Battlefield 1 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Battlefield 1 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Battlefield 1 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Battlefield 1 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا

Battlefield 1 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی

مهزیار رحیمی دوست
۲۳:۱۳ ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
اسلحه‌های جدیدی برای بازی battlefield 1 منتشر خواهد شد

Battlefield 1 عنوانی است که خیلی از بازی­‌بازان انتظارش را می‌­کشیدند. Battlefield 1 که با موتور فراست بایت ۳ ساخته شده است و از ویژگی Photogrammetry سود می‌­برد، نوید یکی از زیباترین بازی­‌های رایانه­‌های شخصی تا به امروز را می­‌دهد. بنابراین زمان آن است که ببینیم این عنوان روی رایانه­‌های شخصی چگونه عمل می‌کند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گیمفا همراه باشید.

در این بررسی، برای CPU از یک Intel i7 4930K (توربوبوست شده در ۴٫۲ گیگاهرتز)، ۸ گیگابایت رم، یک کارت گرافیکی NVIDIA GTX980Ti و یک کارت گرافیکی GTX690، ویندوز ۱۰ ۶۴ بیتی و آخرین درایور نسخه WHQL از درایورهای GeForce استفاده شده است. NVIDIA برای این عنوان یک پروفایل SLI ارائه کرده است بنابراین نیازی نیست که تنظیمات ابزار NVIDIA را دستکاری کنید تا بتوانید آن را فعال کنید.

Battlefield 1 را به راحتی می­‌توان یک عنوان نیازمند پردازنده (CPU) تعریف کرد؛ به خصوص در هنگام مسابقات چند نفره حالت Conquest که ۶۴ بازیکن در سرور وجود دارد. البته این به هیچ وجه به این معنا نیست که بخش تک نفره آن به پردازنده چندانی نیاز نداشته باشد. همانطور که در زیر مشاهده می­‌کنید، هنگام تست Battlefield 1، چه در بخش تک نفره و چه در بخش چند نفره، تمام شش هسته پردازنده تا آخرین توان خود در حال استفاده بودند.

نمودار پردازنده

نمودار پردازنده

برای این که متوجه شویم که بازی روی پردازنده‌­های دیگر چگونه اجرا می­‌شود، یک پردازنده دو هسته‌­ای و یک پردازنده چهار هسته­‌ای را شبیه­‌سازی کردیم و نتایج بسیار جالب بود. بدون فعال کردن گزینه Hyper Threading، پردازنده دو هسته­‌ای شبیه سازی شده قادر به ارائه عملکرد قابل قبولی نبود، در حالی که پردازنده چهار هسته­‌ای شبیه‌سازی شده هم قادر به ارائه نرخ فریم پایداری در ۶۰ فریم بر ثانیه نبود.

هرچند، هنگامی که Hyper Threading را فعال کردیم، بهبود عملکرد قابل توجهی را حتی بر روی سیستم شش هسته‌­ایمان هم مشاهده کردیم. با فعال بودن Hyper Threading، پردازنده دو هسته­‌ای شبیه‌سازی شده قادر بود که ۴۰-۵۰ فریم در ثانیه را اجرا کند. (هرچند با لگ فراوان، که البته به اندازه زمانی که Hyper Threading فعال نبود آزار دهنده نبودند). در این حال پردازنده چهار هسته‌­ای شبیه سازی شده قادر بود نرخ فریم پایداری در ۶۰ فریم بر ثانیه ارائه کند.

پردازنده دو هسته‌ای

پردازنده دو هسته‌ای

پردازنده چهار هسته‌ای

پردازنده چهار هسته‌ای

پردازنده شش هسته‌ای

پردازنده شش هسته‌ای

کاملا مشخص است که قابلیت­‌های چند نخی (Multi-threading) موتور فراست بایت ۳، جزو بهترین­‌هایی است که تاکنون دیده‌­ایم. در این بررسی­‌ها مشخص شد که پردازنده شش هسته­‌ای ما، کارت گرافیکی را محدود کرده بود. حتی با وجود این که قادر بودیم نرخ فریم پایداری در ۶۰ فریم بر ثانیه را تجربه کنیم. به طور کلی این بدین معنا است که بازی­‌بازان رایانه‌­های شخصی به پردازنده بسیار قدرتمندی نیاز دارند تا دچار افت فریم احتمالی نشوند.

از نظر گرافیکی، Battlefield 1 یکی از زیباترین بازی­‌های سال ۲۰۱۶ برای رایانه­‌های شخصی است. محیط بازی شگفت­‌انگیز است، سیستم تخریب و تغییرات زمین بازبینی شده‌­اند، شما می‌­توانید بسیاری از ساختمان­‌ها را تخریب کنید (البته نه همه آن­‌ها را)، تمام شخصیت­‌ها به شدت دارای جزئیات هستند، جعبه­‌هایی که از آسمان فرستاده می­‌شوند و سیستم نور پردازی هم خارق­‌العاده هستند. تنها گله و شکایت ما، فرو رفتن قابل توجه تقریبا در همه اشیا، حتی در تنظیمات الترا است. جدای از آن، Battlefield 1 نمایشی تحسین برانگیز از تکنولوژی است.

با این که Battlefield 1 خیلی زیبا به نظر می­‌رسد، اما نیازمند کارت گرافیکی بسیار قدرتمندی نیست. کارت گرافیک GTX690 قادر بود نرخ فریم ثابتی در ۶۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن ۱۰۸۰ و تنظیمات الترا (تنظیمات بافت را به High کاهش دادیم تا از محدودیت بخاطر رم جلوگیری کنیم) ارائه دهد. کارت گرافیک GTX980Ti قادر بود بازی را با ۱۰۰ فریم در ثانیه در رزولوشن ۱۰۸۰ و تنظیمات الترا اجرا کند (البته گاهی به دلیل محدودیت پردازنده به ۸۰ فریم بر ثانیه افت می­‌کرد). در رزولوشن ۴K هم با ۴۰ تا ۵۰ فریم بر ثانیه اجرا شد.

دایس (DICE)، تعداد قابل توجهی تنظیمات برای دستکاری قرار داده است. بازی­‌بازان رایانه­‌های شخصی می‌­توانند کیفیت بافت­‌ها، فیلتر کردن بافت­‌ها، نور پردازی، افکت‌ها، پردازش­‌های بعد، شبکه، زمین، Anti-Aliasing  و Ambient Occlusion را تغییر دهند. همچنین لغزنده­‌هایی برای تنظیم میدان دید و رزولوشن به همراه تنظیمات عمق میدان دید، تاری هنگام حرکت و کور رنگی وجود دارد.

تنظیمات

تنظیمات

تنظیمات

تنظیمات

 

 

 

 

 

 

 

همانطور که ممکن است شنیده باشید، بازی از دایرکت ایکس ۱۲ هم پشتیبانی می­‌کند و این چیزی است که ما را شگفت زده کرد. چرا که دایس (DICE)، تیمی بود که پشت منتل (Mantle) بود، بنابراین ما انتظار داریم که عناوین Battlefield آن از ولکان (Vulkan)، سود ببرند. در عوض، دایس تصمیم گرفت که از آخرین نسخه رابط مایکروسافت پشتیبانی کند؛ و نتیجه، حداقل برای صاحبان NVIDIA، آنقدرها هم خوب نیست… باز هم!

Battlefield 1 روی سخت افزار NVIDIA، با دایرکت ایکس ۱۲ کندتر از دایرکت ایکس ۱۱ اجرا می­‌شود. این اتفاق روی هر دو معماری مکسول و پاسکال روی می­‌دهد. با کارت گرافیکی GTX980Ti، تفاوت ۱۰ فریم در ثانیه‌­ای بین حالت­‌های دایرکت ایکس ۱۱ و ۱۲ وجود داشت. بنابراین، به شدت توصیه می­‌کنیم که دارندگان NIVIDIA از استفاده از دایرکت ایکس ۱۲ خودداری کنند، چرا که این بازی هم عنوانی­ است که دایرکت ایکس ۱۱ روی سخت افزار NVIDIA بهتر عمل می­‌کند.

البته باید اشاره کرد که ما هیچ خطا یا مشکلات مربوط به شبکه و ثباتی را تجربه نکردیم. همانند تمام عناوین گذشته دایس، مکانیک‌­های کنترلی بسیار عالی هستند و گزینه‌­ای برای غیرفعال کردن شتاب موس وجود دارد. به جای تکیه کردن به بتل نت (Battlenet)، دایس سرانجام یک مرورگر سرور داخل بازی قرار داده است و بسیار از آن راضی هستیم.

روی هم رفته، Battlefield 1 محصولی است که کاملا روی آن کار شده است و بسیار خوب روی رایانه­‌های شخصی اجرا می­‌شود. خوشبختانه با وجود موتور فراست بایت ۳، Battlefield 1 جزو بازی­‌هایی است که در سال ۲۰۱۶ بیشترین بهینه‌­سازی برای رایانه­‌های شخصی روی آن انجام شده است و حتی با این که بسیار عالی به نظر می­‌رسد، نیازمند کارت گرافیکی خیلی قدرتمندی نیست. هرچند به دلیل ذات پویا و آشوبی آن، بازی به پردازنده قدرتمندی نیازمند است تا بتوان از آن در تنظیمات الترا لذت برد. همچنین به شدت به دارندگان پردازنده‌­های چهار هسته‌­ای پیشنهاد می­‌کنیم که Hyper Threading را فعال کنند چرا که در این عنوان به خصوص، بهبود عملکرد قابل توجهی را مشاهده خواهند کرد. و در آخر، بله، این نیازمندی­‌های پردازنده کاملا قابل توجیه هستند، چرا که سیستم تغییرات زمین و تخریب کلی، نقشی حیاتی در Battlefield 1 ایفا می‌­کنند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Battlefield 1 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Battlefield 1 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Battlefield 1 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Battlefield 1 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Battlefield 1 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Battlefield 1 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Battlefield 1 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا