یک زمین برای مبارزه واقعی‌|نگاهی بر نسخه ی بتای BATTLEFIELD1 - گیمفا
یک زمین برای مبارزه واقعی‌|نگاهی بر نسخه ی بتای BATTLEFIELD1 - گیمفا
یک زمین برای مبارزه واقعی‌|نگاهی بر نسخه ی بتای BATTLEFIELD1 - گیمفا
یک زمین برای مبارزه واقعی‌|نگاهی بر نسخه ی بتای BATTLEFIELD1 - گیمفا

یک زمین برای مبارزه واقعی‌|نگاهی بر نسخه ی بتای BATTLEFIELD1

سهند عباسپور
۱۹:۲۳ ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
یک زمین برای مبارزه واقعی‌|نگاهی بر نسخه ی بتای BATTLEFIELD1 - گیمفا

خدا را شاکرم در زمانی که تجربه ی یک بازی شوتر اول شخص که به دل بنشیند حتی از پیدا کردن طلا هم دشوارتر شده کمپانی که زمانی منفورترین کمپانی سازنده بازی لقب گرفته بود به کمکمان آمد. این ناجی در زمانی که اکتیویژن به طور تصاعدی در حال بالا بردن تاریخی است که بازی هایش در آن به وقوع ‌می‌پیوندد و با دنبال نکردن خواست طرفدارانش می‌خواهد رضایت خاطر آن ها را با ریمستر کردن یکی از بهترین شوتر های تاریخ به دست اورد،پدیدار شده است و می­خواهد به عنوان یک شبیه ساز جنگ اما از نوع واقعی! برای همیشه اسمش را در تاریخ ثبت کند و رباینده دل ها باشد و این کار را با بازی جذاب BATTLEFIELD1 انجام خواهد داد. EA برای هر چه بهتر شدن بازی اش تصمیم گرفته که بتای آن را بر روی تمام پلتفرم ها منتشر کرده و از بازخورد بازیکنانش حداکثر استفاده را بکند. ­من هم تصمیم گرفتم نگاهی بر بتای این بازی داشته باشم و بازخوردم را با شما به اشتراک بگذارم. تجربه ی این بتا نیازمند اکانت اوریجین است و اگر که از اعضای اینسایدر بتلفیلد هم بوده اید که چه بهتر و می­توانستید این بتا را یک روز زودتر تجربه کنید( حقیقت امر دو روز است!) سپس بایستی چیزی در حدود ۶ تا ۷ گیگ دانلود انجام دهید تا بازی در اختیار شما قرار بگیرد.

اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می­ کند محیط کابری بازی است که به عنوان یک تجربه بتا حقیقتا خوب طراحی شده و موسیقی حماسی گونه در پس زمینه به گوش می­ رسد. بازی دارای جست وجو گر سرور است که در کشور ما می­توان گفت بسیار به درد بخور ظاهر می­شود هر چند بی­انصافی است  اشاره ای به کیفیت بالای سرور های اوریجین نکنیم که واقعا به تجربه لذت بخش این بتا دامن می ­زدند. برای هر چه بهتر تجربه کرن کردن این عنوان ابتدا سری به تنظیمات گرافیکی بازی زدم و باید بگویم برای یک عنوان بتا تنظیمات نسبتا راضی کننده بودند به خصوص که قابلیت پشتیبانی از دایرکت ایکس ۱۲ هم به بازی اضافه شده است.شما می­توانید از کیفیت بافت ها گرفته تا vsync را تنظیم کنید ومن هم اکثر تنظیمات را در حالت HIGH و نه اولترا قرار دادم تا بتوانم fps بالای ۶۰ را تجربه کنم هرچند که در بازی به طور کلی fps بالای ۳۰ به خوبی پاسخگو می­باشد.

battlefield 1 graphics settings

متاسفانه بتای بازی تنها یک نقشه دارد که نامش Sinai desert است،صحرایی که در عالم واقعیت در مصر واقع شده و از این نظر می­توان گفت سازندگان این نقشه کار چندان سختی را پیش روی خود نداشته اند زیرا این مپ به خوبی ویژگی های بزرگ بودن و قهوه ای بودن را داراست! و همگی میدانیم ­طراحی چنین محیطی بسیار ساده می­نماید که باعث شده این مپ به لحاظ بصری با وجود سادگی زیبا جلوه کند.صخره ها از دور زیبا به نظر می­رسند و ساختمان های کوچک مشکلی در طراحی ندارند.هرچند که این مپ بسیار بزرگ است و در بسیاری از نقاط آن مثلا اهداف E و G پرنده پر نمی­زند و تمام نبرد در نقاط B و c  خلاصه شده. البته برای من جای تعجب بود که چرا در این صحرای سوزان هیچ بازتابی از نور آفتاب در هیچ کجای مپ از جمله سنگ ها و صخره ها مشاهده نمی­شد!اما تخریب پذیری بازی به راستی قابل ستایش است،­شما در بازی هر چیزی جز سنگ را می­توانید به تکه های کوچک بدل کنید ازهواپیما و تانک گرفته تا دیوار و سقف ساختمان و خلاصه هر چیزی که در بازی پیدا کنید تخریب پذیری خوبی را به به نمایش می­گذارد.

در نسخه ی بتا بازی به دو تیم کشور عثمانی و بریتانیای کبیر تقسیم شده است که هر تیم تا ۳۲ نفر را می­تواند در خود جای دهد.نکته ی دیگری که در این بازی به خوبی بهبود یافته طراحی متفاوت سربازان این دو کشور است از لباس هایشان گرفته که بریتانیایی ها با کت و چکمه و پوست سفیدشان ظاهری با ابهت و سربازان ترک با لباس مخصوص خودشان و پوست تیره تر ظاهری ترسناک پیدا کرده اند.جزئیات چهره ها خوب کار شده و فیگور های سربازان کاملا جنگی طراحی شده است.نکته ی دیگری که در بازی به چشم من عجیب می­آمد،­عرق نکردن سربازان در این صحرای خشک و سوزان بود که حتی اگر چیزی حدود نیم ساعت در بازی به شغل شریف کمپینگ با اسنایپ بپردازید باز هم هیچ اثری مثل لرزیدن دست  یا اشتباه سرباز در تیراندازی و یا قطره ای عرق بر روی چهره اش نخواهید دید.

explosion

در نسخه ی بتا تنها دو حالت قابل بازی است که به معرفی آن ها می­پردازم:

  • CONQUEST­:­در این حالت که در نسخه های قبلی هم شاهد آن بودیم و به نوعی محبوب ترین حالت سری بتلفیلد است بایستی پرچم هایی که در سراسر نقشه نصب شده است را به کمک هم تیمی هایتان تصاحب و از آن ها دفاع کنید که در جریان این کار تیمی که امتیازش به ۳۰۰ برسد برنده ی بازی خواهد بود،­ البته در ابتدا بازی محدودیت زمانی داشت و تیمی که در پایان راند ۳۰ دقیقه ای بیشترین امتیاز را به دست می­اورد برنده می­شد، ­اما با انتشار آپدیتی این محدودیت برداشته شد.ویژگی جالبی دیگری که به بازی اضافه شده armored train یا همان قطار زرهی­ است که در دقایق پایانی به کمک تیمی که امتیازات کمتری دارد می آید و واقعا امتیاز خیلی بزرگی است به خصوص اگر اختلاف دو تیم ناچیز باشد زیرا که اسلات های بیشتری از تانک های بازی دارد و صدمات آن هم به مراتب بیشتر است.
  • RUSH:­در این حالت تیم ها به دو دسته ی مهاجم و مدافع تقسیم می­شوند و تیم مهاجم بایستی کم کم و به ترتیب دستگاه های تلگراف تیم دیگر را بمب گذاری کند و سپس تا مدتی مواظب آن باشد که تیم دیگر بمب را خنثی نکند و به این ترتیب آن ها را از بین ببرد تا به پایان نقشه که پایگاه تیم مقابل است برسد اما از سوی دیگر تیم مقابل هم استراتژی برد دارد و بایستی با مقاومت واز بین بردن مداوم مهاجم ها امتیاز ۷۵ تایی تیم مقابل را به صفر برساند که مد جالبی به نظر می­رسد اما ایراد بسیار عجیبی به این حالت وارد است،که بازیکنان خارجی هم مدام با لفظ sniper’s paradise به آن اشاره می­کنند به این معنی که تیم مدافع تنها کافی است کلاس اسنایپر را انتخاب کند،کمپ کند و تمام!­به همین راحتی می­توانید در اولین نقطه ی شروع بازی تیم مهاجم را تار و مار کنید.همچنین در این حالت هیچ هواپیمایی وجود ندارد وبه عبارتی ساده تر تیمی که بتواند تنها برای مدت کمی تانک های خود را بیشتر از تیم حریف نگه دارد به راحتی بازی را به دست می­گیرد.

battlefield 1 alpha customization screen 7

دسته بندی دیگری که در بازی وجود دارد،دسته بندی داخلی هر تیم است که شامل چهار دسته ی Assault،Medic،Support و Scout  می­باشد که کارکرد هر کدام از اسم کلاس به خوبی مشخص است.اما متاسفانه همین کلاس بندی خود خالی از اشکال نیست به عنوان مثال Medic بایستی به عنوان یک Healer در نقشه فعالیت کند اما تنها چیزی که شاهدش نیستیم همین جان بخشی به مردگان است!به نحوی که شما در یک مکان می­میرید و سپس تقاضای شفا!می­کنید حالا می­بینید که ۴ نفر در کنار پایتان در فاصله ی صفر متری شما با اسنایپ نداشته کمپ کرده و عین خیالشان هم نیست که یک نفر تقاضای کمک دارد!تجربه ی شخصی بنده در این ۱۰ روز بازی تنها ۲ بار heal شدن بود که جای بسی تعجب دارد.

نکته ی دیگری که در بازی به خوبی احساس می­شود تغییرات آب و هوایی پویای بازی است که به اشکال طوفان شن،مه غلیظ و باران ظاهر می­شود که خوشبختانه تنها ظاهر بازی را تغییر نمی­دهند بلکه در گیمپلی هم به شدت تاثیر گذارند.برای مثال موقعی که طوفان می­شود سرعت حرکت بازیکنان کند می­شود و میدان دید هم محدود یا موقعی که باران می­بارد و هوا ابری می­شود همه چیز سریعا به گل بدل می­شود و جلوی حرکت را می­گیرند.اما باز هم نکته ی جالبی در مورد تغییرات آب و هوایی بازی وجود دارد، این که تمامی این تغییرات در بازی تنها و تنها به ضرر کلاس اسنایپر می­شوند و موجب می­شوند که این کلاس عملا از کار بیفتد در حالی که سایر پلیر ها مشکل خاصی را که مخصوص به فرد باشد را تجربه نمی­کنند.

bf 2

اما بازی در عوض  قابلیت جالبی برای اسنایپر ها تدارک ها دیده که صفر کردن فاصله برای اسلحه های اسنایپ است که به شما کمک می ­کند تا تیر شما دقیقا به هدف بخورد.­ مثلا فرض کنید شما هدفی در دویست متری خود دارید و می­خواهید از اسنایپ خود کمک بگیرید چنانچه بدون صفر کردن فاصله شروع به تیر اندازی کنید به هیچ وجه تیر شما به هدف نمی­خورد و برای رفع این مشکل بایستی فاصله دویست متری را برای خود صفر کنید و با این کار دیگر تیر شما به اصطلاح سقوط یا پرواز نمی­کند و دقیقا به هدف اصابت خواهد کرد.

قابلیت جذاب دیگری هم که در بازی گنجانده شده اسفاده از سرنیزه اسلحه در فواصل نزدیک یا نسبتا نزدیک است که میان پلیر ها بسیار سریع جا افتاده،­به گونه ای که به کرات در بازی می­بینید در فواصل نزدیک عملا تیری شلیک نمی­شود بلکه بازیکنان با فشردن و نگه داشتن کلید F به سرعت با سرنیزه به سمت یک دیگر حمله ور می­شوند! تنوع اسلحه ها در بازی کم است که به هیچ عنوان جای تعجب ندارد زیرا این یک عنوان بتاست و برای بعضی از پلیر ها که به دو نسخه ی قبلی این سری عادت کرده اند شاید کار کردن با این اسلحه های نیمه اتوماتیک یا دستی در اول کار سخت به نظر برسد اما خب بالاخره جنگ جهانی اول است دیگر!

battlefield1 reveal 07

تا حرف از اسلحه است بگذارید به بعد دیگر آن یعنی صدایش بپردازیم که می­توانم بگویم صدای اسلحه ها در بازی به بهترین نحو ممکن کار شده،اسنایپ،شاتگان،رایفل و همه و همه صدایشان عالی کار شده اند، صدای شلیک تانک و صدای سقوط بمب از هواپیما ها دقیقا مانند حقیقت و تنها یکی دو ثانیه قبل از اینکه کارتان یکسره شود به گوشتان می­رسد!صدای نفس نفس زدن به هنگام دویدن یا تیر خوردن به خوبی به گوش می­رسد و هر وقت که نزدیک به پایان راند می­شوید صدایی حماسی را می­شنوید که به بهترین نحو ممکن حس پایان را به شما القا میکند.

و اما در آخر رکن اساسی تمامی بتلفیلد ها یعنی تنوع وسایل نقلیه به خوبی در این نسخه ی بتا به چشم می­خورد وهیچ وقت احساس کمبود نخواهید کرد.انواع تانک های تک نفره،­چهار نفره،خودروهای زرهی جنگی،­هواپیما های بمب افکن و حتی اسب در بازی یافت می­شود که حس یک میدان جنگ واقعی را به شما می­دهد.سواری با اسب هم برایم جالب بود،شما وقتی بر اسب سوار می­شوید دو انتخاب دارید یکی شمشیر و دیگر رایفلی دستی که دقت تیر اندازی پایینی دارد و شما اکثرا همان شمشیر را انتخاب می­کنید.

بگذارید در انتها بگویم که اگر EA به راستی به بازخورد پلیر­هایش در بتا توجه کند ما شاهد بهترین بازی در این سری خواهیم بود.

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یک زمین برای مبارزه واقعی‌|نگاهی بر نسخه ی بتای BATTLEFIELD1 - گیمفا
یک زمین برای مبارزه واقعی‌|نگاهی بر نسخه ی بتای BATTLEFIELD1 - گیمفا
یک زمین برای مبارزه واقعی‌|نگاهی بر نسخه ی بتای BATTLEFIELD1 - گیمفا
یک زمین برای مبارزه واقعی‌|نگاهی بر نسخه ی بتای BATTLEFIELD1 - گیمفا
یک زمین برای مبارزه واقعی‌|نگاهی بر نسخه ی بتای BATTLEFIELD1 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ALIREZA A.T.A گفت:

    بتاش فوقالعاده بود و به شدت منتظر نسخه کاملا تا الان ۲ تا مپش مشخص شد اون ۳ تا مپ دیگه رو نمیتونم اصلا فکر کنم ولی فکر کنم یکیش جنگل باشه

    • mohammad1380n گفت:

      بتاش واقعا فوق العاده بود
      تنها مشکلش باگاش بودن

      • GENERAL گفت:

        خوب نسخه Beta همون طور که اکثرا میدونید ، برای رفع نقص بازی و اشنایی گیمر با بازی عرضه میشه ، پس باید انتظار داشت بازی نهایی رو بدون باگ ( با باگ کمتری ) عرضه کنند .
        —————————————————————————————
        واقعا این بتلفیلد ۱ ارزش تاریخیش از خود بازی بیشتره ، خیلی عالی میشه این سری DICE همه رو شگفت زده کنه و یه بخش داستانی فوق العاده برای این برهه زمانی از تاریخ بشر بسازه ، تا گیمر ها لذت ببرند و علاوه بر بازی کردن یه چیزی هم درباره گذشته ها یاد بگیرند.

    • Im Joel گفت:

      واقعا دم ea گرم که نمیزاره فرانچایز هاش افت کنه ( متلک به اکتیویژن ((کالاف )) )

        • ramin. گفت:

          یله اصلا افت نکرده
          افت رو فرانچایزهای مثل کد و اساسین تجربه میکنند و کرده اند اما یوبی سافت جلو این افت رو گرفت چون هم ip و هم مشتری براش مهم بوده. اما اکتیویژن جز پول هیچ چیز براش مهم نیست تا وقتی خوب میفروشه تا وقتی هس چرا …..

          • .gentelman. گفت:

            افت!!!!عجججب
            کالاف یه بازی هسش میاد که هر سال میاد و اخرین نسخش متاش شد ۸۱ در همین حال با اینکه بتلفیلد هر سال نمیاد اخرین نسخش متاش شد ۷۳ و همچنین یکی از عنوان انحصاری سونی یعنی کیلزان هم متاش شد ۷۴ و همچنین یکی از Fps های فوق العاده دنیا یعنی هیلو رسیده به ۸۴ اگه به قول شما کالاف افت کرده پس اسم کاری که این ای پی ها کردن چیه؟
            من که خیلی راضیم بازی مورد علاقم با اینکه هر سال میاد در حد عنوان های انحصاری و حتی بیشتر متا کسب کرده
            ————-
            شاید نباشم ولی حواسم بهتون هست:)

      • masouddd گفت:

        اونوقتی که کالاف دیوتی از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۱ بهترین شوتر های دنیا رو تولید میکرد حرفی برا گفتن نداشتید حالا که کالاف یکم افت کرده(اونم به خاطر فرا گیر شدن بازی های فضایی و تخیلی نه به خاطر گرافیک و داستان و …) میاید و برا ما فن های کالاف شاخ و شونه میکشید ببینید این بتل همون بازی ایه که به ایران و ایرانی توهین کرد(بتل ۳)و….
        :ZZZ: :ZZZ: این قصه سر دراز دارد :ZZZ: :ZZZ:

    • mamad-m416 گفت:

      یه تشکر میکنم از EA به خاطر تحر.یم کردن IP ایرا.ن 😐
      یعنی دیگه هیچ وقت نمیتونیم بدون ف.یلتر شکن وارد اکا.نت اوریجین بشیم
      امروز یکی از مدی.یران EA تایید کرد این رو
      واقعا متاسفم براشون که هر چیزی رو به سیا.ست ربط میدن
      این همه پول برای بازی دادیم حالا حق بازی کردن نداریم ، واقعا که خوب جهانیه! همه چی منصفانه!
      روز روشن حق ما رو میخورن
      یادش بخیر یه زمانی طرفدار EA بودم ولی الان هیچ ار.زشی برام نداره!
      bye bye thief EA!

      • mamad-m416 گفت:

        راستی یه چیزی یادم رفت بگم
        خواهش میکنم اونایی که بازی های آینده EA رو پیش خرید کردن همین الآن ریفاند کنن و پو.لشون رو پس بگیرن
        هیچ وقت از یه دزد بازی نخرین! کسی که حق هزاران گیمر رو میخوره از صدتا دزد بدتره!

      • محمد جان من چند روز پیش نسخه جدید اوریجین رو گرفتم و یه خورده واسه این قضیه ناراحت شدم و بهشون ایمیل زدم. ولی بعد با وی.پی.ان (رایگان) اوریجین رو باز کردم و وقتی خواستم برم توی سرورها وی.پی.ان رو بستم، در حقیقت تا زمانی که دوباره روی صفحه فروشگاه نری، مچت رو نمیگیره. برای استیم هم تا حدودی همینطور هست وقتی میخوای سی دی کی رو بهش بشناسونی.

        • mamad-m416 گفت:

          منم برای بازی کردن همین کاری که گفتی رو انجام میدم ، مشکلی هم ندارم
          ولی سوال من اینه که چرا نمیتونم با IP ایرا.ن وارد بازی اکان.تم بشم؟ اونم اکان.تی که برای بازی هاش پول پرداخت کردم!
          تازه این اولشه ، ممکنه به زودی حتی سرورهای بتلفیلد و بقیه بازی ها رو هم ببندن ، خود شما هم خوب میدونی با ف.یلترشکن نمیشه آنلاین بازی کرد چون پینگ نا.بود میشه!
          فرض کن الان EA اولین بار از اوریجین رونمایی میکنه و میگه ایرا.نی ها حق بازی ندارن ! منم میگم خب باشه قبول!
          ولی الان همه بازی خریدن ! پو.ل پرداخت کردن ! اونوقت با یه آپدیت همه رو بلاک کردن! به این میگن حق خوری ! به این میگن دزدی!
          در ضمن اگه برای کنسول ها هم همین کار رو انجام بده دیگه کنسول گیمرا باید با بازی های EA خدافظی کنن! حداقل ما PC گیمرا میتونیم ف.یلترشکن بزنیم!

          • TheSantader گفت:

            صب کن.یعنی دیگه بعد که بتل اومد نمیتونم آنلاین بزنم رو ps4.جون هرکی دوست داری نگو آره.خیلی وقته یه شوتر حسابی نزدم خیلی منتظر این بودم ای واااااای

            • mamad-m416 گفت:

              the santander@
              برای کنسول که من نشنیدم مشکل داشته باشه
              برای کامپیوتر هم فقط موقع ورود به اکان.ت ف.یلترشکن میخواد
              بعد از ورود به اکان.ت ف.یلترشکن رو غیرفعال میکنم و میرم بتلفیلد بازی میکنم!
              a.zrael the great@
              من این همه سال از اوریجین استفاده میکنم همیشه هم بدون ف.یلترشکن وارد اکان.تم میشدم ، اون وقت شما چطوری میگی قبلا مشکل داشت و ارور زرد رنگ میداد؟!
              فروشگاه اوریجین که همیشه تحر.یم بوده ، من با این موضوع مشکلی ندارم چون با سی دی کی بازی میخرم ، ولی الآن به طور کامل دسترسی ما رو به اوریجین بستن!!!
              بعد از این همه سال استفاده از اوریجین اولین باره که برای ورود به اکان.تم مشکل دارم که اونم به خاطر تحر.یم EA هست ، چیزی که خودشون تایید کردن!

          • درست میگی قبول دارم، منصفانه نیست
            ولی برای کنسول دارها، plan B این خواهد بود که از وی.پی.ان پو.لی که واسه کنسول هم هست استفاده کنند
            ولی در هر صورت از این حرکت EA اصلا خوشم نیومد.

            • Moriarty گفت:

              ما توی ایرانیم. شکایت رو به اون کسایی که به انقلاب رای دادن بکنید.دزدی هم ندیدم. با سای.فون وارد اکانت میشی فقط. قبلاً هم یادمه اگر با هیتلرشکن نمیرفتی یه ارور زرد رانگ میومد. چیز جدیدی نیست.

            • @Azrael The Great
              دوست عزیز من تا یه هفته پیش اوریجین رو بدون وی.پی.ان باز میکردم و بازی میکردم.
              جهت اطلاعتون، اون ارور زرد رنگ هیچ ربطی به شرکت EA و آی.پی ایر.ان نداره.
              بلکه به بسته بودن پورت های UDP و TCP مشخصی بستگی داره که توی سایت EA زده. این های یا از جانب Router شما یا ISPتون بسته هست.
              من بدون قند.شکن نزدیک ۵۲۰ ساعت بتل ۴ بازی کردم و قبل از این آپدیت مشکلی نداشت.

      • Im Joel گفت:

        با این حرفت واقعا موافقم .. کشور ما حدود فلان میلیون گیمر داره و ea با این کارش به همه ی گیمر های ایران توهین کرده .. توف بر تو ای ea

        • Im Joel گفت:

          اقا این چه وضعشه چرا همه ی نظراتم میره تو بررسی گیمفا :pissedoff: :pissedoff: :pissedoff: :pissedoff: :pissedoff: :pissedoff: :pissedoff: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :pissedoff: :pissedoff: :pissedoff: :pissedoff: :pissedoff: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :pissedoff: :pissedoff: :pissedoff: :devil: :devil: :devil: :reallypissed: :reallypissed:

      • Ali.game گفت:

        جهان جای خوبیه ولی ما با جهان مشکل داریم نه جهان با ما

      • unknown گفت:

        محض اطلاعت,از سال ۲۰۱۳
        فروشگاه اورجین برای,ایران بسته 😐
        ولی به عشق خودت میتونستی وارد سرور ها و بخش بازی هایش بشی!
        “بسته شدن,سرور ها بتلفید را از کجا اوردی”
        این تنها مربوط میشه به بخش بسته شدن فروشگاه!
        مثل بسته شدن فروشگاه Steam روی ایرانیان!و اکتیو نشدن سی دی کی ها از ایران تو Steam!”نمی دونم برای بسته شدن فعال کردن سی دی کی از ایران,از طریق Steam,چطوری این شعار های را سر ندادن :wilt: ”
        مسئله کوچکو
        چند نفر که نمی دوننن,چطوری مفهموشون را برسونن,به EA گفتن و یکی از مدیران پاسخگو EA اینو گفته!
        بله اورجین برای ایران در دسترس نیست!
        این چیز دیروز و امروز نیست!بلکه مربوط میشه به سال ۲۰۱۳ که اورجین تو ایران قابل اجرا نبود”چون گزینه به نام ایران برای اکانتت نبود!”
        ولی می تونستی,وارد اکانتت بشی…
        تو Origin 10 هم تنها چون اول باید به فروشگاه وصل بشی,اینطوریه!
        اونم بهت قول میدم,تا یه هفته دیگه درست میشه
        اگه درست منظور را متوجه EA کنید 😉

    • اسپم:این هم لینک مستند ص.دا و س.ی.ما درباره گیم که ما بهش معترض بودیم.
      www%aparat%com/v/c9g1q
      به جای % نقطه بگذارید.

  • geralt گفت:

    من خیلی به بازیش امید دارم و فک کنم موفق بشه :yes:

  • alittttz گفت:

    متاسفانه من نتونستم نسخه بتاشو بازی کنم یعنی کلا هیچ گیمی نمیتونم بازی کنم فقط میام گیمفا اخبار بازیهارو نگاه میکنم ولی چند سال دیگه دوباره بر میگردم سراغ گیم:-((
    ولی امیدوارم بازیه موفق بشه(من که رو این بازیه شرط بستیدم

  • borna222 گفت:

    بررسی عالی بود. ممنون
    بشدت منتظر اومدن این بازیم.

  • XANAX گفت:

    بسیار عالی بود و تجربه ای وصف نشدنی. خیلی حال کردم . در این دوره که بازی شوتر با محوریت جنگ جهانی ساخته نمیشه واقعا عالیه .

  • Eghbal گفت:

    خسته نباشید آقای عباسپور!
    من که نتونستم تجربه کنم ولی شنیدم که خیلیا راضی بودن!
    ——
    بخش مقدمه یجوری بود مجبور شدم ۳ بار بخونم تا بگیرم چی نوشته شده! کلا از” تصاعد” به اون ور قا.طی کردم! :rotfl:

  • mohamad 47 گفت:

    خیلی عالی بود.ممنون.انشالله نسخه اصلی این ایرادای کوچک هم برطرف میشه مثله عرق نکردن سربازا تو هوای گرم و نور پردازی منطقه و … :yes:

  • Pepe the Frog گفت:

    میدونم الان همه پنکه ها میان دان وت میکنن xD ولی BF1 بجز گرافیک چیز جدیدی برای ارائه نداشت، چیزی بود که تویه ۳۰ساعت تجربه بتای بازی متوجه شدم و با ساعت ها تجربه BFهای قبلی مقایسه کردم. این برسی هم بهتر بود کسی بنویسه که صرفا فن یک بازی نباشه.

    • ۱- ممنون از اینکه کامنت میگذارید
      ۲- بنده فن نیستم(پنکه هم نیستم 😎 ) ولی اگه میخواید بدونید فن cs go هستم :-))
      ۳- نظرات متفاوته اما به نظرم این دقیقا چیزیه که از یه بتلفیلد انتظار میره که باید یک شبیه ساز جنگی باشه

      • Pepe the Frog گفت:

        باید قبول کنید که این مقاله خیلی منصفانه نیست. من هم نگفتم بازی بد هست. گفتم به جز گرافیک(که واقعا فوق العاده است) چیز جدیدی رو ارائه نکرده بازی. درکل دوستانی که واقعا به بتلفیلد علاقه دارن از بازی لذت میبرن ولی برای اون دسته از افرادی که نسخه ۴ رو هم بازی میکنن،بتل ۱ مثل یک دی ال سی وسیع میمونه.
        __
        دوستانی که اوریجن دارن(که احتمالا تا الان متوجه شده باشن) با آپدیت جدید اوریجن دسترسی ما ایرانیا به صورت کلی از لانچر گرفته شده و بدون تغییر آی پی نمیشه هیچ کاری کرد. یه موجی از مخالفت ها داخل فروم ساپورت EA شکل گرفته، خواهش میکنم اونجا یه مرگ بر آمریکا ریز بگید 😀 ببینیم محدودیت رو برمیدارن یا خیر.
        (معذرت بابت اسپم)

        • PRO GAMER گفت:

          چی داری میگی تو؟ منم ۴۰۰ ساعت بتل ۴ بازی کردم و بتل ۳ رو هم بازی کردم
          گیم پلی بتل همیشه همینجوری بوده. گیم پلیش خشک بوده و تغییر درش باعث از دست رفتن طرفدارها میشه
          تو این نسخه گان پلی خیلی سخت شده و از چیزهایی جدیدی که به گیم پلی اضافه شده میشه از اسب و قطار و زپلین و هندلینگ بهتر ماشین ها گفت
          نقشه هاشم مثه تمام سری های بتل بازه و این یکی از مزیت های سری بتل هستش به نظرم 😎
          در کل عزیزم این راه درستی برای ادعای حرفه ای بودن نیست :-)) 😉 مثلا خواستی بگی طرفدار بتلی ولی نمی دونی گیم پلی بتل همیشه همینطوری خشک بوده و تغییر توش باعث از دست رفتن طرفدارها میشه و همین موارده که بتل رو خاص می کنه :yes:

            • Pepe the Frog گفت:

              من طرفدار هیچ بازی نیستم. بتل هم به صورت حرفه ای بازی نمیکنم ولی با آماری که دادی مطمئن باش خیلی بیشتر از تو(خارج از تصوراتت) بازی کردم :)). شما دوست داری برای یه دی ال سی ۲۰۰تومن پول بدی برو بده. گیمپلی بتل همین بوده ولی صرفا تغییر مپ ها و تاریخ بازی تو یه انجین ارتقاع یافته بازی رو جدید نمیکنه. سرورهای بتل ۱ هم مثل هاردلاین میشه.

            • PRO GAMER گفت:

              واقعا صحبت هات غیر منطقی هستش نمی دونم چرا :laugh:
              اگه اینجوری بخوایم حساب بکنیم پس تمام بازی هایی که یه نسخه جدید ازشون منتشر میشه، بخش چندنفرشون یه DLC هستش چون اونا هم با موتور جدید و تغییر مپ ها ساخته شدن :rotfl:
              با این حرفت یعنی تمام بازی ها فقط نسخه اولشون بخش چندنفره اصلی بودن و بقیه همه DLC :rotfl: :rotfl: :rotfl:
              در ضمن اگه یکم تند صحبت کردم معذرت می خوام چون واقعا حرفت غیر منطقه ایه
              مثلا تو انتظار چه چیزی داشتی؟

            • milad mk گفت:

              بازه زمانی دوتا بازی خیلی متفاوته
              نوع اسلحه ها و ادوات جنگی و اسب
              همه سرعتشون کمتر شده
              درسته گیم پلی شبیه نسخه چهار هست
              ولی عجیبه برام که میگی دی ال سی
              هاردلاین هم شبیه نسخه چهار بود
              ولی تجربه انلاینش لذت بخش بود
              منم فکر میکنم پلیرهای نسخه ۱ کمتر از چهار باشه نه بخاطر شباهت بلکه بخاطر اینکه شاید چون اسلحه ها نیمه اتومات هستن و کلا بازی کمی سخت تر و کند تر شده
              پس اگه اینطور که شما میگی باشه کسی نمیره سراق کد اینفیتی وارفیر چون مولتیش کاملا شبیه بلک اپس سه هست
              نه دوست من کسی که واقعا خوشش بیاد کار به شباهت نداره و بازی رو میخره

    • BIGGAMER گفت:

      بتلفیلد ۱ مپ عظیمی داره و وسایل نقلیه زیاد مثل اسب حتی سلاح هم زیاد داره کلا عالیه

  • Sina.M گفت:

    شاهکار بود مخصوصا رو pc که خیلی بکش بکش بود نسبت به نسخه های کنسولی
    اگر تموم نمیشد تا الان هر روز بازی میکردم.
    البته از راش زیاد خوشم نیومد اصلا نمیشد دفاع کرد. در هر صورت می گرفتن آبجکت هارو

  • ali.stop گفت:

    به به اقای سهند عباسپور بعد چندوقت دوباره فعال شدید

  • Armin200280 گفت:

    واقعا خیلی عجیبه.اصلا از سایتی مثل گیمفا انتظار چنین مقاله ی ضعیفی رو نداشتم.ترتیبی که تو نوشتن بخش های مختلف مقاله رعایت کردید با هم اصلا همخوانی ندارند.پایان مقاله هم مثل اینه که یه دفعه فیوز برق میپره.

    • در وهله ی اول بنده معذرت میخوام که مقالم در حد انتظاراتتون نبوده و سعی میکنم که سطح مقالاتم رو بالا ببرم.
      اما همون طور که در تیتر هم میتونید مشاهده کنید این یک عنوان بتا هست و بنده هم نه به عنوان یک نقد کامل بلکه یک نیم نگاه مقاله رو نوشتم.
      باز هم ممنونم که نظر میدید

      • Gearbox گفت:

        ای کاش برخی از «آقایان» هم مثل شما جواب کاربران رو میدادند

      • milad mk گفت:

        من چندتا گیر میخوام بدم به شما
        اول اینکه هیچ بازی کامل نیست(مخصوصا تو بخش مولتی)
        چون شما نتظار عرق کردن بازیکن رو داری ئر حالی که شاید هر لحظه هد شاتتون بکنن اسنایپر های محترم تیم حریف
        دوم اینکه اگه شما رو زنده نکردن ربطی به کمپانی سازنده نداره مربوط به ل.ا.ش.ی بودن یارهای محترمتون بوده
        سوم اینکه وقتی طوفان میشه مگه چشم چشم رو میبینه که شما میخوای از اسنایپر استفاده کنید(درسته کلاس اسنایپ قوی بود و توی طوفان تاثیر پذیری بیشتری داشت ولی خوب این نسخه بتا هست و میشه راحت بهینه اش کرد)
        بنده یک بار که طوفان شد داخل هواپیما بودم تا اومدم بفهمم کجام به کوه خوردم که این خیلی جالب بود و طبیعی کار شده بود
        در هر صورت دستتون درد نکنه نقد نسبتا خوبی بود

        • درود بر شما و ممنون از اینکه نقد رو کامل مطالعه کردید
          عرق کردن یه پیشنهاد هست که میتونست در بازی به عنوان یک ویژگی که بازی رو واقعی تر جلوه بده به کار بره اما خب نبودش هم مشکلی ایجاد نمیکنه.
          به نظرم در مورد کلاس های بازی واقعا کلاس مدیک مشکل داره شما اگه به اینفو گرافیکی که از بتای بازی منتشر شده یه نگاهی بندازید میبینید که فقط ۱۰% این کلاس رو انتخاب کرده بودن و به نظرم سازنده باید به نحوی این کلاس رو میساخت که جذابیت بیشتری برای پلیر ها داشته باشه
          منظورم از اینکه فقط رو اسنایپر ها تاثیر میذاره اینه که مشکلات فقط متوجه این کلاس میشه اما مقلا ASSULT ها هیچ مشکلی نداشتن تو طوفان ها
          بازم ممنونم از این که نظر میدید

    • Hossein E گفت:

      شما از ایشون چه انتظاری داری این یه بتایه میخوای به اندازه سه گانه سولز واسش وقت صرف بشه نسخه کامل که نیست بعدم شما میتونی چرا نمینویسی انجمنم هست برو مقاله بهتر بنویس

  • بابت تمامی کامنت ها از دوستان ممنونم.
    برگشتم دوباره! 😀 😀

  • Hossein E گفت:

    از سبکش خوشم میاد نتونستم بتاشو بازی کنم متاسفانه عینه بقیه اول شخصا نیست یه فرق خاص داره همچنین بگم منتظر کالافم هستم

  • SEPEHR EZIO گفت:

    آقا نمی خواد برسی کنین فیکه
    مثل این که کلا cpy سایت نداره

  • BIGGAMER گفت:

    واقعا عالی بود حتما اصلیش رو میخرم یعنی محشر مپ بزرگ و وسایل نقلیه زیاد نقطه ی قوت این بازی به علاوه گرافیکش ای کاش نسخه ی اصلی رو PS4,XO معمولی رو ۶۰ فریم ۱۰۸۰ باشه مثل COD IW :highfive:

  • من دانلود کردم رو ps4 فردا مهلتش تموم شد خخخخخ

  • Pepe the Frog گفت:

    Nothin But a G Thang@
    داداش جان بحث کردن ماکه تو هیچ چیز تاثیر نداره بیا وقتو انرژیمون رو تلف نکنیم چون مطمئنا هیچ کدوممون نمیتونیم اونیکی رو متقاعد کنیم. 😀

  • mojy_star گفت:

    عالی و دیگر هیچ .فقط جون مادرت دایس ۶۰ فریم بده بیرون بازیو

  • PC and PS4 گفت:

    خوش به حالتون
    ما هم باید منتظر باشیم کرک بشه بیاد واس pc
    برم پا بتل ۲ :-((

  • KRATOS.n1 گفت:

    من تو این شرایط تنها آرزوم اینه که Ea این بلا رو سره بتل لاگ نیاره!

  • SEPEHR.HM گفت:

    خب یه خبر برا پیسی بازا!اینجوری که خود EA میگه ما تو اورجین تحریمیم!ولی مثل اینکه چند تا کشور دیگه هم که تو تحریم نیستن نمیتونن وارد بشن و برعکس چند تا ایرانی بدون وی پی ان وارد میشن!پس نتیجه میگیریم احتمالا یه باگ نرم افزاریه که EA نمیتونه درستش کنه و انداخته گردن تحریم :reallypissed: :reallypissed: در ضمن بتا بتل واقعا عالی بود منتظر بازی اصلی خیلی میخواستم پریمیوم بازی بخرم ولی قیمتش ۴۷۰ تومنه:| همون عادی میخریم بسه:|

  • amam گفت:

    دوستانی که ایکس باکس دارن می تونن با پیوستن به کلوپ ایران در ایکس باکس کلوب توان وقدرت ایرانی رو به نمایش بگذارند club IRAN و………. ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL

  • nobody73292 گفت:

    عاقا این صفر کردن فاصله برای اسنایپ یعنی چی؟
    دقیقا منظورتون چیه؟
    من نفهمیدم منظورتون دقیقا چیه
    کار خاصیه؟
    دکمه خاصی داره؟
    یا منظورتون همونه که باید فاصله و ارتفاع و سرعت حرکت طرف رو در نظر داشته باشیم؟

    • ببینید اگه یکم بازی کنید منظورم رو متوجه میشید، در خیلی جاها هست که شما دقیقا نشونتون رو طرف هست و شلیک میکنید اما تیرتون به طرف نمیخوره چرا؟ چون که تیر به دلایلی منحرف شده و به بالاتر یا پایین تر هدف برخورد کرده حالا شما میاید این فاصله رو تنظیم میکنید(قدرت اسلحه) و کاری میکنید که تیرتون دقیقا به هدف بخوره.
      هر چند پلیر هایی که مدت زیادی هست بازی میکنن دیگه دستشون اومده و تیر ها رو با احتساب فاصله و غیره جوری میزنن که تیر با انحرافش به دشمن اصابت کنه

  • A Player گفت:

    حیف نتونستم بتاش رو بازی کنم ولی منتظرم کاملش بیاد :inlove: :inlove: :inlove:

  • SON OF EA گفت:

    بتاش واقعا فوقع العاده بود
    حالا باز تو نقد طرف میگه ای کاش عرق کنن سربازا
    اخه عرق کردن تو اون وضیعت به چه دردی میخوره
    الکی اشکال میگیرینا
    اگه عرق هم میکردن باز هم میگفتین این کارا بی فایده است
    مرسی ea
    آقایونی که به ea فحش میدن خب شما تو اوریجین نرین
    ولی حرکتش بد بود

  • بنظر من خیلی بازی قشنگی درس میشه نمرشم بالا میشه اگه باگ نداشته باشه

  • amirh.king گفت:

    واقعا عاشق این بتا شدم
    امیدوارم تمام مشکلات بتاش تو نسخه کاملش حل شه (گرچه اگه حل نشه هم باز عاشقشم) :yes:

یک زمین برای مبارزه واقعی‌|نگاهی بر نسخه ی بتای BATTLEFIELD1 - گیمفا
یک زمین برای مبارزه واقعی‌|نگاهی بر نسخه ی بتای BATTLEFIELD1 - گیمفا