خبرنامه شماره #29 | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه شماره #29 | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه شماره #29 | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه شماره #29 | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته | گیمفا

خبرنامه شماره #۲۹ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته

اشکان عالی خانی
۰۸:۰۰ ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
خبرنامه شماره #29 | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته | گیمفا

سلام گیمفایی‌های عزیز! امیدوارم طاعات و عبادات شما مقبول درگاه حق قرار گرفته باشه و البته امیدوارم هفته‌ای خوب و موفقیت آمیز را پشت سر گذاشته باشید. با یک شماره دیگر از «خبرنامه» در خدمت شما عزیزان هستیم تا مروری داشته باشیم بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته در دنیای بازی‌های ویدیویی. با گیمفا در ادامه مطلب همراه باشید.

 

نسخه بازسازی شده بازی Bulletstorm در سال ۲۰۱۷ منتشر خواهد شد

Bulletstorm بازی سبک شوتر و تقریبا ناشناخته‌ای بود که برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس ۳۶۰ و رایانه‌های شخصی منتشر شده بود و پس از گذشت مدتی کوتاه به یک عنوان فوق‌العاده محبوب بدل شد. حال بعد از گذشت مدت زمان طولانی به تازگی سازمان رده‌بندی سنی بازی‌های ویدیویی در کشور برزیل نسخه بازسازی شده بازی Bulletstorm را معرفی کرده‌ است که باتوجه به جزییات منتشر شده این عنوان در سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد. کته جالب توحه این است که ناشر این بازی شرکت گیرباکس، سازنده عنوان موفق Borderlands است و هنوز از استودیوی سازنده آن نامی برده نشده‌ است. با توجه به تصویری که اخیرا از نسخه بازسازی شده این بازی منشتر شده‌است ما شاهد پیشرفت گرافیکی خوبی در بازی بوده‌ایم. بازی Bulletstorm برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ منتشر شده‌‌ بود و استودیوی People Can Fly که (پس از آن) سابقه ساخت بازی Gears of War: Judgment را در کارنامه دارد، به عنوان سازنده بازی شناخته میشد. بازی Bulletstorm از یک سری ویژگی‌های اکشن مخصوص و متفاوتی استفاده می‌کرد. نسخه بازسازی شده Bulletstorm قرار است برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شود و مطمئنا طرفداران این بازی شوتر از شنیدن این خبر خوشحال شدند.

bulletstorm 660x350

یک شوتر فوق‌العاده لذت بخش و سرگرم کننده که خبر بازسازی آن برروی کنسول‌های نسل هشتم، خیلی‌ها را به وجد آورد.

 

کارگردان هنری بازی Final Fantasy 15 پس از ۲۴ سال فعالیت، اسکوئر انیکس را ترک کرد

در هفته گذشته، یوسوکه ناورا به عنوان کارگردان هنری و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کارکنان شرکت اسکوئر انیکس، این شرکت را ترک کرد. طبق اعلام یوسوکه ناورا، آخرین روز فعالیت او در شرکت اسکوئر انیکس تاریخ ۳۰ سپتامبر یعنی دیروز بوده است. آخرین کار آقای ناورا کار برروی عنوان Final Fantasy 15 بوده است که پس از به تاخیر افتادن دوباره عرضه آن، سرانجام در ماه نوامبر شاهد عرضه آن خواهیم بود. نُوا کریستالایز متن ژاپنی توییتر آقای ناورا را اینگونه ترجمه و منتشر کرده است:«پس از ۲۴ سال فعالیت در شرکت اسکوئر انیکس و کار به عنوان کارگردان هنری بازی Final Fantasy 15 و بازی‌های دیگر، یوسوکه ناورا این شرکت را در تاریخ ۳۰ سپتامبر ترک کرد.» آقای ناورا برروی پروژه‌های متعددی از بازی‌های Final Fantasy کار کرده است، اولین آنها بازی Final Fantasy 6 بوده است که او به عنوان طراح گرافیکی برروی آن پروژه کار کرده است. همچنین براساس اعلام ناورا، او به عنوان یک شخصیت مستقل به کار خود ادامه خواهد داد و این بدین معنی خواهد بود که شاهد فعالیت و همکاری او با شرکت اسکوئر انیکس خواهیم بود. آقای ناورا هفته گذشته در جای دیگر اشاره کردند که:«دیروز آقای تاباتا لطف کردند و پایان Final Fantasy XV را به بنده نشان دادند. این آخرین کار من بود و تبدیل به بهترین پایان شد.» و همچنین در آخر از طرفداران و تیم بزرگ اسکوئر اینکس تشکر کردند:«در آخر متشکرم که به من اجازه دادید تا تجربه‌های‌ شگفت انگیز‌ زیاد و متفاوتی را با افراد بسیاری داشته باشم. باز هم ممنون برای همه چیز.» برای آقای یوسوکه ناورا آرزوی موفقیت می‌کنیم.

final fantasy xv 1

آخرین کار آقای ناورا در اسکوئر اینکس، کار برروی عنوان به شدت مورد انتظار Final Fantasy XV بود که ایشان به عنوان بهترین پایان کاری خود از این بازی نام می‌برند.

 

فیل اسپنسر: تمرکز ایکس‌باکس برروی تبدیل‌شدن به پلتفرم برتر است 

تاکنون، صنعت بازی‌های ویدئویی طرفداران مختلفی را به خود دیده و همیشه رقابت بین ایکس‌باکس و پلی‌استیشن و البته طرفداران‌شان جذاب بوده است. به‌تازگی، فیل اسپنسر که مدیر بخش ایکس‌باکس مایکروسافت محسوب می‌شود، گفته که تمرکز و هدف ایکس‌باکس، برروی تبدیل‌شدن به بهترین پلتفرم برای بازیکنان است و نه رقابت با سونی و پیشی‌گرفتن از آن. فیل اسپنسر موفق شده است تا دید نسبت به ایکس‌باکس را با تمرکز بیشتر برروی بازی‌ها عوض کند. در مصاحبه‌ی هفته گذشته اسپنسر با وب‌سایت ان‌زد گیمر، وی راجع به موضوعات مختلفی صحبت کرده است و یکی از سوالاتی که از آن پرسیده شده، درباره‌ی ایکس‌باکس وان و عملکردش تا آخر این نسل و رقابت با سونی و جلوزدن از آن بوده که اسپنسر چنین پاسخ داده است:«مهم‌ترین چیز برای من و تیم ما، رقابت مستقیم با سونی و پلی‌استیشن جهت موفق‌ترشدن از آن‌ها نیست و مردم می‌پرسند که آیا ما می‌خواهیم در این رقابت برتر باشیم یا خیر. من می‌خواهم ایکس‌باکس بهترین پلتفرم برای سازندگان و بازیکنان باشد. من می‌خواهم بازیکنان بهترین تجربه‌ی خود را برروی ایکس‌باکس وان داشته باشند – با عملکرد ایکس‌باکس لایو، ویژگی‌های مختلف مانند کراس‌پلی و مادها، برنامه‌ی پیش‌نمایش بازی‌ها و Xbox Play Anywhere.» اسپنسر همیشه وقتی صحبت از سونی می‌شود، رفتار خوبی را از خود نشان می‌دهد و تعجب‌آور نیست که بگوید قصد رقابت با سونی را ندارد. با این حال، بسیار سخت است که اهمیت‌ ندادن اسپنسر به عملکرد پلی‌استیشن۴ در مقایسه با ایکس‌باکس‌ وان را قبول کنیم. در آخر و به‌طور کلی، از صحبت‌های اسپنسر می‌توان این نتیجه را گرفت که هدف نهایی ایکس‌باکس وان، تبدیل‌شدن به بهترین پلتفرم برای مصرف‌کنندگان است.

phillyspence

واقعا هدف بازی کردن و سرگرم شدن، مشاهده رقابت شرکت‌هایی مانند سونی و مایکروسافت است؟ فیل اسپنسر که موضع خود را به خوبی مشخص می‌کند.

عرضه چند بازی مورد انتظار

در هفته‌ای که گذشت، سه بازی به شدت مورد انتظار در دسترس بازی‌بازان قرار گرفتند و هفته‌ای به یاد ماندنی را برای آن‌ها رقم زدند. این بازی‌ها شامل Mafia 3 ،Gears of War 4 و Rise of the Tomb Raider می‌شوند. البته عنوان Rise of the Tomb Raider پیش از این برای پلتفرم‌های مایکروسافت عرضه شده بود و تنها کاربران کنسول پلی‌استیشن ۴ منتظر عرضه آن بودند. همان طور که می‌دانید، عنوان Gears of War 4 با استقبال خوب طرفداران و منتقدان رو به رو شد و راد فرگوسن و تیم کاربلد او نشان دادند که فرمول ساخت چرخ‌های جنگ را به خوبی می‌دانند. از طرفی هنوز آن طور که باید از واکنش و بازخوردهای طرفداران و منتقدان نسبت به بازی Mafia 3 با خبر نیستیم اما با توجه به نمایش‌هایی که از بازی دیدیم، خیلی سخت می‌توان گفت که قسمت سوم مافیا بازی بدی باشد.

mafia 3 e3 2016 9 1152x648

لینکلن کلی و دار و دسته حرفه‌ای او چقدر از انتظارات را براورده می‌کنند؟

 

جهت اجرای نسخه بازسازی شده COD: MW، باید دیسک COD: IW درون دستگاه باشد

همان‌طور که یکی از سایت‌های طرفداران Call of Duty یعنی Charlie Intel در هفته گذشته متوجه شده، سایت نسخه بازسازی شده Call of Duty: Modern Warfare با پیامی که می‌گوید برای اجرای بازی باید دیسک Call of Duty: Infinite Warfare درون دستگاه باشد به‌روزرسانی شده است. همان‌طور هم که قبلا اعلام شده بود، نسخه بازسازی شده Modern Warfare یک عنوان کاملا دیجیتالی است که فقط از طریق نسخه‌های ویژه Infinite Warfare در دسترس قرار می‌گیرد که قیمت‌ آن‌ها از ۸۰ دلار شروع می‌شود. جمله‌ای که در سایت بازی نوشته شده به این ترتیب است:«نسخه بازسازی شده Modern Warfare یک بازی کاملا دانلودی است (دیسک Call of Duty: Infinite Warfare جهت اجرای بازی نیاز است). به اتصال اینترنت نیاز خواهید داشت». شاید یکی از دلایلی که اکتیویژن داشتن دیسک Infinite Warfare جهت اجرای نسخه بازسازی شده Modern Warfare را اجباری کرده، این است که مردم دیگر نتوانند با فروش کپی Infinite Warfare قادر به اجرای نسخه بازسازی شده Modern Warfare باشند. اکتیویژن تاکنون نگفته که نسخه بازسازی شده Modern Warfare به‌صورت جداگانه به‌ فروش می‌رسد یا خیر گرچه چنین چیزی رد هم نشده است. سایت گیم‌اسپات برای دریافت جزئیات بیشتر با اکتیویژن ارتباط برقرار می‌کند. استودیوی Raven Software برروی نسخه بازسازی شده Modern Warfare کار می‌کند و اینفینیتی‌وارد هم مشغول ساخت Infinite Warfare است. این دو عنوان همزمان در ۴ نوامبر (جمعه ۱۴ آبان) برروی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی عرضه خواهند شد. اگر شما یکی از نسخه‌های ویژه Infinite Warfare را برروی پلی‌استیشن ۴ پیش‌خرید کرده باشید، می‌توانید یک ماه زودتر به تجربه نسخه بازسازی شده Modern Warfare بپردازید.

call of duty modern warfare remastered mp overgrown

اکتیویژن کاملا می‌داند که بازی‌بازان برای تجربه نسخه بازسازی شده Call of Duty: Modern Warfare هر کاری می‌کنند؛ به همین دلیل است که شروط جدیدی از جانب این شرکت برای تجربه بازی بیان می‌شود.

 

کلیف بلزنسکی Gears of War 4 را تحسین کرد

کلیف بلزنسکی خالق سری Gears of War است و در هفته گذشته از تجربه Gears 4 گفته است. طبق جدیدترین توییت کلیف بلزنسکی، او از این بازی لذت برده است. کلیف بلزنسکی در حساب رسمی توییتر خود چنین نوشت:«درحال بازی کردن #GearsofWar4 هستم و از آن لذت میبرم! شاتگان دولول واقعا معرکه‌ست! جنگیدن با Deebies به‌طرز شگفت آوری سرگرم کننده است و گیم‌پلی به‌ خوبی کار شده. طراحی بصری بازی نیز تحسین برانگیز است.» همان طور که پیش از این اشاره شد، عنوان Gears of War 4 با بازخوردهای بسیار خوبی مواجه شده است. Shinobi602 در هفته گذشته (پیش از این که نمرات بازی منتشر شوند) و در حساب رسمی توئیتر خود برای دنبال‌ کنندگانش نوشت:«چند نفری که در حال بررسی Gears of War 4 هستند، چیزهای خوبی از آن می‌گویند. نمی‌توانم صبر کنم.» طبق برنامه ریزی بازی Gears of War 4 در تاریخ ۱۱ اکتبر (۲۰ مهر ماه) برای ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. این بازی جزو برنامه Xbox Play Anywhere است، این برنامه به کاربران اجازه خواهد داد تا با خرید نسخه دیجیتالی بازی مورد نظر برروی یکی از پلتفرم‌های ویندوز ۱۰ یا ایکس‌باکس وان، یک نسخه رایگان از آن را برروی پلتفرم دیگر به رایگان دریافت کنند. کلیه پیشرفت‌ها و دستاوردهای شما بین هر دو پلتفرم مشترک خواهد بود، بنابراین قابلیت اجرای بازی مورد نظر خود را در هر زمان و هر مکان و برروی هر پلتفرمی از این دو خواهید داشت و نیازی به شروع مجدد بازی نخواهد بود.

gears of war 4 drone battle

یکی از مورد انتظارترین‌ و بزرگ ترین بازی‌های امسال منتشر شد (نسخه ultimate) و جواب صبر طرفداران را بسیار خوب و عالی داد.

 

به‌ طور رسمی اعلام شد که بازی Beyond Good & Evil 2 در دست ساخت قرار دارد

پس از انتشار تصاویر مختلفی از سوی آقای میشل آنسل که به بازی Beyond Good & Evil 2 نسبت داده می‌شدند، شرکت یوبی‌سافت در هفته گذشته رسماً این بازی را معرفی و اعلام کرد که در دست ساخت قرار دارد. شرکت یوبی‌سافت در صفحه فیس بوک بازی Beyond Good & Evil این معرفی را صورت داد که در آن یکی از تصاویری که توسط آقای آنسل در اینستاگرام ارسال شده بود نیز قابل مشاهده می‌باشد. یوبی سافت اعلام کرد:«اگر در انتظار شنیدن اخباری در مورد بازی Beyond Good & Evil هستید، پس گوش کنید! خوشحالیم که تایید کنیم آقای میشل آنسل در حال همکاری با استودیوی مونپلیه یوبی سافت برای ساخت عنوان جدیدی از این بازی است.» استودیوی مونپلیه یوبی سافت پیش از این در ساخت بازی‌های مختلف این شرکت همکاری داشته است که جدیدترین عنوان آنها بازی Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands می‌باشد. این شرکت همچنین برروی ساخت عناوینی چون Rayman Origins و Rayman Legends نیز کار کرده است. بازی Beyond Good & Evil 2 برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ معرفی شد اما بعدها شرکت یوبی سافت صحبت یا نمایشی از آن ارائه نکرد و سوالاتی را در ذهن مخاطبین بوجود آورد که آیا اصلاً این بازی در دست ساخت قراردارد یا خیر. در نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۶، ایو گیلموت به عنوان مدیر عامل شرکت یوبی سافت تایید کرد که آقای آنسل در حال کار برروی بازی Beyond Good & Evil 2 می‌باشد اگرچه او قادر نبود جزئیات بیشتری را بطور رسمی ارائه کند. آقای گیلموت در آن زمان اعلام کرد:«میشل در حال کار برروی این بازی است اما او بصورت همزمان در حال کار برروی دو بازی است. او باید زمان بیشتری را برروی بازی Beyond Good & Evil 2 قرار دهد بنابراین ما قادر خواهیم بود تا سریعتر به آن دست یابیم.» این اولین باری نیست که شرکت یوبی سافت در مورد ساخت بازی Beyond Good & Evil 2 صحبت می‌کند و پیش از این شاهد ارائه تصاویر هنری مختلفی از سوی آقای آنسل بودیم که امید طرفداران را نسبت به ساخت نسخه دوم این بازی زنده می‌کرد.

beyond good and evil 2

خبر تایید ساخت قسمت دوم بازی محبوب و به یادماندنی Beyond Good & Evil واقعا خوشحالمان کرد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خبرنامه شماره #29 | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه شماره #29 | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه شماره #29 | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه شماره #29 | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه شماره #29 | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خبرنامه شماره #29 | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته | گیمفا