روزی روزگاری: من دراکولا هستم، شاهزاده تاریکی...شما تقاص پس خواهید داد | نقد و بررسی Castlevania: Lords of Shadow 2 | گیمفا
روزی روزگاری: من دراکولا هستم، شاهزاده تاریکی...شما تقاص پس خواهید داد | نقد و بررسی Castlevania: Lords of Shadow 2 | گیمفا
روزی روزگاری: من دراکولا هستم، شاهزاده تاریکی...شما تقاص پس خواهید داد | نقد و بررسی Castlevania: Lords of Shadow 2 | گیمفا
روزی روزگاری: من دراکولا هستم، شاهزاده تاریکی...شما تقاص پس خواهید داد | نقد و بررسی Castlevania: Lords of Shadow 2 | گیمفا

روزی روزگاری: من دراکولا هستم، شاهزاده تاریکی…شما تقاص پس خواهید داد | نقد و بررسی Castlevania: Lords of Shadow 2

سعید آقابابایی
۱۶ دی ۱۳۹۵ - 08:45
روزی روزگاری: من دراکولا هستم، شاهزاده تاریکی...شما تقاص پس خواهید داد | نقد و بررسی Castlevania: Lords of Shadow 2 | گیمفا

هر چقدر هم که در طول دوران بازیباز بودن سعی کرده ام به خودم بقبولانم که بازی هایی که سلاح گرم دارند و عناوین شوتر را هم به اندازه بازی هایی که فانتزی هستند و از شمشیر و … استفاده می کنند، دوست دارم، موفق نشده ام و نمی توانم کتمان کنم که عناوین هک اند اسلش و کلا عناوینی که از سلاج سرد استفاده می کنند و دنیایی فانتزی دارند برای من چیز دیگری هستند مخصوصا اگر یک بازی نقش آفرینی با مبارزات نزدیک و سلاح های سرد باشد که دیگر اوج علاقه من است. ویچر، سولز، اسکایریم و … از عناوینی هستند که واقعا برای من در دنیا نظیر ندارند و بعد از این عناوین که نقش افرینی هستند در درجه بعدی عناوین هک اند اسلش هستند که قلب مرا به تسخیر خود در آورده اند. چگونه می توان خدای جنگ و کریتوس را فراموش کرد. چگونه می توان دانته و شیطان هم می گرید را فراموش کرد؟

عناوین هک اند اسلش همواره محبوبیت خاصی برای من و بسیاری از بازیبازان در دنیا داشته اند زیرا که قبل تر و در دوران قدیم نیز عناوین اصلی در سبک ۲ بعدی Bet ’em up بودند که بعدا با گذر زمان کم کم به هک اند اسلش های ۳ بعدی تبدیل شدند و از همین رو برای بازیبازان قدیم تر این سبک، اشناییتی خاص دارد. مبارزه با انواع شمشر و گرز و تبر و سپر و نیزه و قلع و قمع کردن موجی از دشمنان که دور شما را گرفته اند همواره از بهترین و لذت بخش ترین لحظات در دنیای بازی ها برای بسیاری از ما بوده و هستند. انجام کمبوهای طولانی مدت و پشت سرهم، نگاه داشتن دشمنان در هوا با انجام فنون مرگبار و پشت سرهم به طوری که حتی دشمنان فرصت زمین افتادن هم پیدا نکنند، جاخالی دادن های به موقع و ضد حمله زدن به دشمنان قدرتمند بازی، همه و همه از مواردی هستند که برای یک بازیباز علاقمند به سبک هک اند اسلش لحظاتی رویایی را رقم می زنند و هیچ گاه در یک بازی لذتی بیشتر از تجربه کردن چنین لحظاتی برای وجود ندارد.

castlevania lords of shadow 2 feature 3 672x372 2

گابریل بلمونت… مردی که سرنوشت خیلی در حق او جفا کرد… کسی که برای شکست شیطان رفت خود تبدیل به شاهزاده تاریکی شد و خود را فدا کرد… حتی خدا نیز او را رها کرد…

در این سبک محبوب همواره سری بازی هایی وجود داشته اند که برتر و شاخص تر از دیگر بازی ها بوده اند و همواره حرف اول را بین بازی های این سبک زده و می زند. به عنوان مثال سری God of War و Devil May Cry بدون شک برترین های سبک هک اند اسلش در دنیا محسوب می شوند و بالاتر از بقیه عناوین قرار می گیرند، اما دیگر بازی های بسیار شاخص و فوق العاده نیز در این سبک وجود دارند به مانند بایونتا، نینجا گایدن و …. در سال ۲۰۱۰ بود که یک بازی از یکی از قدیمی ترین فرنچایزهای تاریخ بازی های رایانه ای منتشر گردید که این بار این عنوان بر خلاف سبک همیشگی این سری که معمولا اکشن ماجرایی و دو بعدی بوده است، یک بازی کاملا هک اند اسلش بود که اتفاقا بسیار نیز موفق ظاهر شد و خود را به عنوان یکی از برترین عناوین هک اند اسلش که تا به امروز تجربه کرده ایم در دل بازیبازان جای داد.

نام این عنوان Castlevania: Lords of Shadow بود که یک بازی از سری بسیار محبوب و زیبای Castlevania محسوب می شد. سری عناوین Castlevania که البته در ‍ژاپن با نام Akumajō Dracula یا همان “Devil’s Castle Dracula” شناخته می شوند، یک سری عناوین اکشن ماجرایی با تم فانتزی تاریک محسوب می شوند که متعلق به کمپانی کونامی هستند و حول محور خانواده بلمونت که خانواده ای از شکارچیان خون اشام هستند و مبارزات آنها با دراکولا می گردد.

maxresdefault

گابریل بلمون نسخه اول و لرد دراکولای نسخه دوم… یکی از پر ابهت ترین و قدرتمندترین شخصیت های بازی های رایانه ای.

اولین بازی این سری با نام Castlevania در سال ۱۹۸۶ منتشر گردید که برای پلتفرم های مختلفی از جمله Famicom Disk System و NES و رایانه های شخصی در دسترس قرار داشت و در همان سال دومین بازی این سری با نام Vampire Killer نیز منتشر گردید تا این گونه افسانه این سری آغاز گردد. افسانه ای که تا امروز نیز ادامه یافته است و فراز و نشیب های زیادی داشته است و شاید باورتان نشود که از این سری محبوب تاکنون حدود ۴۲ بازی منتشر شده است و ان را تبدیل به یکی از بزرگترین فرنچایزهای این صنعت کرده است. اخرین عنوان این سری نیز بازی Castlevania: Lords of Shadow 2 است که در سال ۲۰۱۴ برای نسل هفتم منتشر گردید و در این مطلب نیز موضوع بحث و نقد وبررسی ما قرار دارد. همانطور که گفته شد در سال ۲۰۱۰ اولین عنوان Castlevania: Lords of Shadow که یک ریبوت یا شروع جدید برای این سری محسوب می شد با محوریت هک اند اسلش منتشر گردید و بسیار نیز موفق ظاهر شد و یکی از برتربن بازی های این سری لقب گرفت.

یکی از دلایل اصلی که توجه ها را به این عنوان بیش از پیش جلب می کرد حضور نام کوجیما پرواکشنز در کنار نام سازنده بازی یعنی مرکوری استیم بود که به واقع نیز به نظر می رسید کوجیما پروداکشنز کمک زیادی در این پروژه به سازندگان بازی کرده است. بازی گیم پلی فوق العاده ای داشت و مبارزات و داستان بسیار جذابی را دنبال می کرد که در مورد گابریل بلمونت یکی از اعضای خانواده بلمونت و عضو گروه برادری بود. حتی سلاح شلاق مانند او که شبیه به زنجیر باز می شد و در مبارزات استفاده می شد را بسیاری که از گذشته این سری خبر نداشتند می گفتند از روی عنوان خدای جنگ و سلاح کریتوس تقلید شده است در حالی که سلاح شلاقی و زنجیری شکل مبارزان سری کسلوانیا از همان اغاز، سال هاست که وجود داشته است و متعلق به این سری بوده است و هر بازی دیگری که سلاحی شبیه به ان داشته باشد را می توان گفت از سری کسلوانیا الهام گرفته است.

castlevania lords of shadow 2 screen 09 2

این بار یک راه جدید برای افزایش خط سلامتی دارید… ناسلامتی دراکولا هستید!

Castlevania: Lords of Shadow در نهایت توانست تا با نقدهایی بسیار مثبت و امتیاز متای ۸۵ به کار خود پایان دهد تا این گونه سازندگان به فکر ساخت نسخه دوم بازی بیافتند. البته در بین نسخه اول و دوم این عنوان، بازی Castlevania: Lords of Shadow – Mirror of Fate نیز منتشر گردید که ادامه مستقیم بازی Castlevania: Lords of Shadow بود و به مانند عناوین اصلی و قدیمی این سری از سبک دو بعدی اکشن ماجرایی پلتفرمر برخوردار بود که در ابتدا برای Nintendo 3DS منتشر شد و سپس یک نسخه بهبود یافته ان نیز برای Xbox 360 و PlayStation 3 و رایانه های شخصی منتشر شد که بازی بسیار زیبایی نیز بود.

سرانجام و پس از انتظار زیادی که طرفداران برای انتشار نسخه دوم اربابان سایه داشتند ۴ سال بعد از انتشار بازی اول، در سال ۲۰۱۴ بازی Castlevania: Lords of Shadow 2 منتشر گردید و بعد از انتشار بحث ها و نقدهای ضد و نقیضی را دریافت کرد که برخی مثبت و برخی منفی بودند. در این مطلب بحث اصلی ما در خصوص همین عنوان است و قصد داریم تا بخش های مختلف Castlevania: Lords of Shadow 2 را برای شما عزیزان بررسی نماییم. پس اگر به این سری محبوب و قدیمی و بازی Castlevania: Lords of Shadow 2 علاقمند هستید یا قصد دارید تا خاطرات خود را از این بازی زنده کنید، با بنده و بسایت تحلیلی خبری گیمفا در ادامه نقد و بررسی Castlevania: Lords of Shadow 2 همراه شوید.

castlevania lords of shadow 2 3 2

ابهت از سر و رو و ظاهر گابریل یا همان دراکولا می بارد… طراحی ظاهری و لباس وی بسیار زیبا و با ابهت هستند و خود وی نیز یکی از قدرتمندترین شخصیت های بازی های رایانه ایست

Castlevania: Lords of Shadow 2 نیز مانند عنوان اولیه توسط استودیو مرکوری استیم ساخته و توسط کونامی در اواخر فبریه ۲۰۱۴ برای پلتفرم های Xbox 360 و PlayStation 3 و رایانه های شخصی منتشر گردید و این بار نامی از کوجیما پروداکشنز نیز در آن به چشم نمی خورد. در ژاپن نیز بازی با نام Akumajō Dracula: Lords of Shadow 2 منتشر گردید و البته مدتی بعد یک بسته الحاقی نیز برای این عنوان منتشر شد. بازی هم در دنیای مدرن و هم در دنیای فانتزی دنبال می شد و داستان دراکولاس تضعیف شده که در واقع همان گابریل بلمونت نسخه اول است را دنیال می کند که قصد دارد دشمن نسخه قبلی خود را که باعث تبدیل وی به دراکولا است، یعنی شیطان را از بین ببرد. گیم پلی دقیقا مانند عنوان قبلی است با این تفاوت که این بار بازی یک عنوان جهان ازاد است. بازیباز کنترل دراکولا را برعهده دارد و انواع و اقسام حملات قدرتمند و سلاح ها را در اختیار دارد.

با این که بازی همانند نسخه اول بسیار زیبا و عالی ظاهر شد ولی نتوانست بازخوردهای عنوان قبلی را دریافت کند که این از موضوعاتی است که من هیچ وقت نتوانستم ان را درک کنم زیرا که نسخه دوم به مانند بازی اول لذتبخش و عالی است و حتی جهان ازاد شدن ان باعث شده است تا لذتبخش تر نیز بشود اما بسیاری از منتقدین چنین عقیده ای نداشتند. حال دلیل این بازخورد منفی حذف نام کوجیما پروداکشنز از کنار نام مرکوری استیم بود یا هر چیز دیگری، اما به هر حال بازی بازخوردهای خوبی نداشت و منتقدین باز هم نشان دادند که اگر یک سازنده کوچک یک بازی بزرگ و AAA بسازد هر چقدر هم بازی خوب باشد آن را له خواهند کرد مانند بازی Lords of the Fallen که هنوز داغ بی انصافی منتقدان در مورد ان بر روی دلم مانده است و Castlevania: Lords of Shadow 2 نیز در مقیاسی پایین تر همان مسیر را پیش رفت و با بی مهری منتقدین مواجه شد در حالی که ان قدر هم حقش نبود.

castlevania lords of shadow 2 demon battle 2

انواع و اقسام دشمنان و خون آشامان اعظم به سراغتان می ایند

در واقع این گونه باید بگویم که اگر نسخه اول خوب بود، پس نسخه دو هم قطعا خوب است زیرا که هیچ موردی و کم و کسر خاصی ندارد از بازی اول و اگر قرار به نمره پایین است بازی اول هم باید نمره پایین می گرفت که البته این هم ناحق بود زیرا که هر دو بازی عناوین زیبا و فوق العاده ای در سبک هک اند اسلش و اکشن ماجرایی بودند که در طول سال، زیاد از آنها نمی بینیم. در نهایت پس از نقدهای مختلف و نمره های گوناگونی که به این بازی تعلق گرفت، Castlevania: Lords of Shadow 2 امتیاز متای ۷۰ را کسب نمود که تازه بهترینش بود بر روی ایکس باکس ۳۶۰، وگرنه بر روی پلی استیشن ۳ امتیاز ۶۳ و بر روی پی سی امتیاز ۵۸ را دریافت کرد که ظلم محض به این بازی بود. تنها اگر مانند نسخه اول نام کوجیما کنار نام این عنوان بود امتیاز آن حداقل ۲۰ تا بالاتر بود زیرا منتقدین نشان داده اند که نام کوجیما خودش ۲۰-۳۰ نمره دارد! بنده از آن دست منتقدینی نیستم که به نمره های دیگر منتقدان نگاه کرده و چون انها نمره بالا داده اند من هم نمره خوب بدهم و یا چون آنها بازی را کوبیده اند من هم بکویم. وقتی خودم بازی را تجربه کرده ام و ان قدری اطلاعات دارم که بتوانم بخش های مختلف آن را تحلیل کنم پس چه نیازی به نقد های دیگران دارم.

how will the game end 620x 2

گابریل همیشه با خاطرات پسر و همسرش همراه است

شما تقاص پس خواهید داد…

گفته و مثلی هست که می گوید: “کسانی که با هیولاها مبارزه می کنند باید مراقب باشند، چرا که ممکن است خود نیز، هیولا شوند.” این گفته به وضوح در مورد گابریل بلمونت مبارز قدرتمند و با شرافت خانواده بلمونت که عمری خون اشام ها رو می کشته اند و در نبرد با دراکولا بوده اند صدق می کند. وی در نسخه اول اربابان سایه مبارزو مرد بسیار خوبی بود و برای هدف خیر و از بین بردن شیطان می جنگید و همه هیولاها را شکست داد اما در نبرد با شیطان سرانجام خود نیز به یکی از همان هیولاها تبدیل شد. هیولایی که اتفاقا کنایه ای بزرگ به خودش و خانواده اش است، زیرا گابریل تبدیل به لرد دراکولا شد، همان موجودی که نسل ها و قرن ها خانواده اش در پی کشتن آن بوده اند. سرنوشت با گابریل به ناحق تا کرد و در حقش جفا روا داشت. در نسخه دوم اربابان سایه سال ها از انتهای نسخه اول گذشته است و در دنیای مدرن امروزی هستیم. گابریل یا همان لرد دراکولای کنونی به خوابی طولانی رفته است اما دوست و همراه او در نسخه اول یعنی زوبک وی را بیدار می کند و به وی وعده می دهد که اگر ماموریت ناتمام نسخه اول یعنی کشتن شیطان را به پایاند برساند کمک می کند تا نفرین ابدیت از روی او برداشته شود و وی را از این عذاب راحت می کند.

zobekdeath1 2

این را می شناسید؟ این داداشمون همون زوبک خان هست!

گابریل که ضعیف و خسته و درمانده است قبول می کند که این کار را انجام دهد و به این شکل داستان بازی اغاز می گردد و پیش می رود. در ادامه شاهد پیچش هایی داستانی نیز خواهیم بود و حتی زوبک نیز به گابریل خیانت می کند. داستان بازی از نظر زمانی هم در دنیای مدرن و هم در دنیای فانتزی و تاریک دنبال می شود. داستان به مانند نسخه قبلی جذاب است و روایت خوبی نیز دارد. ایرادی که به داستان وارد است آن است که در بخش های میانی بازی، حس می کنید که داستان دارد بیهوده کش پیدا می کند و کند جلو می رود و کمی جذابیت خود را برای شما از دست می دهد، اما مجددا در بخش های انتهایی بازی جذابیت و سرعت خود را باز می یابد و به صورت هیجان انگیزی دنبال می شود که تا انتهای داستان ادامه دارد. در واقع داستان بازی به مانند نسخه قبلی جذاب و زیباست و تنها ضعفی که دارد همین از دست دادن جذابیت و کند شدن روایت در بخش های میانی بازی است. البته از ذکر این نکته نیز نمی توان گذشت که شخصیت پردازی شخصیت های بازی نیز در نسخه قبلی بهتر از این عنوان بود و در Castlevania: Lords of Shadow 2 شاهد شخصیت هایی ضعیف تر و کمتر پردازش شده نسبت به قبل هستیم که ارتباط زیادی با آنها برقرار نمی کنیم.

maxresdefault 2

یکی از اولین باس های بازی که خیلی به خود می نازد و میگوید خدا با اوست و شما را موجودی شیطانی و کثیف خطاب می کند در حالی که نمی داند گابریل چه مردی بوده است…

البته گابریل یا همان لرد دراکولا را از لیست شخصیت های نچسب خط برنید زیرا که الحق شخصیت بسیار بسیار جذابی است چه لرد دراکولا باشد و چه گابریل بلمونت. وی هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ شخصیتی و صداگذاری بسیار جذاب است و کاملا توانایی نقش اصلی بودن در یک سری بازی محبوب و قدرتمند را داراست. در این نسخه که وی به لرد دراکولا تبدیل شده است شاهد تغییراتی نیز در شخصیت وی هستیم که نسبت به بازی قبل بسیار خشمگین تر و عصبانی تر است و به دنبال انتقام است که البته این مورد با تغییری که وی از گابریل به دراکولا کرده است کاملا طبیعی جلوه می کند و باید نیز هیمنطور می شد. هر چند که ضعف هایی عمیق در شخصیت پردازی شخصیت های حاضر در بازی به استثناء گابریل دیده می شود و همچنین داستان در بخش های میانی بازی دچار یک سکته می شود و بسیار کند پیش می رود و جذابیت خود را برای چند مرحله از دست می دهد، اما در نهایت می توان گفت Castlevania: Lords of Shadow 2 در کلیت بخش داستان و روایت آن، خوب و راضی کننده عمل کرده است و توانایی جذب بازیبازا و کشاندن او تا انتها را داراست هر چند که می توانست روبت بسیار بهتری در بخش های میانی داشته باشد.

maxresdefault 3

شیطان لعنتی… باعث تمام بدبختی های دنیا…

قصر مخوف، غمزده و تاریک دراکولا…

Castlevania: Lords of Shadow 2 به عنوان یک بازی نسل هفتم از گرافیک و جلوه بصری خوب و زیبایی بهره مند است و از این لحاظ کاملا بازیبازان را راضی نگاه می دارد، هر چند که نمی توان آن را در زمره برترین بازی های نسل هفتم از لحاظ بصری قرار داد اما به هیچ وجه نیز شاهد یک بازی بی کیفیت یا سطح پایین گرافیکی نیستیم و عنوانی زیبا و چشم نواز را از لحاظ گرافیک فنی و طراحی هنری شاهد هستیم. از لحاظ فنی بایستی به مانند همیشه مواردی مانند افت فریم و کیفیت بافت ها و تکسچرها و نورپردازی و مسائلی از این دست را بررسی کنیم که قبل از بررسی تک تک این موارد باید بگویم به طور کلی از لحاظ گرافیک فنی شاهد یک حد استاندارد و قابل قبول در بازی هستیم. در طول مدتی که بازی را تجربه کردم شخصا هیچ گونه افت فریمی را در نسخه پلی استیشن ۳ بازی مشاهده نکردم و بازی کاملا از ثبات نرخ فریم ریت برخوردار بود. کیفیت بافت ها و تکسچرهای بازی در حد متوسطی قرار دارند و نه شاهد بافت های بسیار با کیفیتی هستیم که حتی از نمای نزدیک هم بسیار زبیا و با کیفیت باشند، و نه شاهد تکسچرها و بافت هایی بسیار بی کیفیت و سطح پایین هستیم که با اولین نگاه داد بزنند ما بی کیفیت هستیم!

نورپردازی در این نسخه به دلیل وجود محیط های تقریبا همیشه تاریک از اهمیت زیادی برخوردار است که خوشبختانه سازندگان در این زمینه کار خود را خوب انجام داده اند و شاهد نورپردازی با کیفیتی در بازی هستیم. نکته منفی که در این بخش وجود دارد و بر روی صداگذاری خوب بازی نیز تاثیرگذاشته است انیمیشن های ضعیف صورت شخصیت ها و حالالت چهره آنها هنگام حرف زدن است که باعث می شوند حرف زدن ها حالتی مصنوعی به خود بگیرند که این واقعا حیف است زیرا که صداگذاری شخصیت ها به خوبی انجام شده است. در بحث هنری و طراحی محیط شاهد طراحی هنری و محط های زیبایی هستیم که به خوبی دنیای بازی را جلوه گاه هستند و تداعی می کنند. دنیایی با طراحی های گوتیک، گروتسک و آکنده از غم، تاریکی و دلمردگی با طراحی ها و معماری های شبیه به اروپای شرقی و رومانی که قصر دراکولا در آنجا قرار دارد. دنیایی همیشه تاریک با قصرها و تالارهایی عظیم و زیبا که طراحی های سنتی و گاها ترسناک انها نفس را در سینه بند می اورد. کنده کاری های بی نظیر و زیبای کلاسیک در نماهای داخلی و بیرونی قصرها و مجسمه های باستانی مخوف از هیولاهایی که در زیر رعد و برق جلوه ای ترسناک تر می یابند. دنیایی که وقتی در ان راه می روید در هر گوشه و کنار آن احتمال حضور هیولایی درنده یا خون اشامی کمین کرده و تشنه به خون را می دهید و این حس کاملا به بازیباز منتقل می شود. طراحی دنیای بازی به بهترین شکل انجام گرفته است و کاملا داستان و غم و دلمردگی آن را فریاد می زنند.

maxresdefault 1

طراحی دشمنان بازی بسیار متنوع است

در واقع طراحی هنری بازی و محیط های آن فوق العاده زیبا و مناسب سبک و داستان بازی انجام شده اند که البته به خاطر تکرار شدن در برخی مراحل، شاید این محیط ها گاهی حالتی تکراری به خود بگیرند که این موضوع البته به طراحی هنری بازی مربوط نمی شود و به چینش مراحل و تنوع آن ها ربط دارد که در بخش گیم پلی به آن خواهیم پرداخت. طراحی شخصیت های بازی نیز فوق العاده عالی انجام شده است و در راس آنها خود گابریل یا لرد دراکولا قرار دارد که به جرات از با ابهت ترین و خوش تیپ ترین شخصیت های سری کسلوانیا (که اکثر آنها باجذبه و خوش ظاهر هستند) و دنیای بازی های رایانه ای به شمار می رود و با آن کت قرمز رنگ و بلند خود بسیار جذاب و پرابهت به نظر می رسد، درست همان طور که واقعا هست. دشمنان و دیگر شخصیت ها نیز از طراحی خوب و باجزییاتی بهره مند هستند و از تنوع خوبی نیز برخوردارند که در بخش گیم پلی به آن خواهیم پرداخت. در نهایت باید گفت Castlevania: Lords of Shadow 2 موفق شده است تا از لحاظ گرافیکی در سطحی بسیار خوب عمل کند و شاهد بازی زیبایی از لحاظ بصری باشیم. به واقع غیر از کیفیت پایین برخی تکسچرها و بافت ها و ضعف در انیمیشن چهره ها و حالات صورت هنگام حرف زدن، هیچ مشکل خاصی در این بخش وجود ندارد و گرافیک فنی مناسب در ترکیب با طراحی هنری فوق العاده زیبای بازی، یک خروجی کاملا چشم نواز و قابل قبول را پدید اورده اند که مناسب و هماهنگ با داستان بازی عمل می کند.

۲۴۴۳۵۷۸ vlcsnap 2014 02 24 16h18m20s132

بازی واقعا یک هک اند اسلش ناب است

هک اند اسلش یعنی این…

Castlevania: Lords of Shadow 2 در بخش گیم پلی همان روند نسخه قبل را در پیش گرفته است که البته بهترین بخش بازی بود و در این نسخه هم شاهد مبارزاتی فوق العاده عالی و جذاب، یک هک اند اسلش بسیار خوش ساخت و یک گیم پلی سریع و هیجان انگیز هستیم که شما را هر لحظه علاقمند به بازی نگاه می دارد و انواع و اقسام سلاح و حملات مختلف و متنوع را در طول بازی در اختیار شما می گذارد. البته تفاوتی که در این نسخه نسبت به قبل به وجود آمده این است که در این نسخه شاهد یک بازی جهان ازاد هستیم که با این که برخی آن را خوب ارزیابی نکرده اند، به عقیده من یکی از تغییرات خوب بازی بوده است زیرا برای کسانی که بیشتر دوست دارند در دنیای بازی گشت و گذار کنند و به عقب بازگردند و یک سری کارهای ناتمام را به پایان برسانند و .. این یک موضوع بسیار مثبت محسوب می گردد. تفاوت دیگر این نسخه به واسطه دراکولا شدن گابریل در این بازی است که اکنون وی می تواند از خون دشمنانش تغذیه کند تا خط سلامتی خود را پر نماید. وی از حملات بسیار سریع و قدرتمند و حرکات برق اسا بهره مند است که البته برای غلبه بر دشمنان قدرتمند بازی باید نیز چنین می بود زیرا که مبارزات بازی در برخی مواقع واقعا دشوار می شوند و به راحتی نمی توانید با فشردن بی هدف و پشت سر هم دکمه ها کاری از پیش ببرید.

caslos2scr 030 large

کلی باس مختلف و متنوع در برابرتان صف ارایی خواهند کرد

در خصوص طراحی محیط و مراحل بازی باید گفت در Castlevania: Lords of Shadow 2 برخلاف نسخه قبل اغلب شاهد محیط های بسته و بسیار تاریک و غمزده هستیم که البته به واسطه تبدیل گابریل به لرد دراکولا و حضور او در قصر دراکولا و مبارزات در شب، طبیعی نیز هست که بیشتر شاهد محیط ها و مراحل تاریک بسته و غمزده باشیم اما همین موضوع در بخش هایی از بازی سبب می شود که بازی حالت تکراری شدن به خود بگیرد و گاها پیش می اید که از مراحل و تالارهای تاریک و پشت سر هم و خیابان های یکسان خسته و دلزده شوید، چرا که در نسخه قبلی شاهد بسیاری مراحل خوش اب و رنگ در مکان های جنگلی و سرسبز بودیم که تنوع بیشتری نسبت به نسخه دوم داشتند. تنوع دشمنان در بازی بسیار مناسب است و در این زمینه کمبودی مشاهده نمی شود زیرا که انواع و اقسام دشمنان و هیولاهای مختلف و ومپایرها و … از ضعیف و معمولی گرفته تا دشمنان فدرتمند و خون اشام های غول پیکر پرنده در بازی وجود دارند و بر سر شما خراب می شوند. از لحاظ باس ها نیز درست مانند نسخه قبل، شاهد یک عنوان عالی هستیم و تعداد زیادی باس فایت های مختلف و بسیار جذاب در این عنوان در انتظار شما هستند و از این نظر کاملا شما را راضی نگاه می دارند.

castlevania lords of shadow huge boss 2

یکی از سخت ترین باس های بازی و شاید هم سخت ترین آن ها… حتی در قسمتی از بازی باید فقط از دست او فرار کنید

 از لحاظ سطح دشواری، بازی کیفیت بالایی دارد و مبارزات آن در سطح بسیار عالی قرار دارند و به هیچ وجه شاهد مبارزات ابکی و بدون هیجان نیستیم زیرا که درجه مبارزات بازی مقداری به سمت سختی تمایل دارد و باعث رقم خوردن مبارزاتی مرگبار و جذاب می شود که نیاز به دقت و تمرکز شما دارند. البته نه این که فکر کنید منظور از سختی، چیزی در حد سری سولز است اما به هر حال مبارزات بازی کاملا محکم و قدرتمند و در مواقعی دشوار هستند که ابن باعث هر چه بهتر شدن گیم پلی بازی شده است و بازیباز را بیشتر به بازی علاقمند می کند. در مجموع باید گفت گیم پلی و مبارزات بازی در این نسخه هم بهترین بخش بازی هستند و نه چیزی بهتر و بیشتر از نسخه اول دارند و نه از آن ضعیف تر هستند. در واقع مانند بازی قبل شاهد گیم پلی بسیار جذاب و لذتبخش هک اند اسلش هستیم که البته تغییراتی را نیز به واسطه تغییر حالت شخصیت اصلی از انسان به دراکولا و همچنین جهان ازاد شدن به خود دیده است. البته همانطور که قبل تر نیز اشاره شد ایرادی که در این نسخه در بخش گیم پلی به چشم می خورد، تکراری شدن برخی مراحل و فضاهای بازی است که همگی حالتی تاریک و مانند هم دارند که این موضوع می توانست بهتر باشد. در نهایت Castlevania: Lords of Shadow 2 از لحاظ گیم پلی و مبارزات نمره قبولی دریافت می کند و بی شک بهترین و چذاب ترین بخش این بازی همچنان گیم پلی آن است.

e9d8ae5b9033 castlevania lords of shadow 2 5 2

مبارزات سریع و نفس گیر و البته دشوار.. درست به مانند نسخه اول

نعره لرد دراکولا…

صداگذاری بازی در سطح خوبی قرار دارد و اکثر صداپیشگان بازی کار خود را به درستی انجام داده اند، مخصوصا صداگذار شخصیت گابریل یا دراکولا در این زمینه مانند نسخه اول بسیار عالی عمل کرده است و حس خشم و انتقام جویی در صدای وی نمایان است. متاسفانه موضوعی که باعث لطمه زدن به بخش صداگذاری شده است هیچ ربطی به این بخش ندارد و مربوط به بخش گرافیک است. همانطور که در بخش گرافیک گفته شد انمیشن های ضعیف صورت شخصیت ها و حالات چهره آنها هنگام حرف زدن باعث می شوند که با وجود صداگذاری خوب، حرف زدن ها حالتی مصنوعی به خود بگیرند. موسیقی بازی مانند عنوان قبلی فوق العاده زیباست و شاهد یک ساندترک بسیار شنیدنی هستیم که حتی در خارج از بازی نیز گوش دادن به قطعات ان لذتبخش است و شاهد قطعاتی گوش نواز و زیبا هستیم که به خوبی با بازی هماهنگی و همخوانی دارند و با حال و هوای بازی و غم و اندوه و تاریکی که تمام بازی را در برگرفته است کاملا منطبق است و آن را تشدید می کند. در مجموع باید گفت بخش صداگذاری و موسیقی در Castlevania: Lords of Shadow 2 موفق عمل کرده است و تنها ضعفی که در این بخش وجود دارد همان مصنوعی به نظر رسیدن حرف ها به خاطر انیمیشن های ضعیف چهره شخصیت ها است که البته به این بخش ربطی ندارد ولی ان را تحت تاثیر قرار داده است. سازندگان بازی در نهایت کار خود را در زمینه صداگذاری و موسیقی بازی به مانند نسخه اول به خوبی انجام داده اند.  Castlevania: Lords of Shadow 2 عنوانی بسیار زیباست که به مانند شخصیت اصلی ان یعنی گابریل بلمونت دوست داشتنی، در حق آن جفا شد.

castlevania lords of shadow 2 2

این نسخه نیز یک بازی فوق العاده بود و هیچ گاه دلیل نامهربانی های زیادی که با آن شد نفهمیدم… چون این بار نام کوجیما نبود؟

عنوانی که مانند گابریل بلمونت در حقش جفا شد…

Castlevania: Lords of Shadow 2 از نظر بنده آن عنوانی نیست که در نقدها از آن خوانده اید. به گفته ها اعتماد نکنید (حتی این نقد) و تنها آن ها را در کنار ذهن خود داشته باشید و خودتان بازی را تجربه کنید تا تصمیم نهایی و نظرتان در مورد بازی مشخص گردد. قطعا منتقدانی که به لردز او فالن امتیاز ۶ می دهند توانایی این که به Castlevania: Lords of Shadow 2 نیز به خاطر کوچک بودن سازنده و همراه نبودن نام کوجیما در این نسخه، امتیاز ۵ بدهند را نیز دارا هستند، اما به واقع حق بازی این امتیازات نیست، لااقل از دیدگاه بنده این امتیازات برای بازی عادلانه نیست. درست است که بازی ضعف هایی دارد اما نه در این حد که امتیاز ۵-۶ به آن بدهیم. Castlevania: Lords of Shadow 2 عنوانی بسیار لذتبخش است و مهمترین نکته ان این است در یک سال حتی یکی دو عنوان خوب در این سبک مانند ان منتشر نمی شوند و در بازار بازی های امروزی، این سبک عناوین هک اند اسلش ناب در ترکیب با با اکشن ماجرایی یا جهان ازاد، برای بازیبازان و علاقمندان ارزش بسیار زیادتری دارند نسبت به زمانی که تقریبا تمامی بازی ها در همین سبک هک اند اسلش و Beat ’em up بودند. درست است که بازی ضعف هایی دارد و خیلی هم کم تعداد نیستند، اما آنقدر شدید نیستند که تجربه شما را کاملا تلخ کنند. در واقع کمتر پیش می اید که عنوانی در این سبک با کیفیت Castlevania: Lords of Shadow 2 بازی کنید و کسانی که عاشقانه بازی های هک اند اسلش را دوست دارند، خوب منظور حرف من را می فهمند. باز هم تاکید می کنم که در مورد این بازی به نقدها و امتیازات هیچ توجهی نکنید و اگر به خاطر امتیاز متای آن، بازی را تجربه نکرده اید و از ان گذشته اید به سراغ آن بروید زیرا که یک تجربه لذتبخش در انتظار شماست که تنها وقتی ان را بازی کنید خواهید فهمید که حق Castlevania: Lords of Shadow 2 خیلی بیشتر از امتیازاتی بوده که به آن تعلق گرفته است.

castlevania lords of shadow 2 2

Alone warriorazamat bagatovSpider-Manvafadar

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • 1111mmm گفت:

    نقد عالیی بود ممنون یکی از بهترین بازی های دنیاست این بازی خیلی بازی قشنگیه

    Alone warrior
  • 1111mmm گفت:

    راستی خبری از قسمت بعدی هست کی میاد یا دیگه اصلا ساخته نمی شه

    Alone warrior
  • mohamadp88 گفت:

    نقد عالی بود سعید جان، خسته نباشی :yes:
    باور کن برای منتشر شدن شماره دوم لحظه شماری میکردم اما هرچی که از بازی گذشت فقط بهت و تعجب برام مونده بود، انگار تیم سازنده به کل تغییر کرده تو این نسخه. Lo.sh1 واقعا نسبت به این شماره جایگاه بالاتری داره. به شخصه شماره اولو چندین بار با اشتیاق تموم کردم و بازی را کامل کردم، اما این نسخه…..
    حیف پتانسیلی که از دست رفت. راسی یکی از عکسها مربوط به شماره اول و مبارزه هیجان انگیز با دراکولاس.
    به امید ساخته شدن نسخه سوم.

    Alone warrior
    • خیلی متشکرم محمد عزیز. سلامت باشی.والا برای من به این حد نبود که نسخه دوم کاملا فرق داشته باشه و خیلی ضعیف شده باشه. درسته بازی اول بهتر بود اما بازی دوم هم واقعا عالی بود. اگر سازنده ها می اومدن عینا فضا و محیط و داستان و . بازی اول رو تکرار می کردن که انگ تکراری بودن و بدون تغییر موندن رو بهشون می زدن. اونا زیرکانه گابریل رو به دراکولا تبدیل کردن تا بتونن طبق این داستان محیط های بازی رو تغییر بدن و فضاسازی رو عوض کنن و مکانیک های جدید برای بازی ارائه بدن و همینطور بازی رو از خطی به جهان ازاد تغییر بدن. وقتی یک نسخه شماره دار از یک سری عرضه میشه باید با بازی قبلی فرق کرده باشه و در این بازی واقعا این چنین بود. نمی شد که بیان بازی اول رو تکرار کنن و بازی واقعا لذتبخش بود برای من. این نظر منه البته و نظر شما فرق داره با من در این مورد.
      بله اون عکس رو به دلیل نشان دادن شیطان گذاشتم. ممنون از شما محمد جان
      http://www.aparat.com/saeedsliipknott

      Alone warrior
  • BObby گفت:

    سلام… ممنون به خاطر این نقد جامع و زیبا. یه سوال ازتون داشتم این بازی البته به نظر شخصی شما بهتر از darksiders هست یا نه؟ چون من حتی نسخه اولشم بازی نکردم نمیدونم واقعا ازش خوشم میاد یا نه!

  • ممنون اقای اقا بابایی جالبه که شما از نسخه دو خوشتون اومده :heh: :heh:

  • sam fisher گفت:

    مثل همیشه نقدی جذاب که وقتی از اولش شروع میکنی تا اخرش میری . واقعا یاد خاطرات نوجوانیم برام زنده شد یادش بخیر :heh: 😕 :sweat:

    Alone warrior
  • ........ گفت:

    نقد بسیار خوب وجامعی بود. معلومه که این بازی رو خیلی بازی کردید. چون کلاً میدونم شما به سبک شمشیر بازی و RPG علاقه زیادی دارید.
    این بازی یادمه تو پای استیشن یک هم بود که البته سبکش سکو بود. چیز زیادی بادم نیود از اون بازی تا این که castlevania رو تو چندین سایت اسمشو دیدم و فهمیدم این بازی از زیر دستم در رفته.
    ممنون آقای آقابابایی
    :rose:

    Alone warrior
    • درود بر پوریای عزیز. خیلی ممنونم پوریا جان. بله من واقعا نمیتونم از بازی هک اند اسلش و اکشن ارپی جی با دنیای فانتزی بگذرم و باید چند بار بازی کنم.
      بله قبلا از زمان خیلی قدیم وجد داشته این سری و البته بیشتر دو بعدی بوده. ممنون از شما
      http://www.aparat.com/saeedsliipknott

      Alone warrior
      • Clicker گفت:

        قدیما کلاً اینجور بازیا بیشتر بود.الان همش شده مالتی پلیر.قدیما وقتی ینفر میگفت فلان بازی مولتی هم داره همه تعجب میکردن.الان اگه بگی یه بازی آفلاین هم داره همه تعجب میکنن.اگر هم یه بازی آفلاین داشته باشه هم خیلی تعریفی نداره.البته بازیایی مثل آنچارتد و ویچر و… هستندولی تعدادشون حتی توی کل نسل هشت به بیست تا هم نمیرسه.

        Alone warrior
        • دقیقا همینطوره. معنی بازی خیلی عوض شده و من واقعا بدم میاد از این معنای جدید که توش بازی سال بازی بدون داستان تمام انلاینه. نمیگم بده ها، من بدم میاد. اصلا در اندازه ای نیستم که به نظر یه دنیا و کلی ادم که رای دادن و نظرشون این بوده محکومشون کنم و بگم من درست میگم حتما بلکه فقط به نظر خودم بده این وضع. بازی برای من یعنی تنهایی بازی کردن. انلاین برای تنوع و بس. بازی برای من یعنی داستان. بازی بی داستان رفع خستگیه برای یه مدت خیلی کوتاه. قبلا بازی می کردیم الان فقط تو سروکله هم میزنیم و هدشات میکنیم و فیلم میگیریم بقیه ببینن.

          Alone warrior
  • MOSTAPHA_VIP گفت:

    نقد بسیار زیبایی بود جناب آقابابایی
    یکی از زیباترین بازیهایی بود که انجام دادم البته فقط نسخه دوم رو تموم کردم اگه اشتباه نکنم یه دی ال سی از پسرش هم بود تو نسخه دوم که اون قسمتشم عالی بود . نسخه اول رو همون اوایل بازی یه مسیر مستقیم رو باید با اسب میرفتی که یادم نمیاد چه مشکلی داشت که نتونستم برم :-(( :-((
    ((بنده از آن دست منتقدینی نیستم که به نمره های دیگر منتقدان نگاه کرده و چون انها نمره بالا داده اند من هم نمره خوب بدهم و یا چون آنها بازی را کوبیده اند من هم بکویم. وقتی خودم بازی را تجربه کرده ام و ان قدری اطلاعات دارم که بتوانم بخش های مختلف آن را تحلیل کنم پس چه نیازی به نقد های دیگران دارم.))
    :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

    Alone warrior
  • نقد خوبی بود ، البته منتقدا فک کنم بیشتر بخاطر باگ های گرافیکی و داستانی که به زمان حال اومده بود بازی رو کوبوندن . قطعا ارزش یه بار بازی کردن رو داره ولی نسخه اول به نظرم قشنگ تر بود تا ۲٫

    Alone warrior
  • Hosein گفت:

    عالی بود آقای بابایی :yes: :yes: :yes:
    نسخه اول خیلی زیبا و درگیر کننده بود
    نسخه دوم هم با داشتن ضعف هایی باز هم عالی کار شده بود مخصوصا ۲۰ دقیقه اول بازی که فوق العاده بود
    😎 😎 😎

    Alone warrior
  • Ali Nietzsche گفت:

    دو شمشیر بهم خورد، بانگی در آورد و گفت ای دشمنان بسوی من آیید، تا دیگر دشمنی باقی نماند، بگذارید که با خویش نیز در نبرد شوم، زیرا شیطان در درون من است و من ساده لوح به دنبال قتل خود بر آمده ام !درود بر سعید عزیز… باز هم مقاله دوست داشتنی دیگه که منو پای خودش نشوند، بابت این نقد زیبا ممنونم؛ دقیقا دقیقا حرف های دلم زده شد، در زمان عرضه وقتی به متای این عنوان نگاه کردم واقعا حیرت زده بودم که چنین بازیی با همچین تیم تاریک و غم زده یی، گیم پلی فوق العاده، گرافیک هنری…… و هزار و اندی خوبی دیگه همچین نمره ی بگیره… واقعا برای چنین منتقدینی باید تاسف خورد !
    در مقاله یه چند جا اشتباهات املایی بود که من یاد داشت کرد، ” مقدمه مقاله خط چهارم، نوشتین سلاج ” زیر عکسی که از ابهت گابریل حرف زدین تو خط هفتم ” داستان دراکولاس” ، بالای عکسی که ” گابریل همیشه در خاطرات همسر….، بازی را بکویم” ، زیر عکسی که در مورد باس اول صحبت کردین ” نچسب خط برنیم”، لطفا اصلاحش کنین….
    همچنان متن اولی که در عنوان ” شما تقاص پش خواهید داد، در مورد هیولا” اون متن مال منه 😀 😀 یعنی از جناب نیچه 😀 ” انکس که با هیولا دست و پنجه نرم میکند، باید بپاید که خود هیولا نشود، اگر دیری در مغاکی چشم بدوزی، آن مغاک نیز در تو چشم مدوزد” فراسوی نیک و بد قطعه ۱۴۶، ص ۱۲۵ :yes:
    بازم بگم‌ لذت بردم… ممنون :rose:

    • سلام خدمت علی عزیز. خیلی از نظر زیبات و لطف همیشگیت متشکرم علی جان. واقعا نطراتت انقدر زیباست که همیشه کامل باید خوند. خیلی ممنونم ازت. خوشحالم که راضی بودید. مورادی که فرمودید اصلاح میشه حتما و تشکر میکنم بابتش.
      باز هم یک دنیا ممنون علی جان

  • خسته نباشید بعضی جا ها واقعا یکنواخت بود

  • mercenery گفت:

    زیاد دادید نمره رو 😛

    همون زمان حال ش اونقدر چرت بود که خیلی آسیب زد به بازی… از اون طرف اون شکل دو تا باس که یکی ش Carmilla بود و اون یکی هم اون دوستمون تو عکس ۱۳ … برای کارمیلا قسمت اولش و برای دومی کلش…
    این دراکولا س بعد باید یواشکی از دست اینا در بری؟ این خیلی من رو اذیت کرد
    یه چیز دیگه که خیلی ها هم مثل من گیر دادن این بود که داداشمون “موش” میشد نه “خفاش”!
    درسته در اصل اینا موش میشدن ولی خیلی تو ذوق ما ها زد 😥 😥

    ساندترک های بازی که خدا بودن، Castlevania م که خیلی زیبا بود … گرافیک بازی کلا قابل قبول بود
    یه بدی دیگه ای هم که داشت این بازی این بود که تحول گابریل از انسان به دراکولا تو دی ال سی بود که من هنوزم پولش رو ندارم :-((

    من به این بازی یه ۶٫۵ میدم

    • سلام خدمت شما. نظرتون کاملا عزیز و محترمه برای من. منتها خب برای من چون این بازی هست اگر کلیتش خوب باشه زیاد برام مهم نیست موش بشن یا خفاش ولی خب قطعا برای کسی که این موضوع براش مهمه و توی نمره اش هم تاثیر میذاره تعیین کننده می تونه باشه همین موارد. ممنونم از نظرتون. لطف کردید که مطالعه کردید
      http://www.aparat.com/saeedsliipknott

  • دستتون درد نکنه آقای آقابابایی ان شاء الله تعالی حتما بازیش خواهم کرد،البته بعد از امتحانات!بهش میاد بتونه جای گاد رو برای مدتی تو دل پر کنه.سپاس از شما بابت مقاله خوبتون.

  • peen گفت:

    سپاس از نقد خوبتون
    به نظر کستلوانیا ۲ هیچوقت نتونست در حد شماره یک اش حاضر بشه یعنی اگر بدون در نظر گرفتن ومقایسه کردن با نسخه ی قبلی ببینیم بازی خوبی ولی در حالت قیاس نسبت به شماره قبلی کار ضعیفی هست

  • Y PS گفت:

    نقد زیبایی بود…خسته نباشید آقای آقابابایی :yes:
    من هم معتقدم که در حق این عنوان بی انصافی شد…گرچه نسخه اول بهتر بود ولی این نسخه نوآوری های خوبی داشت و واقعا لذت بخش بود. امیدوارم نسخه بعدی بازی رو بسازن تا سرنوشت گابریل و پسرش بعد از کشتن شیطان مشخص بشه.

  • mohammad ra گفت:

    من هنوز شماره یک اون رویم تمام نکردم چه برسه به دو :lying: :doh: 🙁 😀 :wilt:

  • shinji mikami گفت:

    به نظر من نمره ی ۷۰ یا ۷۵ باید میگرفت اصلا در حد نسخه ی اولش نبود اینو بدون تعصب میگم.حتی یادمه توی سایت ها میخوندم که کارکنان مرکوری استیم هم از تغییر کارگردان بازی و نوع رفتار خودخواهانش ناراضی بودن و ایشون رو خودخواه میدونستن و میگفتن که به نظرات بقیه ی تیم توجه نمیکرده در حالی که اعضای مرکوری استیم متوجه مشکلات بازی بودن.
    در کل بازی قابل قبولی بود اما اصلا به اندازه ی نسخه ی یکش منو راضی نکرد.

  • s1107 گفت:

    جناب آقابابایی خدا قوت …

    به عنوان کسی که از زمان NES تابحال اکثر نسخه های این سری بازی (بنظرم این سری آبروی هنر بازیسازی محسوب میشه) تجربه کردم باید بگم که LOS2 در روی کاغذ یک عنوان خوب و شاید متوسط به حساب میاد اما در عمل نه …

    اگر در مقام قیاس قرار باشه که مواردی مثل : لول دیزاین ، طراحی دشمنان (بخصوص باس فایتها) ، داستان (مخصوصا پیچش داستانی نسخه اول (نسخه دوم هم پیچش داستانی داشت اما اینقدر داستان بازی کشدار جلو میره که با یک پیچش آبکی در حد سریال های ایرانی طرفیم)) ، لوکیشنها (مخصوصا طراحی و تنوع اونها) ، پازلها و معماها (معماهایی که خلاقیت و چالش برانگیز بودن در نسخه اول این بازی بیداد میکرد) ، حتی دیالوگها :reallypissed: ، پایان بندی ، طرح های هنری (مخصوصا در کتابچه و منوی بازی) ، حتی کمبوها :reallypissed: و … در LOS1 و LOS2 مقابل همدیگه قرار بگیرن …

    مشخص میشه که LOS2 حتی بعنوان یک “کپی” محض ، باز هم یک بازی متوسط محسوب میشه …

    برای منِ طرفدار این سری بازی ، تنها چیزی که منو پای بازی نگه میداشت نام کسلوانیا ، گابریل بلمونت و خط داستانی گذشته گابریل در قلعه (با معماری گوتیک مورد علاقه من :inlove: ) من بود …

    اگر نه ، LOS2 در خراب کردن خاطرات خوب امثال از این سری بازی در هیچ کاری مضایقه نکرد …

    از تبدیل کردن “گابریل” با اون ابهت و عظمت به موش 😐 (اصلا من نمیفهمم چرا باید بزور مخفی کاری (از نوع در پیت) بچپونی توی یک بازی H&S ) ، تا رخت بر بستن طراحیهای گوتیک و میخکوب کننده و جایگزینی با یک شهر (که اسم جهان باز رو یدک میکشه اما از لولهای خطی خالی تر بی جزئیات تره) به ظاهر مدرن ، آزمایشگاه ، فاضلاب و … ، حتی اپشن ورد شدن (البته + خط داستانی در دنیای مدرن) اصلی ترین پاشنه آشیل این نسخه محسوب میشه …

    شاید بنظر شما اسم “کوجیما” سه نمره داشته باشه ، اما در عمل (بخصوص در قیاس هر دو نسخه) نام کوجیما و کوجیما پروداکشنز یعنی طرح های هنری دیاونه کننده ای که از ذهن شینکاوا تراوش میکنه ، یعنی دیالوگهای پخته و سنگینی که استراکچر شخصیتی کاراکترها رو در ذهن مخاطب شکل میده ، حتی یعنی نوع خاصه قرارگیری و حرکت دوربین در کاتسینها ، یعنی طراحی باس فایتی چالش بر انگیز و خلاقانه ای مثل اژدهای پرنده که تنها شبیه اون رو در SOTC میشه پیدا کرد ، یعنی معمای خورشید نسخه اول ، یعنی جعبه موسیقی بابادوک ، یعنی …

    حتی بعد از عرضه بازی و بازخوردهای منفی برخی از سازندگان نسخه دوم ، از نبود کوجیما و تاثیرات منفی ای که بر روی اثر نهایی گذاشت حرف میزدند (از شما توقع نداشتم که بگید اسم کوجیما ۳-۴ نمره داره 😐 ) …
    ________________________________
    با این وجود شخصا بخاطر اسم کسلوانیا و گابریل بلمونت این نسخه رو ۳-۴ باری چلوندم 😀 . اما همیشه در حین بازی از این که چرا این بازی به خوبی که باید باشه نیست ، حرص میخوردم … 🙁
    ________________________________
    دلم خیلی پر بود ، سر شما رو هم به درد آوردم ، حلال کنید

    • درود بر شما. شما نخوندید نه؟ من نوشتم کویجما ۳-۴ نمره منفی داره؟ من کهب رعکس نوشتم گفتم که اسم کویجما ۲۰-۳۰ نمره مثبت داره!!!!!!! گفتم نبود کوجیما نمره منفی داشته گویا.
      بازی هک اند اسلش برای من یعنی یه شخصیت عالی و با جذبه. گیم پلی و مبارزات عالی. اینها اصل اصل کار هستن و اینها هر دو در بهترین حد هستن و وقتی اینجوریه موش شدن یا خفاش شدن کسی که دراکولاس برای من فرق نداره. ایرادهای بازی به جای خود همه شونم گفتم تو نکات منفی ولی نکات مثبت بازی شدیدا بیشتره. نظر شما هم محترم ولی با دقت بیشتر بخونید که برعکس نگید حرف من رو
      http://www.aparat.com/saeedsliipknott

      • s1107 گفت:

        اوه اوه …
        منو ببخشید ، دست خودم نبود …
        از اونجایی که خیلی دلم از این نسخه پر بود و دیدم که خیلی در نقد به اون ساده گرفتید ، خون جلوی چشمم رو گرفت 😀 و درست متن رو نخوندم (بازم ببخشید)
        اما …
        این دیدگاه مثبت شما (که البته خیلی خوب و دوست داشتنیه ، مخصوصا در این دوره که اکثرا دید منفی به بازیها دارند و ایرادگیر شدند) در این مورد درست نیست …
        این دیدگاه کلی و مثبت شما بیشتر برای IPهای جدید کاربرد داره ، نه یک فرانچایز …
        دقیقتر بخوام بگم ، یک بازی مثل LOF رو در نظر بگیرید. این بازی که یک IP جدید محسوب میشه توقعی که میشه از اون داشت اینه که حداقل استانداردهای سبک خودش رو رعایت کنه …
        اما …
        یک بازی مثل “دارک سولز” که دیگه تبدیل به یک فرانچایز شده و برای خودش فن و طرفدار جمع کرده با این معیار شما همخوانی نداره …
        مثال میزنم : برای فردی مثل من که هرگز مثل فنها و طرفدارن سری سولز درگیر این بازی نشدم ، افزایش تعداد “بون فایرها” در نسخه سوم یک امر عادی و حتی شاید یک نکته مثبت باشه. در صورتی که اکثریت قریب به اتفاق طرفداران این بازی از افزایش تعداد بون فایرها در نسخه سوم (که باعث آسان شدن بازی میشه) ناراضی بودند.
        یا مثلا برداشتن نقاب “ریو هایابوسا” در نینجا گایدن ۳ ، که خیلیها به اون توجهی نداشتن اما برای طرفداران این مجموعه ناراحت کننده بود (چرا که باعث از بین رفتن ابهت نینجای اژدها شد)
        یا مثلا حذف باس فایتها از فانتوم پین ، که برای طرفدارن با سابقه این سری غیر قابل قبول بود اما برای سایر افراد که به درگیری جزئی با MAN ON FIRE و … راضی بودند اصلا به چشم نمی آمد.
        و مثالهای زیاد دیگری …
        حرف من هم در مورد LOS2 همینه ، شاید از دیدگاه شما این بازی به عنوان یک H&S اثری قابل قبول جلوه کنه. اما برای من و سایر طرفداران “فرانچایز کسلوانیا” نکات ریز و درشت زیادی مثل : تبدیل شدن به موش ، مخفی کاری “آبکی” ، دنیای مدرن ، شخصیت پردازی و روایت ضعیف داستان و … قابل قبول نیست. مخصوصا نسخه ای از کسلوانیا که داستان گابریل رو دنبال میکنه …
        امیدوارم که منظورم رو درست بیان کرده باشم همچنین امیدوارم بخاطر اشتباه سهوی که کردم ناراحت نشده باشید 😉

  • Sony for ever گفت:

    با تشکر از آقای آقابابایی بابت نقد بازی
    ولی به نظرم شما نتونستین بی طرفانه بازی رو نقد کنین چون کاملا مشخصه چون شما به هر دلیلی از بازی خوشتون اومده
    و نقاط ضعف بازی رو به کلی نادیده گرفتین و میآید منتقدا رو به له کردن بازی متهم میکنید در حالیکه این بازی اونقدر نقاط
    ضعفش واضحه که نمره ۷۰ براش زیاد هم هست
    شما اسم کوجیما پروداکشنز رو آوردین ولی به این نکته توجه نکردین که شماره اول که با نظارت کوجیما ساخته شد به
    مرآتب داستان حماسی تر و یکپارچه تری داشت
    در مورد نقاط ضعف هم خیلی برام جالبه که شما جهان باز شدن رو نکته مثبت میدانید در حالیکه ضربه جبران ناپذیری
    به روآیت داستان بازی زده و اصلا نمیتونه انسجام خودش رو حفظ کنه
    متاسفانه چون شما بازی نقش آفرینی زیاد بازی میکنین و بالطبع همه ی اونها جهان باز هستند از این موضوع استقبال میکنید
    در صورتی که جهان باز شدن به بازی هک اند اسلش ضربه جبران ناپذیری میزنه
    در مورد نقاط ضعف برام جالب بود که شما اشاره ای به این نکردید که برخی از مراحل بازی از جمله اوایل بازی
    شما رو وادار به مخفی کاری میکنه به این دلیل که گابریل ضعیفه و نمیتونه بجنگه در صورتی که تاقبل از اون بخش چندین نفر
    رو کشته و واقعا مضحکه
    درمورد شخصیت پردازی هم با شما مخالفم و به نظرم این بازی کاریزما و محبوبیت گابریل رد همون اول بازی با اون
    کشتار وحشیانه نابود میکنه و این اصلا پذیرفتنی نیست
    در مورد عکسی که اون باس گذاشتید و نوشتید سخت ترین در واقع اون هم به خاطر مخفی کاری احمقانه بازیه
    که شما رو مجبور به موش و گربه بازی اونم وسط مبارزه میکنه
    در آخر هم من فکر نمیکردم شما چنین نظری راجع به منتقدان داشته باشید
    کافیه یه سر به متا کریتیک بزنید و نمرات حداقل سایت های ign gamespot رو ببینید
    تا نظرتون عوض شه
    اگر این سایت ها مقرضانه و فقط به خاطر نام سازنده نمره پایین میدن پس چرا این همه سازنده کم نام و نشان
    نمرات بسیار موفقی از همین سایت ها میگیرن
    من خودم شماره اول این بازی رو به عنوان یکی برترین هک اند اسلش های تاریخ میدونم
    ولی شماره دوم این بازی یک افتضاح به تمام معناست
    این که من از یک بازی خوشم بیاد تا این که اون بازی واقعا بازی کاملی باشه زمین تا آسمان تفاوت داره متاسفانه شما
    اصلا این دو مورد را از هم جدا نکردید

    • درود بر شما.
      دوست من اینهایی که فرمودید محترم ولی اینها نظر شماست. این مقاله نقد منه و نظر من. نمیتونید کسی رو به خاطر نظرش و نوع نوشتنش محکوم کنید و فکر کنید فقط شما درست میگید. به همین بازی ۸ دادن بیشتر هم دادن ۵ هم دادن. نظرات مختلفه. تو نظر قبلی هم گفتم برای من بازی بازی هک اند اسلش برای من یعنی یه شخصیت عالی و با جذبه. گیم پلی و مبارزات عالی. اینها اصل اصل کار هستن و اینها هر دو در بهترین حد هستن و وقتی اینجوریه موش شدن یا خفاش شدن کسی که دراکولا برای من فرق نداره.شما نخوندید که میگید ایرادها رو نگفتم؟ تمام ایرادهای بازی گفته شد و این که جهان ازاد شدن لاز نظر شما منفیه از نظر من نیست و مثبته. معلومه که در مقاله من نظر من باید باشه حالا چون نقش افرینی بازی میکنم جهان ازاد رو خوب میدونم یا به هر دلیل دیگه ای ولی به هر حال در مقاله من نظر منه دیگه. ایرادهای بازی به جای خود همه شونم گفتم تو نکات منفی ولی نکات مثبت بازی شدیدا بیشتره. نسخه اول امتیازش برای من ۹ هست و این نسخه به خاطر ضعفاش این امتیاز رو داره اما ضعف ها فقط در مقایسه با بازی اول هستن وگرنه بازی از تمام هک اند اسلش ها زیباتره . حالا شما دوست دارید به خلاطر موش شدن ۳ نمره کم کنم متاسفم. نظر شما محترمه و مرسی که مطرح کردید. به هر حال دلیلی وجود نداره که همه همیشه با هم مواق باشیم ولی این که یه چیزی بگید و حق به جانب بگید من درست میگم اصلا اینطور نیست.

      • Sony for ever گفت:

        ممنون از پاسخگویی
        حرف من هم همینه شما نقاط ضعف بازی رو هر چند با کمی تفاوت با نظر من آوردید اما عملا اصلا بهش توجه نکردید
        یعنی با وجود این همه نکته منفی این بازی با شماره قبل از دیدگاه شما ۰/۷ نمره تفاوت داره
        با موادی که خود شما آخر نقد ذکر کردید باید حداقل ۳ نمره کم کنید بر اساس معیار های نقد بازی
        مورد دوم این که شما در مورد نمره بازی به خاطر نبود نام کوجیما در نقد بازی به نظرم بی انصافی کردید
        این درست نیست که هر وقت بازی مورد علاقه من یا شما نمره بالا نمیگیره منتقدان رو زیر سوال ببریم
        مورد آخر هم این که خود کارکنان مرکوری استیم به ضعف کاستی های بازی اعتراف کردن
        و همون موقع صدای همه طرفدارای این بازی به خاطر تغییرات احمقانه بازی در اومد
        بعد شما میاین و به عنوان منتقد که باید بازی رو بی طرفانه قضاوت کنه بازی رو با این همه نقطه ضعف
        با شماره قبلی یکسان میدونین فقط چون خودتون بازی رو دوست داشین
        امیدوارم از نظر من ناراحت نشید

        • خواهش میکنم. وظیفه من هست پاسخ بدم. نه دوست من ناراحتی نداره که نظر شما با من فرق داره. اتفاقا این که با هم حرف بزنیم خیلی عالیه و نظر هم رو بدونیم. مگه همین دلیل مقاله نوشتن همین نیست؟ من وقتی ناراحت میشم و جواب نمدیم که کسی یا شناخته شده بباشه برام و بدونم چی تو ذهنشه و یا این که یه نفر با لحن بد و بی ادبی و خیلی حق به جانب بگه من درست میگم و تو غلط. نظرتون عزیز و محترمه اما گفتم خدمتون معیارهای من برای یه بازی خوب هک اند اسلش چیزایی هست که این بازی کاملا داره و تازه الان که فکر میکنم ۲ نمره هم زیاد کم کردم ازش. شما میخواین چقدر کم کنم؟ به نظرتون به خاطر ۴ تا ایراد که هیچ کدوم وحشتناک نیستن ۱٫۷ نمره کم شده کمه؟ چرا چون بقیه گفتن اونه منم باید بگم همونه؟ من بازی کردم ۳ بارم بازی کردم شاید بقیه منتقدا یه ساعتش رو بازی کردن نقد کرذن و شاید یه بار ولی من کاملابازی رو و قبلی و نسخه های قدیمی و هارمونی او دیسپیر و … رو بازی کردم و کاملا احاطه دارم روی این سری. قطعا امتیازی که دادم برای خودم درست بوده و حتی ۸٫۵ هم میشد داد. مثل این بازی در سال یکی دو تا هم نیست. ولی دلتون بخواد شوتر ریخته. یه هک اند اسلش با شخصیتی مثل گابریل در بدترین حالت از بازیایای دیگه بهتره. این بازی فقط از قبلی خودش کمتره مقداری. در مورد کوجیما من واقعا عاشق کوجیما هستم و عکسای بازیهاش رو در و دیوار اتاقمه و این که میگم منتقدها رو نظرشون تاثیر داره اسم کوجیما تقصیر کوجیما نیست که و من از اون که بد نگفتم بلکه تعریف هم کردم که این مرد اینقدر قویه اسمش ۲۰-۳۰ نمره داره برای منتقدها.

  • آقا سعید اون قسمت “چون این بار نام کوجیما نبود عالی بود :-)) :yes:

  • mohammad.bh گفت:

    بسیار زیبا بود نقدتون آقای آقابابایی. به شخصه واقعا یکی از بهترین هک اند اسلش هایی بود که پلی دادم. بسیار عالی بود.

  • danny.pc گفت:

    بازم یه نقد عالی دییگه واقعا خسته نباشی سعید جان نقد دارک سولز ۲ رو هم که نوشته بودین رو همین یه ساعت پیش خوندم اون دیگه عالیی بود .
    ——————————————————————————————————————————–
    ببینی دوستان من یه چند وقتی بود به دلیل امتحانات نتونستم بیام نظر بدم و فقط میومدم اخبار رو یه نگاه می کردم و می رفتم ولی حالا که دارم نظرات رو می خونم می فهمم که یه سری دیگه شورشو در آوردن دیگه چقد فن بازی؟؟ا
    وقتی کسی یه کنسول رو برای بازی انتخاب می کنه ی فکر داشته بلاخره شما داری با توهین پلتفرم اون شخص داری به طرز فکر اون شخص توهین می کنی اصلا شاید اون کسی که برای مثال ایکس باس خریده طرز فکرش با شما فرق داشته باشه شما به چه حقی میای به فکر اون بی احترامی می کنی شما وقتی داری طرز فکر یک نفر رو می کوبی در اصل داری به شخصیت اون بی احترامی می کنی و اونو توی یه جمع خورد می کنی
    ویه چیز دیگه اینکه برخی فن بوی های پی اس ناراحتن از اینکه انحصاری هاشون برا پی سی یا ایکس بالکس میاد حالا مگه چی میشه یه بازی که خیلی خوش ساخت هسته رو تعداد بیشتری بازی کنن از اون لذت ببرن از طرفی شما کنسول رو برا بازی کردن و لذت بردن خریدی یا برای پز دادن که اره فلان بازی در انحصار کنسول منه من این کنسولو دارم شما ندارین ما انقد انحصاری با لا ی نود داریم شما ندارین به خدا این حرفایی که گفتم عین حرف های بچه پیش دبستانیاست.
    شرمنده اگه خیلی طولانی بیایم یه چند وقت دست از فن بازی بر داریم خیلی خوب میشه
    شرمندم اقا سعید اگه اسپم دادم واقعا شرمنده

  • a.r.t گفت:

    یکی به من کمک کنه
    من سر باس فایتی که عکسشم تو مطلب هست و زیرش نوشته بازی واقعا یک هک اند اسلش ناب است موندم
    سر اخر که میخواد بمیره میگه سریع یک کلیدیو بزن من میزنم ولی نمیمیره و باز جونش یکم پر میشه .
    اگه راه حلشو بگین یا جایی سیو مرحله بعدشو داره که برم دانلود کنم بگین ممنون میشم.

  • ALADAR گفت:

    اقا سعید عالی بود دست مریزاد.
    اقای ehsan really gamer بنده رو جعل کرده اواتارشون متفاوت از بنده است.ببندینش.

  • خسته نباشید آقای آقابابایی عزیز…
    نقد بسیار خوب و منصفانه ای بود و به نظر شما در نمره دهی کاملا احترام میذارم چون کاملا شخصیه و به میزان لذت بردن هر شخص از اون بازی بستگی داره.
    اما…
    به شخصه بنده بیشتر از ۷ به این بازی نمیدم چون به نظرم واقعا نسبت به نسخه های پیشین و مخصوصا نسخه ی اول همین خط داستانی بازی خیلی ضعیف تر عمل کرد ولی حدود نیم ساعت ابتدایی بازی و برخی مراحلش واقعا خوب و هیجانی بود اما زمانی که اون گرگه میومد و به زمان حال میرفتی واقعا هیچ انگیزه و هیجانی در من برای ادامه ی بازی وجود نداشت و هنگام تبدیل گابریل به موش و گذشتن از لوله ها و سوراخ سمبه های در و دیوار و پافشاری بر اینکه این چنین مراحل مخفی کاری بی خود در بازی وجود داشته باشه هم خیلی منو از این بازی ناامید کرد و فقط به دلیل شخصیت گابریل و اینکه آیا او از بند خوناشامی خودش رهایی پیدا میکنه یا نه و سرانجام این شخصیت بازی رو ادامه میدادم که در نهایت هم انتهای بازی من رو خیلی قانع نکرد_ولی از حق نگذریم از شخصیت دراکولای گابریل همچین بدم نیومد اما اون شوالیه و جنگجوی انجمن برادری نسخه های پیشین رو خیلی بیشتر میپسندیدم و حتی جزء یکی از ۵ شخصیت برتر مورد علاقه ی من بود.
    و به نسخه ی اول هم ۹٫۵ میدم چون واقعا از نظر من از هر لحاظ بازی کامل و بی نقصی بود (شخصیت پردازی شخصیت اصلی و باس فایت ها مخصوصا اون مرحله ی آشپزخانه و غول انتهایی و مراحل قصر و اون مرحله ی جنگل و…لامصب همه ی مراحلش عالی بود)_طراحی مراحل فوق العاده (لول دیزاین بالا)_معما های واقعا چالش برانگیز و به شدت زیبا (معمای اون گیتاره و پیره زنه و معمای مراحل گردش زمین و خورشید و زمان در انتهای بازی) و…)که به نظر من در سال ۲۰۱۰ با وجود عناوین هک اند اسلش فراوان این بازی زیر اون همه هک اند اسلش گم شد و حتی میتونست متای بالای ۹۰ هم بگیره و بهش کم لطفی شد…
    خلاص مطلب این که این بازی زیاد به من نچسبید و نسبت به نسخه ی اول که جزء ۳ بازی برتر من بود خیلی ضعیف تر عمل کرد و یا بهتره بگم توقعات من رو از نسخه ی دوم به واسطه ی اون عظمتی که نسخه ی اول برای من داشت (همون غولی که سنگ پرتاب میکرد و اون مار یا اژدهای بزرگ و ضدرتمند ارزشش برای من از کل نسخه ی دوم بیشتر بود) بسیار بالا برده بود اما باز هم به خودی خود بازی ارزشمندی بود.
    امیدوارم یک روز نقد نسخه اول این سری رو در قسمت روزی روزگاری از دستان توانمند شما بخونم و همچنان منتظر نقد RE4 از شما هستیم سعید جان.
    باز هم تشکر بابت نقد آقابابایی عزیز_خسته نباشی و شرمنده بابت این طومار بی ارزش بنده که وقت شمارو گرفت.

    • درود فراوان بر شما. خیلی متشکرم از این خوندید و این نظر زیبایی که دادید. واقعا عالیه که اینطور به نظر بقیه احترام میذارید و بابتش کمال تشکر رو دارم ازتون. وقتی که به نظر هم احترام بذاریم فضای حرف زدن به وجود میاد که خیلی خوبه. ممنون که وقت باارزشتون رو گذاشتید هم برای خوندن و هم برای نوشتن نظرتون.
      نظرتون کاملا عزیز و محترمه و قطعا دلایل کاملا موجه داره براتون و منم کاملا بهش احترام میذارم. راستش برای من نه مخفی کاری ها بد بود و نه جهان ازاد شدن. چرا نباید یه موجود از دراکولا قوی تر باشه که دراکولا از دستش فرار کنه؟ کل مخفی کاری بازی رو هم زمان زیادی نمی شد. بازی تنوع خیلی خوبی داشت و جهان ازدد شدنش و بازگشت به مراحل قبل و .. مخصوصا برای من که ار پی جی باز هستم بی نظیر بود. کلا این بازی برای من مقداری از نسخه اول ارزشش کمتر بود ولی فقط مقداری و در ضمن از همه بازی های دیگه هم سبکش ارزشش برای من بیشتر بود چون فقط در مقایسه با قبلی ضعیف تر بود. اگر این نسخه اول بود مطمئنم امتیازاتش خیلی بیشتر میشد. سازنده ها باید تغییر میدادن. نمیدش عین اولی پیاده کنن بازی رو. اونوقت همین متنتقدها میگفتن تکرار مکرراته و چرا تغییر نیست و نسخه شماره دار باید فرق کنه کلی و …. در نهایت اینایی که گفتم و نوشتم نظر منه و اصلا دلیلی بر اینت که حتما درسته وجود نداره. من نمره بازی رو به مجموع لذتی که ازش بردم در کنار ایرادات بخش های مختلفش میدم و حتی ۸٫۵ هم میتونم بدم به بازی.
      حتما حالا که این روئ نوشتم اولی رو هم مینویسم و اویل ۴ رو هم چشم حتما. نظر لطف شماست که میخواید من بنویسم.
      ممنون که نظر خوبتون رو با من در میون گذاشتید و بسیار ارزشمند بود.

  • pro gamer2017 گفت:

    مثل همیشه عالی بود ممنون.هر دو نسخه به نظرم جالب و عالی بودن ولی خب نسخه ی اولش یه چیز دیگه بود.چیزی که تو نسخه ی دوم یه مقدار اذیت میکرد خسته کننده شدن بازی بعد از یه مدت بود

  • Puddin JOKER گفت:

    نقد عالی بود❤تعریف بازی رو خیلی شنیده بودم اما وقتی ک خودم تجربش کردم نتونستم با بازی به خوبی ارتباط برقرار کنم؛البته نظر من این نیس ک این عنوان بزرگ ضعیف کار کرده فقط نظر شخصیمو گفتم

  • من خودم طرفدار سبک هک ان اسلش نیستم ولی واقعا بی‌نهایت ازین‌بازی لذت بردم واقعا بهترین باس فایت های‌دنیا رو داره من نسخه یکشو بازی‌نکردم ولی واقعا ازین لذت بردم هر چند که به نظرم تو طراحی دنیای مدرن میتونستن بهتر عمل کنن طراحی قصر دراکولا عالی بود ولی قسمت مدرنش جالب نبود بهترین باس فایتاش هم با برادرش بود با اون سه تا غول سنگی که یهو زنده شدن و همین بزه زشته که بهش اشاره شده 🙂
    مرسی از نقد هر کی بازی نکرده همین الان بازی‌کنه به شدت پیشنهاد میشه البته یه عده میگن کسایی که نسخه اولو بازی نکردن خیلی با این حال کردن ولی کسایی که بازی‌کردن‌نسخه یکو نا امید شدن فکر‌کنم درست باشه

  • Milad gh گفت:

    سلام نقدتون بسیار عالی بود و نمرتون برازنده این بازی. قبل از اینکه هیچ نقدی رو بخونم بازی رو تموم کردم و بعدا با دیدن نقدها شگفت زده شدم .
    بره من هیچ فرقی نداره دراکولا موش بشه یا خفاش ولی در رفتن از اون نگهبانا واقعا اذیتم میکرد آخه چرا با اینهمه ابهت باید ازونا مخفیانه در میرفتیم .بقیه نکات بازی مخصوصا باس فایتا و داستانشو خیلی دوست داشتم.ممنون از نقدتون.

  • Saeed گفت:

    یعنی من اون باس که تو پاییز بودو خیلی هم سخت بودو با یه باگ مخسره رد کردم.رفت تو دیوار گیر کرد منم رد شدم.وگرنه رد نمیشد

  • INSIDE 1990 گفت:

    ممنون آقا سعید عجب بازی فوق العاده ای رو نقد کردین به شخصه این بازی رو از dmc هم بیشتر دوست داشتم
    فوق العاده بود این بازی واقعا شخصیت اصلی دوست داشتنی داره و گیم پلی بازی فوق العاده نرم و خوبه امیدوارم کونامی سر عقل بیاد و سایلنت هیل و این بازی زیبا رو ادامه بده یا حداقل حقوقشو بده به یه شرکت درست حسابی

  • m_shark گفت:

    اون مراحل از بازی که به قصر گابریل می رفت عالی بود اما فاز اون مراحل مخفی کاری رو درک نکردم!واقعا چرت و اعصاب خرد کن بودن. این باس فایته که عکسش توی مقاله هست رو اولش باید با کلی زحمت از دستش مخفی میشدی و فرار میکردی ولی بعدش باید رو در رو باهاش مبارزه میکردی!خب تو که از همون اول حریفش میشی و میتونی بزنیش چرا از دستش فرار میکنی

  • Crash گفت:

    من هر دو نسخه رو بازی کردم.ولی از نظر من تفاوت این دو نسخه بسیار زیاده و سطح نسخه دو بسیار پایین تر از شماره یک هست.این نسخه با وجود زیبایی خودش بعد از چند مدت تکراری میشه 😕

  • Comedian گفت:

    بعضی بازی ها اونطور که شایستش هستن باهاشون برخورد نشد. یکی دیگه از این بازی ها RE6 بود که آقای نوروزی اون دوران نقدش کرد و اون طور که شایستش بود نمره بهش داد. خیلی خوبه که این بازی رو دوباره نقدش کردید البته به نظرم بهتر بود نقد قبلی از سایت پاک نمی شد. تیتر بامزه ای هم داشت “دراکولای خفت بار” :دی

  • Ni10God گفت:

    نقد خوبی بود منم نمره ۸رو در نظر داشتم 😀

  • death گفت:

    من از هم از نسخه یک و هم دو خیلی لذت بردم به خصوص که در قسمت دوم شاهد این بودیم که اعضایی در انجمن برادری نور(اسمش رو درست یادم نمیاد 😕 😕 اینم شد حافظه اخه) از قدرت هایی که توی نسخه یک بازی بهره میبردیم استفاده میکنند و ما شکستشون میدیم(خیلی سر بسته گفتم که کسی هم بازی نکرده اسپویل نشده باشه 😀 😀 )

  • درود بر شما. کاملا کاملا باهاتون موافقم در اکثر موارد.
    اقا بایوشاک رو که اصلا نگید. بایوشاک جزو دو شوتر برتر نیست. بایوشاک جز ۳ بازی اول دنیاست. اصلا این بازی بازی نیست. این یه کتابه و فیلمه و نقاشیه و …. واقعا از صمیم قلب می گم متاسفم برای کسایی که بازی نکردن بایوشاک ها. برای این که نمیدونن چه بازی هست و بازی نکردنش و دم دستشونه
    http://www.aparat.com/saeedsliipknott

    • vergil2max گفت:

      حق با شماست.حقیقتش گفتم اگه بگم برترین شوتر تاریخ طرفدارهای نیمه جان ناراحت بشن وگرنه برای من که نه تنها بهترین شوتر عمرمه بلکه در کنار وارکرافت و خدای جنگ جز سه بازی برتر عمرمه.بنظر منم جز سه بازی اول دنیاست و مطمئنم خیلی ها با من و شما موافق هستن.
      چند دفعه در وصف گابریل دوست داشتنی از کلمه ابهت استفاد کردید.نمیدونم چرا هر جا که این کلمه را میدیدم ناخوداگاه یاد پادشاه بی نام دارک سولز ۳ می افتادم.خوب میشد که یک dlc منتشر میکردن که میشد در نقش اون بازی کرد همراه اژدهای بینظیرش.
      با تشکر

  • RAZIEL گفت:

    بسیار زیاد ممنون بابت نقد الان میخام شروع کنم دوباره بازیش کنم.عاشق تیپ و شخصیت دراکولا هستم انصافا یک دراکولای واقعیه,وقتی اون گرگ رو میدیدم دیگ کلا میرفتم تو جریان بازی,اهسته راه رفتنش ادمو میکشه اصلا این شخصیت خیلی زیبا و دلهره اوره,dlc پسرش هم خوب بود

  • MOSTAFA1417 گفت:

    داداش قضیه این Castlevania: Lords of Shadow ultimate edition چیه؟
    با بقیه نسخه ها چه فرقى میکنه؟
    ۲ بهتره یا ultimate edition؟؟

  • GG.WP.EZ.WIN گفت:

    نسخه ۱ خیلی قشنگ تر بود واقعا اشکم در اومد ولی کلا هر دو نسخه عالین.
    مرسی بابت نقد.

  • jhamid93 گفت:

    نمیدونم چرا هی نشد اینو بازی کنم! عظم راسخی نداشتم احتمالا
    باید بازی کنم حتما

  • Star-Lord گفت:

    اقا سعید من یه پیشنهادی دارم که مطمعنم به ذهن خودتون هم اومده……بهتر نیست که برای مقاله ها صفحه اختصاصی درست کنید؟یعنی مثلا همین پوستر مقاله رو بصورت تمام صفحه بزارید (بجای اینکه بصورت خیلی کوچیک اون بالا باشه )و عکس های بین مقاله رو با کیفیت تر و بزرگتر بزارید و تبلیغی در کناره ها و بالای سایت نزارید مثل مقاله های سایت ز.و.م.ج.ی. البته من نمیخوام مقایسه ای انجام بدم ولی اینطوری هم خیلی زیباتر جلوه میده هم برازنده سایتی مثل گیمفاست هم مخصوصا ادم رو به خوندن مقاله تشویق میکنه.
    حالا خودتون نظرتون چیه؟کدوم زیباتره؟
    ایا حرفم اشتباهه؟
    ممنون میشم پاسخ بدید :smirk: :-* :inlove: 😀

  • Tanesh گفت:

    مگه از این بهتر داریم اصن ؟

  • bahar1992 گفت:

    من همین هفته اخیر هر دو نسخه بازی کردم. البته با pc که واقعا سخت بود خیلی تعداد کلید ها ضروری بازی زیاده و مواقعی که راهنمایی کلید در بازی بود کلیدهای ps بود ولی بازم از جذابیت بازی برام کم نکرد.
    تفاوتی که داشت نسخه یک طولانی تره و خیلی از باس ها فقط به خاطر یک اشتباه در زودتر زدن دایره های سفید درونی، خیلی طولانی میشد و همچنین نگه داشتن مداوم کلید برای اینکه نیفته… و بعضی اوقات کلیدی که در صفحه نشون میداد و مداوم زدنش، یکم طول میکشید باز دوباره باید باس میکشتی مثل کشتن شیطان که تقریبا دو ساعت برام طول کشید. از این نظر قسمت دومش خیلی دوست داشتم که خودش انجام میداد.. ولی خب هر دو نسخه عالی بودن.
    وقتی قسمت ۱ ش تموم شد قبل دانلود نسخه دوم نقدهای قسمت دوم که خوندم خیلی بد بود و ناامیدم کرده بودن که دانلودش کنم ممنون از نقد خوبتون که باعث شد مطمئن شم و نسخه دوم بگیرم و بازی کنم و لذت ببرم.
    شخصیت گابریل خیلی پر ابهت، دوست داشتی بود و از یاد رفتنی نیست .واقعا جزو بازی های معرکه ای مثل dishonored، warcraft، BioShock، prince of persia هردو نسخه Castlevania: Lords of Shadow هست و حیفه اینا بازی نکرد.

روزی روزگاری: من دراکولا هستم، شاهزاده تاریکی...شما تقاص پس خواهید داد | نقد و بررسی Castlevania: Lords of Shadow 2 | گیمفا
روزی روزگاری: من دراکولا هستم، شاهزاده تاریکی...شما تقاص پس خواهید داد | نقد و بررسی Castlevania: Lords of Shadow 2 | گیمفا