مرثیه ای برای یک رویا...| پیش نمایش بازی NieR: Automata | گیمفا
مرثیه ای برای یک رویا...| پیش نمایش بازی NieR: Automata | گیمفا
مرثیه ای برای یک رویا...| پیش نمایش بازی NieR: Automata | گیمفا
مرثیه ای برای یک رویا...| پیش نمایش بازی NieR: Automata | گیمفا

مرثیه ای برای یک رویا…| پیش نمایش بازی NieR: Automata

سعید آقابابایی
۰۸:۴۵ ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
مرثیه ای برای یک رویا...| پیش نمایش بازی NieR: Automata | گیمفا

ماشینی شدن و انجام تمام کارهای بشر توسط ماشین ها رویایی است که از قدیم وجود داشته و کم کم نیز دارد کاملا تعبیر می شود، اما اگر این گونه شود، ایا سال ها بعد بر مزار این رویا نشسته ایم و برای آن مرثبه می خوانیم؟ مرثیه نابودی توسط هوش خودمان، مرثیه “خودم کردم که لعنت برخودم باد.” بله این طور به نظر می رسد. لااقل تا جایی که ما فکر می کنیم و دیده ایم، در صورت رخ دادن چنین اتفاقی، باید مرثیه که هیچ، فاتحه خود را نیز بخوانیم! اما و فقط اما اگر اتفاق بیافتد. قبلا محال بود حتی بگوییم اگر رخ دهد، زیرا برایمان محال می نمود، ولی اکنون به ارامی و زیر لب با ترس و لرز می گوییم اگر اتفاق بیافتد. یعنی به ان شانس می دهیم، هر چند بسیار اندک. همه چیز در حد یک سوال است. سوال هایی بی جواب که دلمان می خواهد جواب آن ها را بدانیم. سرانجام روزی اتفاق خواهد افتاد؟… بالاخره دنیا آن روز را خواهید دید؟… ما روزی به ماشین ها به مشکل خواهیم خورد و با ساخته های ذهن خلاق و دستان توانمند خود درگیر خواهیم شد؟ آن قدر آن ها را باهوش می کنیم که سرانجام از خودمان نیز باهوش تر می شوند و سرنوشتمان را با نابودی رقم می زنند؟ دیگر دارد کم کم باورم می شود که آن روز خواهد رسید. به هر سمت و سویی که نگاه می کنیم، بازی هایی که ساخته می شوند، فیلم هایی که خلق می شوند، اخبار های تکنولوژی که پخش می شوند، همه و همه این را می گویند که شاید چنین روزی خیلی هم نشدنی نباشد و شاید روزی هوش مصنوعی بر هوش طبیعی غلبه کند و فائق آید.

انوع و اقسام بازی ها و فیلم ها و … را می بینیم که به موضوع روزی می پردازند که ماشین ها بر انسان ها پیروز شده اند، روزی که در هیچ کدام از این ساخته ها روز خوبی نیست (یه روز خوب نمیاد!). حتی برخی عناوین مثل Horizon Zero Dawn پا را فراتر می گذارند و دنیا و تمدنی عصر حجر گونه را قرن ها بعد از انقلاب ماشین ها و در دست گرفتن حکومت مطلق توسط آن ها نشان می دهند که گویی همه چیز چرخیده و به نقطه صفر رسیده است. شاید دنیاهای این بازی ها و فیلم ها با هم فرق داشته بشند، داستان های آنها متفاوت باشند، مبارزات آن ها به نوعی منحصر به فرد باشد اما یک چیز ثابت است، “نبرد معدود انسان های باقیمانده با ماشین ها برای جلوگیری از انقراض نسل بشر”. انسان میل وحشتناکی به بقا دارد و تابع انسانیت به طور عجیبی به سمت بقا میل می کند، وقتی پای جانمان وسط می آید کارهایی می کنیم که محال است در حالت عادی حتی به آن ها فکر کنیم، وقتی پای مرگ و زندگی ما در میان است قدرتمان چند برابر می شود و چنان می جنگیم که تا به حال سابقه نداشته است و حتی از خودمان انتظار چنین نیرویی را نیز نداشته ایم اما میل به زندگی آن را در وجودمان بیدار می کند.

nier automata

NieR: Automata نوید یک بازی فوق العاده را می دهد

اگر به خاطر داشته باشد در مقاله “تکنولوژی، پلکان ترقی یا آوای اضمحلال بشر؟ | نقد و بررسی Deus Ex: Mankind Divided” کاملا در مورد پیشرفت تکنولوژی و ضرباتی که می تواند به انسان وارد کند و ترس هایی که که ما انسان ها از آن داریم صحبت کردیم و به صورت خلاصه جنبه های مختلفی از آن را شکافتیم. بد نیست تا نگاهی به آن مطلب انداخته و از آن جا که در بازی مورد نظر ما در این مقاله نیز به نوعی شاهد مبارزه انسان ها و ربات ها هستیم (هر چند با دیدی کاملا متفاوت)، صحبت در این مورد خالی از لطف نخواهد بود. “اگر ۳۰ سال قبل به کسی می گفتند در چند دهه آینده شاهد مواردی مثل واقعیت مجازی و قرار گرفتن خود بازیباز در دنیای بازی خواهیم بود یا کیفیتی به اندازه نسل هشتم در بازی های رایانه ای وجود خواهد داشت یا مثلا مقداری از پیشرفت‌های تکنولوژی در سال های اخیر را به وی وعده می دادیم قطعا باور نمی کرد و شاید دم از دیوانه بودن ما می‌زد. اما اکنون سال‌ها گذشته است واگر کسی در حال حاضر به ما بگوید تا ۳۰ سال آینده ربات‌های کاملا مانند انسان در جوامع زندگی خواهند کرد (مانند بازی Detroit: Become Human) دیگر نمی گوییم محال است زیرا تکنولوژی و سرعت پیشرفت و قدرت آن را باور کرده‌ایم. حتی شاید از آن بترسیم.

clyodwzvyaiyjcs

برای طرفداران سرسخت و پر و پاقرص بازی…

وقتی ذهن جامعه درگیر یک موضوع است قطعا کارگردانان و فیلم سازان و .. نیز که عضوی از همین جوامع هستند این موارد ذهنشان را در گیر می کند و فیلمنامه نویسان این موضوع را در ذهن خود می پرورانند و سعی می کنند تا آن را در آینده برانداز کنند تا ببینند اگر چنین اتفاقی بیافتد، ۲۰ سال بعد از آن زندگی چگونه خواهد بود. این طور است. قطعا نمی تواند غیر از این باشد. پس فکر می کنید دلیل ساخت این همه بازی و فیلم که بر محوریت موضوع “گرفتن گریبان بشر توسط تکنولوژی که خود تولید کرده است” یا “هوش های مصنوعی غیر قابل کنترل بشر” قرار دارند چیست؟ دلیل آن همان طور که در چند سطر بالاتر خدمت شما عرض کردم باز می گردد به این که ذهن مردم و جامعه با این موضوع درگیر است و دوست دارند تا ببینند اگر این موارد اتفاق بیافتند زندگی انسان ها چه می شود. ذهن کنجکاو بشر میخواهد کنکاش کند و بفهمد که اگر این موارد به وقوع بپیوندند چه بر سر حوامع انسانی رخ خواهد داد و به همین دلیل هم مدام احتمالات مختلف این وقایع را در قالب فیلم ها و بازی های مختلف مطرح می کند تا ذهن کنجکاو و درگیر خود را تسلی بخشد.

۲۴۳۵۱۹۴ nier

امیل، پروتاگونیست خوش تیپ بازی اصلی این سری..

معمولا هم اگر دقت کرده باشید می بینید که این قبیل موضوعات همیشه در باره موارد منفی هستند و مثلا کسی نمی آید بررسی کند که اگر فلان اتفاق خیلی خوب در آینده رخ دهد زندگی انسان ها چه می شود؟ بلکه همواره این مطرح می شود که اگر فلان بلا بر سر انسان‌ها بیاید آنها چه می کنند. می دانید چرا؟ چون از آنها می ترسیم. انسان وقتی می ترسد شروع به گمانه زنی می کند که اگر فلان اتفاق بیافتد چه می شود؟ چقدر احتمال رهایی داریم؟ چقدر احتمال دارد نابود شویم؟ آیا می توان امیدوار بود؟ انسان به همه این ها می پردازذ تا در این میان کورسوی امیدی برای خود پیدا کند و به خود آرامش بدهد. یکی از همین موضوعات که در سال‌های اخیر زیاد آن را می بینیم و به ان پرداخته می شود مسئله ازتقا یافتن فیزیکی و حتی ذهنی انسان ها به وسیله تکنواوژی است که از زیر شاخه های همان موضوع “جنگ تکنولوژی در برابر انسان” است و بسیار ذهن ها را به خود درگیر کرده است که اگر تعدادی از انسان ها و مثلا نیروهای نظامی و ارتشی ازتقا یابند و دستکاری شوند و ابر سربازها و … خلق شوند چه رخ خواهد داد.

nier 01 cs1w1 1280x720

انواع و اقسام ربات ها در بازی وجود دارند

شاید در ابتدا به عنوان نیت دفاع از کشور و … مطرح شوند اما در نهایت صدمات جبران ناپذیری به جامعه و شاکله خانواده ها خواهد زد. به هر حال همان ابر سربازها باید با تمام مشکلاتی که ناشی از دستکاری شدن و ارتقا یافتن فیزیکی و ذهنی به آن دچار شده اند به خانواده خود بر گردند و در میان مردم عادی زندگی کنند. آیا دیگر کسی به آن ها به چشم یک انسان نگاه خواهد کرد یا یک ماشین؟ ایا آنها می توانند دوباره آغوش گرم خانواده خود را داشته باشند؟ هزاران اما و اگر دیگر نیز مطرح است که اگر بخواهیم خودمان را گول نزنیم می دانیم که جواب آنها همه منفی است و این قبیل موارد به پایان های خوشی ختم نخواهند شد. در این مطلب قصد داریم تا به بیان اطلاعاتی که تاکنون از یکی از عناوین زیبای این روزها منتشر شده است بپردازیم و با هم شانس موفقیت یا شکست این بازی را که NieR: Automata نام دارد بر اساس اطلاعات ان، بررسی نماییم. پس پیشنهاد می کنم که در ادامه با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا با مطلب “پیش نمایش NieR: Automata” همراه شوید.

nier automata e3 2016 screen 2

مبارزه با این دستکش های قدرتمند خیلی لذتبخش خواهد بود…

بازی اصلی NieR را بسیار دوست داشتم. عنوانی که مطمئن هستم اکثریبت شما و شاید بیش از ۹۵ درصد از شما عزیزان قبلا و پیش از معرفی NieR: Automata حتی نمی دانسته اید که عنوانی دیگر از این سری نیز وجود داشته است هر چند که ناشر آن کمپانی خوشنام اسکوئر انیکس باشد. از آن جایی که کمتر عنوان نقش آفرینی تاکنون و در طی این سال ها از زیر دستم در رفته است، عنوان NieR را نیز خیلی زود و در همان نسل هفتم و زمان انتشار آن کشف کردم و قصد تجربه آن را کردم. شخصیت اصلی بازی بسیار خوش تیپ و جذاب بود. مردی با چهره ای بسیار مصمم و موهایی بلند و تماما سفید رنگ که نگاهی قدرتمند داشت و نام او امیل بود. با شروع بازی در یافتم که NieR یک نقش آفرینی خاص است و درست است که بسیاری از المان های ثابت و همیشگی نقش افرینی های غربی و گاها ژاپنی را در خود داشت اما اتمسفر و شخصیت های آن و غم عجیبی که در دنیای آن وجود داشت NieR را از هر عنوان دیگری متمایز می کرد.

bookwalker ۴۲۰۲۰۱۶ ۶۰۴۱۲ pm book™walker for windows viewing screen

به این می گویند نورپردازی فوق العاده…

بازی ضعف هایی داشت اما به هیچ عنوان باعث نمی شد تا آن را تبدیل به یک بازی ضعیف کنند و به واقع تجربه آن، یک تجربه لذت بخش برای من محسوب می شد که شبیه به هیچ عنوان دیگری نبود. NieR در حقبقت یک عنوان فرعی یا اسپین آف از سری عناوین Drakengard بود و پایان پنجم بازی اول این فرنچایز را دنبال می کرد. این عنوان توسط استودیو Cavia ساخته و در سال ۲۰۱۰ میلادی توسط کمپانی خوش نام اسکوئر انیکس برای کنسول های نسل هفتمی ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ منتشر گردید و امتیازاتی مثل ۷/۱۰ را از وبسایت آی جی ان دریافت کرد و متای ان بازی نیز در همین حدود بود. نمرات خبر از یک بازی خوب می دادند، نه بیشتر و نه کمتر. اما کسانی که آن را تجربه کردند بی شک لذت بیشتری از حد یک بازی با نمره ۷ بردند زیرا این بازی تم بسیار عجیبی داشت و سکوت غمناکی که در دنیای آن جریان داشت شما را جذب خود می کرد و شخصیت اصلی بازی نیز برای بازیباز جذابیت داشت چه از لحاظ ظاهری و چه از نظر اهدافی که دنبال می کرد. موسیقی متن این عنوان نیز عالی بود و کاملا با جو آن هم خوانی داشت. حال پس از چندین سال، داریم به زمان عرضه نسخه دیگری از سری NieR نزدیک می شویم و بدون شک طرفداران این سری و همینطور  Drakengard امید زیادی به آن دارند. امیدی که امیدواریم محقق گردد.

nierautomata 7

شخصیت های بازی بسیار زیبا طراحی شده اند، همگی هم که مونث هستند!!

البته که داشتن این امید و خوش بینی بی دلیل نیز نیست، زیرا که یکی از زیباترین عناوینی که در چند ماه گذشته با توجه به ویدئوها و اطلاعات مختلفی که از آن منتشر شده است، نوید عنوانی بسیار زیبا را داده است و طرفداران زیادی را نیز پیدا کرده، بازی NieR: Automata است که اتفاقا به نوعی به مسئله جنگ با ربات ها می پردازد، اما با روش خاص خود و از زاویه دید خاص سازندگان این عنوان. اگر یک کلمه را با توجه به دیده های خود از این عنوان بخواهیم بیان کنیم به عقیده من آن یک واژه، “خاص” خواهد بود. NieR: Automata از هر جهت بازی خاصی است. اتمسفر و شخصیت های آن و طراحی آن ها فریاد می زند که من یک بازی منحصر به فرد هستم و مانند من را ندیده اید. Nier: Automata نخستین بار در کنفرانس خبری Square Enix در نمایشگاه  Electronic Entertainment Expo یا همان E3 سال ۲۰۱۵ معرفی گردید با عنوان پروژه جدید NieR. نام اصلی بازی به دلیل این که می توانست حاوی نشانه هایی از زمینه اصلی و پلات داستانی بازی باشد رسما در زمان معرفی اعلام نشد.

nierautomata 11

سلاح ها به طور جالبی در نزدیک شخصیت های بازی معلق هستند

در زمان معرفی بازی بر طبق گفته سازندگان، تنها چیزی حدود ۱۰ درصد از ساخت بازی به اتمام رسیده بوده است. در مراسم هفته گیم پاریس Paris Games Week در سال ۲۰۱۵ بود که نام اصلی بازی به همراه تریلر گیم پلی و سال عرضه آن به طور رسمی اعلام گردید. در ابتدا قرار بود تا بازی در نوامبر سال ۲۰۱۶ منتشر گردد اما اسکوئر انیکس به دلیل نگرانی از موفقیت تجاری بازی با توجه به بازی هایی که در ان زمان عرضه می شوند، انتشار بازی را با تاخیر مواجه کرد و این زمان اضافی به سازندگان فرصت داد تا هر چه بیشتر کیفیت بازی را بالا ببرند، آن را کاملا پولیش کرده و همچنین گیم پلی بازی را تا حد ممکن بالانس نمایند. همچنین بعد از مدتی مشخص گردید که بازی علاوه بر نسخه پلی استیشن ۴، دارای نسخه رایانه های شخصی در استیم نیز خواهد بود که البته تنها به صورت دیجیتالی می باشد.

bookwalker ۴۲۰۲۰۱۶ ۶۰۵۳۷ pm book™walker for windows viewing screen

مبارزات بازی بسیار روان و یاد آور بایونتا هستن… بالاخره پلاتینیوم گیمز است دیگر

روند تولید NieR: Automata در سال ۲۰۱۴ کلید خورد، زمانی که خالق این سری یعنی Taro Yoko، تهیه کننده آن بعنی Yosuke Saito, و آهنگساز سری Keiichi Okabe، به نقش های خود بازگشتند. Atsushi Inaba به عنوان co-producer برای Platinum Games کار می کند و  هنرمند Square Enix یعنی اقای Akihiko Yoshida طراحی شخصیت های اصلی بازی را بر عهده دارد. از ابتدای این پروژه، هدف آن بود که یک عنوان کاملا جدید بسیارند در حالی که روح سری NieR کاملا در آن جریان داشته و مشخص باشد. آن ها قصد داشتند تا اکشن و مبارزات بازی را نسبت به نسخه اصلی بسیار بهبود بخشند و ایرادات گیم پلی عنوان اصلی را در این نسخه شاهد نباشیم. به همبن دلیل نیز انتخاب پلاتینیوم گیمز که یکی از برترین اکشن سازان و هگ اند اسلش سازان در دنیا است، انتخاب بسیار خوبی در راستای بهبود مبارزات بازی به نظر می رسید. از آن جا که این پروژه کاملا برای سازندگان بازی جدید بود، به گفته خود آنها در روند ساخت دنیای بزرگ بازی و المان هایی که برای آن ها جدید بوده است با چالش های زیادی روبرو شده اند که آن ها را از سر گذرانیده اند.

nier automata 201606 ss boss 02 online 0 0

کار سختی را برای جاخالی دادن از حملات برخی دشمنان داریم.

 NieR: Automata به مانند عنوان اصلی یک بازی اکشن نقش آفرینی است که توسط Platinum Games در حال ساخت است و به وسیله کمپانی اسکوئر انیکس نیز منتشر خواهد شد. این عنوان بر روی پلتفرم های پلی استیشن ۴ و رایانه های شخصی عرضه خواهد شد. بازی در همان دنیای بازی اصلی این سری اتفاق می افتاد که خود بخشی از دنیا و در واقع اسپین آف سری Drakengard است. در NieR: Automata شاهد نبردی سخت و مرگبار بین ماشین ها (که توسط گروهی مهاجم از دنیای دیگر ساخته شده اند) و بازمانده های جوامع انسانی هستیم. داستان این بازی، مبارزات ربات آندروید combat android) 2B)، هم تیمی او ۹S و obsolete prototype) A2) را دنبال می کند. همان طور که مشاهده می کنید و در ابتدای مقاله نیز خدمت شما عزیزان عرض کردم، داستان این عنوان نیز کاملا زاده درگیری ذهن نویسندگان آن با موضوع “چه می شود اگر…” است که در نهایت به “نبرد معدود انسان های باقیمانده با ماشین ها برای جلوگیری از انقراض نسل بشر” ختم شده است. انسان ها همیشه می جنگند، تا لحظه آخر و تا آخرین قطزه خون. اما این بار و در  NieR: Automata خود انسان ها نیز به وسیله ربات ها می جنگند زیرا نبرد کاملا نابرابر است.

nier automata tgs 2016 trailer

در بازی با شخصیت های زیاد سر و کار خواهید داشت

NieR: Automata همان تم آخرالزمانی و post-apocalyptic بازی NieR را با خود به همراه دارد و در واقع این عنوان در ادامه پایان پنجم بازی اصلی رخ می دهد و سازندگان برای بیان داستان NieR: Automata، پنجمین پایان بازی اصلی را انتخاب کرده اند و به عنوان مرجع قرار داده اند. در عین این که NieR: Automata همان اتمسفر تاریک و غمزده سری Drakengard و داستان گویی چند شاخه آن را دنبال می کند ولی هیچ گونه ارتباط داستان گویی مستقیمی بین NieR: Automata و هیچ عنوان دیگری در این سری وجود ندارد. بازی در زمان نامعلومی بعد از وقایع بازی اصلی رخ می دهد و همانطور که قبلا اشاره شد جول محور مبارزه بین بازماندگان انسان ها و ارتش ماشینی ساخته شده توسط مهاجمانی از دنیای دیگر، می چرخد. حملات شدید اولیه بیگانگان انسان ها را مجبور کرده است تا به ماه نقل مکان کنند. انسان ها از این منظقه، ربات هایی مبارز که به طور کلی به ان ها “YoRHa” گفته می شود را به زمین می فرستند تا با مهاجمان در این جنگ تحمیلی مبارزه نمایند. این نوع از ربات ها با این که گفته می شود کاملا عاری از احساس هستند و حتی نام واقعی هم ندارند، اما به وضوح هر کدام شخصیتی خاص دارند و رفتارهایی که آن ها را از دیگر همراهانشان ممایز می سازد و حالتی انسانی تر به آن ها می دهد. YoRHa ها از محلی به نام Bunker فرمان می گیرند که پایگاهی است در یک اربیت بالاتر از زمین برای سازماندهی مبارزه با ماشین های مهاجم و مقاومت در برابر آن ها.

nier automata 2015 10 29 15 004

شما می توانید بین دو ست از سلاح ها انتخاب کنید و در مبارزات آن ها را سریعا تغییر دهید

پروتاگونیست اصلی بازی YoRHa No. 2 Model B یا به اختصار “۲B” نام دارد که یک اندروید YoRHa مدل مونث است و مدل رفتاری اصلی آن ها خونسرد و کاملا متمرکز بودن است. وی توسط YoRHa No. 9 Model S یا همان “۹S” که یک اندروید مختص شناسایی است و نسبت به تمامی مدل های دیگر واکنش های احساسی بیشتری را از خود نشان می دهد، همراهی می شود و هر دو توسط YoRHa Model A No. 2 یا همان “A2” که یک آندروید پروتوتایپ منسوخ شده از رده ۲B ها می باشد، محافظت می شوند که شخصیتی بسیار کم حرف دارد و همیشه ترجیح می دهد تا به تنهایی عمل کند. شخصیت های دیگری نیز در بازی حضور دارند مانند فرمانده گروه که یک آندروید فرماندهی در مرکز Bunker است، Adam and Eve که دو برادر هستند با انگیزه های نامعلوم، Pascal که ماشینی است با تمایل بسیار زیاد به صلح و مخالف درگیری و جنگ، Devola و Popola که اندروید هایی هستند که گروه مقاومت را یاری می کنند، شخصیت اصلی و پروتاگونیست بازی اصلی NieR یعنی Emil که در طول سال ها حافظه اش را از دست داده است، اندرویدهای اجرایی مختلف و همین طور پادهایی که واحدهای YoRHa را در مبارزات یاری می کنند و به نوعی نقش حمایتی در مبارزات و واسطه ارتباطی بین مرکز Bunker و واحدهای YoRHa را دارا هستند. همچنبین دیگر شخصیت هایی هم از بازی اصلی NieR و عنوان Drakengard 3 نیز حضور دارند.

۲۲۵۳۲۲۰۸۹۸۶ bcb6be3cf7 o

جاخالی دادن به موقع از حمله دشمنان به شما فرصتی را می دهد برای اجرای حمله ای خاص و بسیار کشنده تر

Nier: Automata کاملا حس و حال یک بازی کلاسیک Platinum Games را دارد  و در واقع می توان گفت هم شبیه به بازی قبلی خود است و هم شبیه نیست. از نظر تم تاریک بازی و دنیایی آزاد که با پیشرفت داستان بازی، باز می شود و طراح شخصیت ها و سازنده موسیقی یکسان با عنوان اصلی، Nier: Automata کاملا شبیه به نسخه قبلی خود است اما آن چه باعث تفاوت اصلی مخصوصا در گیم پلی آن می شود تفاوت در هسته اصلی بازی است. این عنوان توسط Platinum Games در حال ساخت است، استودیویی که بیشتر از همه برای ساخت عناوین اکشن فوق العاده عالی شناخته می شود و کاملا مشخص است که Nier: Automata نیز در این زمینه نامید کننده نخواهد بود. Takahisa Taura طراح ارشد Platinum در این مورد گفته است که Nier: Automata توسط  نسل جوان تر این استودیو ساخته شده است، یعنی تیمی از طراحان جدید که شدیدا قصد دارند توانایی و کیفیت خود را با ساخت این عنوان ثابت نمایند. تیم قدیمی و اصلی این استودیو تمرکز اصلی خود را بر روی Scalebound گذاشته اند و Taura و تیمش بر روی Nier: Automata متمرکز هستند.

e3 2015 platinum games unveils nier new project for ps4 trailer concept art here 5

بازی فضاسازی بسیار غمگینی دارد…

NieR: Automata در یک کلام، یک اکشن نقش آفرینی با مبارزات سریع است که در دنیایی آزاد اتفاق می افتد. بازیبازان در طی مسیر بازی کنترل چند شخصیت مختلف را به دست می گیرند. به مانند تمامی بازی های این سبک شما در بازی توانایی چرخاندن دوربین بازی را به صورت ۳۶۰ درجه دارا هستید. همان طور که تاکنون در ویدئوهای بازی مشخص بوده و سازندگان بازی نیز به آن اشاره کرده اند، بازی دارای مبارزات اکشن سریعی است، اما آن ها المان های نقش آفرینی را نیز به بازی افزوده و همین طور مکانیک های عنوان اصلی NieR را نیز کاملا در مبارزات بازی و گیم پلی آن حفظ کرده اند. در مجموع وقتی گیم پلی بازی را با نسخه اصلی مقایسه می کنیم مشاهده می شود که با وجود اضافه شدن مکانیک ها و المان های جدید، کاملا استایل خاص مبارزات بازی قبلی هنوز هم در NieR: Automata حفظ شده است، همان طور که سازندگان نیز اعلام کرده اند از ابتدا چنین هدفی را دنبال می کرده اند. مبارزات اغلب حول محور سلاح های Melee و مباررات نزدیک می چرخند اما برخی مکانیک های سبک شوتر و مباررزات از راه دور نیز در بازی قرار دارند. به مانند عناوین Drakengard و بازی اصلی NieR، هر سلاحی که در گوشه و کنار دنیای بازی پیدا می کنید، یک داستان منحصر به فرد و جالب را با خود به همراه دارد.

۳۰۸۰۷۹۲ nierautomata 8

YoRHa ها با این که گفته می شود کاملا عاری از احساس هستند و حتی نام واقعی هم ندارند، اما به وضوح هر کدام شخصیتی خاص دارند و رفتارهایی که آن ها را از دیگر همراهانشان متمایز می سازد و حالتی انسانی تر به آن ها می دهد

بسیاری از افرادی که موفق شده اند تا نسخه هایی دمو از این عنوان را تجربه نمایند در اولین مورد، به این اشاره کرده اند که مبارزات بازی بسیار یادآور Bayonetta است. مبارزات کاملا روان و سیال هستند و تغییر بین سلاح ها و حملات بسیار خوش دست و آسان است. مبارزات بسیار سریع است و گویی که در میان دشمن در حال رقصیدن هستید. ۲B می تواند بپرد، سریعا حرکت کند و جاخالی دهد تا از حملات در امان بماند، حملات سبک و سنگین اجرا نماید. جاخالی دادن به موقع از حمله دشمنان به شما فرصتی را می دهد برای اجرای حمله ای خاص و بسیار کشنده تر. شما می توانید بین دو ست از سلاح ها انتخاب کنید و در مبارزات آن ها را سریعا تغییر دهید. یکی از ست ها شامل یک شمشیر بزرگ و یک کاتانا است و دیگری شامل یک کاتانا و یک جفت دستکش قدرتمند که بسیار مناسب مبارزات نزدیک است. ۲B و ۹S هر دو پادهایی دارند، ربات هایی کوچک که به دور  آنها می چرخند و هنگام مبارزات می توانند کارهایی از قبیل ظاهر شدن در نقش turrets و یا شلیک توپ هایی از انرژی را برای کمک به شما انجام دهند. آنها می توانند به صورت خودکار عمل کنند و یا خودتان کنترلشان را در دست بگیرید و شلیک کنید. تمامی این کارها را در زمانی بسیار کوتاه و حتی در روی هوا نیز می توانید انجام دهید که این بسیار حباتی است زیرا دشمنان شما اغلب بسیار سریع حرکت می کنند و شما نیز مجبورید همین کار را بکنید. مبارزات بازی به طور کامل یاد آور مبارزات روان و لذتبخشی مانند Bayonetta و یا DMC هستند که این بسیار لذتبخش و راضی کننده است. مبارزاتی سریع با اجرای فنون پشت سر هم و ساختن زنجیره ای از حملات مختلف و بالا و پایین بردن دشمنان بخت برگشته به زمین و آسمان طی اجرای این فنون.

۲۱۹۳۵۴۴۷۹۲۴ ۰dc6daa631 o

دنیای بازی بسیار زیبا طراحی شده است…

در بخش موسیقی بازی نیز نام هایی آشنا برای طرفداران این سری و Drakengard به چشم می خورد. اقای Keiichi Okabe که ساخت موسیقی هر دو بازی Nier و Drakengard 3 را برعهده داشته است باز هم با استودیوی خود یعنی band Monaca بازگشته است تا به همراه Keigo Hoashi موسیقی های عنوان NieR: Automata را ساخته و تنظیم نمایند. موسیقی های بازی با این که حال و هوای اشنایی دارند اما در زمینه های مختلف نسبت به عنوان قبلی تفاوت دارند و تم های جدیدی را در قطعات موسیقی این عنوان شاهد هستیم که نسبت به موسیقی بازی اصلی مقداری مکانیکی تر و خشن تر هستند و بیشتر از المان های محیطی در آن استفاده شده است که البته این مکانیکی تر شدن به توجه به حضور ربات ها و ماشین ها در بازی و در نقش های اصلی، بسیار طبیعی و هوشمندانه به نظر می رسد. موسیقی بازی بسته به شرایطی که بازی در آن قرار دارد تغییر می کند و هم شاهد قطعاتی سنگین تر و هم شنوای موسیقی هایی ملایم تر در بازی هستیم که تنوع خوبی به آن می بخشد. باید دید که در نسخه نهایی بازی ایا موسیقی بازی موفق شده است تا در کل روند بازی تاثیر گذار باشد و در ذات وجودی بازی حل شود یا خیر. البته با توجه به موسیقی هایی که تاکنون در ویدئوهای بازی شنیده ایم به نظر می رسد احتمال موفقیت آن بسیار بیشتر باشد.

۳۰۸۰۷۹۵ nier automata playstation 4 gameplay screenshot

برخی دشمنان چندین برابر از شما بزرگتر هستند…

NieR: Automata بازی بسیار زیبا و خاصی به نظر می رسد. شاید این عنوان، جزو بازی های همه پسند نباشد به خاظر اتمسفر خاصی که دارد اما قطعا و بدون هیچ شکی برای طرفداران بازی قبلی NieR و Drakengard یک عنوان فوق العاده جذاب خواهد بود و همین طور طرفداران عناوین اکشن نقش آفرینی نیز می توانند از این بازی لذت ببرند و یک تجربه خاص را به کارنامه عناوین خود اضافه نمایند. NieR: Automata از آن عناوینی نیست که هر ماه و هر سال پشت سر هم بازی مثل ان منتشر گردد و می تواند یک تجربه کاملا منحضر به فرد برای بازیبازان باشد. از زمانی که بازی معرفی گردید تا کنون که مدت زیاد می گذرد، با هر ویدئو و هر اطلاعاتی که از این بازی منتشر گردید طرفداران آن بیشتر و بیشتر شدند زیرا که هر کدام از آن ها نوید یک عنوان جذاب و موفق را به ما داده اند که می تواند ساعت ها ما را سرگرم کرده و طعم لذت ناب یک نقش آفرینی اکشن سریع و پرهیجان را به ما بچشاند.

bookwalker ۱۰۲۸۲۰۱۵ ۵۵۵۱۲ pm bookwalker for windows viewing screen

NieR: Automata عنوانی است که می توانیم خیلی به ان امیدوار باشیم… امیدوار به خلق یک تجربه بسیار لذتبخش.

با این که هیچ گاه و تحت هیچ شرایطی تا زمانی که خود، کنترل یک بازی را در دست نگیریم و تجربه کنیم نمیتوان با قطعیت از موفقیت یا شکست آن صحبت کرد، اما به هر حال با توجه به شواهد و قرائن و اطلاعاتی که از یک عنوان منتشر می شود می توان حدس زد که احتمال موفقیت بازی بیشتر است با شکست آن. بدون شک NieR: Automata عنوانی است که احتمال و شانس موفق شدن آن و انتشار یک بازی بسیار زیبا و خاص، بسیار بسیار بیشتر از این است که نهایتا شاهد یک عنوان بی کیفیت و ضعیف باشیم و نگاهی یه عنوان قبلی این سری و عنوان Drakengard 3 به ما نشان می دهد که می توانیم تا حد زیاد به یک تجربه شیرین و لذتبخش امیدوار باشیم. مخصوصا با قرار گرفتن تیمی خوشنام به نام پلاتینیوم گیمز با کوله باری تجربه در ساخت اکشن های بی نظیر و بهبودهایی که در جهت رفع مشکلات قبلی بازی اصلی NieR انجام گرفته است. امیدوار هستیم که در نهایت و در تاریخ ۲۳ فبریه ۲۰۱۷ که بازی برای رایانه های شخصی و پلی استیشن ۴ منتشر خواهد شد، مشاهده کنیم که تمام انتظارات ما جامه عمل پوشانده شده و شاهد یک عنوان فوق العاده عالی و جذاب به نام NieR: Automata باشیم که ما و دیگر طرفداران آن را در سراسر دنیا ذوق زده نماید. چه چیزی بهتر از یک عنوان اکشن نقش آفرینی خاص با دنیایی فوق العاده زیبا و اتمسفری گیرا؟ شاید داستان بازی و تم غمگینی که در آن حاکم است به مانند مرثیه ای برای رویای خوشبختی بشر باشد اما امیدواریم سرنوشت بازی به مانند مرثبه ای برای رویای موفقیت بازی نباشد و در مورد NieR: Automata  رویایی صادقه تعبیر شود.

 

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مرثیه ای برای یک رویا...| پیش نمایش بازی NieR: Automata | گیمفا
مرثیه ای برای یک رویا...| پیش نمایش بازی NieR: Automata | گیمفا
مرثیه ای برای یک رویا...| پیش نمایش بازی NieR: Automata | گیمفا
مرثیه ای برای یک رویا...| پیش نمایش بازی NieR: Automata | گیمفا
مرثیه ای برای یک رویا...| پیش نمایش بازی NieR: Automata | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مرثیه ای برای یک رویا...| پیش نمایش بازی NieR: Automata | گیمفا
مرثیه ای برای یک رویا...| پیش نمایش بازی NieR: Automata | گیمفا