زامبی کشی در ایستگاه سونی | اولین نگاه به بازی Days Gone - گیمفا
زامبی کشی در ایستگاه سونی | اولین نگاه به بازی Days Gone - گیمفا
زامبی کشی در ایستگاه سونی | اولین نگاه به بازی Days Gone - گیمفا
زامبی کشی در ایستگاه سونی | اولین نگاه به بازی Days Gone - گیمفا

زامبی کشی در ایستگاه سونی | اولین نگاه به بازی Days Gone

دانیال دهقانی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
زامبی کشی در ایستگاه سونی | اولین نگاه به بازی Days Gone - گیمفا

زامبی، زامبی و باز هم زامبی! این موجودات زشت و کریه ولی در عین حال دوست داشتنی در عرصه‌های مختلف همچون سینما و بازی‌های کامپیوتری بخش اعظمی از خاطرات ما را تشکیل داده‌اند و همگی ما با آن‌ها روزهای خوشی را گذرانده‌ایم. البته در چند سال اخیر آن قدر از این موجودات استفاده شده که به نوعی محصولات زامبی محور اشباع شده‌اند و دیگر ساخت محصولی کاملاً بدیع و بدون شباهت با محصولات قدیمی‌تر کاری بس غیرممکن به نظر می‌رسد. در این شرایط که بازار اینگونه عناوین اشباع شده، تنها راه فرار از کلیشه‌ها ترکیب کردن آن‌ها با یکدیگر و به دست آوردن معجونی مطبوع و دوست داشتنی است. تا کنون عناوین مختلفی طی این چند ساله توانسته‌اند از فرمول ترکیب کلیشه‌ها و دستاوردهای عناوین دیگر استفاده کنند و در نهایت هم تبدیل به بازی‌های موفقی شوند. یکی دیگر از عناوین جدیدی که این راه را در پیش گرفته، Days Gone بازی جدید استودیو بِند (Bend) است. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به جدیدترین بازی انحصاری سونی با محوریت زامبی‌ها یعنی Days Gone بیندازیم.

سونی در نسل گذشته توانست به لطف ناتی داگ (Naughty Dog) عنوان زامبی محوری فوق‌العاده به نام The Last Of Us را روانه بازار کند که با استقبال شگفت انگیز منتقدان و مردم همراه شد. آن عنوان توانست المان‌هایی که در عناوین دیگر بود را بسط دهد و سپس آن‌ها را با یک داستان دراماتیک ترکیب کند و اثری را خلق کند که تا مدت‌ها الگوی بازیسازان خواهد ماند. به راحتی می‌توانیم عناوین زامبی محور را به چند دسته کلی تقسیم کنیم، یکی آن‌هایی که همچون The Last Of Us ما را با تعداد کمی از زامبی‌ها مواجه می‌کنند در حالی که مهمات چندانی هم در بازی وجود ندارد، یکی آن دسته از عناوینی که ما را به نبرد با دسته‌های عظیم و پرتعداد زامبی‎ها دعوت می‌کنند و دسته سوم هم بازی‌های ترسناکی که بیشتر روی القای حس وحشت به بازی‌بازان تمرکز دارند و خیلی به دنبال باز گذاشتن دست بازی‌بازان برای کشتن زامبی‎ها نیستند. هر کدام از این سه دسته طرفداران و مخالفانی دارد که هر یک برای اثبات ادعای خود دلیلی دارند.

استودیو بِند چند سالی در سکوت به سر می‌برد. آخرین باری که این استودیو عنوانی را روانه بازار کرده بود به سال ۲۰۱۲ باز می‌گردد که این استودیو بازی Uncharted: Golden Abyss را به بازار عرضه کرد. بیشتر ما این استودیو را به خاطر ساخت سری محبوب Syphon Filter می‌شناسیم. در این چند سال، مشخصاً طراحان این استودیو بازی‌های زامبی محور بازار را به خوبی زیر نظر گرفته‌اند و از هر کدام نکاتی را برای ساخت اثر جدیدشان یعنی Days Gone وام گرفته‌اند. در حقیقت Days Gone وام‌دار دیگر عناوین زامبی محور چند سال اخیر است و از هر کدام نکاتی را به ارث برده. به نظر قرار است Days Gone تلفیقی از تمامی ویژگی‌های خوب و دوست داشتنی عناوین زامبی محور بازار باشد و با جوش دادن درست و اصولی آن ویژگی‌ها به هم، خود را در بازار یافته و مخاطبان بسیاری را برای خود دست و پا کند.

روزهای گذشته، گذشته است!

هنوز نمی‌توان با قاطعیت در مورد داستان Days Gone صحبت کرد، چرا که اطلاعات منتشر شده از داستان بازی بسیار کم بوده و بیشتر فرضیات مطرح شده در این مورد نیز بر اساس تریلر معرفی بازی (که در آن دیالوگ‌های تقریباً جالب و مهمی بیان می‌شود) هستند. همچون عناوین زامبی محور دیگر ما در Days Gone هم باید شاهد یک علت برای شیوع (Outbreak) بیماری خاصی که منجر به تبدیل شدن مردم به زامبی شده است باشیم. هنوز این علت به درستی مشخص نشده است. به هر حال همچون کلیشه‌های رایج در عناوین زامبی محور، اینجا هم شاهد تبدیل شدن اکثر مردم به زامبی‌ها هستیم و عده دیگری که از این مهلکه جان سالم به در برده‌اند در تقلا برای بقا هستند. صحبت از بازماندگان شد، شخصیت اصلی بازی با نام دیکن سنت جان (Deacon St. John) هم یک بازمانده است. او خاطرات زیادی از گذشته خویش دارد، در واقع جزو افرادی به شمار می‌رود که در گذشته زندگی رو به سامانی داشته ولی بعد از شیوع بیماری همه چیز از جمله خانواده خود را از دست داده است. او یک مکانیک موتور سیکلت است و خود نیز یک موتور سوار قهار به شمار می‌رود. پس از شیوع بیماری و پدیدار شدن زامبی‌ها، او نیز تلاش همیشگی برای بقا را شروع کرده و به نظر در یکی از کمپ‌های بازماندگان زندگی می‌کند. البته احتمالاً آن مکان تنها سرپناه او برای شب‌ها به شمار می‌رود، وگرنه با وضع موجود منظور از خانه جایی برای تماشای تلوزیون و گشت و گذار در اینترنت نیست! وضع موجود بسیار اسف بار است، بازماندگان برای گرسنه نماندن مجبور به خوردن هر چیزی که فکرش را می‌توان کرد هستند و در راه بقا از هیچ عملی فروگذار نیستند. در این دنیا رحم و مروت جایی ندارد، باید بکشی تا زنده بمانی. این تم را قبلاً در The Last Of Us دیده‌ایم و پیش از آن هم فیلم The Road (به کارگردانی جان هیلکات محصول سال ۲۰۰۹) توانسته بود با اقتباس از رمان تحسین شده کورمک مک کارتی (Cormack McCarthy) با همین نام چنین فضایی را ترسیم کند و بقا را به عنوان تم اصلی خود برگزیند. فیلم The Road خود تا حدی بر The Last Of Us تاثیر گذاشته بود و حال هر دو اثر به نظر تاثیر به سزایی بر Days Gone گذاشته‌اند. به نظر شخصیت اصلی داستان، نقشی محوری در بازی خواهد داشت. او روزهای خوب و خوشی داشته و خاطرات زیادی از گذشته بر دوش دارد، اما، پس از وقوع فاجعه او به خاطر بقا مجبور است تا به هیچ کس و هیچ چیز رحم نکند و تنها به فکر خویش باشد. دنیای خشن و بی‌رحمی که سازندگان برای Days Gone خلق کرده‌اند تاثیر مستقیمی بر داستان و گیم پلی بازی خواهد گذاشت و در واقع بستری فوق‌العاده را برای روایت داستانی جذاب فراهم خواهد کرد. البته مسلماً بقا تنها هدف شخصیت اصلی نیست و ماجراهای دیگری نیز برای او رخ خواهند داد که هنوز اطلاعاتی از آن‌ها فاش نشده است. به هر حال داستان بازی پتانسیل خوبی برای سرگرم کردن بازی‌بازان دارد و اگر بتواند به خوبی یک داستان شخصی را در این دنیای ترسناک روایت کند، می‌تواند تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت بازی شود. باید منتظر ارائه اطلاعات بیشتر در مورد داستان Days Gone از سوی سازندگان آن بمانیم تا بیشتر بتوانیم با شخصیت اصلی و اتفاقاتی که در دنیای بازی روی داده است آشنا شویم.

daysgonefeatured

دیکن سنت جان، شخصیتی با خاطرات بسیار از گذشته…

زامبی کشی در دل طبیعت

در یک بازی زامبی محور، گیم پلی حرف اول و آخر را می‌زند. یک بازی زامبی محور حتی اگر یک داستان کلیشه‌ای داشته باشد و گرافیک آن هم چندان چنگی به دل نزند، با داشتن یک گیم پلی خوب و مناسب می‌تواند نظر همگان را به خود جلب کند و تبدیل به عنوان موفقی شود. بالاتر اشاره شد که امروزه بازار از عناوین زامبی محور کاملاً اشباع است و بازی‌های این چنینی به چند دسته کلی تقسیم می‌شوند. هر عنوان جدیدی که با محوریت زامبی‌ها ساخته می‌شود به هر حال با عناوین بزرگ و معروف زامبی محور مقایسه خواهد شد و اکثراً همین مقایسه‌ها نیز به بازی‌ها ضربه می‌زند. سازندگان Days Gone برای فرار از این مسئله دست به حرکتی جالب زده‌اند؛ آن‌ها ویژگی‌های مختلف عناوین زامبی محور بزرگ را با هم ترکیب کرده‌اند و بر اساس این فرمول، گیم پلی Days Gone را خلق کرده‌اند. از زمانی که بازی معرفی شده، بارها و بارها و توسط افراد مختلف Days Gone با The Last Of Us مقایسه شده است و حتی عده‌ای این عنوان را (که هنوز عرضه هم نشده!) به کپی برداری از آن عنوان متهم می‌کنند! پیش‌تر نگاهی به اطلاعات منتشر شده از داستان بازی انداختیم و حال قصد داریم تا به گیم پلی این بازی نگاهی کنیم و دریابیم که چه ویژگی‌هایی در بازی وجود دارد و بازی قرار است بیشتر حس و حال کدام عناوین را به ما القا کند. در کنار این‌ها نیم نگاهی هم به شباهت‌های بازی با دیگر عناوین زامبی محور خواهیم انداخت. بازی در مورد ماجراهای دیکن در دنیایی مملو از زامبی است. او یک موتور سوار قهار است و همین اولین نکته اساسی گیم پلی بازی است. موتور سیکلت دیکن در روند گیم پلی بازی نقش مهمی دارد و یکی از المان‌های اصلی گیم پلی بازی موتور سواری خواهد بود. بهترین و وفادارترین دوست دیکن در این دنیای بی‌رحم موتور سیکلت او است و این وسیله نقلیه دوست داشتنی بیش از هر چیز و هر کس دیگری در طول بازی به کمک او خواهد آمد.

days gone screen 10 twodogredo ps4 us 13jun16

در این دنیای ترسناک به انسان‌ها نیز نمی‌توان رحم کرد

اولین تفاوت Days Gone با The Last Of Us در همین موتور سیکلت دیکن خلاصه می‎شود. البته استفاده از وسیله نقلیه در یک بازی زامبی محور را پیش از این هم در سری بازی‌های Dead Rising و حتی بسته الحاقی بازی Dying Light یعنی The Following دیده‌ایم و وجود وسایل نقلیه همچون موتور سیکلت در Days Gone انقلابی و بدیع به شمار نمی‌رود. البته هنوز بسیاری از ویژگی‌های مربوط به موتور سیکلت در بازی مشخص نشده است. به طور مثال، احتمالاً قابلیت ارتقای موتور سیکلت نیز در بازی وجود خواهد داشت و بازی‌بازان می‌توانند با ارتقا دادن آن، راحت‌تر و بهتر از دست زامبی‌ها بگریزند. شاید حتی بتوان ابزار آلات جنگی مختلفی را نیز روی آن نصب نمود و از آن در قلع و قمع کردن زامبی‌ها نیز بهره جست. نکته بعدی که هنوز در مورد آن شفاف سازی‌های لازم انجام نشده، وجود وسایل نقلیه دیگر در بازی است. هنوز مشخص نشده که آیا وسایل نقلیه دیگری همچون انواع خودروها در بازی وجود دارند یا نه و اگر وجود دارند، دیکن می‌تواند از آن‌ها استفاده کند یا خیر. حداقل در نمایش بازی شاهد ریل‌های قطار و البته چند واگن اسقاطی بودیم، شاید در بازی هم شاهد قطارهای سالمی باشیم که می‌توان از آن‌ها برای سریع‌تر جا به جا شدن در محیط بازی استفاده کرد. البته همین که یک موتور سیکلت در بازی وجود دارد خود نکته مهمی به شمار می‌رود و دیگر همچون بازی Dying Light شاهد خسته کننده بودن جا به جایی در محیط بازی نخواهیم بود. برای بقا در دنیای ترسناک و موحش Days Gone باید کنترل شخصیتی همه فن حریف و حرفه‌ای را بر عهده گرفت. خوشبختانه سازندگان دیکن را دقیقاً به گونه‌ای خلق کرده‌اند که تبدیل به قهرمان باهوش و کاربلد ما شود. دیکن در مواقع مختلفی باید با زامبی‌ها مقابله کند. مبارزات در Days Gone چندان شبیه به The Last Of Us نمی‌باشد، یعنی در حقیقت اصلاً شبیه به آن عنوان نیست! در The Last Of Us ما با دسته‌های کم تعداد زامبی‌ها مواجه می‌شدیم و از لحاظ مهمات نیز در مضیقه بودیم. در Days Gone قضیه بسیار متفاوت است و سیستم مبارزات بازی به هیچ وجه شبیه به بازی خوش ساخت ناتی داگ نیست. احتمالاً اکثر شما با دو بازی State Of Decay و Dead Rising آشنایی دارید. در این دو بازی اکثراً مجبور به مبارزه با دسته‌‎های پرتعداد زامبی‌ها بودید و در حقیقت زامبی‌ها به صورت گروهی به سمت شخصیت اصلی حمله‌ور می‌شدند. وضعیت در Days Gone هم دقیقاً به همین صورت است. در بازی دیکن با دسته‌های شلوغ و پرتعداد زامبی‌ها مواجه خواهد شد و به همین جهت کار کشتن آن‌ها نیز مشکل و نیازمند استراتژی‌های خاص است.

days gone screen 08 snake axmelee ps4 us 13jun16

در بازی زامبی‌ها به صورت دسته جمعی به سمت دیکن حمله‌ور خواهند شد!

دیکن می‌تواند از راه‌های مختلفی زامبی‌ها را بکشد. اولاً که در تمامی بازی با دسته‌های پرتعداد از زامبی‌ها مواجه نخواهیم شد و زمانی که تعداد زامبی‌ها کمتر باشد، مسلماً دیکن می‌تواند راحت‌تر و حتی بدون نیاز به استفاده ازسلاح گرم آن‌ها را از پیش رو بردارد. در بازی سلاح‌های سرد مختلفی نظیر تبر وجود دارد که دیکن در صورت نیاز می‌تواند از آن‌ها برای از بین بردن بی سر و صدای زامبی‌ها استفاده کند. صحنه‌های کشتن زامبی‌ها به وسیله سلاح سردی چون تبر بسیار خشن و خونین است که البته این خوی خشن بازی در فضاسازی بهتر و القای هر چه بیشتر حس بقا به مخاطبان ضروری به نظر می‌آید. برای از بین بردن دسته جمعی زامبی‌ها هم راه‌های گوناگونی وجود دارد. در نمایش بازی دیکن دو اسلحه گرم داشت، یک کلت کمری که بدون شک برای درگیری‌های نزدیک از آن استفاده می‌شود و دیگری یک مسلسل که دیکن از آن برای متوقف کردن دسته‌های بزرگ زامبی‌ها استفاده می‌کرد. از عوامل محیطی نیز می‌توان برای از بین بردن زامبی‌ها استفاده کرد. مثلا، می‌توان قلابی که تعداد زیادی تنه درخت را کنار هم محکم نگه داشته را جدا کرد تا تنه درختان بر سر زامبی‌ها بریزد و باعث از بین رفتن آن‌ها شود. از راه‌های دیگری همچون شلیک به بشکه‌های حاوی نفت و پرتاب کوکتل مولوتوف نیز می‌توان زامبی‌های زیادی را از میان برداشت. در حقیقت، بازی دست بازی‌بازان را باز خواهد گذاشت و به آن‌ها اجازه خواهد داد تا به هر طریقی که دوست دارند از شر زامبی‌ها خلاص شوند. این بازی‌بازان و البته میزان خلاقیت آنان است که تعیین می‌کند دیکن چگونه از دست زامبی‌ها در امان می‌ماند. بدون شک هر چه قدر خلاقیت بیشتری به خرج دهید، راحت‌تر و زیباتر می‌توانید از پس زامبی‌ها بربیایید و آن‌ها را قلع و قمع کنید. تا کنون مشخص شده که بازی دارای بخش تک نفره خواهد بود و هیچ صحبتی از بخش چند نفره به میان نیامده است. البته به طور قطع شاهد وجود بخشی Co-Op مانند در بازی نخواهیم بود چرا که ماجراهای دیکن بسیار شخصی به نظر می‌آیند و وجود بخش Co-Op به عمق آن ضربه خواهد زد، اما، شاید یک بخش چند نفره رقابتی که فارغ از بخش تک نفره بازی است در بازی تعبیه شود. امروزه بخش چند نفره تاثیر زیادی در جلب نظر مردم دارد و شاید سازندگان وسوسه شوند تا یک بخش چند نفره نیز به Days Gone بیفزایند هرچند که هنوز هیچ چیز به طور قطع مشخص نیست. نکته بعدی که در مورد بازی وجود قابلیت ساخت و ساز (Crafting) و ارتقا (Upgrade) است. دیکن باید در این دنیای ظالم از هر چیزی که ممکن است برای بقا به کمک‌اش بیاید استفاده کند و به همین جهت نمی‌توان در بازی از کنار همه چیز به سادگی عبور کرد. در بازی باید به دقت همه ابعاد محیط را زیر نظر داشت تا اگر وسیله کارآمدی مشاهده شد به سراغ برداشتن آن رفت. در گیم پلی بازی این دو ویژگی کاملاً از The Last Of Us قرض گرفته شده‌اند و در حقیقت تنها همین دو ویژگی وجه شبه این دو بازی در زمینه گیم پلی هستند و در دیگر بخش‌های گیم پلی دو بازی شباهت چندانی به هم ندارند. هنوز معلوم نیست که دقیقاً می‌توان چه وسایلی را در بازی ساخت و ارتقاها نیز به چه صورت خواهند بود، ولی در نمایش بازی شاهد آن بودیم که شخصیت اصلی از یکی از قطعات یک خودرو به عنوان صدا خفه کن استفاده کرد (تقریباً شبیه به همان کاری که مکس پین در یکی از مراحل بازی Max Payne 3 انجام داد و از یک بطری به عنوان صدا خفه کن استفاده کرد) و این موضوع نوید آن را می‎‎‌دهد که گستره اعمالی که می‌توان با جمع آوری آیتم‌ها و اشیای مختلف در بازی انجام داد بسیار بالا خواهد بود.

days gone screen 05 ps4 eu 14jun16

راه‌های زیادی برای از بین بردن دسته جمعی زامبی‌ها وجود دارد، البته تنها و تنها خلقیت شما مشخص می‌کند که چگونه زامبی‌ها کشته خواهند شد!

همان طور که احتمالاً متوجه شده‌اید، Days Gone عنوانی Open – World خواهد بود. یعنی می‌توان به دلخواه در بازی گشت و گذار کرد و فارغ از مراحل از پیش تعیین شده به زامبی کشی پرداخت. احتمالاً در این دنیا شاهد وجود مراحل مختلفی خواهیم بود که می‌توانند بازی‌بازان را تا مدت زیادی سرگرم سازند. برای تردد در این دنیا باید از موتور سیکلت دیکن بهره گرفت و در حقیقت یکی از مهم‌ترین دلایل وجود موتور سیکلت در بازی همین Open – World بودن آن است. سازندگان برای طراحی محیط‌ها به سراغ مناطق جنوب غرب آمریکا رفته‌اند و از آن‌ها الگوبرداری کرده‌اند. سازندگان در طی صحبت‌های خود اشاره کرده‌اند که آب و هوا در بازی نقش مهمی خواهد داشت زیرا مناطق مجاور اقیانوس آرام آب و هوای خاص و ویژه‌ای دارند، به همین علت احتمالاً بازی در ایالت آلاسکا جریان خواهد داشت که البته به طور قطع سازندگان نام منطقه‌ای که بازی در آن جریان دارد را آلاسکا نخواهند گذاشت، ولی با توجه به توضیحات سازندگان احتمال می‌رود که الگوی اصلی طراحی محیط‌های بازی ایالت آلاسکا است. از طرف دیگر در نمایش بازی شاهد یک جنگل سرسبز و پر از درخت بودیم که بیش از هر چیزی یادآور مناطق جنگلی ایالت کلرادو است. به نظر سازندگان برای طراحی محیط بازی تنها از آلاسکا الگوبرداری نکرده‌اند و ایالت‌های دیگری نظیر کلرادو و یوتا نیز الهام بخش سازندگان بوده‌اند. یکی دیگر از شباهت‌های Days Gone با The Last Of Us طراحی محیط‌ها است. محیطی که نمایش بازی در آن رقم می‌خورد تا حدی شبیه به محیط‌هایی بود که فصل پاییز در بازی The Last Of Us در آن جریان داشت. به هر صورت طراحی محیط‌ها در بازی بسیار خوب به نظر می‌آیند و احتمالاً یکی از نقاط قوت بازی در هنگام عرضه نیز همین مورد خواهد بود. به طور کلی، به نظر Days Gone در زمینه گیم پلی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت و با استفاده از تکنیک “تلفیق ویژگی‌های عناوین دیگر” که چند سال قبل Dishonored نیز از آن پیروی کرد و به موفقیت نیز رسید (هرچند آن بازی هم ویژگی‌های نوین و منحصر به فردی داشت) می‌خواهد گلیم خود را از آب بیرون بکشد.

days gone screen 06 ps4 eu 14jun16

طراحی محیط‌ها در بازی شگفت انگیز به نظر می‌رسد. محیط‌های بازی با الگوبرداری از ایالت‌های جنوب غربی آمریکا طراحی شده‌اند.

از لحاظ گرافیکی تقریباً می‌توان مطمئن بود که بازی عملکرد جالبی خواهد داشت. در ساخت بازی از موتور گرافیکی Unreal Engine 4 استفاده شده است. این موتور قدرتمند اگرچه نتوانسته در این نسل به اندازه نسل قبلی و پدر خویش یعنی Unreal Engine 3 همه پسند و انقلابی ظاهر شود و تنها سازندگان معدودی از آن بهره برده‌اند، اما همچنان به عنوان یک موتور گرافیکی بسیار قدرتمند شناخته می‌شود که توانایی بسیاری در پردازش جزئیات مختلف دارد. کیفیت بافت‌ها در نمایش بازی کاملاً راضی کننده به نظر می‌‎آمد و افکت‌هایی نظیر خون نیز بسیار خوب بودند. نورپردازی بازی نیز خیره کننده بود. ووظیفه ساخت موسیقی‌های بازی نیز بر عهده نیتن وایتهد (Nathan Whitehead) خواهد بود. او کارنامه خیلی پرباری ندارد ولی ساخت موسیقی‌های هر سه قسمت سری فیلم‌های The Purge بر عهده او بوده که خود دلگرم کننده است. در مورد صداگذاران بازی نیز اطلاعات چندانی منتشر نشده ولی تا کنون مشخص شده که وظیفه صداگذاری دیکن بر عهده سَمیول ویتور (Samuel Witwer) است. او در زمینه صداگذاری در بازی‌های کامپیوتری چندان هم بی‌تجربه نیست و آثاری چون قسمت اول و دوم Star Wars: The Force Unleashed و Soulcalibur IV در کارنامه او به چشم می‌خورد.

رستگاری در سرزمین زامبی‌ها

در چند سال اخیر تعداد بازی‌های زامبی محور متوسط بسیار بالا بوده است. انتظارات از استودیو بند بسیار بالا است و این استودیو هم بعد از چندین سال دوری از عرصه ساخت بازی برای کنسول‌های خانگی بار دیگر به رقابت بازگشته. نمی‌توان میزان احتمالی موفقیت Days Gone را حدس زد ولی اگر همه چیز خوب پیش برود احتمالاً شاهد یک بازی زامبی محور دوست داشتنی خواهیم بود. بهتر است تا انتشار اطلاعات بیشتر از بازی منتظر بمانیم و بی‌جهت هم آن را با The Last Of Us مقایسه نکنیم زیرا این قیاس از پایه و اساس ایراد دارد و راهی که Days Gone پیش گرفته کاملاً جدا از آن بازی است. به هر حال، نمایش‌ بازی بسیار امیدوار کننده به نظر می‌رسید و به نظر استودیو بند با دست پر از طرفداران استقبال خواهد کرد. Days Gone در تاریخی نامعلوم به طور انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۴ عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

زامبی کشی در ایستگاه سونی | اولین نگاه به بازی Days Gone - گیمفا
زامبی کشی در ایستگاه سونی | اولین نگاه به بازی Days Gone - گیمفا
زامبی کشی در ایستگاه سونی | اولین نگاه به بازی Days Gone - گیمفا
زامبی کشی در ایستگاه سونی | اولین نگاه به بازی Days Gone - گیمفا
زامبی کشی در ایستگاه سونی | اولین نگاه به بازی Days Gone - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

زامبی کشی در ایستگاه سونی | اولین نگاه به بازی Days Gone - گیمفا