سونی می‌گوید که ساخت پلی‌استیشن۴ پرو برای رقابت با مایکروسافت نبوده است - گیمفا
سونی می‌گوید که ساخت پلی‌استیشن۴ پرو برای رقابت با مایکروسافت نبوده است - گیمفا
سونی می‌گوید که ساخت پلی‌استیشن۴ پرو برای رقابت با مایکروسافت نبوده است - گیمفا
سونی می‌گوید که ساخت پلی‌استیشن۴ پرو برای رقابت با مایکروسافت نبوده است - گیمفا

سونی می‌گوید که ساخت پلی‌استیشن۴ پرو برای رقابت با مایکروسافت نبوده است

شایان مددی
۰۲:۱۷ ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
سونی می‌گوید که ساخت پلی‌استیشن۴ پرو برای رقابت با مایکروسافت نبوده است - گیمفا

شاید برخی فکر کنند که چون مایکروسافت کنسول میان‌نسلی اسکورپیو را عرضه می‌کند، سونی هم با توجه به این کار دست به ساخت پلی‌استیشن۴ پرو کرده و به‌عنوان یک واکنش برای رقابت محسوب شود. اما ظاهرا این‌طور نیست و مدیر بخش مهندسی سونی، مسایسو ایتو، این موضوع را در مصاحبه‌ای با وب‌سایت ۴گیمر رد کرده است. در ادامه همراه گیمفا باشید تا از جزئیات بیشتری آگاهی یابید.

مسایسو اشاره داشته که ایده و کلا موضوع ساخت کنسولی با مشخصات بالاتر و قوی‌تر، از همان اوایل ساخت پلی‌استیشن۴ معمولی شکل گرفته و خود پلی‌استیشن۴ پرو از سال ۲۰۱۴ توسعه‌اش به‌صورت فعال آغاز شده است. وی همچنین شفاف‌سازی کرده که دلیل ساخت این کنسول، به هیچ‌وجه برای رقابت یا واکنش به چیزی نبوده و پلی‌استیشن۴ پرو کنسولی است که سونی از قبل برایش برنامه‌ریزی کرده است.

از سویی دیگر، سونی ذکر کرده که طی چندسال اخیر، برخی از گیمرها تمایل کم‌تری جهت صبرکردن برای پایان چرخه‌ی یک کنسول داشته‌اند تا کنسولی با مشخصات بالاتر عرضه شود و از این رو به رایانه‌های شخصی و سیستم‌های بسیار قوی روی آورده‌اند. و در آخر، چیزی که مسایسو و تیمش آن را در نظر داشتند، این بود که چیزی مشابه از خانواده‌ی پلی‌استیشن ارائه کنند و آن پلی‌استیشن۴ پرو بوده است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سونی می‌گوید که ساخت پلی‌استیشن۴ پرو برای رقابت با مایکروسافت نبوده است - گیمفا
سونی می‌گوید که ساخت پلی‌استیشن۴ پرو برای رقابت با مایکروسافت نبوده است - گیمفا
سونی می‌گوید که ساخت پلی‌استیشن۴ پرو برای رقابت با مایکروسافت نبوده است - گیمفا
سونی می‌گوید که ساخت پلی‌استیشن۴ پرو برای رقابت با مایکروسافت نبوده است - گیمفا
سونی می‌گوید که ساخت پلی‌استیشن۴ پرو برای رقابت با مایکروسافت نبوده است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • mhs gamer گفت:

    ممنون.واقعا سونی کنسول های خوبی رو ارائه داده امیدوارم پرو عملکرد خوبی داشته باشه

    • Ali_BUTCHER گفت:

      والا تا اونجایی که من یادم میاد اول سونی خبرش درامد می خواد کنسول قوی تر بده بعد ۴ماه مایکروسافت توe3 گفت ماهم می خوایم بدیم
      بعدش هم اگه می خواست رقابت کنه خب الان کنسول نمیداد وقتیxbox s سال دیگه میاد

    • OLDKRATOS گفت:

      باید تا روز انتشار صبر کرد و شاهد عملکردش در بازی های انحصاری بود،چون به شخصه اصلا عناوین مالتی پلتفرم رو سمبل گرافیکی نمیدونم چه برسه بخوام باهاش قدرت گرافیکیه کنسول رو یدک بکشم.
      باید بازی هایی مثل horizon zero dawn و uncharted رو روی این کنسول دید و به تجربه ی اونا پرداخت تا مشخص بشهpro چقدر قدرت گرافیکی داره.
      چیزی که از کنسول میان نسلیه سونی منو خوشهال کرده افزایش قدرتش هست که میتونه به سازنده هایی مثل naughty dog و santa monica کمک کنه بازی هاشون رو خیلی بیشتر توسعه بدن و شاهکارهایی بی چون و چرا خلق کنن
      فقط منتظر uncharted با نمایش ۴k باشین که با عملی شدنش تخت پادشاهی گرافیک تا سالها در اختیارش خواهد بود،مطمعن باشید چیزی بسیار قدرتمند تر از crysis 3 خواهد بود چرا که وسعتش بسیار بیشتر و جلوه های گرافیکیه بازی بسیار قویتر و بیشتر از crysisهستند
      من فکر میکنم uncharted در ابتدا براساس رزولوشن ۴k ساخته شده و بعد یک پورت ١٠٨٠ از بازی برای خروجیه ps4 ساختن اخه گرافیکش بسیار فراتر از رزولوشن ١٠٨٠ و یک کنسول ١/۶ ترافلاپی هست.

  • آره والا واسه رقابت با اسکورپیو نبوده ولی گمونم واسه خالی کردن جیب گیمرا این کارو میکنن. دیگه بعد از اینکه تلو ریمستر او ریمستر میخوان بیرون بدن فهمیدم سونی هم داره پول پرست میشه.
    م.ر.گ بر آمریکا :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • Sixaxis V گفت:

    “”اشاره داشته که ایده و کلا موضوع ساخت کنسولی با مشخصات بالاتر و قوی‌تر، از همان اوایل ساخت پلی‌استیشن۴ معمولی شکل گرفته و خود پلی‌استیشن۴ پرو از سال ۲۰۱۴ توسعه‌اش به‌صورت فعال آغاز شده است””

    این ینی چی?:|

    از اول اگه برنامه داشتین مث ادم بنام ps4 میدادین دیگه:|

    #سرکیسه نکنیم گیمر هارو

    • Ali_BUTCHER گفت:

      ۲۰۱۳کنسولps4 قوی ترین سخت افزار رو داشت از اون بالاترچی می خواستن بدن

    • موافقم. اگر هدف سونی و مایکروسافت اینه که گیمر های پیسی رو به سمت کنسول های جدیدشون بکشونن هیچوقت موفق نمیشن چون قدرت سخت افزاری رو همیشه رو پیسی با قیمت مناسب داری چیزی که کنسول ها رو متمایز میکنه فقط انحصاری هاست مایکروسافت که ویندوز و ایکس باکس رو یکی کرد و انحصار رو از بین برده فعلا از طرفی سونی هم ظاهرا با عرضه ps.now رو پیسی داره داره همین کارو میکنه حالا اگه این کنسول های بین نسلی قراره هر ساله باشن نشون میده مایکرو و سونی میخوان ملت رو سرکیسه کنن ولی شک نکن مایکرو هم یهویی نیومد سراغ اسکورپیو اونم برنامه داشنه .

      • Sixaxis V گفت:

        اره منظورم هر دوتاس
        مگه جز یه سری کلکسیونر مایه دار
        گیمرای بدبخت چه بودجه ای دارن:|
        اسلیم اوکی.. اما میان نسلی چه صیغه ای بود… شما که همون اول میدونسین ضعیفه ..شما که میخاستین مرز با pc رو بشکونین اول این کارو میکردین.. play anywhere با ps now هم واقعا مضحک بود! مضحک تر stream بازی های سونی رو پلاتفورم مایکروسافت!

        چی بگم… این وسط ما قربانی هستیم!

      • kyuzaemon گفت:

        سونی اگه میخواست از اول این کنسول رو معرفی کنه شاید براش ۶۰۰ دلار در میومد و میشد مثل ps3 پس سونی درس گرفت و از خود ما درس گرفت که نباید کنسول همه چی تموم بسازه که قیمتش بره بالا واسه همین مجبور شد اینکارو بکنه
        در ضمن نمیدونم چرا هنوز میگید ps now . این یه سرویس استریم پولیه و سرعت اینترنت خیلی بالا میخاد به طوری که نه تنها تو ایران نمیشه بازی کرد بلکه تو خیلی کشور ها نمیشه و این سرویس قبلا برای تلویزیون ها هم بوده و قراره واسه هر چیزی که نمایشگر داشته باشه عرضه شه و این ابدا عرضه بازیها روی pc نیست . به علاوه اینکه فقط مربوط به عناوین نسل قبل میشه .
        هیچ سخت افزاری به جز ps3 و ps4 وجود ندارند که به طور واقعی مثلا لست رو اجرا و رندر کنن بقیه استریم آنلاینه

        • منظورم از ps.now اینه که احتمالا سونی هم داره روی عرضه بازی برای پیسی فک میکنه البته گفتم که احتمال داره . یسری سایت ها همچین احتمالی دادن.
          در مورد قیمتش هم گفتم سخت افزارش تغیر زیادی نکرده .

          • kyuzaemon گفت:

            به طور قطع ۱٫۸ با ۴٫۲ فرق داره و تاثیرش روی قیمت قابل چشم پوشی نیست
            یادمون نره وقتی آندرو هاوس توی e3 2013 گفت که مثل همیشه بهترین قیمت ها رو در صنعت ارائه میدیم و ۴۰۰ دلار رو اعلام کرد مردم چقدر دست زدن
            خودت رو هم بذار جای سونی اخه کنسول چه سودی داره که بخاد دو تا کنسول بده که به قول شما بخوره اگه سونی میتونست با قیمت خوب هر جقدر میشد سخت افزار رو قوی تر میکرد
            اون چیزی که سود داره بازیه که سونی گفته دیسک ها یکیه
            خواهشا هر شرکتی رو خواستید متهم به پول پرستی بکنید بکنید ولی سونی رو نه میتونم ده ها مثال از تاریخ سونی بزنم که نشون بده ذره ای پول پرست نیست

            • حرفت درسته که سود دندونگیری از سخت‌افزار نداره بحث من اینه یعنی هر ساله قراره آخرای نسل یه کنسول دیگه بیاد که فضای خالی رو از لحاظ گرافیک پر کنه که مردم سمت پیسی نرن . میگم کسی که پیسی داره اگه دنبال گرافیکه همونجا میمونه فقط انحصاری هاست که بقیه رو به سمت پلی استیشن میکشونه نه گرافیک . من حرفم اینه این کنسول یا هر کنسول دیگه ای نمیتونه اون شکاف رو از لحاظ گرافیکی و بصری پر کنه .

        • مرصاد با قیمت مناسب میشه pc خرید واقعا ؟
          شما به ۴-۵ میلیون میگی مناسب

          • داداش منظورم در بلند مدته مثلا یکی امسال میاد یه کارت گرافیک میخره ۲۰۰ دلار خوب بصرفه تره نمیاد از اول سیستم ببنده . من اصلا مانور دادن روی گرافیک برام مهم نیست من طرفدار بازی هستم هرچی هم تا حالا گفتم بخاطر اینه که میگم این کنسول برای جذب کاربرای پلتفرم های دیگه نیاز به رزولیشن فورکی نداره انحصاری هاش به اندازه کافی وسوسه کننده هستن

          • فکر کنم قبلا جناب پنکه قیمت یه pc با قیمت مناسب و با کارکرد گرافیکی بهتر نسبت به ps4 رو نشون داد ولی خب باز من میارمش:
            CPU: AMD 5350 2.05Ghz Quad-Core Processor | $39.98
            Motherboard: ASRock AM1B-M Micro ATX AM1 Motherboard | $29.99
            Memory: Kingston HyperX Fury Black 8GB (1 x 8GB) DDR3-1866 Memory | $35.18
            Storage: Western Digital AV-GP 1TB 3.5″ ۵۴۰۰RPM Internal Hard Drive | $41.99
            Video Card: Gigabyte Radeon RX 480 8GB Video Card | $239.99
            Case: Corsair 200R ATX Mid Tower Case | $49.99
            Power Supply: Corsair Builder 500W 80+ Bronze Certified ATX Power Supply | $49.79
            Operating System: Microsoft Windows 10 Home OEM 64-bit | $88.88
            DualShock 4 Controller | $47.00
            قیمت کل : ۶۲۲ دلار
            این سیستم هم از لحاظ گرافیک هم cpu از pro بهتره

          • EDWiN گفت:

            باباجان کجا ۴ یا ۵ میلیون
            قیمیت دلار زیاده
            هر دلار تقریبا ۳٫۵۰۰ هست 😐
            با ۴ یا ۵ میلیون میتونی میتونی یک پی سی با کیفیت ۴k رو ۶۰ فریم اجرا کنی.
            بدون دیلیل اینکه بازی ها رو کنسول با یک کیفیت ( مثلا ps4 معمولی رو ۳۰ فریم اجرا میکرد) دلیلش فقط سازنده ها هستن. سازنده ها میان بشدت بهینه میکنن برای کنسول چرا؟ چون یک سیستم ثابت دستشونه اما برای PC نه. PC انواع و اقصام سیستم مختلف و قدرتمند داره و سازنده ها بالاخره یا به خودشون زحمت میدن برای چند سیستم بهینه میکنن یا بر اساس بالاترین سیستم موجود بازی شونو رو PC ارائه میدن.
            از طرفی شما نیاز نیست ۴ یا ۵ میلیون برای این سیستم بدی اما اگرم بدی بدون PC امکاناتش خیلی زیاد تر از یک کنسول هست از طرفی طول عمرش بیشتر هست و با توجه به قیمتی که خرج کردی میتونه راحت دو نسل یا بیشتر دووم بیاره. ( نسل قبل یک کامپیوتر داشتم ۷۰۰ هزار تومن براش خرج کردم از شروع نسل هفتم تا تقریبا سال ۲۰۱۴ یا ۲۰۱۳ (کیفیت های بازی هم اکثرا رو High تنظیم میکردم با ۳۰ فریم ثابت ) از طرفی شما قیمتی که برای بازی میدی طی یک زمان حدودا یک سال از کنسول ارزون تر هست. و دردسر هاشم کمتر هست.

  • اون بنده خدایی که زحمت میکشه یه نفری ۵ تا منفی میده:
    <> :yes: :yes: :yes: :yes:

  • مایکروسافت: xbox one s برای رقابت با ps4 pro ساخته نشد
    سونی: ps4 pro برای رقابت با xbox one s ساخته نشد
    نینتندو: پس برای رقابت با عمه ی من ساخته شد بی معرفتا ؟!!!!!!!!!!
    PC: یکی اون پاپکورن منو بیاره داره جالب میشه 🙂

  • به نظر من معرفی کنسول خوب نبود اگه سونی میگفت این کنسول برای وی اره اینهمه زوم نمیشد روش البته بازم باید ببینیم مردم از پرو استقبال میکنند یا نه ؟

  • MS GAMER گفت:

    والا منم از دیروز تا حالا دارم میگم پرو واسه رقابت با اسکورپیو نیومده اگر میخواستن واسه رقابت بدن دیوانه نبودن که یک سال قبل از عرضه اسکورپیو بدنش تو بازار

  • متن کامل خبر این بوده که بیاد با پیسی رقابت کنه که هیچ وقت هم نمیتونه.سخنان گو.هر باو اندره هاوس رو یادتون بیارید! :rotfl:

    • milad.ps4 گفت:

      والا تا جایی که من یادم همین ps4 معمولی pc رو نابود کرد با انحصاری های ناب مثل بلاد بورن وو گرافیک فوق بالا
      دیگه پرو لازم نبود اما سونی به فکر طرفداراشه به ۳۹۹ دلار جادو کرد واسشون نه که مثل بعضی ها بپره واسه نسل بعد

      • چییی :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: پوکر فیس فور اور
        _
        کنسولی که ۴k واقعی نمیتونه اجرا کنه بخواد با پیسی رقابت کنه:/ ناموسا اول از همه بره یه کنسول کامل بده بعد به فکر رقابت با پیسیم باشه

        • Fight Club گفت:

          Master Chief 117
          ببین عزیزم همون جور که منابع معتبر گفتنps4 pro یه کنسول میان نسلی برای فنای سونیی که پول بیشتری دارن و هدفشون افزایش کیفیت بصری بازی ها ست…حالا همون منابع اغلام کردن کاربریpc هم هدففشون بوده… خب چه ایرادی داره با ۴۰۰ دلار میتونن تجربه عالی از انحصاری های سونی داشته باشن…
          امیدوارم دوهزاریت افتاده باشه و خواهشن از متشنج کردن بخش نظرات هم خودداری کن!

      • EDWiN گفت:

        جانم؟ Ps4 امد PC رو نابود کرد؟
        کی نابودش کرد ما بی خبر بودیم؟
        میشه دلیل برتری ps4 رو نسبت به PC بگی تا منم جوابتو بدم؟ میخوای بگی مثلا Ps4 ارزون تر هست که مطمنم دلیل اولت همینه اما بدون در اوایل ارزون تر هست اما بعد مدتی نسبتا طولانی مثل یکسال قیمتی که باید برای گیم های ps4 بدی خیلی بیشتر از قیمتی که باید برای PC بدی هست و مبلغ که برای PC همون اول خرج کردی طی مدتی جبران میشه. چرا مبلغی برای گیم که باید طی مدت طولانی برای PC بدی ارزون تر در میاد؟ از یک طرف تخفیف های استیم که هر روز که بهش وارد میشی یک صفحه میاره که ۵ بازی میبینی off خورده.( کمتر بازی ای رو ps4 تخفیف میخوره) خلاصه اولین دلیل تخفیف های ناتمام استیم. دومیش تهیه کردن بازی هایی که بخش آنلاینشون جذابیتی نداره و شما میتونی بصورت کرکی دانلود کنی. اما ps4 چی؟ برای خرید یک بازی که قسمت آنلاینش جذابیتی نداره باید مبلغی بالاتر از ۱۵۰ تومن بپردازی( همون مبلغ واقعی ). تخفیف های بازی های Ps4 کمتر از استیم هست. برای آنلاین بازی کردن بازی ها رو ps4 باید اشتراک بگیری و پول اضافی بدی.
        بخدا از بس این Ps4 فن ها گفتن ناب ناب حالم از این کلمه بهم خورده اما خب قبول دارم انحصاری ps4 عالی بوده اما خب انحصاری باعث نابود شدن یک پلتفرم نمیشه و کلا انحصاری هارو قبول ندارم بنظرم اگر واقعا شرکت ها به فکر سرگرم کردن مخاطب هاشون هستن و برای اونا ارزشی قائل هستن نباید انحصاری ای بسازن که متاسفانه الان دقدقه ی همه ی شرکت ها شده پول کمتر شرکتی هست که به فکر طرفداراش هست. PC هم همیشه بیشترین کاربر گیم دنیا رو تو خودش جا داده. آخرین آمار فروش ps4 که ۱۰ اردیبهشت دیدم حدود ۴۰ میلیون دستگاه فروخته.
        حالا شرکتی مثل بلیزارد که تمامی بازی هاش قسمت آنلاین داره و حتی بعضی هاش فقط باید آنلاین بازی کنی بیشتر از ۲۰ تا ۲۵ میلیون کاربر آنلاین تو بازی هاش داره. فقط بازی wow بیشتر از ۱۰ میلیون کاربر آنلاین در یک زمان تو خودش جا داده. تازه تعداد کسایی هستن که آنلاین هستن در یک زمان حالا کسی بخواد کل تعداد اینارو حساب بکنه. یادم نمیاد بلیزارد گفته باشه بازی های انحصاری Ps4 باعث شد که کاربران شرکت مارو کم کنه. انحصاری های ps4 عالی هست اما کافی نیست. اکثر کسایی که PC دارن و دوست دارن انحصاری تجربه کنن یک کنسول در کنار PC میخرن شبیه بعضی از دوستان من.
        همونطور که ونی گفت هدف از انتشار Ps4 pro اینه که جلوگیری کنه برای پیشروی کاربراش به سمت PC نه اینه کاربرای PC رو جذب کنه. کاربرای PC میان در کنار PC که پلتفرم اصلیشون برای بازی هست یک کنسول میخرن ولی از PC دست نمیکشن که شما میگی PC نابود کرد.

  • سونی کمپانی بزرگیه،ps4 پیشتاز این نسله،لطفا سونی فنای عزیز بهم حمله نکنید
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    دقیقا برای رقابت با چی بوده؟!!! قلاب ماهی گیری سازی جعفرآباد؟!

    • milad.ps4 گفت:

      خداییش فکر کردی خیلی باحالی داداش متاسفانه چرت و پرتی که میگی خنده دار نیست
      بزار شاهکار هایی مثل اخرین ما یا بدنام یا هوریزون یا……..غیره ۴k بشن معلوم میشه برای چی ساختن

      • دوست عزیزم رقابت کنسول های ps و xbox برای تمامی گیمر های عزیز مشهوده، اینکه سونی میگه برای رقابت با اکس باکس نبوده حرف بی پایه و اساسیه!!!نمیخوام pc رو از معادله حذف کنم اما همه میدونیم داستان مقایسه این سه پلتفرم مصداق بارز کبوتر با کبوتر ، باز با بازه 😉
        امیدوارم ازم دلخور نباشی :heart:

  • یک pc هفتصد دلار در میاد که باید ۲۰۰ دلار هم پوله ویندوز ۱۰ بدی اما ps4 pro فقط ۴۰۰ دلار

  • FINISH گفت:

    دروغگو.با این حرفا نمی تونه ضعیف بودن دستگاشو قایم کنه.دستگاشو ارزون میده چون tv 4k زیاد فروخته نشده که مردم بفهمند این کنسول ناقص ۲k رو هم با افکت کم می تونه اجرا کنه چه برسه به ۴k کامل.در حالی که اسکورپیو با نزدیک ۲ ترا فلاب اختلاف گرافیکی حتما ۴k رو اجرا می کنه.امیدوارم مردم خودشون عاقل باشند نه تعصبی.

سونی می‌گوید که ساخت پلی‌استیشن۴ پرو برای رقابت با مایکروسافت نبوده است - گیمفا