تماشای آنلاین دایره وحشت - گیمفا
تماشای آنلاین دایره وحشت - گیمفا
تماشای آنلاین دایره وحشت - گیمفا
تماشای آنلاین دایره وحشت - گیمفا

تماشای آنلاین دایره وحشت

کسری نراقی
۱۲:۲۳ ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
تماشای آنلاین دایره وحشت - گیمفا

سال‌ها است که در سینما شاهد فراگیر شدن ساخت فیلم‌های فانتزی هستیم. با پیشرفت تکنولوژی، هر روز شاهد پیشرفت این دست از فیلم‌ها و البته تمرکز شرکت‌های فیلمسازی مختلف بر آثاری از این دست هستیم و روز به روز فیلم‌های فانتزی بیشتر می‌شوند و طرفداران بیشتری نیز پیدا می‌کنند. فیلم‌های فانتزی که از درون مایه کمدی بهره می‌برند نیز طرفداران فراوانی دارند. این فیلم‌ها که عمدتاً هم خانوادگی هستند، به عنوان یک تفریح خوب برای خانواده‌ها در آخر هفته تلقی می‌شوند و به همین جهت، عمدتاً آثاری سودآور هستند و سازندگان‌شان سود خوبی را به جیب می‌زنند. البته کیفیت این فیلم‌ها مسئله‌ای است که آن‌ها در میان بسیاری از آثار دیگر با ژانر مشابه تمییز می‌دهد و عملاً سرنوشت یک فیلم را تعیین می‌کند. یکی از فیلم‌هایی با این سبک و سیاق (با ژانر فانتزی و کمدی که تمام اعضای خانواده را هدف قرار داده) که سال گذشته اکران شده است Goosebumps نام دارد. با ما همراه باشید تا نگاهی به این فیلم بیندازیم.

اول از هرچیز جا دارد به این نکته اشاره کنیم که Goosebumps (دایره وحشت) بر اساس مجموعه رمان‌هایی از آر ال استاین (R.L.Stine) ساخته شده و داستان‌اش منطبق بر این رمان‌ها است. داستان این فیلم در مورد نوجوانی به نام زک کوپر با بازی دیلن مینت (Dylan Minnette) است که به همراه مادرش به شهری جدید نقل مکان کرده. او از این نقل مکان چندان راضی و خشنود نیست ولی کم کم دوستانی جدید پیدا می‌کند. هانا با بازی اودیا راش (Odeya Rush) که همسایه زک است صمیمی‌ترین دوست اوست که به همراه پدرش زندگی می‌کند. زک پس از مدتی متوجه می‌شود که پدر هانا همان آر ال استاین معروف است و از این یافته خود به شدت خوشحال می‌شود. طی ماجراهایی هیولاهای خیالی که استاین آن‎‌ها را در کتاب خود خلق کرده به شهر حمله می‌کنند که این مسئله باعث رخ دادن اتفاقات جالبی می‌شود. از لحاظ داستانی Goosebumps برای علاقه مندان به آثار استاین بسیار جذاب جلوه می‌کند. برای دیگر مخاطبان هم داستان فیلم کشش کافی را برای ترغیب کردن آن‌ها به تماشای فیلم تا انتها دارد. به هر حال داستان فیلم به اندازه فیلم‌هایی چون آثار دیوید فینچر (David Fincher) یا کریستوفر نولان (Christopher Nolan) درگیر کننده نیست ولی با توجه به سبک و سیاق فیلم قابل قبول است.

فیلم کمدی است، یعنی حداقل یک رگ کمدی دارد و سعی بر این دارد تا لبخند را بر لبان مخاطبان بنشاند. مقایسه این فیلم با آثاری تماماً کمدی همچون فیلم‌های ست روگن (Seth Rogen) کاملاً اشتباه است، چرا که اولاً ژانر این فیلم کاملاً کمدی نیست و دوماً این فیلم اثری خانوادگی به شمار می‌رود و شوخی‌های آن باید بسیار ملایم‌تر و متعادل‌تر باشد. با توجه به خانوادگی بودن فیلم، شوخی‌ها در سطح نسبتاً خوبی قرار دارد و می‌تواند مخاطبان را راضی نگه دارد. نکته بعدی که قابل توجه است بازیگران فیلم هستند. خوشبختانه به لطف حضور جک بلک (Jack Black) معروف در نقش آر ال استاین، کفه فیلم از لحاظ بازیگران سنگین‌تر شده است و بازی ناشیانه و نه چندان خوب بازیگران جوان فیلم زیاد به چشم نمی‌آید.

یکی از نکات مثبت بزرگ فیلم جلوه‌های ویژه آن است که در سطح بسیار خوبی قرار دارد و نظر بسیاری را به خود جلب کرد. با وجود آن که فیلم بودجه چندان نجومی هم نداشته (چیزی در حدود ۵۸ میلیون دلار، کمتر از خیلی از فیلم‌های فانتزی دیگر) ولی جلوه‌های ویژه فیلم بسیار خوب است. از لحاظ فروش Goosebumps عملکرد خوبی داشت. همان طور که گفته شد بودجه ساخت فیلم کمتر از ۶۰ میلیون دلار بوده ولی فروش فیلم از مرز ۱۵۰ میلیون دلار نیز عبور کرد و به همین جهت سود خوبی نصیب ناشران فیلم شد. منتقدان نیز استقبال نسبی از این فیلم به عمل آوردند، میانگین فیلم در پایگاه Rotten Tomatoes نمره قابل قبول ۷۷ است. در مجموع، Goosebumps فیلمی قابل قبول و جالب توجه در سبک فانتزی است و اگر به دنبال یک فیلم مناسب و خوب برای گذراندن وقت خود در کنار خانواده هستید، انتخابی مطلوب و خوب به شمار می‌رود.

این فیلم زیبا با بهترین کیفیت دوبله شده و توسط وبسایت “نماوا” پخش شده و هم اکنون قابل تماشا است. از شما دعوت می کنیم تا از طریق لینک زیر به تماشای این فیلم بپردازید و اوقات خوشی را سپری کنید:

namava

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تماشای آنلاین دایره وحشت - گیمفا
تماشای آنلاین دایره وحشت - گیمفا
تماشای آنلاین دایره وحشت - گیمفا
تماشای آنلاین دایره وحشت - گیمفا
تماشای آنلاین دایره وحشت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تماشای آنلاین دایره وحشت - گیمفا