Dead Rising 4 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Dead Rising 4 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Dead Rising 4 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Dead Rising 4 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا

Dead Rising 4 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی

صدرا صالحی
۱۸:۰۷ ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
Dead Rising 4 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا

Dead Rising 4 هفته گذشته منتشر شد و در رادار همه قرار گرفت. یکی از دلایلی که این اتفاق افتاد، ساده است. مایکروسافت و کپکام تصمیم گرفتند که این بازی را تحت یک عنوان منحصر به زمان در ویندوز استور منتشر کنند. به همین دلیل بازی­‌بازان فقط می‌­توانند آن را از طریق ویندوز استور خریداری کنند و همه ما می‌­دانیم که بسیاری از بازی‌­بازان آن را تحریم خواهند کرد. خوشبختانه، Dead Rising 4 تا خدود سه ماه دیگر به استیم خواهد آمد. بنابراین زمان آن است که ببینیم این عنوان روی رایانه­‌های شخصی چگونه عمل می‌­کند.

در این بررسی عملکردی، برای CPU از یک Intel i7 4930K (توربوبوست شده در ۴٫۲ گیگاهرتز)، ۸ گیگابایت رم، کارت گرافیکی NVIDIA GTX980Ti، ویندوز ۱۰ ۶۴ بیتی و آخرین درایور نسخه WHQL از درایورهای GeForce استفاده شده است.

Dead Rising 4 توسط نسخه جدیدی از موتور فورج (Forge Engine) ساخته شده است؛ همان موتوری که Dead Rising 3 با آن ساخته شد. علاوه بر این، بازی به هیچ عنوان از دایرکت ایکس ۱۲ پشتیبانی نمی­‌کند. بنابراین، می‌­توانیم بگوییم که ویندوز ۱۰ و نسخه استیمی که قرار است عرضه شود شبیه به هم اجرا می­‌شوند (چرا که هر دوی آن‌­ها در دایرکت ایکس ۱۱ اجرا می­‌شوند).

Dead Rising 4، همانند نسخه پیشینش به پردازنده خیلی قدرتمندی نیاز ندارد. برای این که بفهمیم بازی روی پردازنده­‌های مختلف چگونه اجرا می­‌شود، ما یک پردازنده دو هسته‌­ای و یک پردازنده چهار هسته‌­ای را شبیه‌­سازی کردیم. سیستم با پردازنده دو هسته‌­ای شبیه­‌سازی شده قادر بود در رزولوشن ۱۰۸۰ و تنظیمات Very High نرخ فریمی برابر با ۳۰ فریم در ثانیه ارائه کند، هرچند که متوجه مشکلات سرعت فریم بسیاری شدیم. وقتی که Hyper Threading را فعال کردیم، کمترین نرخ فریم به ۴۶ فریم در ثانیه رسید و همه مشکلات سرعت فریم از بین رفتند.

نمودار پردازنده

نمودار پردازنده

از طرف دیگر، سیستم‌­های چهار هسته­‌ای شبیه‌­سازی شده و شش هسته­‌ای بازی را در کمترین نرخ فریم ۶۳ فریم در ثانیه و میانگین نرخ فریم ۷۸-۸۲ فریم در ثانیه اجرا کردند. بازی بسیار خوب در بیشتر از چهار ناحیه پردازشی، پردازش می‌­شود؛ هرچند ما تفاوت خاصی در عملکرد این دو سیستم مشاهده نکردیم. این بدین معنی است که اکثر سیستم­‌های چهار هسته‌­ای مدرن قادر خواهند بود تجربه لذت بخشی را ارائه دهند.

در مورد نیازمندی­‌های گرافیکی بازی، کارت گرافیکی GTX980Ti، قادر بود تجربه ۶۰ فریم بر ثانیه پایداری را در رزولوشن ۱۰۸۰ و تنظیمات Very High ارائه کند. همانطور که در نمودار MSI Afterburner نشان داده شد، کارت گرافیکی ما تا آخرین توانش در حال استفاده بود و کمترین نرخ فریمی که مشاهده کردیم (هنگام رانندگی کردن و کشتن تعداد زیادی از زامبی­‌ها) ۶۳ فریم در ثانیه بود. کپکام هیچ ابزار ارزیابی داخلی درون بازی قرار نداده است، بنابراین ما سه مرحله اول بازی را تست کردیم (Tutorial, Case 1, Case 2).

Dead Rising 4، تعداد زیادی دشمن را در صحنه ارائه می­‌کند، چیزی که بدون شک اکثر کارت­‌های گرافیکی را تحت فشار قرار می­‌دهد. نه تنها این، بلکه یک سیستم خوب در مقوله قطع اندام‌­ها و همچنین افکت‌­های گرافیکی مدرن هم وجود دارد. بازتاب­‌های فضا-صفحه بسیار خوب به نطر می­‌رسند، انسداد محیطی به طور هوشمندانه‌ای استفاده شده است، بسیاری از منبع­‌های نور روی اکثر مدل­‌ها سایه می­‌اندازند (عکس زیر را مشاهده کنید که دو منبع نوری که در حال سایه انداختن روی فرانک هستند را نشان می­‌دهد.)، تعداد زیادی بافت­‌های با کیفیت بالا استفاده شده‌­اند، تعداد قابل ملاحظه‌­ای از اجسام قابل تخریب هستند و تعدادی افکت­ روشن سازی کلی جالب هم وجود دارد.

screenshot 135

Dead Rising 4، عنوانی است که از نظر ظاهری زیبا است. اکثر شخصیت­‌ها به شدت دارای جزئیات هستند، محیط بسیار زیبا به نظر می­‌رسد و همه چیز همانطوری است که اکثر بازیکنان از یک عنوان تریپل اِی (AAA) جدید انتظار دارند. هرچند ما به شدت معتقدیم که بازی می­‌تواند از یک فیلتر شارپ کننده رنگ سود ببرد. این بازی از TAA برای سیستم Anti-aliasing پشتیبانی می­‌کند و با این که این تکنیک AA کار فوق­‌العاده­‌ای در از بین بردن حاشیه­‌های دندانه­‌دار انجام می­‌دهد، اما به طور قابل ملاحظه‌­ای کل تصویر را تار می­‌کند (هرچند که به اندازه TXAA بد نیست). و با توجه به ماهیت “UWP “Universal Windows Platform بازی، نمی­‌توانیم از SweetFX یا Reshade برای شارپ کردن جلوه‌­های دیداری استفاده کنیم. پر واضح است که این مسئله بعد از انتشار نسخه استیم مشکلی نخواهد بود، ولی همچنان، یک فیلتر شارپنینگ باید در تقریبا همه عناوین اساسی باشد.

کپکام تعداد مناسبی از تنظیمات گرافیکی برای دستکاری کردن قرار داده است. بازی‌­بازان رایانه‌­های شخصی می­‌توانند کیفیت LoD، Anti-aliasing، زامبی­‌ها، سایه­‌ها، آینه­‌ها و نورپردازی حجمی را تغییر دهند. به علاوه بازی­‌بازان رایانه­‌های شخصی می­‌توانند انسداد محیطی، عمق میدان، بازتاب فضا صفحه، Subsurface Scattering، Bloom، Translucency Lighting و Dynamic Load Scaling را فعال یا غیرفعال کنند.

dr4 settings 1 dr4 settings 2

 

 

 

 

 

 

در تنظیمات Low، کارت گرافیکی GTX980Ti، عنوان Dead Rising 4 را در کمترین حالت با نرخ فریم ۱۰۰ فریم در ثانیه اجرا کرد و همانند بسیاری از بازی­‌های اخیر، Dead Rising 4 روی تنظیمات Low هم خوب به نظر می­‌رسد(با تنظیمات بافت روی high). بازی­‌بازان رایانه­‌های شخصی که کارت گرافیک ضعیف­‌تر از GTX980Ti دارند، قادر خواهند بود بازی را با نرخ فریم پایداری در ۶۰ فریم در ثانیه اجرا کنند، به شرطی که برخی تنظیمات را پایین بیاورند.

روی هم رفته، Dead Rising 4 روی پلتفرم رایانه­‌های شخصی خیلی خوب اجرا می­‌شود. این بازی نیازمند پردازنده خیلی قدرتمندی نیست، در تنظیمات ماکسیمم خیلی عالی به نظر می­‌رسد و یک تفاوت ۳۰-۳۵ فریم در ثانیه‌­ای بین تنظیمات پیش فرض Low و Very High آن وجود دارد. علاوه بر این، هیچ مشکل شتاب یا روانی موس هم احساس نکردیم. نشانگرهای کیبورد مناسبی روی صفحه وجود دارد و تعداد زیادی تنظیمات گرافیکی برای دستکاری کردن وجود دارد. همچنین به نظر می­‌رسد که Dead Rising 4 از Denuvo استفاده می­‌کند و با این که این بازی یک عنوان UWP است، روی رایانه‌­های شخصی بسیار روان اجرا می‌­شود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Dead Rising 4 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Dead Rising 4 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Dead Rising 4 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Dead Rising 4 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Dead Rising 4 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • چند روزی هست که بازی رو گرفتم و باید به دوستاران این سبک بگم بازی فوق العاده هست در محیط بزرگ بازی غرق خواهید شد و تعداد زیاد زامبی ها و سلاح ها تا ساعت ها شما رو سرگرم خواهد کرد و با گشتن در محیط و کشتن زامبی ها گذر زمان رو حس نخواهید کرد :inlove:

  • VIKING گفت:

    بازی خوبیه ولی از نظر داستانی از همون اولم که ساختنش تقریبا هیچجی نداشت
    باو داری بازی درست میکنی این همه زحمت میکشی حداقل یه بخش کمپین درست بزار تا بیشتر حال کنیم
    بعد یه مدتی ع.ن کشتن زامبی در میاد خسته میشی بازی رو میندازی دور ولی این داستان بازیه که حتی خسته بشی ولی اگه عالی باشه بخش داستانیش همیشه یادت میمونه

    درکل بازی متوسطیه زیادم سر صدا نکرد بدون سر صدا هم تب خریدش میخوابه

    از طرفی کپ کام و کلور رابطه خوبی با ماکرو دارن بیان ادامه god hand رو بسازن چیه این دد رایزینگ که تو یه نسل دو تا ازش ساختن

  • به نظرم اینکه محدودیته زمانی رو از بازی ورداشتن بهتر شده
    ولی متاسفانه واسه خیلیا زود تکراری میشه بازی ولی در کل بازیه سرگرم کننده ای هست
    مبارم طرفداراش :yes:

  • HQ.PC گفت:

    فریم میانگین برای سه کارت مطرح در رزولویشن ۱۴۴۰p در تنظیمات max:
    ۱۰۸۰:بالای ۶۰
    ۱۰۷۰:کمترین فریم ۵۰ و میانگین ۶۰((البته به نوعی میشه گفت بیشتر از ۶۰))
    ۱۰۶۰: بین ۳۰ الی ۴۵
    در نهایت میشه گفت جزو بهینه سازی های عالی پلتفرم pc :rose:

  • INJURED گفت:

    محمدرضا، داداشم لذت این بازی رو فقط گیمرایی درک میکنن که پا به پای چهار عنوان این بازی اومده باشن.
    شاید از نظر خیلیا این بازی داستانش در حد مطلوب نباشه ولی کشتن زامبیا تو یه جهان آزاد با انواع سلاح سرد و گرم خودش یه داستانه جذاب و اعتیاد آوره!!!

    • دقیقا دوست من:yes: :yes: لذت سلفی گرفتن با زامبی ای که سرش رو با اره برقی پخ پخ کردی
      لذت کباب کردن زامبی ها با ماشین اتش زا
      لذت چوب بیسبال که بهش میخ وصل کردی
      لذت یک ار پی چی وسط زامبی ها و پودر شدن ۱۰۰ تا زامبی
      لذت
      لذت
      لذت
      .
      .
      .
      فقط عاشقان دد رایزینگ درک خواهند کرد :inlove: :inlove:

      • INSIDE 1990 گفت:

        محمد رضا داداش یادمه یه بحثی با هم کردیم سر بی کیفیت بودن عناوین این نسل(نه همه ی عناوین) و شما طرفداری میکردین از کیفیت عناوین این نسل نمیخوام به سلیقه ی شما خدای نکرده بی احترامی کنم ولی اگه شما تا این حد از این بازی لذت میبرین خب طبیعیه که از عناوین این نسل حمایت کنین و من جوابمو گرفتم البته اصلا قصدم بی احترامی به سلیقه ی شما نیست و خداروشکر که شما خوشتون میاد(کاش منم اینجوری بودم)

        • میدونم داداش شما رو میشناسم و یکی از با معرفت های سایت هستین :yes: :yes: اما بحث نسل۸ داداش ببین دد رایزینگ این نسخه که نه بلکه از اولین نسخه کلا فقط روی گیم پلی مانور داشته یعنی هیچ وقت ادعای بزرگ بودن نداشته صرفا یک بازی زامبی محور فان هست یعنی فقط فان خب این بازی میاد تا بگه زامبی ها قرار نیست همیشه ترسناک باشن بلکه در این بازی ما میام تیکه پاره میکنیم این ها رو خب پس قبول داریم با یک فرانچایز متفاوت طرف هستیم و من یکی از طرفداران قدیمی بازی هستم این از این بازی
          ……………………………………………………………………………………………….
          حالا بریم به نسل ها ببین قبلا هم گفتم شما با این سخت گیری فقط دارین خودتون رو اذیت میکنید یعنی خودتون باعث میشین از بازی ها لذت نبرین چرا چون سخت گیری میکنید این یک نوع تلقین هست که باعث میشه از بازی های الان لذت نبرین خب همین امسال ما بازی خوب بسیار زیاد داشتیم که خودم یکبار لیست بازی هایی که بازی کردم گفتم و نمره هم دادم و خیلی هاشون قوی هم نیستن اما لذت بخش تکرار میکنم لذت بخش به نظر من اگر دید خودتون رو عوض کنید باعث میشه همین نسل۸ براتون طلایی باشه :yes: :yes:

          • واقعا اگه قرار باشه فقط از بازی لذت ببری و دنبال متا نباشی مطمئنن از اکثر بازی های نسل ۸ لذت میبری :yes: همین که منتظر متای یه بازی باشی و متاش پایین شه و اگه تو هم متا برات خیلی مهم باشه ممکنه که هی به خودت تلقین کنی که این بازی خوبی نیست و ازش هم لذت نبری! مثلا این نسل از Dying Light و inFamous و BF Hardline، Rainbow Six، Mafia 3، COD IW و… لذت بردم ولی آیا همه ی این ها متای بالایی داشتن؟ این نسل شاید از نظر متا نسل خوبی نباشه و بازی های ریمستر هم زیاد باشن ولی عناوین ارزشمند زیادی هم داره :yes: حالا ۲۰۱۷ هم که سال شاهکار هاست :inlove:

            • INSIDE 1990 گفت:

              come on doky come back
              باور کن من اصلا نسل قبل دسترسی به اینترنت نداشتم و از متای بازی ها خبر نداشتم و این نسل هم اصلا متا برام مهم نیست نمونش بازی lord of fallen که با متای ۷۰ منو شیفته ی خودش کرد بحث سر متا و تلقین نیست به نظرم بازی های کلاسیک و خطی این نسل کمیاب شده و جاشو به بازی های نقش آفرینی و آنلاین و جهان باز داده یه جورایی کیفیت جاشو داده به محتوا و کمیت…الان شما ببین چند ساله بازی ترسناک سوم شخص درجه ۱ نداشتیم؟؟چند ساله هک اند اسلش خوب نداشتیم؟؟من مشکلم اینه وگرنه منم مثل شما سرگرم میشم با این بازی ها ولی غرق نمیشم تو محیطشون…امیدوارم سال های آینده این مشکلات برطرف بشه…ممنون که خوندین یا علی :-*

          • INSIDE 1990 گفت:

            شما خودت سلطانه با معرفت ها و با شعور هایی محمدرضا خان حرف هات هم همه درسته…راست میگی من باید دیدم رو عوض کنم البته این باعث نمیشه که این نسل رو نسل طلایی بدونم چون حالا جدا از اینکه من انتظاراتم بالاس ولی نسل ۷ و ۶ هر جور حساب کنیم وضعیت بازی های مولتی پلتفرم خیلی بهتر بود از لحاظ کیفی…خداروشکر میکنم آدم های باشعوری مثل شما گیمرن و اینقدر به پلتفرم مقابل احترام میذارن و از پلتفرم محبوب خودشون حمایت میکنن :yes:

        • meeeeeeeetal گفت:

          وقتی که ادم میاد و این نظرات خوب و مفید رومیبسنه خیلی سر حال میشه

      • mojy_star گفت:

        من هم عاشق این بازیم . از نظر داستان هم بخوای بگی ۲ش داستانش خیلی خوب بود مخصوصا آخرش—– اسپویل —– که اون سیاه پوسترو میزنی میکشی البته چنتا پایان داره . این نسخم دیگه محدودیت تایم نداری که خیــــلی علی شده که همیشه تو ۲ش ناراحت کننده بود .
        امیدوارم سال دیگه بگیرم این شاهکارو :star:

  • Ni10God گفت:

    اگه داستانی مثل dying light داشت عالی میشد :idk: ولی همچنان برای سرگرمی خوبه 😀

  • Marshal Reza گفت:

    دیگه واقعا تعداد بازى هاى منتشر شده زیاد شده ؛ آدم وقت نمیکنه تمومشون کنه ؛ خیلیاشونو باید گذاشت واس تابستون 😥

  • prophet گفت:

    با سلام ایا این نسخه ارزش داره که دان کنمش یا نه؟؟منظورم نسبت به گرافیک و گیمپلی

  • Mohammad k22 گفت:

    من یه سیستم خوب بخوام ردیف کنم با سه میلیون میشه کاری کرد؟

  • sajadfr گفت:

    عالیه این بازی حتما باید بازیش کنید تا بفهمید چی به چیه

Dead Rising 4 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا