روزی روزگاری: اودیسه به سمت غرب / نقد و بررسی Enslaved: Odyssey to the West | گیمفا
روزی روزگاری: اودیسه به سمت غرب / نقد و بررسی Enslaved: Odyssey to the West | گیمفا
روزی روزگاری: اودیسه به سمت غرب / نقد و بررسی Enslaved: Odyssey to the West | گیمفا
روزی روزگاری: اودیسه به سمت غرب / نقد و بررسی Enslaved: Odyssey to the West | گیمفا

روزی روزگاری: اودیسه به سمت غرب / نقد و بررسی Enslaved: Odyssey to the West

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
روزی روزگاری: اودیسه به سمت غرب / نقد و بررسی Enslaved: Odyssey to the West | گیمفا

همه شما!… بله، همه شما که اکنون در نقطه شروع خواندن این مقاله هستید،  بسته به سن و سال خود تعداد عناوین بسیار زیادی را در سبک‌های مختلف بازی‎های رایانه‎ای تجربه کرده‎اید و خاطرات مختلفی از این دنیای پر زرق و برق، جذاب و دوست‌داشتنی دارید. انواع و اقسام عناوین شوتر، نقش افرینی، ورزشی، مبارزه‎ای، استراتژی، ماجرایی و … هر یک برای شما زمان‎ها و خاطراتی شیرین و شاید گاهی تلخ را رقم زده‎اند و به هر حال بخشی از رزومه و کارنامه گیمری شما محسوب می‎شوند.

حال بین تمامی این بازی‎های رنگارنگ همواره عناوینی وجود دارند که در ذهن شما تبدیل به یک الگو و اسطوره می‌‎شوند و تا به همیشه و حتی سال‎ها بعد از آن که آن‎ها را بازی کرده‎اید نیز در یاد و خاطر شما باقی مانده‎اند و هیچ گاه نیز پاک نخواهند شد. معمولا این گونه عناوین که برای شما تبدیل به یک بازی به یاد ماندنی می‎شوند، سری بازی‎های بسیار مطرح، از سازندگان بزرگ و افسانه‎ای هستند. مثلا برای شخصی، این عناوین شامل سریMetal Gear Solid است و برای برخی دیگر، سری عناوینUncharted،God of War،Halo،The Last of Us و…. نقش بازی‎هایی که تا همیشه در یاد آنها باقی خواهند ماند را ایفا می‎کنند و همواره در طول زندگی خود،  با خاطراتی شیرین از این بازی‎ها یاد خواهند کرد.  این عناوین به قدری بزرگ و محبوب هستند که تقریبا در یاد تک تک کسانی که آنها را تجربه کرده اند می‎مانند و به نوعی یک محبوبیت همه‎گیر دارند. ‎

enslaved 1

این Enslaved است، عنوانی نسل هفتمی که هیچ چیز از نسل هشت کمتر ندارد، عنوانی که باید حتما بازی کنید.

اما موضوع بحث امروز بنده در این مقاله این عناوین شدیدا مشهور وبزرگ و مطرح نیست. موضوع این‌جاست که گاهی وقت‎ها افراد برای خود و دردفترچه یادداشت ذهنی از تاریخچه گیمریشان، یک سری بازی هایی را در ذهن دارند که شاید آن‎چنان بزرگ و مشهور هم نباشند ولی در قلبشان جای گرفته است و تا همیشه به یاد آن‎هاهستند و به این بازی‎ها فکر می‎کنند.

این بازی‎های نه چندان مشهور ولی خاطره‎انگیز  بسته به سلیقه افراد متفاوت هستند و شاید مثلا اگر یک شخص، بازی نه چندان مشهوری را که به آن علاقه دارد به بازیباز دیگری بگوید با تعجب وی مواجه شود که اصلا هیچ علاقه‎ای به آن بازی ندارد و شاید نام آن را نیز نشنیده باشد. هر بازیبازی قطعا یکی دو بازی را به این شکل در ذهن و قلب خود سراغ دارد و عمیقا و در حد یک بازی شاهکار به آنها عشق می‎ورزد و همواره دلش برای آنها تنگ می‎شود و دوست دارد که دوباره پس از چند وقت به آن‎ها بازگردد و دوباره این عناوین را تجربه کند.

enslaved ottw characters 1

شخصیت پردازی در بازی فوق‌العاده است. شخصیت‌هایی واقعا دوست‌داشتنی…

برای بنده در نسل هفتم بازی های رایانه ای بدون شک ۳ عنوان Enslaved odyssey to the West ، Heavenly Sword و Majin and the Forsaken Kingdom این جایگاه را دارند و همواره حتی تاکنون نیز به فکر آن‎ها هستم و هر از چند گاهی دوباره به سراغ پلی استیشن ۳ خود رفته و آن‎ها را تجربه می‎‎کنم و لذت می‎برم.

شاید برخی از شما حتی نام این عناوین مخصوصا آخری را نشنیده باشید و اگر هم آن را تجربه کنید برایتان یک بازی معمولی به نظر بیاید ولی برای من این عناوین جایگاهی خاص در حد برترین‎ها دارند. بازی های Enslaved odyssey to the West و Heavenly Sword هر دو توسط تیم Ninja Theory ساخته شده‎اند و عناوین اکشن و Hack and Slash فوق‎العاده‎ای هستند و عنوان Majin and the Forsaken Kingdom نیز یک بازی کم ادعا و بی شیله پیله است که المان‎های اکشن و پازل را با هم به شما هدیه می‎دهد و عنوان بسیار سرگرم‎کننده‎ای است.

large 1

اکشن بازی بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است

در مقالات روزی روزگاری قصد دارم تا شما عزیزان را با این ۳ عنوان آشنا کنم تا اگر به هر دلیل به کدام از آنها علاقمند شدید بتوانید آن را تجربه کنید و شاید مانند بنده لذت ببرید. در نخستین بخش از ۳ گانه معرفی این ۳ عنوان در روزی روزگاری،  قصد داریم تا به بررسی بازی زیبای Enslaved odyssey to the West پرداخته و همراه شما دوستان عزیز گیمفایی به واکاوی بخش‎های مختلف آن بپردازیم.

لازم به ذکر است که عنوان Enslaved odyssey to the West در ابتدا و در سال ۲۰۱۰ برای کنسول‌های پلی‎استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ منتشر شد و تحسین همگان را برانگیخت و موفق به کسب متای خیلی خوب ۸۲ نیز شد.  بعد از ۳ سال، سازندگان بازی در Ninja Theory نسخه کامل آن را نیز به همراه یک دی‎ال‎سی داستانی که قبلا برای بازی منتشر شده بود و تعدادی لباس و آیتم‎های اضافه برای پلتفرم رایانه‎های شخصی و نیز پلی‌استیشن ۳ تحت نام نسخه Premium Edition  منتشر کردند و عنوان زیبای دیگری به لیست عناوین قابل بازی بر روی پلتفرم رایانه‎های شخصی افزوده شد. اگر علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازی Enslaved odyssey to the West هستید در ادامه این مقاله روزی روزگاری با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

۲۰۱۳ ۱۰ ۳۰ ۰۰۰۰۴jpg

به طراحی و رنگ‌بندی محیط دقت کنید… دنیای بازی فوق‌العاده زیبا و چشم نواز است

در زمینه داستان، بازی Enslaved odyssey to the West موفق عمل می‎‎کند و داستان ساده و سرراستی را به زیبایی برای بازیباز روایت می‎کند. بگذارید تا بدون این که داستان بازی را کاملا برای شما لو دهم (چون مطمئن هستم که خیلی  از شما آن را تجربه نکرده‌‏اید) مقداری در مورد آن با هم صحبت کنیم. در ابتدای بازی شما در قالب شخصیت اصلی بازی که مانکی نام دارد درون یک محفظه دربسته به هوش می‌آیید و خود را گرفتار می‌بینید، وقتی با سختی خود را از آن مخمصه نجات می‌دهید طی فعل و انفعالاتی متوجه می‌شوید که توسط دختری زیبا به نام Trip یک هدبند روی سرتان بسته شده است که وقتی از او دور شوید باعث مرگتان خواهد شد! و این گونه وی از شما می‌خواهد که به او کمک کنید و در واقع شما را مجبور می‌کند. مانکی اجبارا به این کار تن در می‌دهد و با Trip عازم سفری می‌شود تا به وی کمک کند ولی در این راه اتفاقات بسیار زیادی می‌افتد و …

enslaved odyssey to the west 4

Trip، دختری فوق‌العاده جذاب و دوست‌داشتنی که تا سال‌ها وی را به یاد خواهید داشت.

باید بگویم هر چقدر هم که داستان بازی سرراست و گاهی کلیشه‎ای به نظر برسد ولی به قدری شخصیت پردازی شخصیت‎های اصلی بازی عالی انجام شده است که داستان بازی نیز برای شما بسیار زیبا و دوست داشتنی جلوه خواهد کرد. دو شخصیت اصلی بازی یعنی مانکی و Trip به قدری دوست داشتنی و جذاب هستند که امکان ندارد عمیقا به آنها علاقمند نشوید و حتی در این حد آنها را دوست خواهید داشت که شاید مانند بنده سال ها پس از عرضه بازی هنوز هم تصویر دو شخصیت اصلی بازی را برای آواتار خود در گیمفا انتخاب کنید! به طور کلی بازی در بخش داستان با توجه به شخصیت‌پردازی عالی و روایت جذاب خود موفق می‌شود تا جور کلیشه‌ای بودن اصل داستان بازی را بکشد و قابل قبول عمل کند.

monkey and trip 1

هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد! کولش کن مانکی جان!

گرافیک بازی در زمیان عرضه آن فوق‎العاده بود و شاهد یک بازی بسیار خوش آب و رنگ و جذاب از نینجا تئوری بودیم که همه منتقدان و بازیبازان آن را تحسین کردند و در این عنوان نیز به مانند بازی “شمشیر بهشتی” که پیش از این عرضه کرده بودند، موفق شدند تا یک دنیای بسیار جذاب، زیبا و خوش رنگ و لعاب را برای ما به ارمغان آورند. در بازی شاهد مواردی که از لحاظ فنی به گیم‎پلی بازی صدمه بزنند نبودیم و مواردی از قبیل باگ، لگ، پارگی تصویر یا دیر لود شدن تکسچرها به هیچ عنوان مشاهده نمی‎شد. البته بایستی اشاره کنم که در نسخه اولیه بازی در سال ۲۰۱۰ گاها مقداری افت فریم مشاهده می شد ولی با عرضه نسخه کامل که برای رایانه های شخصی و پلی استیشن ۳ منتشر شد همان افت فریم محدود نیز رفع شد و بازی کاملا صیقل یافته و روان اجرا می‎شد.

۳۶۲۵۵۲

بیخود نیست اسمش مانکی است! در ضمن به دنیای چشم‌نواز بازی در اطراف وی دقت کنید، این تصویری از گیم‌پلی بازی است.

از لحاظ هنری در بازی با طراحی‎های فوق‎العاده زیبایی طرف بودیم و اگر بخواهم مثالی را برای شباهت به کلیت دنیای بازی Enslaved برای شما مطرح کنم باید گفت طراحی دنیای این عنوان به قدری زیبا و پر از مناظر جذاب است که در نوع خود شبیه به مناطق سرسبز و خوش رنگ و لعاب شاهکار‏های ناتی داگ یعنی The Last of Us و Uncharted به نظر می‎رسید (البته نه از لحاظ کیفیت فنی بلکه از نظر زیبایی طراحی هنری) و شاهد دنیایی بسیار پرکشش و زیبا در بازی بودیم.

البته تضاد نیز به خوبی و با هوشیاری تمام در طراحی‎های بازی مشاهده می‎شد و در محیط شاهد ساختمان‎ها و سازه‎های ویران شده در شهر که درختان و گیاهان مانند جنگل در آن رشد کرده‎اند و انواع و اقسام ماشین‎ها و ربات‎های از کار افتاده نیز در آن مشاهده می‎شد.  در یک کلام باید گفت طراحی هنری کلیت دنیای بازی بر اساس داستان آن، شامل محیط‎های صنعتی و مسکونی است که تبدیل به جنگل‎ها و مناطق سرسبز شده‎اند و در واقع زمین بازی شما به حساب می‎آمدند.

۲۳۵۵۲۵۲ ۲۰۱۳ ۱۰ ۱۱ ۰۰۳۵۴

غلبه بر این ربات‌ها و سپس استفاده از آن ها در مبارزه خیلی هیجان‌انگیز است.

طراحی گرافیکی شخصیت‎های بازی بسیار عالی انجام شده است و چهره‎های آن‎ها کاملا با داستان و خصوصیات اخلاقی آنها هماهنگ است و کاملا باورپذیر به نظر می‎رسد. چهره Trip به قدری معصومانه و زیبا طراحی شده است که هرگز نمی‎توانید در بازی فکر کمک نکردن به او را نیز در سر خود راه دهید (هر چند که اگرنمی‎خواستید هم بنابه داستان بازی مجبور بودید کمک کنید!). در واقع اگر بازی یک عنوان نقش‎افرینی بود که می‎توانستید از بین کمک کردن و کمک نکردن به Trip یکی را انتخاب کنید به خاطر طراحی چهره معصوم و زیبای وی هم که شده قریب به اتفاق بازیبازان به وی کمک می‎کردند که این هنر طراحی سازندگان را می‎رساند که با این که در داستان Trip شما را مجبور کرده که به وی کمک کنید ولی شما هرگز از وی ناراحت نمی‎شوید و به مانند شخصیت مانکی که از صمیم قلب به وی کمک می‌‏کند، شما نیز همین کار را خواهید کرد و در واقع کاملا با شخصیت اصلی بازی همزاد پنداری می‎کنید.

در مجموع باید گفت گرافیک بازی نسبت به زمان انتشار آن یک گرافیک فوق‌العاده عالی محسوب می‌شود و شاهد یکی از چشم‌نوازترین دنیاها در بازی‌های کامپیوتری از لحاظ زیبایی و رنگ‌پردازی هستیم و علاوه بر طراحی هنری زیبای بازی در بخش فنی نیز Enslaved کاملا موفق و قابل قبول عمل می‌کند و جای گله و شکایتی را باقی نمی‌گذارد.

enslaved odyssey to the west 2010 05 24 10 20

فرار از دست این گنده‌بک با Trip بر روی دوش داستانی دارد!

گیم‎پلی Enslaved odyssey to the West بی‎شک یکی از نقاط قوت پرتعداد آن به حساب می‎آید و کاملا می‎تواند شما را راضی نگاه دارد. بازی در زاویه دوربین سوم شخص قرار دارد و ترکیبی از اکشن ماجرایی و Hack and Slash به حساب می‎آید. مبارزات بازی بسیار سریع و جذاب هستند و مانکی انواع و اقسام فنون مختلف را با اسلحه خود که مانند چوب دستی است اجرا می‎کند و دشمنان را از پای در می‎آورد. همچنین با حضور شخصیت Trip که در بازی تقریبا همیشه همراه شما است بخش‎هایی را نیز باید به حل کردن برخی معماها بپردازید و البته گاها نیز بخش‎های پلتفرمینگ را پشت سر بگذارید که در این بخش مانکی به مانند اسم خود بسیار مسلط عمل می‎کند!

دشمنان شما اغلب ربات‎های مختلف هستند که از کوچک گرفته تا باس‎های بزرگ و غول پیکر در بازی به حضور شما شرفیاب می‎شوند. مثلا در بخشی از بازی یک ربات غول‎پیکر که مانند یک سگ بزرگ است و یکی از باس‎های بازی محسوب می‎شود شما را تعقیب می‎کند و باید موانع را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید و در سریع‎ترین زمان ممکن راه را برای خود هموار کنید تا بتوانید از دست وی فرار کرده و توسط او کشته نشوید و یا در بخشی دیگر  بایستی با یک ربات غول پیکر در گورستانی از ماشین‎های اسقاط شده مبارزه کنید و نقاط ضعفش را پیدا کرده و وی را از پای در آورید.

۱۰ ۶۲۰x 1

مانکی یک مبارز بسیار حرفه‌ای وقدرتمند است و از کنترل او در مبارزات لذت زیادی خواهید برد

مبارزات در بازی تنوع کافی دارند و به هیچ وجه شما را خسته نمی‎کنند ولی نکته‎ای که وجود دارد این است که دشمنان می‎توانستند تنوع خیلی بیشتری داشته باشند و در بازی شاهد لیستی کامل از دشمنانی با طراحی های مختلف نیستیم که البته این موضوع در بسیاری از بازی‎های روز دنیا نیز هم‎اکنون و پس از چندین سال از انتشار بازی نسل هفتمی Enslaved هنوز هم به چشم می‎خورد و معضلی است که گریبانگیر بسیاری از بازی‎های حتی با کیفیت این روزهاست. حتی بخش‎هایی نیز در بازی به سواری بر روی یک وسیله جالب مثل تخته یا اسنوبرد اختصاص دارد که سبب می‎شوند تا بازی برای شما هرگز تکراری و خسته‎کننده نشود و این بخش‎ها بسیار جذاب و دوست‎داشتنی هستند. تنها نکته‌ای که می‌توان در ابن بخش به آن اشاره کرد و در واقع یک ایراد بسیار سخت‌گیرانه به حساب می‌آید مشکلات بسیار اندک و کم‌تعداد دوربین بازی در لحظاتی از بازی هستند که شاید و فقط شاید با آن‌ها مواجه شوید ولی اصلا آزار دهنده نیستند و به کلیت تجربه عالی شما خدشه‌ای وارد نمی‌شود.

enslaved2

بفرما، اینم موج‌سواری! امر دیگه؟

همان‌طور که گفته شد مبارزات بازی کاملا متنوع هستند و این امر به واسطه مکانیک‌های مختلفی که در مبارزات و گیم‌پلی بازی قرار داده شده‌اند میسر شده است که باعث می‌شوند تا هرگز احساس دلزدگی به شما دست ندهد و به محض این که مثلا از مبارزه خسته شوید نوبت به بخش های هر چند کوتاه پلتفرمینگ یا فرار از دست یک باس یا یک کات سین داستانی زیبا می‌رسد که به هوشمندانه‌ترین شکل چیده شده‌اند تا همواره بازی را متنوع و تر و تازه نگاه دارند. حتی در مبارزات نیز مثلا می‌توانید یک ربات را شکست دهید و مانند کریتوس که سوار بر موجودات غول‌پیکر می‌شد و از آنها در مبارزه استفاده می‌کرد، شما نیز از قدرت این ربات‌ها برای از بین بردن دشمنان استفاده کنید. به طور کلی باید بگویم بازی در بخش گیم‌پلی نیز کاملا عالی عمل می‌کند و موفق می‌شود تا شما را هر لحظه علاقمند به ادامه روند بازی و پیشروی در داستان آن و دیدن سرنوشت Trip و مانکی، نگاه دارد و توانسته است تا گیم‌پلی کاملا قابل قبولی را با مخلوطی از مبارزات جذاب و پلتفرمینگ برای شما به ارمغان بیاورد.

۱۶۸۴۰۴۷ a20

اینجا بازی شوتر سوم شخص می‌شود… شلیک!

در بخش صداگذاری و موسیقی نیز بازی عالی عمل می‌کند. صداگذاران شخصیت‌های بازی اعم از مانکی و Trip و پیگسی و … به حرفه‌ای ترین شکل از پس صداگذاری شخصیت‌ها بر‌آمده‌اند و کاملا باورپذیر و قابل قبول این‌کار را انجام داده‌اند تا باز هم به مانند بازی قبلی نینجا تئوری یعنی “شمشیر بهشتی” شاهد کاری بسیار با کیفیت در این زمینه باشیم و به مانند آن بازی، باز هم اندی سرکیس بازیگر مشهور بریتانیایی (گولم ارباب حلقه‌ها) که البته Co-Director این عنوان نیز هست، موفق شده تا در نقش مانکی خوش بدرخشد و با صداگذاری عالی خود، شخصیتی کاملا باورپذیر به مخاطب ارائه دهد و البته همکاران وی نیز هیچ چیزی از وی کمتر نگذاشته‌اند. البته یک نکته منفی که در بخش صدا وجود دارد این است که در نسخه پلی‌استیشن ۳ و اولیه بازی شاهد وجود حالت دالبی‌دیجیتال و DTS چندکاناله نیستیم که این عدم وجود صدای دیجیتال چندکاناله یک ضعف به حساب می‌آید.

صدای هر شخصیت کاملا منطبق با حالات و احساسات و خلق و خوی ‌انها است. در زمینه لیپ‌سینکینگ یا تطابق لب و دهان با صحبت کردن شخصیت‌ها نیز هیچ مشکلی وجود ندارد و این مورد نیز به نحو احسن انجام شده است. موسیقی بازی در عین این که شاید گاهی اصلا حس کنید شنیده نمی‌شود ولی به طور ناخودآگاه در لحظاتی که در پس زمینه بازی یا در کات‌سین‌ها و صحنه‌های مختلف بازی پخش می‌شود تاثیر بسیار زیادی در القای احساسات شخصیت‌ها و قرار دادن بازی‌باز در فضای بازی دارد و سازندگان در این زمینه نیز موفق عمل کرده‌اند.  در مجموع باید اذعان داشت که در بخش صداگذاری و موسیقی نیز تقریبا مانند تمامی بخش‌های دیگر Enslaved، ایرادی به آن وارد نیست و سازندگان کار خود را به نحو احسن انجام داده‌اند.

ens4

آنقدر این دختر دوست‌داشتنی است که با تمام وجود می‌خواهید به وی کمک کنید… نگاه کنید چه معصومانه نشسته!

بعد از سال‎ها و سال‎ها بازی کردن عناوین مختلف و دیدن ۳-۴ نسل از بازی‎های رایانه‎ای، صمیمانه می‎گویم که Enslaved odyssey to the West، یکی از جذابترین، زیباترین و دوست‎داشتنی‎ترین عناوینی است که در تمام زندگی خود تجربه کرده‎ام و برخی از شیرین‎ترین خاطرات من از دنیای زیبا و بی‎نظیر بازی‎های رایانه‎ای مربوط به این عنوان می‏باشد. Enslaved به عنوان یک بازی نسل هفتمی تقریبا همه چیز را به بهترین شکل را در اختیار خود دارد و هنوز که هنوز است از بسیاری از عناوین نسل هشتمی این روزها از تمام جهت‎ها حتی گرافیک نیز بالاتر، برتر و لذت‎بخش‎تر است.

اگر ذره‎ای به عناوین Hack and Slash و اکشن ماجرایی علاقمند هستنید و این عنوان را تجربه نکرده‌اید، مطمئن باشید که حتی اکنون و در نسل هشتم نیز Enslaved یکی از بهترین گزینه‌های بازی کردن به شمار می‌رود و نه تنها چیزی از اکثر بازی‌های این نسل کم ندارد بلکه از بسیاری از آن‌ها بهتر نیز هست و قطعا یکی از برترین و لذت‌بخش‌ترین تجربه های تاریخ گیم بودن شما را برایتان رقم خواهد زد و شخصیت‌های آن را تا مدت‌ها به یاد خواهید داشت.

۲۰۱۳ ۱۰ ۳۰ ۰۰۰۰۸ ۶۲۰x348

از قدیم گفتن به مردم کمک کن پاداشش رو خواهی گرفت! بعضی‌ها تو همین دنیا پاداش رو می‌گیرن!

Enslaved odyssey to the West در زمان انتشار خود از نظر برخی سایت‌ها حتی کاندید قرار گرفتن در بین برترین عناوین سال نیز بود و این برای چنین عنوان بی‌ادعایی یک موفقیت بسیار بزرگ محسوب می‌شد و ارزش آن را بیش از پیش مشخص می‌کرد. این روزهاکمتر عنوانی است که مثل Enslaved به قدری داستان را زیبا روایت کند و به قدری شخصیت‌پردازی عمیق و عالی داشته باشد که نتوانید از آن دل بکنید و عاشق شخصیت‌های آن شوید و برای همیشه آن‌ها را خاطر خود بسپارید.

Enslaved یک ماچراجویی ۸-۱۰ ساعته است که از لحظه اول تا انتها فوق‌العاده سرگرم کننده است و لحظه‌ای نیز شما را ناامید نمی‌کند. در واقع این عنوان از آن دست بازی‌هایی است که سازندگان آن کاملا معنای احترام به مخاطب را درک کرده‌ و سعی کرده‌اند تا در تک‌تک بخش‌های بازی حداکثر تلاش خود را به کار گیرند و برای بازیبازان سنگ تمام بگذارند. این تلاش‌ها نیز جواب داد و منچر به انتشار یکی از برترین عناوین سال ۲۰۱۰ شد که حتی لحظه‌ای نیز نباید برای تجربه آن درنگ کنید. روایت جذاب داستان، شخصیت‌هایی دوست‌داشتنی، دنیایی خیره‌کننده و چشم‌نواز به همراه گیم‌پلی و مبارزات هیجان‌انگیز و سرگرم کننده سبب خلق عنوانی شده‌اند که بی‌شک حیف است تجربه‌ لذت بسیار زیاد تجربه ان را از خود دریغ کنید و حتی اگر آن را بازی نیز کرده باشید باز هم ارزش دارد که گریزی به نسل هفت یا رایانه شخصی خود بزنیم و یک بار دیگر Enslaved odyssey to the West را تجربه کنیم و طعم لذت ناب آن را دوباره بچشیم. پس عجله کنید…

enslaved grade 453227716695557071

راستین کولهfaxa

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

روزی روزگاری: اودیسه به سمت غرب / نقد و بررسی Enslaved: Odyssey to the West | گیمفا
روزی روزگاری: اودیسه به سمت غرب / نقد و بررسی Enslaved: Odyssey to the West | گیمفا
روزی روزگاری: اودیسه به سمت غرب / نقد و بررسی Enslaved: Odyssey to the West | گیمفا
روزی روزگاری: اودیسه به سمت غرب / نقد و بررسی Enslaved: Odyssey to the West | گیمفا
روزی روزگاری: اودیسه به سمت غرب / نقد و بررسی Enslaved: Odyssey to the West | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

روزی روزگاری: اودیسه به سمت غرب / نقد و بررسی Enslaved: Odyssey to the West | گیمفا