - گیمفا