آغازِ جنگ‌آوری مُدرن در جنگِ جهانیِ اول | اولین نگاه به Battlefield 1 - گیمفا
آغازِ جنگ‌آوری مُدرن در جنگِ جهانیِ اول | اولین نگاه به Battlefield 1 - گیمفا
آغازِ جنگ‌آوری مُدرن در جنگِ جهانیِ اول | اولین نگاه به Battlefield 1 - گیمفا
آغازِ جنگ‌آوری مُدرن در جنگِ جهانیِ اول | اولین نگاه به Battlefield 1 - گیمفا

آغازِ جنگ‌آوری مُدرن در جنگِ جهانیِ اول | اولین نگاه به Battlefield 1

mp3
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
آغازِ جنگ‌آوری مُدرن در جنگِ جهانیِ اول | اولین نگاه به Battlefield 1 - گیمفا

سال ۱۹۱۴، در عینِ ناباوری، زمانی که در حالِ برگشت به آغوش گرمِ خانواده هستم، ناگهان صدایِ انفجار مهیبی می‌آید. مردُم مویه‌کنان به سمتِ یک‌دیگر می‌دوند، هیچ برنامه‌ریزی از قبل نشده بود. تنها چیزی که شهر را رنگ‌آمیزی کرده، خون‌های قرمزرنگِ مَردم بی‌دفاعی است که بدونِ درگیری با جناحی، بَر روی زمین افتاده‌اند. کوهِ اجساد بر روی یک‌دیگر، «نمادِ» شهر من است، «نمادی» که شاید در اِبتدا کمی دلهره‌آور به‌نطر برسد ولی استقامت مردُمَم را نشان می‌دهد. به خانه بر می‌گردم، «هیچکس» و هیچ‌چیزی را به‌غیر از آجرهایی که بر روی هم ریخته شده‌اند، نمی‌بینم. ناگهان صِدایِ فریادی می‌آید، «این صدا چقدر آشناست..!» آری، فرزندم در زیر کوهی از آجرهای تکِه‌تکه شده در حالی که دراز کشیده و دستش را بر روی پایِ شکسته‌اش گذاشته، می‌گوید: «پِدر مَن را کُمک کن!»

جَنگ، کلمه‌ای بسیار «دلهره‌آور» که تا به حال آتش به دامان خیلی از خانواده‌ها زده است. تاکُنون صنایِع بسیاری جَنگ را به تصویر کشیده‌اند، یکی از این صنایع، صنعتِ بازی‌های ویدیویی نام دارد. سِری Battlefield از آن دسته بازی‌هایی هستند که در به تصویر کشیدن جنگ به معنای واقعی کلمه‌ «رئالیسم»، هیچ موقِع خطایی نمی‌کنند. گیم‌پلی غنی، داستانِ خوب و موسیقی‌های جالب تنها جزو معدود عناصری هستند که بازی با به یدک کشیدن آن‌ها، خود را در بین رُقَبا مطرح می‌سازد. «جَنگِ جهانی» که شامل دو قسمت است، اتفاقاتِ دیکتاتوری بُزرگ به‌نامِ «هیتلر» را روایت می‌کند که با خودخواهی تمام، کشورهای بی‌دفاعی مانندِ «لِهستان» و «اتریش» را زیرِ پاهای قدرتمند و استبدادی خود لِه کرد. Battlefield اَولین بار است که به موضوعِ جنگ جهانی می‌پردازد، شاید دلیلِ انتخابِ شماره‌ ۱ نیز برایش همین بود. با ما همراه باشید تا اولینِ‌نگاه ریزبینانه‌ خود را به بازی Battlefield 1 آغاز کنیم.

زمانی که بازی Battlefield 1 معرفی شد، طرفداران در خلسه‌ای فِکری به سر می‌بردند، چرا انتخابِ شماره‌ «یک»؟ شاید قرار است دو قسمت از بازی منتشر شود، که قسمت اول «یِک»، مربوط به جنگِ جهانیِ اول و قسمت «دوم» مربوط به جنگِ جهانیِ دوم باشد، به‌هر حال شرکت «دایس» (DICE) است و هر لحظه از سوی این شرکت، انتظارِ یک سوپرایزِ جدید می‌رود. وقایِع بازی، همان‌طور که از نمایش‌های متعدد و زیبای آن پیدا بود، مربوط به آغاز جنگ‌ِ جهانی است، جنگی که سرآغاز تمامیِ بَدبَختی‌های اروپا و آمریکا بود. حال و هوایِ بازی کاملاََ متناسب با شروعِ جنگ، فضایی دراماتیک بر خود گرفته، به‌طوری که بازی‌باز با قَدم گذاشتن در محیطِ بازی متوجه آن می‌شود. اَولین نسخه‌ Battlefield، عنوانِ Battlefield 1942 نام دارد که باز هم مانند نسخه‌ شماره‌ «یک» وقایعِ تاسف‌بار جنگ‌جهانی دوم را شرح می‌داد، حال Battlefield 1 قرار است به دورانِ شکوه و جلال سری Battlefield باز گردد و روایت جدیدی را از جنگ‌آوری مُدرن زیر سایه‌ نوستالژیک ارائه دهد.

بازی برای یَدک کشیدنِ روایتی طولانی، شامل شِش قسمت مُجزا است که از «مُقدمه» (Intro) و آشنایی بازی‌باز با مُحیط شروع و به «پایان» (Epilogue) خَتم می‌شود. در اِبتدای مُعرفیِ بازی، خیلی از طرفداران فکر می‌کردند که در بازی «اِستیم‌پانک» وجود دارد، در حالی که همه‌ این‌ها فقط حدس و خیالی بیهوده بودند، بِرلین (اَرتش آلمانِ نازی) برای حَملات خود از وسیله‌ای به نام «زیپلین» استفاده می‌کرد که در تریلرهای منتشر شده از بازی نیز وجود دارد.

حال قرار است فِلش‌بکی به لحظه‌ مُعرفی بازی داشته باشیم، زمانی که تمامی طرفداران چشمان خویش را به لب‌های سُخنران دوخته بودند. اِبتدا کمی دور از انتظار بود ولی محقق شد، سازنده‌ بازی پَس از کُلی حرف و حدیث در بابِ عنوانِ Battlefield و تاریخچه‌ ارزشمندِ آن، سر انجام بازی را معرفی کرد و نکات جالبی را نیز بر زبان آورد که در ادامه‌ مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت.

در اَولین تریلر به نمایش در آمده، ذوق و شوق طرفداران کاملاََ سنجیده شد! لحظاتِ مهیج به پرواز در آمدنِ هواپیماها، درگیری‌های تن به تن، «میدانِ نبرد» و استفاده از سلاحِ سرد شمشیر کاملاََ زیبایی بازی را صِدق می‌کردند. اِنجین گرافیکی بازی، نسخه‌ای بهبهود یافته از انجینِ فروست‌بایت ۳ (FrostBite 3) است که زیبایی و تنوعِ خاصی را به بازی بخشیده.

https://gamefa.com/wp-content/uploads/2016/05/H9HDjjE.jpg

یکی از صحنه‌های زیبای بازی که قُدرت گرافیکی فروست‌بایت ۳ (FrostBite3) را کاملاََ نشان می‌دهد.

https://gamefa.com/wp-content/uploads/2016/07/ct7SK.jpg

لحظه‌ای را تَصور می‌کنم که منتقدین به افتخارِ بازی از جای برمی‌خیزند و دستان خویش را بر هم می‌کوبند، چیست این بازی؟!

به لُطف انجین قدرتمند و اختصاصی «الکترونیک آرتز» (Electronic Arts یا به اختصار EA)، انهدام‌پذیری محیط بسیار بهبود یافته و تقریباََ تصاویر و تریلرهای منتشر شده از این عنوان، نویدِ یک حسِ واقع‌گرایانه را به بازی‌باز می‌دهند. در موردِ بنانهادنِ محور داستان بر روی مقوله‌ای به نام «جنگِ جهانی» و بر اساس اسنادِ موجود از تاریخ و بازماندگان جنگی، سازندگان بسیار «ریسک» کرده‌اند زیرا هَر لحظه ممکن بود صحبت‌هایی که در موردِ این عنوان می‌شد، دریچه‌ اُمید طرفداران را کاملاََ تاریک نگاه دارد ولی خوشبختانه، سازندگان بهترین تصمیم را برای ارائه‌ نسخه‌ جدیدی از بازی گرفته‌اند. یکی از نگرانی‌های بزرگ شرکتِ سازنده‌ بازی، عَدم اطلاع بازی‌بازان از «جنگِ جهانی اول» بود. «جورینگسن» (Jorgensen) در موردِ این مقوله و دشواری‌های پیش رو برای ساختِ بازی و تحریر داستانِ آن می‌گوید:

جنگِ جهانی اول؛ ما نِگران این موضوع بودیم که بسیاری از بازی‌بازان جوان هیچ اطلاعاتی در موردِ جنگِ جهانی اول و ویتنام داشته باشند، حتی نگران بودیم که اصلاََ ندانند جنگی رخ داده باشد!

همچنین گفته شده این ایده اِبتدا توسطِ سودِرلاند (Söderlund) رد شده است و از ایشان نقل شده که: جَنگ سنگر به سنگر به‌هیچ وجه جالب و سرگرم کننده نیست؛ اما جنگ جهانیِ اول فاکتورهایی را ارائه می‌دهد که قطعاََ هر بازی‌باز با سلایق مختلف توانایی لذت بردن از آن را دارد. زمانی که دایس (DICE) ایده‌ خود را با الکترونیک آرتز (Electronic Arts یا به اختصار EA) در میان گذاشت، وقتِ کلیدخوردن پروژه‌ بازی و شروعِ کار سختِ کارکنانِ شرکتِ دایس (DICE) برای ارائه‌ یک بازی کاملاََ متفاوت رسید.

جورگنسن (Jorgensen) در موردِ ارتباطِ مردم با جنگ‌جهانی و داستانِ بازی Battlefield 1 توضیح می‌دهد:

عقیده‌ بنده این است که موضوعات درک نشده توسطِ مردم در بابِ جنگِ جهانی اول، تغییر تجهیزات و فن‌آوری‌های روز در طولِ رخ دادن جنگ است. همواره جَنگ با کمترین تجهیزات ممکن مانند اسب و شمشیر شروع و تجهیزات و به وسایل مُدرن مانند زیر دریایی‌ها، کشتی‌های جنگی، تانک‌ها و هواپیماها ختم می‌شود، به نظر مَن بهترین فرصت است تا ما یک بازی‌ویدیویی زیبا بسازیم.

جورگنسن (Jorgensen) در ادامه‌ حرف‌های خود می‌افزاید:

موقعیت جغرافیایی بازی بسیار بزرگ است؛ زیرا جَنگِ جهانی اول تمامِ اروپا و آفریقای شمالی را در بر می‌گیرد.

این گفته‌ها انتظارات ما را برای ارائه‌ یک بازی زیبا از همه‌نظر بسیار زیاد می‌کند. تریلرِ معرفیِ بازی و گیم‌پلیِ آن هم‌اکنون بیش‌ترین بازدید و «لایک» را در یوتیوب به خود اختصاص داده است، این موضوع شوق فراوان بازی‌بازان را برای تَجربه‌ این عنوان حتی در حالتِ بِتا نشان می‌دهد، هر چند تعدادی از افرادِ مهم موفق به تَجربه‌ حالتِ چندنفره‌ بازی شده‌اند!

http://edge.alluremedia.com.au/m/k/2016/06/2016-06-13_075026-640x360.jpg

استاد اِسنوپ داگ در حال کشیدنِ ویید! جزوِ افرادِ موفقی که توانستند بازی را تجربه کنند..

نسخه‌ آلفای بازی، بسیار محدود و کوچک است، متاسفانه به افرادِ بسیاری اجازه‌ تَجربه‌ این عنوان داده نشد و فقط قِشرِ خاصی از اجتماع موفق به تجربه‌ آن بودند و این نُکته قابِل توجه است که افرادِ منتخب، به صورتِ کاملاََ اتفاقی انتخاب شدند! در زیر توضیحات تکمیلی در این باره گفته شده است:

ما در حال برگذاری آزمایشی بسیار کوچک و اختصاصی برای بازی Battlefield هستیم، متاسفانه ما به تمامی کسانی که نیازمند بودیم، دسترسی لازم را اعطا کردیم، اگر شما «گیج» شده‌اید جای هیچ‌گونه شَک، ابهام و ناراحتی نیست، زیرا آزمایش نسخه‌ آلفای بازی بسیار محدود و کوچک است.

بازی Battlefield 1 هِنگام معرفی، نظرِ بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرد، به طوری که درخشش آن را در جوایزِ بهترین عناوینِ معرفی شده در نمایشگاه ای‌تری ۲۰۱۶ (E3 2016) می‌بینیم. انتظار می‌رود تا اواخِر تابستان امسال قادر به تَجربه‌ نسخه‌ «بِتا» (Beta) بازی باشیم. با توجه به گفته‌ الکترونیک آرتز (Electronic Arts یا به اختصار EA) خبرهایی جدیدی از نسخه‌ بتا در راه است که از طریقِ توییت زیر به صِحت این گفته پی می‌بریم:

خبرهایی در بابِ بتای Battlefield 1 در راه است، یک اینسایدر شوید تا آن‌ها را هیچ‌موقع از دست ندهید

https://t.co/tALomLb9Gapic.twitter.com/cvWhIH0cLC

Battlefield@

۱۲ تیرِ ۱۳۹۵ مصادِف با ۳۰ ژوئن ۲۰۱۶

یکی از کاربرانِ رِدیت، موفق به تَجربه‌ این عنوان شده، با استناد به حرف‌های آن شخص می‌توان از این بابت مطمئن بود که بَخشِ بِتا موارِد هیجان‌انگیزی را با خود یدک می‌کشد، علاوه‌بر این نکات نقشه‌ای به نام محله‌ی مقدس کوئنتین اِسکار (St. Quintin Scar) در بازی وجود خواهد داشت. مُبازرات هوایی در بازی نقش بسزایی را ایفا خواهند کرد و در این بَخش، ریشه‌ اصلی این مبازرات حفظ شده است. همچنین مبازرات هوایی در بَخش چندنفره، حضورِ گسترده‌ای خواهند داشت.

https://gamefa.com/wp-content/uploads/2016/06/1-3-1.jpg

تنظیمات گرافیکی نسخه‌ آلفا..

بازی آب و هوای پویا دارد و بازی‌بازان در طولِ گیم‌پلی باید خود را با شرایط مختلف وفق دهند، طِبق گفته‌ سازندگان آب و هوا تاثیر بسیار زیادی بر روی مبازرات دارد. تنوع خودروهای موجود در بازی، بسیار بیش‌تر نسخه‌های دیگر Battlefield است، شما قادِر خواهید بود به راحتی سوارِ کشتی، قطار زِهی و کشتی‌های هوایی شوید که میزان تَسلط شما را بر روی تمامی محیط بازی نشان می‌دهد. استفاده از کشتی‌های هوایی که زمانی در عناوین پرداخته شده به جنگ‌های جهانی یک خیالِ باطل قلمداد می‌شد، هم اکنون به واقعیت پیوسته است و شما به راحتی می‌توانید سوار آن شوید و از محیطِ پیرامونتان کمالِ لذت را ببرید. تَخریب‌های بصری محیط و آب و هوای پویا بازی‌باز را واردِ جنگی واقع‌گرایانه می‌کند، مواردِ مذکور به شما نشان می‌دهند که هیچ جنگی پایدار نخواهد بود و هر لحظه ممکن است شرایط تغییر کند. امکانات مختلف و زیبایی درون بازی گنجانده شده‌اند، به عنوان مثال شما با خراب کردن دیوارها و ساختمان‌ها قادِر هستید مسیری هموار را برای ورود به سنگرِ دشمن طراحی کنید. دشمنان روبرویتان را می‌توانید از هر راهی از بین ببرید و این موضوع بستگی به خلاقیت شما در طولِ بازی دارد. تقریبا بیش‌تر سازه‌های موجود در بازی امکانِ تخریب‌پذیری قدرتمندی دارند، به نوعی که شما با تخریب آن‌ها می‌توانید آثار خود را بر جای بگذارید. برای استفاده‌ کامل از آب و هوای پویا، باید تاکتیک‌های خود را متناسب با شرایطِ روبرویتان تغییر دهید. بازی در روزِ روشن، مهِ‌های سنگین و سیل‌های شدید سبک بازی شما را کاملاََ دچارِ دگرگونی می‌کنند.

اگَر در زمانِ خاصی احساس می‌کنید که نیاز به عقب‌نشینی است، باید درخواستِ بزرگ‌ترین وسیله‌ نقلیه‌ درونِ بازی که «Behemoths» (کشتی‌های هوایی) نام دارد را بکنید. در میدان جنگ قادر خواهید بود که پرسه بزنید و دشمن خویش را با تیرباران‌های پیاپی از بین ببرید.

https://gamefa.com/wp-content/uploads/2016/06/Reveal6_VEHICLESNoLogo-in-blog.jpg

درگیری‌های هوایی بازی را مهیج‌تر کرده، من که خواستار یک مبارزه جوان‌مردانه هستم، همان مشت و لگد کردن دشمن برایم بَس است!

دارندگان رایانه‌ شخصی قادر هستند که به راحتی تنظیماتِ گرافیکی موردِ نیاز خود را بر روی بازی اعمال کنند، تنظیماتی مانند فیلتر کردنِ بافت‌ها، اثراتِ نورپردازی بر روی محیط، آنتی آلیزینگ (Anti-Aliasing) و آمبینت اکلوشن (Ambient-Occlusion) که در صورتِ داشتنِ درجات بالا تاثیر بسیاری بر محیطِ بازی و واقع‌گرایانه بودنِ آن دارند. «دایس» (DICE) مقیاسِ رزولوشنِ متفاوتی را در بخشِ تنظیمات گرافیکی بازی قرار داده است. رزولوشن بازی به صورت پیش‌فرض بر روی پنجاه‌درصد قرار گرفته که اگر افزایش پیدا کند، رزولوشن بازی دچار کاستی و افت کیفیت می‌شود. بازی از نظرِ گرافیکی طِبق تریلرهای منتشر شده از آن به‌نظر می‌رسد که افتِ گرافیکی و کیفیتی ندارد؛ ولی تا لحظه‌ انتشار بازی باید صبر کرد که ببینیم آیا این اخبار منتشر شده و تریلرها صِحت دارند یا خیر!

ارتش کشور فرانسه، جزو مهم‌ترین ارتش‌ها در زمانِ جنگِ بزرگ (Great War) محسوب می‌شود؛ از این رو در تریلرهای منتشر شده هیچ خبری حاکی از وجودِ این ارتش در بازی پیدا نشد. در این رابطه رسماََ تایید شده که شما با ارتش فرانسه در بخش «تَک‌نفره» برخورد خواهید داشت ولی برای بخش «چندنفره» باید صبر پیشه کنید. طبق این گفته‌ها، احتمالاََ محتوای قابل دانلود جدیدی برای بازی عرضه شود که ارتش فرانسه نیز در آن وجود داشته باشد.

مانندِ نسخه‌های قبلی، بَخشِ شخصی‌سازی همواره خوش می‌درخشد. در این عنوان نیز قبل از شروعِ ماموریت قادِر خواهید بود وسایل خویش را یا تا حدِ امکان ارتقا دهید و یا وسایل مورد نیاز خویش را تهیه کنید.

 

https://gamefa.com/wp-content/uploads/2016/06/Battlefield-1.jpg

منویِ شخصی‌سازی، زیباتر به نظر می‌رِسد!

علاوه‌ بر خودِ بازی، طِبق گفته‌ سازندگان کتابِ هنری تحتِ عنوانِ (Art Of Battlefield) منتشر خواهد شد که در آن تصاویری زیبا از وقایعِ درونِ بازی و سلاح‌های تهدیدآمیز دشمنانِ قرنِ بیستمی جمع‌آوری شده است. کتابِ هنری مذکور از کاغذی ضخیم و در رنگ‌های گوناگون به‌نام گالینور تهیه شده، قیمت خریدِ آن ۲۴ دلار و دارای ۱۸۴ صفحه خواهد بود. کتاب هنری Art Of Battlefield در واقع نگاهی مفهومی به اثر Battlefield 1 می‌اندازد و تصاویر موجود در آن، خواننده را به سفری در زمان دعوت می‌کند.

در کشوری که کتاب خواندن ارزشش بسیار پایین است، وارد کردن همچنین کُتبی یا حداقل ساختِ یک کتاب هنری برای هر بازی که تولید می‌شود، «خالی از لطف نیست»!

به‌نظر می‌رسد تغییرات اساسی در رابطِ کاربری عناوینِ Battlefield 1، Battlefield 4 و Battlefield Hardline به وجود آمده، «دایس» DICE در موردِ این موضوع توضیحاتی می‌دهد:

هم‌اکنون، قبل از ورود به بازی قادر به تشکیل تیم هستید یا می‌توانید به تیم دوستِ خود بپیوندید، این موارد همه‌چیز را برای یک تجربه‌ لذت‌بخش از بازی Battlefield 1 فراهم می‌کنند.

طِبق گفته‌ دایس (DICE) ایجاد رابطِ کاربری جدید، نیاز به دانلود یک به‌روزرسان دارد؛ البته این به‌روزرسان فقط به یک مورد و آن‌ هم ایجادِ رابط کاربری ختم نمی‌شود بلکه موارد جدیدی مانندِ  Recommendation Engine را نیز به بازی اضافه می‌کنید که با استفاده از این قابلیت، قادِر خواهید بود پیشنهادهای مختلفی را از قبیل تغییر نقشه و حالات گوناگون دریافت کنید. رابط کاربری جدید Battlefield، هم اکنون به صورت حالتِ بِتا برای Battlefield 4 در دسترس است؛ ولی همه قادر به تجربه‌ آن و استفاده از رابط کاربری جدید نیستند. شرکتِ «دایس» (DICE) در ماه‌های آتی اطلاعات بیش‌تری از فرصت‌های امتحان کردن اضافی (Additional Testing Opportunities) منتشر خواهد کرد. رابط کاربری جدید، در نسخه‌ Battlefield 1 موجود خواهد بود؛ ولی طِبق گفته‌ دایس (DICE) بزودی برای Battlefield Hardline در دسترس قرار می‌گیرد.

دایس به صحبت‌های پیشین خود اندکی افزوده:

هِنگامی که این رابط برای هر سه بازی در دسترس قرار بگیرد، شما به راحتی می‌توانید بازی‌ها را تعویض کنید. آیا می‌خواهید تجربه‌ جهشی از نقشه‌ St. Quentin Scar به آسمان‌ خراش‌های بزرگ شانگهای در Battlefield 4 داشته باشید؟ این موضوع برای همیشه کارِ شما را راحت می‌کند.

https://gamefa.com/wp-content/uploads/2016/06/battlefield-1-concept-art-9.jpg

طرح‌های اولیه‌ Battlefield 1، زیباست..!

شرکتِ الکترونیک آرتز (Electronic Arts یا به اختصار EA) پَس از برگزاری نمایشگاهِ E3 2016، اولین استریم زنده مربوط به گیم‌پلی بخش چندنفره را که ۶۴ نفر همزمان در آن مشغول به بازی بودند، به اشتراک گذاشت و افرادِ مشهور زیادی نظیر دِگیم (The Game)، ویز خلیفا (Wiz Khalifa)، اسنوپ داگ (Snoop Dogg) و … در این استریم حضور داشته‌اند. جالب است بدانید هیچ‌کدام از افرادِ مشهور، امتیاز قابل توجهی در بازی کسب نکردند! به عنوانِ مثال اِسنوپ‌ داگ (Snoop Dogg) با این‌که پس از تجربه‌ بازی، وابسته به آن شد؛ ولی هیچکس را نتوانست از بین ببرد، این در حالی است که ۴ بار مرده! پس نتیجه می‌گیریم هیچ یک از افرادِ مشهور، برای «بازی‌باز» بودن به معنایِ واقعی ساخته نشده‌اند.

شاید همکاریِ Battlefield 1 با Xbox One موجبِ ناراحتی طرفداران شود، این در حالی است که عنوانِ Call Of Duty Infinity Warfare نیز با Sony همکاری کرده، اندرو ویلسون (Andrew Wilson) از الکترونیک آرتز (Electronic Arts یا به اختصار EA) در این باره پاسخ می‌دهد:

اگر جزو طرفداران کنسول پلی استیشن (Playstation) باشید، نباید به دلیل تبلیغات Battlefield 1 در کنسول رقیب، آن را رَد کنید و یا موجب ناراحتی شما شود.

https://gamefa.com/wp-content/uploads/2016/06/battlefield-1-concept-art-8.jpg

خون‌های ریخته شده…. طاقت ندارَم این حرف‌ها را بر زبان بیاورم، راستش را بگویم، بغض گلویم را فشرده، نه به خاطرِ این بازی، بلکه به خاطر خون‌های ریخته شده پایِ این بوم و بر که نمادِ میهنمان هستند..

Battlefield 1، جنگ‌جهانی اول و نسل‌هشت.. بایَد جالب به نظر برسد! عنوانِ Battlefield 1 با توجه به تریلرهای منتشر شده، قصد دارد پای خویش را در میدانِ مبارزه قرار دهد و حریف‌های خود را کنار بگذارد. به هر حال تجربه ثابت کرده که هیچ‌گاه استناد به تریلر‌های منتشر شده، عاقبت خوشی نداشته است. ۳۰ مهر ۹۵، مصادف با ۲۱ اکبر برای رایانه‌ شخصی، ایکس‌باکس‌وان و پلی استیشن ۴ منتشر خواهد شد، تا آن موقِع انتقاد از این بازی، حرف پوچ و بیهوده‌ای نیست.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آغازِ جنگ‌آوری مُدرن در جنگِ جهانیِ اول | اولین نگاه به Battlefield 1 - گیمفا
آغازِ جنگ‌آوری مُدرن در جنگِ جهانیِ اول | اولین نگاه به Battlefield 1 - گیمفا
آغازِ جنگ‌آوری مُدرن در جنگِ جهانیِ اول | اولین نگاه به Battlefield 1 - گیمفا
آغازِ جنگ‌آوری مُدرن در جنگِ جهانیِ اول | اولین نگاه به Battlefield 1 - گیمفا
آغازِ جنگ‌آوری مُدرن در جنگِ جهانیِ اول | اولین نگاه به Battlefield 1 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آغازِ جنگ‌آوری مُدرن در جنگِ جهانیِ اول | اولین نگاه به Battlefield 1 - گیمفا
آغازِ جنگ‌آوری مُدرن در جنگِ جهانیِ اول | اولین نگاه به Battlefield 1 - گیمفا