[سینماگیمفا]: منتقدان فیلم یا نظر خودمان؟ مسئله این است - گیمفا
[سینماگیمفا]: منتقدان فیلم یا نظر خودمان؟ مسئله این است - گیمفا
[سینماگیمفا]: منتقدان فیلم یا نظر خودمان؟ مسئله این است - گیمفا
[سینماگیمفا]: منتقدان فیلم یا نظر خودمان؟ مسئله این است - گیمفا

[سینماگیمفا]: منتقدان فیلم یا نظر خودمان؟ مسئله این است

محمد زمانی
۲۱:۳۲ ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
[سینماگیمفا]: منتقدان فیلم یا نظر خودمان؟ مسئله این است - گیمفا

چند سال پیش که سایت‌هایی مانند IMDB یا راتن تومیتوز هنوز در بین مخاطبان ایرانی شناخته شده‌ نبودند و اینترنت پر سرعت نیز چندان جا نیافتاده بود چگونه فیلم می‌دیدیم؟  بعضی‌ها از دوستشان در مدرسه به صورت قاچاقی فیلم را می‌گرفتند و برخی نیز مانند من به کلوپ سر کوچه می‌رفتند و می‌گفتند یک فیلم خوب بِده یا یک هندی عاشقانه بده یا یک اکشن باحال. یادم می‌آید آن زمان‌ها سریال Lost و Prison Break در بین ایرانی‌ها بسیار پر طرفدار بود؛ یک ماه صبر می‌کردیم تا دی‌وی‌دی جدید بیاید و بتوانیم ۴ قسمت Lost ببینیم. حال دیگر این چیزها خنده دار است،

لینک مطلب

منتقدان فیلم یا نظر خودمان مسئله این است| به قلم حمیدرضا قهرمانی

منتقدان فیلم یا نظر خودمان؟ مسئله این است| به قلم: حمیدرضا قهرمانی

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

[سینماگیمفا]: منتقدان فیلم یا نظر خودمان؟ مسئله این است - گیمفا
[سینماگیمفا]: منتقدان فیلم یا نظر خودمان؟ مسئله این است - گیمفا
[سینماگیمفا]: منتقدان فیلم یا نظر خودمان؟ مسئله این است - گیمفا
[سینماگیمفا]: منتقدان فیلم یا نظر خودمان؟ مسئله این است - گیمفا
[سینماگیمفا]: منتقدان فیلم یا نظر خودمان؟ مسئله این است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • consultation گفت:

    با تمام احترام به نویسنده اما بنده هنوز نمرات فیلم ها رو میبینم
    برای کسی که خوره ی فیلم باشه قطعا فیلمی مثل ciliv war عمرا با bvs مقایسه نمیکنم چون قیاسشون مثل یک جوکه
    پس در ۹۹ درصد مواقع من به امتیازات فیلم نگاه میکنم و همیشه هم راضی بودم
    اما اون یک درصد فقط شامل یک فیلم برای من میشه و اونم suicide squad که با امتیاز پایین لذت برم

  • ........ گفت:

    مقاله بسیار خوب و زیبایی بودش. دقیقا قابل تعمیم به گیم هم هست. چه بسیار بازی هایی که امتیاز پایینی داشتن و چقدر لذت بردیم. و چه بسا بازی های فوق العاده ای که متاشون زرد بوده ولی واقعا خاطره سازی کردن.

    • mahdi.gamer77 گفت:

      واقعا حقیقت محضه…من هیتمن رو اول دیدم بعد که نقد ها رو خوندم کپ کردم…خیلی ازش لذت برده بودم ولی نقدا…میدونین فرق ما به عنوان یه بیننده ی معمولی با منتقد چیه؟ منتقدا زور میزن و زوم میکنن که ایراد بگیرن…فقط و فقط دنبال اینن که یه اشکال کوچیک ببینن ولی ما نه…ما اگر نقد رو نخونیم و بریم سراغ فیلم چه لذتی میشه ازش ببریم….خیلی از این فیلما زیادن که له میشن ولی جذابن..نمونش همین هیتمن
      …امیدوارم این مزخ.رفات کنار گذاشته بشه

  • Vito Scaletta گفت:

    لطفا حتماً یک پست در رابطه با اطلاع رسانی زمان دقیق game awards بزارین تا همه بفهمند و یادشون نره
    =================================
    چه در بازی چه فیلم امتیاز منتقد ها رو نباید جدی بگیریم مخصوصا در فیلم به طور مثال فیلم Sausage party امتیاز خیلی کم گرفته از منتقد ها ولی من دیروز دیدمش خیلی عالی و خنده دار بود. یا فیلم وارکرافت هم خیلی بهتر از چیزیه که منتقد ها گفتن

  • mohamad 47 گفت:

    البته از تو فیلم ها بیشتر اتفاق میفته نسبت به بازی که با وجود متای پایین،قشنگ از اب دربیان.چون سلیقه ها توشون خیلی متفاوته.خیلی از فیلمارو دیدم که متاشون پایین بوده ولی عالیس بودن.البته اون فیلم هایی که متاشون بالا میشه احتمال قریب به یقین راضی تون میکنه.بعضی موقع ها هم ممکنه سلیقتون نخوره با وجود متای بالایی که اون فیلم گرفته.

  • Comedian گفت:

    این که کلی آدم از یه فیلم بدشون بیاد، دلیلی بر این نیست که شمام بدتون بیاد و برعکس (مثلا شخصا Avenger و The dark knight رو دوست ندارم). سلایق متفاوته. می تونید به فیلمایی که منتقدا یا مردم نمره ی پایین دادن یه فرصت بدید و مثلا از ۱۰۰تاش ۱۰ تاش رو عاشقانه دوست داشته باشید! ولی آیا واقعا میرزه وقتتون رو هدر بدید فقط برای مثلا همون ۱۰ تا قیلم؟ اگر واقعا برامون مهمه فیلمی از دستمون نره بهتره نقد منتقدین و مردم رو بخونیم، خلاصه داستان رو بخونیم، تریلراشو ببینیم و بعد تصمیم بگیریم میتونه فیلمی باشه که ما دوستش داشته باشیم یا نه؟

  • Dante76 گفت:

    به نظر من تو فیل متا همیشه مهم نیست و براتون یک مثال میزنم… فیلم life is beautiful یکی از بهترین فیلم های ساخته شده در تاریخ است و در ۲۵۰ فیلم برتر در تاریخ رتبه ۲۳ را دارد. و نامزد بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی و بهترین کارگردانی در جشنواره اسکار شده و برنده بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان و برنده بهترین موسیقی و برنده بهترین بازیگر نقش اول شده.
    جالبه بدانید که متای این فیلم شاهکار ۵۹ شده…

  • meeeeeeeetal گفت:

    من برای خودم angry birds جذاب بود ولی نقد های منتقدین اینو نمیگه یا قسمت اول لاکپشت های نینجا خوب بود .ولی بعضی فیلم هارو با منتقدا موافقم مثله اپوکالیپس که واقعا هیچ چیز جدیدی نداشت.بهترین فیلم عمرم تا ایجا برای من boyhood هست که متاش هم۱۰۰شده و پیشنهاد میکنم ببینید.مثلا من در nfs runخیلی لذت بردم ولی وقتی چند روز پیش متا رو دیدم کف کردم

  • Obsidion گفت:

    منتقدا مثل معلم تو مدرسن و آموزش میدن اما کیه که گوش کنه :rotfl: اما اگه گوش کنی و یاد بگیری مطمعنا سختگیرتر و ریزبینتر میشین {میدونین چیه ؟ ?:-) وقتی به منتقدا اهمیت ندیی از فیلم لذت میبری :silly: و اگه بخواین با منتقدا جلو برین و بعد مدتی خودتون فیلمها رو نقد کنین لذت دیدن فیلم خوب رو دوچندان میکنه 😎 بین این دو تا باشین فیلم به بدترین سرگرمیتون تبدیل میشه :-(( به نظر من منتقدا نبودن فیلم خوب هم شناخته نمیشد خلاصه کارشون درسته :yes: البته آقای فراستی هم کاربلده فقط بنظر من ادبیاتی که استفاده میکنه زیاد با مزاج بقیه سازگار نیست :heh: مثلا : وقتی میگه این فیلم مزخرفه :rotfl: بنده خدا قصد توهین نداره چون ادبیاتش سنگینه و مردم عادی تا اون حد آشنایی ندارن به مشکل میخورن 😀 معنی کلمه مزخرف یعنی :سخن بی اصل و بی معنی :-((

  • Retrogamer گفت:

    بدتر ین مقاله ای بود که تا حالا خوانده ام!! معلوم است که هدف از نوشتن این مقاله چیزی نیست جز بی ارزش کردن نظر منتقدان و نمرات وبگاه ها!

    دلایلی که نوشتید بشدت بی ربط و پیش پا افتاده ای بودند. اصلا وحدت موضوعی نداشت! شما دقیقا چه چیزی میخواستین بگویید؟ به نظر منتقدان اهمیت بدهیم یا ندهیم؟ نظرشان مهم هستن یا نیستن؟ اشتباه می‌کنند(!) یا نمی‌کنند؟ مخاطبان آم اتور بهتر میفهمن یا منتقدان سینمایی؟ فروش بالا و پرطرفدار بودن ملاک خوب بودن یک فیلم است یا محتوای آن؟ کسی که برای پول نقد می نویسد دلیل بر بی ارزش بودن آن نقد است؟

    هدف سینما چیست؟ هنر؟ سرگرمی؟ ما صرفا فقط سرگرمی فیلم می‌بینیم یا دنبال فیلم مفهومی می گردیم؟ من به عنوان مخاطبی که به محتوای فیلم اهمیت می‌دهد، دنبال دیدگاهها منتقدان هستم، چون تقریبا نظرم مثل آنهاست. و آنهایی که به محتوای فیلم اهمیتی نمیدهند، دنبال نمره یا دیدگاهها منتقدان نیستن! پس این مطلب فقط جهت کوبیدن ما بود؟ و یا میخواستید راه آم.اتورگونه پیش بگیریم؟!

    کسی که فقط محض سرگرمی فیلم می بیند، یک مخاطب معمولی است و به محتوای درون فیلم اهمیتی نمیدهد و اونیکه به محتوای فیلم توجه داره، یک مخاطب خاص است.

    من تا الان فیلم in ti me را بیشتر از ۴ بار دیده ام. آخرین باری که دیدمش یک هفته پیش بود. هنوزم فیلم سرگرم کننده ای است برام اما محتوای فیلم به شدت ضعیفه که نیازی به گفتنش نیست.

    شما فیلم in tim e را چند بار دیده اید و هنوز هم براتون لذت‌بخش است اما تا حالا شده این فیلم را موشکافی کنید؟ شخصیت پردازی این فیلم خوب بود یا بد؟ داستانش منطقی بود؟ روند روایتش چطوری بود؟ چه نظری درباره دکوپاژ و میزانسن دارید؟ دیالوگ ها با هدف نوشته شده اند یا نه؟ اتفاقات فیلم ارتباطی با دنیای واقعی داشت یا نه؟ در آخر که مهمترین عامل موفقیت یک فیلم است اینه که چه پیامی برای ما داشت؟ تا حالا شده لای فیلم را باز کنید و به درون آن نگاه بندازید؟
    و در مورد فیلم های
    جوخه انتحار و بتمن علیه سوپ رمن، وارکرفت… چیزی نگم بهتره!!

    مهم ترین بخش مطلب نتیجه‌گیری آن است که
    خودتان جواب خودتان را دادید: شما یک مخاطب آمات ور هستید نه یک منتقد یا نظریه پرداز سینما!! پس بهتر می بود بجای نوشتن مطلبی که موضوع ش را نمیدانید، لااقل کمی غذای غیرآم.اتوری میخوردین بعد می نوشتید!

    این موضوع پیچیده ای است که با یک یا چند مطلب حل نمی شود. بهتون پیشنهاد می کنم کتاب هنر سینما بخونید. واقعا بدردتون میخوره.

    بخاطر لحن صحبتم ببخشید! :deadrose:

  • این مورد تو گیم هم صدق میکنه! نظر منتقدا یا نظر خودمون؟

[سینماگیمفا]: منتقدان فیلم یا نظر خودمان؟ مسئله این است - گیمفا
[سینماگیمفا]: منتقدان فیلم یا نظر خودمان؟ مسئله این است - گیمفا