خبرنامه #۲۰ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #۲۰ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #۲۰ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #۲۰ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته | گیمفا

خبرنامه #۲۰ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته

اشکان عالی خانی
۱۰:۵۴ ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
خبرنامه #۲۰ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته | گیمفا

سلام گیمفایی‌هایی عزیز و گرامی! حالتان چطور است؟ با روزهای گرم تابستانی چگونه کنار می‌آیید. خیلی از دوستان خارج از خانه شاغل هستند و گرمای شدید هوا امان آن‌ها را بریده است. اگر گفتید در این روزهای «بس ناجوانمردانه گرم» چه کاری بیش ار همه لدت بخش است؟ نشستن جلوی نمایشگر در زیر باد کولر و بازی کردن با کنسول یا رایانه‌های شخصی خود. امیدوارم تابستان پر نشاط و شادی داشته باشید و کلی خوش بگذرانید. شنبه‌ای دیگر آمد و با خبرنامه (با ظاهری نو) در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید تا مروری داشته باشیم بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته.

 

تیم سونیک ساخت یک Sonic جدید به مناسبت ۲۵ سالگی سری را تایید کرد

با توجه به ۲۵ ساله شدن خارپشت محبوب نسل‌ها، سونیک، برنامه داشتن سگا برای امسال نباید موضوع عجیب و غافلگیر کننده‌ای باشد. تیم سونیک، سازنده سری بازی‌های Sonic در هفته گذشته در مصاحبه‌ای با مجله فامیتسو اطلاعات جالبی را منتشر کردند. مجله فامیتسو به تازگی مصاحبه‌ای با رئیس استودیوی تیم سونیک، آقای تاکاشی لیزوکا انجام داده است که در آن مشخص می‌شود که این استودیو در حال ساخت یک بازی Sonic جدید به مناسبت ۲۵ سالگی این خارپشت محبوب است. لیزوکا می‌گوید:«ما در تیم سونیک در حال ساخت یک بازی کاملا جدید و یک فیلم کامل هستیم که کار ساخت آن به عهده Sony Pictures بوده و بر اساس Sonic Boom انیمیشن سازی شده است. ما همچنین برای روابط اسپانسری آماده هستیم. مهم‌ترین نکته در مورد سونیک این نیست که این سری ۲۵ سال دوام آورده است. مهم‌ترین نکته این است که ما چند بازی ساخته‌ایم. هدف ما اضافه کردن بازی‌ها و عناصر جدید و رسیدن به همه پتانسیل‌های عرضه است.» اگر به یاد داشته باشید سگا پیش از این اعلام کرده بود که یک Sonic جدید در دست ساخت است اما تا خبر هفته گذشته، معرفی رسمی و قابل توجهی را ندیده بودیم.

۳۰۸۶۵۶۵ sonic

به احتمال زیاد باید برای یک سونیک با کیفیت و سرگرم کننده منتظر باشیم. نسخه جدید سونیک در سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد.

 

جدیدترین توضیحات از God Of War| تیم سازنده بازی، حضور ۱۰۰ دشمن بر روی صفحه و …

هرچند زمان زیادی از معرفی جدیدترین بازی در سری God Of War، طی برگزاری نمایشگاه E3 2016 نمی‌گذرد، اما تا همین لحظه هم اطلاعات بسیار زیادی در دسترس خبرگزاری‌ها قرار گرفته است. در هفته‌ای که گذشت، کانال The Know در یوتیوب، مصاحبه‌ای با کوری بالوگ به عنوان مدیرنوآوری استودیو سونی سانتا مونیکا داشت و در این میان جزئیات جالب توجهی از God Of War بدست آمد.  طبق صحبت‌های بارلوگ، سازندگان God Of War، اکثرا همان افرادی هستند که در گذشته بر روی اولین بازی God Of War برای پلی‌استیشن ۲ کار کرده بودند بجز دیوید جفی که سونی را در سال ۲۰۰۷ ترک کرده بود. این مسئله خبر خوشایندی برای هواداران سری است چرا که دیگر می‌دانیم بازی جدید، دست افرادی افتاده است که با God Of War آشنایی دارند. بارلوگ در ادامه صحبت‌های خود تایید کرده است که God Of War جدید دارای روایت داستانی چندشاخه‌ای و یا سیستم اخلاق نخواهد بود که در این صورت، تجربه همگی بازیکنان در بحث داستان یکسان می‌شود. علاوه بر این موضوعات، گفته شده که بازیکنان از ۹ قلمرو مختلف اساطیر اسکاندیناوی بازدید خواهند کرد، تعداد دشمنان حاضر در صفحه بسیار زیاد می‌شود و به ۱۰۰ عدد هم خواهد رسید و اینکه مینی گیم‌های بحث برانگیز موجود در عناوین قبلی God Of War، در این بازی جدید وجود ندارند. God Of War به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن ۴ در دست ساخت است و فعلا تاریخ انتشار دقیقی ندارد.

godofwar

جیم رایان در رابطه با تفاوت قدرت پلی‌استیشن‌نئو و اکس‌باکس‌ اسکورپیو سخن می‌گوید

بحث عرضه کنسول‌های جدید و در واقع میان نسلی همه جا را پر کرده است. عرضه کنسول‌های میان نسلی برای اولین بار در تاریخ در حال رخ دادن است و سونی و مایکروسافت، هر دو قول یک کنسول قوی و فوق‌العاده را داده‌اند. مایکروسافت که علاوه بر اکس‌باکس‌وان اس، اکس‌باکس‌وان اسکورپیو را معرفی کرد و سونی نیز قول پلی‌استیشن نئو را داده است. در هفته گذشته، رئیس بخش اروپای شرکت سرگرمی‌های سونی ، جیم رایان، در این مورد مصاحبه‌ای را با وب‌سایت فرانسوی JeuxVideo انجام داد که بسیار جالب توجه بود. ابتدا از همه رایان روشن سازی کرد که چرا سونی تصمیم گرفته کنسول پلی‌استیشن‌نئو را پیش از برگزاری نمایشگاه E3 و بدون معرفی و رونمایی در کنفرانس اصلی تایید کند. او اشاره می‌کند که شایعات بسیار زیادی در رابطه با کنسول جدید وجود داشته و آن‌ها پیش از E3 تنها می‌خواسته‌اند تا کمی از این شایعات کم و روشن سازی کنند، اما در آن واحد آن‌ها دید مشخصی به کنفرانس سونی در E3 2016 داشتند و تنها می‌خواستند تا در مراسم، بازی نشان داده شود (برروی بازی تمرکز شود). علاوه بر این موضوعات سونی معتقد است که رونمایی از کنسول پلی‌استیشن‌نئو باید همراه با اپلیکیشن‌ها و امکانات و برتری‌های آن باشد و هنوز برای این کارها خیلی زود است. رایان همچنین باری دیگر مشخص کرد که هیچ بازی انحصاری و مجزایی برای کنسول پلی‌استیشن‌نئو در کار نخواهد بود. او سپس اشاه می‌کند که هدف اصلی سونی گسترش دادن بیشتر و بیشتر پایه‌های پلی‌استیشن۴ است. پس از آن، رایان توضیح داد که عرضه باندل‌های پلی‌استیشن۴ و پلی‌استیشن‌وی‌آر منطقی به نظر می‌رسد اما هنوز استراتژی مشخصی برای این کار در نظر گرفته نشده است و هنوز نیاز است که با شریک‌های عرضه بحث‌هایی صورت گیرد. در آخر از جیم رایان در رابطه با تفاوت قدرت ۲ ترافلاپسی بین دو کنسول اکس‌باکس‌وان اسکورپیو و پلی‌استیشن‌نئو سوال شد که رایان در پاسخ اشاره کرد که سخن گفتن در مورد این موضوعات، تنها دامن زدن به شایعات بیشتر و دادن حدس و گمان‌های بیشتر است. او ادامه داد زمانی که سونی به معرفی مشخصات پلی‌استیشن‌نئو پرداخت، می‌توان بحث و گفت و گویی دقیق تر و با جزئیات را در رابطه با این موضوع برقرار کرد.

maxresdefault

منتظر رونمایی سونی از کنسول پلی‌استیشن‌نئو هستیم تا باز هم شاهد رقابت سونی و مایکروسافت در بازار کنسول‌های خانگی باشیم. نسلی نو، طرفدارانی تند رو [تر]

The Elder Scrolls 6 از زمان عرضه خود سال‌ها فاصله دارد

بتزدا در حال حاضر The Elder Scrolls 6 را تایید کرده اما این شرکت در هفته‌ای که گذشت اعلام کرد که بازی از زمان عرضه خود سال‌ها فاصله دارد. پیت هاینز در صفحه توئیتر خود تایید کرد The Elder Scrolls 6 سال‌ها و سال‌ها از زمان عرضه خود فاصله دارد. هاینز همچنین گفت بازی در حال حاضر در دست توسعه نیست. با فرض اینکه کار ساخت The Elder Scrolls 6 در سال آینده آغاز شود (طوری که بتسدا امسال را کاملا صرف پشتیبانی از Fallout 4 با محتویات دانلودی کند)، می‌توان انتظار داشت که بازی در سال ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ انتشار یابد. ظاهرا حداقل تا ۳ یا ۴ سال آینده خبری از نسخه جدید The Elder Scrolls نیست و در حال حاضر طرفداران می‌توانند به تجربه The Elder Scrolls Online بپردازند. نسخه بازسازی شده Skyrim هم در ۲۹ اکتبر (شنبه ۸ آبان) برروی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود. بتزدا در زمان فعلی در حال کار برروی دو عنوان دیگر است که بازی‌های بزرگی مانند Fallout 4 و Skyrim هستند.

skyrim 1

با انتشار قسمت ششم سری بازی‌های The Elder Scrolls انقلابی دیگر در صنعت بازی‌های ویدیویی شکل خواهد گرفت…. درست به مانند نسخه‌های پیشین.

 

Resident Evil 7 یک ریبوت نیست و در آن شما یک فرد عادی خواهید بود

چندسالی می‌شود که با معرفی هر Resident Evil جدید، این بحث وسط می‌آید که آیا با عنوانی واقعا ترسناک مواجه خواهیم شد یا خیر؟ آیا به ریشه‌ها وفادار خواهد بود؟ و سوالات از این قبیل. Resident Evil 7 ظاهرا که بیش از پیش قصد دارد به این موارد عمل کند و وحشت را واقعا به مخاطبین خود ارائه کند. سازندگان در هفته گذشته توضیحات جالب جدیدی را ارائه کرده‌اند. کپکام یونیتی به تازگی مصاحبه‌ی با ماساچیکا کاواتا (تهیه کننده) و کوشی ناکانیشی (کارگردان) داشته است و این دو در رابطه با یک سری از تغییراتی که همراه با Resident Evil 7 در سری ارائه می‌شود صحبت کرده‌اند. اول از همه این مسئله یادآوری شده است که Resident Evil 7 یک ریبوت نیست. ناکانیشی می‌گوید:«این یک ریبوت نیست و در عین حال ما استاندارد داستان این سری بازی را دور نمی‌اندازیم. این یک عنوان شماره دار در سری است و دنباله‌ای بر خط داستانی فعلی قلمداد می‌شود. بعد از چنین حرفی، وقتی که شما دمو را تجربه می‌کنید، خواهید گفت “واقعا؟”، زیرا اصلا چنین چیزی مشاهده نمی‌شود اما به من اعتماد کنید. ما باید کمی راز در سبک وحشت و بقا داشته باشیم و به همین جهت سعی می‌کنیم، تا شما را به این فکر واداریم که این موارد چطور قرار است بهم مرتبط شوند؟ این بخشی از جذبه کار است.» در تمامی عناوین Resident Evil، بازیکن در نقش یک مامور ویژه کاملا آموزش دیده ظاهر می‌شد اما در Resident Evil 7 به نظر می‌رسد خبری از این موضوع نیست و شما فردی عادی‌تر خواهید بود. کاواتا می‌گوید:«بگذارید تایید کنم که این یک شخصیت از قبل معرفی شده و حاضر نیست که حال شما از دید او نگاه کنید. من فکر میکنم یکی از بخشی‌هایی که تاکنون در سری به وجود آورده‌ایم، این بوده که شما در نقش شخصیت‌های ابرقهرمانانه بازی می‌کردید. آنها افرادی کاملا مجهز و قدرتمند هستند که وارد موقعیت‌های وحشت و بقا می‌شوند اما آمادگی لازم دارند. آنها می‌توانند با چنین چیزی در بیفتند. حال برای آوردن تجربه به صورت مستقیم به بازیکن، ما فکر کردیم که نمای اول شخص باعث می‌شود شما این حس را داشته باشید که در موقعیت قرار دارد. این یک گونه شخصیت معمولی ضعیف است که شما در نقش او بازی می‌کنید. ما فعلا وارد جزئیات نمی‌شویم که شخصیت‌ها چه کسانی هستند اما همینقدر که آنها افرادی عادی، در موقعیتی غیر عادی خواهند بود.»

resident evil 7 biohazard hd

به شخصه دموی قابل بازی Resident Evil 7 را بازی کرده‌ام و می‌توانم بگویم خیالتان در رابطه با ترسناک بودن این عنوان کاملا راحت باشد… اوایل ۲۰۱۷ زمانی است که باید ترس واقعی را تجربه کنیم.

 

Batman: Return To Arkham تا تاریخ نامشخصی تاخیر خورد

در هفته گذشته کمپانی وارنر بروس تصمیم گرفت Batman: Return To Arkham را تاخیر بزند تا سازندگان بتوانند بیشتر به آن بپردازند. متاسفانه تاریخ انتشار دیگری مشخص نشده است. استیو گریسون از کمپانی وارنر بروس، این موضوع را در انجمن رسمی بازی اعلام کرد. Batman: Return To Arkham قرار بود در ۲۹ جولای (جمعه ۸ مرداد) منتشر شود اما دیگر نمی‌توانید این بازی را در تاریخ ذکر شده تجربه کنید.«پس از بررسی پیشرفت پروژه، تیم درون وارنر بروس تصمیم گرفت زمان عرضه Batman: Return To Arkham را تاخیر بزند تا Virtuous Games زمان بیشتری را برای ارائه تجربه بهتر از Batman Arkham داشته باشد. ما هنوز تاریخ انتشار دقیقی را برای آن نداریم و مطمئنا راجع به این موضوع در زمانی که از آماده بودن آن اطمینان داشته باشیم صحبت می‌کنیم. می‌دانیم این یک خبر ناامید کننده است اما احساس می‌کنیم زمان بیشتر به تیم سازنده اجازه می‌دهد بهترین تجربه گیمینگ را برای طرفداران ما فراهم کنند.»

image batman return to arkham 31783 3591 0001

با تاخیر بازی کردن بهتر از با باگ بازی کردن است… این یک اصل ثابت شده در بازی‌های ویدیوی است.

 

شرکت نینتندو برای پرهیز از کپی‌برداری کنسول NX را در E3 نمایش نداد!

شیگرو میاموتو در هفته گذشته توضیح داد که علت عدم نمایش کنسول جدید شرکت نینتندو با اسم رمز NX در نمایشگاه E3 و عدم استفاده از فرصت‌های این نمایشگاه جلوگیری از کپی برداری بوده است! در جلسه سهامداران شرکت نینتندو که اخیراً در ژاپن برگزار شده آقای میاموتو اعلام کرد که علت عدم نمایش کنسول NX در نمایشگاه E3، نگرانی این شرکت از کپی برداری از این کنسول بوده است! او همچنین صحبت‌هایی در مورد برنامه‌های نینتندو برای واقعیت مجازی کرده است. او علام کرد:«طبق معمول ما باید NX را در E3 نمایش می‌دادیم اما اینکار را نکردیم چون ما نگران بودیم که در صورت ارائه سریع اطلاعات شاهد کپی‌برداری از آن باشیم. امسال ما تنها بازی Zelda را در برنامه کاری خود داشتیم که مدت زمان اجرای آن کوتاه نبود و برای ۳۰ دقیقه قابلیت بازی داشت.» شرکت نینتندو اطلاعات کمی در مورد کنسول NX اعلام کرده است گرچه احتمالاتی براساس اختراعات ثبت شده و گزارشات داخلی این شرکت زده می‌شود. طبق این گزارشات احتمال می‌رود که کنسول NX یک کنسول با قابلیت‌های دستی باشد که از پیشرفت‌های صنعت بهره گرفته است. صحبت‌های جدید میاموتو در حالی منعکس می‌شود که او پیش تر در هفته گذشته اعلام کرده بود که عدم نمایش و ارائه اطلاعاتی از کنسول NX بدلیل وجود ایده‌ای بوده است که آنها برروی آن کار می‌کنند. در ادامه جلسه سهامداران این شرکت، آقای میاموتو اعلام کرد که در طول مدت نمایشگاه E3 او از دستگاه‌های واقعیت مجازی مختلفی استفاده کرده است و تایید کرد که نینتندو هسته اصلی این تکنولوژی را دارا می‌باشد. او در مورد تجربه‌های خود از واقعیت مجازی چیزی نگفت اما اعلام کرد که استفاده طولانی مدت از آن مشکل آفرین خواهد بود.«ما همچنین در حال تحقیق برروی واقعیت مجازی هستیم و هسته اصلی این تکنولوژی را در اختیار داریم. اجرای بازی‌های طولانی برروی آن یکی از مشکلات آن است. ما قصد داریم چیزی را در این رابطه عرضه کنیم که برای مدت زمانی طولانی قابل استفاده باشد، ارزش آن بالا باشد و مقرون به صرفه باشد. می‌خواهیم که والدین با آن احساس راحتی داشته باشند.» عرضه کنسول NX برای ماه مارس سال ۲۰۱۷ تایید شده است.

nintendo nx

امید می‌رود که کنسول NX بتواند موفقیت بیشتری نسبت به کنسول Wii U به دست آورد و عملکرد بهتری داشته باشد.

 

سونی از استراتژی‌های مایکروسافت برای متحد‌کردن ویندوز و ایکس‌باکس‌وان پیروی نمی‌کند

با توجه به سخنان اندرو هاوس، رئیس بخش تفریحات و سرگرمی‌های سالم سونی، استراتژی مایکروسافت برای متحد کردن ویندوز و ایکس‌باکس‌وان هیچ‌گونه تاثیری برروی برنامه‌های سونی نخواهد داشت. در هفته گذشته و طی روز سرمایه‌گذار شرکت سونی، از اندرو هَوس درباره‌ی تهدید‌آمیز بودن حرکات مایکروسافت برای یکی کردن ویندوز و ایکس‌باکس‌وان پرسیده شد. اندرو نیز در ادامه توضیح داد که  برنامه‌های مایکروسافت برروی استراتژی‌های سونی تاثیری نخواهند گذاشت؛ حتی اگر درخواست‌های فراوانی برای انجام این‌کار به دست سونی برسد. هاوس این‌گونه توضیح داد:«من همواره برای بحث درباره‌ی برنامه‌ها و استراتژی‌های افراد دیگر، تامل و صبر می‌کنم و از صحبت درباره‌ی برنامه‌های خودمان بسیار خشنود‌تر می‌شوم. بله؛ مردم تاکید زیادی روی قابلیت کراس‌پلی بین دو پلتفرم ایکس‌باکس‌وان و رایانه‌های شخصی داشتند؛ اما باید بگوییم که حتی اگر درخواست‌های فراوانی برای انجام این‌کار به دست سونی برسد، ما باید روی آن فکر کنیم و در حال حاضر قادر به دادن جواب قطعی نیستیم. البته باید ذکر کنم که این اعمال مایکروسافت تاثیری برروی برنامه‌های ما نگذاشته و نخواهد گذاشت. ما همیشه در این باور بوده‌ایم که ارائه دادن یک اکوسیستم اختصاصی و سیستمی یک‌پارچه به مشتری بهترین کاری‌ست که می‌توانیم انجام دهیم و این امر مهم هنوز هم مهم‌ترین برنامه و استراتژی ماست.»

xbox one vs ps4 ds1 670x386 constrain

Bioshock: The Collection به‌صورت رسمی معرفی شد

مدتی پیش بود که شایعات انتشار Bioshock: The Collection برای نسل فعلی کنسول‌ها قوت گرفت و اگر یادتان باشد در خبرنامه نیز اعلام کردیم که باید منتظر یک تاریخ انتشار و معرفی رسمی از بازی باشیم. در هفته گذشته این اتفاق رخ داد و شرکت ۲K Games سرانجام این کالکشن ارزشمند را معرفی کرد. Bioshock: The Collection، شامل هر سه نسخه‌ی بازی یعنی Bioshock، Bioshock 2 و Bioshock Infinite، البته با تمامی محتویات دانلودی آن‌ها می‌شود. علاوه‌براین، این مجموعه دارای ویژگی‌ تفسیر کارگردان، به‌نام Imagining Bioshock است و شما همراهِ کن‌ لوین افسانه‌ای، کارگردان این بازی و طراح ارشد آن، شون رابرستون خواهید بود. همچنین لازم به‌ذکر است که تمامی نسخه‌های موجود در این مجموعه بازسازی هم شده‌اند. در نسخه‌ی بازسازی‌شده‌ی Bioshock 2، شاهد بخش چندنفره‌ی آن نخواهیم بود. همچنین شایانِ ذکر است که نسخه‌ی رایانه‌های شخصی Bioshock Infinite که در این مجموعه موجود است، بازسازی نخواهد شد، زیرا با استانداردهای کنسول‌های نسل فعلی مطابقت دارد و به‌خوبی و راحتی برروی تنظیمات گرافیکی بالا اجرا می‌شود. وظیفه‌ی ساخت این مجموعه را بلایند اسکوئیرل گیمز بر عهده دارد که در ساخت Bioshock Infinite هم به ایرشنال گیمز کمک کرده است. نسخه‌های معمولی Bioshock، نمرات درخشانی را از سوی منتقدین دریافت کرده‌اند و حال برای تجربه‌ی نسخه‌ی بازسازی‌شده‌ی آن‌ها با طعم نسل هشت، باید کمی صبر را چاشنی کارمان کنیم. Bioshock: The Collection، در ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۶ (۲۳ شهریور ۱۳۹۵) برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نسل هشتِ ایکس‌باکس‌وان و پلی‌استیشن۴ منتشر می‌شود و برای خرید آن باید ۶۰دلار هزینه کنید. همچنین اعلام شده است که نسخه‌های بازسازی‌شده‌ی Bioshock 1 و Bioshock 2 تا نرخ فریم ۶۰بر ثانیه و کیفیت ۱۰۸۰p اجرا می‌شوند. برای دریافت اطلاعات بیشتر برروی تیتر خبر کلیک کنید.

۳۰۸۸۱۸۰ ۲k bioshock the collection bioinfinite columbia town center

قطعا خبر تایید عرضه Bioshock: The Collection همه بازی‌بازان را شادمان کرد. با اینکه تعداد بازی‌های بازسازی شده در این نسل در حال کشیدن سر به فلک است اما واقعا کسی پیدا می‌شود که دل‌اش نخواهد بایوشاک ۱ و ۲ را باز هم بازی و خاطرات‌ خود را زنده کند؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خبرنامه #۲۰ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #۲۰ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #۲۰ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #۲۰ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #۲۰ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خبرنامه #۲۰ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته | گیمفا