بررسی کارت گرافیک ROG STRIX RX 460 O4G GAMING ، نگاهی به ستاره کوچک ایسوس - گیمفا
بررسی کارت گرافیک ROG STRIX RX 460 O4G GAMING ، نگاهی به ستاره کوچک ایسوس - گیمفا
بررسی کارت گرافیک ROG STRIX RX 460 O4G GAMING ، نگاهی به ستاره کوچک ایسوس - گیمفا
بررسی کارت گرافیک ROG STRIX RX 460 O4G GAMING ، نگاهی به ستاره کوچک ایسوس - گیمفا

بررسی کارت گرافیک ROG STRIX RX 460 O4G GAMING ، نگاهی به ستاره کوچک ایسوس

سعید مسلمی
۱۵:۱۳ ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
بررسی کارت گرافیک ROG STRIX RX 460 O4G GAMING ، نگاهی به ستاره کوچک ایسوس - گیمفا

مدتی از رونمایی و عرضه کارت گرافیک های سری AMD می گذرد و در حال حاضر شرکت های سازنده کارت گرافیک، مدل های غیرمرجع را در بازار به فروش می رسانند.

در این بررسی قصد داریم تا نگاهی به محصول جدید محبوب ترین برند کارت گرافیک های گیمینگ یعنی ایسوس داشته باشیم و ستاره کوچک قطبی ایسوس را با هم کالبد شکافی نماییم:

img 0006

قبل از هرچیز اندکی به معماری تراشه به کارگرفته شده در RX 460 می اندازیم تا با ویژگی های کلی این سری آشنا شویم.

در ۱۸ آگوست امسال، شرکت AMD  کم سوترین ستاره خود را در آسمان قطب با نام Baffin با ساختار GCN 1.3  و معماری ۱۴ نانومتری FinFET  تولید شده است. سطح مقطع (Die Size) این تراشه ۱۲۳ میلیمتر مربع است که حاوی ۳۰۰۰ میلیون ترانزیستور است. ۸۹۶ واحد سایه زن (Sharing Unit) به همراه ۵۶ واحد نقشه برداری بافت (TMU) و ۱۶ واحد رندرینگ خروجی (ROP) ، ۱۴ واحد محاسباتی (Computing Unit) حدود ۱۹٫۲ گیگاپیکسل در ثانیه نرخ Pixel fillrate وTexture Fillrate  آن ۶۷٫۲ گیگاتکسل بر ثانیه است. قدرت پردازشی این تراشه در حالت Single و Double به ترتیب ۱۹۵۳ و ۱۲۲ گیگافلاپس بوده وTPD آن حدود <75 وات می باشد.

block diagram

هسته RX 460 با فرکانس ۱۰۹۰  مگاهرتز و در حالت بوست۱۲۰۰  مگاهرتز توسط AMD تعریف شده و این تراشه گرافیک از رابط های DirectX 12.0،OpenGL 4.5 ، OpenCL 2.2 و Shader Model 5.0 نیز به طور کامل پشتیبانی می کند و به کمک رابط PCIe 3.0 x8 بر روی مادربورد نصب می شود.

یکی از دلایلی که AMD به تولید سری RX 460 پرداخت، تغذیه جامعه گیمرهای رده پایین تا میان رده بود و با استفاده از قیمت بسیار پایین این مدل، توانست بازار خوبی را در دنیای رده میانی به خود اختصاص دهد. AMD دو مدل از RX 460 را معرفی کرد که یکی با حافظه ۲ گیگابایت و دیگری با حافظه ۴ گیگابایتی در بازار موجود است.

در این بررسی مدل ROG STRIX RX 460 O4G GAMING را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

قبل از هرچیز ابتدا نگاهی به بسته بندی آن می اندازیم:

۱

رنگ قرمز کناره های بسته، برگرفته از رنگ محبوب شرکت AMD است که ایسوس همواره برای تمایز میان دو برند تولید کننده کارت گرافیکی در بسته بندی خود استفاده می کند.

ایسوس در نسل های قبلی خود از نام STRIX برای مدل های گیمینگ استفاده می کرد. اما به دلیل عملکرد این سری و قدرتمندی سری STRIX در مقابل پرچمداران برندهای رقیب، تصمیم گرفت تا STRIX را زیرمجموعه خانواده ROG قرار داده و ویژگی های بیشتری از ROG را به سری پایین تر یعنی ROG STRIX بیافزاید. نشان STRIX که به صورت هاله ای زیبا از طیف رنگ است، به معنای سازگاری ویژگی Aura RGB است که در مدل های ROG STRIX نیز دیده می شود.

نشان Aura Sync ایسوس نیز بیانگر سازگاری این قطعه با سایر سخت افزارهای موجود است که از Aura پشتیبانی می کنند. یک کد پریمیوم بازی Battle Ship بخش Diana Cruise نیز با این کارت گرافیک عرضه می شود که برچسب آن را روی بسته ملاحظه می کنید.

در قسمت پشت جعبه نیز تصاویری از ویژگی های خاص و کاربردی  ROG STRIX RX 460 وجود دارد که در ادامه به تک تک آنها خواهیم پرداخت.

۲

با باز کردن جعبه، کارت گرافیک را درون یک پوشش ضد الکتریسیته ملاحظه می کنید:

۳

جعبه محتوی یک کارت گرافیک ROG STRIX RX 460، دو بست برای مدیریت کابل برق، دو استیکر، یک کد بازی Battle Ship بخش Diana Cruise، یک دیسک درایور و یک دفترچه راهنما می باشد.

۴

در نگاه اول، کارتی جمع و جور با دو فن و یک هیت پایپ چیزی شبیه به سیستم خنک کننده STRIX GTX 950 با همان ابعاد در دستانمان قرار دارد. با این تفاوت که سطح پلاستیکی کولر با ظاهری مدرن تر تزیین شده است.

۵

ایسوس برای سری ROG STRIX نیز، از فن های موفق سری قبل یعنی STRIX استفاده کرده است. این فن ها که به مدل لبه دار معروف هستند با استفاده از فناوری ۰dB، در لود کم و دمای زیر ۶۰ درجه، از حرکت باز ایستاده و عملاً کارت گرافیک به صورت Passive خنک می شود.

لبه های بیرونی پره فن ها نیز که برگرفته شده از بال هواپیمای جنگنده است، باعث شده تا هم فشار استاتیکی بیشتری به هیتسینک ها وارد شود و هم نویز کمتری ایجاد کند.

۶

در سری ROG STRIX، ایسوس راهکار خلاقانه FanConnect را معرفی کرده است. همانطور که می دانید مدیریت دمای سیستم بیشتر تاثیر گرفته از دمای مدار تغذیه مادربورد و میزان دمای پردازنده است. اما این درحالی است که حرارت نسبتاً بالایی در اطراف کارت گرافیک ایجاد می شود. ایسوس در تمامی مدل های ROG STRIX، بنا به رده، یک یا دو هدر مخصوص فن کیس درنظر گرفته است که بسته به دمای اطراف گرافیک و میزان لود و دمای آن، دور فن کناری کیس را مدیریت می کند.

۷

ایسوس در سری ROG STRIX توسط فناوری انحصاری خود به نام Aura RGB، جلوه های جالب و متعدد قابل کنترل برای نورپرداری به بعضی از قسمت های کارت گرافیک افزورده است. در ROG STRIX RX460 تنها یک ناحیه کوچک از امکان نورپردازی برخوردار است.

در قسمت پشت کارت گرافیک نیز یک پورت HDMI 2.0، یک پورت DisplayPort 1.4 و یک DVI به منظور خروجی تصویر وجود دارد.

۸

تا اینجا به ویژگی های ظاهری آن پرداختیم. حال وقت آن است تا با یک پیچ گوشتی مناسب، به کالبدشکافی این ریزنقش خوش چهره بپردازیم!

با باز کردن چهار پیچ پشتی، و هدرها، به راحتی هیتسینک جدا می شود!

۹

دو هیت پایپ مسی ۶ میلیمتری با ساختار DirectCU ایسوس که با نیکل پوشانده شده است، با استفاده تماس مستقیم هسته (Core Contact) وظیفه دفع حرارت را از هسته کارت گرافیک بر عهده دارد. پره های رادیاتور نیز با تغییر جهت نسبت به مدل های قبلی، از جنس آلومینیوم هستند.

۱۰

 

به منظور دفع حرارت از فت ها و مدار تغذیه نیز ایسوس یک هیتسینک دیگر از جنس آلومینیوم بر روی قسمت مدار تغذیه قرار داده است.

۱۱

نگاهی کلی به طراحی و شکل ظاهری PCB کارت ROG STRIX RX460

در تصاویر زیر، شکل کامل ROG STRIX RX460را برایتان قرار دادم تا در ادامه مکان دقیق هر قطعه بررسی برایتان مشخص باشد:

۱۲

نگاهی به تراشه Polaris 11 با کد Baffin می اندازیم. با توجه به طراحی غیرمرجع ایسوس و استفاده از قطعات بهتر نسبت به مدل مرجع، به طور پیشفرض مدل OC را در فرکانس هسته ۱۲۵۶ مگاهرتز و در مدل Gaming نیز با فرکانس ۱۲۳۶ مگاهرتز پایدار کرده است. البته باید در نظر گرفت که می توان به سادگی این فرکانس را به میزان بیشتری اورکلاک کرد.

۱۳

در اطراف چیپ گرافیک، چهار چیپ حافظه از نوع GDDR5 از شرکت Micron با کد D9SXD مشاهده می کنید. هر کدام از این چیپ ها از حجمی به مقدار ۱ گیگابایت برخوردارند که با فرکانس۱۷۵۰  مگاهرتز در حال فعالیت هستند. با توجه به ساختار RX460، رابط ۱۲۸ بیتی آن دارای پهنای باند ۱۱۲ گیگابایت بر ثانیه ای است.

۱۴

مدار تغذیه اختصاصی تولید شده در خط تولید تمام خودکار ایسوس(Auto-Extreme)  به همراه قطعات با کیفیت و استاندارد Super Alloy Power II

پس از عرضه سری STRIX، ایسوس توانست نام خود را به عنوان اولین شرکت با خط تولید تمام اتوماتیک کارت گرافیک ثبت کند. خط تولید با فناوری AutoExtreme، به دلیل استفاده از روبات به جای انسان، خطای انسانی را در حین پروسه تولید حذف کرده است. همچنین به دلیل استفاده از طراحی قطعات به صورت BGA، دیگر خبری از لحیم کاری و نوک تیز در پشت PCB نیست و سطحی صاف و یکدست در PCB این سری دیده می شود!

کارت گرافیک ها با قطعات به کار گرفته شده در این خط تولید نیز با استاندارد جدید ایسوس که با نام Super Alloy Power II می شناسیم، ساخته شده که منجر به کاهش مصرف، کاهش دمای تولید شده توسط ماسفت ها، کاهش نویز حاصل از کار فاز ها می شود و در کل کارتی پایدار، مقاوم و با کیفیت را در زمان استفاده طولانی مدت به کاربر هدیه می دهد. از ویژگی قابل ذکر این مدار تغذیه جدید نیز طول عمر ۵ برابر و بهبود مصرف ۵۰ درصدی نسبت به مدل مرجع است.

۱۶

ایسوس برای مدار تغذیه ROG STRIX RX 460 از ترکیب ۴+۱ فاز استفاده کرده است که چهار فاز برای تصفیه جریان ورودی به GPU و یک فاز هم برای حافظه ها در نظر گرفته شده است. این مدار تغذیه شامل (از بیرون به داخل) خازن های جامد ژاپنی ۱۶ ولت ۲۷۰ میکروفاراد،  یک ردیف ماسفت M3054M و دو ردیف ماسفت M3055 شرکت UBIQ Semiconductor، چوک های SAP II با هسته فریت و خازن های ژاپنی ۲٫۵ ولت ۸۲۰ میکروفارادی است. تمامی عملکردها هم توسط چیپ اختصاصی DIGI+ ایسوس به صورت کاملاً دیجیتال مدیریت می شود.

۱۷

کنترلر DIGI+ برای بخش GPU

۱۵

مدار تغذیه بخش مرتبط با Memory

امکانات جانبی

ایسوس به منظور اطلاع از نصب صحیح کابل برق به کارت گرافیک، در پشت ورودی ۶ پین پاور، با دو رنگ LED سفید و قرمز، نصب صحیح کابل پاور را نمایش می دهد. رنگ سفید به معنای اتصال کامل و رنگ قرمز به معنای عدم اتصال کابل پاور به کارت گرافیک است.

۱۸

ایسوس برای مدیریت و عملکرد بهتر کارت گرافیک نرم افزار GPU Tweak II را نیز برای این کارت گرافیک به صورت ارزش افزوده در دیسک راه انداز آن قرار داده است. این نرم افزار که نسخه دوم و دگرگون شده ابزار اورکلاکینگ کارت گرافیک های ایسوس است، امکاناتی بی نظیر را در یک مجموعه، با رابط کاربری بسیار کارامد قرار داده است.

gputweak big

این امکانات شامل ۴ دسته کلی:

 

  • اورکلاکینگ
  • مانیتورینگ
  • بهینه سازی سیستم
  • اشتراک محتوای بازی در محیط اینترنت

 

هستند.

 

برای اورکلاکینگ، ایسوس برای گیمر ها پروفایل هایی از پیش تعریف شده ساخته که کاربر می تواند فقط با یک کلیک بسته به موقعیت، کارت گرافیک خود را بهینه کند. بخشی هم برای حرفه ای ها در نظرگرفته که تمامی گزینه های مورد نیاز برای اورکلاکینگ در آن وجود دارد.

برای مانیتورینگ هم، گزارشی کامل به صورت نمودار در درسترس است و هیچ چیز از چشم شما دور نمی ماند.

علاوه بر اینها ایسوس قابلیت جدیدی نیز به این نرم افزار اضافه کرده است که Gaming Booster نام دارد که امکانات جالبی برای بهینه سازی سیستم در این بخش وجود دارد تا بازی را روانتر و راحت تر اجرا کنید. Gaming booster می تواند با آزاد سازی منابع سیستم، بستن سرویس های اضافه و غیر فعال کردن ظاهر تم ویندوز و مرتب سازی حافظه مقدار قابل توجهی به افزایش کارایی سیستم در بازی کمک کند.

برای اطلاع بیشتر در مورد نحوه کار و جزئیات کامل نرم افزار GPU Tweak II اینجا کلیک کنید.

در مورد FanConnect هم توضیح دادیم. شما می توانید در نسخه جدید GPU Tweak II، پروفایلی جدید برای فن اضافه متصل شده به فن کانکت ایجاد کرده و آن را مدیریت کنید. در بروز رسانی جدید GPU Tweak II، امکان مدیریت فن متصل شده به FanConnect وجود دارد.

 

投影片 ۱

نرم افزار Aura

投影片 ۱

ایسوس پس از معرفی مادربوردهای سری Z170 خود، نور افشانی Aura RGB را معرفی کرد. در سری جدید کارت گرافیک های ROG STRIX، فناوری Aura را به کارت گرافیک ها هم اضافه کرد. شما می توانید با استفاده از نرم افزار Aura از جلوه های جالب نورپردازی Aura استفاده کرده و زیبایی سیستم را چندبرابر کنید. هرچند در ROG STRIX RX460، فقط ناحیه کوچکی قابل نورپردازی است.

همچنین در صورت استفاده از مادربورد های دارای نور Aura ایسوس شما می توانید با قابلیت Aura Sync نور کارت گرافیک را با کل سیستم همسان سازی کنید.

投影片 ۱

تست، بنچمارک و اورکلاکینگ

تا اینجا به مشخصات و ویژگی های فنی و ظاهری ROG STRIX RX460 پرداختیم. حال وقت آن است تا این کارت ریزه میزه را به چالش کشیده و ببینیم ببینیم که در عمل ستاره کم سو چند مرده حلاج است؟

سیستم تست:

bench

اورکلاکینگ، دما و نویز

برای بدست آوردن بهترین نتیجه در اورکلاکینگ امن، به کمک نرم افزار GPU TWEAK II و بدون اعمال ولتاژ، و افزایش Power limit Target به ۱۳۵ درصد، کارت گرافیک به راحتی در فرکانس ۱۳۵۰ مگاهرتز برای هسته و ۱۹۹۰ مگاهرتز برای حافظه بدست آید.

در هنگام کار و در تست های پایداری دمای در بدترین حالت به ۶۶ درجه رسید و در هنگام بی کاری و خاموش بودن فن ها (۰dB) دمای کارت گرافیک تنها ۲۶ درجه بود!!

در هنگام تست و بازی هم از فن ها صدایی شنیده نمی شد و بیشتر مواقع فن ها خاموش بودن (۰dB فعال می شد)، البته از بعد از تغییر سرعت فن ها به بیشتر از ۷۰ درصد، صدای فن ها شنیده می شد.

در نمودارهای پایین می توانید عملکرد ROG STRIX RX 460 O4G GAMING در مقایسه با دیگر کارت گرافیک ها مشاهده کنید.

image006

image007

image008

image009

image010

image012

نتیجه گیری و سخن پایانی:

ایسوس به عنوان بزرگترین تولید کننده کارت گرافیک گیمینگ در جهان، با نوع آوری های تحسین شدنی اش همواره یار و همراه گیمر ها بوده است. باتوجه به قدرت و عملکرد و نوع کاربرد کارت گرافیک RX 460، ایسوس توانست با خلاقیت های خود، عملکرد این ستاره کمسوی AMD را بهبود داده و محصولی به سبک گیمرهای کم خرج تولید کند. اگربودجه محدودی دارید و عاشق AMD هستید،  ROG STRIX RX 460 O4G GAMING یک انتخاب قابل تأمل خواهد بود! ناگفته نماند این محصول در حال حاضر با قیمت ۱۹۰ دلار در بازار در دسترس است.

 

مزایا:

  • مدار تغذیه ۵ فاز و بهینه شده
  • خنک کننده مناسب
  • نرم افزار کار آمد GPU Tweak II
  • نورپردازی Aura
  • کانکتور FanConnect
  • قطعات با کیفیت
  • قابلیت اورکلاکینگ متاسب

معایب:

  • عدم وجود بک پلیت
طراحی۹
امکانات۹٫۵
کیفیت قطعه۹
قیمت در برابر کارایی۸٫۵
بسته بندی۸٫۵
امتیاز نهایی۸٫۹

 

با توجه به نتایج، عملکرد و ویژگی های این کارت گرافیک، ROG STRIX RX 460 O4G GAMING از وبسایت گیمفا نشان های ” بیشترین امکانات“، “بالاترین ارزش در برابر کارایی” و “بهترین طراحیدر محصولات میان رده را به خود اختصاص داده است.

gamefa 6best valuegamefa1

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بررسی کارت گرافیک ROG STRIX RX 460 O4G GAMING ، نگاهی به ستاره کوچک ایسوس - گیمفا
بررسی کارت گرافیک ROG STRIX RX 460 O4G GAMING ، نگاهی به ستاره کوچک ایسوس - گیمفا
بررسی کارت گرافیک ROG STRIX RX 460 O4G GAMING ، نگاهی به ستاره کوچک ایسوس - گیمفا
بررسی کارت گرافیک ROG STRIX RX 460 O4G GAMING ، نگاهی به ستاره کوچک ایسوس - گیمفا
بررسی کارت گرافیک ROG STRIX RX 460 O4G GAMING ، نگاهی به ستاره کوچک ایسوس - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • WALL-E گفت:

    آقا بخوام این کارت انتخاب کنم یا ۹۵۰ کدوم بهتره میشه راهنمایی کنین؟ البته من AMD بازم

  • sinaaragon گفت:

    دوستان سعی کنید تا جایی که می تونید طرف AMD نرید از ما گفتن بود.

    • denim گفت:

      این جور که شما هم میگین نیست قدرت بیشتر میخوای. پول بیشتر بده

      من دیروز تو یوتیوب apu a10 7860k رو دیدم بازی doom رو رو ۷۲۰p گرافیک medium 35 تا ۲۹fps بازی BF 1 تو بخش آنلاین مدیوم ۳۴ fps اصلا انتظار نداشتم که این قدرت رو داشته باشه 😀

  • HQ.PC گفت:

    خب پست در مورد pc gamer هست ترجیح دادم نقد و نگاهی به این جمله که ((proبه ارزشمندی یک pc900$))بندایم …ایا واقعا پرو با یک pc900$رقابت میکنه یا شاهد پرداخت هزینه گذاف از یک کمپانی ژاپنی برای تحویل چنین دروغ بزرگی به واسطه یک توسعه دهنده به جامعه گیمینگ هستیم؟؟
    خب از اونجایی که پست هم در مورد amd هست بنده هم ترجیح دادم از قطعات این برند استفاده کنم ((و لطف بزرگی به proکردم چون به واسطه تکنولوژی nvidiaشرایط برای پرو مثل جهـنم میشه!!))
    Cpu=amd 880k
    Mobo gigabte amd fm2a68h
    Gpu rx 480
    Am 8gb ddr3
    Case slverstne
    ۵۰۰wattt
    Hdd 500gb
    تمامی این قطعات هزینه ۵۴۵$داشت…با هزینه موس و کیبرد هم ۵۰$منتها هزینه کیبورد و مووس از این هم پاینتر میشه مدل معمولیش!!! صبر کن بزار سخت افزار pro هم نگاهیی کنیم…
    Amd 4.2 tflop
    ۸gb ddr5 + 1gb dram
    Cpu am jagvar 8 core 2.1 ghz
    ۱tb
    کل این مورد هزینه ۴۰۰$ داره ولی ایا واقعا مثل یک pc900$ارزشمنده یا در مقابل یک pc 550$ +50 بازندس؟؟بهتری نگاهی به بنچمارک ها بندزیم((قابل ذکره این بنچمارک ها تماما در تنظیمات الترا هست))
    Syndicate 41fps
    Arkham knight 106fps
    Fallout4 90fps
    Priml 56fps
    Gta 65fps
    Rise 60fps
    Witcher3 50fps
    Hitman 58 fps
    قضیه داره جالب میشه!! بزار بینم فریم میانگین pro برای فالوت چنده؟؟؟اها زیره ۶۰ تنظیمات ویچر چی؟؟اها md&lowفریم به زور ۳۰ بقیه عناوین رو من نمیگم دوستان چون بنده سندـرم فریم ۳۰ و mid&lowدارم

    • چه ربطی به موضوع بررسی داشت؟! 😐
      از هر جهت دام میخونم کامنت شمارو درک نمی کنم:|:|:|

      • HQ.PC گفت:

        سعید جان پست در مورد pc gamer هست و من ترجیح میدم اطلاعات مربوط به سخت افزار و هر اطلاعات دیگه ای که مربوط به pcgaming هست اینجا بگم و با بقیه دوستانpc gamer تبادل نظر داشته باشم!!فک کنم معنی و مفهوم بخش نظرات هم یعنی این…
        ولی اگه ناراحت هستید پاک کنید کامـنت رو :rose:
        ((نمیدونم سعید جان ولی احساس میکنم سخت گیری بی مورد میکنید که حتما در بخش کامنتای پست شما تنها باید در مورد ایسوس باشه… هر چند پست در مورد برسی عملکرد vga برند ایسوس هست و بنده هم مقایسه و اطلاعات مربوط به pcgamingدر پست که برای pc gamer و سخت افزار هست گذاشتم :rose: ))
        ولی شما مختارید و بنده هم تابع مقررات :rose:

    • داداش تحسینت میکنم.فقط این کامنت رو یکجا کپی کن بحثش شد از ما PC گیمرها دفاع کنی.در ضمن سرچ کن PC VS PS4 تو لیست سایتهایی که میاد برو تو toptengamer.com اونجا دقیقا یک مقایسه گذاشته شبیه همین که شما گذاشتی.بحر حال مشخصه که سیستم ۹۰۰ دلاری قویتره.

    • کسی که سمت کنسول میره برای لذت بردن از بازی هایی که نظیرش نیست میره نه فریم و تنظیمات الترا مهم اصل بازیه

  • alitttttz گفت:

    چرا تایید نمیشه
    اگه نظر منو بخواین مدل سافایر بهتره
    ولی این مدل ایسوس قیمتش کمتره

  • Luckyluck گفت:

    ایسوس تو زمینه PC Gaming خیلی قدرتمنده…
    ولی تو طراحی و دیزاین به نظرم یه سر وگردن از رقیباش بالاتره…!

  • mamadiii گفت:

    گیفا عزیز سایت وقتی با موبایل وارد میشم توی پست متن رو کامل نشون نمیده مشکل داره لطفا برطرف کنید

  • یک سوال دوستان اگه یک کارت گرافیک تمام بازی جدید رو رو الترا حداقل ۶۰ فریم بده چند سال طول میکشه تا این کارت گرافیک بازی های جدید اون زمان رو low 30 فریم بده؟
    سواله دیگه کارت گرافیک gtx950m تا چند سال دیگه میتونه بازی های جدید رو حداقل سی فریم لوو بده
    برای من فقط بازی مهمه نه گرافیکش چون بیشتر عمر گیمریم رو رو گرافیک پایین گذروندم و فقط فریمریت قابل بازی برام مهمه

بررسی کارت گرافیک ROG STRIX RX 460 O4G GAMING ، نگاهی به ستاره کوچک ایسوس - گیمفا