روزی روزگاری: مزدوران در کنسول دستی! | نقد و بررسی بازی Killzone: Mercenary | گیمفا
روزی روزگاری: مزدوران در کنسول دستی! | نقد و بررسی بازی Killzone: Mercenary | گیمفا
روزی روزگاری: مزدوران در کنسول دستی! | نقد و بررسی بازی Killzone: Mercenary | گیمفا
روزی روزگاری: مزدوران در کنسول دستی! | نقد و بررسی بازی Killzone: Mercenary | گیمفا

روزی روزگاری: مزدوران در کنسول دستی! | نقد و بررسی بازی Killzone: Mercenary

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
روزی روزگاری: مزدوران در کنسول دستی! | نقد و بررسی بازی Killzone: Mercenary | گیمفا

سبک شوتر اول شخص (First Person Shooter) بی‌شک یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین ژانرهای بازی‌های رایانه‌ای است و از قدیم تا به امروز عناوین بزرگ و قدرتمندی در این سبک بر روی پلتفرم‌های مختلف منتشر شده‌اند که برخی از آن‌ها مانند سری Call of Duty و Battlefield و Medal of Honor، به عنوان طلایه‌داران این ژانر پرطرفدار شناخته شده و می‌شوند، هر چند که غیر از سری Battlefield، دو فرنچایز دیگر در سال‌های اخیر دچار افت محسوسی شده‌اند ولی به هر حال همواره نام بزرگشان مهر موفقیت لااقل تجاری آن‌ها را ثبت می‌کند.

هر ساله تعداد بسیار زیادی عنوان مختلف شامل نسخه‌های جدید این فرنچایز‌های مشهور و یا عناوینی جدید و تازه پا به عرصه گذاشته، در این ژانر منتشر می‌شوند و بسته به کیفیت خود طرفدارانی پیدا می‌کنند، موفقیتی کسب می‌کنند و یا شکست می‌خورند، اما این روند و این مسیر همچنان ادامه می‌یابد و هرگز قطع نمی‌شود. شرکت‌های مختلف شانس خود را در بازی‌های شوتر اول شخص امتحان می‌کنند و پشت سر هم عناوین این سبک است که در بازار بازی‌های رایانه‌ای بر سر بازیبازان می‌ریزند و اغلب هم بی‌کیفیت هستند حتی بازی‌های نام‌دار و مشهور…

killzone mercenary listing thumb 01 psvita us 30jan15

Killzone: Mercenary عنوانی نیست که آن را برای ویتا خریداری کنید بلکه بازی است که باید برای تجربه آن کنسول ویتا بخرید.

جالب اینجاست که از نظر محبوبیت و وجود عناوین شوتر اول شخص، در نقطه مقابل رایانه‌های شخصی و کنسول‌های خانگی، کنسول‌های دستی قرار دارند که گویی اصلا این سبک برای آن‌ها تعریف نشده است و هیچ میانه‌ای از قدیم تا به امروز با این این ژانر نداشته‌اند. البته این امر بی‌دلیل نبوده و اتفاقا دلیل کاملا موجهی نیز داشته است که چرا بازی در این سبک برای کنسول‌های دستی عرضه نشده یا اگر هم شده هرگز موفق نبوده است.

به اعتقاد بنده اصلی‌ترین دلیل عدم موفقیت این ژانر در کنسول‌های دستی کنترل بازی است. شوترهای اول شخص قطعا برای راحت بازی کردن به دو آنالوگ نیاز دارند تا با یکی حرکت و با دیگری دوربین را کنترل کنیم، ولی عدم وجود آنالوگ دوم و همچنین نبود دکمه‌های R2 و L2 باعث می‌شود که به هیچ عنوان نتوان به صورت روان و لذت بخش عناوین این سبک را بازی کرد و امکان عکس‌العمل‌های خیلی سریع وجود ندارد.

zzskjff

فضاسازی بازی بسیار جذاب کار شده است و اتمسفر سنگینی بر دنیای بازی حاکم است.

کنسول پلی‌استیشن ویتا انقلابی در کنسول‌های دستی بود. طراحی زیبا و امکانات فوق العاده و کیفیت گرافیکی فوق‌العاده و از همه مهمتر، دو انالوگه بودن آن دلایل این انقلابی بودن کنسول ویتا است که تا به حال کنسول دستی به این قدرت و کیفیت و امکانات وجود نداشته است، اما متاسفانه یک مورد همه این نکات مثبت را خراب کرد و آن عدم حمایت کافی سونی برای انتشار بازی‌های مختلف بعد از سال اول لانچ کنسول بود که باعث شد ویتا در جهان فروش بالایی نداشته باشد.

البته در ژاپن حمایت بسیار خوبی توسط سونی و استودیوهای داخلی این کشور از کنسول دستی ویتا به عمل آمده است و همچنان بازی‌های خوب ژاپنی برای آن منتشر می‌شود و فروش خیلی خوبی را در ژاپن تجربه کرده است. در سال اول لانچ کنسول ویتا، سونی عالی عمل کرد و انواع و اقسام بازی‌های معرکه و بزرگ از Uncharted گرفته تا Soul Sacrifice و Little Big Planet و Killzone و … پشت سر هم برای این کنسول منتشر شدند و تحربیات بسیار شیرینی را برای بازیبازان رقم زدند و اگر در ادامه و سال‌های بعد نیز چنین روندی ادامه پیدا می‌کرد اکنون این کنسول زیبا و قدرتمند وضعیت دیگری را در جهان از نظر فروش تجربه کرده بود ولی متاسفانه این طور نشد.

rsz 9556721227 73a098415c z

نوع تنظیم کنترل یک شوتر اول شخص بر روی کنسول ویتا با تعداد دکمه‌های کمتر، واقعا قابل تحسین است و هیچ وقت در بازی مشکلی در کنترل احساس نخواهید کرد زیرا صفحه لمسی را نیز در اختیار دارید

با عرضه پلی‌استیشن ویتا که از مزیت در اختیار داشتن دو آنالوگ استیک بهره‌مند بود، نوید انتشار بازی‌های شوتر اول شخص با کیفیت برای این کنسول نیز به گوش رسید و سونی بهترین عنوان شوتر اول شخص در تاریخ کنسول‌های دستی را برای ویتا منتشر کرد که بازخوردهای بسیار خوبی را نیز دریافت کرد و بازیبازان بسیاری دلیل خرید کنسول ویتا را تجربه این شوتر اول شخص فوق‌العاده می‌دانستند.

نام این عنوان زیبا Killzone: Mercenary است و میراث‌دار فرنچایز قدرتمندی است که برترین شوتر انحصاری کنسول‌‌های سونی به ویژه در نسل شش و هفت و همین‌طور نسل هشتم تاکنون محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی نکات مختلف مثبت و منفی این بازی بر روی کنسول ویتا بپردازیم و بخش‌های مختلف آن را واکاوی و تحلیل نماییم. اگر قصد دارید تا اطلاعات بیشتری در مورد این بازی کسب کنید و یا خاطراتی را برای خودتان زنده کنید، در ادامه مقاله نقد و بررسی بازی Killzone: Mercenary با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

b0050swytc 2

گاهی باور نمی‌کنید این گرافیک بر روی یک کنسول دستی است. به نورپردازی دقت کنید.

بر روی پلتفرم‌های سونی، یعنی کنسول‌های پلی‌استیشن خانگی از نسل ششم تا کنون، برترین فرنچایز شوتر اول شخص انحصاری که خلق شده است بی‌شک سری Killzone است که توسط استودیو توانمند گوریلا گیمز ساخته شده است. این فرنچایز در نسل ششم بازی‌های رایانه‌ای با نسخه اول Killzone متولد شد و نوید یک سری قدرتمند را داد، در نسل هفت با عناوین Killzone2 و Killzone3 به اوج رسید و بسیار محبوب‌تر از قبل شد و در نسل هشتم نیز با Killzone Shadow Fall به عنوان یکی از اولین عناوین منتشره برای پلی‌استیشن ۴ خودنمایی کرد و گرافیک بسیار زیبا و گیم‌پلی لذتبخشی را در اوایل نسل هشت به دارندگان این کنسول هدیه داد. البته بر روی کنسول دستی پلی‌استیشن پورتابل یا همان PSP نیز یک عنوان جانبی از این سری منتشر شد که به دلایلی که در ابتدای مقاله ذکر کردم از قبیل نداشتن آنالوگ استیک دوم، در سبک سوتر اول شخص نبود و یک شوتر ایزومتریک محسوب می‌شد که البته کیفیت خوبی نیز داشت.

kzmrev3 1378265422

آفرین عزیزم! بپر!

در بازی Killzone: Mercenary شما در نقش Danner ظاهر می شوید. وی یک مزدور است که به صورت قرار دادی برای هر کدام از طرفین جنگ بین ISA و Helghast کار می کند. در ابتدا و طی ماجراهای ابتدایی بازی برای وی و گروهش هیچ گونه فرقی ندارد که برای کدام طرف جنگ کار کنند و کدام حق است و کدام باطل. انها پول می گیرند تا بجنگند و به چیز دیگری توجه نمی‌کنند. اما روند داستان به همین شکل پیش نمی‌رود و اتفاقات جذابی رقم میخورد که شما را کاملا به ادامه بازی ترغیب خواهد کرد و در اینجا از گفتن ادامه ماجراها معذور هستیم زیرا حتی اگر یک نفر نیز بخواهد آن را تجربه کند اسپویل کردن کار صحیحی نیست.

داستان بازی کاملا مناسب و حتی در برخی موارد فراتر از سطح انتظارات از یک شوتر اول شخص بر روی کنسول دستی است اما در جاهایی نیز انگار داستان راه خود را گم می‌کند و در مسیر به بیراهه رفتن است که خوشبختانه بار دیگر یا یک اتفاق جذاب به مسیر اصلی روایت خود باز می‌گردد. در مجموع باید گفت داستان Killzone: Mercenary کاملا معقول و قابل قبول است و می تواند تا رضایت بازیبازان و طرفداران را جلب نماید هر چند که ایراداتی نیز دارد.

killzone mercenary 7

بازی پر است از پرک‌های جذاب هدشات و Double Kill و … که شما را حسابی به هیجان می‌آورند.

نمی‌شود مقاله ای در مورد بازی Killzone: Mercenary نوشت و به این اشاره نکرد که چقدر جلوه‌های بصری این بازی فوق‌العاده هستند. با این که گرافیک بی‌نظیر این بازی تنها بخش قدرتمند آن و حتی برترین بخش آن نیز محسوب نمی‌شود، اما شبیه به هیچ عنوان دیگری که تاکنون دیده‌اید نیست. تا به حال هیچ سازنده ای موفق نشده است تا گرافیکی به این زیبایی و صلابت را بر روی یک کنسول دستی پیاده کند و به چنین دستاوردی دست یابد. واقعا اگر بدون اطلاع از این بازی کسی به شما بگوید که این عنوان یک بازی زیبای کنسول خانگی است که دارد با قابلیت ریموت پلی بر روی ویتا اجرا می‌شود کاملا می‌توان این موضوع را باور کرد!

وقتی که اولین در را درون بازی باز می کنید، با یک سرباز هلگاست روبرو می شوید و باید با فشردن دکمه مثلث با مهارت هر چه تمام تر وی را خلع سلاح کرده، سپس باید انگشت خود را روی صفحه کشیده و چاقو را وارد شکم وی کنید و در ادامه آن را به درون جمجمه‌اش که در زیر ماسک قرار دارد وارد کنید. بله کنترل صفحه لمسی نیز در بازی وجود دارد و بسیار نیز بهینه و عالی عمل می‌کند و عمق بیشتری را به بازی و مبارزات آن بر روی کنسول خوش دست و جذاب ویتا بخشیده است.

maxresdefault

این صحنه می گوید کله به فنا خواهد رفت و علامت بالا یعنی روح وی به آسمان پرواز خواهد کرد!

یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های بازیبازان در مورد یک شوتر کنسول دستی به نحوه  پیاده سازی کنترل ان باز می‌گردد که خوشبختانه باید گفت کنترل بازی یکی از نقاط قوت پرتعداد Killzone: Mercenary محسوب می‌شود. در کنار مبارزات نزدیک که با صفحه لمسی انجام می‌شود تعدادی دکمه مجازی نیز برای تعامل روی صفحه قرار دارند برای تعویض اسلحه ها، استفاده از نارنجک و فعال کردن Vangurdهای جدید (در ادامه به آنها خواهیم پرداخت) استفاده می‌شوند. کنترل بازی بسیار خوش دست و مستحکم تنظیم شده است، دارای وزن کافی که یک عنوان Killzone باید داشته باشد، است، سریعا پاسخگوی دستورات شماست و تمامی شک و شبهه های قبل از انتشار بازی در این مورد را برطرف کرد.

کنترل بازی به لطف وجود دو آنالوگ استیک کاملا استاندارد و مانند شوترهای کنسول های خانگی است. با L نشانه گیری می‌کنید، با R شلیک می‎کنید، دو آنالوگ برای حرکت و چرخاندن دوربین دارید و پد لمسی پشت ویتا که با دوبار زدن بر روی آن می‌توانید بدوید. درست است که جلوه های بصری زیبا یا کنترل عالی لزوما یک بازی کامل نمی‌سازند ولی اصلا نیازی نیست که در مورد دیگر المان‌های بخش‌های مختلف بازی نیز نگران باشید، مواردی مثل زمینه داستانی و گیم‌پلی و حتی راه رفتن و حرکت‌کردن.

killzone mercenary screenshots 5

بازی پر است از محیط‌های متنوع که اجازه خسته شدن را به شما نمی‌دهند

بخش کمپین داستانی تک نفره Killzone: Mercenary، یک بازی کاملا بهینه شده و ساخته و پرداخته شده است که برخلاف کاستی‌هایی که در نسخه سوم این سری وجود داشت ، کاملا با ساختارهای اساسی و ریشه های عناوین گذشته این سری مطابقت دارد و نکته مثبت اینجاست که در کنار این وفاداری، مکانیک های جدید زیادی نیز در این بازی معرفی شده است. بازی پر است از راه‌های انگیزه دادن به شما برای تکرار چند باره آن و با انواع و اقسام چالش‌ها و پرک ها و ماموریت های اصلی و فرعی و … کاری کرده است که تنها بخش کمپین داستانی این عنوالن را بتوانید بارها و بارها تجربه کنید بدون این که حس کنید انگیزه‌تان برای ادامه دادن آن از بین رفته است. سازندگان با هوشمندی تمام موفق شده‌اند تا علاوه بر خلق یک شوتر اول‌شخص بی نظیر بر روی کنسول دستی، ارزش تکرار بسیار بالایی نیز به آن ببخشند که این مسئله ارزش خردی و هزینه کردن برای Killzone: Mercenary را بیشتر و بیشتر نیز می‌کند.

۲۰۱۳ ۰۹ ۰۳ ۰۲۴۱۲۸

روحشان شاد، یادشان گرامی!

در Killzone: Mercenary شاهد تعداد کمی تغییرات عمده در فرمول این فرنچایز محبوب هستیم: برخلاف همیشه، در این بازی شما یک سرباز نیروهای ISA نیستید، بلکه همان‌گونه که در ابتدای مقاله و بخش مربوط به داستان خدمت شما عرض کردم، در قالب فردی به نام Arran Danner بازی خواهید کرد. وی یک مزدور است که به صورت قراردادی برای هر کدام از طرفین جنگ بین ISA و Helghast کار می‌کند به جای نسخه های قبل که با غرور و وفاداری و وجدان طرف بودیم این بار با پول نقد پاداش می گیرید. این موضوع به نوعی باعث شده است تا در عین این که بازی بسیار گسترده، پرمحتوا و مفصل است، حس سریعتر شدن بازی نیز به شما دست دهد.

در Killzone: Mercenary برخلاف قبل که همه چیز را از محیط برمی داشتیم، این بار سلاح‎ها، زره محافظتی و تجهیزات مختلف را از فروشندگان (Arm Dealer) خریداری می کنیم و وقتی با سلاح‌های جدید خود به دشمنان شلیک کنید باعث بالارفتن لول آن سلاح خاص نیز می شود و این گونه حس شخصی سازی بیشتری در بازی حس می کنید. حتی شما می‌توانید قبل از خرید هر یک از این سلاح ها یک دموی کوتاه نیز از آن مشاهده کنید. همچنین پول و ایتم هایی که در بخش تک نفره کسب و خریداری می کنید اکثرا قابل انتقال به قسمت چند نفره نیز هستند.

۲۰۱۳ ۰۹ ۰۵ ۰۰۰۵۳۶ ۱

انواع و اقسام دشمنان مختلف و گردن کلفت را پیش رو خواهید داشت.

واقعا به نظر می رسد که سازندگان، تک تک جزییات بازی و تمام جعبه‎های آیتم و … را در بازی چک کرده‎اند و در بازی همه چیز به طرز شگفت انگیزی با هم ترکیب شده اند تا نه فقط یک شوتر اول شخص بسیار سرگرم کننده و نبوغ‎آمیز بر روی کنسول دستی، بلکه شوتری خلق شود که داستان‌گویی بسیار شجاعانه و تاثیربرانگیزی نیز دارد. هر جا هم که داستان بازی می‌خواهد مقداری افت کند، با شخصیت‌های منفی جذاب، کلی سورپرایز های جالب و دیالوگ های عالی با صداگذاری حرفه ای، این اجازه را نمی‌دهد. بازی حتی به شما اجازه می‌دهد تا در مواردی مخفی کاری را نیز چاشنی کار کنید و از این رو می‌توانید حتی آن را همزمان با عنوان تماما اکشن Killzone: Shadow Fall بر روی پلی‌استیشن ۴ بازی کنید.

۲۲۳۷۹۹۵ ۶۲۰۲۷۷ ۲۰۱۳۰۹۱۰ ۰۰۱

به دور دست دقت کنید و سازندگان را تحسین کنید…

حتی صداگذاری و المان‌های صوتی بازی نیز از صفحه قبل از منو گرفته تا وسط مبارزات بازی فوق‎العاده هستند. از آنجا که اسپیکرهای ویتا زیاد برای انتقال صدای با کیفیت مناسب نیستند، استفاده از یک هدفون با کیفیت به شما اجازه می‌دهد تا کیفیت صدای عالی بازی و لگد اسلحه را نیز احساس کنید و همچنین موسیقی فوق‌العاده بازی که کاملا مناسب با حال و هوای این عنوان است را نیز بشنوید و از آن در طول بازی لذت ببرید.

Killzone: Mercenary از ۹ ماموریت تشکیل شده است که هر کدام از آنها کلی سورپرایز و لحظات باورنکردنی با خود به همراه دارند. هر یک از این ماموریت ها حدود سی تا چهل دقیقه به طول می‎انجامند، البته اگر با عجله و به سرعت همه چیز را رد نکنید. این عنوان ممکن است بسته به نوع بازی کردن شما بین چهار تا شش ساعت به طول بیانجامد ولی آنقدر موارد مختلف در بازی قرار داده شده اند تا کلی انگیزه برای بازگشتن چند باره و تجربه مجدد بازی برای شما وجود داشته باشد.

۲۰۱۳ ۰۸ ۲۳ ۱۵۰۰۴۰

این دشمنانی که به سمت شما می‌دوند تا کارتان را تمام کنند جزو امضاهای سری کیلزون هستند

علاه بر ۳ درجه سختی مختلف، اینتل‎ها وجود دارند که باید آنها را از طریق بازجویی از دشمنان در یک دکمه زنی سریع (Quick Time Event) یا به وسیله هک کردن سیستم های کامپیوتر با یک مینی گیم بسیار عالی به دست آورید. همچنین قرار دادهای مختلفی مختلفی در هر یک از ماموریت ها وجود دارد و در حقیقت این قرار دادها هستند که Killzone: Mercenary را توسعه می دهند. هر کدام از آنها به همراه سه استایل بازی اضافه، به شما چهار هدف برای کامل کردن در طول مرحله می دهند.

به همراه قراردهای استاندارد و اصلی، قراردادهای جانبی نیز وجود دارند که برای کامل کردن آنها شما باید وظایف مختلفی مثل هدشات کردن و تمام کردن مرحله در زمانی معین را انجام دهید. این قرار دادها نیازمند مخفی کاری بیشتری هستند. همچنین علاوه بر این ۲ نوع  قراردادهای ذکر شده فعالیت‌های فرعی دیگری نیز وجود دارند که شامل کسب Multi-Kill های مختلف یا حتی رفتن از مسیرهایی جداگانه برای نابود کردن تجهیزات دشمن هستند.این قراردادها در مجموع بسیار جذاب هستند و استایل آرکیدتری به بازی می بخشند و تجربه Killzone: Mercenary را تبدیل به تجربه ای متفاوت در هر بار بازی کردن می کنند.

killzone02

دیدن این تصاویر هیجان انگیز و خشن در این جعبه جادویی کوچک بسیار لذت‌بخش است

با این همه موارد مختلفی که تاکنون از گیمپلی جذاب بازی برای شما مطرح کردم جالب است بدانید که هنوز حتی در مورد مکانیک های جدید بازی صحبتی نکرده ام. کارت های بازی Valor که به صورت روزانه داده می شوند، دستاوردی شخصی هستند که مقابل نام و لقب شما ظاهر می شوند و این فرصت را دارید که یک سری کامل کارت ها را جمع آوری کنید. ونگاردها (Vanguard) نیز یک سیستم ارتقای جدید و جذاب را به این سری اضافه کرده است.

این ونگاردها که قابل خریدن از فروشنده های تجهیزات در بازی هستند و یا می توانید آنها را از Vanguard Pod ها در بازی به دست آورید، انواع مختلفی از Perk های با زمان محدود هستند که چیزی مثل پاداش های Killstreak در سری “ندای وظیفه” هستند مانند یک موشک انداز، یک Drone ریموت کنترل دار، یک Jammer و حتی یک لباس مخفی کننده که برای کسانی که علاقه به مخفی کاری دارند عالی است.

killzone mercenary 82

رباتی قدرتمند…

کلی فعالیت‌های مختلف برای انجام دادن در مراحل مختلف بخش تک نفره وجود دارد و با این که داستان در هر بار بازی یکی است ولی گیم پلی میتواند زمین تا اسمان در هر بار متفاوت باشد که این مسئله همان‌طور که قبل تر نیز خدمت شما عرض کردم، ارزش تکرار بازی را بسیار بالا می برد. اما خب، این همه قابلیت تکرار و بخش تک نفره عالی و … هنوز همه ماجرا نیستند. در حقیقت باید گفت همه این موارد جذاب گفته شده، حتی بهترین بخش بازی نیز نیستند و وقتی پای به بخش مولتی پلیر و چند نفره بازی می گذارید تازه متوجه می شوید که اینجاست که بهترین عملکرد Killzone: Mercenary را شاهد هستیم و یکی از برترین و جذاب ترین تجربه های شوتر چند نفره را که تاکنون بازی کرده اید تجربه خواهید کرد.

در هر لابی در بازی حداکثر ۸ بازیباز حضور دارند و ۳ مد مختلف نیز موجود است. مدهای Free For all و Team Deathmatchکه کاملا آشنا هستند و همه با آن آشنایی دارند و مد سوم بازی که Warzone نام دارد تجربه ای را ارائه میدهد که شاید برای بازیبازان سری Killzone مقداری آشنا باشد ولی در عین حال تغییرات جالبی نیز به خود دیده است. به جای این که یک تیم، منطقه و نقطه ای را ناعادلانه و با یک Kill تصاحب کند، هر امتیاز این بار در کل و مجموع حساب می شود. یعنی به جای این که شاهد ۱۸ تا ۲۰ راند با نتیجه ۱-۰ باشیم، اکنون شاهد ۲۰-۱۸ هستیم با تعداد راندهای بیشتر که به امتیاز کل اضافه می‌شوند. مد Free For All اما به جای Kill، بیشتر بر تعادل و بالانس تمرکز دارد و روند بازی به شکلی متفاوت پیش می رود.

۲۵۹۰۹۷۰ killzone

یک تک تیر انداز خبره هلگاست…

در مد Warzone، بازی هر ۵ دقیقه بین چند ماموریت و هدف مختلف تغییر می کند. این ماموریت‎ها شامل یک Team Deathmatch استاندارد با شمارش کشته‎ها (Body Count)، یک مد که مکانیک مبارزه نزدیک (Mele) جدید بازی و امتیازات مربوط به بازجویی را استفاده می کند، مدی که باید پادهای ونگارد که از آسمان می آیند را هک کنید و یک ونگارد شخصی به دست آورید و یک مد که شباهت بسیاری به Kill Confirmed دارد و باید با برداشتن کارت‎های Valor که از دشمنان به جا می‎ماند امتیاز کسب کنید. مد Warzone یک لذت ناب و متنوع را در اختیار بازیبازان قرار می‎دهد و زمانی متنوع‎تر نیز می‎شود که بدانید می‎توان آن را در ۶ نقشه چندنفره مختلف که فوق‎العاده عالی طراحی شده‎اند، بازی کرد و ساعت‎های بیشماری از بازی چندنفره را به دارندگان ویتا هدیه می‎دهد.

جالب اینجاست که بدانید بخش تک‎ نفره و چندنفره Killzone: Mercenary از اکثر شوترهای این روزها بر روی کنسول های خانگی نیز بهتر و جذابتر است. همچنین در بخش چندنفره نیز جلوه های گرافیکی خیره کننده است و شاهد کاهش کیفیت بصری در این بخش نیستیم که این بسیار تحسین برانگیز است. بازی از لحاظ تعادل و بالانس بودن نیز در بخش چندنفره عالی عمل کرده است و همچنین به مانند بخش تک نفره کلی موارد مختلف برای آزاد کردن در بخش چندنفره نیز وجود دارد. به طور کلی باید گفت بخش چندنفره بازی اگر از بخش تک نفره فوق العاده عالی آن بهتر نباشد قطعا در همان سطح از جذابیت و کیفیت قرار دارد.

۴۸۰xnx363058jpgpagespeedicfty2 oqyup

Killzone: Mercenary را باید حتما بازی کنید زیرا اگر آن را تجربه نکنید لذت برترین شوتر تاریخ کنسول دستی را از دست داده‌اید.

واقعا طی ۱۲-۱۳ سال چقدر تکنولوژی می‌تواند تغییر کند. می‎پرسید چرا؟ دقت کنید که تمامی این نکات مثبت و عالی که در این مقاله مطرح شدند در مورد عنوانی است که بر روی یک دستگاه تقریبا در اندازه GameBoyAdvace اجرا می شود.Killzone: Mercenary بدون شک برترین شوتر اول شخص تاریخ بازی‏‌های رایانه‎ای بر روی کنسول‎های دستی است و هیچ تجربه‎ای را مانند آن بر روی کنسول‎های دستی پیدا نخواهید کرد. Killzone: Mercenary از آن دست عناوینی است که تجربه آن به مانند بسیاری از شوترهای انقلابی گذشته مثل Call of Duty 4 تا مدت‎ها و شاید تا همیشه در یاد و خاطر شما باقی خواهد ماند.

طبق روال همیشگی نقدها که در پایان آن عنوان مورد نقد قرار گرفته را به بازیبازان یشنهاد می دهیم و یا آنها را از انجام آن عنوان نهی‌می کنیم این بار نیز بایستی پاسخ این سوال برخی علاقمندان که می‌خواهند بدانند آیا Killzone: Mercenary ارزش خرید دارد یا خیر، را بدهیم که البته گمان می‌کنم تا به اینجا خودتان پاسخ را با توجه به صحبت‌های بنده در طول مقاله کاملا متوجه شده باشید. بگذارید تا این‌گونه بگویم: Killzone: Mercenary عنوانی نیست که بایستی آن را برای ویتا حتما خریداری کنید، بلکه بازی است که باید به خاطر لذت تجربه آن حتما کنسول ویتا بخرید.
b304f5bf a249 43e1 b490 7adab032c6c4

 

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

روزی روزگاری: مزدوران در کنسول دستی! | نقد و بررسی بازی Killzone: Mercenary | گیمفا
روزی روزگاری: مزدوران در کنسول دستی! | نقد و بررسی بازی Killzone: Mercenary | گیمفا
روزی روزگاری: مزدوران در کنسول دستی! | نقد و بررسی بازی Killzone: Mercenary | گیمفا
روزی روزگاری: مزدوران در کنسول دستی! | نقد و بررسی بازی Killzone: Mercenary | گیمفا
روزی روزگاری: مزدوران در کنسول دستی! | نقد و بررسی بازی Killzone: Mercenary | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

روزی روزگاری: مزدوران در کنسول دستی! | نقد و بررسی بازی Killzone: Mercenary | گیمفا
روزی روزگاری: مزدوران در کنسول دستی! | نقد و بررسی بازی Killzone: Mercenary | گیمفا