یک بازی Open-World متفاوت|پیش نمایش Watch Dogs - گیمفا
یک بازی Open-World متفاوت|پیش نمایش Watch Dogs - گیمفا
یک بازی Open-World متفاوت|پیش نمایش Watch Dogs - گیمفا
یک بازی Open-World متفاوت|پیش نمایش Watch Dogs - گیمفا

یک بازی Open-World متفاوت|پیش نمایش Watch Dogs

کسری نراقی
۲۰:۵۶ ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
یک بازی Open-World متفاوت|پیش نمایش Watch Dogs - گیمفا

مایکروسافت،EA،سونی و…هیچ کدام نمایش های به وجد آورنده ای ندارند.نوبت به یوبی سافت می رسد.نمایش او نیز زیادهیجان انگیز نیست اما ناگهان نمایش یک IP جدید آغاز می شود.این یک بازی Open World است.چقدرزیبا و خوش ساخت به نظر می رسد.
و وقتی این نمایش پایان می یابد،صدای کف و سوت های بازدیدکنندگان کر کننده است.پیش نمایشی که درادامه می خوانید مربوط به بازی ای نیست جز Watch Dogs .

 

نام بازی : Watch Dogs
ناشر : Ubisoft
سازنده : Ubisoft Montreal
پلتفورم ها : XBOX-360 , PS3 , PC
سبک : Action-adventure , open world


انتقام گرفتن به وسیله ی هک کردن:
دیگر امنیتی برای افراد وجود ندارد.ازسایت های اینترنتی که حاوی اطلاعات شخصی افراد می باشد گرفته تااطلاعات مربوط به سپرده های نزد بانک که درفضای مجازی نگهداری می شوند.اطلاعاتی که در فضای مجازی نگهداری می شوند لو میروند وهکرها به تمامشان دسترسی دارند.تمامی این اطلاعات درکامپیوتری عظیم نگهداری می شوند که نامش Central Operating System است.
این کامپیوترعلاوه براین ها،تمامی سیستم های حمل و نقل،ارتباطات و…را کنترل می کند.این کامپیوتراختیارش دست حکومت نیست و توسط چند گروه که منافعشان دراصل همان منافع مافیای دولتی است،هدایت می شود.منافع مافیای دولتی چیست؟زیر نظر گرفتن مردم و سرقت اطلاعاتشان،سپس گرفتن حق السکوت از آنهاکه اگر از جانب آنها پرداخت نشود،اطلاعاتشان را همه جا پخش می کنند و با دخالت درزندگیشان و یا قتل نزدیکان و غارت منابعشان ،هم حق السکوت می گیرند وهم او را مجبور می کنند که بازیچه ی دست آنها شود و همین بلایی را که سرش آوردند،او سر دیگری بیاورد تا ردی از دولتمردانشان دراین فعالیت های کثیف نباشد و اینگونه منافع پلید دولتمردانشان نیز لو نرود.
حال آیدن پیرس (Aiden Pearce)یکی از این قربانیان است که با هک کردن کامپیوتر مرکزی ،کنترل تمام سیستم هارا به دست می گیرد و به انتقام جویی می پردازد.او باید به جستجوی راهی برای نابودی هرچه زودتر این سیستم و درنتیجه این مافیا باشد.
او از هک کردن این سیستم به عنوان یک سلاح برای پیشبرد منافعش بهره می گیرد.این بازی مانندبازیهایی مثل GTA نیست زیرا این هک کردن ها هیجانی به شما می دهد که تجربه اش درسایر بازیها غیرممکن است.اوبرای پیشبرد منافعش حاضر است دست به هر کاری بزند.حتی آسیب رساندن به مردم بی گناه.ظلمی که به او شده اورا بسیار وحشی کرده است.
شما با هک کردن تلفن های همراه می توانید از همه چیزباخبر شوید.این فرد دکتر است،این فرد متجاوز به عنف است،این فردتازه اززندان آزادشده و… .
شما می توانید هرچیزی که تحت کنترل کامپیوترمرکزی است ،کنترل کنید.مثلا هدفتان سوارماشین است و درحال فرار.شما می توانید رنگ چراغ قرمزرا طوری تغییردهید که باعث تصادف شود و مقصودتان را گیربیندازید.البته هک کردن نیز به همین سادگی ها نیست و کاری زمان بر است و قبل ازبازی بایدراهنمای آن را که دربازی وجوددارد،مطالعه کنید.
شما باید شخصی به نام جوزف دیمارکو (joseph Demarco) را بکشید.این شخص درجریان مافیا مرتکب قتلی شده است که چون خودش یکی ازپایه گذاران این مافیای کثیف بوده است،بخشیده شده است.
در اصل شما ناخواسته هم انتقام خود را می گیرید و همان انتقام دیگران را.زیراکسی که به زندگی شما آسیب زده است قطعا به زندگی چندنفر دیگر نیز آسیب زده است.
درکل فراز و نشیب های داستان هر طرفدار سبک Open- World را راضی می کند.درنهایت نیز شما با هک کردن تلفن های آدم های دیمارکو رد او را می زنید وبا ایجاد یک تصادف در سر چهارراهی به وسیله ی هک کردن چراغ قرمز ،اورا به دام انداخته و می کشید.داستان بازی زیباست و می تواند شما را درگیر خود کند.


گیم پلی مبتنی براصول:
گیم پلی این عنوان دارای المان های بزرگان این سبک و یا سبک های شبیه به این سبک است.به طورمثال بازی مکس پین.چنانکه دراین بازی نیز می توانید کاورگیری کنید،از حرکات رزمی استفاده کنید و دشمنانتان را بی سروصدا بکشید.(به اصطلاح مخفی کاری کنید).می توانید از روی ماشین ها پریده ودر همان حین ،با یک لگد دشمن راازپای درآورید.میتوانید ازسلاح های سرد به روز ترنسبت به چاقو و…مانند باتوم استفاده نمایید.البته مخفی کاری بیشتربه درد جاهای شلوغ وپرازجمعیت می خورد.
بازی دارای سیستم موسوم به گلوله ی زمان یا(Bullet Time )است که برداشتی از سری مکس پین است. این سیستم بسیار بازی را زیباترکرده و هیجان خاصی به آن می دهد.البته شلیک گلوله ها دارای صحنه ی آهسته هستند وخبری ازشیرجه زدن دراین بازی نیست.حرکت دراین بازی سه نوع دارد.حرکت معمولی که قدم زنی است.دویدن نیمه سریع ودویدن سریع که هرکدام کاربردهای مخصوص به خودشان رادارند.


گرافیکی درخور توجه:
بازی از یک موتورکاملا جدید و به روزبهره می برد.گرافیک بسیارزیباست.باران و خیس شدن زمین وبراق شدن سطح خیابان هابسیارخوب کارشده.برخورد قطرات باران بازمین نیزهمین طور.افکت هایی مانند آب و دودماشین ها و باد وآتش و…بسیاربا کیفیت هستند و به دنیای واقعی نزدیک.حرکت لیوان های پلاستیکی برروی سطح زمین وخاکی که اززمین بلندمی شود بسیارخوب است.
فیزیک لباس آیدن فوق العاده است وطراحی جنس چرمی آن و همچنین چروک هایش نیزهمین طور.نورپردازی وتغییررنگ آن که شب و روز را مجزا می کند بسیارطبیعی کارشده.طراحی اسلحه های بازی و واقعی بودنشان بسیارخوب است وآتشی که ازلوله ی آنها بیرون میزند نیزبه همین ترتیب.طراحی سلاح های سردبازی بسیارجالب توجه است.ظاهرموبایل آیدن نیزهمین طور.ماشین های بازی نیزبانمونه های واقعی مو نمی زنند.تخریب پذیری این بازی درمیان بازی های Open World مثال زدنی است وبدنه ی ماشین ها دراثربرخورد گلوله بسیارخوب فرومی روند.طراحی چهره ی افراد،بافت ها وتکسچرهای مختلف نیز ازکیفیت مناسبی بهره می بردند که این مهم رامدیون موتورجدید و قوی این عنوان هستند.درکل بازی گرافیکی داردکه باتکیه برآن ،با قدرت هرچه تمام تربه جنگ باسایربازیهای open world می رود.


موسیقی و صداگذاری هیجان انگیز:
موسیقی های بازی بااستفاده ازسازهای کامپیوتری و نوین ساخته شده اند که بیشترازحس حماسی گونه،حس هیجان را به بازیکن انتقال می دهند.موسیقی بازی کاملا سازگاربامواقع مختلفی ازبازی ساخته شده وپخش می شوند وهمین عامل،جذابیت بازی رادوچندان می کند.صداگذاری ها نیزخارق العاده بودند که دلیلش بهره گیری ازصدای معروف ترین دوبلورها دراین عنوان می باشد.درضمن،موشن کپچرشخصیت هانیزکاملاشبیه به حرکات بدن یک انسان واقعی بود که جای تقدیر دارد.
درمولتی پلیر و co-opاین عنوان شما می توانید تلفن همراه دوستان خود را هک نموده و رمز و رازهای آنها را برای غلبه برشما دریابید و بدین ترتیب،ازشکست خوردن خود جلوگیری کنید.همچنین می توانید باایجاد اختلال درکارآنها ازطریق دزدیدن اطلاعاتشان،شکست سختی رابرآنان واردنمایید.


سخن پایانی:
در پایان بایدگفت که با شاهکاری دیگر درصنعت گیم روبرو هستیم و درکنار رقابت سخت شوترهای برتر،رقابت این عنوان با GTA:V می تواند جذابیت خاص خودش را داشته باشد.ضمن اینکه برجذابیت های این دوعنوان وهمچنین عطش انتظاربرای عرضه ی آنها بیفزاید.ولی نباید پیش داوری کرد و باید تا زمان انتشار هر دو بازی صبر نمود. درنمایشگاه E3 این عنوان رابایک کامپیوترHigh End اجرانمودند.پس ازهمین حالا باید به فکر یک سیستم تمام عیارباشید.
این بازی درسال ۲۰۱۳ وبرای هرسه پلتفرم Xbox-Ps3-Pc درهمین نسل منتشرمی شود.اما عرضه ی آن برای Ps Vita هنوزمشخص نیست.زیرا ممکن است این دستگاه نتوانداین عنوان رابا کیفیت بالا نمایش دهد.
درهرحال برای روشن شدن همه ی قضایا فقط و فقط بایدصبر کرد و نتیجه رادید.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یک بازی Open-World متفاوت|پیش نمایش Watch Dogs - گیمفا
یک بازی Open-World متفاوت|پیش نمایش Watch Dogs - گیمفا
یک بازی Open-World متفاوت|پیش نمایش Watch Dogs - گیمفا
یک بازی Open-World متفاوت|پیش نمایش Watch Dogs - گیمفا
یک بازی Open-World متفاوت|پیش نمایش Watch Dogs - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

یک بازی Open-World متفاوت|پیش نمایش Watch Dogs - گیمفا