Gears of War 4 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Gears of War 4 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Gears of War 4 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Gears of War 4 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا

Gears of War 4 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی

مهزیار رحیمی دوست
۲۳:۰۶ ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
باشگاه فوتبالی در لیگ mls با لباس‌های تبلیغاتی gears of war 4 در بازی رسمی به میدان رفت

نسخه جدیدی از سری Gears of War عرضه شده است و با بررسی عملکرد این بازی روی رایانه‌های شخصی در خدمتتان هستیم. در ادامه مطلب با گیمفا همراه باشید.

وقتی که Gears of War: Ultimate Edition عرضه شد، از نسخه رایانه­‌های شخصی آن ناامید شدیم. آن بازی بسیار گیر می­‌کرد و از خیلی چیزها (مثل آمار، شمارنده نرخ فریم و تنظیمات گسترده‌­تر برای رایانه­‌های شخصی) پشتیبانی نمی­‌کرد و در مجموع بسیار ناامید کننده بود. چند ماهی سپری شده است و اکنون قسمت بعدی سری Gears of War را شاهد هستیم که توسط همان تیمی که Gears of War: Ultimate Edition را برای رایانه­‌های شخصی منتشر کرده بودند، ساخته و عرضه شده است؛ و این بازی محشر است.

برای این بررسی عملکردی، ما از یک پردازنده Intel i7 4930K (توربو بوست شده در ۴٫۲ گیگاهرتز)، ۸ گیگابایت رم، یک کارت گرافیکی NVIDIA GTX980Ti و یک GTX690، ویندوز ۱۰ ۶۴ بیتی و آخرین نسخه WHQL درایورهای GeForce استفاده کردیم. همانطور که قبلا گزارش شده بود، بازی در هنگام عرضه از استفاده همزمان از چندین کارت گرافیکی پشتیبانی نمی­‌کند اما این قابلیت به زودی اضافه خواهد شد.

کارت گرافیکی GTX690 بسیار شبیه به کارت گرافیک GTX680 عمل کرد. خبر خوب این است که در حالت تک گرافیکی، GTX690 قادر بود در تنظیمات الترا (با تنظیمات متوسط برای جلوگیری از محدود شدن VRAM) نرخ فریم ثابتی در ۳۰ فریم بر ثانیه ارائه دهد. در تنظیمات متوسط قادر بودیم تا بازی را در ۶۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن ۱۰۸۰ اجرا کنیم. پس این خبر بسیار خوبی برای تمام صاجبان رایانه­‌های شخصی با کارت گرافیک ضعیف است.

در طرف مقابل، کارت گرافیک GTX980Ti قادر بود در تنظیمات الترا و در رزولوشن ۱۰۸۰، ۶۰ فریم بر ثانیه پایداری را ارائه دهد. بازی در اکثر مواقع با ۹۰ تا ۱۰۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌­شد و فارغ از این که چه اتفاقی در صحنه در حال رخ دادن است، هرگز نرخ فریمی پایین‌­تر از ۷۰ فریم بر ثانیه یا هیچ‌­گونه لگی را تجربه نکردیم. در رزولوشن ۴K، کارت گرافیک GTX980Ti قادر بود در تنظیمات الترا ۳۰ فریم بر ثانیه پایداری ارائه کند.

gears of war 4 cpu graph

Gears of War 4 بر روی پردازنده ۶ هسته‌­ای بسیار خوب اجرا شد و ابزار ارزیابی سخت افزاری داخل بازی تمام ۶ هسته پردازنده را تا آخرین قدرتشان استفاده کرد. حال باید اشاره کنیم که صحنه ارزیابی، بر پردازنده بیش از کارت گرافیکی تاکید می‌­کند. به همین خاطر ما از آن استفاده کردیم تا ببینیم بازی بر روی چندین پردازنده چگونه اجرا می‌­شود.

مثل همیشه، ما یک پردازنده دو هسته‌­ای و یک پردازنده چهار هسته‌­ای را شبیه سازی کردیم. پردازنده دو هسته­‌ای شبیه سازی شده قادر بود که ارزیابی داخل بازی را (در رزولوشن ۱۰۸۰ و تنظیمات الترا) با میانگین ۳۹ فریم بر ثانیه اجرا کند، هرچند بازی آنقدر لگ داشت که عملا قابل بازی کردن نبود. از طرف دیگر پردازنده چهار هسته­‌ای شبیه سازی شده، قادر بود میانگین ۸۵ فریم بر ثانیه را اجرا کند و پردازنده شش هسته­‌ای هم با میانگین ۱۱۵ فریم بر ثانیه اجرا شد.

وقتی که گزینه Hyper Threading را فعال کردیم، اوضاع خیلی جالب شد. با Hyper Threading فعال، پردازنده دو هسته‌­ای شبیه سازی شده قادر بود ارزیابی را با حداقل لگ و میانگین ۶۱ فریم بر ثانیه اجرا کند. با پردازنده چهار هسته­‌ای، میانگین ۱۰۳ فریم بر ثانیه اجرا شد، در حالی که پردازنده شش هسته‌­ای هیچ بهبودی در عملکرد نداشت.

gow4 5

به طور طعنه آمیزی، Gears of War 4 همانند Gears of War: Ultimate Edition اجرا می­‌شود (حداقل روی سیستم ما)؛ و این در حالی است که بین این دو بازی فرق گرافیکی بسیار زیادی است. این مسئله نشان می­‌دهد که Gears of War: Ultimate Edition چقدر عجولانه بود و Gears of War 4 چقدر بهینه سازی شده است.

از منظر گرافیکی، Gears of War 4 یک بازی بسیار زیباست. سازندگان از بسیاری افکت­‌های مدرن (مثل نورپردازی حجمی، انعکاس صفحه-فضا، انسداد محدود و…) استفاده کرده‌­اند و نتیجه نهایی خارق­‌العاده است. با این که مراحل اولیه خیلی از نظر گرافیکی تاثیرگذار نیستند، با پیشرفت در حالت داستانی تک نفره اوضاع بهتر می‌شود. بازیکنان می‌­توانند اعضای بدن دشمنان را  جدا کنند و همچنین چندین افکت فیزیکی خیلی جالب هم وجود دارد که حس خوبی به تجربه نهایی می‌­افزاید.

چیزی که خیلی ما را تحت تاثیر قرار داد، تعداد تنظیماتی است که بازی­‌بازان رایانه­‌های شخصی می­‌توانند دستکاری کنند. سازندگان تعداد بسیار زیادی تنظیمات را وارد بازی کردند و شما می­‌توانید تقریبا همه چیز را تغییر دهید. از تغییر کیفیت بافت­‌ها، سایه­‌ها و افکت­‌های بعد پردازش، تا افزایش Anti-aliasing موقت و افزایش شدت انسداد محدود. اگر تمام این‌­ها هم کافی نبود، نشانگرهای پردازنده، کارت گرافیک و رم برای هر یک از تنظیمات نیز وجود دارد.

gow4 options 1

به معنای واقعی تعداد تنظیماتی که بازی­‌بازان رایانه­‌های شخصی می‌­توانند تغییر دهند، بسیار زیاد است. حتی آمار و ارزیابیهای درون بازی هم وجود دارد که اطلاعات زیادی را فراهم می­‌کنند که می­‌توانید متوجه شوید آیا از نظر قدرت پردازنده یا کارت گرافیک دچار محدودیت هستید یا خیر.

روی هم رفته، سازندگان روی نسخه رایانه­‌های شخصی Gears of War 4 بسیار خوب کار کردند. بعد از اتفاقی که با Gears of War: Ultimate Edition افتاد، خیلی از بازی‌­بازان، به ادعای کمپانی وقتی که اعلام کرد که یک نسخه رایانه شخصی قوی از Gears of War 4 عرضه خواهد کرد، شک داشتند. خوشبختانه سازندگان خود را به آن­‌ها ثابت کردند. Gears of War 4 روی رایانه‌­های شخصی خیلی خوب اجرا می‌­شود و به جرئت یکی از بازی­‌هایی است که بیشترین بهینه سازی را برای رایانه­‌های شخصی داشته است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Gears of War 4 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Gears of War 4 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Gears of War 4 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Gears of War 4 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا
Gears of War 4 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Gears of War 4 – بررسی عملکرد در رایانه‌های شخصی - گیمفا