از غرب وحشی تا خدای جنگ... زیباترین رویاها در راهند...| 22 عنوان مورد انتظار سال ۲۰۱۷ (بخش اول) | گیمفا
از غرب وحشی تا خدای جنگ... زیباترین رویاها در راهند...| 22 عنوان مورد انتظار سال ۲۰۱۷ (بخش اول) | گیمفا
از غرب وحشی تا خدای جنگ... زیباترین رویاها در راهند...| 22 عنوان مورد انتظار سال ۲۰۱۷ (بخش اول) | گیمفا
از غرب وحشی تا خدای جنگ... زیباترین رویاها در راهند...| 22 عنوان مورد انتظار سال ۲۰۱۷ (بخش اول) | گیمفا

از غرب وحشی تا خدای جنگ… زیباترین رویاها در راهند…| ۲۲ عنوان مورد انتظار سال ۲۰۱۷ (بخش اول)

سعید آقابابایی
۰۸:۴۵ ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
از غرب وحشی تا خدای جنگ... زیباترین رویاها در راهند...| 22 عنوان مورد انتظار سال ۲۰۱۷ (بخش اول) | گیمفا

انتظار، انتظار و انتظار. صنعت محبوب ما این گونه است و این واژه را کاملا در دل خود جای داده است. تا انتظارمان برای رسیدن زمان یکی از بازی های مورد علاقه مان به سر می رسد بلافاصله دو عنوان بهتر از ان که خیلی دوستشان داریم معرفی می شوند و باز هم انتظار ما اغاز می شود. البته نه این که گلایه ای باشد ها. بلکه برعکس امیدواریم تا باشد از این انتظارها برای عناوین بی نظیر باشد و در حقیقت این انتظار برای ما بسیار بسیار شیرین و جذاب بوده است. تنها نگاهی به سال های اخیر بیاندازید تا متوجه شوید که انتظار چه بازی هایی را کشیده ایم و حتی فکر کردن به نام هر یک از آنها یک دنیا را برای ما به همراه دارد و تعداد بیشماری خاطره. در سال های اخیر ما انتظار عناوینی مثل The Witcher 3 Wild Hunt ,Bloodborne ,Metal Gear Solid 5 ,Battlefield 1 ,Dark Souls 3 ,Uncharted 4 و بسیاری شاهکار های دیگر را کشیده ایم که تک تکشان یک بازی بی نظیر و نمادی برای یک نسل و یک صنعت و هنر هستند و اکنون نیز در انتظار عناوینی مثل Mass Effect Andromeda ,Horizon Zero Dawn ,God of War ,Red Dead Redemption 2 ,Nioh و Resident Evil 7 Biohazard هستیم که که انتظاریست هم سخت و هم شیرین و دوست داشتنی. مدت‌ هاست که داریم بازی می‌ کنیم و لذت می بریم… انواع و اقسام داستان‌ ها، آخرالزمان‌ ها، مصیبت‌ ها، انقلاب‌ ها و توطئه‌ ها را دیده‌ایم و آن ها را خنثی کرده‌ایم یا گاهی به سرانجام رسانده ایم! در طول این سال ها که انواع اقسام بازی های مختلف را تجربه کرده ایم، با صدها و هزاران شخصیت مختلف آشنا شده‎ایم و با آن ها تعاملات بسیاری از نوع مجازی داشته ایم! بسیاری از این شخصیت‎ها ما را تا تا سرحد جنون عصبانی کرده‎اند، برخی ما را شدیدا ترسانده ‎اند، برخی حس دلسوزی و همذات پنداری ما را برانگیخته ‎اند و حتی برخی از آن ها ما را به واقع عاشق خود کرده‎اند.

maxresdefault

۲۲ عنوان مورد انتظار سال ۲۰۱۷ (بخش اول)

صنعت و هنر محبوب ما به واقع بی نظیر است و از نظر بنده هیچ حوزه دیگری تا این حد کاربرانش را عاشق خود نمی کند زیرا ما نقش اول در این صنعت هستیم و ما نباشیم هیچ قهرمانی در این صنعت وجود نداشته و نخواهد داشت. به خاطر ماست که تمام این قهرمانان جان گرفته اند و نامی برای خود دست و پا کرده اند. به یاد آن تبلیغ بی نظیر پلی استیشن ۳ می افتم (زیباترین تبلیغ تاریخ پلی استیشن ۳) که واقعا اگر ندیده باشید یکی از برترین تبلیغ های تاریخ گیمینگ را ندیده اید. ویدئویی که در آن نشان می دهد دو سرباز به یک کافه می روند و در انجا می بینیم از  اسنیک بزرگ تا کریتوس کبیر و نیتن دریک و اتزیو و … همگی حضور دارند و هر کدام از شخصی صحبت می کنند که در بدترین لحظات به ان ها کمک کرده است و باعث شده تا به یک قهرمان تبدیل شوند و در انتها همگی نوشیدنی خود را به سلامتی شخصی به نام مایکل می نوشند که تصویر قاب عکسی از وی نشان میدهد که یک پسر نوجوان است که دسته پلی استیشن را در دست دارد و. در حال بازی کردن است! در حقیقت تمام این قهرمانان مدیون ما و بازی کردن ما هستند و اگر در واقعیت وجود داشتند همانقدر که ما آن ها را دوست داریم، آن ها نیز به ما عشق می ورزیدند. دنیای گیم فوق العاده و بی نظیر است. کسی که حس و حال چندین ساعت بازی کردن با هیجان و استرس بالا را درک نکرده باشد نمی تواند بفهمد که ما چه می گوییم و هر چقدر هم برایش تعریف کنیم فایده ای نخواهد داشت زیرا که باید خود به این دنیای بی نظیر و زیبا وارد شود و هیجان و زیبایی ان را تجربه و لمس نماید. بگذارید تا کمی در مورد صنعت و هنر محبوبمان صحبت کنیم و به دیگران فخر بفروشیم و به خود ببالیم.

best games

چه زود می گذرد… مدتی قبل عناوینی مورد انتظارمان بودند که اکنون خاطره مان هستند… آن هم چه خاطراتی

به راستی که دنیای بازی ها چه زیباست. دنیایی که ما داریم و بقیه ندارند یا بهتر ایت بگوییم دنیاهایی که ما داریم و بقیه ندارند. به راستی که چه هنرمندانی در این صنعت داریم و چه شاهکارها و عناوین بی‎نظیری در آن خلق می‎شوند. هر کدام یک اثر هنری هستند و یک تابلوی متحرک. تابلوهایی به غایت زیبا که برعکس بقیه آثار در شاخه های دیگر هنری، ما هم حق دست بردن در آن‎ ها را داریم و می ‎توانیم آن‎ ها را به دلخواه خود رقم بزنیم. کمتر اثر هنری و تابلوی نقاشی یا فیلم سینمایی و تئاتر است که در حد The Witcher 3: Wild Hunt زیبا باشد. کمتر اثر هنری است که داستانی پر و پیمان‎ تر و پیچیده‎ تر از شاهکاری به نام Metal Gear solid داشته باشد. کدام شاخه هنری است که نابغه‎ های آن با کمترین امکانات و کمترین بودجه شاهکاری مانند To The Moon یا FEZ بسازند؟ کمتر اثر هنری است که ذهن شما را بیشتر از Bloodborne و Dark Souls به چالش بکشاند. کمتر اثری است که داستان را زیباتر از The Last of Us و Bio Shock روایت کند. صنعت محبوبمان پر است از بهترین‎ ها. پر است از شاهکار های هنری که هر یک از دیگری زیباتر هستند و قدرت و نبوغ و خلاقیت خالقشان را به رخ دنیا می ‎کشند. اگر به صنعت محبوبمان ببالیم، حق داریم و اگر به گیمر بودنمان افتخار کنیم حقا که سزاواریم. اینجا جایگاهی است که بازی‎هایی مثل Inside منتشر می‎ شوند و همه را انگشت به دهان می‎ گذارند و کسی نیست که بتواند آن‌‎ها را تحسین نکند. عناوینی که به دنیا می‎ گویند در صنعت بازی‎ های رایانه ‎ای چنین هنرمندانی وجود دارند و چنین آثار هنری ساخته می‎ شوند و ما از آن‎ ها لذت می ‎بریم.

ckrry8 uuaak f

مورد انتظار ترین بازی من در سال ۲۰۱۷

در این دنیای بزرگ و رنگارنگ هم عناوین بزرگ و شاهکار AAA را داریم و هم شاهکارهای مستقل و کوچک. عناوین بزرگی که تمام گیمرهای دنیا می‎شناسند و کمتر کسی است که یکی از آن‎ها را از دست بدهد یا نشناسد. با تبلیغات بزرگی که ناشران ثروتمند و بزرگ این صنعت برای غول‎هایشان انجام می‎دهند همه و همه در مورد آن بازی خبردار می‎شوند و آن را تجربه می‎کنند. همچنین نیز در این دنیا شاخه‎ ای هست به نام بازی‎های مستقل. شاخه‎ای که در آن چه شاهکارهایی که نمی‎بینیم. شاخه‎ای با عناوینی سرشار از خلاقیت و زیبایی که گاها با پیکسل‎های ساده، کاری را که عناوین بزرگ دنیا انجام می‎دهند را انجام داده و همان سطح از لذت و گاها بیشتر را برای ما به ارمغان می‎آورند. بزرگ یا کوچک، این صنعت پر است از بازی های بی نظیری که قلب ما را فتح می کنند و همواره برای انتشار آن ها لحظه شماری می کنیم و انتار می کشیم و کشیده ایم. همچنین در دنیای بازی‌های رایانه ‌ی می‌توانیم کارهایی انجام دهیم که در هیچ کجای دیگر و در زندگی واقعی حتی نزدیک آن‌ها هم نمی‌توانیم بشویم و در این مورد قبلا و به تفصیل در مقاله “افتخار می‌کنم که یک گیمر هستم…” با شما عزیزان صحبت کرده‌ایم. در این دنیای بزرگ بارها و بارها احساساتی شده ایم و لبخند بر لبانمان نشسته است و یا قطرات اشک بر گونه هایمان غلتیده است و قلبمان را به درد آورده است. کی می توان صحنه جان دادن سار در آغوش جوئل را فراموش کرد؟ کی می توان صحنه غمناک و موسیقی بی نظیر ابتدای شاهکار مس افکت ۳ را از یاد برد؟ هیچ گاه… به واقع هیچ گاه.

e3 2016 640x353

چه بازی هایی خواهند آمد… برای همه سبک ها و سلیقه ها… همه علائق و سلائق… البته از این تصویر تایتانفال ۲ منتشر شده است.

در طول این سال ها عناوین زیادی امده اند و رفته اند و هر کدام بسته به کیفیت خود تاثیری را بر روی ما، نسل خود و بر دنیای بازی های رایانه ای گذاشته اند. عناوینی که روزی بسیار بسیار منتظر امدن آن ها بوده ایم، اکنون چند سال از بازی کردنشان می گذرد و برای ما یک خاطره قدیمی شده اند. این رسم زندگانی است و گریزی نیز از آن نیست. روز شمار سال ۲۰۱۶ میلادی نیز بعد از سیل عناوین فوق العاده ای که در پاییز منتشر شد، به نفس نفس افتاده است و دیگر نفس های اخر خود را می کشد تا جای خود را به سال ۲۰۱۷ دهد. سالی که مانند همیشه پر است از انواع و اقسام بازی های مختلف در سبک های مختلف که هر کدام برای خود علاقمندانی دارند که منتظر رسیدن زمان انتشار آن ها هستند. سال جاری میلادی از لحاظ کیفیت عناوین عرضه شده در ظان یک سال بسیار پر بار و جذاب برای علاقمندان بازی خواهد بود و نام های بزرگی را با خود به همراه می آورد. به هر حال سالی که در آن برای اولین بار در نسل هشتم نام کریتوس کبیر و God of War را بشنویم یک سال بی نظیر خواهد بود. سالی که در آن نسخه دوم شاهکار راک استار یعنی Red Dead Redemption 2 منتشر گردد سالی است فوق العاده برای بازیبازان. سالی که اولین نسخه نسل هشتمی سری محبوب نقش آفرینی Mass Effect در آن عرضه شود، نسخه هفتم سری فوق محبوب Resident Evil را شاهد باشیم، عنوانی بی نظیر و زیبا مثل Horizon Zero Dawn را در آن ببینیم قطعا سالی است عالی برای ما. سالی که در نبود سری شاهکار میازاکی و به جانشینی ان، شاهد بازی فوق العاده ای مانند Nioh باشیم قطعا سال لذت بخشی برای بازیبازان خواهد بود. عناوین بسیار زیادی هستند که بازیبازان در سراسر دنیا انتظار انتشار تک تک آن ها را در سال ۲۰۱۷ می کشند و برای تجربه آن ها طاقت ندارند. عناوینی که هر کدام برای خود یک وزنه محسوب می شوند و رقابت جذابی را در سال اینده و در مراسم انتخاب برترین بازی سال برای ما رقم خواهند زد.

itp

هر سال لیستی بسیار قدرتمند از عناوین مورد انتظار داشته ایم، داریم و خواهیم داشت…

در این مطلب دو قسمتی و یا این مقدمه ای که در مورد ارزش و زیبایی بازی ها برای ما بازیبازان خدمت شما بیان کردیم، قصد داریم تا به سراغ ۲۲ بازی از برترین و مورد انتظارترین بازی هایی که در سال ۲۰۱۷ میلادی منتشر خواهند شد برویم و به بررسی و صحبت کوتاهی در مورد هر یک از آنها بپردازیم. عناوینی که در سراسر دنیا بازیبازان زیادی منتظر عرضه هر کدام از آن ها هستند و برای رسیدن تاریخ انتشار آن ها و تجربه کردن آن ها لحظه شماری می کنند. ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم و برای ما نیز برخی از عناوین بسیار مورد انتظارتر و محبوب تر از بقیه هستند و برای رسیدن آن ها انتظار می کشیم. لازم به ذکر است که در ۲۲ عنوانی که در این لیست نام برده شده  و قرار گرفته اند کاملا نظر شخصی نویسنده نیز دخیل بوده است و البته سعی شده تا شور و هیجانی که در دنیا برای انتشار هر کدام از این بازی ها به وجود آمده را بر نظر شخصی خود ارجح دانسته و ترتیب قرار گیری آن ها را واقعا بر اساس میزان علاقمندی بازیبازان در دنیا قرار دهم تا کمتر از نظر شخصی خود استفاده کرده باشم (زیرا برای بنده مورد انتظاترین بازی هورایزن است) اما به هر حال نمی توان کتمان کرد که نظر شخصی نیز تا حدودی دخیل بوده است و قاعدتا لیست شخص دیگری بنا به علائق و سلائق وی می تواند تفاوت های زیادی با لیست بنده مخصوصا در ترتیب قرار گیری بازی ها داشته باشد. پس به این مطلب بیشتر به عنوان یک اشنایی و معرفی با برترین بازی های سال ۲۰۱۷ میلادی و یک سرگرمی نگاه کنید، نه به عنوان یک قانون و یک لیست قطعی و جهانی که نظر تمام بازیبازان دنیاست. نکته دیگری که باید در مورد این مطلب خدمت شما عرض کنم این است که عناوینی که هنوز اصلا معلوم نیست ایا در سال ۲۰۱۷ می ایند و هیچ تاریخی برای آن ها اعلام نشده است در این لیست جای نگرفته اند وگرنه قطعا عنوانی مانند سایبرپانک ۲۰۷۷ یا Death Stranding می توانست در صدر این لیست جا داشته باشد ولی از آن جا که هیچ تاریخ انتشاری حتی به سال ندارد در مطلب ما قرار نگرفته است. امیدوار هستم که از این مطلب لذت کافی را ببرید و بسیار علاقمند هستم تا از بازی های مورد انتظار شما کاربران عزیز گیمفا و ترتیب قرار گیری آن ها در لیست شما نیز آگاه شده و با هم در این مورد صحبت کنیم. پیشنهاد می کنم که در ادامه این مطلب و با بخش اول از مقاله مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۷ که به معرفی شماره های ۲۲ تا ۱۲ این لیست می پردازد با من و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

۲۲ –  South Park: The Fractured But Whole

spfbw og meta image

South Park: The Fractured But Whole

سازنده: Ubisoft

ناشر: Ubisoft

ژانر: نقش آفرینی نوبتی

تاریخ انتشار: اوایل ۲۰۱۷

پلتفرم مقصد: PS4, Xbox One, PC

همان گونه که مدت کوتاهی قبل در مقاله پیش نمایش بازی  South Park: The Fractured But Whole خدمت شما عزیزان عرض کردم، بعد از موفقیت عنوان اولیه این سری با نام South Park: The Stick of Truth سازندگان بازی و خالقان سری در کنفرانس خبری یوبیسافت اعلام کردند که عنوان جدیدی از این سری را در دست ساخت دارند که نام آن South Park: The Fractured But Whole است و برای انتشار در سال ۲۰۱۷ برنامه ریزی شده است و این گونه موجی از خوشحالی را بین طرفداران بازی و این سری محبوب به راه انداختند. البته در ابتدا قرار نبود تا بازی در سال ۲۰۱۷ عرضه شود اما در ماه سپتامبر ۲۰۱۶ یوبیسافت اعلام کرد که بازی را با تاخیر در سال ۲۰۱۷ منتشر خواهد کرد و دلیل آن را این موضوع اعلام کرد که تیم سازنده می خواهند کاملا مطمئن شوند که بازیشان حداکثر انتظاراتی که طرفداران دارند را براورده کند. South Park: The Fractured But Whole توسط استودیو Ubisoft San Francisco با همکاری South Park Digital Studios در حال ساخت است و داستان و وقایع این بازی دقیقا بعد از پایان نسخه قبلی بازی یعنی South Park: The Stick of Truth دنبال می شود. کودکان South Park بعد از وقایع نسخه اول، تصمیم می گیرند بازی و ماجراجویی جدیدی را آغاز کنند که باز هم در شهر تخیلی South Park واقع در ایالت کلرادو Rocky Mountains، دنبال می شود و آن ها باز هم قصد دارند تا در نقش سوپرهیروها نقش آفرینی کنند. در نهایت و طی وقایعی دو گروه در بازی مانند قبل ایجاد می شود و کسانی که به کارتمن می پیوندند نام گروه آنها Coon and Friends است و در مقابل گروه دشمنان با نام Freedom Pals قرار دارند که جنگ بین این دو گروه در می گیرد. شما باز هم در بازی کنترل بچه جدید را بر عهده می گیرید ولی این بار می توانید انتخاب کنید که وی دختر یا پسر باشد.

south park

باز هم کارتمن و دوستانش… واقعا شخصیتی را عوضی تر از کارتمن سراغ ندارم!

South Park: The Fractured But Whole یک بازی کاملا  بزرگسالانه تر است و به هیچ وجه به آن به عنوان یک بازی بچگانه نگاه نکنید. طرفداران عناوین نقش افرینی باید حتما این عنوان را تجربه نمایند زیرا که یک تجربه نقش آفرینی کلاسیک و لذت بخش را در پیش رو خواهند داشت و تمام مواردی که از یک عنوان نقش آفرینی سطح بالا انتظار دارند را در South Park: The Fractured But Whole خواهند یافت. به South Park: The Fractured But Whole امید خیلی زیادی دارم. البته نه تنها من بلکه در اکثر مجامع و محافل مختلف گیمینگ در سراسر دنیا نیز چنین خوشبینی در مورد این بازی وجود دارد و دیده می شود. مخصوصا با توجه به این که این عنوان پتانسیل بسیار بالای خود را در نسل هفتم با بازی عالی South Park: The Stick of Truth به همه نشان داده بود و اکنون این امید می رود تا سازندگان با رفع معدود نواقص عنوان قبلی، یک بازی بسیار کامل تر و در حد یک عنوان بی نظیر را برای ما ارائه دهند. بازی South Park: The Fractured But Whole نه تنها برای طرفداران و علاقمندان این سری محبوب یک انتخاب قطعی و لازم خواهد بود، بلکه برای هر علاقمند به عناوین نقش آفرینی نیز یکی از برترین انتخاب ها در سال ۲۰۱۷ می باشد زیرا یک تجربه کاملا اصیل و کلاسیک از نقش آفرینی با مبارزات نوبتی را در اختیار آن ها قزار می دهد و هر طرفدار این سبک را راضی و خشنود خواهد ساخت. بدون شک South Park: The Fractured But Whole هم مانند عنوان قبلی یکی از برترین نقش افرینی های سال ۲۰۱۷ خواهد بود و همینطور در لیست مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۷ میلادی در جایگاه بیست و دوم جای می گیرد.

۲۱ – Tekken 7

tekken 7 34

Tekken 7

سازنده: Bandai Namco

ناشر: Bandai Namco

ژانر: مبارزه ای

تاریخ انتشار: اوایل ۲۰۱۷

پلتفرم مقصد:  Xbox One, PS4, PC

سری عناوین تکن از آن بازی های مبارزه ای بسیار محبوب و داری استایل هستند که طرفداران خود را همواره با نسخه های جدید شادمان کرده اند. عناوینی که همیشه از جذاب ترین عناوین سبک مبارزه ای در دنیا بوده و هستند و طرفداران بسیار زیادی را از زمان عرضه نخستین نسخه تا کنون برای خود دست و پا کرده اند. نکته خوب در مورد این عناوین آن است که همیشه یک کیفیت استاندارد را حفظ کرده اند و ممکن است گاهی در حد بی نظیر ظاهر شده باشند ولی هیچ گاه مانند یک فاجعه نبوده اند. شخصیت های متنوع و گوناگون برای تمامی سلیقه های مختلف همواره در این عناوین وجود داشته اند و مخصوصا همواره در کشور ما یکی از دو سری محبوب مبارزه ای محسوب شده اند . شاید در دنیا تعداد طرفداران بازی استریت فایتر بیشتر باشد و مسابقات جهانی آن نیز برگزار شود و .. اما در کشور ما همیشه سری تکن و مورتال کامبت بوده اند که قلب گیمرها را به تسخیر در آورده اند و از همان زمان کودکی در ویدئو کلوپ ها و .. مشاهده می کردیم که همه مشغول تجربه تکن یا کامبت هستند و با دوستانشان به بازی می پردازند و لذت می بزند. اکنون کم کم به اوایل سال ۲۰۱۷ نزدیک می شویم و ارام ارام زمان انتشار نسخه هفتم از سری اصلی تکن نیز فرا می رسد که این بار تنها نسل هشتم را هدف گرفته است و قرار است تا برای پلتفرم های Xbox One و PS4 و PC عرضه گردد و بازیبازان را از لذت یک عنوان مبارزه ای ناب بهره مند نماید. هر روزه اخبار و اطلاعات و ویدئوهای زیاد و جدیدی از این بازی منتشر می شوند و طرفداران را تشنه تر از قبل برای تجربه Tekken 7 می کنند . به عنوان مثال اخیرا تریلرهای معرفی جدیدی از Panda و Kuma که دوشخصیت محبوب این سری هستند، منتشر گردید که در روزهای گذشته تریلرهای معرفی آن ها و اطلاعات مربوط به این بازی زیبا را در گیمفا برای شما عزیزان قرار دادیم و شما می توانید تمام اخبار و اطلاعاتی که تاکنون از این عنوان منتشر گردیده است را در این قسمت مشاهده نمایید و از آخرین اخبار پیرامون این بازی مورد انتظار و محبوب آگاه شوید.

tekken 7 4k wallpaper 1

نوبت به هفتمین حماسه رسیده است… آماده باشید

 از دلایل اصلی جذابیت در بازی های سبک مبارزه ای، شخصیت های جالب و محبوب هستند که علاوه بر قدرت فیزیکی و مبارزات عالی و اجرای فنون مختلف، از نظر ظاهری و پیشینه داستانی نیز غنی باشند و در مجموع یک شخصیت کاریزماتیک را شاهد باشیم. سری تکن همواره این شخصیت های کاریزماتیک را در اختیار داشته است و علاوه بر گیم پلی و مبارزات عالی آن، شخصیت های جذاب این سری و داستان و پیشینه ای است که در پشت سر هر یک از شخصیت های این عنوان قرار دارد و مبارزات ان را به دلیل روابط خاص این شخصیت ها با هم جذاب تر از قبل می کند مانند رابطه هیهاچی میشیما و جین کازاما که گل سرسبد این روابط است. برای مثال شخصیت هیهاچی میشیما که در تمامی نسخه های این سری وجود داشته است و به عنوان آنتاگونیست اصلی در تمام بازی ها حاضر بوده است (و در نسخه هفتم نیز همینطور خواهد بود) کاریزماتیک ترین شخصیت در سری عناوین Tekken و یکی از قدیمی ترین آن ها محسوب می شود. وی با چندین شخصیت از این سری، پیوند خانوادگی دارد و یکی از مهمترین و شاید مهم ترین شخصیت حاضر در فرنچایز  Tekken محسوب می شود و قبلا در مطلب عاشق تنفر از آنها هستیم! | ۳۰ آنتاگونیست محبوب در بازی های رایانه ای (بخش اول) کاملا در مورد وی صحبت کرده ایم. به هر شکل مدت زیادی تا انتشار نسخه هفتم از سری محبوب تکن باقی نمانده است و همگی طرفداران انتظار یک نسخه عالی را از باندای نامکو دارند و بدون شک  Tekken 7 یکی از مورد انتظارترین عناوینی است که در سال ۲۰۱۷ منتظر عرضه ان هستیم و خواهیم بود. به این امید که تمامی این انتظارات به انتشار عنوانی عالی ختم شود. این عنوان در لیست ما از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۷ میلادی در جایگاه بیست و یکم قرار گرفته است.

۲۰ – Marvel vs. Capcom: Infinite

marvel vs capcom infinite

Marvel vs. Capcom: Infinite

سازنده: Capcom

ناشر: Capcom

ژانر: مبارزه ای

تاریخ انتشار: ۲۰۱۷ (تاریخ دقیق اعلام خواهد شد)

پلتفرم مقصد: PlayStation 4, Xbox One و Microsoft Windows

یکی از عناوینی که در مراسم چند وقت قبل PSX معرفی گردید و بعد از The Last of Us Part 2 باعث ایجاد بیشترین شور و شوق در سالن برگزاری مراسم گردید عنوانی بود به نام Marvel vs. Capcom: Infinite که با یک ویدئوی زیبا که در آن شخصیت های محبوبی حضور داشتند باعث شد تا حضار به وجد آمده و جو هیچان انگیزی در سالن ایجاد شود و حتی چند نفر تا دقایقی بعد از معرفی بازی هم از خوشحالی ایستاده بودند و داد می زدند! البته هنوز به غیر از همین ویدئوی معرفی هیچ چیز دیگری از این بازی نمی دانیم مگر این که در سال ۲۰۱۷ منتشر خواهد شد. شخصیت های مارول و دنیای کپکام هر کدام به تنهایی آن قدر طرفدار و محبوبیت دارند که برای یک بازی به تنهایی کافی هستند و عنوانی مانند استریت فایتر یا عناوین مخصوص شخصیت های مارول همواره در دنیا محبوب و پرفروش بوده و هستند. حال وقتی که این دو دنیا با هم ترکیب شوند و در حقیقت روبروی هم قرار بگیرند طرفداران هر دو گروه جذب بازی می شوند و بازی را در سطح جهان بسیار محبوب تر می کند. این اتفاق و ترکیب دو دنیای مختلف در عناوین مبارزه ای بار اول نیست که رخ می دهد و قبلا نیز شاهد چنین عناوینی به کرات بوده ایم. تاکنون مشاهده کرده ایم که شخصیت های دنیای مورتال کامبت در برابر دنیای دی سی قرار گرفته اند و یا شخصیت های عنوان محبوب تکن در برابر شخصیت های بسیار پرطرفدار دنیای استریت فایتر قرار گرفته اند و بازی های جذابی را رقم زده اند که هر کدام بسته به سطح کیفی خود بازخوردهایی را دریافت نموده اند اما اکثرا از لحاظ فروش موفق بوده اند زیرا دو دسته و دو جامعه بزرگ از طرفداران را با خود همراه می کنند.

marvel vs capcom infinite

به به! چه شخصیت ها و چه مبارزاتی را در این بازی خواهیم دید.

البته قرار گیری دنیای کپکام در برابر مارول بسیار سابقه ای طولانی دارد و تا کنون عناوین زیادی بر پایه قرار گیری این دو دنیا در برابر هم ساختهو منتشر شده اند که شروع انها با عنوان X-Men vs. Street Fighter در سال ۱۹۹۶بوده است و جدیدترین آنها نیز همین بازی اخیرا معرفی شده یعنی Marvel vs. Capcom: Infinite. در این بین هم عناوینی مانند Marvel Super Heroes vs. Street Fighter ،Marvel vs. Capcom: Clash of Super Heroes ،Marvel vs. Capcom 2: New Age of Heroes ،Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds ،Ultimate Marvel vs. Capcom 3 و Marvel vs. Capcom Origins منتشر گردیده اند که ساخت این تعداد بالا نسخه های مختلف از این سری نشان دهنده موفقیت و محبوبیت این عناوین بین طرفداران بوده است و به همین دلیل نیز معرفی یک بازی جدید در نسل هشتم از این سری کاملا محتمل به نظر می رسید که همینطور هم شد. این عنوان دنباله ای بر عنوان سال ۲۰۱۱ یعنی Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds است که قرار است در سال ۲۰۱۷ برای پلتفرم های PlayStation 4, Xbox One و Microsoft Windows منتشر گردد تا مجددا در مبارزاتی دو در برابر دو مهارت خود را در مبارزه رقم بزنیم. از شخصیت هایی که تاکنون در این عنوان تایید شده اند از دنیای کپکام شاهد Mega Man X و Morrigan و Ryu و از دنیای محبوب مارول نیز Captain America و Captain Marvel و Iron Man در بازی حضور خواهند داشت که البته تعداد انها بسیار بسیار بیشتر خواهد شد. به طور قطع عنوان Marvel vs. Capcom: Infinite یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۷ میلادی خواهد بود که محبوبیت ان از همان بازخوردی که هنگام معرفی در مراسم پلی استیشن از حاضرین دریافت نمود مشخص است. Marvel vs. Capcom: Infinite موفق شده است تا در لیست ما جایگاه بیستم را به خود اختصاص دهد.

۱۹ –  Injustice 2

injustice 2

Injustice 2

سازنده:  NetherRealm Studios

ناشر: WB Games

ژانر: مبارزه ای

تاریخ انتشار: ۲۰۱۷

پلتفرم مقصد: PS4, Xbox One

بله درست است. از ۴ عنوان اولی که در این مقاله برای شما عزیزان معرفی کرده ایم، ۳ عدد از آنها بازی هایی مبارزه ای هستند. از کپکام و نامکو گذشتیم تا به محبوبترین سازنده عناوین مبارزه ای برای من و خیلی های دیگر برسیم یعنی استودیو NetherRealm. مگر می شود سازنده مورتال کامبت یک عنوان مبارزه ای بسازد آن هم با حضور تمامی ابرقهرمانان دی سی مانند بتمن و سوپرمن و… و در لیست مورد انتظارترین ها نباشد؟ اتفاقا باید باشد و در جایگاه نخست عناوین مبارزه ای نیز باید باشد (لااقل برای بنده). سازندگان مورتال کامبت سالی پر از موفقیت را با عنوان زیبای مورتال کامبت ایکس گذرانده بودند و اعلام کردند ه قصد دارند برای بازی جدید خود به سراغ عنوان فوق العاده زیبای Injustice بروند  و نسخه دوم آن را برای سال ۲۰۱۷ بسازند. عنوانی که نسخه اول آن بسیار موفق و فوق العاده ظاهر شد و توانست تا کاملا خود را از زیر سایه مورتال کامبت بیرون کشیده و به یک بازی کاملا مجزا و جذاب و پرطرفدار تبدیل شود. در حقیقت ترکیب توانایی بالای این سازنده در سبک مبارزه ای با طرفداران بسیار زیاد قهرمانان دنیای دی سی باعث شد تا یک عنوان کاملا موفق منتشر گردد و کاملا محتمل بود که بعد از ساخت یک عنوان مورتال کامبت، استودیو NetherRealm به سراغ نسخه دوم Injustice رفته تا آن را برای نسل هشتم منتشر نماید. مبارزه با ابرقهرمانان دی سی مانند بتمن و سوپر من و سوپرگرل و فلش و … آن هم در یک عنوان که دستپخت برترین مبارزه ای سازان دنیا می باشد، بسیار بسیار لذت بخش و جذاب خواهد بود و هر طرفدار این سبک را به خود جذب کرده و نظر وی را جلب خواهد کرد.

inj21280 2

سازندگان مورتال کامبت با نسخه دوم مبارزه قهرمانان دی سی پای به سال ۲۰۱۷ می گذارند که قطعا یک بازی عالی خواهد بود.

Injustice 2 که می توانید اولین نگاه به ان را در وبسایت خودتان گیمفا مشاهده نمایید، نیز به مانند عنوان مورتال کامبت بر پایه انریل انجین ۳ ساخته می شود و کارگردانی ان را نیز خالق کاربلد سری مورتال کامبت یعنی اد بون بر عهده دارد تا خیالمان از بایت کیفیت این عنوان راحت باشد. همچنین مشخص شده است که پلتفرم های مقصد این بازی شامل PS4 و Xbox One خواهند بود و فعلا خبری از نسخه پی سی نخواهد بود. البته سازندگان اعلام کرده اند که یک ورژن موبایلی نیز از این عنوان برای  iOS و Android منتشر خواهد شد. به مانند هر بازی مبارزه ای دیگری یکی از مهم ترین بخش ها در مورد Injustice 2 لیست مبارزان آن است. در این عنوان شخصیت های مثبت و منفی عنوان قبلی و همینطور شخصیت های جدید نیز حضور خواهند داشت. جالب اینجاست که کمپانی  Warner Bros اعلام کرده است که در Injustice 2 شاهد “بزرگترین لاین اپ شخصیت های دی سی که تاکنون در یک عنوان مبارزه ای وجود داشته اند” خواهیم بود و این برای طرفداران این ابرقهرمانان بسیار جذاب خواهد بود. همچنین باید گفت “متاسفانه” به مانند مورتال کامبت ایکس که در زمینه فروختن شخصیت ها با دی ال سی و .. بسیار ننگین عمل کرد گویا در این عنوان نیز شاهد چنین کاری خواهیم بود و تعداد زیادی شخصیت به صورت بسته های الحاقی و دانلودی به بازی اضافه خواهند شد. از شخصیت های قدیمی حاضر در این نسخه می توان به Aquaman ،Batman ،The Flash ،Harley Quinn ،Superman و Wonder Woman اشاره کرد و از شخصیت های قابل بازی که اولین بار در این عنوان حضور خواهند یافت نیز می توان از Atrocitus ،Blue Beetle ،Deadshot ،Gorilla Grodd و Supergirl نام برد. بعد از شکست سوپرمن در انتهای نسخه قبلی، بتمن و گروهش قصد دارند تا جامعه را دوباره به حالت عادی و با ثبات بازگردانند و در این بین باید با بازمانده های رژیم سوپرمن که قصد قدرت یافتن مجدد را دارند نیز مبارزه کنند. در همین گیر و دار ناگهان تهدید بسیار بزرگتر و جدیدی ظاهر می شود که موجودیت زمین را به خطر می اندازد و …. بدون شک بازی Injustice 2 یکی از مورد انتظار ترین عناوین سال ۲۰۱۷ میلادی و شاید مورد انتظار ترین بازی مبارزه ای آن سال نیز باشد که در لیست ما در جایگاه نوزدهم با شایستگی هر چه تمام تر قرار گرفته است.

۱۸ – Nier: Automata

۲۹۵۸۷۸۵ trailer nierautomata debut 20151030

Nier: Automata

سازنده:  Platinum Games

ناشر: Square Enix

ژانر: Action RPG

تاریخ انتشار: ۲۳ فبریه ۲۰۱۷

پلتفرم مقصد: PS4, PC

Nier: Automata عنوانی است که بدون سرو صدا و هایپ های اضافی به مانند نسخه قبلی خود معرفی شد اما با کیفیت بالای خود هر چه گذشت بیشتر و بیشتر در دل بازیبازان جا باز کرد. هر بار که ویدئو و یا اطلاعات جدیدی از این بازی منتشر گردید بخش هایی از بازی برای طرفداران آشکار شد کهذ هر کدام کیفیت بالایی داشتند و نوید یک عنوان خوب را می دادند. یک اکشن نقش آفرینی زیبا و بهینه شده با داستانی زیبا و فضایی غمناک و مبارزاتی جذاب. بازی اصلی NieR را بسیار دوست داشتم. عنوانی که مطمئن هستم اکثریبت شما و شاید بیش از ۹۵ درصد از شما عزیزان قبلا و پیش از معرفی NieR: Automata حتی نمی دانسته اید که عنوانی دیگر از این سری نیز وجود داشته است هر چند که ناشر آن کمپانی خوشنام اسکوئر انیکس باشد. NieR یک نقش آفرینی خاص بود و درست است که بسیاری از المان های ثابت و همیشگی نقش افرینی های غربی و گاها ژاپنی را در خود داشت اما اتمسفر و شخصیت های آن و غم عجیبی که در دنیای آن وجود داشت NieR را از هر عنوان دیگری متمایز می کرد. همانطور که قبلا نیز خدمت شما عزیزان عرض کرده ام NieR: Automata نیز مانند بازی قبلی سری بسیار زیبا و خاص به نظر می رسد. شاید این عنوان، جزو بازی های همه پسند نباشد به خاظر اتمسفر خاصی که دارد اما قطعا و بدون هیچ شکی برای طرفداران بازی قبلی NieR و Drakengard یک عنوان فوق العاده جذاب خواهد بود و همین طور طرفداران عناوین اکشن نقش آفرینی نیز می توانند از این بازی لذت ببرند و یک تجربه خاص را به کارنامه عناوین خود اضافه نمایند. NieR: Automata از آن عناوینی نیست که هر ماه و هر سال پشت سر هم بازی مثل ان منتشر گردد و می تواند یک تجربه کاملا منحضر به فرد برای بازیبازان باشد. از زمانی که بازی معرفی گردید تا کنون که مدت زیاد می گذرد، با هر ویدئو و هر اطلاعاتی که از این بازی منتشر گردید طرفداران آن بیشتر و بیشتر شدند زیرا که هر کدام از آن ها نوید یک عنوان جذاب و موفق را به ما داده اند که می تواند ساعت ها ما را سرگرم کرده و طعم لذت ناب یک نقش آفرینی اکشن سریع و پرهیجان را به ما بچشاند. Nier: Automata کاملا حس و حال یک بازی کلاسیک Platinum Games را دارد و در واقع می توان گفت هم شبیه به بازی قبلی خود است و هم شبیه نیست. از نظر تم تاریک بازی و دنیایی آزاد که با پیشرفت داستان بازی، باز می شود و طراح شخصیت ها و سازنده موسیقی یکسان با عنوان اصلی، Nier: Automata کاملا شبیه به نسخه قبلی خود است اما آن چه باعث تفاوت اصلی مخصوصا در گیم پلی آن می شود تفاوت در هسته اصلی بازی است. این عنوان توسط Platinum Games در حال ساخت است، استودیویی که بیشتر از همه برای ساخت عناوین اکشن فوق العاده عالی شناخته می شود و کاملا مشخص است که Nier: Automata نیز در این زمینه ناامید کننده نخواهد بود.

nier automata november screen 1

یک عنوان زیبا با فضایی تیره و خاص و با پتانسیل بسیار بالا

NieR: Automata همان تم آخرالزمانی و post-apocalyptic بازی NieR را با خود به همراه دارد و در واقع این عنوان در ادامه پایان پنجم بازی اصلی رخ می دهد و سازندگان برای بیان داستان NieR: Automata، پنجمین پایان بازی اصلی را انتخاب کرده اند و به عنوان مرجع قرار داده اند. در عین این که NieR: Automata همان اتمسفر تاریک و غمزده سری Drakengard و داستان گویی چند شاخه آن را دنبال می کند ولی هیچ گونه ارتباط داستان گویی مستقیمی بین NieR: Automata و هیچ عنوان دیگری در این سری وجود ندارد. بازی در زمان نامعلومی بعد از وقایع بازی اصلی رخ می دهد و همانطور که قبلا اشاره شد جول محور مبارزه بین بازماندگان انسان ها و ارتش ماشینی ساخته شده توسط مهاجمانی از دنیای دیگر، می چرخد. حملات شدید اولیه بیگانگان انسان ها را مجبور کرده است تا به ماه نقل مکان کنند. انسان ها از این منظقه، ربات هایی مبارز که به طور کلی به ان ها “YoRHa” گفته می شود را به زمین می فرستند تا با مهاجمان در این جنگ تحمیلی مبارزه نمایند. این نوع از ربات ها با این که گفته می شود کاملا عاری از احساس هستند و حتی نام واقعی هم ندارند، اما به وضوح هر کدام شخصیتی خاص دارند و رفتارهایی که آن ها را از دیگر همراهانشان ممایز می سازد و حالتی انسانی تر به آن ها می دهد. با این که هیچ گاه و تحت هیچ شرایطی تا زمانی که خود، کنترل یک بازی را در دست نگیریم و تجربه کنیم نمیتوان با قطعیت از موفقیت یا شکست آن صحبت کرد، اما به هر حال با توجه به شواهد و قرائن و اطلاعاتی که از یک عنوان منتشر می شود می توان حدس زد که احتمال موفقیت بازی بیشتر است با شکست آن. بدون شک NieR: Automata عنوانی است که احتمال و شانس موفق شدن آن و انتشار یک بازی بسیار زیبا و خاص، بسیار بسیار بیشتر از این است که نهایتا شاهد یک عنوان بی کیفیت و ضعیف باشیم و نگاهی یه عنوان قبلی این سری و عنوان Drakengard 3 به ما نشان می دهد که می توانیم تا حد زیاد به یک تجربه شیرین و لذتبخش امیدوار باشیم. مخصوصا با قرار گرفتن تیمی خوشنام به نام پلاتینیوم گیمز با کوله باری تجربه در ساخت اکشن های بی نظیر و بهبودهایی که در جهت رفع مشکلات قبلی بازی اصلی NieR انجام گرفته است. امیدوار هستیم که در نهایت و در تاریخ ۲۳ فبریه ۲۰۱۷ که بازی برای رایانه های شخصی و پلی استیشن ۴ منتشر خواهد شد، مشاهده کنیم که تمام انتظارات ما جامه عمل پوشانده شده و شاهد یک عنوان فوق العاده عالی و جذاب به نام NieR: Automata باشیم که ما و دیگر طرفداران آن را در سراسر دنیا ذوق زده نماید. چه چیزی بهتر از یک عنوان اکشن نقش آفرینی خاص با دنیایی فوق العاده زیبا و اتمسفری گیرا؟ بازی NieR: Automata موفق شده است تا خود را به عنوان یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۷ در لیست ما و در جایگاه هجدهم جای دهد.

۱۷ – Shenmue 3

shenmue

Shenmue 3

سازنده: YS Net

ناشر: Shibuya Productions

ژانر: اکشن ادونچر

تاریخ انتشار: دسامبر ۲۰۱۷

پلتفرم مقصد: PS4, PC

بعد از مدت ها انتظار بود که سرانجام در E3 2015 فهمیدیم که بالاخره قرار است تا ۳ گانه‎ عنوان پرطرفدار و محبوب Shenmue با ساخت و عرضه نسخه سوم این بازی کامل ‎شود و سرانجام می توانیم شاهد انتشار Shenmue 3 باشیم. Yu Suzuki کارگردان و سازنده‎ توانای این فرنچایز در مراسم E3 2015 و در کنفرانس سونی به روی صحنه آمد و از آغاز پروژه‎ی Kickstarter این بازی خبر داد. پروژه ای که با سرعت بی نظیری موفق شد مبلغ هنگفتی را جمع اوری نماید و در حالی که بازی تنها نیاز به ۲ میلیون دلار داشت در کمتر از یک روز بیش از ۵ میلیون دلار سرمایه برای ساخت این عنوان جمع آوری شد که این تنها نشان از پتانسیل بالا و محبوبیت بی حد و حصر این فرنچایز در بین طرفداران دارد.  جمع آوری این مبلغ هنگفت در کنار اعلام حمایت سونی از این پروژه، نشان از این داشت که این عنوان دراماتیک و محبوب ژاپنی سرانجام دارد به تکمیل ۳ گانه‎ خود نزدیک می‎شود و بسیاری از ما بازیبازان را به ارزوی خود خواهد رساند. این عنوان فوق العاده زیبا که یک اکشن ماجرایی جهان ازاد است و توسط Neilo و Ys Net به کارگردانی Yu Suzuki در حال ساخت است قرار است تا در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ برای پلتفرم های پلی استیشن ۴ و رایانه های شخصی منتشر گردد تا بازیبازان زیادی از آن لذت ببرند و بسیاری از ما با این سری محبوب تجدید خاطره کنیم. هنوز مشخص نیست که بازی به صورت فقط دیجیتالی منتشر خواهد شد یا شاهد نسخه فیزیکی نیز خواهیم بود اما کارگردان این عنوان قبلا اعلام کرده بود که که علاقمند است برای کنسول پلی استیشن ۴ که به نوعی خانه اصلی این عنوان است شاهد ارائه نسخه فیزیکی نیز باشیم که باید صبر کرد و دید که در نهایت این عنوان چگونه منتشر خواهد شد.

۲۹۹۴۰۷۸ shenmue3

در حالی که بازی تنها نیاز به ۲ میلیون دلار داشت در کمتر از یک روز بیش از ۵ میلیون دلار سرمایه برای ساخت این عنوان جمع آوری شد.. چقدر محبوبیت و چقدر چشم انتظار

خبر خوب برای طرفدارتن قدیمی این سری آن است که اکثر صداگذار های قدیمی شخصیت های این بازی هم انگلیسی و هم ژاپنی، برای نسخه سوم مجددا گرد آمده اند تا در این عنوان نیز شنوای صداهای خاطره انگیز و قدیمی شخصیت های محبوبمان باشیم. به عنوان مثال صدا گذار ژاپنی یکی از  شخصیت های اصلی بازی یعنی Ryo Hazuki، آقای Masaya Matsukaze در نسخه سوم حضور خواهد داشت و صدا گذار انگلیسی این شخصیت، اقای Corey Marshall نیز برای حضور در نسخه سوم موافقت کرده است. تم داستانی بازی به این شکل است که در سال ۱۹۸۷ و در پی وقایع نسخه دوم این سری، شخصیت اصلی بازی یعنی Ryo Hazuki از ژاپن به کوهستان های Guilin سفر می کند تا قاتل پدر خود را پیدا کند. در انجا وی با Ling Shenhua اشنا می شود، دختر مرموزی که به طرز عجیبی قبلا نیز در خواب های وی ظاهر شده است. بعد از این که ریو در مورد افسانه روستای لینگ و سرگذشت وی مطلع می شود آن دو با هم راهی سفری می شوند که در ان سرگذشت مشترک و گره خورده آن ها به یکدیگر اشکار می شود. نسخه سوم در  روستای Bailu در Guilin اغاز می شود و شاهد مناطق مختلف دیگری نیز در بازی خواهیم بود مانند Choubu که پر است از مغازه های مختلف و همینطور  Baisha که در مورد این مناطق در صفحه رسمی بازی توضیحاتی داده شده است. نکته جالب اینجاست که ریو می تواند در بازی با زاپن تماس بگیرد و از سرگذشت و احوال شخصیت های نسخه های قبلی بازی نیز آگاه شود. بدون شک Shenmue 3 با معرفی خود تعداد بسیار زیادی از بازیبازان در سراسر دنیا را خوشحال کرد و قطعا سازندگان بازی یکی از مورد انتظارترین عناوین PS4 و رایانه های شخصی در سال ۲۰۱۷ را برای ما به ارمغان خواهند اورد تا بار دیگر با این سری خاطره انگیز دیدار کنیم. Shenmue 3 در لیست مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۷ میلادی در جایگاه هفدهم قرار گرفته است.

۱۶ – Lords of the Fallen 2

maxresdefault

Lords of the Fallen 2

سازنده: CI Games

ناشر: CI Games

ژانر: اکشن نقش آفرینی

تاریخ انتشار: نامشخص

پلتفرم مقصد: نامشخص

خیلی بی‌انصافی است که یک بازی به حق خود نرسد و با آن طوری که باید، برخورد نشود. Lords of the Fallen عنوانی اکشن نقش‎آفرینی بود که توسط استودیوهای CI Interactive و Deck 13 ساخته شد و از همان زمان که اولین ویدئوهای معرفی آن منتشر شد و گیم‎پلی آن را مشاهده کردیم، نوید عنوانی خوب و قدرتمند را داد. مشخص بود که بازی سری پرطرفدار سولز را به عنوان منبع الهام خود قرار داده است ولی از همه لحاظ نسبت به آن متفاوت عمل کرده است و چه از نظر گرافیکی و چه سایر موارد، تقلیدی از سری سولز به شمار نمی‌رفت. واقعا از CI Games انتظار ساخت عنوانی با کیفیت Lords of the Fallen را نداشتیم و در این زمینه واقعا کار بزرگی را انجام دادند که عمیقا قابل تحسین است. به عقیده من بسیاری از نقدها و نمرات متوسطی که به این عنوان تعلق گرفت به دلیل همین نام سازنده آن بود که نام بزرگی نبود و خیلی ‌ها انتظار چنین عنوان قدرتمندی را از آن نداشتند و شاید بدون تجربه کردن کامل آن، بر آن تاختند و بیهوده از آن امتیاز کم کردند در حالی که این رفتار کاملا ناعادلانه بود و معتقدم که اگر در جلوی نام سازنده Lords of the Fallen اسم‌هایی مثل فرام‌سافتور یا بایوویر و … بود توجه بسیار بیشتری به آن می‌کردند و بازی تبدیل به یک عنوان تحسین شده می‌شد. بازی که ضعیف است باید نقد شود و ایراداتش گفته شود و امتیاز هم از آن کسر گردد و بر عکس عنوانی که قوی وقدرتمند است هم بایستی نقد شود و به حق خود که امتیازات عالی است برسد، ولی صحیح نیست که عنوانی خوب و زیبا بیش از حد سختگیرانه و متفاوت با دیگر بازی‌ها نقد شود و به دلایل نه چندان حرفه‎ای یا به دلیل این که مثلا سازندگان آن بازی‎های بزرگی در آن سبک نساخته‎اند و نامشان چندان پرآوازه نیست، امتیاز آن کسر گردد. حقیقتا  بعد از ۴ بار بازی کردن این بازی و انجام محتوای الحاقی‎اش هنوز که هنوز است متوجه نشده‎ام که چرا این بازی چندان مورد اقبال منتقدان قرار نگرفت و واقعا چه ایراد بزرگی داشت؟

lords of the fallen 2

امیدوارم در نسخه دوم حق بازی مانند نسخه اول خورده نشود

به عقیده بنده وقتی استودیویی ناشناخته با کارنامه‎ای نه چندان پربار، یک عنوان بسیار زیبا و جذاب می‌سازد بایستی خیلی بیشتر به آن توجه کرد و به ویژه منتقدان و مراجع گیمی مختلف در دنیا باید بیشتر به آن بپردازند و به سازندگان این نوید را بدهند که راه درستی را پیش گرفته‌اند و با رفع برخی مشکلات بازی که ناشی از کم‌تجربگی است، می‌توانند در ادامه عناوین بسیار بهتری بسازند و خیلی موفق‌تر عمل کنند. اما در عمل می بینیم که مثلا در مورد بازی Lords of the Fallen عکس این قضیه اتفاق می‌افتد و منتقدان با بازی بسیار سختگیرانه‌تر از عناوین شرکت‌های بزرگ و خوش‌نام برخورد می‌کنند و مواردی را که در بازی‎های اسم و رسم دار گاهی نادیده می‌گیرند، به شدیدترین شکل در عناوینی که سازندگانش کمی کوچکتر و کم آوازه‌تر هستند، لحاظ می‌کنند و از بازی امتیاز کم می‌کنند. شاید هم مسائل دیگری مانند پول های زیر میزی و … در میان باشد که سازندگان کوچکتر قادر به پرداخت آن به غول های نقد نویسی نیستند. Lords of the Fallen بدون هر گونه اغراق و تعصب، یکی از برترین نقش‎آفرینی‌هایی بود که در نسل هشتم عرضه شده است و با گرافیک فنی و هنری عالی، گیم‎پلی استوار و محکم، سیستم پاداش و جزای ریسکی، مبارزات کاملا جذاب، زره‌ها و تجهیزات بی‎نظیر و درجه سختی نسبتا بالا، موفق می‌شود تا کاملا شما را جذب و پای بازی میخکوب کند. البته به شرطی که به گول متای ۷۰ و ۶۶ بازی را نخورید و آن را تجربه کنید. بعد از تجربه این عنوان است که زمانی که اسامی سازندگان بازی در حال گذشتن از جلوی چشمانتان است، شما دارید با خود این فکر را می‌کنید که چه اشتباهی کرده بودم اگر این عنوان را بازی نمی‎کردم و چه گول زننده و دروغین می‌تواند باشد امتیاز متا. خوشبختانه گویا سازندگان نیز با بازخوردهایی که از بازیسازان و اشخاصی مثل من دریافت کرده اند، متوجه شده اند که راه خود را درست رفته اند و اعلام نمودند که ساخت نسخه دوم این عنوان زیبا را در دستور کار خود قرار داده اند و این بار با رفع ایرادات نسخه قبلی قصد دارند تا یک بازی بهتر از آن را برای ما عرضه نمایند. هنوز هیچ اطلاعاتی را از این نسخه در دست نداریم اما با توجه به این که از مدتی قبل ساخت ان آغاز شده است می توان منتظر انتشار آن در سال ۲۰۱۷ باشیم. عنوانی که بدون شک برای من و بسیاری از شما یکی از مورد انتظار ترین بازی های سال ۲۰۱۷ میلادی خواهد بود و در لیست ما موفق شده است تا در جایگاه شانزدهم قرار بگیرد.

۱۵ – Ghost Recon Wildlands

maxresdefault 1

Ghost Recon Wildlands

سازنده: Ubisoft Montreal

ناشر: Ubisoft

ژانر: شوتر سوم شخص تاکتیکال

تاریخ انتشار: ۷ مارچ ۲۰۱۷

پلتفرم مقصد:  Xbox One, PS4, PC

سری گوست ریکان، حداقل برای دوست داران بازی های نظامی، نامی شناخته شده و البته بسیار مورد علاقه است. این سری دوست داشتنی، همیشه و در طول عمرش، توانسته به بهترین نحو ممکن، تاکتیک های نظامی و همکاری را در یک بازی ویدئویی جای دهد. اما دوست داران این سری بی نظیر که نوشته یکی از بهترین نویسنده های عرصه بازی های ویدئویی، یعنی تام کلنسی فقید است، پس از نسخه سرباز آینده، به هیچ وجه شاهد عرضه شدن یک بازی که در خور نام بزرگ و بسیار موفق این سری باشد نبوده‌اند. این سری همیشه موفق بوده با تغییرات عظیم در هسته اصلی گیم پلی، نوآوری را در بازی هایش بگنجاند و از سویی هم تعهدی هرچند کمرنگ، اما قابل مشاهده نسبت به ریشه هایش داشته باشد. حال آن که پس از عرضه نسخه بی نظیر و بسیار زیبای سرباز آینده، هیچ کدام از نسخه های دیگر سری تنواسنتند نوآوری و احترام به ریشه ها را در کنار هم و به صورت یک معجون خوش طعم تحویل طرفداران بدهند. اما حالا دیگر می توانیم خوشحال باشیم، چرا که با معرفی شدن عنوان Wildlands از سری، همگی بازهم امیدوار شده ایم که یکی دیگر از نسخه های بی نظیر و دوست داشتنی سری را تجربه کنیم. نسخه ای که قرار است باز هم مثل قبل، پر باشد از نوآوری های بی شمار و در عین حال، بتواند به ریشه های سری، یعنی رعایت اصل اساسی همکاری و تاکتیک های نظامی پایبند بماند. سرزمین های وحشی، این بار برخلاف فرمول همیشگی سری، در یک جهان باز و البته بسیار زنده اتفاق می افتد. سرزمینی که براساس کشور بولیوی ساخته شده است. و از آن جایی که همه می دانیم با یوبی سافت طرفیم، می توانیم با خیال راحت منتظر ساخته شدن یک نقشه بزرگ، مشابه و بسیار زنده از بولیوی در بازی باشیم. نقشه ای که قرار است به لطف هوش مصنوعی مثال زدنی بازی، میزبان گروه ها و کارتل های مختلف خلافکار، احزاب متفاوت و مردمی باشد که هر کدام بنا به شرایط پیش آمده و بر اساس نیاز هایی که دارند دست به تصمیم گیری و عمل بزنند. تصمیم گری و عملی که نوید یک دنیای به شدت حقیقی و زنده را می دهد. دنیایی که در آن هیچ کنشی بدون بازخورد و واکنش به حال خود رها نخواهد شد.

grw screen e3 9 208992

اعضای گوست پای به سرزمین های وحشی می گذارند

از سوی دیگر، سازنده ها در این بازی از یک سناریو بسته بهره نبرده اند و افسار داستان را هم به دست بازی‌باز سپرده اند. به همین منظور، بازی‌باز ها در نقش نیرو های ویژه ارتش ایالات متحده موسوم به Ghost باید با تصمیمات فردی و روندی که خودشان اتخاذ می‌کنند، در دنیای زنده و بسیار خطرناک بولیوی به جنگ کارتل خوفناک و بسیار قدرتمند سانتابلانکا بروند. کارتلی که با گسترش روز افزون فعالیت هایش، قدرتی بی حد در بولیوی به دست آورده و حالا در روز روشن می تواند به عملکرد غیرقانونی‌اش ادامه دهد. عملکردی که با خارج شدن از مرزهای بولیوی حالا مسئولان امریکایی را هم نگران کرده است. همچین بنا به اطلاعاتی که از بازی داریم، وسعت جهان و آزادی عمل آن، حداقل در میان بازی های ساخته شده توسط یوبی‌سافتِ عزیز بسیار بی همتا و تک است. به همین منظور می تواین منتظر وسایل نقلیه بسیار زیاد، مراحل فرعی زیبا و پر جزییات، جهانی زنده و در نهایت یک گیم‌پلی سرگرم کننده و مثال زدنی باشیم. در کنار گیم پلی اما، بازی با وجود جهان وسیع و زنده‌اش، گرافیکی خیره کننده و زیبا را به بازی‌بازها ارائه می کند که می تواند تجربه بازی را بسیار لذت بخش تر و زیباتر جلوه دهد.  سرزمین های وحشی، با داستان باز و ساده، گیم پلی آزادانه، هوش مصنوعی نوین و گرافیک زیبایش، قطعاً یکی از مورد انتظار ترین عنوان هایی است که می توانیم در سال ۲۰۱۷ انتظار عرضه شدنش را بکشیم. انتظاری که امیدواریم با پرسه زدن های بی وقفه و بسیار لذت بخش در بولیوی پاسخ داده شود. عنوان Ghost Recon Wildlands که در تاریخ ۷ مارچ ۲۰۱۷ برای پلتفرم های  Xbox One, PS4 و PC منتشر خواهد شد بدون شک یکی از عناوین مورد انتظار سال ۲۰۱۷ میلادی برای طرفداران خواهد بود و به ویژه با ویدئوها و اطلاعاتی که از آن منتشر شده است این انتظار بیشتر نیز شده است و بازی طرفداران خیلی زیادتری از قبل در دنیا پیدا کرده است. بازی Ghost Recon Wildlands در لیست ما از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۷ در جایگاه پانزدهم قرار می گیرد. شما می توانید پیش نمایش Ghost Recon Wildlands را در وبسایت گیمفا و مجله چهاردهم گیمفا مشاهده نمایید.

۱۴ – Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

crash bandicoot trilogy trailer

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

سازنده: Vicarious Visions

ناشر: Activision

ژانر: اکشن پلتفرمر ادونچر

تاریخ انتشار: ۲۰۱۷

پلتفرم مقصد: PS4

چقدر خوشحال شدیم وقتی که در مراسم E3 2016 سونی اعلام کرد که عناوین بی نظیر ناتی داگ در نسل پنجم یعنی ۳ گانه Crash Bandicoot قرار است تا بعد از کلی درخواست طرفداران و … بازسازی شوند و به نسل هشتم بیایند. واقعا که این خبر برای ما قدیمی تر ها از معرفی ۱۰ بازی جدید هم لذت بخش تر و جذاب تر بود و از همان لحظه این نسخه در لیست برترین و مورد انتظارترین عناوین ما برای سال ۲۰۱۷ قرار گرفت. این ۳ نسخه که توسط Vicarious Visions در حال بازسازی هستند قرار است تا در سال ۲۰۱۷ به صورت یک مجموعه ۳ گانه با نام Crash Bandicoot N. Sane Trilogy به صورت انحصاری برای پلی استیشن ۴ منتشر گردد. سری عناوین Crash Bandicoot یکی از محبوب ترین و به یادماندنی ترین عناوین در نسل پنجم و بر روی کنسول پلی استیشن ۱ بودند و قطعا تا همیشه در یاد علاقمندان خواهند ماند. علاوه بر گیم پلی فوق العاده این سری عناوین که برگ برنده اصلی آن محسوب می شدند شخصیت های جذاب و بامزه ای نیز در بازی وجود داشتند که به زیباتر شدن هر چه بیشتر آن کمک میکردند. طراحی شخصیت ها و حال و هوای بازی کاملا کمدی داشت و در راس این موارد، خود شخصیت اصلی بازی یعنی کرش قرار داشت که دنیایی از طنز بود برای خودش و حتی نگاه کردن به ظاهرش و راه رفتن او هم خنده دار و جذاب بود. ناتی داگ همیشه بازی های عالی و شخصیت های جذابی را خلق کرده و می کند. چه شخصیت های یک داستان درام و غم انگیز باشند، چه شخصیتی شوخ و طبع و دوست داشتنی و بذله گو و چه شخصیت های یک بازی با حالتی کاملا طنز. تعداد بسیار زیادی از طرفداران سری کرش در طول سال ها خواهان این بودند که نسخه های این سری دوباره بازسازی شوند و بتوانیم آن ها را تجربه کنیم که خوشبختانه این اتفاقا سرانجام رخ داد.

crash bandicoot n sane trilogy 6

چه لذتی در انتظارمان است… چقدر خاطره بازی

همه چیز در این سری زیبا، حالتی کمدی و خنده دار و جذاب دارند. از داستان گرفته تا گیم پلی بی نظیر و مراحل به یاد ماندنی آن همه و همه به بترین شکل ساخته و پرداخته شده اند. مخصوصا وقتی در بازی آنچارتد ۴ یک مرحله از این عنوان را بازی کردیم بیشتر به یاد ان افتادیم و دلمان برای این موجود با مزه و جذاب و دکتر کورتکس دیوانه تنگ شد. حتما داستان کلی این عنوان را می دانید که چگونه شخصیت اصلی بازی به وجود می اید و … دکتر کورتکس یک دانشمند کاملا دیوانه است و می خواهد بر تمام دنیا تسلط یابد در انتقام این که وی را نادیده گرفته است. وی قصد دارد تا با ایجاد تغییرات ژنتیکی و جهش یافته کردن حیوانات ان ها را به سربازهای خود تبدیل کند و در نهایت Crash Bandicoot شخصیت محبوب و اصلی این سری را خلق می کند که همین شخصیت بلای جانش می شود. Cortex وی را بی مصرف تشخیص می دهد و او را از ارتش خود بیرون می اندازد و از قصر بیرون می کند و نمی داند که چه بدبختی برای او در اینده ایجاد خواهد کرد. مداخله های تمام نشدنی کرش در کار و بار کورتکس همواره نقشه های او را از کار می اندازد و واکنش های وی بعد از این شکست ها بسیار جالب است و خنده را بر لب های ما می نشاند. بسیار عالی است که به زودی خواهیم توانست در نسل هشتم مجددا با این بازی زیبا و کرش دوست داشتنی دیدار کنیم و شاهد بازسازی نسخه های قبلی بازی در نسل هشتم باشیم که این بسیار خاطره انگیز و لذتبخش خواهد بود. به همین دلیل نیز عنوان Crash Bandicoot N. Sane Trilogy در لیست مورد انتظارترین عناوین ما در سال ۲۰۱۷ در جایگاه شایسته چهاردهم قرار می گیرد.

۱۳ – Destiny 2

destiny2 2 720x720

Destiny 2

سازنده: Bungie

ناشر: Activision

ژانر: شوتر

تاریخ انتشار: ۳ ماهه اخر ۲۰۱۷

پلتفرم مقصد: Xbox One, PS4, PC

Destiny بازی  فوق العاده زیبا و جذابی بود. بگذریم از این که نحوه انتشار آن یک ننگ بزرگ در تاریخ بازی های رایانه ای بود و سازندگان بازی وقیحانه آن را چند قسمت کرده و چند بار به ما فروختند در حالی که مشخص بود بازی اصلی و اولیه ای که خریدیم کاملا ناقص بود و کمبود محتوا داشت و بعد هم که مسائل تبلیغاتی بازی و .. که در مطلب مربوط به دی ال سی ها و .. برای شما بازگو کردیم. در واقع سازندگان چون می دانستند بازیشان بسیار عالی و جذاب و پرطرفدار است از این مزیت استفاده که هیچ، سوءاستفاده کرده و تا سر حد ممکن بازیبازان را چاپیدند تا هزینه ۵۰۰ میلیون دلاری بازی را در آورند. این عنوان سردمدار سوءاستفاده از بازیبازان به خاطر یک بازی زیبا و پر طرفدار بود که زمانی که نسخه اولیه بازی را خریداری می کردید باورتان نمی شد که به این سرعت تمام می شود و باید بعد از آن بسته الحاقی ۲۰-۳۰ دلاری دوم و بعد سوم و … را می خریدید تا تازه این عنوان بوشد یک بازی که به آن بگوییم کامل اما این بازی کامل حدود ۱۲۰ دلار برای بازیبازان و طرفداران اب خورد. در حالی که بعد از یکسال نسخه کامل بازی با همه بسته های الحاقی و…. منتشر می شود با همان قیمت یک بازی!! می دانید این یعنی چه؟ یعنی توهین به آن هایی که بازی را اول خریده اند و از آن طرفداری و حمایت کرده اند. یعنی بهتر است صبر کنند و بازی ناقص را نخرند تا مدتی بعد نسخه کامل آن را که با بسته های الحاقی اش تازه شده است یک “بازی”، خریداری کنند و پشت سر هم پول اضافی برای خرید هر مرحله و اسلحه و لباس و … نپردازند و به پای این عمل وقیحانه بانجی و اکتیویژن و یا هر سازنده دیگری که از این روش استفاده می کنند، نسوزند.

destiny 2 story 1

امیدوارم نسخه دوم را ۸ بار نفروشند!

از یک چیز نمی توان گذشت و باید اعتراف کرد که نسخه کامل Destiny یک بازی در حد شاهکار بود و به قدری جذاب و زیبا بود که می توانستید مدت ها و مدت ها ان را تجربه نمایید و در بخش های مختلف ان سرگرم شوید. مدتی قبل بود که با این که هنوز بسته های الحاقی برای نسخه اول در حال منتشر شدن بودند و قرار هم بود که سال ۲۰۱۷ نیز این نسخه پشتیبانی شود، سازندگان بازی اعلام کردند که نسخه دوم نیز در حال ساخت است و در سال ۲۰۱۷ منتشر خواهد شد در کنار حمایت از نسخه اول. البته تاکنون این اعلام جنبه رسمی به خود نگرفته است و هیچ ویدئویی یا نمایشی را از نسخه دوم این بازی زیبا ندیده ایم اما می توان حدس زد که سازندگان در نسخه دوم همان معدود ضعف های بازی اول را نیز رفع کرده باشند و با اضافه کردن المان های جدید و متنوع، یک عنوان بسیار بهتر و هیجان انگیز تر از بازی اول را عرضه کنند که البته امیدواریم کامل باشد و روش انتشار آن در حد نسخه اول وقیحانه نباشد. بدون شک نسخه دوم نیز به اندازه بازی اول و حتی بیشتر از آن طرفدار و بازیباز خواهد داشت که مشتاقانه منتظرند نسخه دوم این شوتر آنلاین فوق العاده عالی و با کیفیت را تجربه نمایند و همین موضوع باعث شده است تا Destiny 2 در لیست ۲۰ بازی مورد انتظار سال ۲۰۱۷ قرار بگیرد و جایگاهی شایسته را برای خود پیدا نماید. امیدواریم به زودی شاهد معرفی رسمی این عنوان و دیدن ویدئوها و تصاویری از این بازی باشیم تا دیدگاه و اطلاعات کامل تری از این بازی را کسب نماییم و بتوانیم بیشتر در مورد ان به صحبت بپردازیم. به هر حال با این که هنوز هیچ نمایشی هم از Destiny 2 ندیده ایم ولی نام آن کافیست تا تبدیل به یکی از مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۷ میلادی باشد. Destiny 2 در لیست ما از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۷ میلادی موفق شده است تا در جایگاه سیزدهم قرار بگیرد.

۱۲ – Prey

prey gp1 posterframes

Prey

سازنده: Arkane Studios

ناشر: Bethesda

ژانر: شوتر اول شخص

تاریخ انتشار: ۲۰۱۷

پلتفرم مقصد: PS4, PC, Xbox One

به شخصه وقتی نام Prey را می شنوم عنوانی با کلی داستان و حاشیه و .. به ذهنم می اید که مدام در حال ساخت بوده، کنسل شده، شماره ۲ نام گرفته، دوباره کنسل شده، دوباره شروع به ساخت کرده اند، نام بازی به حالت بدون شماره و پسوند بازگشته و … تا این که سرانجام گویا در همین مرحله که قرار شده است تا عنوانی با نام Prey بدون هیچ شماره و پسوند و پیشوندی و شبیه به یک ریبوت سری، ساخته شود دیگر باقی مانده است و انشالله دیگر می توانیم بگوییم این بار دیگر کنسلی و .. در کار نخواهد بود و در سال ۲۰۱۷ می توانیم این بازی خوش اتیه و امیدوار کننده را بازی کنیم. از این جهت می گویم خوش آتیه که ساخت این نسخه از بازی به دستان توانمندی سپرده شده است و قطعا وقتی بدانیم سازندگان دو نسخه شاهکار دیس آنرد یعنی Arkane Studio در حال ساخت یک بازی هستند، حتی اگر هیچ چیزی هم از آن ندانیم به بازی آن ها امیدوار خواهیم بود چه برسد به عنوان Prey که قبلا یک بازی خوب با این نام را تجربه کرده ایم و اطلاعات و ویدئوهایی که از بازی جدید منتشر شده است نیز به نظر جذاب و مرموز و زیبا می رسند. عنوان اولیه Prey که دقیقا به مانند همین بازی جدید بدون هیچ پسوند و … بود در سال ۲۰۰۶ منتشر گردید توانست بازخوردهای فوق العاده عالی را دریافت نماید و امتیاز متای ۸۳ را کسب و از وبسایت IGN نیز امتیاز ۹ را کسب نماید. این عنوان توسط استودیوهای Human Head Studios, 3D Realms, Aspyr Media, Venom Games ساخته شد  و توسط ۲K Games و Aspyr Media برای پلتفرم های Xbox 360 و رایانه های شخصی منتشر گردید.

me3050746591 2

یک بازی مرموز و زیبا از سازندگان دیس آنرد

بعد از ]آن، نام Prey به سکوت خبری کامل رفت تا این که چند سال قبل خبر از ساخت نسخه دوم بازی نیز اعلام شد و حتی ویدئویی نیز از آن به نمایش در آمد. بعد از آن باز هم بازی به سکوت خبری رفت و سپس بعد از مدتی اعلام شد که نسخه دوم لغو شده است و این بار قرار است تا این فرنچایز، با یک عنوان دیگر همنام نسخه اول، دویاره راه خود را اغاز نماید و بازی Prey معرفی گردید. این بار ساخت بازی بر عهده یک استودیوی فوق العاده کاربلد با دو بازی شاهکار به نام دیس آنرد ۱ و ۲ یعنی استودیو Arkane قرار گرفته بود و همین موضوع، امید به موفقیت این بازی را که مدت ها با نام ان بازی شده بود و مدام خبرهای ضد و نقیض از ان می آمد، بین بازیبازان و جامعه گیم بیشتر می کرد و با نمایش هایی نیز که از بازی منتشر گردید شاهد یک بازی اول شخص مرموز و جذاب بودیم که به نظر می رسد حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد و با توجه به موفقیت عنوان قبلی با همین نام و همچنین موفقیت سازنده این بازی، انتظارات نیز از ان بسیار بالاست و همگی منتظر یک بازی با کیفیت و زیبا هستیم. این بار بازی برای نسل هشتم منتشر خواهد شد و کنسول سونی را نیز در بین پلتفرم های خود قرار داده است تا در سال ۲۰۱۷ برای PlayStation 4, Xbox One و رایانه های شخصی منتشر گردد. قطعا نام Prey با توجه به موفقیت بسیار بالای عنوان اولیه آن، برای این که بازی جدید را تبدیل به یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۷ کند کافی است و این که می دانیم سازنده ان نیز Arkane Studio است امیدها را به این بازی دو برابر می کند تا در نهایت شاهد یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۷ برای بازیبازان باشیم و Prey در جایگاه دوازدهم لیست ما قرار بگیرد. شما می توانید اولین نگاه به Prey را در وبسایت گیمفا مشاهده نمایید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

از غرب وحشی تا خدای جنگ... زیباترین رویاها در راهند...| 22 عنوان مورد انتظار سال ۲۰۱۷ (بخش اول) | گیمفا
از غرب وحشی تا خدای جنگ... زیباترین رویاها در راهند...| 22 عنوان مورد انتظار سال ۲۰۱۷ (بخش اول) | گیمفا
از غرب وحشی تا خدای جنگ... زیباترین رویاها در راهند...| 22 عنوان مورد انتظار سال ۲۰۱۷ (بخش اول) | گیمفا
از غرب وحشی تا خدای جنگ... زیباترین رویاها در راهند...| 22 عنوان مورد انتظار سال ۲۰۱۷ (بخش اول) | گیمفا
از غرب وحشی تا خدای جنگ... زیباترین رویاها در راهند...| 22 عنوان مورد انتظار سال ۲۰۱۷ (بخش اول) | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

از غرب وحشی تا خدای جنگ... زیباترین رویاها در راهند...| 22 عنوان مورد انتظار سال ۲۰۱۷ (بخش اول) | گیمفا