دموی PES 2017 منتشر شد | محتوا و لینک دانلود - گیمفا
دموی PES 2017 منتشر شد | محتوا و لینک دانلود - گیمفا
دموی PES 2017 منتشر شد | محتوا و لینک دانلود - گیمفا
دموی PES 2017 منتشر شد | محتوا و لینک دانلود - گیمفا

دموی PES 2017 منتشر شد | محتوا و لینک دانلود

سعید شیخی‌پور
۱۸:۰۷ ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
دموی PES 2017 منتشر شد | محتوا و لینک دانلود - گیمفا

آیا عنوان ورزشی کونامی یعنی PES 2017 مورد توجه شما قرار گرفته است؟ هم‌‌اکنون می‌توانید به‌صورت رایگان آن را امتحان کنید.

نسخه دموی PES 2017 برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس ۳۶۰، پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان منتشر شد. کونامی مدتی پیش اعلام کرده بود قصد ندارد آن را برای دارندگان رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دهد. از محتوای دموی PES 2017 می‌توان به ۹ تیم (شامل ۲ تیم ملی) و دو استادیوم اشاره کرد که تمام آن‌ها در پایین این مطلب لیست شده‌اند.

با استفاده از لینک‌های دانلودی که در ادامه قرار دارند، می‌توانید نسخه دمو را دریافت کنید:

ایکس‌باکس وان

ایکس‌باکس ۳۶۰

پلی‌استیشن ۳

پلی‌استیشن ۴

با توجه به صحبت‌های PlayStation Universe، دموی FIFA 17 هم در اوایل ماه سپتامبر (۱۱ شهریور) منتشر خواهد شد که شامل تیم‌هایی مثل رئال مادرید، منچستر یونایتد، چلسی و بایرن مونیخ می‌شود. ظاهرا همچنین استادیوم‌هایی مانند Stamford Bridge و Centurylink Field جزء محتویات دموی FIFA 17 هستند.

همان‌طور که سازندگان در سایت رسمی PES توضیح داده‌اند، بازیکنان دموی PES 2017 “در درجه اول” بر اساس سوابق‌شان از مه ۲۰۱۶ (اردیبهشت ماه) طراحی شده‌اند. علاوه بر این، برخی از بازیکنان دموی PES 2017 ممکن است در فهرست تیم‌های نسخه کامل حضور نداشته باشند. این سایت همچنین پاداش ۱۰,۰۰۰GP برای دموی PES 2017 ذکر کرده که احتمالا متعلق به بخش MyClub خواهد بود.

تیم‌های دموی PES 2017:

  • بارسلونا
  • آرسنال
  • اتلتیکو مادرید
  • بوکا جونیورز
  • ریورپلاته
  • قرنتیان پائولیستا
  • فلامینگو
  • تیم ملی آلمان
  • تیم ملی فرانسه

استادیوم‌های موجود در دموی PES 2017:

  • نیو کمپ
  • Neu Sonne Arena

۳۱۱۸۸۴۸ stadium1 ۳۱۱۸۸۴۶ stadium

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دموی PES 2017 منتشر شد | محتوا و لینک دانلود - گیمفا
دموی PES 2017 منتشر شد | محتوا و لینک دانلود - گیمفا
دموی PES 2017 منتشر شد | محتوا و لینک دانلود - گیمفا
دموی PES 2017 منتشر شد | محتوا و لینک دانلود - گیمفا
دموی PES 2017 منتشر شد | محتوا و لینک دانلود - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • خدای مننننن. همین الان یه حسی بهم گفت خبر از pes اومده بورو گیمفا !!!!! عجب عجب 😯 دوستان من که pc دارم شما که کنسول دارید اگه میتونید دانلود کنید و بگید گیمپلی بازی چجوریه. خیلی ممنونم :snicker: :snicker: :giggle: :yes:

    • DeadPool گفت:

      تعصب و این که بگیم فقط pes یا فیفا فقط باعث محدود کردن خودمونه . مثل اینه که دو تا ظرف غذای خوشمزه باشه بعد بگیم فقط اون یکیو میخوام . به نظرم دموی pes و فیفا رو باید تجربه کرد و هر کدوم بیشتر خوشمون اومد اون رو بازی کنیم . دیگه دعوا و بحث نداره که این چیزا .

    • v9 گفت:

      نسبت به pes 16 خیلی تغییر کرده، گرافیک بازی هم بهتر شده، پاس کاری ها مخصوصا پاس های بلندش خیلی طبیعی شده نسبت به نسخه های قبلی ، فیزیک توپ هم بهتر شده ولی شوت هاش هنوزم غیر طبیعیه.
      برای منی که فیفا بارم دموی خوبی بود ولی شاید برای فنای سری های قبلی pes یکم سخت بشه با این تغییرات کنار بیان مخصوصا به این دلیل که سرعت بازی نسبت به ۱۶ خیلی اومده پایین ولی همچنان همون فوتبال سرعتی سری توش دیده میشه راستی اینم بگم که بخش گیم پلن بازی هم بکلی عوض شده (قابش همونه ولی تنظیماتش فرق کرده یه سری آپشن های جدیدی بهش اضافه شده)
      در آخر هم آرزو میکنم که هم FIFA و هم PES بتونند طرفداراشونو راضی کنند و هردو بتونند موفق ظاهر شند :heart:

    • Sameoldgame گفت:

      من امروز رو ps4 نصبش کردم . گیم پلی بازی زیاد فرقی نداره با نسخه قبل یجورایی همون ۱۶ !!!
      . چهره پردازی و گرافیک لباس بازیکنا عالیه ! چمن بازی هنوزم حالت مصنوعیش رو داره .
      من خودم شخصا با دوستام و تو خونه بخوایم رقابتی بازی کنی pes . بازی شخصی و آنلاین فقط ultimate team فیفا …

    • شروع چنین مقاله هایی همیشه اولش سخته چون وقتی صحبت از انیمیشن میشه ! میتوان به صورت طومار وار و طولانی از اوایل صنعت گیم که شخصیت های بازی ها فقط یک خط بودن و چند نقطه !!! و همین طور با پیشرفت روز افزون صنعت گیم به لطف قدرتمند تر شدن سخت افزار ها و به طبع موتور های گرافیک و موتور فیزیک و به طور کلی بخش نرم افزاری در هر تسل و در هر بازه ای میتوان به طور جداگانه در باره پیشرفت انیمیشن ها در اون نسل مشخص صحبت کرد ولی من در تلاش هستم تا بیشتر و بیشتر تمرکز اصلیم بر روی نسل هشتم و پیشرفت حیرت انگیز انیمیشن ها در این نسل کنونی صحبت کنم تا هم مقاله ای حوصله بر نباشه و هم بریم سر اصل مطلب !

      کلا تو تمامی بازی ها انیمیشن ها همیشه مهم هستن و بخش مهمی از یه بازی رو تشکیل میدن ! البته سبک هایی هستن که انیمیشن ها توشون کم تر مورد توجه قرار میگیره ! مثلا بازی مثل Dark Souls از اون دسته بازی هایی هستش که شخصیت بازی مثلا انیمیشن های دیوانه کننده ای نداره و انیمیشن های اون بازی کالا عادی به نظر میرسه و صد البته برای طرفدار هاش هم خیلی مهم نیست که انیمیشن های شخصیت بازی بی نظیر باشه و خلاصه الویت های مهم تری تو اون بازی برای طرفدار هاش وجود داره و انیمیشن در اون بازی جز اولویت های اولیه اصلا و ابدا نیست ! حالا تو بازی های اول شخص و سوم شخص در بیشتر موارد انیمیشن یکی از مهم ترین نکات در اون بازی هستش و حتی انیمیشن عالی میتونه از ضعف های تکنیکی یه بازی تو خود گیم پلی تا حدودی جلو گیری کنه و یا به عبارتی وجود انیمیشن های کیفیت بالا میتونه شما رو به نوعی گول بزنه در مواردی !!! نمونه بارز مثال بازی The Order 1886 انیمیشن های شخصیت های بازی به طرز بی نظیری عالی بود و تونسته بود اون گیم پلی پر ایراد بازی رو قابل تحمل کنه ! شاید اوجه اوج شخصیتی که در این نسل انیمیشن های دیوانه کننده ای داره Natan Drake ما در بازی آنچارتد ۴ هستش که تنوع و کیفیت انیمیشن های این شخص واقعا بی نظیر هستش .

      ولی انیمیشن ها تو بازی های ورزشی از نون شب هم واجب تر هستن ! شاید از ارکان اصلی هر بازی ورزشی بخش بسیار بسیار بزرگیش مربوط به انیمیشن ها باشن ! تا جایی که تمامی بازی های ورزشی برای نشون دادن انیمیشن های روان و با کیفیت نرخ فرم ریت رو در نمای گیم پلی ۶۰ فرم بر ثانیه میکنن و بسیار هم مهم هستش ! البته سازنده ها به علت سخت افزار ثابت کنسول ها و سخت افزار محدودشون تو بخش ریپلی ها و کات سن ها نرخ فرم ریت رو ۳۰ میکنن تا بتونن گرافیک بازی رو در نمای نزدیک بالاتر ببرن ولی افکت هایی هم استفاده میکنن تا نرخ فرم ریت ۳۰ در کات سن ها و ریپلی ها روان تر و بهتر نشون داده بشه ولی تو نمای گیم پلی باید و باید نرخ فرم ریت ۶۰ فرم بر ثانیه باشه !

      ما درباره انیمیشن های PES و FIFA صحبت زیاد کردیم و گفتیم که مثلا پیوستگی انیمیشن ها در فیفا بهتر و منظم تر هستش ولی کیفیت خود انیمیشن ها در FIFA نسل هفتمی مونده !!! درباره انیمیشن های PES هم صحبت کرده بودیم که از نسخه ۲۰۱۴ به بعد با تغییراتی که تو موتور گرافیک و موتور فیزیک بازی داده شده کیفیت بسیار بهتری پیدا کرده ولی خب به خاطر زمان پاسخ گویی و مشکلاتی که در هنگام دستور عمل گیمر به دسته بازی و در ادامه حرکت کردن انیمیشن در نسخه ۲۰۱۴ که بسیار دیر عمل میکرد تیم سازنده اومد در سال های بعد در بخش هایی کیفیت انیمیشن ها رو پایین تر آورده و زمان پاسخ گویی انیمیشن ها رو سریع تر کرده تا گیمر دستوری که به دسته بازی میده و به همین سو انیمیشن ها در خود بازی سریع تر عمل کنن !!! به هر حال هر چه که هست در PES نسل هشتمی با این وجود که بخشی از انیمیشن های بازی کیفیت بسیار بالایی دارن و بخشی هم صد البته متوسط هستن و در مجموع باز هم اون آمال و آرزوهایی که از انیمیشن های بازی های فوتبالی در نسل هشتم داشتیم تا بدین لحظه آن چنان باید و شاید اتفاق نیفتاده !!

      اما در عوض !!! به بازی ورزشی میرسیم که یک بازی نسل هشتمی تمام عیار هستش و بازی نیست جز NBA 2K من فقط میخوام درباره انیمیشن های این بازی صحبت کنم چون موضوع این مقاله فقط انیمیشن ها هستش و به هیچ جای دیگه این بازی ورزشی من کاری ندارم ! و در کل صحبت درباره انیمیشن ها دربازی های ورزشی هستش !

      این عکس رو دوستان ببینن !!! 😮 اول توضیح بدم این عکس از توسعه و ساخت بازی NBA 2K در نسل قبل هستش 😐 یعنی سازندگان NBA 2K در وهله اول اومدن به صورت کاملا طبیعی اسکلت بندی و ماهچه ها و عضلات بدنی یه انسان رو شبیه سازی کردن و بعد سنسور های موشن کپچر رو وصل کردن به قسمت هایی که طراحی شده و حرکات بازیکنان در طبیعی ترین حالت ممکن موشن کپچر میشه !

      فن آوری اسکلتی و آناتومیک بدن انسان در بازی NBA 2K از نسل قبل طراحی شده بود :blink1: و در نسل هشتم با توجه به قدرت بیشتر سخت افزار های نسل کنونی توسعه بیشتری پیدا کرده و از این تکنولوژی بی نظیر استدیوی Visual Concepts استفاده بهینه تری شده :Arrowd:
      View attachment 64325

      توضیحات : استدیو سازنده NBA 2K اسمش Visual Concepts هستش و تو Marin County, California, Shanghai, China and Seoul, South Korea, استدیو داره و همچنین استدیو مرکزیشون تو کالیفرنیا هستش و در سال ۲۰۰۵ کمپانی غول Take Two به مبلغ ۲۵ میلیون دلار از سگا خریداری کردشون و قبل از خرید توسط Take Two برای کنسول دریمکست انحصاری بازی میزدن ولی بعد از خرید این استدیوی چند شعبه ای وظیفه ساخت بسیاری از بازی های ورزشی رو برای بخش ۲K Sport بر عهده گرفت !

      موتور گرافیکی بازی نسل هشتمی NBA 2K که از همون نسخه ۲۰۱۴ منتشر شد ( یعنی همون اول نسل هشتم 😐 ) نام این موتور قدرتمند ۲K Sport موتور گرافیکی Eco Motion Engine هستش که موتور گرافیکی بسیار قدرتمندی هستش که تونایی خلق انیمیشن های دیوانه کننده و تطبیق با سیستم هوش مصنوعی پیشرفته و خلق مدلینگ سه بعدی پیشرفته و خلاصه موتور گرافیکی هستش که میتونه از قدرت سخت افزار های نسل هشتمی به معنای تمام کلمه شیرش رو بکشه و چیزی خلق کنه که فرای تصورات ما هستش !

      View attachment 64359

      شما در این تصاویر مشاهده میکنین ( فایل ویدئویش رو هم براتون آپلود کردم و لینکش رو میذارم تا دوست داشتین دانلودش کنین ) که ویدئوی مربوط به استدیوی موشن کپچر NBA 2K هستش که دارن انیمیشن های نسخه ۲۰۱۶ رو توسط Stephen Curry ضبط میکنن و سنسور های حرکتی رو میبینید که چگونه وصل شده ! البته این سنسور ها نحوه جایگذاری و اتصالشون با بازی های فوتبال فرق هایی داره صد در صد .

      View attachment 64327 View attachment 64328 View attachment 64329 View attachment 64330

      دانلود ویدئوی مربوط به موشن کچر NBA 2K16 :Arrowd:

      Stephen Curry NBA 2K16 MoCap Session.avi

      حال چرا و چگونه بازی NBA 2K به طرز حیرت آوری انقدر انیمیشن های با کیفیتی طراحی میکنه ؟! اصولا برای ساخت و توسعه حرکات موشن کپچر باید چه کار هایی کرد تا بشه انیمیشن هایی طبیعی و هر چه نزدیک تر به واقعیت دربیاریم .

      برای ساخت یک انیمشن بی نظیر باید به این موارد توجه کرد :Arrowd:

      ۱ – طراحی اسکلت بندی

      ۲ – طراحی عضلات و ماهیچه

      ۳ – تعداد چند ضلعی های به کار رفته در شخصیت بازی

      ۴ – تکنولوژی موشن کپچر به روز

      ۵ – موتور گرافیک و فیزیک پیشرفته .

      ۶ – توجه به قدرت سخت افزاری که میخواد بر روی آن انیمیشن ساخته بشه و استفاده بهیه از سخت افزار مورد نظر و کدنویسی دوباره بر روی آن !!

      تمامی این مواردی که عرض کردم همگی مثل یک زنجیر به هم وابسته هستن و سازندگان بر اساس توانایی سخت افزاری و نرم افزاری اون نسل میتونن انیمیشن های باکفیتی طراحی کنن ! و تا این لحظه در بخش بازی های ورزشی بازی NBA 2K پیشرو در این زمینه بوده . وقتی آناتومیک بدن انسان به این شکل عالی طراحی بشه اون وقت با موشن کپچری که صورت میگیره اون انیمیشن مربوطه به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده میشه . تکون خوردن عضلات به بهترین شکل ممکن و انعطاف پذیری در حرکات و چرخش و حرکت عالی گردن و ….. تا جایی که میشه تکون خوردن ماهیچه ها رو مشاهده کرد در بازی !!!!

      دانلود یکی از انیمیشن های طراحی شده ( قسمتی از یه صحنه بازی ) در بازی NBA 2K16 (حجم نزدیک دو مگابایت ) : :Arrowd: توصیه میکنم حتما ببینید :blink:

      MistyThirdCondor.webm

      و چند گیف از NBA 2K :Arrowd:

      [​IMG] [​IMG] [​IMG]

      فیزیک پارچه : من یه مصاحبه ای دارم سال ۲۰۰۵ !!! درباره فیزیک پارچه و اهمیت این موضوع برای طبیعی جلوه دادن انیمیشن ها در بازی !!!

      دوستان توجه کنن این گفته من نیست و گفته طراح ارشد NBA 2K آقای Chris Larson مهندس ارشد نرم افزار برای مفاهیم بصری هستش که گفته تکون خوردن پارچه ها میتونه در بهتر نشون دادن انیمیشن ها کمک کنه که صد در صد هم همین طوره و این مصاحبه در سال ۲۰۰۵ گرفته شده !!! باور نکردنیه که اون موقع به چه چیز های توجه میکردن !!!

      سوال : چرا در یک بازی ورزشی انقدر بر روی لباس تمرکز دارین و تاکید ویژه ای روش میکنید ؟

      جواب : چیزی که در تمامی بازی های ورزشی از دست رفته انیمیشن های ثانویه هستش ! این که شما انیمیشن ها رو موشن کپچر میکنین خودش خیلی به واقع گرایی کمک میکنه ولی در عوض ماهیچه ها حرکت نمیکند ! موه ها حرکت نمیکند ! و لباس ها هم حرکت نمیکند ! و به همین جهت انیمیشنی که موشن کپچر شده سفت به نظر میرسد ! ( داره میگه تمامی این موارد در طبیعی دادن یک انیمیشن به هم متصل هستن و رو هم تاثیر میذارن و انیمیشن های ثانویه رو فیزیک پارچه ، مو ، ماهیچه و عضلات میدونه )

      سوال : پس چه چیزی در این تکنولوژی تفاوت ایجاد کرده .

      جواب : به جای این که لباس به بازیکنان متصل شده باشه این بار از هم کاملا جدا هستن ! به عبارتی در شورت ورزشی یک نوع تسمه به کار رفته که به حرکت مدلینگ بازیکن و جهت وزش باد واکنشی بر مبنای دنیای حقیقی صورت میگیره ! و حتی بند تنبان کش این قسمت هم بر اساس حرکات مدلینگ تغییر میکنه و به این طرف و آن طرف کشیده میشه :blink1:

      سوال : پس با این تکنولوژی لباس ( فیزیک پارچه ) چه کار های دیگری میتونین انجام بدین ؟

      جواب : در حقیقت خیلی کار های دیگه میتونیم انجام بدیم . مثل تور سبد ، موی بازیکن ها و آگهی های تبلیغاتی مابین تماشاگر ها و ………. به طوری کلی هر چیزی که مربوط به پارچه و این جور چیزا باشه ما میتونیم از این تکنولوژی استفاده کنیم

      سوال : همه بازیکن های NBA یک اندازه و یک قد نیستن شما برای این مشکل چه راهکاری در طراحی لباس ها داشته اید ؟

      جواب : دقیقا مثل زندگی واقعی ! ما چندین سایز لباس و چندین سایز شورت ورزش طراحی کردیم !!! و ما جفت مناسب لباس رو برای هر بازیکنی در نظر میگیریم تا هنگامی که داره به بدن برخورد میکنه موج مناسبی در شورت ها صورت بگیره و توازن بدی در این قسمت صورت نگیره مثلا پا از شورت ورزشی خیلی بزرگ تر نباشه و در کل شکل و شمایل بدی به خودش نگیره !

      منبع : http://www2.ljworld.com/news/2005/oct/06/video_game_fabric_simulation_scores_realism/

      این ویدئوی آپلود شده رو براتون میذارم و داره درباره یک موتور فیزیک صحبت میکنه که مراحل مختلف طراحی رو نشون میده و مثلا نشون میده که چه جوری میشه با توجه به خواسته هایی که از یه بازی داریم عضلات و ماهیچه ها رو در قسمت هایی از بدن که دوست داریم شدت تکون خوردنشون رو کم و زیاد کنیم ! مثلا در بازی UFC شرکت EA با توجه به سبکی که داره شما اگه تجربه دیدن و یا بازی کردن اون بازی رو داشته باشین متوجه میشین که چی میگم ! و عضلات و ماهیچه ها به طرز بسیار طبیعی تکون میوره البته مثلا در بازی فوتبال اصلا نیازی نیست که خیلی از قسمت های بدن به طور مثال عضلات شکم تکون بخوره و الکی از قدرت سخت افزار زده بشه ولی مثلا میشه در ناجیه ران پا و چنین قسمت هایی عضلات به شدت طبیعی ساخت و قسمت هایی از بدن رو که نیازمند طبیعی تر بودن هستش رو طراحی بهتری کرد ( باید این ویدئو رو ببینین و خودتون متوجه میشین که چی میگم )

      به طور مثال نمونه ای از این ویدئو که داره به صورت درصدی نشون میده که میشه عضلات و ماهیچه های و بافت های گوشت بدن رو مقدار تکون خوردنشون رو به صورت دل خواه کم و زیاد کرد . ( البته تو عکس اصلا نمیتونین ببینین و باید ویدئوش رو مشاهده کنین تا متوجه بشین )

      View attachment 64357

      دانلود موتور فیزیک و مربوط به محاسبات بخش های ماهیچه ها و عضلات و بافت های گوشتی بدن و پرکش بدن در هنگام انیمیشن ها و …….. :Arrowd:

      http://shatelland.com/upload/files/b9e4914d-94a9-4083-b94d-cba06b26874c

      تو بازی های FIFA و PES این طراحی عضلات و ماهیچه ها و اسکلت بندی صد در صد بخش بسیار بزرگیش نسل هفتمی مونده !!! به خصوص فیفا !! یعنی سازندگان اگه بخوان با سخت افزار های نسل هشتم انیمیشن های این بازی رو از نو طراحی کنن باید بسیاری از کارهاشون رو از نو بسازن !!

      ۱ – یعنی از اول اسکلت بندی جدید رو انجام بدن

      ۲ – مدلینگ جدید طراحی بشه ( مدلینگ دستی و مدلینگ سه بعدی ! )

      ۳ – پیاده سازی و روتوش انیمیشن ها از اول انجام بشه

      ۴ – پیوستگی انیمیشن ها از اول انجام بشه

      ۵ – با موتور گرافیکی جدید ادغام بشه

      ۶ – با دستور العمل های هوش مصنوعی هماهنگ بشه

      ۷ – سرعت و زمان پاسخ گویی انیمشن ها از دوباره تنظیم بشه

      ۸ – تنوع انیمیشن ها هم به اندازه کافی موجودیت داشته باشه !

      ۹ – موشن کپچر ها همگی از نو طراحی و بازسازی بشه !

      شما این عکس بازیکن ژاپنی رو نگاه کنین !!! داره مدلینگ سه بعدی از این بازیکن در فیفا گرفته میشه ! همین طور مدلینگ سه بعدی از بسیاری از بازیکنان دیگه هم گرفته شده و همین طور مربی ها ! بازیکن هایی مثل مولر و آلونسو و ویدال و ……… خیلی از بازیکن های دیگه این مدلینگ سه بعدیشون عکس هاشون نشون داده شده ولی تیم سازنده بازی اصلا تبلیغ خاصی رو این موضوع نکرده و درسته که مدلینگ ها امسال بهتر شده ولی تغییرات بنیادی اصلا توش دیده نمیشه

      View attachment 64358

      به طور مثال تفاوت مدلینگ سه بعدی با مدلینگ دستی رو در عکس زیر به وضوح میتونین مشاهده کنین :Exclaim:

      مدلینگ سه بعدی Jimmy Butler در NBA 2K17 که در کنارش هم عکسی از مدلینگ دستی که در NBA 2K16 طراحی شده و تفاوت زمین تا آسمان هستش !!! :Arrowd:

      View attachment 64363

      و چیزی که شاید !!! شاید درست باشه تیم سازنده فیفا داره روی یک گیم پلی و انیمیشن ها و فیزیک توپ و خلاصه همه چیزی رو داره از تو طراحی میکنه و شاید در یکی دو سال آینده با یک انقلاب در بخش گیم پلی بصری شاهد باشیم !!! و این مدلینگ های سه بعدی گرفته شده داره برای موشن کپچرهای جدیدی گرفته میشه که فعلا در حال توسعه و ساخت هستش !! واقعا به نظر شما تیم سازنده بازی چرا این همه وقت گذاشته و موتور گرافیکی بای رو عوض کرده ؟؟؟!!! این همه هزینه کنه که بخواد فقط نور پردازی بازی رو بهتر کنه ؟ یا فقط کیفیت چهره ها بهتر بشه ؟ با عقل جور در نمیاد !

      صد در صد تیم سازنده برای آینده سری فیفا برنامه هایی داره و خودشون خوب میدونن که دیگه این هسته گیم پلی بازی داره فرسوده میشه و انیمیشن های بازی هم دیگه تاریخ مصرفشون مدت هاست به سر رسیده ولی تیم سازنده فیفا میخواد کیفیت ، تنوع ، روتوش ، مدلینگ کاملا جدید ، باگ گیری و ………….. خلاصه بقیه بخش ها رو داره میسازه و وقتی حاضر شد و همین طور موقعش شد به یک باره در سال های آینده به بازی وارد کنه !!! درست مثل موتور گرافیکی بازی که دو الی سه سالی بود در دست ساخت بود و امسال در بازی گنجانده شد و بخش گرافیک بصری بازی و همین طور گرافیک فنی بازی ( البته بخش هایی ) نسل هشتمی شده !! ولی خیلی از بخش های بازی واقعا مدت هاست دست نخوره به خصوص بخش گیم پلی بصری بازی !

      عکسی از اسکن سه بعدی بدن توماس مولر !!! واقعا عجیب به نظر میاد ! دقیقا داستان اسکن سه بعدی بدن نیمار هستش که در نسخه PES 2016 گرفته شد ولی در نسخه ۲۰۱۷ ازش استفاده کردن ولی تیم سازنده فیفا داره بدن خیلی از بازیکنان رو اسکن سه بعدی میکنه و فعلا هم هیچ تبلیغی روی این موضوع نکرده و به احتمال بسیار زیاد در سال های آینده اتفاقاتی در رابطه با مدلینگ خواهد افتاد !! :Arrowd:
      View attachment 64364

      تیم سازنده فیفا از محالات بود که مثل نسخه ۰۸ بیاد همه چیز رو خام تحویل بده تا مورد انتقاد هوادارنش قرار بگیره و با بازی نصفه نیمه ای طرف باشه چون در نسخه فیفا ۰۸ مجبور بودن و از رقیب خودشون PES فرسنگ ها فاصله داشتن و میخواستن از یه جایی شروع کنن ولی وقتی الان فیفا داره نجومی میفروشه و کلی طرفدار داره تیم سازنده میخواد آهسته آهسته و آرام آرام بازی رو نسل هشتمی تمام عیار مبدل بکنه و دلیلی هم برای عجله نمیبنه و به هر حال باید قبول کنیم سیاست های کمپانی مثل EA با سیاست های شرکتی همانند ۲K Games خیلی خیلی فرق داره از این جهت که ۲K زیر مجموعه کمپانی بزرگ Take Two هستش و تو بخش کیفیت و کمیت همیشه فشار زیادی بر روی زیر مجموعه های خودشون میارن تا جایی که راکستار که یکی از زیر مجموعه های Take Two هستش بازی RDR رو بعد از سه سال ساخت که دیدن اون چیزی نیست که انتظارش رو داشتن دستور دادن بازی رو به صورت کامل از صفر شروع کنن و از دوباره بسازن !!!

      حال چه غلط و چه درست ، هنوز یه فوتبال نسل هشتمی تمام عیار ندیدیم . امیدوارم که تیم سازنده فیفا داره پشت پرده کار هایی میکنه و مثل تغییر موتور گرافیکی بازی که به کسی چیزی نگفت و خبرش مسکوت باقی مونده بود در بخش گیم پلی و تغییرات بنیادی در بخش های انیمیشن و مدلینگ و فیزیک و ……. این گونه باشه و ما در سال های آینده شاهد یک فوتبال انقلابی در همه زمینه ها از سوی EA Sport باشیم .

      پاینده باشید ​

    • DeadPool گفت:

      هیتلر داداچ من با تو نبودم فدات کلی گفتم .
      صب زیرو :/ داداچ من کلا منظورم این بود هر کس سلیقه ای داره و بازی ای که دوست داره رو بازی کنه . دیگه دلیلی نداره اون بازی دیگریو تخریب کنیم دادا . و این که به بازیا فرصت بدیم . همین

    • خیلی رو پی اس۴ افت فریم داشت ولی گرافیکش بعضی وقتا حتی حس میکنی واقعیه

  • Sepehr D گفت:

    واقعا عالی بود.
    گرافیک بازی خیلی بهتر شده بخصوص چمن بازی. فیزیک توپ و نوع حرکات بازیکنا هم طبیعی تر شده، هوش مصنوعی بازیکنا هم عالی شده و شخصا هیچ مشکلی تو دموی بازی ندیدم. از اون جایی که دمو گزارشگر نداشت امیدوارم از این نظر بهتر شده باشه.
    چهره ی همه ی بازیکنای مشهور رو هم دونه دونه بررسی کردم و واقعا همشون عالی بودن. فقط اگه گزارشگر رو بهتر کرده باشن و مسترلیگم بهبود داشته باشه دیگه همه چی تمومه

  • shkan@ گفت:

    بازی کردم پیشرفت های خوبی تو هوش مصنوعی داشته ولی هنوز فیزیک بدی داره بازیش
    امسال صدرصد فیفا بهتره ولی
    pes17 نسخه ی pes16 هست با بهتر شدن هوش مصنوعی و کمی گرافیک این چیزی بود که از دمو فهمیدم

  • از سال ۲۰۰۸ نُه سال پیاپی این بازیو خریدم و بر حسب عادت نتونستم سمت فیفا برم،اما بعد از پورت ضعیف نسخه ۲۰۱۶ فیفا ۱۵ رو دانلود کردم و بنظرم بسیار حرفه ای تر،واقعی تر و جذاب تر از pes بود.با انتشار خبر پورت ضعیف نسخه۲۰۱۷ pc این فرانچایز و عدم انتشار دموی pc نه تنها امسال fifa 17 رو خریداری میکنم بلکه به هیچ وجه سمت این بازی نخواهم رفت.حتی کرک آنلاین هم برای تجربه این بازی کافی نیست :no:

  • ERFAN CR7 گفت:

    واقعا برات متاسفم کو.نامی
    میخواستم pes 2017 را روز اول عرضه دانلود کنم ولی الان با این کارش حیف حجم

  • F-d گفت:

    با کلی امید ۵ ساعت منتظر موندم تا دانلودش تموم شه وقتی بازی کردم زد به کلی نابودم کرد از بس مزخرف بود
    یعنی هر سانتری گل میشه بعد از هر جا شوت بزنی توپ خیلی تخیلی سرعتش زیاده و جالب اینجاست که هر چقدرم توپ سرعت داشته باشه گلر مثل آب خوردن توپ رو جمع میکنه
    یعنی منی که ۱۵ سال pes میزنم خیلی بیزار شدم از pes

  • A.Rajabi گفت:

    دونفره هم میشه بازی کرد ؟؟؟؟

  • یه ویدیو از گیمپلی پس ۱۷ دیدم مال گیم اسپات بود
    اینیستا از چند متری پشت ۱۸ میکشید زیرش میرفت گل
    اونوقت konami هر سال میگه بازی طبیعی شده و توپ های راه دور راحت گل نمیشه

  • F-d گفت:

    یه سوال از دوستان فیفا باز
    فیفا چیزی شبیه مسترلیگ pes داره؟
    میشه تیم درست کرد بازیکن خرید و فروش کرد یا نه؟
    یکی یه توضیح کلی در این مورد بده ممنون میشم

  • مهم اینکه امسال PES در برابر Fifa بدجور شکست میخوره. 😎

  • تنها چارچوبی که دنیا پس درش صدق میکنه فوتباله ایرانه
    تکنیک ناب بکش زیرش
    فیفا مال کسیه که میخواد لحظه به لحظه فوتبال رو حس کنه پس گرافیک بالا و کار تکتیکی کمکش میکنه
    تنها روش کاملا موثر در پس یکی بکش زیرشه یکی هم سانتر از جناحین دقیقا مث فوتبال ایران

  • Mehdi P.R.M گفت:

    BK که برای کامپیوتر نمیاد. حالا مگه کسی منتظره این بازی ضعیف بوده ؟!

  • F-d گفت:

    یه سوال دیگه هم دارم ممنون میشم جواب بدین
    اگه پلاس داشته باشم با ps4 میشه فیفا آنلاین زد؟یعنی چطور میشه؟
    میشه باکسی که تو سرور هست فوتبال بازی کرد مثل ۲ نفره خودمون(آفلاین)؟
    باید فرند داشته باشم یا نه سرچ کنم بازیکن خودش پیدا میشه؟

  • Amirhowsein گفت:

    من که دمو رو بازی کردم به نظرم عالی بود
    انیمیشن ها طبیعی تر شدن و قابلیت های جدید مثل real toch به چشم میاد
    روازه بان ها بهتر شدن و واکنش هاشون طبیعی تر شده
    چیزی که توجه منو خیلی جلب کرد بهتر شدن دفاع تو بازی بود که واقعا پیشرفت کرده و گل زدن واقعا سخت تر شده
    گرافیکنم که از حق نگذریم واقعا عالیه قیافه بازیکانایی مثل اینیستا و نیمار فوق اععاده طراحی شده
    تنها نکته منفی به نظرم افت فریم تو لحظهه های سیناتیک بازی بود مثل ریپلای گل ها و البته سخت تر شدن گل زدن که هم ویژگی خوب و هم بدیه
    به امید موفقیت فیفا و پیس

    • Ken Levine گفت:

      دقیقن تایید میشه حرفت…بهترین نسخه این هفت هشت سال گذشته از PES که بازی کردم همین دمو بود…واقعن تیم سازنده سنگ تموم گذاشته نسبت به نسخه های گذشته اینم بگم که تیم سازنده PES خیلی کوچیکه با این حال بهترین پیشرفتها رو در طول دو سال داشتن، ادام بهاتی در این مورد گفته بود تو یکی از مصاحبه هاش که اگر مردم بدونن که تیم کوچیک ما چند نفر هست تعجب می کنن…
      تنها مشکلی هم تو دمو من دیدم کمی حمله Cpu ضعیف هست که باید بهبود پیدا کنه برای نسخه نهایی
      در مورد افت فریم هم بگم چون جزییات و حالت خوشحالی پس از گل واقع گرایانه تر شده یا به نوعی همون سینماتیک سازنده فریم ریت ریپلی و صحنه های نمای نزدیک رو فریم آزاد گذاشته ولی این مقدار در بدترین حالت قرار نیست زیر ۳۰ فریم بیاد…در مورد سخت تر شدن بازی هم موافقم اونقدری که رو درجه Regular هم به سختی میتونید به تعداد گلهای بالا دست پیدا کنید

  • ali48 گفت:

    اصلا اینا مهم نیست مهم اینه که کونامی یه پی اس ۲۰۱۳ ساخت که دهن همه رو بست. تمام

    • F-d گفت:

      واقعا ۱۳ عالی بود یعنی خیلی عالی بود

      • خب خب میرسیم ب نظر بنده
        ب نظر من فیفا کلی انیمیشن داره و کلی تیم و ورزشگاه و مربی و کلی تاکتیک اما راه رفتن بازیکناش ب گرد پای پس هم نمیرسه از طرفی داوراش هم مثل یخند اما همیشه و همه جا هر چی طرفدارا خواستند تحویل داده از چمن خوب و سرمربی و طرفدارا و دوربین واقعی بگیر تا بخش داستانیش
        اما پس حرکت طبیعی بازیکناش گرافیک بصری در نمای نزدیکش و چهره هاش بهتره
        ب هر حال من تصمیم گرفتم ک لیگ جزیره رو با فیفا بازی کنم لیگ قهرمانان رو با پس

  • Ken Levine گفت:

    از دو دسته متنفرم
    دسته یکم دسته ای از افراد که فن بازی های کورکورانه در میارن چه این وری چه اون وری
    .
    دسته دوم افرادی که بدون تجربه حتی دمو به تخریب یک بازی دست میزنن که عرقها برای ساختش ریخته شده…واقعن این کارهای احمق وار چیه … مانند سگ و گربه سرو کله هم میپرید برید بازی ای که دوست دارید رو بگیریدو بازی کنید دیگه جنگ و بحثهای کلیشه ای نداره که… ادم عاقل هم کسی هست که دموی هر دو رو نصب کنه و طبق سلیقش با یکی از دو بازی ای که بیشتر حال کرد نسخه نهایی اون رو بخره 😐 😐

  • SON OF EA گفت:

    طرفداری پیس خوب بخونن
    اصلا فیفا و ea کثیف و تمام لایسنس ها رو گرفتن
    خوب آگه کونامی خوبه
    خوب بیاد لیگ قهرمانان وغیره رو که داره بیاد به فیفا هم رایگان
    بده
    بذار فیفا امسال ورزشگاه نیوکمپ رو بذاره
    چرا نمیزارم؟
    پس نتیجه میگیریم کونامی هم کثیفه
    هیتلر جوجه رو آخر پاییز میشمارم
    کونامی حتی برا توی pc ارزش قائل نمیشه که یک نسخه خوب
    بسازه یعنی pc بازا رسما پیشش پشمن بعد چطور هم طرفداریشو میکنه
    هر وقتت نصف ما فروش کردین بیا بگو
    عمو جون اون چمنی که میگی تو پیس کنده میشه که نمیشه
    ت فیفا۱۵بود
    اصلا این هیتلر فک میکنه کل جهان خرن که فیفا میخرن و خودش زرنگه
    اول میگه ای کاش لایسنس داشت
    بعدش مگه با پچ حل میشه
    طرفدارای پیس تا به فروش میرسن
    فروش مهم نیست میگن
    تا پارسال نمره مهم نبود
    حالا تو ۱۶نمره مهم بود
    یه سوال شما جز۱۰۰بازی پر فروش هستین؟
    به فیفا میرسن میگن ایران نداره
    خوب تو پیس ایران داره خیلی قشنگه؟؟؟
    اصلا چند بار با ایران بازی کردی؟
    اخه فامیلم با همه میبازه بهد میاد رو سوپر استار با رئال
    ۱۸تا به بایرن میزنه واقعا طبیعی این پیس؟؟؟؟
    اخه یه جور میگن فیس بازیکنای که معروف نیستن تو فیفا
    خرابه اینگار تو پیس عالیه
    یه پیشنهاد شما تا حالا قیافه بازیکنای معروف
    رو ت لیگ جزیره دیدین؟؟
    چرا شورت بازیکنای اینقدر باد کرده؟؟
    چرا هند ندارین؟؟؟
    چرا مای کلوب رو از ما تقلید کردین؟؟
    چرا منو بازی شما ترکیب فیفا۱۳٫۱۴است؟؟
    چرا گزارشگر شما چرنده؟
    چرا تو هیچ جای دنیا فروش ندارین؟؟
    چرا تو ژاپن نمیفروشین؟؟
    بهشون میگیم برین فیسا رو یوتیوب ببینن میگن اونجا
    دستکاری شده است و اونجا پر فن فیفا است
    عمو هیتلر
    برو اسمتو عوض کن آدمی که میخاست کل جهان رو نابود کنه
    و فقط به خودش اهمیت میداد بیشتر از این انتظار نمیرفت

    • شروع چنین مقاله هایی همیشه اولش سخته چون وقتی صحبت از انیمیشن میشه ! میتوان به صورت طومار وار و طولانی از اوایل صنعت گیم که شخصیت های بازی ها فقط یک خط بودن و چند نقطه !!! و همین طور با پیشرفت روز افزون صنعت گیم به لطف قدرتمند تر شدن سخت افزار ها و به طبع موتور های گرافیک و موتور فیزیک و به طور کلی بخش نرم افزاری در هر تسل و در هر بازه ای میتوان به طور جداگانه در باره پیشرفت انیمیشن ها در اون نسل مشخص صحبت کرد ولی من در تلاش هستم تا بیشتر و بیشتر تمرکز اصلیم بر روی نسل هشتم و پیشرفت حیرت انگیز انیمیشن ها در این نسل کنونی صحبت کنم تا هم مقاله ای حوصله بر نباشه و هم بریم سر اصل مطلب !

      کلا تو تمامی بازی ها انیمیشن ها همیشه مهم هستن و بخش مهمی از یه بازی رو تشکیل میدن ! البته سبک هایی هستن که انیمیشن ها توشون کم تر مورد توجه قرار میگیره ! مثلا بازی مثل Dark Souls از اون دسته بازی هایی هستش که شخصیت بازی مثلا انیمیشن های دیوانه کننده ای نداره و انیمیشن های اون بازی کالا عادی به نظر میرسه و صد البته برای طرفدار هاش هم خیلی مهم نیست که انیمیشن های شخصیت بازی بی نظیر باشه و خلاصه الویت های مهم تری تو اون بازی برای طرفدار هاش وجود داره و انیمیشن در اون بازی جز اولویت های اولیه اصلا و ابدا نیست ! حالا تو بازی های اول شخص و سوم شخص در بیشتر موارد انیمیشن یکی از مهم ترین نکات در اون بازی هستش و حتی انیمیشن عالی میتونه از ضعف های تکنیکی یه بازی تو خود گیم پلی تا حدودی جلو گیری کنه و یا به عبارتی وجود انیمیشن های کیفیت بالا میتونه شما رو به نوعی گول بزنه در مواردی !!! نمونه بارز مثال بازی The Order 1886 انیمیشن های شخصیت های بازی به طرز بی نظیری عالی بود و تونسته بود اون گیم پلی پر ایراد بازی رو قابل تحمل کنه ! شاید اوجه اوج شخصیتی که در این نسل انیمیشن های دیوانه کننده ای داره Natan Drake ما در بازی آنچارتد ۴ هستش که تنوع و کیفیت انیمیشن های این شخص واقعا بی نظیر هستش .

      ولی انیمیشن ها تو بازی های ورزشی از نون شب هم واجب تر هستن ! شاید از ارکان اصلی هر بازی ورزشی بخش بسیار بسیار بزرگیش مربوط به انیمیشن ها باشن ! تا جایی که تمامی بازی های ورزشی برای نشون دادن انیمیشن های روان و با کیفیت نرخ فرم ریت رو در نمای گیم پلی ۶۰ فرم بر ثانیه میکنن و بسیار هم مهم هستش ! البته سازنده ها به علت سخت افزار ثابت کنسول ها و سخت افزار محدودشون تو بخش ریپلی ها و کات سن ها نرخ فرم ریت رو ۳۰ میکنن تا بتونن گرافیک بازی رو در نمای نزدیک بالاتر ببرن ولی افکت هایی هم استفاده میکنن تا نرخ فرم ریت ۳۰ در کات سن ها و ریپلی ها روان تر و بهتر نشون داده بشه ولی تو نمای گیم پلی باید و باید نرخ فرم ریت ۶۰ فرم بر ثانیه باشه !

      ما درباره انیمیشن های PES و FIFA صحبت زیاد کردیم و گفتیم که مثلا پیوستگی انیمیشن ها در فیفا بهتر و منظم تر هستش ولی کیفیت خود انیمیشن ها در FIFA نسل هفتمی مونده !!! درباره انیمیشن های PES هم صحبت کرده بودیم که از نسخه ۲۰۱۴ به بعد با تغییراتی که تو موتور گرافیک و موتور فیزیک بازی داده شده کیفیت بسیار بهتری پیدا کرده ولی خب به خاطر زمان پاسخ گویی و مشکلاتی که در هنگام دستور عمل گیمر به دسته بازی و در ادامه حرکت کردن انیمیشن در نسخه ۲۰۱۴ که بسیار دیر عمل میکرد تیم سازنده اومد در سال های بعد در بخش هایی کیفیت انیمیشن ها رو پایین تر آورده و زمان پاسخ گویی انیمیشن ها رو سریع تر کرده تا گیمر دستوری که به دسته بازی میده و به همین سو انیمیشن ها در خود بازی سریع تر عمل کنن !!! به هر حال هر چه که هست در PES نسل هشتمی با این وجود که بخشی از انیمیشن های بازی کیفیت بسیار بالایی دارن و بخشی هم صد البته متوسط هستن و در مجموع باز هم اون آمال و آرزوهایی که از انیمیشن های بازی های فوتبالی در نسل هشتم داشتیم تا بدین لحظه آن چنان باید و شاید اتفاق نیفتاده !!

      اما در عوض !!! به بازی ورزشی میرسیم که یک بازی نسل هشتمی تمام عیار هستش و بازی نیست جز NBA 2K من فقط میخوام درباره انیمیشن های این بازی صحبت کنم چون موضوع این مقاله فقط انیمیشن ها هستش و به هیچ جای دیگه این بازی ورزشی من کاری ندارم ! و در کل صحبت درباره انیمیشن ها دربازی های ورزشی هستش !

      این عکس رو دوستان ببینن !!! Eek! اول توضیح بدم این عکس از توسعه و ساخت بازی NBA 2K در نسل قبل هستش Neutral یعنی سازندگان NBA 2K در وهله اول اومدن به صورت کاملا طبیعی اسکلت بندی و ماهچه ها و عضلات بدنی یه انسان رو شبیه سازی کردن و بعد سنسور های موشن کپچر رو وصل کردن به قسمت هایی که طراحی شده و حرکات بازیکنان در طبیعی ترین حالت ممکن موشن کپچر میشه !

      فن آوری اسکلتی و آناتومیک بدن انسان در بازی NBA 2K از نسل قبل طراحی شده بود :blink1: و در نسل هشتم با توجه به قدرت بیشتر سخت افزار های نسل کنونی توسعه بیشتری پیدا کرده و از این تکنولوژی بی نظیر استدیوی Visual Concepts استفاده بهینه تری شده :Arrowd:
      View attachment 64325

      توضیحات : استدیو سازنده NBA 2K اسمش Visual Concepts هستش و تو Marin County, California, Shanghai, China and Seoul, South Korea, استدیو داره و همچنین استدیو مرکزیشون تو کالیفرنیا هستش و در سال ۲۰۰۵ کمپانی غول Take Two به مبلغ ۲۵ میلیون دلار از سگا خریداری کردشون و قبل از خرید توسط Take Two برای کنسول دریمکست انحصاری بازی میزدن ولی بعد از خرید این استدیوی چند شعبه ای وظیفه ساخت بسیاری از بازی های ورزشی رو برای بخش ۲K Sport بر عهده گرفت !

      موتور گرافیکی بازی نسل هشتمی NBA 2K که از همون نسخه ۲۰۱۴ منتشر شد ( یعنی همون اول نسل هشتم Neutral ) نام این موتور قدرتمند ۲K Sport موتور گرافیکی Eco Motion Engine هستش که موتور گرافیکی بسیار قدرتمندی هستش که تونایی خلق انیمیشن های دیوانه کننده و تطبیق با سیستم هوش مصنوعی پیشرفته و خلق مدلینگ سه بعدی پیشرفته و خلاصه موتور گرافیکی هستش که میتونه از قدرت سخت افزار های نسل هشتمی به معنای تمام کلمه شیرش رو بکشه و چیزی خلق کنه که فرای تصورات ما هستش !

      View attachment 64359

      شما در این تصاویر مشاهده میکنین ( فایل ویدئویش رو هم براتون آپلود کردم و لینکش رو میذارم تا دوست داشتین دانلودش کنین ) که ویدئوی مربوط به استدیوی موشن کپچر NBA 2K هستش که دارن انیمیشن های نسخه ۲۰۱۶ رو توسط Stephen Curry ضبط میکنن و سنسور های حرکتی رو میبینید که چگونه وصل شده ! البته این سنسور ها نحوه جایگذاری و اتصالشون با بازی های فوتبال فرق هایی داره صد در صد .

      View attachment 64327 View attachment 64328 View attachment 64329 View attachment 64330

      دانلود ویدئوی مربوط به موشن کچر NBA 2K16 :Arrowd:

      Stephen Curry NBA 2K16 MoCap Session.avi

      حال چرا و چگونه بازی NBA 2K به طرز حیرت آوری انقدر انیمیشن های با کیفیتی طراحی میکنه ؟! اصولا برای ساخت و توسعه حرکات موشن کپچر باید چه کار هایی کرد تا بشه انیمیشن هایی طبیعی و هر چه نزدیک تر به واقعیت دربیاریم .

      برای ساخت یک انیمشن بی نظیر باید به این موارد توجه کرد :Arrowd:

      ۱ – طراحی اسکلت بندی

      ۲ – طراحی عضلات و ماهیچه

      ۳ – تعداد چند ضلعی های به کار رفته در شخصیت بازی

      ۴ – تکنولوژی موشن کپچر به روز

      ۵ – موتور گرافیک و فیزیک پیشرفته .

      ۶ – توجه به قدرت سخت افزاری که میخواد بر روی آن انیمیشن ساخته بشه و استفاده بهیه از سخت افزار مورد نظر و کدنویسی دوباره بر روی آن !!

      تمامی این مواردی که عرض کردم همگی مثل یک زنجیر به هم وابسته هستن و سازندگان بر اساس توانایی سخت افزاری و نرم افزاری اون نسل میتونن انیمیشن های باکفیتی طراحی کنن ! و تا این لحظه در بخش بازی های ورزشی بازی NBA 2K پیشرو در این زمینه بوده . وقتی آناتومیک بدن انسان به این شکل عالی طراحی بشه اون وقت با موشن کپچری که صورت میگیره اون انیمیشن مربوطه به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده میشه . تکون خوردن عضلات به بهترین شکل ممکن و انعطاف پذیری در حرکات و چرخش و حرکت عالی گردن و ….. تا جایی که میشه تکون خوردن ماهیچه ها رو مشاهده کرد در بازی !!!!

      دانلود یکی از انیمیشن های طراحی شده ( قسمتی از یه صحنه بازی ) در بازی NBA 2K16 (حجم نزدیک دو مگابایت ) : :Arrowd: توصیه میکنم حتما ببینید :blink:

      MistyThirdCondor.webm

      و چند گیف از NBA 2K :Arrowd:

      [​IMG] [​IMG] [​IMG]

      فیزیک پارچه : من یه مصاحبه ای دارم سال ۲۰۰۵ !!! درباره فیزیک پارچه و اهمیت این موضوع برای طبیعی جلوه دادن انیمیشن ها در بازی !!!

      دوستان توجه کنن این گفته من نیست و گفته طراح ارشد NBA 2K آقای Chris Larson مهندس ارشد نرم افزار برای مفاهیم بصری هستش که گفته تکون خوردن پارچه ها میتونه در بهتر نشون دادن انیمیشن ها کمک کنه که صد در صد هم همین طوره و این مصاحبه در سال ۲۰۰۵ گرفته شده !!! باور نکردنیه که اون موقع به چه چیز های توجه میکردن !!!

      سوال : چرا در یک بازی ورزشی انقدر بر روی لباس تمرکز دارین و تاکید ویژه ای روش میکنید ؟

      جواب : چیزی که در تمامی بازی های ورزشی از دست رفته انیمیشن های ثانویه هستش ! این که شما انیمیشن ها رو موشن کپچر میکنین خودش خیلی به واقع گرایی کمک میکنه ولی در عوض ماهیچه ها حرکت نمیکند ! موه ها حرکت نمیکند ! و لباس ها هم حرکت نمیکند ! و به همین جهت انیمیشنی که موشن کپچر شده سفت به نظر میرسد ! ( داره میگه تمامی این موارد در طبیعی دادن یک انیمیشن به هم متصل هستن و رو هم تاثیر میذارن و انیمیشن های ثانویه رو فیزیک پارچه ، مو ، ماهیچه و عضلات میدونه )

      سوال : پس چه چیزی در این تکنولوژی تفاوت ایجاد کرده .

      جواب : به جای این که لباس به بازیکنان متصل شده باشه این بار از هم کاملا جدا هستن ! به عبارتی در شورت ورزشی یک نوع تسمه به کار رفته که به حرکت مدلینگ بازیکن و جهت وزش باد واکنشی بر مبنای دنیای حقیقی صورت میگیره ! و حتی بند تنبان کش این قسمت هم بر اساس حرکات مدلینگ تغییر میکنه و به این طرف و آن طرف کشیده میشه :blink1:

      سوال : پس با این تکنولوژی لباس ( فیزیک پارچه ) چه کار های دیگری میتونین انجام بدین ؟

      جواب : در حقیقت خیلی کار های دیگه میتونیم انجام بدیم . مثل تور سبد ، موی بازیکن ها و آگهی های تبلیغاتی مابین تماشاگر ها و ………. به طوری کلی هر چیزی که مربوط به پارچه و این جور چیزا باشه ما میتونیم از این تکنولوژی استفاده کنیم

      سوال : همه بازیکن های NBA یک اندازه و یک قد نیستن شما برای این مشکل چه راهکاری در طراحی لباس ها داشته اید ؟

      جواب : دقیقا مثل زندگی واقعی ! ما چندین سایز لباس و چندین سایز شورت ورزش طراحی کردیم !!! و ما جفت مناسب لباس رو برای هر بازیکنی در نظر میگیریم تا هنگامی که داره به بدن برخورد میکنه موج مناسبی در شورت ها صورت بگیره و توازن بدی در این قسمت صورت نگیره مثلا پا از شورت ورزشی خیلی بزرگ تر نباشه و در کل شکل و شمایل بدی به خودش نگیره !

      منبع : http://www2.ljworld.com/news/2005/oct/06/video_game_fabric_simulation_scores_realism/

      این ویدئوی آپلود شده رو براتون میذارم و داره درباره یک موتور فیزیک صحبت میکنه که مراحل مختلف طراحی رو نشون میده و مثلا نشون میده که چه جوری میشه با توجه به خواسته هایی که از یه بازی داریم عضلات و ماهیچه ها رو در قسمت هایی از بدن که دوست داریم شدت تکون خوردنشون رو کم و زیاد کنیم ! مثلا در بازی UFC شرکت EA با توجه به سبکی که داره شما اگه تجربه دیدن و یا بازی کردن اون بازی رو داشته باشین متوجه میشین که چی میگم ! و عضلات و ماهیچه ها به طرز بسیار طبیعی تکون میوره البته مثلا در بازی فوتبال اصلا نیازی نیست که خیلی از قسمت های بدن به طور مثال عضلات شکم تکون بخوره و الکی از قدرت سخت افزار زده بشه ولی مثلا میشه در ناجیه ران پا و چنین قسمت هایی عضلات به شدت طبیعی ساخت و قسمت هایی از بدن رو که نیازمند طبیعی تر بودن هستش رو طراحی بهتری کرد ( باید این ویدئو رو ببینین و خودتون متوجه میشین که چی میگم )

      به طور مثال نمونه ای از این ویدئو که داره به صورت درصدی نشون میده که میشه عضلات و ماهیچه های و بافت های گوشت بدن رو مقدار تکون خوردنشون رو به صورت دل خواه کم و زیاد کرد . ( البته تو عکس اصلا نمیتونین ببینین و باید ویدئوش رو مشاهده کنین تا متوجه بشین )

      View attachment 64357

      دانلود موتور فیزیک و مربوط به محاسبات بخش های ماهیچه ها و عضلات و بافت های گوشتی بدن و پرکش بدن در هنگام انیمیشن ها و …….. :Arrowd:

      http://shatelland.com/upload/files/b9e4914d-94a9-4083-b94d-cba06b26874c

      تو بازی های FIFA و PES این طراحی عضلات و ماهیچه ها و اسکلت بندی صد در صد بخش بسیار بزرگیش نسل هفتمی مونده !!! به خصوص فیفا !! یعنی سازندگان اگه بخوان با سخت افزار های نسل هشتم انیمیشن های این بازی رو از نو طراحی کنن باید بسیاری از کارهاشون رو از نو بسازن !!

      ۱ – یعنی از اول اسکلت بندی جدید رو انجام بدن

      ۲ – مدلینگ جدید طراحی بشه ( مدلینگ دستی و مدلینگ سه بعدی ! )

      ۳ – پیاده سازی و روتوش انیمیشن ها از اول انجام بشه

      ۴ – پیوستگی انیمیشن ها از اول انجام بشه

      ۵ – با موتور گرافیکی جدید ادغام بشه

      ۶ – با دستور العمل های هوش مصنوعی هماهنگ بشه

      ۷ – سرعت و زمان پاسخ گویی انیمشن ها از دوباره تنظیم بشه

      ۸ – تنوع انیمیشن ها هم به اندازه کافی موجودیت داشته باشه !

      ۹ – موشن کپچر ها همگی از نو طراحی و بازسازی بشه !

      شما این عکس بازیکن ژاپنی رو نگاه کنین !!! داره مدلینگ سه بعدی از این بازیکن در فیفا گرفته میشه ! همین طور مدلینگ سه بعدی از بسیاری از بازیکنان دیگه هم گرفته شده و همین طور مربی ها ! بازیکن هایی مثل مولر و آلونسو و ویدال و ……… خیلی از بازیکن های دیگه این مدلینگ سه بعدیشون عکس هاشون نشون داده شده ولی تیم سازنده بازی اصلا تبلیغ خاصی رو این موضوع نکرده و درسته که مدلینگ ها امسال بهتر شده ولی تغییرات بنیادی اصلا توش دیده نمیشه

      View attachment 64358

      به طور مثال تفاوت مدلینگ سه بعدی با مدلینگ دستی رو در عکس زیر به وضوح میتونین مشاهده کنین :Exclaim:

      مدلینگ سه بعدی Jimmy Butler در NBA 2K17 که در کنارش هم عکسی از مدلینگ دستی که در NBA 2K16 طراحی شده و تفاوت زمین تا آسمان هستش !!! :Arrowd:

      View attachment 64363

      و چیزی که شاید !!! شاید درست باشه تیم سازنده فیفا داره روی یک گیم پلی و انیمیشن ها و فیزیک توپ و خلاصه همه چیزی رو داره از تو طراحی میکنه و شاید در یکی دو سال آینده با یک انقلاب در بخش گیم پلی بصری شاهد باشیم !!! و این مدلینگ های سه بعدی گرفته شده داره برای موشن کپچرهای جدیدی گرفته میشه که فعلا در حال توسعه و ساخت هستش !! واقعا به نظر شما تیم سازنده بازی چرا این همه وقت گذاشته و موتور گرافیکی بای رو عوض کرده ؟؟؟!!! این همه هزینه کنه که بخواد فقط نور پردازی بازی رو بهتر کنه ؟ یا فقط کیفیت چهره ها بهتر بشه ؟ با عقل جور در نمیاد !

      صد در صد تیم سازنده برای آینده سری فیفا برنامه هایی داره و خودشون خوب میدونن که دیگه این هسته گیم پلی بازی داره فرسوده میشه و انیمیشن های بازی هم دیگه تاریخ مصرفشون مدت هاست به سر رسیده ولی تیم سازنده فیفا میخواد کیفیت ، تنوع ، روتوش ، مدلینگ کاملا جدید ، باگ گیری و ………….. خلاصه بقیه بخش ها رو داره میسازه و وقتی حاضر شد و همین طور موقعش شد به یک باره در سال های آینده به بازی وارد کنه !!! درست مثل موتور گرافیکی بازی که دو الی سه سالی بود در دست ساخت بود و امسال در بازی گنجانده شد و بخش گرافیک بصری بازی و همین طور گرافیک فنی بازی ( البته بخش هایی ) نسل هشتمی شده !! ولی خیلی از بخش های بازی واقعا مدت هاست دست نخوره به خصوص بخش گیم پلی بصری بازی !

      عکسی از اسکن سه بعدی بدن توماس مولر !!! واقعا عجیب به نظر میاد ! دقیقا داستان اسکن سه بعدی بدن نیمار هستش که در نسخه PES 2016 گرفته شد ولی در نسخه ۲۰۱۷ ازش استفاده کردن ولی تیم سازنده فیفا داره بدن خیلی از بازیکنان رو اسکن سه بعدی میکنه و فعلا هم هیچ تبلیغی روی این موضوع نکرده و به احتمال بسیار زیاد در سال های آینده اتفاقاتی در رابطه با مدلینگ خواهد افتاد !! :Arrowd:
      View attachment 64364

      تیم سازنده فیفا از محالات بود که مثل نسخه ۰۸ بیاد همه چیز رو خام تحویل بده تا مورد انتقاد هوادارنش قرار بگیره و با بازی نصفه نیمه ای طرف باشه چون در نسخه فیفا ۰۸ مجبور بودن و از رقیب خودشون PES فرسنگ ها فاصله داشتن و میخواستن از یه جایی شروع کنن ولی وقتی الان فیفا داره نجومی میفروشه و کلی طرفدار داره تیم سازنده میخواد آهسته آهسته و آرام آرام بازی رو نسل هشتمی تمام عیار مبدل بکنه و دلیلی هم برای عجله نمیبنه و به هر حال باید قبول کنیم سیاست های کمپانی مثل EA با سیاست های شرکتی همانند ۲K Games خیلی خیلی فرق داره از این جهت که ۲K زیر مجموعه کمپانی بزرگ Take Two هستش و تو بخش کیفیت و کمیت همیشه فشار زیادی بر روی زیر مجموعه های خودشون میارن تا جایی که راکستار که یکی از زیر مجموعه های Take Two هستش بازی RDR رو بعد از سه سال ساخت که دیدن اون چیزی نیست که انتظارش رو داشتن دستور دادن بازی رو به صورت کامل از صفر شروع کنن و از دوباره بسازن !!!

      حال چه غلط و چه درست ، هنوز یه فوتبال نسل هشتمی تمام عیار ندیدیم . امیدوارم که تیم سازنده فیفا داره پشت پرده کار هایی میکنه و مثل تغییر موتور گرافیکی بازی که به کسی چیزی نگفت و خبرش مسکوت باقی مونده بود در بخش گیم پلی و تغییرات بنیادی در بخش های انیمیشن و مدلینگ و فیزیک و ……. این گونه باشه و ما در سال های آینده شاهد یک فوتبال انقلابی در همه زمینه ها از سوی EA Sport باشیم .

      پاینده باشید ​

    • Ken Levine گفت:

      عزیز برادر اگر نمیدونی بدون EA Sport بود که انحصاری کردن لایسنس ها رو شروع کرد … حتی امسال طوری شد که به باشگاه Real کلی باج داده تا این تیم اجازه نده Real تو PES 2017 قرار بگیره و اگر کونامی رعال رو در نسخه جدید پیس قرار میداد هم تیم میتونست ازش شکایت کنه و هم بخش ورزشی الکترونیک آرتز…کونامی هم دید که الکترونیک آرتز داره با بحث انحصاری کردن لایسنس ها جنگ راه میندازه اون چه در توانش بود رو انجام داد و یوفا و چیمپیون لیگ و امسال هم نیو کمپ رو به انحصار خودش در آورد… این بحث لایسنس انحصاری همش از آتیش گور الکترونیک آرتز اسپرت بلند میشه … رقابت منصفانه وقتیه که این لایسنسهای انحصاری به گور برده بشه

  • شروع چنین مقاله هایی همیشه اولش سخته چون وقتی صحبت از انیمیشن میشه ! میتوان به صورت طومار وار و طولانی از اوایل صنعت گیم که شخصیت های بازی ها فقط یک خط بودن و چند نقطه !!! و همین طور با پیشرفت روز افزون صنعت گیم به لطف قدرتمند تر شدن سخت افزار ها و به طبع موتور های گرافیک و موتور فیزیک و به طور کلی بخش نرم افزاری در هر تسل و در هر بازه ای میتوان به طور جداگانه در باره پیشرفت انیمیشن ها در اون نسل مشخص صحبت کرد ولی من در تلاش هستم تا بیشتر و بیشتر تمرکز اصلیم بر روی نسل هشتم و پیشرفت حیرت انگیز انیمیشن ها در این نسل کنونی صحبت کنم تا هم مقاله ای حوصله بر نباشه و هم بریم سر اصل مطلب !

    • کلا تو تمامی بازی ها انیمیشن ها همیشه مهم هستن و بخش مهمی از یه بازی رو تشکیل میدن ! البته سبک هایی هستن که انیمیشن ها توشون کم تر مورد توجه قرار میگیره ! مثلا بازی مثل Dark Souls از اون دسته بازی هایی هستش که شخصیت بازی مثلا انیمیشن های دیوانه کننده ای نداره و انیمیشن های اون بازی کالا عادی به نظر میرسه و صد البته برای طرفدار هاش هم خیلی مهم نیست که انیمیشن های شخصیت بازی بی نظیر باشه و خلاصه الویت های مهم تری تو اون بازی برای طرفدار هاش وجود داره و انیمیشن در اون بازی جز اولویت های اولیه اصلا و ابدا نیست ! حالا تو بازی های اول شخص و سوم شخص در بیشتر موارد انیمیشن یکی از مهم ترین نکات در اون بازی هستش و حتی انیمیشن عالی میتونه از ضعف های تکنیکی یه بازی تو خود گیم پلی تا حدودی جلو گیری کنه و یا به عبارتی وجود انیمیشن های کیفیت بالا میتونه شما رو به نوعی گول بزنه در مواردی !

      • نمونه بارز مثال بازی The Order 1886 انیمیشن های شخصیت های بازی به طرز بی نظیری عالی بود و تونسته بود اون گیم پلی پر ایراد بازی رو قابل تحمل کنه ! شاید اوجه اوج شخصیتی که در این نسل انیمیشن های دیوانه کننده ای داره Natan Drake ما در بازی آنچارتد ۴ هستش که تنوع و کیفیت انیمیشن های این شخص واقعا بی نظیر هستش .

        ولی انیمیشن ها تو بازی های ورزشی از نون شب هم واجب تر هستن ! شاید از ارکان اصلی هر بازی ورزشی بخش بسیار بسیار بزرگیش مربوط به انیمیشن ها باشن ! تا جایی که تمامی بازی های ورزشی برای نشون دادن انیمیشن های روان و با کیفیت نرخ فرم ریت رو در نمای گیم پلی ۶۰ فرم بر ثانیه میکنن و بسیار هم مهم هستش ! البته سازنده ها به علت سخت افزار ثابت کنسول ها و سخت افزار محدودشون تو بخش ریپلی ها و کات سن ها نرخ فرم ریت رو ۳۰ میکنن تا بتونن گرافیک بازی رو در نمای نزدیک بالاتر ببرن

        • ما درباره انیمیشن های PES و FIFA صحبت زیاد کردیم و گفتیم که مثلا پیوستگی انیمیشن ها در فیفا بهتر و منظم تر هستش ولی کیفیت خود انیمیشن ها در FIFA نسل هفتمی مونده !!! درباره انیمیشن های PES هم صحبت کرده بودیم که از نسخه ۲۰۱۴ به بعد با تغییراتی که تو موتور گرافیک و موتور فیزیک بازی داده شده کیفیت بسیار بهتری پیدا کرده ولی خب به خاطر زمان پاسخ گویی و مشکلاتی که در هنگام دستور عمل گیمر به دسته بازی و در ادامه حرکت کردن انیمیشن در نسخه ۲۰۱۴ که بسیار دیر عمل میکرد تیم سازنده اومد در سال های بعد در بخش هایی کیفیت انیمیشن ها رو پایین تر آورده و زمان پاسخ گویی انیمیشن ها رو سریع تر کرده تا گیمر دستوری که به دسته بازی میده و به همین سو انیمیشن ها در خود بازی سریع تر عمل کنن !!!

          • به هر حال هر چه که هست در PES نسل هشتمی با این وجود که بخشی از انیمیشن های بازی کیفیت بسیار بالایی دارن و بخشی هم صد البته متوسط هستن و در مجموع باز هم اون آمال و آرزوهایی که از انیمیشن های بازی های فوتبالی در نسل هشتم داشتیم تا بدین لحظه آن چنان باید و شاید اتفاق نیفتاده
            اما در عوض !!! به بازی ورزشی میرسیم که یک بازی نسل هشتمی تمام عیار هستش و بازی نیست جز NBA 2K من فقط میخوام درباره انیمیشن های این بازی صحبت کنم چون موضوع این مقاله فقط انیمیشن ها هستش و به هیچ جای دیگه این بازی ورزشی من کاری ندارم !

  • Setin گفت:

    دوستان من کنسولم(۳۶۰) کپی خوره. برای نصب دمو مشکلی برام ایجاد نمیشه؟

  • iran big گفت:

    دوست ندارم که از حق بگذرم ولی در هر صورت دمو رو برا xbox one گرفتم خیلی هم عالی بود هرکسی که fifa رو دوست داره هم شاید بعد از ۵ سال دوباره به pes برگرده .
    کلا وقتی بازیش میکردم انگار داشتم fifa بازی میکردم. 🙂
    به سایت ما هم سر بزنید:ganjinedownload.com

  • قسم میخورم نصف کسایی که نظر دادن دانلود نکرن بازیو من رو پی اس فور که کونامی تمام قدرتشو رواین کنسول پیاده میکنه بازی کردم قسم میخورم هیچ تفاوتی توی گیم پلی با شونزده نداره چمن همچنان موکت دروازه بانا همچنان فلج و رفلکتای مصنوعی استیلا شبیه هم فقط فیسا اونم جنتا ستاره رو خوب ساختن تنها پیشرفت تو صحنه اهسته بود باگم که تا دلت بخواد داره گل زنیم کافی بیاین پشت محوطه و ار دورو بگیرین که فنی بزنه تک به تکا محال گل نشه متاسفم واسه کونامی که اصلا نمیخواد به خودش بیاد حیف ۳ گیگ حجم :no: :no: :no:

  • سپهر میشه اینقد فن بازیتو بزار کنار؟هرسال حرفت همینه تا چن وقت پیشم یه عکس موش اواتارت بود به مولا بازی نکردی حتما چون عین پارسال داغونه pes17=pes16

  • mohammad10465 گفت:

    باز این فیفا بازا اومدن . برین شوت کات دار چیپ بیرون پا بزنید. اگه گل شد که هیچ اگه نه برید مثل بازی pes 6 بازیکناتون رو سوار شتر مرغ کنید . البته بازیکنای فیفا خودشون شبیه شتر مرغ راه میرن . جون من دستاشونو نگا مثل پرانتز میمونه .
    . پیوست. تو بازی pes6 میشد شترمرغ بیاری تو زمین یادش بخیر بازیکنا رو سوار شترمرغ میکردی بازی میکردن خخخخخخخ. چقد خندیدم . از اون موقع تا حالا فیفا اون گیم پلی رو سرلوحه کارش قرار داده همینجوری بازیکناش خدایی سوار شترمرغن. جلل خالق. البته تور دروازشم ۶ متر عمق داره . تمام بازیکنا تو دراوزه فیفا جا میشن . به همراه نیمکت ذخیره ها. 😀 😀 😀

  • iran big گفت:

    اقا هرکی باور نداره این ویدیو رو نگاه کنه
    بر روی xbox one
    http://www.aparat.com/v/UoCkM

  • sina_see گفت:

    سلام دوستان روز بخیر
    دمو رو دانلود کردم
    بازی نسبت به ۱۶ پیشرفتهایی در ضمینه انیمیشن و چهرا و تاحدودی گیم پلی شده ولی بنظرم بازی هنوز کامل نیستش ضعفهایی داشت که به چش میومد
    گل زدن خیلی راحت ود و. حریف زیاد قوی نبود فقط فکر دفاع بودن و متاسفانه کونامی برای حریف(کامپیوتر) برنامه ای برای حمله نداشته
    گرافیک بازی خصوصا چمن همچنان پایین میباشد
    با تشکر
    دوستان چطوری میشود با سازندگان بازی در ارتباط بود و نقاط ضعف بهشون اعلام کنیم؟

  • Ashi گفت:

    اقا اونایی که دمو رو بازی کردن نظرشون رو بنویسن
    من بازی کردم بهبود پیدا کرده بخصوص با بخش تاکتیک تیمی که میتونی تیکی تاکا اتخاب کنی یا بازی باز رو انتخاب کنی خیلی حل کردم.(تو نسخه دمو قسمت دفاع من تو من و چند تا استراتزی دیگه هنوز فعال نیست)
    اینکه وی‍ژگی کنترال توپ هر بازیکن فرق داره خیلی خوبه.
    دو نکته اساسی که میخوام بچه ها در موردش نظر بنویسن دفاع و شوت هست
    تو بخش شوت زدن اصلا تک به تک گا نمیشه شوت ها هم واقعا الکی زده میشه و دروازهبان راحت میگیره البته منظورم حالت منوال نیست.گل زدن بسیار سخت شده
    تو دفاع هم هنوز نمیشه جوری بازی کرد که بازی بسته بشه ولی اوضاع یارگیری بهتر شده قبلا تو مسیر توپ که تکل میزدی حتما موفقیت امیز بود ولی الان ممکنه خطا بشه

  • سلام آقایون آقا دمو رو ولش برین خود اصل pes رو بخرین بعد بیاین شر و ور بگین اون موقع که ea داشت پستونک میخورد کونامی داشت هر سال فیفا میساخت بدبختا انگار یادشون رفته خودشون ps2 داشتن pes میزدن اصلا اون موقع بشر فیفا رو عددی حساب نمیکرد برین فکر کنین همه چیز به چمن و مثلا ۱۵ گل زدمو اینا رو ولش کنین اگه مردی بزار رو سوپر پلیر با بارسا بازیکن بینم چند تا میزنیآقای فیفا باز

دموی PES 2017 منتشر شد | محتوا و لینک دانلود - گیمفا
دموی PES 2017 منتشر شد | محتوا و لینک دانلود - گیمفا